Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Kacprzak wnosi o niewprowadzanie autobusów w środek osiedla Janów
https://www.facebook.com/tomaszkacprzak ... =3&theater
https://www.facebook.com/tomaszkacprzak ... =3&theater
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie rozumiem. Przecież jak będzie czekał na przesiadkę to będzie miał jeszcze więcej czasu na Facebooka.czy chociażby sprawdzić konto na Facebooku
Ciekawe czy ustępował tym starszym osobom. Ale pewnie nie skoro tak mu zależy na miejscu siedzącym.Ciekawe jak poradzą sobie z tym osoby starsze, o laskach, których sporo widuję w autobusach linii 51. No i o miejscu siedzącym można zapomnieć, bo będą już zajęte.
Ostatnio zmieniony sob 22:46, 21 sty 2017 przez ukalo, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Kacprzak niepotrzebnie ulega presji paru krzykaczy.
Widziałem tę kuriozalnie i błędnie zatytułowaną stronkę: Nie dla pętli na Janowie Wypowiadają się tam praktycznie sami samochodziarze. Kazus Świtychzianek.
Autobus wewnątrz Janowa jest dobrym rozwiązaniem, ale projektanci nowego układu komunikacyjnego niepotrzebnie umiejscowili tam pętlę dając pożywkę różnym krzykaczom. Niech autobusy po prostu tamtędy przejeżdżają w drodze z/do krańca Janów.
Widziałem tę kuriozalnie i błędnie zatytułowaną stronkę: Nie dla pętli na Janowie Wypowiadają się tam praktycznie sami samochodziarze. Kazus Świtychzianek.
Autobus wewnątrz Janowa jest dobrym rozwiązaniem, ale projektanci nowego układu komunikacyjnego niepotrzebnie umiejscowili tam pętlę dając pożywkę różnym krzykaczom. Niech autobusy po prostu tamtędy przejeżdżają w drodze z/do krańca Janów.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Radny zapewne zostawia samochód kilometr od domu i dalej idzie pieszo, więc nie może pojąć czemu niektórzy pół kilometra nie chcą iść do tramwaju.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jest też strona: TAK dla autobusów na Janowie
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Chodzi o to, że musisz zwijać cały majdan, wysiadać z autobusu, wsiadać do drugiego i wszystko z powrotem rozkładać.ukalo pisze:Nie rozumiem. Przecież jak będzie czekał na przesiadkę to będzie miał jeszcze więcej czasu na Facebooka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
To te Fejsbuki to jakaś skomplikowana sprawa. A ja myślałem że to appka na telefon.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czy ja wiem z reguły wystarczy tylko wygasić ekran i włączyć ponownie po przemieszczeniu się i dalej można przeglądać Facebooka od tego na czym skończyliśmy. Śmieszna wymówka po za tym przyda się trochę przerwy od tego Facebooka bo jak będą go przeglądać cały czas to zdziwią się, że z powrotem zajechali do Zgierza. Pomijając te Facebooki to niepotrzebnie zrobiono na siłę te przesiadki w Łagiewnikach tłumacząc się opóźnieniami.Kpc21 pisze:Chodzi o to, że musisz zwijać cały majdan, wysiadać z autobusu, wsiadać do drugiego i wszystko z powrotem rozkładać.ukalo pisze:Nie rozumiem. Przecież jak będzie czekał na przesiadkę to będzie miał jeszcze więcej czasu na Facebooka.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
TB na prezentacji mówił, że w tym podziale chodziło o to, żeby można było dopasować rodzaj taboru do odcinka linii, nie o opóźnienia.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Rodzaj taboru do odcinka linii? Tzn. z długiego 61 ludzie ze Zgierza mają się przesiadać w Łagiewnikach na krótkie 51?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Rozebrałeś się - musisz się ubierać, a jeśli nawet nie - to musisz dopilnować, żeby wszystko zabrać.ukalo pisze:To te Fejsbuki to jakaś skomplikowana sprawa. A ja myślałem że to appka na telefon.
Śpisz - musisz się obudzić i przejść do drugiego pojazdu.
Odrabiasz lekcje, uczysz się - wtedy właśnie musisz zwinąć cały majdan i rozwinąć w drugim autobusie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
System przesiadkowy w Łagiewnikach ma sens, gdy ilość przywiezionych pasażerów ze Zgierza będzie zbliżona do tej, która chce jechać do Łodzi. Chyba, że pomysłodawcy uważają, iż tam większość ludzi wysiądzie, bo to miejsce docelowe lub przesiądą się w autobus linii 66, co spowoduje mniejsze napełnienie w autobusach linii 51. Jeśli napełnienie jest wysokie w przegubowym autobusie linii 51 na odcinku Zgierz - Łódź, na przykład Rondo Solidarności, to przesiadka jest bez sensu. Zresztą jak cała ta reforma. Pomysł tramwaju linii 4 jeżdżącego co 24 minuty w kontekście podwyżek biletów i jeszcze systemu przesiadkowego, który jest z założenia przyjazny - na pewno trafi do ludzi. Już to widzę.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czy autobus ze Zgierza musi jechać przez lub do Łagiewnik?
To samo z 45 i 46 jak to wydatek i fatalne tororowiska, zrobić jedną linię z Ozorkowa do Łodzi, a autobus np. 61 wykierować na Zgierską i do Pl. Wolności. 67 w jakiś kilku kursach dać do Pl. Kilińskiego dla tych Zgierzan co muszą jednak do Łagiewnik.
