Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

Jordi pisze:9/43 w KŁ płaci po połowie KŁ i Łódź. I też od kwietnia będzie więcej kursów. Nie wmówisz mi, że to z powodu "bo na siebie zarabia", jak w weekendy i międzyszczycie to pojedyncze jednostki wozi... Po prostu KŁ sobie zażyczyło.

KM w żadnym mieście w Polsce nie jest dochodowe i nie ma prawa być dochodowe. Jeżeli naprawdę uważasz, że bileciki Andrespolowian załatwiają zysk, albo pokrywają koszty, to naprawdę jesteś w sporym błędzie.

Być może pan radny, czy z kim masz kontakt sam do końca nie wie jak to finansowanie wygląda, bo zysku to nie ma prawa mieć. Może jeszcze mi powiesz, że Kris-Tour zarabia kokosy, a ta kasa z przetargu (bodaj 600-700 tysięcy) się zwraca gminie? Jeśli naprawdę w to wierzysz, to nie masz pojęcia o finansowaniu KM w tym kraju, bo nie tylko chodzi o Aglomerację Łódzką.

82 nie będzie w pełni na przegubach - nie wiem skąd te informacje. Na Janowie full przeguby będą na 80 i 96. 82 nadal w robocze Andrespol, a do Andrzejowa i wszystkie w pozostałe dni na 12-metrowcach...

Zwiększą częstotliwość z 20 do 12 i wszystko na przegubach?? Naprawdę śnisz na jawie, albo ci bzdur ktoś naopowiadał... Jakbyśmy takie linie wyposażali w 100% przegubów (nawet na skróconym 82 to dobre 8-9 brygad w szczycie) to brakłoby ich na magistralne linie jak nowe 55 (wyjdzie z 10 brygad), 57 (8-9), 65 (też 8 gdzieś), 69 (12-13), 70 (13-15), 78 (4-5), nowe 80 (ponad 10), 81 (ponad 10). 86 (8-9), 96 (25 jak nie więcej)... Już masz ponad 100 przegubów, a jeszcze 50 do Rzgowa, 76, 85, 99, pewno niektóre pracownicze też w godzinach zmian będą na przegubach... I już się pula wyczerpuje z tego co mamy.
W Polsce miasta gdzie komunikacja miejska jest dochodowa i sama finansuje sie z biletów - koronny przykład Gdynia. Natomiast jeśli chodzi o 82, to nigdzie nie jest powiedziane, że będzie kursowało do Andrespola co 12 minut, bo nie będzie, ale pewne jest, że będzie kursowało częściej i to jako autobusy przegubowe. Tylko w weekendy będzie nadal jako krótkie, bo wtedy zapotrzebowanie na przewozy jest dużo niższe. Jeśli chodzi o Kris-Toura, to on nie zwraca pieniędzy gminie, bo to zapłata za wykonaną usługę, wiec na jakiej podstawie ma zwracać pieniądze? Gmina wyraźnie wpisuje do przetargu, że to pieniądze na funkcjonowanie linii komunikacyjnych łącznie z dochodami ze sprzedaży biletów.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

Jordi pisze:To 50 też jest rentowna, bo pełne przeguby z Rzgowa? 51 z Zgierza to samo? Zgierska 6 też (jej frekwencja nie powala)?

Dobra nie mam pytań więcej. Ty masz swoje zdanie, ja mam swoje.
Ja ciebie nie mam zamiaru przekonywać, zapytałeś, to odpowiadam. Gdyby linie takie jak 82, 50 czy 78 były nierentowne, to miasto nie wysyłało by na nie drogich przegubowych autobusów. Przecież to logiczne, że jeśli na czymś się nie zarabia, a chce się utrzymać usługę, to tnie się koszty. Natomiast co do Zgierskiej linii 6, to chyba zamiast ZDiT warto zapytać MUK. Na koniec jeszcze powiem, bo mało kto wie, że komunikacja miejska w obecnym kształcie działa w dużym stopniu tylko dlatego, że dopłaty i wpływy z biletów pochodzą z źródeł zewnętrznych. Dobranoc.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

