Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale z tym 67 przez Łomnicką to w zasadzie jeszcze gorzej niż obecnie z 56. Bo ominie Doły (na pewno są tacy którzy przesiadają się z 6 na 67), i kluczenie po obszarze Dołów i przejazd wąską Łomnicką mimo wszystko zabrałyby czas.
Tam trzeba skierować "ogon" jakiejś linii.
Co do Kerna to bez przesady, przecież od północy mają blisko przystanki na Brzezińskiej, a od południa krańcówkę przy M1. Ewentualnie jeśli chcieć by im zrobić bardzo dobrze, to autobus może jechać do pętli trasą jak na obrazku:
Ale wtedy trzeba by kawałek parkingu (tam gdzie teraz widać plac manewrowy do nauki na prawo jazdy) przeznaczyć na plac do zawracania do autobusu. Chyba że autobus może po prostu poruszać się środkową aleją parkingu (albo tą wzdłuż budynku centrum handlowego), a wszystko wskazuje na to, że może, bo autobusy bezpłatne podjeżdżają pod samo wejście.
Zresztą sama krańcówka mogłaby zostać przeniesiona bliżej wejścia.
Tam trzeba skierować "ogon" jakiejś linii.
Co do Kerna to bez przesady, przecież od północy mają blisko przystanki na Brzezińskiej, a od południa krańcówkę przy M1. Ewentualnie jeśli chcieć by im zrobić bardzo dobrze, to autobus może jechać do pętli trasą jak na obrazku:
Ale wtedy trzeba by kawałek parkingu (tam gdzie teraz widać plac manewrowy do nauki na prawo jazdy) przeznaczyć na plac do zawracania do autobusu. Chyba że autobus może po prostu poruszać się środkową aleją parkingu (albo tą wzdłuż budynku centrum handlowego), a wszystko wskazuje na to, że może, bo autobusy bezpłatne podjeżdżają pod samo wejście.
Zresztą sama krańcówka mogłaby zostać przeniesiona bliżej wejścia.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
A mają w ogóle remont Łomnickiej w planach? Poza tym jest to i tak dość wąska uliczka, z poboczem i bardzo bliską odległością do budynków. Remont nawierzchni za dużo tu nie da.
Trasa 67 podana przez Ciebie ma jedną poważną wadę, omija w stronę Łukaszewskiej ważne centrum przesiadkowe przy Wojska Polskiego/Palki. To jedno z głównych źródeł potoków pasażerskich dla tej linii.
Co do linii 81/87 i nowego osiedla to jeśli byłoby zapotrzebowanie na autobus w tym rejonie, nie ma go chyba potrzeby puszczać aż do Olkuskiej, to dużo, dużo dalej. Sama pętla wydaję mi się też, że jest dosyć wymagająca dla przegubów.
Wystarczy przecież, że w niektórych kursach autobusy zrobią kółko Stokowską i Kerna (zawrócą na rondzie) i wrócą na krańcówkę. Można wtedy dla tych pojedynczych kursów ustawić tylko krótki postój na krańcówce przy M1. Linie się łączą, więc powinno nie być problemu. Ale tylko jeśli tamci mieszkańcy potrzebują autobusu.
Trasa 67 podana przez Ciebie ma jedną poważną wadę, omija w stronę Łukaszewskiej ważne centrum przesiadkowe przy Wojska Polskiego/Palki. To jedno z głównych źródeł potoków pasażerskich dla tej linii.
Co do linii 81/87 i nowego osiedla to jeśli byłoby zapotrzebowanie na autobus w tym rejonie, nie ma go chyba potrzeby puszczać aż do Olkuskiej, to dużo, dużo dalej. Sama pętla wydaję mi się też, że jest dosyć wymagająca dla przegubów.
Wystarczy przecież, że w niektórych kursach autobusy zrobią kółko Stokowską i Kerna (zawrócą na rondzie) i wrócą na krańcówkę. Można wtedy dla tych pojedynczych kursów ustawić tylko krótki postój na krańcówce przy M1. Linie się łączą, więc powinno nie być problemu. Ale tylko jeśli tamci mieszkańcy potrzebują autobusu.
Mateusz
EA-1
EA-1
Mat pisze:Czy ja wiem, czy ten podjazd aż tak psuje dojazd do Arturówka. Arturówek to miejsce głównie sezonowe, a szczyt osiąga w weekendy. Wtedy WORD jest zamknięty. Nie wiem właśnie jak wygląda tam zainteresowanie na 56 w weekendy, ale przypuszczam, że jest nikłe, baza PKS chyba nie generuje zbytnio pasażerów, a i ul. Doły wydaję mi się też słabym potokiem pasażerów.
