Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

domino pisze:Umiem czytać
To przeczytaj najlepiej na głos:
do tego czasu pozostawiamy linię 59 na obecnej trasie i kierujemy linię 73
Podkreśliłem to co istotne.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Studi, ale to wciąż nie oznacza likwidacji, o której pisał Domino :D
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kazik »

pawlak pisze:N1 Janów - Rojna (Targowy Rynek)
N2 Wyszyńskiego - Świtezianki
N3 Matek Polskich - Rojna -> przez Rzgowską, Śląską, Kilińskiego, Broniewskiego, Rzgowską, Dąbrowskiego, Kilińskiego; przez Tylną
N4 (Pabianice) IKEA - Skalna przez Pabianicką, Rudzką, Municypalną, Starorudzką, Pabianicką, Politechniki, Żeromskiego, Skłodowskiej-Curie, Kościuszki
N5 Janów (Andrzejów) - 11 Listopada, przez Pojezierską, Włókniarzy
N6 Rondo Powstańców - Dąbrowa
N7 Wyszyńskiego - Zaj.Telefoniczna
N8 Zielona - Dąbrowa przez Przędzalnianą, Tatrzańską
To dotyczy wszystkich kursów? Trochę słabo... Można by zrobić tak jak jest teraz na N6, że w weekend co drugi kurs leci na Imielnik, a co drugi skrócony do ronda Powstańców. Dotyczy N3 (Dubois/CZMP i Rojna/Szczecińska), N4 (Skalna/Nowosolna), N6 (wiadomo) przez cały tydzień. Niemniej bez konkretnych danych o napełnieniach to tylko domysły jak powinno być.

Bardzo mnie cieszy N8 czyli powrót 155 w bardzo okrojonej formie ;) Tę linię można by jeszcze wydłużyć: zbiórka na Kościuszki - Zielona - Kasprzaka - Klonowa - zaj. Limanowskiego, ewentualnie z zawijasem po drodze przez Karolewska / Struga pod Dw. Kaliski. Pamiętam, kiedyś Żubardź narzekał na utratę takiej relacji po skasowaniu 153, a wtórowali mu kierowcy z Limanki. Oczywiście wówczas N3 przez Konstantynowską a nie Drewnowską.

Zamiana N1 na N5 w stronę Andrzejowa niekorzystna dla pasażerów, bo wydłuży się czas jazdy, ale za to nie będzie bezsensownego pchania przegubowców na przedmieścia.

Można wymyślać jak ludziom dogodzić, ale Skarbnikowi się musi budżet domknąć :|
Ostatnio zmieniony pt 23:57, 13 sty 2017 przez Kazik, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Wrócę do gorącej sprzeczki o Marysińską.
Jest update. Nie będzie pętli Marysińska Stadion.

Będzie pętla uliczna dla 85A:
... Szklana - Marysinska - Inflanska - Zagajnikowa - Okopowa - Marysińska - Szklana ....

Dojazd do hipermarketu zostanie zachowany. Dowiązanie do Inflanckiej będzie.
Arinera pisze:Studi, ale to wciąż nie oznacza likwidacji, o której pisał Domino :D
Do tego czasu oznacza iż po pewnym fakcie tego nie będzie. Na dodatek jedno zdanie i jedna konstrukcja logiczna - warunek i po nim iloczyn logiczny. Jest to jednoznaczne.
Solar
Bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Solar »

BB93 pisze:Świnoujście ma skomplikowanie układu komunikacyjnego na poziomie Zgierza albo Pabianic, więc raczej ciężko porównywać Zielona Góra włączyła sobie gminę wiejską żeby mieć większą powierzchnię. Lepiej porównywać ilość mieszkańców
Rzuciłem to tak tylko w ramach ciekawostki :D Jak weźmiemy pod uwagę liczbę mieszkańców, to te dwa cuda współczesnej urbanistyki zamieni się na Lublin i Bydgoszcz i wyjdzie na to samo z obecnością linii trzycyfrowych. Tutaj głównym czynnikiem do porównywania ilości linii w poszczególnych miastach chyba powinna być zwartość osiedli i ich bliskość do centrum i siebie nawzajem.
Jordi pisze:No póki co przejrzałem neta i na jakieś 500 opinii jest ogromna większość negatywnych.
Ogólnie co do 68 widzę że są dwie głównie propozycje już. Z Wyszyńskiego do Chocianowicka/Pabianicka bez zmian i dalej:
Wariant I - Pabianicką, Dubois do Technoparku (ponad 10 lat temu krańcowały tam 62 co 10-12 minut i 63 co 15-20 i problemu z przepustowością nie było - poza tym obok jest nieużywany parking, na którym dziś 62 mające ponad 10 minut do odjazdu, albo N3 mające 20-30 minut przerwy sobie stoi).
Wariant II - Pabianicką do Dubois, gdzie zawraca i z powrotem na Wyszyńskiego (trasa miałaby razem ok 45 minut przebiegu, więc jedna pętla starczy z socjalem na Wyszyńskiego).
A widziałeś kiedyś pozytywne opinie w internecie? :D I to nie jest ważne, czy artykuł jest o komunikacji miejskiej, zwycięskim meczu z Niemcami, nagrodzie Nobla, WOŚP – zawsze więcej jest negatywów.

