Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To już lepiej skoordynować obie linie na Obywatelskiej. W ogóle dobrze byłoby skoordynować wszystkie kursy obu linii, skoro już dla oszczędności 2,5 km na kursie kończy się linię względnie w polu (koło 800 metrów od głównego zespołu bloków i 1,2 km od nowych osiedli).
A gdyby nie trzeba było robić oszczędności to IMO niezłym pomysłem byłoby puszczenie którejś linii trasą Pienista-Maczka-Oczyszczalnia-Pienista-Maratońska-WYSZYŃSKIEGO, żeby Retkinia miała dostęp do lotniska bez latania na dziko przez tory.

A swoją drogą - jak rozkładają się wg pomiarów napełnień podróże 65? Bo może ogólnie korzystniejszym wariantem byłoby puszczenie 65 i 55 co 20 minut i w zamian podbicie np. 79. Albo wręcz wymianę tras 65 i 79 i zrobienie z 79 mocnej linii.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

512S jest jeszcze w porządku, bo to numer trzycyfrowy z literką od wariantu (może znaczyć "512 specjalne" czy coś w tym rodzaju), ale prawdziwe czterocyfrowe numery, jak 4810, to już przegięcie.

I może to wynikać z tego, że oni tam numerują też linie pokroju naszych PKS-ów czy busów po wioskach (tyle że one tam są objęte normalnie systemem lokalnego transportu zbiorowego i jeżdżą wszędzie), ale, kurczę, i tak nie mają ich aż tyle w danej okolicy, by naprawdę musieć wprowadzać czterocyfrowe numery.

W Niemczech zdarzają się zresztą większe dziwadła, w stylu np. linia o numerze 543/545.

Ja jestem zdecydowanie przeciw wprowadzaniu numerów trzycyfrowych. Ewentualnie po prostu od 100 wzwyż, jakby nam dwucyfrowych brakło.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Kpc21 pisze:Ja jestem zdecydowanie przeciw wprowadzaniu numerów trzycyfrowych. Ewentualnie po prostu od 100 wzwyż, jakby nam dwucyfrowych brakło.

Jedyna obawa to brak miejsca na literkę przy trzycyfrowych, ale spójrzmy inaczej - ile tych linii trzycyfrowych powstanie przy zachowaniu literek? Do max numeru 110? Więc pewnie prawdopodobieństwo, że któraś będzie wariantowa nie jest duża.

Poza tym jeśli chcemy zostawiać zakres 4x dla podmiejskich tramwajów to przedział 21-39 dla autobusów nadal jest elegancki. Niestety obecna ustawa nie pozwala zrobić 49, 48 czy 47. A warto pamiętać, że kiedyś też numerów zabrakło gdy likwidowano trasę na Rudę i uruchomiono 50 (dotąd numeracja 51-99).

Oczywiście jest niezawodnych sposób na zwolnienie numerów na 4x - wystarczy nie zrobić ŁTM :twisted:
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Wystarczyłoby przenumerować:

41 -> 17
43 -> 18
46 -> 19

i numeracja 21-49 byłaby w pełni do dyspozycji dla autobusów.
Nie ma sensu trzymać na siłę numerów 41, 43 i 46 z jakichś tam historycznych względów, zwłaszcza że mamy też linie podmiejskie 9 i 16.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez estimate85, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

px33 pisze:To już lepiej skoordynować obie linie na Obywatelskiej. W ogóle dobrze byłoby skoordynować wszystkie kursy obu linii, skoro już dla oszczędności 2,5 km na kursie kończy się linię względnie w polu (koło 800 metrów od głównego zespołu bloków i 1,2 km od nowych osiedli).
Jest jeszcze osiedle przy Pienistej, które co prawda ma z jednej strony blisko do pętli przy Obywatelskiej, ale z drugiej już nie i zdecydowanie wybierze przystanek przy Komandorskiej. Ucinając obydwie linie skazujesz ich na pieszą wycieczkę.