Domino, wiesz czym się różni firma od usług publicznych? Firma jest po to, aby maksymalizować zyski. Usługi publiczne są po to, aby realizować potrzeby mieszkańców zgodnie z ich oczekiwaniami. W przypadku KM mamy usługi publiczne, bo każda gmina jest ustawowo zobowiązana do organizowania publicznego transportu zbiorowego.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: Chodzi o dojazd z Radogoszcza na Uniwersytet.
I dlatego reszta Radogoszcza niestudiująca na UŁ i AHE ma się nie zmieścić w tramwaje już jesienią?
Przecież obecnie zdarzają się w ciągu dnia roboczego (i bynajmniej nie wieczorem albo nie rano) pustawe kursy a tu proszę o 50% więcej kursów plus dodatkowy autobus. Na 15tce nie spotkałem nigdy takiego napełnienia wgonów jak na 11/16 czy nawet 3.
A jeśli już to inne dzielnice z tym bezpośrednim dojazdem do uczelnie mają być dyskryminowane? A inne uczelnie?.
Dlaczego ci o nie studiują mają być poszkodowani? W czym studenci UŁ i AHE są lepsi od reszty mieszkańców Łodzi?
Tak z ciekawości zapytam.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Problem z tymi 45 i 46 jest taki, że one nie dowiozą do żadnej sensownej przesiadki na ŁTR (poza Dolną, gdzie między Dolną a Legionów przejechać będzie można w zasadzie tylko 11 - do którego ciężko będzie wsiąść, zresztą wsiadanie w 45/46 żeby przesiąść się do 11 nie będzie miało sensu i lepiej będzie wsiąść od razu w 11).

Co jeszcze ciekawsze - ktoś gdzieś pisał, że Radogoszcz może tym 11 jeździć, bo ono tam na Radogoszczu będzie jeszcze puste. Tyle że kursy 11 skomunikowane z 45/46 wcale puste nie będą! Będą zapchane ludźmi ze Zgierza i Ozorkowa, którzy się do nich przesiedli na Helenówku.

Powinno być więcej linii z Radogoszcza jadących ŁTR-em przynajmniej do Zachodnia/Legionów.

Jeśli rozkład ułoży się jakoś sensownie, to znaczy tak, by 45/46 było w połowach przerw między kursami 11 i żeby z tym 45/46 na Dolnej skomunikowane było 3, to jeszcze jakoś to będzie działać. Ale niewykonalnym jest zagwarantowanie, że takie skomunikowanie będzie niezawodne. Jeśli częściej będzie tak, że ludzie z 45/46 na Dolnej i tak w praktyce będą trafiać nie na 3, a na zapchane ludźmi z Radogoszcza 11, to zaczną się przesiadać właśnie na Helenówku, i tyle tego będzie.

Co do autobusu nocnego - dlaczego Andrespol go nie chce?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

Jestem przekonany, że Radogoszcze oprotestują chęć likwidacji 59 i 73 jesienią i nic z tego nie wyjdzie. Dodatkowe 2 kursy jeżdżącej poza ŁTR "czwórki" nie zastąpią dwóch częściej jeżdżących dowozówek do ŁTR.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Zauwaźyliście, źe 70 nie dojedzie do Dworca Fabrycznego , ani Pl. Dąbrowskiego? Zostanie 5.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Problem z tymi 45 i 46 jest taki, że one nie dowiozą do żadnej sensownej przesiadki na ŁTR
Problemów te 45 i 46 generują więcej. Najlepsze są same liczby:


Dojazd do rejonu ścisłego centrum wyznaczonego w przybliżeniu Legionów - Pl. Wolności - Kilińskiego - DŁF - Sienkiewicza Piłsudskiego - Wólczańska:
Robię wyjątek dla 50 tki. W sumie warunku nie spełniają ale w niedziele powinno się je doliczyć mimo niecywilizowanej przeiadki.
Zmiana - ponoć 11A i 10A kursować nie będą w soboty i weekendy - a to już granda).