Z 68 jest problem, o którym wspominałem wcześniej – brak miejsca na posiłki. Nawet jakby jechało do Rudzkiej i tam zawracało, to i tak na przerwy musiałoby zjechać do IKEI. Chyba, że ktoś zainwestuje w punkt socjalny na Technoparku (który Technoparkiem z nazwy już nie jest i ciekawe kiedy ktokolwiek to zauważy ;) )
STUDI pisze:Pozornie bo ograniczenie do 10 gmin / grup gmin, i 10 linii na gminę. Stryków szybko wyczerpie a przy trzech cyfrach brak miejsca na rozróżnianie wariantów. To kategoryzowanie drugą cyfrą nie będzie w żaden sposób czytelne dla pasażerów poza grupką MKM'ów.
10 grup gmin wystarcza z nawiązką – wolna grupa dla Ksawerowa i Pabianic. Andrespol i Brójce, czy Brzeziny z Koluszkami zmieszczą się w jednej grupie, itd. Byłoby to w miarę czytelne dla przeciętnego pasażera, gdyby ułożyć całość w coś podobnego do tarczy zegara (Zgierz – 0, Stryków – 1, Nowosolna - 3). A kto wykończyłby swoją dyszkę najszybciej? Chyba jednak Nowosolna – 2x Skoszewy, 2x Kalonka, Lipiny i Natolin. Stryków to raptem 3 warianty po ucywilizowaniu (Dobra, Stryków, Smolice).
No i trzeba się zastanowić co będzie jak dojdą nowe kierunki. Przy opcji wariantowej Justynów byłby obsługiwany 90D, czy 82C i czy w tym drugim przypadku autobus musiałby jechać aż na Dw. Widzew? I jak ułożyć do tego dobry takt? Grodzisko - 56B i dojazd do Karpackiej? A może mogłoby dojechać tylko do Kurczaków, ale co wtedy z niego za wariant dla 56. Doskonale wiemy jak to wyglądało do tej pory (chociażby 74, czy 90) i takich powtórek się obawiam wraz wariantami.
Ponadto trzycyfrowy numer (nawet jak zaczęlibyśmy przypadkowy układ od 100) byłby jasnym sygnałem dla pasażera, że w pewnym momencie nastąpi zmiana strefy.
STUDI pisze:59 ma dowozić do tramwaju z obydwu Radogoszczów. Wyklucza to jej jazdę Zgierską dalej na południe niż do Liściastej a wg przecieku pojedzie Sikorskiego i Włókniarzy. Czyli najkrócej jak to możliwe.
Zdecydowanie „jeszcze nowsze” 59 pojedzie po Liściastej. Nie po to 73 zrobi tam od kwietnia mocny takt z 99 żeby za chwilę go zmniejszać o połowę i nie po to zrobiono całkiem przystępny węzeł przy cmentarzu Radogoszcz żeby go nie wykorzystać. Przejazd na wprost Sikorskiego-Włókniarzy byłby w takiej sytuacji kpiną ze zdrowego rozsądku.

I jeszcze drobne uzupełnienia do wypisanych przez Ciebie tras w nowej siatce:
- 55 w obie strony Obywatelska (a 69 w obie strony po Nowych Sadach)
- 58 ma dwa warianty – podstawa przez CKD na Podgórze, a dłuższy wariant w weekendy nie jedzie na Janów, a w dni robocze nie zawraca na Skalnej
- 71 jedzie Śląską do Niższej, dalej jakoś przedostaje się do Tatrzańskiej i wjeżdża w osiedle Zbaraską i Kossaka, Dąbrowskiego i z powrotem
- 74 chyba pojedzie Skrzywana w kier. Złotna (logika nakazuje kulturalny podjazd pod delegaturę w zamian za 72)
- 75 przez Kilińskiego w jedną stronę, w drugą po Bankowej
- 76 podobno przez wewnętrzną Maratońską
- 95 podobno bez C, któryś wariant ma być ustawiony od razu pod zmiany Sapy
Łanowa jest na wyrost i przez najbliższe lata autobusu tam nie zobaczymy, Kolarska też podobno niepewna.