Jest jeszcze jedna kwestia, która przy tej okazji mogła być załatwiona. Wiem, że dla wielu 65 podjeżdża pod Kaliski albo są przesiadki 65->52/93, ale to naprawdę mogło by być lepiej rozwiązane. Co jak co, ale komunikacja głównego dworca z lotniskiem powinna być perfect i pasażerowie powinni mieć do przejścia z bagażami by się przesiąść z pociągu kilkadziesiąt, a nie kilkaset metrów.
Pomijam już komunikację z innymi dworcami.
Ciekawe też co będzie po otwarciu Fabrycznego. Wtedy aż się prosi, by zamienić w jakimś stopniu 86 (które pewnie będzie krańcowało pod dworcem Fabrycznym) z 65. 86 mogło by jechać od Kaliskiego przez Bandurskiego, Waltera-Janke i Pienistą na Lotnisko, za to 65 od Obywatelskiej przez Watera-Janke i mogło by krańcować gdzieś na wschodniej Retkinii, bo wjeżdżając w głąb osiedla dublowało by 69. Poza tym mieszkańcy Retkinii jadąc do centrum nie wybiorą kółka przez Obywatelską.
Gdyby brakowało im 86, to można wzmocnić jakąś inna linię, np. wykorzystać 98, które teraz tylko w kilku kursach jedzie na Wyszyńskiego, z dopasowaniem przesiadek na 86 przy Kaliskim.

To taka luźna propozycja do przemyślenia i skorygowania ;)
Mateusz

EA-1 8-)
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Kombinujecie. 86 zamiast 98 na Nowy Józefów. 55 powinna gdzieś w okolicy WAM i Poniatoszczka połączyć się z 98 (do pętla Wyszyńskiego). Na odciętym kawałku 55 (jednak z Pienistą) można zaryzykować coś co pojedzie Plocka na Retkinię(Wyszyńskiego). Taka 55 mogłaby krańcować Kościuszki/Mickiewicza.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Ty to za nie kombinujesz w ogóle Obrazek.
To 86 na Nowy Józefów może jeszcze we wszystkich kursach, co?
To co podajesz z 55 też za dużo nie zmienia, a już na pewno nie w temacie komunikacji lotnisko-dworzec.
Mateusz

EA-1 8-)
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Objazd Nowymi Sadami dobija, ale tam też ludzie pracują. Na Pienistej jest osiedle. To napewno ludzie głosowali o pięta palec?
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

To sobie przeczytaj poprzednie moje posty. Przecież właśnie pisałem, że pomysł obcięcia i 55 i 65 do Obywatelskiej, z ewentualnymi pojedynczymi kursami pod Lotnisko to kiepski pomysł. Nowe Sady dostaną w zamian za 65A, 69A. Fakt, inna relacja, ale za to chyba częściej (nie sprawdzałem tago, tak mi się wydaję)
A analizując trasy z mojego pomysłu masz 86 pod Lotnisko, załatwia też Pienistą, a 65 jedzie przez Obywatelską i Waltera-Janke.
Przy czym 86 musiałoby mieć solidną częstotliwość jeśli myślimy o skomunikowaniu dworców z lotniskiem, a przy okazji żeby obskoczyło sporą część miasta i mieszkańców. Strzelam, że ok. 10-12 min w szczycie. I oczywiście, że wtedy bez sensu jest puszczać wszystkie kursy do lotniska. Trzeba by część z nich skrócić gdzieś wcześniej.
Mateusz

EA-1 8-)
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Fascynują mnie nonsensy komunikacyjne. Jedna linia na jednym odcinku np 15 15A Politechniki. Wystarczy brak prądu lub kolizja i stoimy. Proponuje wytrwałym przesiadki do Pl. Wolności. 69,55,72,50,12,86,96.
Takie są teraz rewolucje. Trasy się tylko tnie lub robi się otoczkę doskonałości jak na 12,15.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ucinając obydwie linie skazujesz ich na pieszą wycieczkę.
A czy ja coś piszę o ucięciu? Ale (jako mieszkaniec osiedla przy Pienistej, dobrze ponad 500 m od pętli przy Obywatelskiej :P ) byłbym o wiele szczęśliwszy gdyby 55 było we wszystkich kursach w obie strony skoordynowane z 65.

Zresztą na 90% skończy się tak, że na lotnisko pojedzie część kursów 55 po protestach mieszkańców. Pętla przy Obywatelskiej jest na tyle niekorzystnie położona że dobrze obsługuje malutką grupę ludzi, a i tak trzeba do niej dociągnąć autobus od Włókniarzy (gdzie 55 pustoszeje). Po drodze jest jeszcze małe osiedle przy Obywatelskiej ogrodzone drutem kolczastym, ale ono raczej nie generuje specjalnego ruchu
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

px33 pisze:Ale (jako mieszkaniec osiedla przy Pienistej, dobrze ponad 500 m od pętli przy Obywatelskiej :P ) byłbym o wiele szczęśliwszy gdyby 55 było we wszystkich kursach w obie strony skoordynowane z 65.
A mógłbyś doprecyzować co masz na myśli pisząc o tej koordynacji, czy chodzi Ci o równe takty czy o trasę.
Mateusz

