Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
1. TB pracuje w UMŁ.
2. Nie ma znaczenia, czyja to wizja - niezrozumiałe jest, dlaczego rysujący o zmianach nie został poinformowany. Jeszcze w czwartek tłumaczyłem to sobie, że może zmianę wprowadzili na ostatnią chwilę i nie zdążyli zaktualizować. W sobotę - też jakoś można to było wyjaśnić (wolny przepływ informacji). Ale teraz minęło już tyle czasu, że zrozumieć się tego nie da.
2. Nie ma znaczenia, czyja to wizja - niezrozumiałe jest, dlaczego rysujący o zmianach nie został poinformowany. Jeszcze w czwartek tłumaczyłem to sobie, że może zmianę wprowadzili na ostatnią chwilę i nie zdążyli zaktualizować. W sobotę - też jakoś można to było wyjaśnić (wolny przepływ informacji). Ale teraz minęło już tyle czasu, że zrozumieć się tego nie da.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No i co z tego że Pan T.B. pracuje w UMŁ?Taka jest prawda że za siatkę odpowiada Biuro Strategi UMŁ (to oni przewodniczyli zespołowi który pracował nad siatką) w tym głównie Pan T.B. To dlatego najwięcej w mediach do powiedzenia na temat siatki ma Pan T.B. a nie dyrektor ZDiT.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jeszcze gorszy pomysł. Korek na Ogrodowej jest tak wielki iż ciągnie się dalej na północ po prawoskręcie na Zachodniej. Radzę tam się pojawić raz w godzinach popołudniowego szczytu.Arinera pisze:Przecież jest bardzo proste rozwiązanie z 78 - puścić (jak widać na załączonym przykładzie idiotycznej linii 87) Drewnowską, Karskiego i Ogrodową. Uniknie się w ten sposób korków na odcinku Zachodnia Lutomierska - Zachodnia-Ogrodowa.
Oj tam, to wynajmą gdzie indziej. Ruch w interesie musi być.ukalo pisze:Ale właśnie na problem politechniki chciałem zwrócić uwagę. Olechów i Janów to osiedle dość często wybierane przez studentów. Teraz dojazdu nie będzie...
Zresztą dziwie się za aż tak daleko "uciekają". Ponadto Olechów i Janów tani w wynajmie nie jest.
Ostatnio zmieniony wt 18:48, 17 sty 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jak dla mnie to spodziewałem się gorszej mapki. Taka jest znacznie lepsza niż to co jest obecnie na stronie MPK, więc wyszło całkiem nieźle ale jest trochę minusów. Schemat z Lipska jest lepszy ale u nas jest postęp, więc może kiedyś doczekamy się czegoś w tym stylu.
Plusy:
+ Zawarto w niej przebieg torów kolejowych i miejsc gdzie można się przesiąść na ŁKA, podano też linie tramwajowe ale tylko na pętlach i ważnych węzłach. Ogólnie linie tramwaje zbito w jedną cieniutką kreskę ale nie będę się czepiał tego bo to mapka autobusowa a nie wspólna mapa dla wszystkich trakcji.
+ Zawarto obiekty publiczne np. szpitale, uczelnie, duże sklepy.
+ Łatwo odnaleźć przebieg linii autobusowej.
+ Na pętlach gdzie jest wiele wariantów oznaczono jako numer linii np. 50 na Placu Niepodległości.
Minusy:
- Niektóre fragmenty sieci zostały ucięte
- Trasy wokół dworca Łódź Fabryczna zasłonięto prostokątem - przydałaby się przezroczystość albo krótkie oznaczenie i wyjaśnienie pod schematem.
- Trochę za małe trójkąty oznaczające kierunek
- Niektórych linii są oznaczone podobnym kolorem na długim odcinku, więc niektórych może wprowadzić to w błąd.
- Błędy z prezentacji dalej są powtórzone np. linia 80.
Plusy:
+ Zawarto w niej przebieg torów kolejowych i miejsc gdzie można się przesiąść na ŁKA, podano też linie tramwajowe ale tylko na pętlach i ważnych węzłach. Ogólnie linie tramwaje zbito w jedną cieniutką kreskę ale nie będę się czepiał tego bo to mapka autobusowa a nie wspólna mapa dla wszystkich trakcji.
+ Zawarto obiekty publiczne np. szpitale, uczelnie, duże sklepy.
+ Łatwo odnaleźć przebieg linii autobusowej.
+ Na pętlach gdzie jest wiele wariantów oznaczono jako numer linii np. 50 na Placu Niepodległości.
Minusy:
- Niektóre fragmenty sieci zostały ucięte
- Trasy wokół dworca Łódź Fabryczna zasłonięto prostokątem - przydałaby się przezroczystość albo krótkie oznaczenie i wyjaśnienie pod schematem.
- Trochę za małe trójkąty oznaczające kierunek
- Niektórych linii są oznaczone podobnym kolorem na długim odcinku, więc niektórych może wprowadzić to w błąd.
- Błędy z prezentacji dalej są powtórzone np. linia 80.
Też bym wolał, żeby 72 nadal jechało na Politechniki i Janów miał bezpośredni dojazd a tu dojedzie tylko do placu Niepodległości.Arinera pisze:No tak, źle spojrzałem - 72 do Placu Niepodległości. Zadziałało przyzwyczajenie. Jeszcze lepiej.
Zamiast zrobić z 72 wjazd kieszeniowy w osiedle - to po raz kolejny poprowadzono trasę tak, aby maksymalnie zwiększyć liczbę przesiadek.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A jednak wynajmują. No ale ci którzy wynajmują faktycznie mogą zmienić lokum, tyle że młodzieży studiującej która tu po prostu mieszka jest sporo.STUDI pisze:Zresztą dziwie się za aż tak daleko "uciekają". Ponadto Olechów i Janów tani w wynajmie nie jest.