Co do nocnych, to chyba nie padło w poprzednich postach, że:
- N3 objedzie dookoła CZMP zanim dotrze do pętli na Matek Polskich oraz musi zrobić podjazd pod Pogotowie Ratunkowe na Sienkiewicza (prawdopodobnie w jedną stronę Tylną, w drugą Abramowskiego, albo w obu Tylną)
- N4 w obu kierunkach przez Rudzką, Przestrzenną, Starorudzką z podwójnym przystankiem przy Dubois
- N5 co drugi kurs na Janów, co drugi na dworzec w Andrzejowie – chyba, że Andrespol przekona naszą gminę, wtedy będą wydłużane kursy z Andrzejowa
- N6 pojedzie przez Piotrkowską do Mickiewicza
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Solar pisze:Z 68 jest problem, o którym wspominałem wcześniej – brak miejsca na posiłki. Nawet jakby jechało do Rudzkiej i tam zawracało, to i tak na przerwy musiałoby zjechać do IKEI. Chyba, że ktoś zainwestuje w punkt socjalny na Technoparku (który Technoparkiem z nazwy już nie jest i ciekawe kiedy ktokolwiek to zauważy ;) )
A pętla Wyszyńskiego, to co to jest jak nie porządny punkt socjalny? Dziś trasa 68 to 50 minut. Z zawrotką przy Dubois wychodzi 45-46... To samo, więc ja nie widzę kompletnie problemu. Przerwa może być na Wyszyńskiego :)

Czyli N4 będzie jechać

Pabianicka - nawrotka przy Dubois - Starorudzka - Przestrzenna (nie wiem kto tam pisał Municypalną, ale te autobusy po parokrotnym przejeździe tam byłyby na złom - nawierzchnia jest TRAGICZNA i praktycznie nikt rozsądny nie jeździ tą ulicą ;) ) - Rudzka - Pabianicka

Pabianicka - Rudzka - Przestrzenna - Starorudzka - Pabianicka?

Bo przy takim wjeździe przydałyby się nowe przystanki Starorudzka/Ekonomiczna (w drugą stronę Municypalna - najlepiej po prostu przenieść przystanki z Ekonomicznej, bo i tak 95 będzie jechać), no i Starorudzka/Demokratyczna (tu tylko dla N4 - płyty chodnikowe za skrzyżowaniem w stronę Pabianickiej nadal są po tym, jak jakieś 12 lat temu 50 tam popylała na objeździe :) )

Jeśli ma N4 stawać w obie strony na Dubois, to w stronę centrum chyba będzie jak 62 - Demokratyczna - Gombrowicza :)
Solar
Bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Solar »

Na Wyszyńskiego już się autobusy nie mieszczą (68,80,94,99,G) i dlatego 86 ma jeździć na Kusocińskiego. Poza tym 68 będzie tam jedyną linią obsługiwaną nie przez przeguby, przez co najprawdopodobniej zrobi jeszcze rundkę do Konstantynowa żeby pętli nie zastawiać kolejnym autobusem. A przerwy będą chyba tylko symboliczne.

N4. Trasę na Chocianowice podałeś prawidłową, z powrotem tak samo do Demokratycznej, a potem w lewo do Gombrowicza i do Pabianickiej.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Dzisiaj nawet byłem i tam spokojnie 3 autobusy na peronach i 4-5 poza się zmieści.

O IKEI można to samo napisać. Tam jest tylko jeden peron dla autobusów. 2 to już będzie tłok...

80 można dać na Janów posiłki, albo 99 na Listopada, G będzie tylko w wybranych godzinach - da się wszystko sensownie ustawić.

71 pojedzie Śląską, Niższą, Broniewskiego, Tatrzańską, Zbaraską, Kossaka, Dąbrowskiego (zawraca przy Tatrzańskiej) i dalej w stronę Tomaszowskiej.
W drugą Dąbrowskiego, Kossaka, Zbaraska, Tatrzańska, Broniewskiego, Niższa, Śląska.

