Liczba kartek nie ma znaczenia. Kwestia umiejętności przygotowanie zwięzłego acz wyczerpującego opisu. [/quote]pawlak pisze:Chyba wielu
Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
@Solar To 73 jednak zostaje? Bo wg wcześniejszych informacji, miało zostać zlikwidowane po połączeniu z 99.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
@Yakuzzi: jak widać nie zostaje, ale może będzie pod inną trasą.
@Taker: no tak, wszystkie 70-ki.
@Taker: no tak, wszystkie 70-ki.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Na Rudzie zmiany są do przełknięcia (62 co 12 to wręcz genialna informacja, choć 68 bez dojazdu do Rudzka/Pabianicka to jest poważny zgrzyt - reszta ujdzie), ale brak (to już pewne) 15A vel. 17 w weekendy będzie oprotestowany przez RO Ruda (z tego co wiem już są poinformowani o tym, aczkolwiek nie przeze mnie) i oby przez RO Rokicie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
@Yakuzzi – 73 będzie odpowiednikiem 59 z Radogoszcza Zachodu. Taka dowozówka do ŁTR-u ze wspólnym taktem z ww. 59. 99 za to po trasie 73 do WAM-u i dalej po staremu. To nowe 73 jest rekompensatą za niższą częstotliwość 4. Gdyby jeździła ona co 12 minut, to ilość tramwajów na Radogoszczu by się zwiększyła, a tak trzeba czymś nadrabiać.
@Studi – Z tego co wiem, to założenie było takie żeby podmiejskie tramwaje do Ozorkowa i Zgierza jechały na jednym takcie, aby pozbyć się dzisiejszych problemów z odjazdami 46 i 16 w podobnych godzinach. Logika wskazuje, że aby wbiły się w takt Zgierskiej i Pomorskiej muszą jechać w takich samych odstępach czasowych co 11 i 15. Stąd wyliczenie, że będzie to 5 kursów/h.
Z N8 jest taka kwestia, że ono będzie obsługiwać ciąg, który w nocy obsługiwany nie był, czyli okolice Śmigłego-Rydza. Jak najbardziej jest to słuszna idea, sam wielokrotnie w dawnych latach wracałem tamtędy nocą z Radiostacji na Chojny na pieszo i zdecydowanie klnąłem pod nosem władze za to, że nie ma szybkiego połączenia przez tę magistralę chociaż do Dąbrowy. Aczkolwiek pod pomysłem Szymona, dwoma nocnymi na Starych Chojnach, podpisałbym się obiema rękoma
@Taker – tak, Komorniki i prawie, bo Retkinia
@pawlak - Z N3 rzeczywiście trochę większa bajka, nawet bardzo, ale podałem informację, która dla mnie była najważniejsza Ponadto skrócenie z dwóch stron i podjazd pod Pogotowie Ratunkowe (wreszcie).
3, 4 i 9 też się zmienią. 3 skrócone na Lermontowa, w zamian 9 na Olechów (i chodzą słuchy, że poza szczytem na Towarową), a 4 przez Kopcińskiego na Dąbrowę.
@Jordi – Nie wiem jak na Rudzie, ale Chojny raczej się ucieszą z nowej trasy naszego 68. W końcu będzie można dojechać bezpośrednio do Portu Łódź, bez uroczej przesiadki na Chocianowickiej. Retkińsko-łaskowickie 68 kończy na Ikei prawdopodobnie ze względu na punkt sanitarny. Na Wyszyńskiego nie będzie miejsca (skoro już jedną linię wyrzucono na inną pętlę) i autobusy z 68 mogą też jeździć do Konstantynowa.
Co do braku 15A w weekendy zgadzam się, że to lekkie przegięcie. Tyle, że tu będzie chyba trzeba kilka miesięcy poczekać. Zaczną się kolejne remonty, trochę wolnych tramwajów się znajdzie, skończy się też nowe szkolenie dla motorniczych i wtedy przypomnieć planistom, że weekendy potrzebny na już jest tam dodatkowy tramwaj. Chyba, że napełnienia wskażą, iż 11 jeździ przepełnione, a coś np. z Kilińskiego puste, to wtedy wymienią linię roboczą.