Mnie osobiście zmiany pasują, ale patrząc na problem szerzej - masa rzeczy jest do poprawy.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Racja. Na Drewnowskiej nawet w niedzielę jest korek, ale nie podnosiłem tego argumentu. Z resztą, która linia obecnie nie stoi w korkach? Problem polega na tym, że porobili masę durnych przesiadek z rzekomym skomunikowaniem. Co, korki nagle znikną?Josek102 pisze:78 nie jest blokowany na Zachodniej tylko Drewnowskiej.Porobili sygnalizacji przez tę zasraną MAnufakture i dlatego tak jest.Nawet kierowcy z MPK klną na Drewnowską
Już widzę jak to będzie działać. O weekendach nawet nie wspominam. Piechotą dla zdrowia...
Zamiast zmodyfikować to co jest obecnie, bo to jakoś działa, choć nie jest idealne, niektóre linie będą urywać się w połowie, bo... cholera wie
Ostatnio zmieniony wt 19:05, 17 sty 2017 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Otwóz schemat z Lipska i porównaj.eDragon55 pisze:+ Zawarto w niej przebieg torów kolejowych i miejsc gdzie można się przesiąść na ŁKA,
I to największy idiotyzm. Jedyną akceptowalaną mapą jest mapa sieci, całej sieci.eDragon55 pisze: podano też linie tramwajowe ale tylko na pętlach i ważnych węzłach. Ogólnie linie tramwaje zbito w jedną cieniutką kreskę ale nie będę się czepiał tego bo to mapka autobusowa a nie wspólna mapa dla wszystkich trakcji.
Nooo, Manufaktura w okolicy ul. Tybury.eDragon55 pisze: + Zawarto obiekty publiczne np. szpitale, uczelnie, duże sklepy.
Wręcz przeciwnie plątanina linii o prawie identycznych kolorach. Wiele istotnych fragmentów zasłonięta nazwami pętli.eDragon55 pisze: + Łatwo odnaleźć przebieg linii autobusowej.
Niewidoczne odcinki jednokierunkowe. Dopiski numerów linii na odcinku oznaczonym jedna kreską są lepsze bo łatwiej zlokalizować ogólnie przebieg trasy niż wodzić wręcz palcem wzdłuż kreski. Linie, które mają jeden target wydzielać kolorem. Dwie kreski OK ale nie 6 - 7 kresek bo robi się z tego taki sam potworek jak dotychczasowe schematy. Czytelnymmi będą okolice Dworca Fabrycznego? Odcinki jednokierunkowe skrajnie nie czytelnie oznakowane a wystarczyło dać trójkąt przy numerze linii wksazujący na kierunek
Co wygeneruje ogrom pomyłek i pytać. Nie będzie 50. Będzie 50A i 50B.eDragon55 pisze: + Na pętlach gdzie jest wiele wariantów oznaczono jako numer linii np. 50 na Placu Niepodległości.
Ten rejon (oraz kilka innych)wymaga innego rozwiązania. Napisałem jakiego. Przy jednej skali dla całej mapy nie wiadomo co jak i którędy jedzie co istotnym jest by potem nie spacerować po Nowowęglowej.eDragon55 pisze: - Trasy wokół dworca Łódź Fabryczna zasłonięto prostokątem - przydałaby się przezroczystość albo krótkie oznaczenie i wyjaśnienie pod schematem.
Bo jak widać każdy (BS, ZDiT) robi swoje albo nie przyjmuje do wiadomości ustaleń.eDragon55 pisze: - Błędy z prezentacji dalej są powtórzone np. linia 80.
P.S.
Jednokierunkowy przejazd po. Brzóski jest wg mnie bez sensu. W druga stronę mógłby jechać autobus ul. Sierakowskiego jeśli są jakieś przeszkody ku temu na Brzóski. Po co mi 50% połączenia - olałbym taką linie tylko w jednym kierunku ja w drugą to jedynie autonogi. Szkoda bo mogłaby być poprawa skomunikowania środka dzielnicy - alternatywnie czy do Pojezierskiej czy do Limanowskiego.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Wymuszone przesiadki
96 i 87A87B zamiast 78A
97,74,88 zamiast 74
50A i 16 zamiast 50
50A, 74,16 zamiast 50
72,74 zamiast 72
82A i 75 zamiast 82
Kasa z biletów będzie pewna.
96 i 87A87B zamiast 78A
97,74,88 zamiast 74
50A i 16 zamiast 50
50A, 74,16 zamiast 50
72,74 zamiast 72
82A i 75 zamiast 82
Kasa z biletów będzie pewna.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tu akurat będzie zmiana na plus pod względem częstotliwości i efektywności. Trasa co prawda krótsza, ale na odcinku miejskim częściej w godzinach szczytu i w weekendy, a przeguby będą jeździć praktycznie tylko do Stróży i tylko w godzinach szczytu. Postoje zostaną skrócone. Dziś poza szczytem frekwencja na 82/82A jest marna, przegubowce nie są potrzebne cały dzień i dlatego dobrze, że zmieniona zostanie formuła tej linii. W dodatku zyskamy skomunikowanie z 10 i wygodną przesiadkę na tramwaje w obu kierunkach. Gdyby same takie zmiany były w nowej siatce jej odbiór byłby zupełnie inny, a tak mamy to co mamy...Kuba pisze:Linia do Stróży na pewno nie generuje tak wysokich potoków przez cały dzień, aby musiał jeździć przegub, bo chyba na żadnej linii tak nie jest, jednak tutaj z linią 82 jest taki problem, że aby utrzymać równy takt na odcinku miejskim kursy do Andrespola są mieszane. Nie da się wyodrębnić tam wyłącznie brygad poza miasto, bo gmina zamawia sobie kursy w takich godzinach a nie innych, nie ma też brygad szczytowych, które można by zastąpić po szczycie pojazdami krótkimi. Teoretycznie oczywiście dałoby się, jednak generuje to kolejne koszty (albo długie stanie na pętlach albo dodatkowi kierowcy i dodatkowe wyjazdy z zajezdni). I tak już niekiedy postoje w Andrzejowie są dość długie (do tego stopnia, że postój jest dłuższy niż trasa jaką pokonuje od pętli do pętli), a to też nie jest dobra sytuacja, bo nie powinno się płacić kierowcy za stanie a za jeżdżenie.