Najprawdopodobniej nowe przystanki: Kossaka/Dąbrowskiego (w stronę Młynka), i w obie strony Zbaraska/Kossaka (przed zakrętem, tuż za garażami)
Solar
Bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Solar »

Teraz to na Wyszyńskiego jest luz - 3 linie, nie wszystkie na przegubach. Ale te 3 perony do obsługi 4-5 linii mogą nie wystarczyć.

Wychodzi na to, że na Ikei postój będzie miało 68, a 95 na dworcu.
Żeby nie było, nie upieram się na 68 do Ikei (upieram się wyłącznie na 95 do Ikei, ale to inna kwestia ;) ), natomiast potrzebne jest rozwiązanie takie żeby zadowoliło i mieszkańców Rudy i kierowców jadących na wyprawę życia do Konstantynowa i osobę liczącą wozokilometry. Podejrzewam, że jak najbardziej jest to do dogadania.

G jest ogromną zagadką. Podobno ma jeździć przez cały dzień - taka specyfika ŁSSE na Nowym Józefowie - oczywiście po godzinach zmian w jakimś słabym takcie. Mówi się też, że będzie rozdzielone na dwa, może trzy warianty, tak aby o 6,14 i 22 docierać i pod Gillette i na Janika i jeszcze gdzieś w głąb, co kilka minut, a potem zostanie jeden wariant, który będzie dowoził pracowników zaczynających pracę o niestandardowych godzinach. Ale o tym się już przekonamy jak podadzą wykaz częstotliwości poszczególnych linii.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Trzy kwestie, które nawet pomysłodawcy planu przeoczyli:
Trasa 14 została wpisana w założenia wniosku unijnego o
dotacje o 12 nowych tramwajów. 11 parę lat mogły obsługiwać tylko Citki, jak teraz pewnie Swingi 10. A tu nagle 14 na Retkinię. To co nowa 16 dostanie te nowe?
Wątpie.
2.
Ktoś widział może w tym nowym planie 70tkę do Gadki Starej przez Starową Górę? A może to będzie nowe 56B. Tylko czemu z Karpackiej, a nie z Karpia? Chyba lepiej zachować połowiczne zachowanie starej trasy. Pętla Karpacka nagle da radę z 56,57,63?

Kolejna sprawa. Po skierowaniu 74 na Górniak i 97 na dworzec Kaliski to przewiduje tłok w 80 i 83 do Tuwima. Przeguby pewnie na 80, ale na bliźniaku 74 chyba też?
Po drugie wjazd 74 od Wróblewskiego niby za skróconą 50? Zarówno 72 i 74 mijają Politechniki od RLL, a jadą w pobliżu. Jakby parkowanie od drugiej strony bloku, by sąsiad nie widział. Wątpie czy ktoś wybierze do końca 74, a napewno nie mieszkańcy Rzgowa i Rudy dojeżdzający dotąd 50 do dworca.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: pawlak »

Jordi pisze:Czyli N4 będzie jechać

Pabianicka - nawrotka przy Dubois - Starorudzka - Przestrzenna (nie wiem kto tam pisał Municypalną, ale te autobusy po parokrotnym przejeździe tam byłyby na złom - nawierzchnia jest TRAGICZNA i praktycznie nikt rozsądny nie jeździ tą ulicą ;) ) - Rudzka - Pabianicka

Pabianicka - Rudzka - Przestrzenna - Starorudzka - Pabianicka?
Tak, pomyliły mi się ulice.

W kierunku Ikei: Pabianicka - nawrotka przy Dubois - Pabianicka - Starorudzka - Przestrzenna - Rudzka - Pabianicka.
W kierunku Skalnej: Pabianicka - Rudzka - Przestrzenna - Starorudzka - Demokratyczna - Gombrowicza.


Dla zainteresowanych dziś w Expressie Ilustrowanym tylko mapka tramwajów, we wtorek autobusy.
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: XboXC »

Moim zdaniem bedzie gorzej niz jest. Po pierwsze - powinni wyeleminowac kursy wariantowe a nie jeszcze dokładać.
po drugie - zachowanie numeracji autobusowej dwucyfrowej przy tak dużym mieście to absurd. Za nie długo braknie im nowych numerów i znów zaczną doklejać kolejne warianty A B itd.