Można by więc rozważyć, czy ten autobus w ogóle musi tam w weekendy podjeżdżać.
Pracowałem kiedyś przy liczeniu pasażerów i akurat trafiło mi się w weekend '56'. Miałem wrażenie, że największy ruch (i to na całej trasie, pogoda była średnia ) generowały widzenia w zakładzie karnym.
Jeśli chodzi o obsługę WORDu.
Czytając listę propozycji obywateli dot. planu transportowego - był wniosek o likwidację wjazdu kieszeniowego na 56, w ogóle zmianę jej trasy (ARTURÓWEK - Skrzydlata, Warszawska, Stalowa, Zagajnikowa, Sporna, Woj. Polskiego, Palki, Kopcińskiego - WYDAWNICZA) i skierowanie na Smutną nowej linii, która miałaby jechać w Stoki. Odpowiedź urzędników - trasa 56 się zmieni, ale nie na tą i planowana jest nowa linia z krańcówką przed WORD, ale ma jechać ul. Palki. Zapewne na pl. Dąbrowskiego lub po otwarciu na Fabryczną.
Czytając listę propozycji obywateli dot. planu transportowego - był wniosek o likwidację wjazdu kieszeniowego na 56, w ogóle zmianę jej trasy (ARTURÓWEK - Skrzydlata, Warszawska, Stalowa, Zagajnikowa, Sporna, Woj. Polskiego, Palki, Kopcińskiego - WYDAWNICZA) i skierowanie na Smutną nowej linii, która miałaby jechać w Stoki. Odpowiedź urzędników - trasa 56 się zmieni, ale nie na tą i planowana jest nowa linia z krańcówką przed WORD, ale ma jechać ul. Palki. Zapewne na pl. Dąbrowskiego lub po otwarciu na Fabryczną.
Jeżeli chodzi o 56, tam czas przejazdu i postojów jest tak wyśrubowane, aby zmieścić się dokładnie w czasie pracy kierowcy (po południu jest równe 10h). Więc każda minuta kursu ucięłaby postój, z którego już nie da się uciąć. Wtedy trzeba by dołożyć drugą brygadę. ZDiT chyba popukałby się po głowie, słysząc o drugiej brygadzie po południu, gdzie po 20 wozi się pojedyncze osoby na kurs, a nawet i całe kółko.
Kto tu mówi o wydłużaniu czasu przejazdu 56?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Też uważam, że 56 lepiej jakby jechało prosto przez Kopcińskiego latem byłoby bardziej atrakcyjne z dojazdem do Arturówka. Poza tym nawet jak ktoś jedzie do WORD i okolic to przeważnie w jedną stronę bo mało kto ma czas czekać godzinę na autobus. Może byłaby lepsza linia łącząca ten rejon z Placem Dąbrowskiego albo przedłużenie niektórych kursów 86 tylko na pętli przy WORDzie może być problem z zawróceniem autobusów przegubowych.
mig pisze: Jordi, możesz chłodzić szampana
Nie wierzę, że to się naprawdę stanie Po tylu latach tej beznadziejnej sytuacji stworzonej przez trzech dziadziusów BRAWO!!!
Masz piwo u mnie za tę wiadomość jak się kiedyś spotkamy (na zjeździe SSC, czy jakaś inna okazja może się zdarzy XD )
Co do niusów, no od 01.07 miało być sporo zmian, to pewno w tym tygodniu ogłoszą, no bo nie wierzę,że rzucą zmiany 2 dni przed - zwłaszcza, że pewna część linii miała mieć zmieniane trasy.
Ale 62 to wiadomość dnia dla mnie
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
Jakby to miała być rewolucja, to by z większym wyprzedzeniem zaczęli o tym mówić. Sądzę że będą to raczej drobne zmiany, tyle że w większej ilości.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jakoś nikomu nie przeszkadza, że nic nie jedzie z Gombrowicza lub Dubois w stronę Jana Pawła. Przesiadki tu lubią.
Czemu nikt nie dopracował fenomenu skrzydeł Traktorka, jak mówimy
o 62
Czemu nikt nie dopracował fenomenu skrzydeł Traktorka, jak mówimy
o 62
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 1 raz.