Stare Rokicie dostaje długo wyczekiwaną linię przez Nowe Sady do centrum. Ponadto będzie miało dojazd pod stację ŁKA, do Paderewskiego, do Pryncypalnej. Mimo wszystko, minimalnie zyskują, a tracą jedynie połączenie z Dąbrową.
@Studi – Z tego co wiem, to założenie było takie żeby podmiejskie tramwaje do Ozorkowa i Zgierza jechały na jednym takcie, aby pozbyć się dzisiejszych problemów z odjazdami 46 i 16 w podobnych godzinach. Logika wskazuje, że aby wbiły się w takt Zgierskiej i Pomorskiej muszą jechać w takich samych odstępach czasowych co 11 i 15. Stąd wyliczenie, że będzie to 5 kursów/h.
Z N8 jest taka kwestia, że ono będzie obsługiwać ciąg, który w nocy obsługiwany nie był, czyli okolice Śmigłego-Rydza. Jak najbardziej jest to słuszna idea, sam wielokrotnie w dawnych latach wracałem tamtędy nocą z Radiostacji na Chojny na pieszo i zdecydowanie klnąłem pod nosem władze za to, że nie ma szybkiego połączenia przez tę magistralę chociaż do Dąbrowy. Aczkolwiek pod pomysłem Szymona, dwoma nocnymi na Starych Chojnach, podpisałbym się obiema rękoma
@Taker – tak, Komorniki i prawie, bo Retkinia
@pawlak - Z N3 rzeczywiście trochę większa bajka, nawet bardzo, ale podałem informację, która dla mnie była najważniejsza Ponadto skrócenie z dwóch stron i podjazd pod Pogotowie Ratunkowe (wreszcie).
3, 4 i 9 też się zmienią. 3 skrócone na Lermontowa, w zamian 9 na Olechów (i chodzą słuchy, że poza szczytem na Towarową), a 4 przez Kopcińskiego na Dąbrowę.
@Jordi – Nie wiem jak na Rudzie, ale Chojny raczej się ucieszą z nowej trasy naszego 68. W końcu będzie można dojechać bezpośrednio do Portu Łódź, bez uroczej przesiadki na Chocianowickiej. Retkińsko-łaskowickie 68 kończy na Ikei prawdopodobnie ze względu na punkt sanitarny. Na Wyszyńskiego nie będzie miejsca (skoro już jedną linię wyrzucono na inną pętlę) i autobusy z 68 mogą też jeździć do Konstantynowa.
Co do braku 15A w weekendy zgadzam się, że to lekkie przegięcie. Tyle, że tu będzie chyba trzeba kilka miesięcy poczekać. Zaczną się kolejne remonty, trochę wolnych tramwajów się znajdzie, skończy się też nowe szkolenie dla motorniczych i wtedy przypomnieć planistom, że weekendy potrzebny na już jest tam dodatkowy tramwaj. Chyba, że napełnienia wskażą, iż 11 jeździ przepełnione, a coś np. z Kilińskiego puste, to wtedy wymienią linię roboczą.
Stare Rokicie dostaje długo wyczekiwaną linię przez Nowe Sady do centrum. Ponadto będzie miało dojazd pod stację ŁKA, do Paderewskiego, do Pryncypalnej. Mimo wszystko, minimalnie zyskują, a tracą jedynie połączenie z Dąbrową.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jaka trasa tego 73 ?
Przez Liściastą, Pojezierską, czy może Św. Teresy, a może jeszcze inaczej - z 11 Listopada w lewo w Włókniarzy i na Rondzie Biłyka w Zgierską?
Inna sprawa - po co w takim razie zwiększali częstotliwość 1, 4 i 7 do 5 kursów/h, skoro i tak za chwilę wróci to co było - czyli 3 kursy/h.
Przez Liściastą, Pojezierską, czy może Św. Teresy, a może jeszcze inaczej - z 11 Listopada w lewo w Włókniarzy i na Rondzie Biłyka w Zgierską?
Inna sprawa - po co w takim razie zwiększali częstotliwość 1, 4 i 7 do 5 kursów/h, skoro i tak za chwilę wróci to co było - czyli 3 kursy/h.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Co mogą 70tkom
71 mogę pętle unormować Dąbrowa
72 wydłużyć do Kaliskiej lub wręcz uciąć do Pl. N a nawet Chojen
74?
75 pętla CZMP i coś z Widzewem
76?