Powinni skoro i tak już robią rozbiórke KM- wejść w numery 100 w zwyż.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Solar pisze:Ponadto trzycyfrowy numer (nawet jak zaczęlibyśmy przypadkowy układ od 100) byłby jasnym sygnałem dla pasażera, że w pewnym momencie nastąpi zmiana strefy.
Jednocześnie wyrzucamy do kosza pomysł z pogrupowaniem linii w jeden wspólny numer. To jest niezły pomysł bowiem jeśli one tak jak 51, 53, 60 maja stanowić na pewnym odcinku jedną linię magistralna to jest zaleta. Jadący z dworca na Doły musi tytko widzieć że 51 i 53. A tak będzie musiał kojarzyć znacznie więcej numerów na dodatek nie powiązanych ze sobą tak by łatwo to zapamiętać. Trzecie przeciw to wyprodukujemy skrajnie niewygodne w użyciu rozkłady jazdy. Na Palki będą 3 tabliczki rozkładowe wg planu. Stojąc na przystanku Palki / Wojska Polskiego chcąc sprawdzić kiedy odjedzie najbliższy autobus wystarczy spojrzeć tylko na trzy rozkłady. A tak to będzie na 7 rozkładów. 3 rozkłady na relację A, 3 na relację B, i jeden na relację C. Czytelne to nie jest. Gro pasażerów tego nie ogarnie - pomijając wtedy koniecznym absurdalne stawianie oddzielnej wielkiej gabloty obok wiaty na blisko 10 rozkładów w tym takich gdzie jest takt rzadszy niż co godzinę. Ponadto jeszcze jeden czynnik widząc jakiś rozkład z kilkoma odjazdami podświadomie ignorujemy go w podanym przykładzie nagle widzimy że kursuje coś nieregularnie itd. Wydzielenie numeracji podmiejskich miałoby sens gdy z nich nie robić takich linii jako "jedna" ze wspólnym taktem. W Łagiewnikach pasuje to do 61 i 67. 78 Też OK. I to koniec. 97 jest tez linia miejską, 56 również. 90tki - ta sama trasa podmiejskich i miejskiej itd.... Niestety nie ma odwagi (poza Łagiewnikami) by podmiejskie autobusy grupować na jakimś porefyjnym zbiorczym przystanku a trasy podmiejskie nie są wykorzystywane jako trasy miejskie. Wtedy tak. Ale w tym planie tak nie będzie i niestety jest to efekt naszego oszczędzania - łączenia różnych linii w jedną.
Wyróżnianie drugiej cyfry nie ma żadnego sensu. Ponadto nie porządkujemy numeracji linii w aglomeracji. Na terenach okolicznych dęba i linie podmiejskie prowadzące do łodzi ze swoją numeracja, do miasta powiedzmy Zgierza ze swoją.

Wartość informacyjna innego bloku numerów jest w sumie znikoma i "problemogenna". Po tylu latach istnienia literek jak zapytasz pasażerów to większość nawet nie wie jaki jest obecny system dodawania literek. Tak samo będzie ale w jeszcze większym stopniu z tą druga cyfrą - o ile oddzielna nuemracja dl podmiejskich to OK ale grupowanie wg gmin to już kompletnie zbędne bo praktycznie żadnej informacji dla pasażera nie niesie - a kto wie jakie są granice gminy, hę?. A co jak prze kilka gmin. A j się zmieni podział gmin to co przenumerowywanie linii? Ten pomysł z druga cyfra nietrafiony.

W przypadku tramwajów podmiejskich to mamy sytuację podobną jak w autobusach. Teraz co najważniejsze blokujemy sobie duży przedział numerów. 10 linii tramwajowych podmiejskich mieć nigdy nie będziemy. 13 nowych linii miejskich tramwajowych również nie będzie. Wydzielenie 20 - 40 dla autobusów - blokujemy się na tylko 3 nowe linie tramwajowe. Zostanie tylko 10 numerów dla miejskich autobusów. Oddzielna numeracja sugeruje odrębność tych linii - dowozówki - jest G, wspommania się o D i powinna być jeszcze jedna z zabrane 77 z rejonów Lodowej i Puszkina.
Argument o strefach - powiem tak - należy zlikwidować strefy to archaizm odpychający od KM szczególnie na podmiejskich rejonach. Owszem na terenie Zgierza czy Pabianic niech będą jako dodatkowa opcja lokalne ich bilety KM. W tedy jest kompromis dla obydwu gmin odpowiadających za linię a dla pasażera wygoda by nie było masowego ruchu w autobusie do kasowników na przystanku strefowym.