Być może zwiększenie częstotliwości na odcinku miejskim sprawi, że uda się wyodrębnić jakieś brygady szczytowe, które mogłyby być obsługiwane przegubami, a w międzyszczycie i wieczorem pojazdy krótkie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Z drugiej strony tworzymy takie protezy jak 90 i 91 jadące AŻ na Janów...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Musieli czymś zapełnić kraniec Janów. Zostałoby samo 96 (nie liczę spornego 80 ).
A tak są dwie dodatkowe linie.
Protezy, kikuty, kadłubki - mnóstwo tego potworzyli.
A tak są dwie dodatkowe linie.
Protezy, kikuty, kadłubki - mnóstwo tego potworzyli.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
96 co 6 minut wystarczająco zapełni tę pętlę... z drugiej strony zostanie niewykorzystana wyremontowana rok temu krańcówka Czajkowskiego, a na Rokicińskiej zostanie już tylko jedna linia.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dokładnie tak. Janów to niestety za mało możliwości przesiadek. Odpada krótszy wariant 10, 3, 8, 69, 75, I. Praktycznie nie ma dojazdu na Dąbrowę i w ogóle do południowej części miasta a wystarczyłoby zrobić tak niewiele - w wersji minimum wydłużyć 72 do pętli Janów i przy okazji robić tam przerwy posiłkowe odblokowując ciasny plac Niepodległości, gdzie mają być 3 linie.kuba_łódź pisze:Z drugiej strony tworzymy takie protezy jak 90 i 91 jadące AŻ na Janów...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W wersji minimum wystarczyłoby zostawić obie linie na Rokicińskiej. Jest tam dużo miejsca i punkt socjalny. Problem w tym, że stworzymy 2 linie (82 i 90) jadące praktycznie w to samo miejsce, tyle że innymi trasami.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Na Placu Niepodległości niepotrzebnie została skierowana linia 74. Jej miejsce jest na Wydawniczej jako linia wspomagająca 83.
O 90 i 91 wielokrotnie już pisaliśmy. To czyste syństwo. Linie te nie służą Janowowi, ale miejscowościom ościennym i ludziom chcącym się dostać jak najbliżej centrum. Linia 96 jako jedyna opcja to stanowczo za mało!
Ze strony Teofilowa 96 oprócz stałych mieszkańców będzie musiało pomieścić jeszcze pasażerów 78. Mało tego, tradycyjnie dojdą pracownicy zakładów z Teofilowa Przemysłowego, którzy na tę linię przesiadają się np. z 89 na skrzyżowaniu Aleksandrowska/Traktorowa i Aleksandrowska/Bielicowa.
Na odcinku Rojna - Plac Wolności 96 będzie jechać z częstotliwością 10x/h. Obecnie jeździ 8x/h łączone z ośmioma kursami w szczycie 78/78A. WNIOSEK: na tej trasie wyparowało aż 6 kursów! Gdzie dotychczasowi pasażerowi się pomieszczą?
Z Janowa 96 będzie musiało pomieścić przymusowych pasażerów kikutów 90 i 91 oraz zlikwidowanego 55 (dotychczas wspólny odcinek wynosił kilkanaście przystanków, chyba 17) i 85!!! Dodatkowo linii za bardzo nie odciąży 10, ponieważ pocięto jej kursy.
Dodam, że 10 kursów oznacza, że 96 ma pojawiać się na przystanku wg rozkładu (ha! ha!) co 6 minut. Obecnie linia jeździ co 7,5m. ZDiT jak przystało na skąpca bardzo się szarpnął! Całe 1,5 minuty częściej jak na takie zmiany.
Jestem jednak spokojny. ZDiT zlikwidowało na odcinku Żabieniec - Plac Wolności linie 78/78A, kierowcy których złośliwie blokowali przejazd 96. Teraz ta linia będzie mogła zademonstrować pasażerom swoje nadnaturalne zdolności i teleportować się na Zachodniej. Dla niej centrum miasta celowo przestanie być korkogenne.
Absurd goni absurd!
O 90 i 91 wielokrotnie już pisaliśmy. To czyste syństwo. Linie te nie służą Janowowi, ale miejscowościom ościennym i ludziom chcącym się dostać jak najbliżej centrum. Linia 96 jako jedyna opcja to stanowczo za mało!
Ze strony Teofilowa 96 oprócz stałych mieszkańców będzie musiało pomieścić jeszcze pasażerów 78. Mało tego, tradycyjnie dojdą pracownicy zakładów z Teofilowa Przemysłowego, którzy na tę linię przesiadają się np. z 89 na skrzyżowaniu Aleksandrowska/Traktorowa i Aleksandrowska/Bielicowa.
Na odcinku Rojna - Plac Wolności 96 będzie jechać z częstotliwością 10x/h. Obecnie jeździ 8x/h łączone z ośmioma kursami w szczycie 78/78A. WNIOSEK: na tej trasie wyparowało aż 6 kursów! Gdzie dotychczasowi pasażerowi się pomieszczą?
Z Janowa 96 będzie musiało pomieścić przymusowych pasażerów kikutów 90 i 91 oraz zlikwidowanego 55 (dotychczas wspólny odcinek wynosił kilkanaście przystanków, chyba 17) i 85!!! Dodatkowo linii za bardzo nie odciąży 10, ponieważ pocięto jej kursy.
Dodam, że 10 kursów oznacza, że 96 ma pojawiać się na przystanku wg rozkładu (ha! ha!) co 6 minut. Obecnie linia jeździ co 7,5m. ZDiT jak przystało na skąpca bardzo się szarpnął! Całe 1,5 minuty częściej jak na takie zmiany.