EA-1 8-)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Zresztą na 90% skończy się tak, że na lotnisko pojedzie część kursów 55 po protestach mieszkańców.
Myślałem, że wchodzące zmiany są wynikiem konsultacji społecznych i głosy PRZECIW nie będą brane pod uwagę.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Jak ta kosmetyka to wynik konsultacji to jestem wysokim
brunetem. To pomysły Zdit lub kolesi z Krakowa. Bo skąd ta
fala zdziwienia?
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

BULL pisze:Jak ta kosmetyka to wynik konsultacji to jestem wysokim
brunetem. To pomysły Zdit lub kolesi z Krakowa. Bo skąd ta
fala zdziwienia?
Faktycznie ciekawe, bo termin zmian jest zbieżny z tym co mówiono w UMŁ.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Myślałem, że wchodzące zmiany są wynikiem konsultacji społecznych i głosy PRZECIW nie będą brane pod uwagę.
Nie przypominam sobie żeby na konsultacjach na osiedlu ktoś stwierdził "Panowie, skasujcie tę linię, która czasami nawet się trochę w kursach z lotniska zapełnia, na rzecz tej, którą mało kto jeździ" (to akurat moje obserwacje z kursów koło 8 i 10, w przypadku tego pierwszego 55 i 65 odjeżdżają w tym samym momencie).
Jeśli obie linie będą ze sobą skoordynowane to nie ma problemu - przesiadka drzwi w drzwi nie boli, ale w przeciwnym przypadku jestem zdania, że ktoś zacznie protestować.
A mógłbyś doprecyzować co masz na myśli pisząc o tej koordynacji, czy chodzi Ci o równe takty czy o trasę.
W zasadzie o możliwość wygodnej przesiadki, czyli w konsekwencji równe takty.

Niestety nie znam "heatmapy" 65, ale w sumie składa się z 4 bazowych odcinków:
-Lotnisko-Kaliski (konkurencją jest para 86+9 8-)
-Kaliski-Pl. Barlickiego (razem z 86, trochę z 12)
-Pl. Barlickiego-Bałucki Rynek (samo)
-Bałucki Rynek - Świtezianki (częściowo z 3)
Na pierwszym odcinku zapełnienia są kosmetyczne, a dalej nie wiem, ale zakładam, że największe zapełnienia generuje trzeci (liiiczb! :P )
Stąd moja ambitniejsza propozycja żeby wymienić 65 trasą na północnym odcinku (od Pl. Barlickiego do Świtezianki) z 79. Wtedy 65 mogłoby pójść co 20 minut na krótkich i 55 też co 20 minut na obsadzie mieszanej, oba z lotniska. 79 na przegubach, takt wg. zapotrzebowania, 86 głównie na przegubach żeby odbudować straconą przepustowość na 2. odcinku.
Koszty byłyby chyba podobne, 55 nie krańcowałoby w polu, a os. Pienista miałoby autobusy łącznie co 10 minut, w dwóch różnych kierunkach.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Preferowane ruchy pod przykrywką poprawy transportu
lokalnego to potęgowanie przesiadek i wygaszanie popytu.
To tylko walka o wpływy z biletów.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Od 1 sierpnia będzie przystanek 3 maja/Pabianicka. Czyżby zmiana 63 i wywalenie bezsensownego "wywijasa" przez Pokładową i puszczenie Pabianicką i Prądzyńskiego? Oby...

No i od 01.08 będzie dowozówka do ŁKA Radogoszcz Zachód - prawdopodobnie nowa linia między Radogoszczem Wschód, a Radogoszczem Zachód.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

od 01.08 będzie dowozówka do ŁKA Radogoszcz Zachód - prawdopodobnie nowa linia między Radogoszczem Wschód, a Radogoszczem Zachód.
Wydłużenie 84 i prawdopodobnie likwidacja 89
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Kazik pisze:
od 01.08 będzie dowozówka do ŁKA Radogoszcz Zachód - prawdopodobnie nowa linia między Radogoszczem Wschód, a Radogoszczem Zachód.
Wydłużenie 84 i prawdopodobnie likwidacja 89
Bez przebudowy (równy poziom) skrzyżowania Okulickiego/Zgierska, możliwy jest tylko przejazd w relacji zachód-południe. W drugą stronę autobus zawadził podłogą o asfalt, podczas objazdu technicznego. Dlatego najrozsądniej byłoby puścić nową linię, kursującą w kółko po obu częściach Radogoszcza.
Ostatnio zmieniony ndz 11:46, 17 lip 2016 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