To przeczytaj najlepiej na głos:domino pisze:Umiem czytać
do tego czasu pozostawiamy linię 59 na obecnej trasie i kierujemy linię 73
Podkreśliłem to co istotne.
To przeczytaj najlepiej na głos:domino pisze:Umiem czytać
To dotyczy wszystkich kursów? Trochę słabo... Można by zrobić tak jak jest teraz na N6, że w weekend co drugi kurs leci na Imielnik, a co drugi skrócony do ronda Powstańców. Dotyczy N3 (Dubois/CZMP i Rojna/Szczecińska), N4 (Skalna/Nowosolna), N6 (wiadomo) przez cały tydzień. Niemniej bez konkretnych danych o napełnieniach to tylko domysły jak powinno być.pawlak pisze:N1 Janów - Rojna (Targowy Rynek)
N2 Wyszyńskiego - Świtezianki
N3 Matek Polskich - Rojna -> przez Rzgowską, Śląską, Kilińskiego, Broniewskiego, Rzgowską, Dąbrowskiego, Kilińskiego; przez Tylną
N4 (Pabianice) IKEA - Skalna przez Pabianicką, Rudzką, Municypalną, Starorudzką, Pabianicką, Politechniki, Żeromskiego, Skłodowskiej-Curie, Kościuszki
N5 Janów (Andrzejów) - 11 Listopada, przez Pojezierską, Włókniarzy
N6 Rondo Powstańców - Dąbrowa
N7 Wyszyńskiego - Zaj.Telefoniczna
N8 Zielona - Dąbrowa przez Przędzalnianą, Tatrzańską
Do tego czasu oznacza iż po pewnym fakcie tego nie będzie. Na dodatek jedno zdanie i jedna konstrukcja logiczna - warunek i po nim iloczyn logiczny. Jest to jednoznaczne.Arinera pisze:Studi, ale to wciąż nie oznacza likwidacji, o której pisał Domino
Rzuciłem to tak tylko w ramach ciekawostki Jak weźmiemy pod uwagę liczbę mieszkańców, to te dwa cuda współczesnej urbanistyki zamieni się na Lublin i Bydgoszcz i wyjdzie na to samo z obecnością linii trzycyfrowych. Tutaj głównym czynnikiem do porównywania ilości linii w poszczególnych miastach chyba powinna być zwartość osiedli i ich bliskość do centrum i siebie nawzajem.BB93 pisze:Świnoujście ma skomplikowanie układu komunikacyjnego na poziomie Zgierza albo Pabianic, więc raczej ciężko porównywać Zielona Góra włączyła sobie gminę wiejską żeby mieć większą powierzchnię. Lepiej porównywać ilość mieszkańców
Jordi pisze:No póki co przejrzałem neta i na jakieś 500 opinii jest ogromna większość negatywnych.
A widziałeś kiedyś pozytywne opinie w internecie? I to nie jest ważne, czy artykuł jest o komunikacji miejskiej, zwycięskim meczu z Niemcami, nagrodzie Nobla, WOŚP – zawsze więcej jest negatywów.Ogólnie co do 68 widzę że są dwie głównie propozycje już. Z Wyszyńskiego do Chocianowicka/Pabianicka bez zmian i dalej:
Wariant I - Pabianicką, Dubois do Technoparku (ponad 10 lat temu krańcowały tam 62 co 10-12 minut i 63 co 15-20 i problemu z przepustowością nie było - poza tym obok jest nieużywany parking, na którym dziś 62 mające ponad 10 minut do odjazdu, albo N3 mające 20-30 minut przerwy sobie stoi).
Wariant II - Pabianicką do Dubois, gdzie zawraca i z powrotem na Wyszyńskiego (trasa miałaby razem ok 45 minut przebiegu, więc jedna pętla starczy z socjalem na Wyszyńskiego).