Jestem jednak spokojny. ZDiT zlikwidowało na odcinku Żabieniec - Plac Wolności linie 78/78A, kierowcy których złośliwie blokowali przejazd 96. Teraz ta linia będzie mogła zademonstrować pasażerom swoje nadnaturalne zdolności i teleportować się na Zachodniej. Dla niej centrum miasta celowo przestanie być korkogenne.
Absurd goni absurd!
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Niby jak po skróceniu te linie miałyby służyć Janowowi. Tak z ciekawości pytam.Arinera pisze: O 90 i 91 wielokrotnie już pisaliśmy. To czyste syństwo. Linie te nie służą Janowowi, ale miejscowościom ościennym i ludziom chcącym się dostać jak najbliżej centrum. Linia 96 jako jedyna opcja to stanowczo za mało!
Ska żeś to wytrzasnął?Arinera pisze: Jestem jednak spokojny. ZDiT zlikwidowało na odcinku Żabieniec - Plac Wolności linie 78/78A, kierowcy których złośliwie blokowali przejazd 96.
Przez dwa lata każdego dnia o 7:20 - 7:30 jadąc do pracy wsiadałem w 96 na przystnaku Lutomierska / Zachodnia. Za każdym razem autobus 96 przeganiał nawet dwa tramwaje do Ogrodowej. Na Zachodniej pusto nie było.Arinera pisze: Teraz ta linia będzie mogła zademonstrować pasażerom swoje nadnaturalne zdolności i teleportować się na Zachodniej. Dla niej centrum miasta celowo przestanie być korkogenne.
1. 96 w dwóch dość krótkich szczytach jest 8 / 9 k/h. W międzyszczycie jest 5 k/h.Arinera pisze: Na odcinku Rojna - Plac Wolności 96 będzie jechać z częstotliwością 10x/h. Obecnie jeździ 8x/h łączone z ośmioma kursami w szczycie 78/78A. WNIOSEK: na tej trasie wyparowało aż 6 kursów! Gdzie dotychczasowi pasażerowi się pomieszczą?
2. 78/78A - dwa szczyty 7 k/h międzyszczyt az 3k/h (wtedy kursuje tylko wariant 78).
3. 78 to 5k/h w szczycie i 3k/h poza szczytem.
1. Obłożenie 90 i 91 jest wielkie że ho, ho.....Arinera pisze: Z Janowa 96 będzie musiało pomieścić przymusowych pasażerów kikutów 90 i 91 oraz zlikwidowanego 55 (dotychczas wspólny odcinek wynosił kilkanaście przystanków, chyba 17) i 85!!! Dodatkowo linii za bardzo nie odciąży 10, ponieważ pocięto jej kursy.
2. Tramwaje jeździły pustawe na Olechów. (autobusy nie były puste - czyli źle poprowadzono trase tramwaju)
3. 55 to nie powalało częstotliwością 3k/h a pomiędzy 13 a 14 z Janowa przerwa pomiędzy odjazdami 69 minut!
Oblicz liczbę brygad. Tak na szybko bez wliczania opóźnień i postojów. Czas przejazdu 60 minut. W dwie strony to 120 minut. co 7.5 minuty oznaczą iż zanim się wróci z Janowa na Rojną (bez postoju na tamtej pętli) to z Rojnej odjedzie 15 autobusów. Dodaj rezerwę na opóźnienia i postoje a będzie to powiedzmy 18 brygad. Te 18 o tylko przez dwa dość krótkie szczyty. Teraz 6k/h - czyli 19 + 3 22 brygady. To o 4 autobusy więcej - czyli wzrost o 22% Prawie o 1/4. To takie drobne 1.5 minuty. Szacunki nadmiaru brygad są dość zgrubne ale jedna to za mało, 2 tez nie wystarczy.Arinera pisze: Całe 1,5 minuty częściej jak na takie zmiany.
Goń następne.Arinera pisze: Absurd goni absurd!
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Witam Wszystkich Państwa,
Czytając wpisy dotyczące planu transportowego, doszedłem do wniosku jako przedstawiciel Gminy Andrespol, że należało by zabrać głos, skoro jeden z wątków dyskusji dotyczy jednostki samorządu terytorialnego, którą reprezentuję.