Stoki obecnie
szczyt 5k/h (12) + 3k/h (58/58A) = 8k/h
niedziele 3k/h (12) + 1k/h (58) = 4k/h
Stoki po nowemu
szczyt 5k/h (12) + 2.5k/h (46) + 2.5k/h (58B) = 10k/h
niedziele 3k/h (12) + 1.5 k/h (46) + 1.5k/h (58C) = 6k/h

Pomorska obecnie
szczyt 10k/h (15/15A) + 1 k/h (43) = 11 k/h
niedziele 5k/h (15/15A) + 1 k/h (43) = 6 k/h
Pomorska po nowemu
szczyt 5k/h (15) + 5 k/h (17) + 1k/h (43) + 2.5k/h (45) + 2.5k/h (46) + 2.5 k/h (87A i 87B) = 18.5 k/h
niedziele 3k/h (15) + 1k/h (43) + 1.5k/h (45) + 1.5k/h (46) + 1.5 k/h (87A/87B) = 8.5 k/h


Łagiewnicka/Marysińska obecnie
szczyt 5 k/h (3) + 6k/h (57) = 11 k/h
niedziele 3 k/h (3) + 4 k/h (57) = 7 k/h
Łagiewnicka/Marysińska po zmianach
szczyt 5 k/h (3) + 5k/h (85A/85B) = 10 k/h
niedziele 3 k/h (3) + 3 k/h (85A/85B) = 6 k/h
Super częstotliwości - ile osób mieszka na Stokach a ile przy Łagiewnickiej?

Radogoszcze obecnie
szczyt 5k/h (11) + 5k/h (16/16A) + 5 k/h (4) + 3k/h (46) + 5k/h (59) + 5k/h (99) = 28k/h
niedziele 3 k/h (11) + 1.5k/h (16) + 3k/h (4) + 2 k/h(46) + 3k/h (59) + 3 k/h (99) = 15.5 k/h

Radogoszcze po zmianach
szczyt 10k/h (11A/11B) + 5 k/h (4) + 2.5k/h (45) + 2.5 k/h(46) = 20k/h
niedziele 3 k/h (11B) + 3k/h (4) + 1.5 k/h(45) + 1.5k/h (46) = 9 k/h

Ruda obecnie
szczyt 5k/h (11) + 5k/h (15A) + 3k/h (41) + 3.5 k/h (50/50A) = 16.5 k/h
niedziele 3k/h (11) + 2.5k/h (15/A) + 1k/h (41) + 2.5 k/h (50/50A) = 9 k/h
Ruda po zmianach
szczyt 5k/h (11) + 5k/h (17) + 2.5k/h (41) + 5 k/h (50A/50B) = 17.5 k/h
niedziele 3k/h (11) + 1k/h (41) + 3 k/h (50A/50B) = 7 k/h


Obecnie w 11-tce i 16-ach jest jazda na glonojada. 3 zapchana i często też przypomina puszkę sardynek. 15/15A nie ma sytuacji takiej jak w wielu kursach 11 i 3.
Kpc21 pisze: Co do autobusu nocnego - dlaczego Andrespol go nie chce?
Widocznie u nich tez się musi kasa zgadzać. Przy okazji widać iż mam słaby system nocnej komunikacji miejskiej jeśli jedno nienajwiększe osiedle dostaje dwie linie zaś sporym rejonom miasta zabieramy nocne autobusy. No coż Warszawa ma system nocny z prawdziwego zdarzenia my tylko marną imitację.
Ostatnio zmieniony pn 17:50, 16 sty 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