77 - zastąpi 55
78 -do Żabieńca?
78A ?
71 mogę pętle unormować Dąbrowa
72 wydłużyć do Kaliskiej lub wręcz uciąć do Pl. N a nawet Chojen
74?
75 pętla CZMP i coś z Widzewem
76?
77 - zastąpi 55
78 -do Żabieńca?
78A ?
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
74 zabiorą napewno z Konstantynowskiej zgodnie z obrazkiem z Planu zrównoważonego transportu.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Hej, można jeszcze raz prosić o przesłanie zmian na os. Radogoszcz Zachód? Chodzi mi głównie o dowozówkę do Placu Wolności. Zrobiło się trochę zamieszania na forum, przez to straciłem wątek.
Nowe 99 to stare 73 wydłużone na Retkinię? Ok, zmiana do przełknięcia. Dla mnie osobiście - super!
Nowe 73 do Placu Wolności, przez Pojezierską i Brzóski, ale czy wjeżdża na 11-ego Listopada?
Dzięki!
Nowe 99 to stare 73 wydłużone na Retkinię? Ok, zmiana do przełknięcia. Dla mnie osobiście - super!
Nowe 73 do Placu Wolności, przez Pojezierską i Brzóski, ale czy wjeżdża na 11-ego Listopada?
Dzięki!
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tych kilka minut na opublikowanie całych planów chyba możesz zaczekać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Oh my god:
73 - 11 Listopada - Włókniarzy - Liściasta - Zgierska - Zachodnia - Plac Wolności
79 - Świtezianki - Sikorskiego - Włókniarzy - Pojezierska - Brzóski - Limanowskiego - Hipoteczna - Kasprzaka - Drewnowska - Zachodnia - Plac Wolności
99 - 11 Listopada - Włókniarzy - Liściasta - Zgierska - Kniaziewicza - Klonowa - Hipoteczna - Kasprzaka - Zielona - 1 maja - Żeromskiego - Struga - Bandurskiego - Retkińska - Kusocińskiego - Wyszyńskiego
73 - 11 Listopada - Włókniarzy - Liściasta - Zgierska - Zachodnia - Plac Wolności
79 - Świtezianki - Sikorskiego - Włókniarzy - Pojezierska - Brzóski - Limanowskiego - Hipoteczna - Kasprzaka - Drewnowska - Zachodnia - Plac Wolności
99 - 11 Listopada - Włókniarzy - Liściasta - Zgierska - Kniaziewicza - Klonowa - Hipoteczna - Kasprzaka - Zielona - 1 maja - Żeromskiego - Struga - Bandurskiego - Retkińska - Kusocińskiego - Wyszyńskiego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
73 chyba przez Liściastą. Św. Teresy odpada przez skrzyżowanie ze Zgierską.
Częstotliwość 1 i 7 byłą zwiększana żeby ludzi na nowo przyzwyczaić do tramwajów na Kilińskiego. W tej chwili 7 na solo jeździ pełna, 1 na składach średnio pustawa. Po przeniesieniu 7 na nową trasę, jej miejsce zajmie 5 dojeżdżająca i na Chojny i na Żabieniec, więc takt na Kilińskiego chyba pozostanie podobny (albo minimalnie zmniejszony) za to zwiększy się obszar dojazdu. Co do 4, to na aktualnej trasie jeździ bardzo pusta, przynajmniej na odcinku Widzew- Fabryczny.
70 wydłużają, ale istnieje możliwość, że nie będzie jechać do Rzgowa. 71 i 72 wjadą w głąb osiedli mieszkaniowych, 74 obsłuży dokładnie jedną z łódzkich uczelni, 75 na Widzewie bez zmian.
Częstotliwość 1 i 7 byłą zwiększana żeby ludzi na nowo przyzwyczaić do tramwajów na Kilińskiego. W tej chwili 7 na solo jeździ pełna, 1 na składach średnio pustawa. Po przeniesieniu 7 na nową trasę, jej miejsce zajmie 5 dojeżdżająca i na Chojny i na Żabieniec, więc takt na Kilińskiego chyba pozostanie podobny (albo minimalnie zmniejszony) za to zwiększy się obszar dojazdu. Co do 4, to na aktualnej trasie jeździ bardzo pusta, przynajmniej na odcinku Widzew- Fabryczny.