Na wstępie pragnę poinformować, że zmian w kursowaniu linii komunikacyjnych, mając tu na szczególnej uwadze te objęte porozumieniem międzygminnym tj. Linie 82, 90, 92 oraz N1 nikt z Gminą Andrespol nie konsultował, w związku z tym zostaliśmy, podobnie jak wszystkie samorządy współpracujące z Miastem Łódź w dziedzinie publicznego transportu zbiorowego, postawieni przed faktem dokonanym. Nie docierały do nas, żadne oficjalne informacje, mało tego o całej nowej siatce połączeń dowiedzieliśmy się podobnie jak Łodzianie z prasy, radia, telewizji oraz innych kanałów masowego przekazu. Przeczytałem tu wpis od jednego z użytkowników, że nie wierzy w to, że najpierw ogłoszono siatkę połączeń, a dopiero będą renegocjowane porozumienia. Niestety tak właśnie się stało, najpierw ogłoszono plan transportowy, a teraz stawia się podłódzkim samorządom warunki, że albo akceptujemy albo możemy zrezygnować, bo "Łódź robi nam łaskę". Prawda jest taka, że decydując się na współpracę z Łodzią zamierzaliśmy budować relacje partnerskie, tymczasem szczególnie w świetle ostatnich wydarzeń, okazuje się że miasto wcale nie zamierza nas tak traktować proponując przebieg kluczowej dla Andrespola linii nr 82 w sposób absolutnie niezadowalający dla mieszkańców Gminy. Czytając wpisy o frekwencji należy dodać, że Gmina Andrespol regularnie występuje o wyniki badania napełnień w pojazdach, z otrzymanych raportów wynika, że frekwencja w autobusach przegubowych wynosi średnio 64% w ciągu doby, w dniu roboczym, w weekendy 76% w autobusach krótkich w ciągu doby, co jest wynikami zadowalającymi. Faktem jest, że poza godzinami szczytu napełnienie znacznie spada, ale z tego co zdążyłem zauważyć poruszając się często komunikacją miejską w Łodzi, taka sytuacja ma miejsce na wszystkich liniach komunikacyjnych, także w obrębie miasta. W kwestii rentowności, funkcjonowanie samej tylko linii 82 kosztuje budżet Gminy Andrespol 750 tysięcy złotych rocznie, do tej kwoty należy dodać 100% wpływów ze sprzedaży biletów okresowych i jednorazowych 20% droższych niż na terenie Miasta Łodzi, co pozwala stwierdzić że dopłaty z budżetu Gminy plus wpływy ze sprzedanych biletów rekompensują w 100% koszt funkcjonowania linii 82, a dopłaty jakie figurują w fakturach ze strony Gminy Łódź i tak do budżetu miejskiego wracają. Wprowadzenie biletów strefowych także nie zostało z nikim skonsultowane, samorządy zostały postawione pod ścianą, i doszło do tak kuriozalnej sytuacji, że nie dość że pokrywają koszt sięgający 55% kosztów dopłat do linii na wydłużonym odcinku przebiegu, często także na terenie Miasta, gdyż porozumieniami objęte są wydłużone odcinki tras, to jeszcze pasażerowie muszą płacić więcej za bilety, co stwarza krzywdzącą sytuację, że przeciętny Andrespolanin płaci podwójnie. Zaproponowany przebieg trasy linii autobusowej nr 82 po ulicach Augustów i Rokicińskiej, spowoduje, że linia w sposób bardzo znaczący straci na atrakcyjności, już teraz pasażerowie muszą się przesiadać wielokrotnie, aby dojechać w różne rejony miasta, natomiast skrócenie przebiegu do peryferyjnego dworca kolejowego Łódź Widzew, spowoduje, że dojechanie gdziekolwiek Lokalnym Transportem Zbiorowym w Łodzi dla mieszkańca Andrespola stanowić będzie nie lada wyzwanie Mając tu na szczególnym względzie uczniów i studentów uczących się w Łodzi posłużę się przykładem, mianowicie ponad 160 uczniów z terenu Gminy Andrespol uczęszczado Liceów nr XXIII, XXIX oraz XXXII i teraz po wprowadzeniu zmian straci bezpośrednie połączenie ze swoimi szkołami, podobnie studenci z kampusem Uniwersytetu Łódzkiego. Jednym z założeń jak mniemam planu miała być eliminacja dublowania tras tramwajów i autobusów w Łodzi. Linia 82 nie dubluje w swoim aktualnym przebiegu żadnej z linii tramwajowych, a wspólne odcinki z trasami tramwajowymi na żadnym jej fragmencie nie są dłuższe niż odległość 4 przystanków tramwajowych, a zamiana na miejskim odcinku przebiegu linii 82 i 80 jest w naszym przekonaniu zmianą dla samej zmiany, nie wnoszącą nic konstruktywnego a jedynie zmusza pasażerów do bezsensownych przesiadek gdzie nie ma takiej konieczności. Podnosi się przy tym argument, że linia 82 notuje opóźnienia. Oczywiście, zauważamy to i wielokrotnie zwracaliśmy się do Zarządu Dróg i Transportu z prośbami o poprawę sytuacji wskazując na możliwe do realizacji rozwiązania niewielkim nakładem środków a poprawiających funkcjonowanie linii, mając tu na szczególnej uwadze ulicę Przędzalnianą, na której linia ta notuje największe opóźnienia. Jednym z zaproponowanych rozwiązań było wydzielenie pasa dla skręcających w lewo z osobnym sygnalizatorem świetlnym, aby przejazd był bezkolizyjny, gdyż dzisiaj pojazdy jadące na wprost od strony ulicy Tymienieckiego blokują te skręcające, co przy dużym natężeniu ruchu od strony ulicy Nawrot powodowało, że przejechanie odcinka od ulicy Nawrot do Szpitala im. Korczaka zajmowało autobusom w skrajnych wypadkach 23 minuty (!). Zarząd Dróg i Transportu, nie zamierzał spełnić żadnej z naszych próśb, a teraz przedstawił nam swoją radosną twórczość, która chyba żadnego pasażera nie zadowoli. Najbardziej bulwersujący jest fakt, likwidacji linii nocnej nr N1, nikt w Zarządzie Dróg i Transportu nie był łaskaw nam wytłumaczyć powodów jej likwidacji, tym bardziej że linia figuruje w porozumieniu międzygminnym, a jej likwidacja oznacza bezpodstawne ze strony organizatora linii jego wypowiedzenie, co otwiera Gminie Andrespol drogę do podjęcia czynności sądowych z tytułu bezpodstawnego zerwania umowy, tym bardziej, że Gmina wywiązuje się ze swoich zobowiązań zawartych w porozumieniu, i frekwencja na którą część z Państwa się powołuje nie jest tu wyznacznikiem, tym bardziej, że na terenie Gminy i Miasta Aleksandrów Łódzki połączenie komunikacją nocną zostanie zachowane, pomimo zbliżonej frekwencji co na odcinku Andrespola, dodać należy że w przeciwieństwie do urzędników z Zarządu Dróg i Transportu ja się przemieszczam komunikacją miejską i nie oślepłem i widzę jaka jest frekwencja na poszczególnych liniach, mając tu na szczególnej uwadze linie podmiejskie. Uprzedzając pytania, tak we własnym zakresie od czasu do czasu przemierzam podmiejskie odcinki sprawdzając jak ma się sytuacja i linią nocną N1 do Aleksandrowa też się wybrałem, więc przekonałem się naocznie jak to wygląda, a nie zza biurka jak mam wrażenie został nakreślony plan transportowy.