domino pisze:
mig pisze: Co za brednie, nawet nie chce mi się tego komentować.
Tak się składa, że jestem w kontakcie z przedstawicielem gminy Andrespol. Gdyby 82 było nierentowne i na siebie nie zarabiało, to Łódź nie proponowała by zwiększenia częstotliwości. Zaskoczę cię, przez ZDiT została złożona oficjalna propozycja zwiększenia ilości kursów dla tej linii. Andrespol pokrywa 55% kosztów łącznie z odcinkiem miejskim, bo płaci już od Gajcego do Stróży, a pamiętajmy oddaje jeszcze 100% zysków z biletów o 20% droższych niż na terenie Łodzi. Obłożenie autobusów i to przegubowych jest na tyle wysokie, że nawet po skróconym przebiegu linia będzie obsługiwana nadal przegubowymi pojazdami i to częściej niż teraz. Dlatego nie wmawiaj mi bredni.
Właśnie napisałeś kilka kolejnych bredni. Nie wszystkie kursy będą obsługiwane przegubowcami (będą tylko w szczycie), to po pierwsze, po drugie, nawet jeśli będzie więcej kursów to tylko nieznacznie. Po drugie, czym są wpływy z biletów na odcinku podmiejskim przy wysokich kosztach utrzymania linii? Wzkm przegubowca to niemal 10 zł/km, 45% płaci Łódź, odcinek podmiejski to ok. 7 km w jedną stronę, kółek ok. 30 co daje ok. 2500 zł dziennie. Już widzę te hurtowo kasowane bilety by pokryć te koszty... Zatłoczenie to nie wyznacznik renotwności, sorry, to nie busiarstwo.
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

@STUDI Skrócona 11 pojedzie tylko w robocze zatem w niedziele nie 6 k/h, a 3.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: szymon5444 »

Skrócona 11 i zmieniona 16, to brak połączenia Paderewskiego z Placem Niepodległości. 57 jedzie Wólczańską i nie rozwiązuje problemu, bo nie jedzie przy Tuszyńskiej.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Aby pozostawić nową 16, nowa 57 musiałoby pojechać nawet nie do Białego Kościoła, ale jak 52 na Kurczaki. To wymusi zmianę linii 52. Uderzy to z kolei w 93, które pewniakiem musiało być skasowane. Rozsądnie byłoby puszczenie 52 Bartoszewskiego-Ustronną i conajmniej jak stare 68 lub nowe 95C.
Tym małym zabiegiem mamy połączenie Kurczaków z Dw. Fabrycznym (70 mija), z Centrum (przez Paderewskiego) i zachowujemy połączenie z Teofilowem.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

szymon5444 pisze:Skrócona 11 i zmieniona 16, to brak połączenia Paderewskiego z Placem Niepodległości. 57 jedzie Wólczańską i nie rozwiązuje problemu, bo nie jedzie przy Tuszyńskiej.
Eeeeech. Puszczono w 2008 roku 16tkę z częstym taktem i co? Wróciło 57 rzadziej kursujące. Obecine w szczycie linia kursująca co 24 minuty?
Wsiadłbym w 15 i przy Zaolziańskiej przesiadłbym się w 57, które jedzie przez ścisłe centrum dowiezie mnie aż do Narutowicza. Jadąc w okolic Centrlu - 57 wygodny przejazd. Dalej to do Piotrkowskiej rzut beretem. Do tego jeszcze dworzec.
Jak jesteś masochistą to wsiadasz w 15 i na Rzgowskiej masz 6 ora 5 jak tylko Twoim cele jazdy jest Górniak. Jedyny problem iż od 2001 roku nie ucywilowano przesiadek na RLL i tu przy białym kościele. Nadzieja w budowie tramwaju w ul. Broniewskiego bo wtedy można wrócić dawną trasę 1 (... - Pabianicka - Paderewskiego - Kilińskiego ...) i 57 w relacji do NCŁ byłoby zbędne a po ucywilizowaniu przesiadek to i obecna 16 również zbędna. Dowozówka do linii jadących ŁTR co 6 min i dwie trasy jedna przez Al. Politechniki i Polesie a druga przez Kilińskiego i skraj NCŁ. Źle by było? Powrót z Kościuszki w ogóle super bo obojętne 11 czy 6 tka jak co 6 minut masz tramwaj na Paderewskiego
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: SCEL »