Nierozdzielenie numeru np. w przypadku 54 do Lipin do kursu 54 do Natolin ma te wadę iż nasze autobusy i tramwaje nie wyświetlają kierunku z tyłu pojazdu tak jak to jest w Warszawie. Wtedy literki znikają z numeru linii.

Na koniec postawiliśmy na pchanie linii podmiejskich jako dubli linii miejskiech. Jak już decydujemy się na taki model to ze wszystkimi konsekwencjami jak te absurdalne mnożenie rozkładów na przystankach i idiotyczne parcie na strefy.
Solar pisze: Zdecydowanie „jeszcze nowsze” 59 pojedzie po Liściastej. Nie po to 73 zrobi tam od kwietnia mocny takt z 99 żeby za chwilę go zmniejszać o połowę i nie po to zrobiono całkiem przystępny węzeł przy cmentarzu Radogoszcz żeby go nie wykorzystać. Przejazd na wprost Sikorskiego-Włókniarzy byłby w takiej sytuacji kpiną ze zdrowego rozsądku.
Oczywiście masz rację w tych argumentach. Jednak ktoś próbował wstawiać do planu 59 w takiej krótkiej formie. Ponadto w takim przebiegu 59 na wprost przez rondo to nie ma sensu linia 89. Co do - nie po to zbudowaliśmy - wyremontowaliśmy krańcówkę na Czajkowskiego - po co ?
Solar pisze: - 55 w obie strony Obywatelska (a 69 w obie strony po Nowych Sadach)
Byłem tego świadom ale slajdy konkretów przecież nie uściślają. formalnie 55 jedna trasą a 69 druga przez NS jest OK ale jak 55 puszczą po Retkinii inną trasą to pojawią się naciski by wariantować 55 na Nowych Sadach. Niedługo się wyjaśni.
Solar pisze: - 58 ma dwa warianty – podstawa przez CKD na Podgórze, a dłuższy wariant w weekendy nie jedzie na Janów, a w dni robocze nie zawraca na Skalnej
Wsztrzymać się należy bo jeszcze jest info że po Tamka ma jeździć komunikacja miejska.
Solar pisze: - 71 jedzie Śląską do Niższej, dalej jakoś przedostaje się do Tatrzańskiej i wjeżdża w osiedle Zbaraską i Kossaka, Dąbrowskiego i z powrotem
Ale tak właśnie podałem. Jedyna wątpliwość to czy do Tatrzańskiej pojedzie Broniewskiego czy Dąbrowskiego. Pisame Młynek - Skalna Niższa - Dąbrowskiego - Tatrzańska - Zbaraska - Kossaka - Dąbrowskiego ....
Solar pisze: - 74 chyba pojedzie Skrzywana w kier. Złotna (logika nakazuje kulturalny podjazd pod delegaturę w zamian za 72)
No a jakże urzędnicy mieliby coś stracić? Jaka była argumentacja na pierwszym slajdzie - że będzie nowe ważne połączenie z Widzewa do UMŁ na Piotrkowskiej.
Solar pisze: - 75 przez Kilińskiego w jedną stronę, w drugą po Bankowej
OK, ale to wiadomo iż inaczej wjechać na Sląską się nie da ze Rzgowskiej ale w drugą stronę to z przypisaniem Bankowej do tego wjazdu na Śląską wg mnie jest na siłę. Całość tego wjazdu na Śląska należy nazwać Śląska - zdrowy rozsądek tego wymaga. Te dwie drogi są oczywiste wg mnie nie miało sensu tego uszczegółowiać na roboczym wykazie.
Solar pisze: - 76 podobno przez wewnętrzną Maratońską
Ale nie ma ona oddzielnej nazwy. Przy czym tak naprawdę to co najwyżej na kawału aż do wjazdu na normalną Maratońska. Rozdzielnie dwóch bliskich ciągów (50m?) jest wg złym pomysłem.
Solar pisze: - 95 podobno bez C, któryś wariant ma być ustawiony od razu pod zmiany Sapy
Padło kończenie jednego z wariantów na Ustronnej. Zresztą literkowanie na razie odłóżmy na bok.
Solar pisze: Łanowa jest na wyrost i przez najbliższe lata autobusu tam nie zobaczymy, Kolarska też podobno niepewna.
Łanowa przybliży spory obszar bloków do KM. Ale pewnie strach przed zabranim miejsc parkingowych...
CO do Kolarskiej - potrzeba, ale OK wiem że odkąd zbudowano Smulsko to nie poprowadzono tam KM. Są to dość majętni mieszkańcy wiec pracujące u nich pomoce domowe, nianie (to jest u takich rodzin standard) itd będą skazane na długie spacery.
Solar pisze: - N3 objedzie dookoła CZMP zanim dotrze do pętli na Matek Polskich oraz musi zrobić podjazd pod Pogotowie Ratunkowe na Sienkiewicza (prawdopodobnie w jedną stronę Tylną, w drugą Abramowskiego, albo w obu Tylną)
Padło enigmatycznie Tylna.
Solar pisze: - N4 w obu kierunkach przez Rudzką, Przestrzenną, Starorudzką z podwójnym przystankiem przy Dubois
To było opisane.
Solar pisze: - N5 co drugi kurs na Janów, co drugi na dworzec w Andrzejowie – chyba, że Andrespol przekona naszą gminę, wtedy będą wydłużane kursy z Andrzejowa
Obawiam się że Andrespolowi tez kasa ma się zgadzać. Tyle kursów do Andrespola i to przegubami przy znikomej frekwencji.
Jakby to miało wrócić to skandalem jest zabrani komunikacji nocnej na Warszawskiej, Demokratycznej, Dubois, i Szczecińskiej oraz w Nowosolnej.
Szkoda ze brakło pomysłu na dowozówki nocne / okrężne noce jaki sa w Warszawie. Zresztą patrząc na nocną komunikacje w Warszawie i na naszą...
Pomimo dodanie N8 jest wyraźny sygnał mocno ograniczamy nocną komunikację miejską. Jej zasięg będzie niewielki. Dojazd na imprezy do centrum to jedynie własny samochód. Dodając niestety poźne startowanie rano w dni robocze i szczególnie soboty komunikacji dziennej to dla dojeżdżających na 5 do pracy zostaje tylko własny samochód.
Solar pisze: - N6 pojedzie przez Piotrkowską do Mickiewicza
A przystanków brak przy DTC dla takiego wariantu nocnego.
Ostatnio zmieniony sob 11:16, 14 sty 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: pawlak »