I na koniec ostatnia kwestia, przeczytałem że część z Państwa się dziwi, dlaczego ciągle utrzymywany jest prywatny przewoźnik, na dwóch pozostałych kluczowych dla Andrespolan trasach i podniesiono przy tym argument, że gdyby nam jako Gminie zależało na sieci MPK w całej Gminie to dawno byśmy ją sprowadzili. Muszę odpowiedzieć, że Andrespol 3 krotnie wystąpił o zorganizowanie objazdów technicznych celem weryfikacji możliwości uruchomienia połączeń, niestety problemem są właśnie te możliwości. O ile na trasie do Bedonia możliwe jest uruchomienie linii, co narazie epizodycznie ale się udało, o tyle na trasie do Justynowa, Janówki i Kraszewa problemów jest tyle, że narazie nie mamy możliwości wnioskowania o uruchomienie połączeń. Problemami są niewłaściwe parametry miejsc postojowych i przeznaczonych do zawracania, czy przejazd kolejowy w Justynowie, po zbyt wąską ulicę w Janówce po której autobus miałby pojechać. Stąd póki co konieczność ogłaszania rokrocznie przetargów na obsługę obu tras, gdyż prywatni przewoźnicy nie mają tak wyśróbowanych wymogów co Lokalny Transport Zbiorowy w Łodzi.
Pozdrawiam
Czytając wpisy dotyczące planu transportowego, doszedłem do wniosku jako przedstawiciel Gminy Andrespol, że należało by zabrać głos, skoro jeden z wątków dyskusji dotyczy jednostki samorządu terytorialnego, którą reprezentuję.
Na wstępie pragnę poinformować, że zmian w kursowaniu linii komunikacyjnych, mając tu na szczególnej uwadze te objęte porozumieniem międzygminnym tj. Linie 82, 90, 92 oraz N1 nikt z Gminą Andrespol nie konsultował, w związku z tym zostaliśmy, podobnie jak wszystkie samorządy współpracujące z Miastem Łódź w dziedzinie publicznego transportu zbiorowego, postawieni przed faktem dokonanym. Nie docierały do nas, żadne oficjalne informacje, mało tego o całej nowej siatce połączeń dowiedzieliśmy się podobnie jak Łodzianie z prasy, radia, telewizji oraz innych kanałów masowego przekazu. Przeczytałem tu wpis od jednego z użytkowników, że nie wierzy w to, że najpierw ogłoszono siatkę połączeń, a dopiero będą renegocjowane porozumienia. Niestety tak właśnie się stało, najpierw ogłoszono plan transportowy, a teraz stawia się podłódzkim samorządom warunki, że albo akceptujemy albo możemy zrezygnować, bo "Łódź robi nam łaskę". Prawda jest taka, że decydując się na współpracę z Łodzią zamierzaliśmy budować relacje partnerskie, tymczasem szczególnie w świetle ostatnich wydarzeń, okazuje się że miasto wcale nie zamierza nas tak traktować proponując przebieg kluczowej dla Andrespola linii nr 82 w sposób absolutnie niezadowalający dla mieszkańców Gminy. Czytając wpisy o frekwencji należy dodać, że Gmina Andrespol regularnie występuje o wyniki badania napełnień w pojazdach, z otrzymanych raportów wynika, że frekwencja w autobusach przegubowych wynosi średnio 64% w ciągu doby, w dniu roboczym, w weekendy 76% w autobusach krótkich w ciągu doby, co jest wynikami zadowalającymi. Faktem jest, że poza godzinami szczytu napełnienie znacznie spada, ale z tego co zdążyłem zauważyć poruszając się często komunikacją miejską w Łodzi, taka sytuacja ma miejsce na wszystkich liniach komunikacyjnych, także w obrębie miasta. W kwestii rentowności, funkcjonowanie samej tylko linii 82 kosztuje budżet Gminy Andrespol 750 tysięcy złotych rocznie, do tej kwoty należy dodać 100% wpływów ze sprzedaży biletów okresowych i jednorazowych 20% droższych niż na terenie Miasta Łodzi, co pozwala stwierdzić że dopłaty z budżetu Gminy plus wpływy ze sprzedanych biletów rekompensują w 100% koszt funkcjonowania linii 82, a dopłaty jakie figurują w fakturach ze strony Gminy Łódź i tak do budżetu miejskiego wracają. Wprowadzenie biletów strefowych także nie zostało z nikim skonsultowane, samorządy zostały postawione pod ścianą, i doszło do tak kuriozalnej sytuacji, że nie dość że pokrywają koszt sięgający 55% kosztów dopłat do linii na wydłużonym odcinku przebiegu, często także na terenie Miasta, gdyż porozumieniami objęte są wydłużone odcinki tras, to jeszcze pasażerowie muszą płacić więcej za bilety, co stwarza krzywdzącą sytuację, że przeciętny Andrespolanin płaci podwójnie. Zaproponowany przebieg trasy linii autobusowej nr 82 po ulicach Augustów i Rokicińskiej, spowoduje, że linia w sposób bardzo znaczący straci na atrakcyjności, już teraz pasażerowie muszą się przesiadać wielokrotnie, aby dojechać w różne rejony miasta, natomiast skrócenie przebiegu do peryferyjnego dworca kolejowego Łódź Widzew, spowoduje, że dojechanie gdziekolwiek Lokalnym Transportem Zbiorowym w Łodzi dla mieszkańca Andrespola stanowić będzie nie lada wyzwanie Mając tu na szczególnym względzie uczniów i studentów uczących się w Łodzi posłużę się przykładem, mianowicie ponad 160 uczniów z terenu Gminy Andrespol uczęszczado Liceów nr XXIII, XXIX oraz XXXII i teraz po wprowadzeniu zmian straci bezpośrednie połączenie ze swoimi szkołami, podobnie studenci z kampusem Uniwersytetu Łódzkiego. Jednym z założeń jak mniemam planu miała być eliminacja dublowania tras