domino pisze:
Jordi pisze:To 50 też jest rentowna, bo pełne przeguby z Rzgowa? 51 z Zgierza to samo? Zgierska 6 też (jej frekwencja nie powala)?

Dobra nie mam pytań więcej. Ty masz swoje zdanie, ja mam swoje.
Ja ciebie nie mam zamiaru przekonywać, zapytałeś, to odpowiadam. Gdyby linie takie jak 82, 50 czy 78 były nierentowne, to miasto nie wysyłało by na nie drogich przegubowych autobusów. Przecież to logiczne, że jeśli na czymś się nie zarabia, a chce się utrzymać usługę, to tnie się koszty. Natomiast co do Zgierskiej linii 6, to chyba zamiast ZDiT warto zapytać MUK. Na koniec jeszcze powiem, bo mało kto wie, że komunikacja miejska w obecnym kształcie działa w dużym stopniu tylko dlatego, że dopłaty i wpływy z biletów pochodzą z źródeł zewnętrznych. Dobranoc.
Ciekawe rzeczy wypisuje, ale zawsze myślałem, że pojemność autobusów dostosowana jest do potoków pasażerskich. A to że na danej linii jeżdżą przeguby nie oznacza, że dana linia jest rentowna. Mało które miasto ma rentowną komunikację czyli taką w której wpływy z biletów pokrywają 100%. Większość miast ma założenie że wpływy z biletów pokrywają 50% wydatków na komunikację a i tak ten wskaźnik ciężko jest osiągnąć. Żeby komunikacja była rentowna ceny biletów musiały by być ustalane jak w PKS-ach i do tego każdy kurs danej linii musiałby mieć liczoną oddzielnie rentowność. Ciekawe jest też to co piszesz o dopłatach do biletów z źródeł zewnętrznych. tzn kto dopłaca do tych biletów?Bo Ulgi refunduje gmina Miasto Łódź lub gminy z którymi miasto podpisało stosowne porozumienia.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

szymon5444 pisze:Skrócona 11 i zmieniona 16, to brak połączenia Paderewskiego z Placem Niepodległości. 57 jedzie Wólczańską i nie rozwiązuje problemu, bo nie jedzie przy Tuszyńskiej.
Eeeeech. Puszczono w 2008 roku 16tkę z częstym taktem i co? Wróciło 57 rzadziej kursujące i z musu jadące Wólczńską. Obecnie 16 w szczycie to linia kursująca co 24 minuty - to jakby jej nie było.
Wsiadłbym w 15 i przy Zaolziańskiej przesiadłbym się w 57, które jedzie przez ścisłe centrum i dowiezie mnie aż do Narutowicza. Jadąc w okolice Centralu - 57 wygodny dojazd. Dalej - to do Piotrkowskiej rzut beretem. Do tego jeszcze dworzec.

Jak jesteś masochistą to wsiadasz w 15 i na Rzgowskiej masz 6 oraz 5 jak tylko Twoim celem jazdy jest Górniak. Jedyny problem iż od 2001 roku nie ucywilowano przesiadek na RLL i tu przy "białym kościele". Nadzieja w budowie tramwaju w ul. Broniewskiego bo wtedy można wrócić dawną trasę 1 (... - Pabianicka - Paderewskiego - Kilińskiego ...) i 57 w relacji do NCŁ byłoby zbędne a po ucywilizowaniu przesiadek to i obecna 16 również byłby zbędna. Dowozówka tramwajowa co 6 min do linii jadących po ŁTR i dwie trasy do centrum: jedna przez Al. Politechniki a druga przez Kilińskiego. Źle by było? Powrót z Kościuszki w ogóle super bo obojętne 11 czy 6 tka jak co 6 minut masz tramwaj na Paderewskiego
Yakuzzi pisze:@STUDI Skrócona 11 pojedzie tylko w robocze zatem w niedziele nie 6 k/h, a 3.
Aaaaa to jeszcze lepszy kwiatek. Nanoszę zmiany.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kuba »