10 grup gmin wystarcza z nawiązką – wolna grupa dla Ksawerowa i Pabianic. Andrespol i Brójce, czy Brzeziny z Koluszkami zmieszczą się w jednej grupie, itd. Byłoby to w miarę czytelne dla przeciętnego pasażera, gdyby ułożyć całość w coś podobnego do tarczy zegara (Zgierz – 0, Stryków – 1, Nowosolna - 3). A kto wykończyłby swoją dyszkę najszybciej? Chyba jednak Nowosolna – 2x Skoszewy, 2x Kalonka, Lipiny i Natolin. Stryków to raptem 3 warianty po ucywilizowaniu (Dobra, Stryków, Smolice).STUDI pisze:Pozornie bo ograniczenie do 10 gmin / grup gmin, i 10 linii na gminę. Stryków szybko wyczerpie a przy trzech cyfrach brak miejsca na rozróżnianie wariantów. To kategoryzowanie drugą cyfrą nie będzie w żaden sposób czytelne dla pasażerów poza grupką MKM'ów.
Zdecydowanie „jeszcze nowsze” 59 pojedzie po Liściastej. Nie po to 73 zrobi tam od kwietnia mocny takt z 99 żeby za chwilę go zmniejszać o połowę i nie po to zrobiono całkiem przystępny węzeł przy cmentarzu Radogoszcz żeby go nie wykorzystać. Przejazd na wprost Sikorskiego-Włókniarzy byłby w takiej sytuacji kpiną ze zdrowego rozsądku.STUDI pisze:59 ma dowozić do tramwaju z obydwu Radogoszczów. Wyklucza to jej jazdę Zgierską dalej na południe niż do Liściastej a wg przecieku pojedzie Sikorskiego i Włókniarzy. Czyli najkrócej jak to możliwe.
A pętla Wyszyńskiego, to co to jest jak nie porządny punkt socjalny? Dziś trasa 68 to 50 minut. Z zawrotką przy Dubois wychodzi 45-46... To samo, więc ja nie widzę kompletnie problemu. Przerwa może być na WyszyńskiegoSolar pisze:Z 68 jest problem, o którym wspominałem wcześniej – brak miejsca na posiłki. Nawet jakby jechało do Rudzkiej i tam zawracało, to i tak na przerwy musiałoby zjechać do IKEI. Chyba, że ktoś zainwestuje w punkt socjalny na Technoparku (który Technoparkiem z nazwy już nie jest i ciekawe kiedy ktokolwiek to zauważy )
Tak, pomyliły mi się ulice.Jordi pisze:Czyli N4 będzie jechać
Pabianicka - nawrotka przy Dubois - Starorudzka - Przestrzenna (nie wiem kto tam pisał Municypalną, ale te autobusy po parokrotnym przejeździe tam byłyby na złom - nawierzchnia jest TRAGICZNA i praktycznie nikt rozsądny nie jeździ tą ulicą ) - Rudzka - Pabianicka
Pabianicka - Rudzka - Przestrzenna - Starorudzka - Pabianicka?
Jednocześnie wyrzucamy do kosza pomysł z pogrupowaniem linii w jeden wspólny numer. To jest niezły pomysł bowiem jeśli one tak jak 51, 53, 60 maja stanowić na pewnym odcinku jedną linię magistralna to jest zaleta. Jadący z dworca na Doły musi tytko widzieć że 51 i 53. A tak będzie musiał kojarzyć znacznie więcej numerów na dodatek nie powiązanych ze sobą tak by łatwo to zapamiętać. Trzecie przeciw to wyprodukujemy skrajnie niewygodne w użyciu rozkłady jazdy. Na Palki będą 3 tabliczki rozkładowe wg planu. Stojąc na przystanku Palki / Wojska Polskiego chcąc sprawdzić kiedy odjedzie najbliższy autobus wystarczy spojrzeć tylko na trzy rozkłady. A tak to będzie na 7 rozkładów. 3 rozkłady na relację A, 3 na relację B, i jeden na relację C. Czytelne to nie jest. Gro pasażerów tego nie ogarnie - pomijając wtedy koniecznym absurdalne stawianie oddzielnej wielkiej gabloty obok wiaty na blisko 10 rozkładów w tym takich gdzie jest takt rzadszy niż co godzinę. Ponadto jeszcze jeden czynnik widząc jakiś rozkład z kilkoma odjazdami podświadomie ignorujemy go w podanym przykładzie nagle widzimy że kursuje coś nieregularnie itd. Wydzielenie numeracji podmiejskich miałoby sens gdy z nich nie robić takich linii jako "jedna" ze wspólnym taktem. W Łagiewnikach pasuje to do 61 i 67. 78 Też OK. I to koniec. 97 jest tez linia miejską, 56 również. 90tki - ta sama trasa podmiejskich i miejskiej itd.... Niestety nie ma odwagi (poza Łagiewnikami) by podmiejskie autobusy grupować na jakimś porefyjnym zbiorczym przystanku a trasy podmiejskie nie są wykorzystywane jako trasy miejskie. Wtedy tak. Ale w tym planie tak nie będzie i niestety jest to efekt naszego oszczędzania - łączenia różnych linii w jedną.Solar pisze:Ponadto trzycyfrowy numer (nawet jak zaczęlibyśmy przypadkowy układ od 100) byłby jasnym sygnałem dla pasażera, że w pewnym momencie nastąpi zmiana strefy.