70 wydłużają, ale istnieje możliwość, że nie będzie jechać do Rzgowa. 71 i 72 wjadą w głąb osiedli mieszkaniowych, 74 obsłuży dokładnie jedną z łódzkich uczelni, 75 na Widzewie bez zmian.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No to pięknie!
Jestem bardzo zadowolony! Ma to sens.
Nie ma pomyłki w Twoim poście, że aż dwie linie kursują po Liściastej? Zarówno 73 i 99?
Jestem bardzo zadowolony! Ma to sens.
Nie ma pomyłki w Twoim poście, że aż dwie linie kursują po Liściastej? Zarówno 73 i 99?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Takt 1 i 5 będzie taki sam - 12 minut.
Co do zmian Rokicie-Ruda. Toż mówię, że autobusy jako tako wyglądają (62 cudnie, choć nie wiem czy to nie za często nawet jak na busiki), ale brak 15A to jest przegięcie i będzie niezadowolenie. Port Łódź podejrzewam to samo, że ogranicza się kursy do ich centrum.
11 w sobotnie wieczory już dzisiaj ma zajęte zwykle 3/4 miejsc od Portu, przy ładnej pogodzie wszystkie i masa ludzi stoi. Brak 15A sprawi, że będzie ścisk totalny momentami.
Gdyby ktoś sobie nie ubzdurał niepotrzebnej nowej 16, to 15A byłoby w weekendy, a tak Kurczaki dostają więcej tramwajów na PŁ, a Pabianickiej się kompletnie zabiera w weekendy
Co do zmian Rokicie-Ruda. Toż mówię, że autobusy jako tako wyglądają (62 cudnie, choć nie wiem czy to nie za często nawet jak na busiki), ale brak 15A to jest przegięcie i będzie niezadowolenie. Port Łódź podejrzewam to samo, że ogranicza się kursy do ich centrum.
11 w sobotnie wieczory już dzisiaj ma zajęte zwykle 3/4 miejsc od Portu, przy ładnej pogodzie wszystkie i masa ludzi stoi. Brak 15A sprawi, że będzie ścisk totalny momentami.
Gdyby ktoś sobie nie ubzdurał niepotrzebnej nowej 16, to 15A byłoby w weekendy, a tak Kurczaki dostają więcej tramwajów na PŁ, a Pabianickiej się kompletnie zabiera w weekendy
Ostatnio zmieniony czw 11:13, 12 sty 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przecież częstotliwość 11 ma być zwiększona. Chyba nie tylko w robocze?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Na całym? Jak na całym to jakaś to rekompensata jest, ale słyszałem, że tylko wzmocnienie będzie od Helenówka do Placu Niepodległości "bo nie ma kasy".
Poza tym tu nie chodzi o częstszą 11. Chodzi o to, że w weekendy zostajemy bez dogodnego połączenia na Kaliski, PŁ, Kopernika, Sukcesji, Heliosa... Przesiadka na RLL to jest antyprzesiadka :/
Poza tym tu nie chodzi o częstszą 11. Chodzi o to, że w weekendy zostajemy bez dogodnego połączenia na Kaliski, PŁ, Kopernika, Sukcesji, Heliosa... Przesiadka na RLL to jest antyprzesiadka :/
Ostatnio zmieniony czw 11:31, 12 sty 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Widać nie dało rady wzmocnić północnego odcinka ŁTR - nocna wypowiedź sugeruje nawet jego minimalne osłabienie (choć info o 12 min na wszystkich liniach oznacza tyle samo k/h na Zgierskiej_. Stąd to 73 zapewne na 18m autobusach, 99 już niekoniecznie 19m a 79 to dowozówka podrzędnej kategorii.pawlak pisze:Oh my god:
73 - 11 Listopada - Włókniarzy - Liściasta - Zgierska - Zachodnia - Plac Wolności
79 - Świtezianki - Sikorskiego - Włókniarzy - Pojezierska - Brzóski - Limanowskiego - Hipoteczna - Kasprzaka - Drewnowska - Zachodnia - Plac Wolności
99 - 11 Listopada - Włókniarzy - Liściasta - Zgierska - Kniaziewicza - Klonowa - Hipoteczna - Kasprzaka - Zielona - 1 maja - Żeromskiego - Struga - Bandurskiego - Retkińska - Kusocińskiego - Wyszyńskiego
Czemu się tak uparłeś na tę Brzóski ja było wałkowane że nie będzie to we 99. 79n na Brzóski.Arinera pisze: Nowe 99 to stare 73 wydłużone na Retkinię? Ok, zmiana do przełknięcia. Dla mnie osobiście - super!