Kpc21 pisze:
mig pisze:11. @Kpc: "Jedyny problem to kwestia punktualności (jak jeden dogoni drugi, to na następny po nich trzeba będzie czekać 12, a nie 6 minut)" - wyjaśnij bo czegoś tu nie rozumiem. Sugerujesz, że stada polegają na tym, że drugi jedzie +6? Raczej ten pierwszy -6. Mechanizm powstawania stad jest banalnie prosty dla każdego obserwującego na co dzień funkcjonowanie KM w praktyce.
Pierwszy -6, drugi +6, wychodzi na to samo. Na autobus opóźniony czekamy nie 6, a 12 minut, ale to i tak lepiej, niż gdybyśmy czekali nie 10, a 16 czy 20 minut. Większe zagęszczenie autobusów na linii = krótszy czas oczekiwania, ta zasada jest niezależna od zjawiska tworzenia się stad autobusów (nawet mimo tego, że na sam czas oczekiwania ma ono wpływ).
Jeżeli zakładasz, że pierwszy kurs ma -6 a drugi ma +6 to źle zakładasz. Gdyby tak było to drugi kierowca jedzie niezgodnie z rozkładem (max dopuszczalne przyspieszenie to +1) i powinien odstawać na przystanku.
W przypadku częstotliwości co 6 min może być taka sytuacja, że pierwszy jedzie -6, drugi na 0 i trzeci znowu -6 i wtedy faktycznie czas oczekiwania wynosi 12 min, ale gdyby pierwszy był opóźniony -6, kolejne już na 0 - to czas oczekiwania 6 min. Najczęściej jest jednak tak, że jeżeli występują trudne warunki drogowe (np. korki) to opóźnienie (mniejsze lub większe) złapie każdy z tych trzech pojazdów i ich kursowanie się rozłoży w miarę równomiernie.
domino pisze:Andrespol pokrywa 55% kosztów łącznie z odcinkiem miejskim, bo płaci już od Gajcego do Stróży, a pamiętajmy oddaje jeszcze 100% zysków z biletów o 20% droższych niż na terenie Łodzi. Obłożenie autobusów i to przegubowych jest na tyle wysokie, że nawet po skróconym przebiegu linia będzie obsługiwana nadal przegubowymi pojazdami i to częściej niż teraz. Dlatego nie wmawiaj mi bredni.
W gwoli ścisłości Andrespol płaci od przystanku Rokicińska/Gwarna.
Linia do Stróży na pewno nie generuje tak wysokich potoków przez cały dzień, aby musiał jeździć przegub, bo chyba na żadnej linii tak nie jest, jednak tutaj z linią 82 jest taki problem, że aby utrzymać równy takt na odcinku miejskim kursy do Andrespola są mieszane. Nie da się wyodrębnić tam wyłącznie brygad poza miasto, bo gmina zamawia sobie kursy w takich godzinach a nie innych, nie ma też brygad szczytowych, które można by zastąpić po szczycie pojazdami krótkimi. Teoretycznie oczywiście dałoby się, jednak generuje to kolejne koszty (albo długie stanie na pętlach albo dodatkowi kierowcy i dodatkowe wyjazdy z zajezdni). I tak już niekiedy postoje w Andrzejowie są dość długie (do tego stopnia, że postój jest dłuższy niż trasa jaką pokonuje od pętli do pętli), a to też nie jest dobra sytuacja, bo nie powinno się płacić kierowcy za stanie a za jeżdżenie.
Być może zwiększenie częstotliwości na odcinku miejskim sprawi, że uda się wyodrębnić jakieś brygady szczytowe, które mogłyby być obsługiwane przegubami, a w międzyszczycie i wieczorem pojazdy krótkie.
domino pisze:Linia 82 jest rentowna, w dzień roboczy jeżdżą autobusy przegubowe, a dlaczego tak jest? Bo jak jeździły krótkie, to ludzie się do nich nie mieścili, pomimo wspomagania na początku przez PKS. W momencie kiedy brakło linii PKS, obłożenie autobusów jeszcze wzrosło.
Jakoś PKS wysyłał tam krótkie wozy. Oczywiście, tak jak napisałem wyżej, na pewno są takie godziny w ciągu doby, że przegub jest wypełniony, ale na pewno nie jest tak we wszystkich kursach przez cały dzień. W związku z tym nie wszystkie kursy mogą być tak rentowne. Gminie to i tak na rękę, bez względu czy jeżdżą przeguby czy krótkie, bo przy takich zapisach porozumienia międzygminnego, dla nich to i tak wychodzi taniej, niż jakby mieli organizować jakąś swoją linię na całym odcinku trasy do Łodzi.

