Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Biletomat »

Biletomat pisze: N8 nie lepiej to wydłużyć do placu Wolności niż dać kraniec w formie punktu przesiadkowego?
Studi pisze:
Ale tak po prawdzie to po co jak tam dojedzie N1, N2, N5 i N6.
można tak zrobić by nie dublował się z tymi liniami a przy okazji mógł mieć postój normalny
lub w ostateczności puścić go w czeluści Starego Polesia tak, by z N3 mógł uzupełnić tamte rejony ;)
Ostatnio zmieniony śr 23:31, 18 sty 2017 przez Biletomat, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Co do przesiadek - osobiście wolę jechać na 3 przesiadki niż czekać pół godziny na bezpośrednią linię. Tylko pod jednym warunkiem - linie muszą jeździć często.
Zresztą w systemie z wieloma liniami bezpośrednimi szybka podróż też wymaga przesiadek, tylko zwykle będą one mniej wygodne i gorzej zgrane (vide RLL - przed ŁTR i 16,15A do zmiany kierunku potrzebna była przesiadka, ale za to wszystkie linie w jednym kierunku były zgrupowane na jednym peronie, a teraz żeby jechać szybko trzeba biegać między przystankami)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Podobno N3 skrócono i wywalono z Dąbrowy, bo kierowcy narzekali na za długą trasę, więc kolejne "wygięcia" raczej nie przejdą, skoro teraz upraszcza się tę siatkę (skrót N1, wyraźny skrót N3, N4, N6).

Nocne zabierają z mniej zaludnionych rejonów, więc Złotno też raczej obejdzie się smakiem, jak Ruda, gdzie od 2 kwietnia N4 kieszeniówką "załatwi" tylko 1/4 osiedla, a N3 zapewniało w miarę dobry dojazd do 3/4 tak naprawdę.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: pawlak »

Jordi pisze:No i jak domagasz się poznania nazwisk to już podałem adres: Piotrkowska 104. Pojedź i zażądaj, jak żądasz tutaj ;)
Oczywiście że w skład nie wchodzą tylko ludzie ze 104, ale jak pojedziemy 80 tylko do Czajkowskiego to właśnie przez ludzi ze 104 :) 104 ma decydujące zdanie.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Po pierwsze, dlaczego określasz mój komentarz jako pomyje? Jeżeli tak uważasz to EOT.
Moje posty są gorsze od Twoich? Nie mam prawa ich publikować? Język zbyt barwny?

Wypowiadam się wyłącznie na TEMAT PLANU!!! A że negatywnie? Wina planu.
Nie można szkalować planu, strategii, układu. Szkalować można osobę, a ja nikogo nie szkaluję. Kompletnie nie rozumiesz słów, którymi się próbujesz posługiwać!

Kiedy kieruję uwagi nt. nowej siatki w stronę ZDiT, natychmiast pada komentarz, że to BSM odpowiada za reformę.
Kiedy więc w mojej krytyce reformy pada nazwa BSM - piszesz, że winnych jest wielu... jakby tu w ogóle o czyjąś winę chodziło.

Chcę po prostu wiedzieć (i zapewne się dowiem) jakie kwalifikacje posiadają osoby, które podjęły się reformy. WSZYSTKO! A Ty mi wyskakujesz z jakimiś personalnymi atakami. Wyhamuj trochę emocje!
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Biletomat »

Jordi pisze:Podobno N3 skrócono i wywalono z Dąbrowy, bo kierowcy narzekali na za długą trasę, więc kolejne "wygięcia" raczej nie przejdą, skoro teraz upraszcza się tę siatkę (skrót N1, wyraźny skrót N3, N4, N6).

Nocne zabierają z mniej zaludnionych rejonów, więc Złotno też raczej obejdzie się smakiem, jak Ruda, gdzie od 2 kwietnia N4 kieszeniówką "załatwi" tylko 1/4 osiedla, a N3 zapewniało w miarę dobry dojazd do 3/4 tak naprawdę.

Spoko tylko ciekaw jestem co z pracownikami z ET-2? Czy na pewno nocny co 30 minut załatwi sprawę?
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Ja nie przeczę, że miasto (prawdopodobnie szef BSM sterowany przez władze miasta) ma decydujące słowo.

Natomiast powiem tyle, że nadal jeszcze są konsultowanie niektóre zmiany i jeszcze coś może się zmienić (nie tyle trasy, co raczej częstotliwości i liczba kursów) :) I oby tak było i np 17 była jednak w weekendy.

Arinera, na razie to ty mi tu wykrzyknikami jedziesz, człowieku, więc kto tutaj wrzeszczy? Ja tylko zwróciłem ci uwagę - gdzieś rzucam wykrzyknikami? Nie rzuciło mi się w oczy.

Chyba tobie teraz hamulce puściły...

Z mojej strony koniec OT.
Ostatnio zmieniony śr 23:44, 18 sty 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: szymon5444 »

Nie załatwi w żaden sposób, bo nie ma też dojazdu na Chojny. Można było N8 z Chojen zrobić, a N3 zostawić jak jest i skierować przez Dworzec Fabryczny, co by utrzymało połączenie w śladzie dawnej linii 155.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Mam jakąś zawieszkę teraz - SSC?

Nieładnie :D Takie supozycje puszczać w eter: prawdopodobnie szef BSM sterowany przez władze miasta :D
Ja bym się nie odważył.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Arinera od dobrych 3-4 lat wiadomo, że Jakubiec to "wierny" rycerz Zdanowskiej. Wystarczy czytać prasę i przeróżne opinie. Tak samo jest z Kacprzakiem choćby.

