Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Od zawsze była przesiadka na tramwaj na Pabianickiej.
Jest 11, 15A, 41, 50 - wystarczy nieco zwiększyć takt (11/15A do 10, 41 jak jest, 50 co 15) i będzie idealnie - nic więcej nie potrzeba.
1 przesiadka żeby dostać się do centrum z głębi osiedla głównie domków jednorodzinnych to nie jest zbrodnia... Normalne połączenie.
Jest 11, 15A, 41, 50 - wystarczy nieco zwiększyć takt (11/15A do 10, 41 jak jest, 50 co 15) i będzie idealnie - nic więcej nie potrzeba.
1 przesiadka żeby dostać się do centrum z głębi osiedla głównie domków jednorodzinnych to nie jest zbrodnia... Normalne połączenie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie spodziewajcie się jakiejś rewolucji, zmiany będą wprowadzane etapami i nie wywrócą wszystkiego do góry nogami. Pierwszy etap już za nami - pakiet nowych przystanków, od 1.07 kolejny obejmujący m. in. znienawidzone 62A Kolejne części w przygotowaniu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
I bardzo dobrze Rewolucja byłaby złym pomysłem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Z tego, co mi wiadomo to Rada Osiedla (3 osoby, które mieszkają w tamtych rejonach) "błagała" wręcz ZDiT, żeby coś tam zostawić choćby raz na godzinę.
Zawsze możnaby z 62A zrobić dowozówkę do Pabianickiej, bo o to głównie się rozchodzi. Jest parę możliwości (Technopark-SAPA przez Ekonomiczną w obie strony, albo nawrotka Siostrzana-TG-Demokratyczna-Ustronna-Siostrzana)...
Też mnie ciekawi, co tam ZDiT wymyślił. Jak dla mnie tam wystarczyłoby coś ala 90B, tylko parę kursów dodać (np od 6 do 18 co godzinę), ale to tylko pn-pt, bo w weekendy to już naprawdę jest megarzadkość, gdy ktoś wsiada lub wysiada na Ekonomicznej.
62 przy powrocie do stałej trasy to przy takcie 15 starczy 5 brygad z dzisiejszych 6. Ta 6 to mogłaby być dowozówka do Pabianickiej z Ekonomicznej na przykład. Wychodzi na zero brygadowo XD
No ale już chyba wszystko postanowione - czekamy na konkretne informacje
Zawsze możnaby z 62A zrobić dowozówkę do Pabianickiej, bo o to głównie się rozchodzi. Jest parę możliwości (Technopark-SAPA przez Ekonomiczną w obie strony, albo nawrotka Siostrzana-TG-Demokratyczna-Ustronna-Siostrzana)...
Też mnie ciekawi, co tam ZDiT wymyślił. Jak dla mnie tam wystarczyłoby coś ala 90B, tylko parę kursów dodać (np od 6 do 18 co godzinę), ale to tylko pn-pt, bo w weekendy to już naprawdę jest megarzadkość, gdy ktoś wsiada lub wysiada na Ekonomicznej.
62 przy powrocie do stałej trasy to przy takcie 15 starczy 5 brygad z dzisiejszych 6. Ta 6 to mogłaby być dowozówka do Pabianickiej z Ekonomicznej na przykład. Wychodzi na zero brygadowo XD
No ale już chyba wszystko postanowione - czekamy na konkretne informacje
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
To co teraz kolej na 71A, 91B i 58A?FishRman pisze:Z przyjemnością pożegnam tę dziwną protezę jako jest 62A....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.
9 puszczone na Janów też dowiezie na pl. Dąbrowskiego. Jeśli to 58A ma zostać, to trzeba nadać mu osobny numer (w sensie literkę) i ludzki rozkład, niech jeździ chociaż co pół godziny.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Nie żeby coś, ale jeśli dwie linie mają w dużej mierze identyczną trasę to nic złego w tym, że mają takie same oznaczenie raczej nie ma. Nasze oznaczenia wariantów i tak nie są takie złe - w wielu miastach (też zachodnich) kursy skrócone mają tylko inny kierunek na tablicy i tylko literkę na rozkładzie.
Tylko warto by wprowadzić dodatkową zasadę, że w przypadku dużej dysproporcji bez literki jedzie wariant najpopularniejszy - konia z rzędem temu, kto szybko znajdzie na rozkładzie 99 wariant na Józefów.
Na konsultacjach ludzie z ZDiTu sugerowali, że na Janów pójdzie raczej 13 niż 9.
A 86 to w ogóle specyficznie skonstruowana linia, taka "objazdówka" dla 12, z którym łączy się w prawie 3 miejscach. A coś teraz stoi na przeszkodzie żeby wyciągnąć je do Pl. Dąbrowskiego (choćby i bez postoju)?
Tylko warto by wprowadzić dodatkową zasadę, że w przypadku dużej dysproporcji bez literki jedzie wariant najpopularniejszy - konia z rzędem temu, kto szybko znajdzie na rozkładzie 99 wariant na Józefów.
Na konsultacjach ludzie z ZDiTu sugerowali, że na Janów pójdzie raczej 13 niż 9.