tramwajów i autobusów w Łodzi. Linia 82 nie dubluje w swoim aktualnym przebiegu żadnej z linii tramwajowych, a wspólne odcinki z trasami tramwajowymi na żadnym jej fragmencie nie są dłuższe niż odległość 4 przystanków tramwajowych, a zamiana na miejskim odcinku przebiegu linii 82 i 80 jest w naszym przekonaniu zmianą dla samej zmiany, nie wnoszącą nic konstruktywnego a jedynie zmusza pasażerów do bezsensownych przesiadek gdzie nie ma takiej konieczności. Podnosi się przy tym argument, że linia 82 notuje opóźnienia. Oczywiście, zauważamy to i wielokrotnie zwracaliśmy się do Zarządu Dróg i Transportu z prośbami o poprawę sytuacji wskazując na możliwe do realizacji rozwiązania niewielkim nakładem środków a poprawiających funkcjonowanie linii, mając tu na szczególnej uwadze ulicę Przędzalnianą, na której linia ta notuje największe opóźnienia. Jednym z zaproponowanych rozwiązań było wydzielenie pasa dla skręcających w lewo z osobnym sygnalizatorem świetlnym, aby przejazd był bezkolizyjny, gdyż dzisiaj pojazdy jadące na wprost od strony ulicy Tymienieckiego blokują te skręcające, co przy dużym natężeniu ruchu od strony ulicy Nawrot powodowało, że przejechanie odcinka od ulicy Nawrot do Szpitala im. Korczaka zajmowało autobusom w skrajnych wypadkach 23 minuty (!). Zarząd Dróg i Transportu, nie zamierzał spełnić żadnej z naszych próśb, a teraz przedstawił nam swoją radosną twórczość, która chyba żadnego pasażera nie zadowoli. Najbardziej bulwersujący jest fakt, likwidacji linii nocnej nr N1, nikt w Zarządzie Dróg i Transportu nie był łaskaw nam wytłumaczyć powodów jej likwidacji, tym bardziej że linia figuruje w porozumieniu międzygminnym, a jej likwidacja oznacza bezpodstawne ze strony organizatora linii jego wypowiedzenie, co otwiera Gminie Andrespol drogę do podjęcia czynności sądowych z tytułu bezpodstawnego zerwania umowy, tym bardziej, że Gmina wywiązuje się ze swoich zobowiązań zawartych w porozumieniu, i frekwencja na którą część z Państwa się powołuje nie jest tu wyznacznikiem, tym bardziej, że na terenie Gminy i Miasta Aleksandrów Łódzki połączenie komunikacją nocną zostanie zachowane, pomimo zbliżonej frekwencji co na odcinku Andrespola, dodać należy że w przeciwieństwie do urzędników z Zarządu Dróg i Transportu ja się przemieszczam komunikacją miejską i nie oślepłem i widzę jaka jest frekwencja na poszczególnych liniach, mając tu na szczególnej uwadze linie podmiejskie. Uprzedzając pytania, tak we własnym zakresie od czasu do czasu przemierzam podmiejskie odcinki sprawdzając jak ma się sytuacja i linią nocną N1 do Aleksandrowa też się wybrałem, więc przekonałem się naocznie jak to wygląda, a nie zza biurka jak mam wrażenie został nakreślony plan transportowy.
I na koniec ostatnia kwestia, przeczytałem że część z Państwa się dziwi, dlaczego ciągle utrzymywany jest prywatny przewoźnik, na dwóch pozostałych kluczowych dla Andrespolan trasach i podniesiono przy tym argument, że gdyby nam jako Gminie zależało na sieci MPK w całej Gminie to dawno byśmy ją sprowadzili. Muszę odpowiedzieć, że Andrespol 3 krotnie wystąpił o zorganizowanie objazdów technicznych celem weryfikacji możliwości uruchomienia połączeń, niestety problemem są właśnie te możliwości. O ile na trasie do Bedonia możliwe jest uruchomienie linii, co narazie epizodycznie ale się udało, o tyle na trasie do Justynowa, Janówki i Kraszewa problemów jest tyle, że narazie nie mamy możliwości wnioskowania o uruchomienie połączeń. Problemami są niewłaściwe parametry miejsc postojowych i przeznaczonych do zawracania, czy przejazd kolejowy w Justynowie, po zbyt wąską ulicę w Janówce po której autobus miałby pojechać. Stąd póki co konieczność ogłaszania rokrocznie przetargów na obsługę obu tras, gdyż prywatni przewoźnicy nie mają tak wyśróbowanych wymogów co Lokalny Transport Zbiorowy w Łodzi.
Pozdrawiam
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ja się będę gonić, a ty pytaj dalej. Najlepiej ZDiT. To ich pomysł. Z mojej poprzedniej wypowiedzi taki wniosek wyciągnąłeś? Gratuluję!Niby jak po skróceniu te linie miałyby służyć Janowowi. Tak z ciekawości pytam
Właściwie nie wiem jak to skomentować Śmieję się do teraz... Może inni Forumowicze oświecą Studiego, czym jest ironia (słowo sarkazm sobie darowałem. Mógłbyś niefrasobliwie pomylić z czymś innym). W tym fragmencie ironia występuje x3. Zamiast mnie gonić - policz!Jestem jednak spokojny. ZDiT zlikwidowało na odcinku Żabieniec - Plac Wolności linie 78/78A, kierowcy których złośliwie blokowali przejazd 96. Ska żeś to wytrzasnął?
A Ty znowu o gonieniu...Przez dwa lata każdego dnia o 7:20 - 7:30 jadąc do pracy wsiadałem w 96 na przystnaku Lutomierska / Zachodnia. Za każdym razem autobus 96 przeganiał nawet dwa tramwaje do Ogrodowej. Na Zachodniej pusto nie było.
Wracałeś z tej pracy o 16-17-ej? Zapomniałem, że jedynie Studi jeździ punktualnym 96. Oferta promocyjna od MPK - w pakiecie całe dwa lata.
Inni pasażerowie nie podzielają Twojej opinii - nie mam pana płaszcza i co mi pan zrobisz?