No jak ma nie być sterowany, jak ma określoną kasę i jak władze miasta mówią "masz zrobić za to siatkę i ni grosza więcej nie dostaniesz", to jak to nazwać? Ma zrobić i tyle jako pracownik.

Szymon też uważam, że zabranie N3 to zła decyzja. Szkoda, że nie zostawiono choćby kursu na godzinę (a pozostałe do Matek Polskich), a w zamian daje się wygięcie N4, które zapewni nocny 1/3 ludzi, którzy mieli dość blisko do N3 (bo to nie tylko Ruda, to też osiedla przy Paradnej, Trybunalskiej...).

To N8 niby "kompromis" ale też ten kraniec taki dziwny na Kościuszki...
Ostatnio zmieniony śr 23:50, 18 sty 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Jordi, nie chcę się wdawać w szczegóły kto z kim. Nie po to tu jestem, żeby prowadzić jakąś wojenkę plemienno-partyjną. Guzik mnie to interesuje. Ty znasz łódzką rubrykę matrymonialno-personalną, ja znam zgierską :D

Powtórzę pytanie - SSC? Możesz wyjaśnić, bo mam teraz zaćmienie.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

SSC - bardziej może nie profesjonalne, ale rzetelniejsze forum o architekturze, komunikacji miejskiej, kolejowej, lotniczej, wodnej itp.

Tutaj gdyby nie kolega @mig, to żadnego przecieku by nie było ;) Na tym skończę.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

THX. Ale co ja mam wspólnego z SSC?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Tutaj gdyby nie kolega @mig, to żadnego przecieku by nie było ;)
No nie, aż tak źle to nie jest. Zresztą na SSC też udzielają się chyba tylko 3 osoby związane z planem (1xZDiT, 2xUMŁ/społecznicy)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Ale jest dawanych więcej niusów z mediów i jakoś tak żywiej jest jednak :) Tutaj jest mniejsze grono, ale w większości stałe od lat i to plus :D

Nic, ale sporo użytkowników jest tutaj i tam i czasem dyskusja o ŁFK jest też na SSC ;)
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Hmm, a ja naiwny uważałem to forum za najlepsze źródło informacji i pole do dyskusji. No nic, od jutra będę trollować na SCC.

ps. napisałeś na początku, że jestem już sławny na SCC, a potem skasowałeś :D
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Czasem szybciej piszę, niż pomyślę :P Tu chodziło o inną osobę z tego forum potaśtały mi się sytuacje.

Na SSC dyskusja o planie już poszła w zupełnie innym kierunku vide rozkłady wizualnie, mapki z trasami, OSSR... Większość się pogodziła ze zmianami i czeka na wprowadzenie planu i jak to będzie wyglądało.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

Arinera pisze:Pisałem poważnie, nie potrafię zlokalizować domków jednorodzinnych dalej niż przy Bystrzyckiej i Drwęckiej.

Tym się różnią, że pewnie tę babcię Marysię w jej drodze do kościoła pewnie skroili... :D Dlatego babcia Marysia zasługuje na autobus, a rezydenci ośrodka tymczasowego wypoczynku na Smutnej - niekoniecznie :D

(...)
Bystrzycka ma 56 numerów (sprawdzane na OSM), długość Drwęckiej i Dołów podobna. 3 x 50 = 150. Do tego ok. 20 na Smutnej i dajmy na to parę na Łomnickiej, bliżej Smutnej. Obszar pozbawiony wszelkich usług (publicznych i tych "prywatnych") i handlu. Czyli po każde większe zakupy, do fryzjera itd. gdzieś Ci ludzie muszą dojechać. Czym innym jest zabieranie jednej linii na rzecz innej a czym innym kompletna likwidacja transportu zbiorowego.
Może wyjdę na jakiegoś obrońcę półświatka ale ludzie odwiedzający raczej nie są przestępcami :D

Odpowiadam w bardziej odpowiednim dziale.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

87 w tym aspekcie jest dobre. Zapewnia osiedlu za cmentarzem KM, a nie jego "marną namiastkę" jaką jest wjazd 56 w jednym kierunku. Jej trasa też wydaje się w miarę rozsądna. Jedyny mankament jest taki, że ma ona zastąpić z bodaj 79 78 na Drewnowskiej pogarszając ofertę na tej ulicy. Tłumaczenie korkami to niestety jest 70% tłumaczeń w tym planie (vide 57 skrócone, "bo są opóźnienia na Sienkiewicza". Nadal będą mimo skrócenia trasy... A jeszcze podobno mają być 12-metrowce na tym, co w ogóle uważam za zły pomysł - przy Galerii ludzie się w przegubie tłoczą porządnie. To samo z 68 - gdzie ta linia ma korki? Jedyne miejsce, gdzie potrafi stać 3 do 5 minut to nieszczęsny przejazd na Sanitariuszek, ale to nie korek samochodowy, no i po skróceniu i tak musi jechać Sanitariuszek, bo to jedyna droga).

No nic - podobno jeszcze "kosmetyczne" zmiany będą, choć nie z trasami raczej. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Biletomat pisze:
Spoko tylko ciekaw jestem co z pracownikami z ET-2? Czy na pewno nocny co 30 minut załatwi sprawę?
A to ciężko dwa busiki podstawić? Poza tym możnaby na takim RLL "wstrzymać" N6 na 2-3 minuty, żeby z N4 mogli się przesiąść. Jest parę wyjść z tej sytuacji :)
ODPOWIEDZ