I tak jak napisał mig - Łódź musi wyłożyć na ten odcinek ok. 2500 zł dziennie (Andrespol mniej więcej drugie tyle). Pytanie jest zatem takie czy udaje się z biletów pozyskać codziennie taką kwotę.

Patrząc szerzej wydaje mi się, że miasto trochę straciło na wydłużeniu linii do Stróży.
Przed podpisaniem porozumienia, w 2010 r. linia 82 kursowała:
- w dni robocze w szczycie - 4 kursy/h
- międzyszczyt i wieczorem - 2-3 kursy/h
Było 5 brygad, z czego dwie szczytowe, a jedna całodzienna na przegubie.
Obecnie mamy takt przez cały dzień 3 kursy/h, brak brygad szczytowych, wszystko na przegubach (6 wozów).
W weekendy, podobnie wówczas jak i obecnie, częstotliwość co ok. 25 min, z tą różnicą, że wtedy wystarczyły 3 wozy krótkie, a dzisiaj potrzeba 5 wozów krótkich.

Porównując rozkłady na dzień roboczy (odjazdy z Wydawniczej) z 2010 r. i obecnie, oraz przyjmując stawkę (tą szacowaną przez IPT w 2015 r.) solo 7,5zł/wzkm, przegub 9zł/wzkm, mamy następującą sytuację jeżeli chodzi o odcinek łódzki:
[2010] - 40 kursów krótkich i 15 długich - 40*7,5 + 15*9 = 435
[2016] - 55 kursów długich - 55*9 = 495
Dla samego miasta tylko na odcinku miejskim stanowi to wzrost wydatków o ok. 13% w stosunku do roku 2010. W zamian mamy co prawda wszystkie kursy przegubowe, ale za to rzadziej kursujące w godzinach szczytu. Zakładając więc, że nawet koszty funkcjonowania na odcinku podmiejskim pokrywają nam wpływy z biletów, to jednak i tak jesteśmy w plecy o te 13%. Ostatnio jechałem kilka razy w dzień roboczy kursem 82 z Wydawniczej po godz. 17 to na Piłsudskiego i Niciarnianej było łącznie może z max 5-15 osób w pojeździe, najwięcej wsiadło (tradycyjnie) przy Hetmańskiej w stronę Andrespola. Także w tych konkretnych przypadkach miasto poniosło stratę na swoim odcinku, bo pojazd zapełnił się dopiero na Olechowie. Nie wiem ile jest takich kursów w ciągu dnia, być może miałem akurat takie "szczęście".
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Kuba pisze:Jakoś PKS wysyłał tam krótkie wozy.
PKS obsługiwał wyłącznie relację Łódź - gmina Andrespol (i wewnątrz gminy Andrespol), nie obsługiwał relacji wewnątrz Łodzi, co robi 82. Poza tym taki Autosan H9 ma dużo więcej miejsc siedzących niż, powiedzmy, Solaris Urbino 12.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: M. Kaźmierczak »