55 ... - Obywatelska - Waltera - Maratońska - Retkińska - Kusocińskiego
69 przez Nowe Sady tak jak dziś, wszystkie kursy przez Wedmanowej.
71 ... - Śląska - Niższa - Broniewskiego - Tatrzańska - Zbaraska - Kossaka - Dąbrowskiego - Tatrzańska - Broniewskiego - Niższa - Śląska - ...
74 przez Skrzywana.
76 przez Maratońską wewnętrzną.
95 wjazd kieszeniowy pod Sapa, ale czy wariant A i B nie wiem - chyba ten co po Ekonomicznej pojedzie + Św Wojciecha, Kurczaki.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Najlepsze jest to że upieranie się z budową tramwaju na Olechowie wzdłuż Hetmańskiej zamiast wzdłuż Przybyszewskiego i dalej jej śladem okazało się błędem. Wzmacnianie autobusów 96, dodanie 80 dublującej relację jednej z linii tramwajowej przy cięciu kursów tramwajów jest tego dowodem gdzie był potrzebny tramwaj.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: eDragon55 »

Czyli 71 od skrzyżowania Tatrzańska - Dąbrowskiego będzie jechać w jednym kierunku przez Tatrzańską, Zbaraską, Kossaka i Dąbrowskiego a na pozostałym odcinku trasa będzie dwukierunkowa? Jeśli tak to pętla Młynek będzie tylko przejazdowa i autobus będzie kończył i zaczynał trasę na pętli ulicznej Tatrzańska?

Można byłoby zrobić porządek z linią 14 przez cały tydzień mogłaby jeździć na Wyszyńskiego kosztem 12A bo ta jest szczytówką i mogłaby kończyć trasę na Bratysławskiej.
Z tym dofinansowaniem na tramwaje to było do przewidzenia, że 14 zmieni trasę, więc będą musieli zmienić. Według mnie najlepiej tramwajami niskopodłogowymi obsłużyć jakąś linię, która jeździ na Kurczaki. Zanim te tramwaje do nas dojadą to Plac Wolności powinien być wyremontowany, więc tramwaje mogłyby pojawić się na linii 15. Linia 5 też jest blisko, żeby mieć całą trasę dobrą dla niskopodłogowców bo dobrego torowiska brakuje tylko na skrzyżowaniach Rzgowska - Dąbrowskiego (ma być zrobione w tym roku) i Kilińskiego - Przybyszewskiego (zrobione w ramach Tramwaju dla Łodzi). Po remoncie Wojska Polskiego dla linii 6 zabraknie tylko Północnej, żeby można było ją obsłużyć tramwajem niskopodłogowym
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: pawlak »