Ad. częstotliwość 96/78/78A
Masz kopiuj-wlej z przystanku Żabieniec->Janów
96 - szczyt popołudniowy dla przykładu
15: 03 10 18 25 32 39 47 55
16: 03 10 20 28 36 43 51 58
17: 07 16 24 29x 32 42 52
łączone 78/78A
15: 02 09 19 26 35 42 51 59
16: 08 16 24 34 43 51 58
17: 06 12 22 29 40 48 57
A jaki to ma związek z moją wypowiedzią o częstotliwości? Jak zwykle jesteś gdzieś obok... Coś gonisz, coś chcesz złapać, ale znowu pudło.Oblicz liczbę brygad. Tak na szybko bez wliczania opóźnień i postojów. Czas przejazdu 60 minut. W dwie strony to 120 minut. co 7.5 minuty oznaczą iż zanim się wróci z Janowa na Rojną (bez postoju na tamtej pętli) to z Rojnej odjedzie 15 autobusów. Dodaj rezerwę na opóźnienia i postoje a będzie to powiedzmy 18 brygad. Te 18 o tylko przez dwa dość krótkie szczyty. Teraz 6k/h - czyli 19 + 3 22 brygady. To o 4 autobusy więcej - czyli wzrost o 22% Prawie o 1/4. To takie drobne 1.5 minuty. Szacunki nadmiaru brygad są dość zgrubne ale jedna to za mało, 2 tez nie wystarczy.
Ja o pasażerach a ty o księgowości.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Zapytałem jak skrócenie tych linii ma służyć Janowowi? Przecież konstrukcja Twojego zdania głosi taką tezę.Arinera pisze: O 90 i 91 wielokrotnie już pisaliśmy. To czyste syństwo. Linie te nie służą Janowowi, ale miejscowościom ościennym
Zdaje się że ostateczny głos należał do BS.Arinera pisze: Najlepiej ZDiT. To ich pomysł.
Odpowiedź na Twoje "Absurd goni absurd!" odpowiedź "Goń następne" proszę podać kto i co ma gonić. Taka praca domowa.Arinera pisze: Zamiast mnie gonić - policz!
Zarówno o 13, 16, o 18 o 22 i po północy też. A jak trzeba było to i 3 rano.Arinera pisze: A Ty znowu o gonieniu...
Wracałeś z tej pracy o 16-17-ej?
Przy utrzymaniu ruchu maszyn zaczynałem też i 4:40 w poniedziałek bo rozruch a 5:30 (niektórzy już o 5:10 jak mieli czym dojechać) to "stoją nad głową" i "pyszczą" bo ich płaca była liczona na akord.
Czy ja gdzieś napisałem - punktualnie?Arinera pisze: Zapomniałem, że jedynie Studi jeździ punktualnym 96. Oferta promocyjna od MPK - w pakiecie całe dwa lata.
Napracowałeś się i co z tego wynika? A jak jest tak około 12tej w południe? Sprawdź koniecznie bo może napisałem nieprawdę.Arinera pisze: Ad. częstotliwość 96/78/78A
Masz kopiuj-wlej z przystanku Żabieniec->Janów
96 - szczyt popołudniowy dla przykładu
15: 03 10 18 25 32 39 47 55
16: 03 10 20 28 36 43 51 58
17: 07 16 24 29x 32 42 52
łączone 78/78A
15: 02 09 19 26 35 42 51 59
16: 08 16 24 34 43 51 58
17: 06 12 22 29 40 48 57
To powiedz kierowcy autobusu że będzie tyrał za friko - ucieszy się - a z radości będzie jeździł przez 18h dziennie, 7 dni w tygodniu, dostawcy paliwa, że nie będziesz płacił za paliwo - pewnie jeszcze kilka cystern dorzuci extra, producentowi autobusów by sprezentował kilkadziesiąt autobusów - z radości dostarczy dwa razy tyle. Dorośnij.Arinera pisze:A jaki to ma związek z moją wypowiedzią o częstotliwości? Jak zwykle jesteś gdzieś obok... Coś gonisz, coś chcesz złapać, ale znowu pudło.
Ja o pasażerach a ty o księgowości.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Poruszę temat nocnych:
N1 do Andrespola - czyżby gmina Andrespol za nocne połączenie nie płaciła? [frekwencja była średnio pokroju 7-10 osób]
N2 bez zmian [słusznie!]
N3 do Matek Polskich - nie będzie podjazdów na IKEA?
N4 do Stoki - co z Nowosolną nocną - tu mogę powiedzieć, że dużo ludzi jeździ około 20-25 osób [średnio, najmniej 5 osób]
N5 słuszne zmiany, nie mam uwag
N6 skrócone do Imielnika - jw. słusznie maxymalnie widziałem tam 2 osoby a bywały kursy puste! [od Ronda Powstańców]
N7 bez zmian, chociaż w spisie od BS nie ma ulicy Elektronowej - czyżby nie jechał??
N8 nie lepiej to wydłużyć do placu Wolności niż dać kraniec w formie punktu przesiadkowego?
N1 do Andrespola - czyżby gmina Andrespol za nocne połączenie nie płaciła? [frekwencja była średnio pokroju 7-10 osób]
N2 bez zmian [słusznie!]
N3 do Matek Polskich - nie będzie podjazdów na IKEA?
N4 do Stoki - co z Nowosolną nocną - tu mogę powiedzieć, że dużo ludzi jeździ około 20-25 osób [średnio, najmniej 5 osób]
N5 słuszne zmiany, nie mam uwag
N6 skrócone do Imielnika - jw. słusznie maxymalnie widziałem tam 2 osoby a bywały kursy puste! [od Ronda Powstańców]
N7 bez zmian, chociaż w spisie od BS nie ma ulicy Elektronowej - czyżby nie jechał??
N8 nie lepiej to wydłużyć do placu Wolności niż dać kraniec w formie punktu przesiadkowego?