Josek102 pisze:
M. Kaźmierczak pisze:78 wg potrzeb m. Aleksandrowa... Dawno się tak nie ubawiłem. Ok. Mieszkańcy Aleksandrowa zgodzą się na skrócenie 78 do Żabieńca, jeśli pracownicy ZDiT-u będą mogli używać swoich aut służbowych do odległości maksymalnie 2 przecznic od siedziby firmy, a potem przesiadka na KM...
Aleksandrowianie pisali petycje, by 78 puścić po Aleksandrowskiej, a 78A zostawić na obecnej trasie. Nikt nie chciał skracania do Żabieńca...
W czym przeszkadza dotychczasowa trasa 78? Wygodny dojazd mieszkańców Aleksandrowa do tramwajów i do centrum? Idealne skomunikowanie Teofilowa i Kozin z Manufaktura? W dupie z nimi. Nie się przesiadają. Przecież ratujecie dziurę budżetową, prawda? Więcej przesiadek w zakorkowanym mieście = więcej wpływów z biletów. Sprytnie.
Mieliście 1,5 roku, albo więcej na przygotowanie wszystkich mapek. Czyżby plan przygotowywany był na kolanie? Nie zdziwiłbym się, skoro wygląda jak wygląda.
Od lat jeżdżę z Aleksandrowa linią 78 i ten wjazd w Teofilów jest koszmarem.Często jadą krótkie a na 78A przeguby i te rzesze starszych ludzi jadących z Placu Wolności lub Traktorowej na Rojną-Rydzową .A co to komunikacji z centrum są przesiadki .Ma być 5 na Żabieńcu ponoć i ktoś sobie moze dojechac do tej swojej Manufaktury. Zgierz wcale nie ma lepiej z przyszłym 45 i 46.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Nie po to wywalili z Aleksandrowa PKS, zastąpili MPK i wydłużyli ówczesną trasę do pl. Wolności, by teraz ją bezmyślnie skracać... Kwiatki z długimi na 78A są spowodowane przerwami na posiłek na Rojnej.
<ironia>Masz rację, przesiadki to racjonalny rozwój komunikacji. Nowy trend. Tysiąc i jedna przesiadka. "Uszczęśliwianie" ludzi na siłę. Dodajmy do tego totalny brak skomunikowania. Łoł. To na pewno przyciągnie ludzi do komunikacji miejskiej. Nagroda pozłacanego szczebla do drabiny na wyciągnięcie ręki. Ekspjerty biją brawo</ironia>
Drugi raz powtarzam. 78A przez Teofilów, 78 prosto Aleksandrowska. Tyle. A nie ułomne skracanie do Żabienca przez wątpliwych wizjonerów.
Josek102
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Josek102 »

I tu sie zgadzam.Wg mojej skromnej osoby może jechac do Fabrycznego Dworca byłe by pomijał Rojną .Pozdrawiam
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

M. Kaźmierczak pisze:Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Nie po to wywalili z Aleksandrowa PKS, zastąpili MPK i wydłużyli ówczesną trasę do pl. Wolności,
Wywalono PKS zupełnie z innego powodu - żądania coraz wyższych opłat. Wtedy gdy Aleksandrów zrezygnował z PKS a zwrócił się do MPK to ZDiT i MPK uważały, że nie należy robić oddzielnej linii podmiejskiej i wybrano 78 do wydłużenia do Aleksandrowa bo można było wyciągnąć kasę od ościennej gminy jak najmniejszym własnym kosztem.
ODPOWIEDZ