Oczywiście masz rację w tych argumentach. Jednak ktoś próbował wstawiać do planu 59 w takiej krótkiej formie. Ponadto w takim przebiegu 59 na wprost przez rondo to nie ma sensu linia 89. Co do - nie po to zbudowaliśmy - wyremontowaliśmy krańcówkę na Czajkowskiego - po co ?Solar pisze: Zdecydowanie „jeszcze nowsze” 59 pojedzie po Liściastej. Nie po to 73 zrobi tam od kwietnia mocny takt z 99 żeby za chwilę go zmniejszać o połowę i nie po to zrobiono całkiem przystępny węzeł przy cmentarzu Radogoszcz żeby go nie wykorzystać. Przejazd na wprost Sikorskiego-Włókniarzy byłby w takiej sytuacji kpiną ze zdrowego rozsądku.
Byłem tego świadom ale slajdy konkretów przecież nie uściślają. formalnie 55 jedna trasą a 69 druga przez NS jest OK ale jak 55 puszczą po Retkinii inną trasą to pojawią się naciski by wariantować 55 na Nowych Sadach. Niedługo się wyjaśni.Solar pisze: - 55 w obie strony Obywatelska (a 69 w obie strony po Nowych Sadach)
Wsztrzymać się należy bo jeszcze jest info że po Tamka ma jeździć komunikacja miejska.Solar pisze: - 58 ma dwa warianty – podstawa przez CKD na Podgórze, a dłuższy wariant w weekendy nie jedzie na Janów, a w dni robocze nie zawraca na Skalnej
Ale tak właśnie podałem. Jedyna wątpliwość to czy do Tatrzańskiej pojedzie Broniewskiego czy Dąbrowskiego. Pisame Młynek - Skalna Niższa - Dąbrowskiego - Tatrzańska - Zbaraska - Kossaka - Dąbrowskiego ....Solar pisze: - 71 jedzie Śląską do Niższej, dalej jakoś przedostaje się do Tatrzańskiej i wjeżdża w osiedle Zbaraską i Kossaka, Dąbrowskiego i z powrotem
No a jakże urzędnicy mieliby coś stracić? Jaka była argumentacja na pierwszym slajdzie - że będzie nowe ważne połączenie z Widzewa do UMŁ na Piotrkowskiej.Solar pisze: - 74 chyba pojedzie Skrzywana w kier. Złotna (logika nakazuje kulturalny podjazd pod delegaturę w zamian za 72)
OK, ale to wiadomo iż inaczej wjechać na Sląską się nie da ze Rzgowskiej ale w drugą stronę to z przypisaniem Bankowej do tego wjazdu na Śląską wg mnie jest na siłę. Całość tego wjazdu na Śląska należy nazwać Śląska - zdrowy rozsądek tego wymaga. Te dwie drogi są oczywiste wg mnie nie miało sensu tego uszczegółowiać na roboczym wykazie.Solar pisze: - 75 przez Kilińskiego w jedną stronę, w drugą po Bankowej
Ale nie ma ona oddzielnej nazwy. Przy czym tak naprawdę to co najwyżej na kawału aż do wjazdu na normalną Maratońska. Rozdzielnie dwóch bliskich ciągów (50m?) jest wg złym pomysłem.Solar pisze: - 76 podobno przez wewnętrzną Maratońską
Padło kończenie jednego z wariantów na Ustronnej. Zresztą literkowanie na razie odłóżmy na bok.Solar pisze: - 95 podobno bez C, któryś wariant ma być ustawiony od razu pod zmiany Sapy
Łanowa przybliży spory obszar bloków do KM. Ale pewnie strach przed zabranim miejsc parkingowych...Solar pisze: Łanowa jest na wyrost i przez najbliższe lata autobusu tam nie zobaczymy, Kolarska też podobno niepewna.