eDragon55 pisze:Czyli 71 od skrzyżowania Tatrzańska - Dąbrowskiego będzie jechać w jednym kierunku przez Tatrzańską, Zbaraską, Kossaka i Dąbrowskiego a na pozostałym odcinku trasa będzie dwukierunkowa? Jeśli tak to pętla Młynek będzie tylko przejazdowa i autobus będzie kończył i zaczynał trasę na pętli ulicznej Tatrzańska?
Tak i tak.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

pawlak pisze:
eDragon55 pisze:Czyli 71 od skrzyżowania Tatrzańska - Dąbrowskiego będzie jechać w jednym kierunku przez Tatrzańską, Zbaraską, Kossaka i Dąbrowskiego a na pozostałym odcinku trasa będzie dwukierunkowa? Jeśli tak to pętla Młynek będzie tylko przejazdowa i autobus będzie kończył i zaczynał trasę na pętli ulicznej Tatrzańska?
Tak i tak.
No to jest najlepsza opcja na dodatek nie zabiera się tego niedawno uruchomionego połączenia Młynka z Tomaszowską.
Kossaka .... Tatrzańska ..... Niższa .... Śląska ..... Młynek ..... Tomasozwska ..... Kolumny (wariantowanie) .... Rzgowska .... Chojny
Kolejny plus dla planu
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: szymon5444 »

Gdzie jest tutaj plus, że mieszkańcom Kolumny i okolic odbiera się autobus jadący przez Dąbrowę Przemysłową, którym dojeżdżają od lat do pracy? Z 71A nikt nie korzysta, wiem bo niejednokrotnie widziałem, a ponadto mieszkańcy Młynka wolą połączenie z Felińskiego/Kruczkowskiego, gdzie mają rynek, przychodnie i szkoły, a nie za wszelką cenę autobus do jednej linii tramwajowej, do której można przesiąść się na Rondzie Broniewskiego. Bez przesady, że to przejście 100m jest takie trudne. 61 jedzie też do Rzgowskiej, a po drodze zapewnia z tego samego przystanku przesiadki na różne linie. Kolejny nonsens to skrócenie linii 92 do pętli Dąbrowa bez objeżdżania osiedla. Komu te zmiany służą?
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: eDragon55 »

Dzięki za wyjaśnienie bo przez to, że na prezentacji nie podano listy tras teraz są zgadywanki i niedopowiedzenia.
Na Śląskiej jest spory ruch a najwięcej się korkuje przy skrzyżowaniu z Zapolskiej i z Niższą ale może linie 71 i 75 sobie tam poradzą bez większych opóźnień.
Co do 92 to się zgadzam bo autobus wjedzie tylko w Dąbrowę Przemysłową a osiedle mieszkaniowe już ominie.
STUDI pisze:Najlepsze jest to że upieranie się z budową tramwaju na Olechowie wzdłuż Hetmańskiej zamiast wzdłuż Przybyszewskiego i dalej jej śladem okazało się błędem. Wzmacnianie autobusów 96, dodanie 80 dublującej relację jednej z linii tramwajowej przy cięciu kursów tramwajów jest tego dowodem gdzie był potrzebny tramwaj.
Do wyboru były cztery warianty przebudowy trasy WZ w tym dwa sensowne jeden przez Rokicińską, drugi przez Przybyszewskiego. Wybrano ten pierwszy i nie było to błędem bo Janów jest połączony z Rokicińską za pomocą tramwaju. Mi też brakuje tego odcinka na Przybyszewskiego i mam nadzieje, że w niedalekiej przyszłości będzie zbudowany (2022+). Pewnie trzeba będzie powiększyć trochę pętlę Olechów, żeby trzy linie mogły spokojnie się tam zatrzymać. Wtedy 96 nie będzie potrzebne na południowym odcinku i mogłoby być skrócone do Dworca Łódź Fabryczna od strony Teofilowa. Linia 3 mogłaby pojechać prosto Przybyszewskiego na Olechów, linia 41 na trasie Augustów - Pabianice. Brak 96 można byłoby uzupełnić tramwajem bo do tego czasu tabor się zwiększy.
ODPOWIEDZ