Nowe 73 do Placu Wolności, przez Pojezierską i Brzóski, ale czy wjeżdża na 11-ego Listopada?
I po co tyle awantury?
Nie tylko babciom bo nowe 99 to w sumie 73. Widać chciano nie straszyć Retkinii, a tak to hasło - 99 zostaje.Arinera pisze:Zasugerowałbym zmianę oznaczeń. Babciom kursującym do Placu Barlickiego czy szpitala na Kniaziewicza byłoby łatwiej gdyby nowe 99 będące wydłużonym 73 jednak pozostało przy numerze 73.
Po jednej stronie miasta oczywistym ta zamiana na drugim na odwrót.
Nie jest kpiną tłumaczyłem dlaczego. Bloki od Pojezierskiej ciągną się dość daleko na południe. Przeciż z tego rejonu jest daleko do obecych linii.Arinera pisze:Nowe 79 to jakaś kpina ze zdrowego rozsądku.
Niestety jest koszt - dojazd o przystanku Rajska to Zgierskiej. Ale niestety brak kasy. Chyba że poprawią kursowanie 81/97.
A dlaczego straciły? 79 to obecnie rzadko kursujący autobus. Nie wiem jaki takt ma mieć 73. Jak co 12 minut to jest w sumie na plus szczególnie poza szczytem z racji częstotliwości kursowania 79.Arinera pisze: Ogółem 11-ego Listopada i Liściasta zyskały. Straciła ul. Kniaziewicza i Hipoteczna.
Ostatnio zmieniony czw 11:37, 12 sty 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Zasugerowałbym zmianę oznaczeń. Babciom kursującym do Placu Barlickiego czy szpitala na Kniaziewicza byłoby łatwiej gdyby nowe 99 będące wydłużonym 73 jednak pozostało przy numerze 73.
Studi - zgadzam się w 100%. Powinienem być bardzo zadowolony, bo wg nowej reformy zamiast 1 linii co 20m mam 2 co 12.
Nowe 79 to jakaś kpina ze zdrowego rozsądku.
Ogółem 11-ego Listopada i Liściasta zyskały. Straciła ul. Kniaziewicza i Hipoteczna.
Studi - zgadzam się w 100%. Powinienem być bardzo zadowolony, bo wg nowej reformy zamiast 1 linii co 20m mam 2 co 12.
Nowe 79 to jakaś kpina ze zdrowego rozsądku.
Ogółem 11-ego Listopada i Liściasta zyskały. Straciła ul. Kniaziewicza i Hipoteczna.
Ostatnio zmieniony czw 11:24, 12 sty 2017 przez Arinera, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dokładnie, w stosunku do obecnych tras lepiej byłoby oznaczyć:
73 linię 11 Listopada - Wyszyńskiego p. Plac Barlickiego,
99 linię 11 Listopada - plac Wolności jako w zasadzie skrócona wersja aktualnego 99.
73 linię 11 Listopada - Wyszyńskiego p. Plac Barlickiego,
99 linię 11 Listopada - plac Wolności jako w zasadzie skrócona wersja aktualnego 99.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Myślę, że to kosmetyka i ZDiT pójdzie na takie rozwiązanie z oznaczeniem.
79 jest bardzo mylące. Będzie wymagało przyzwyczajenia. Niestety, chciano zapewnić komunikację na Brzóski, a odnoszę wrażenie, że w połowie projektowania trasy, skończyły się pomysły na jej sensowne poprowadzenie.
Współczuję kierowcom na Kniaziewicza, gdy będą się na niej mijały dwa osiemnastometrowce.
79 jest bardzo mylące. Będzie wymagało przyzwyczajenia. Niestety, chciano zapewnić komunikację na Brzóski, a odnoszę wrażenie, że w połowie projektowania trasy, skończyły się pomysły na jej sensowne poprowadzenie.
Współczuję kierowcom na Kniaziewicza, gdy będą się na niej mijały dwa osiemnastometrowce.