Padło enigmatycznie Tylna.Solar pisze: - N3 objedzie dookoła CZMP zanim dotrze do pętli na Matek Polskich oraz musi zrobić podjazd pod Pogotowie Ratunkowe na Sienkiewicza (prawdopodobnie w jedną stronę Tylną, w drugą Abramowskiego, albo w obu Tylną)
To było opisane.Solar pisze: - N4 w obu kierunkach przez Rudzką, Przestrzenną, Starorudzką z podwójnym przystankiem przy Dubois
Obawiam się że Andrespolowi tez kasa ma się zgadzać. Tyle kursów do Andrespola i to przegubami przy znikomej frekwencji.Solar pisze: - N5 co drugi kurs na Janów, co drugi na dworzec w Andrzejowie – chyba, że Andrespol przekona naszą gminę, wtedy będą wydłużane kursy z Andrzejowa
A przystanków brak przy DTC dla takiego wariantu nocnego.Solar pisze: - N6 pojedzie przez Piotrkowską do Mickiewicza
Tak i tak.eDragon55 pisze:Czyli 71 od skrzyżowania Tatrzańska - Dąbrowskiego będzie jechać w jednym kierunku przez Tatrzańską, Zbaraską, Kossaka i Dąbrowskiego a na pozostałym odcinku trasa będzie dwukierunkowa? Jeśli tak to pętla Młynek będzie tylko przejazdowa i autobus będzie kończył i zaczynał trasę na pętli ulicznej Tatrzańska?
No to jest najlepsza opcja na dodatek nie zabiera się tego niedawno uruchomionego połączenia Młynka z Tomaszowską.pawlak pisze:Tak i tak.eDragon55 pisze:Czyli 71 od skrzyżowania Tatrzańska - Dąbrowskiego będzie jechać w jednym kierunku przez Tatrzańską, Zbaraską, Kossaka i Dąbrowskiego a na pozostałym odcinku trasa będzie dwukierunkowa? Jeśli tak to pętla Młynek będzie tylko przejazdowa i autobus będzie kończył i zaczynał trasę na pętli ulicznej Tatrzańska?
Do wyboru były cztery warianty przebudowy trasy WZ w tym dwa sensowne jeden przez Rokicińską, drugi przez Przybyszewskiego. Wybrano ten pierwszy i nie było to błędem bo Janów jest połączony z Rokicińską za pomocą tramwaju. Mi też brakuje tego odcinka na Przybyszewskiego i mam nadzieje, że w niedalekiej przyszłości będzie zbudowany (2022+). Pewnie trzeba będzie powiększyć trochę pętlę Olechów, żeby trzy linie mogły spokojnie się tam zatrzymać. Wtedy 96 nie będzie potrzebne na południowym odcinku i mogłoby być skrócone do Dworca Łódź Fabryczna od strony Teofilowa. Linia 3 mogłaby pojechać prosto Przybyszewskiego na Olechów, linia 41 na trasie Augustów - Pabianice. Brak 96 można byłoby uzupełnić tramwajem bo do tego czasu tabor się zwiększy.STUDI pisze:Najlepsze jest to że upieranie się z budową tramwaju na Olechowie wzdłuż Hetmańskiej zamiast wzdłuż Przybyszewskiego i dalej jej śladem okazało się błędem. Wzmacnianie autobusów 96, dodanie 80 dublującej relację jednej z linii tramwajowej przy cięciu kursów tramwajów jest tego dowodem gdzie był potrzebny tramwaj.