A 86 to w ogóle specyficznie skonstruowana linia, taka "objazdówka" dla 12, z którym łączy się w prawie 3 miejscach. A coś teraz stoi na przeszkodzie żeby wyciągnąć je do Pl. Dąbrowskiego (choćby i bez postoju)?
px33 pisze:Tylko warto by wprowadzić dodatkową zasadę, że w przypadku dużej dysproporcji bez literki jedzie wariant najpopularniejszy - konia z rzędem temu, kto szybko znajdzie na rozkładzie 99 wariant na Józefów.
Gdzie tu się daje lajka?
W sumie nawet łatwo byłoby to ludziom wyjaśnić: wariant A to Alternatywny. Gorzej z B...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
A co z liniami takimi jak 70, 82, 90, 91 ? Ich warianty jeżdżą w zupełnie inne miejsca Może powrót do numeracji 25x dla linii podmiejskich mialby sens ?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli byś chciał wprowadzać osobną numerację dla linii podmiejskich, to musiałbyś oznaczyć w ten sposób już raczej wszsytkie te linie, a nie tylko te wypisane, by nie myliło to pasażerów. Wszystkie linie wyjeżdżające poza miasto musiały by przejść na tą numerację.
Ogólnie żeby ta numeracja miała sens powinna się opierać na powiązaniu linii podmiejskich z tymi miejskimi, gdyż mają one w końcu wspólny odcinek. Czyli np. 251 do Zgierza, 260 do Strykowa itd. Tylko problem powstaje przy wariantach "B". Bo gdy 251 jedzie do Zgierza to do Skotnik też by musiało coś jechać na 2xx. Jest jeszcze numeracja 3xx, ale to by chyba było już za dużo.
No i jaka jest propozycja np. dla 54? Tu mamy 4 warianty krańcówek, w tym dwie podmiejskie. Na Nowosolnej i POD "Polance" mogło by kursować 54(A), do Lipin 254, a Natolin?
Trzeba też myśleć na zaś. MPK będzie uruchamiać nowe połączenia i ta numeracja powinna być naprawdę taka, by dawać dość spore możliwości, a nie tylko jedną dodatkową opcję. Chcąc teraz uruchomić jakąś nową linię, nawet w mieście, mamy tylko do wyboru 97. A co później?
Ogólnie żeby ta numeracja miała sens powinna się opierać na powiązaniu linii podmiejskich z tymi miejskimi, gdyż mają one w końcu wspólny odcinek. Czyli np. 251 do Zgierza, 260 do Strykowa itd. Tylko problem powstaje przy wariantach "B". Bo gdy 251 jedzie do Zgierza to do Skotnik też by musiało coś jechać na 2xx. Jest jeszcze numeracja 3xx, ale to by chyba było już za dużo.
No i jaka jest propozycja np. dla 54? Tu mamy 4 warianty krańcówek, w tym dwie podmiejskie. Na Nowosolnej i POD "Polance" mogło by kursować 54(A), do Lipin 254, a Natolin?
Trzeba też myśleć na zaś. MPK będzie uruchamiać nowe połączenia i ta numeracja powinna być naprawdę taka, by dawać dość spore możliwości, a nie tylko jedną dodatkową opcję. Chcąc teraz uruchomić jakąś nową linię, nawet w mieście, mamy tylko do wyboru 97. A co później?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz
EA-1
EA-1
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Z liniami podmiejskimi problem jest taki, że większość z nich jest jednocześnie liniami miejskimi. Np. 82 to w zasadzie linia miejska, i tylko część kursów ma wydłużone do Stróży. Bez sensu będzie to wyglądać, gdy nagle zamiast jednego 82 (z literką lub bez) mieszkańcy będą mieć dwie osobne linie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
To jest to. U nas mało (wcale?) linii podmiejskich kończy trasę na peryferiach więc są to także linie miejskie. Jak już wspomniano, najlepszym kompromisem byłoby utworzyć linię bez literki jako wariant najczęstszy (najkrótszy?) a kolejne warianty oznaczyć literką. Już pal licho nawet jeśli mielibyśmy linie do 54C. Możemy jeszcze pominąć w literkowaniu takie kwiatki jak "przez Corning" bo dużo trasy to nie zmienia (wystarczy opis na wyświetlaczu). W innych miastach mielibyśmy tylko 54 i byłyby zgadywanki.
Inna kwestia czy nie zamieszamy ludziom jeśli damy teraz, przykładowo:
- 60 do Imielnika
- 60B do Strykowa
Przydałoby się też ograniczyć mimo wszystko te warianty jak np. 74 wszystkie kursy do Niesięcina i zmniejszyć patologię gdzie 69, 69A i 69B po dobrym wyliczeniu ma z 8 wariantów (strzelałem teraz, nie chciało mi się liczyć). Jeszcze kwestia, że 69B w stronę Widzewa też by się przydało co by rozwiązało problem wariantu niedzielnego bez Wedmanowej. W tygodniu też by się przydał.
Inna kwestia czy nie zamieszamy ludziom jeśli damy teraz, przykładowo:
- 60 do Imielnika
- 60B do Strykowa
Przydałoby się też ograniczyć mimo wszystko te warianty jak np. 74 wszystkie kursy do Niesięcina i zmniejszyć patologię gdzie 69, 69A i 69B po dobrym wyliczeniu ma z 8 wariantów (strzelałem teraz, nie chciało mi się liczyć). Jeszcze kwestia, że 69B w stronę Widzewa też by się przydało co by rozwiązało problem wariantu niedzielnego bez Wedmanowej. W tygodniu też by się przydał.