To samo z 45 i 46 jak to wydatek i fatalne tororowiska, zrobić jedną linię z Ozorkowa do Łodzi, a autobus np. 61 wykierować na Zgierską i do Pl. Wolności. 67 w jakiś kilku kursach dać do Pl. Kilińskiego dla tych Zgierzan co muszą jednak do Łagiewnik.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
5 lat temu były przymiarki do zastąpienia komunikacji tramwajowej na trasie Zgierz-Ozorków. Bardzo mocno za tym lobbował Markab. Niestety, przepisy nie zezwalały na umiejscowienie przystanków w obrębie trasy 91 od Proboszczewic, tak aby autobus stanowił konkurencję dla 46. Czy coś się w tej materii zmieniło - nie wiem.
Obecna trasa 51 do Placu Dąbrowskiego jest bardzo korzystna dla zgierzan, tak na odcinku zgierskim jak i łódzkim.
51 zapewnia najlepszy możliwy dojazd na UŁ, stąd trasa przez Łagiewniki. W dni robocze raczej nikt ze Zgierza nie wysiada na przystankach w obrębie lasu. Jest to również linia zapewniająca komunikację z dworcem.
Obecna trasa 51 do Placu Dąbrowskiego jest bardzo korzystna dla zgierzan, tak na odcinku zgierskim jak i łódzkim.
51 zapewnia najlepszy możliwy dojazd na UŁ, stąd trasa przez Łagiewniki. W dni robocze raczej nikt ze Zgierza nie wysiada na przystankach w obrębie lasu. Jest to również linia zapewniająca komunikację z dworcem.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Minąć Łagiewnik nie da rady, a szkoda. Jazda lasem po wertepach nie należy do najprzyjemniejszych.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Z tym dopasowaniem taboru może chodzi też o to, że brygady przechodzą między wariantami i dochodzi do sytuacji, w której do Skotnik jedzie przegub, w soboty Zgierz zamawia kursy na 18 m a na 51A wystarczaja krótkie ale przez łączenia kursy robią przegubowce.
@Arinera - Switezianka to nimfa zamieszkująca jezioro Świteź więc nie odmienia się tej nazwy Świtychzianek Tak jak na Kościuszki nikt nie mówi na Kościuszkach.
@Arinera - Switezianka to nimfa zamieszkująca jezioro Świteź więc nie odmienia się tej nazwy Świtychzianek Tak jak na Kościuszki nikt nie mówi na Kościuszkach.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Trochę karkołomnie wyglądałoby takie kombinowanie z taborem.
Dla kursów łączonych Łódź-Zgierz-Łódź przegub jest koniecznością, na trasie podstawowej 12-metrowy autobus wystarczy, a do Skotnik - traktorek Trzy trasy, różne zapotrzebowanie na tabor. Zobaczymy, jak to zsynchronizują.
Moim zdaniem z nowym 51 i 53 przekombinowano.
Argumentacja, że podstawą do utworzenia pakietu linii 51 i 53 był ich wspólny odcinek na Dołach, jest trochę na wyrost. Gdyby trzymać się tej żelaznej zasady i przyjąć za wspólną trasę odcinek od DŁF do Dołów, linia 53 powinna mieć jeszcze jeden wariant 53F (do Łagiewnik).
BB93 - Racja! Zamiast dopełniacza i miejscownika l.p zastosowałem dopełniacz i miejscownik l.m. Tadeusz Kościuszko na szczęście nie uległ multiplikacji
Dla kursów łączonych Łódź-Zgierz-Łódź przegub jest koniecznością, na trasie podstawowej 12-metrowy autobus wystarczy, a do Skotnik - traktorek Trzy trasy, różne zapotrzebowanie na tabor. Zobaczymy, jak to zsynchronizują.
Moim zdaniem z nowym 51 i 53 przekombinowano.
Argumentacja, że podstawą do utworzenia pakietu linii 51 i 53 był ich wspólny odcinek na Dołach, jest trochę na wyrost. Gdyby trzymać się tej żelaznej zasady i przyjąć za wspólną trasę odcinek od DŁF do Dołów, linia 53 powinna mieć jeszcze jeden wariant 53F (do Łagiewnik).
BB93 - Racja! Zamiast dopełniacza i miejscownika l.p zastosowałem dopełniacz i miejscownik l.m. Tadeusz Kościuszko na szczęście nie uległ multiplikacji
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Obecny układ ma najwięcej logiki. Tramwaj jedzie po osi centralnej, autobus 6 łączy zachodnią (oraz centralną) część Zgierza z zachodnią częścią Łodzi, autobus 51 łączy wschodnią (oraz centralną) część Zgierza ze wschodnią częścią Łodzi. Przenoszenie 51 na inną trasę jest zupełnie bez sensu - na innych trasach będzie dublować tramwaj. Ewentualna inna opcja to Łagiewnicka zamiast Wycieczkowej - ale tą trasą autobus dowiezie na przesiadkę w tramwaj 3, czyli równie dobrze można by było pojechać od razu tramwajem ze Zgierza.Taker pisze:Czy autobus ze Zgierza musi jechać przez lub do Łagiewnik?
Ale wszystkie warianty 53 mają wspólny odcinek aż do Zjazdowej, a 51 - tylko do Dołów. Jadący na Sikawę będzie miał tylko jeden numer do zapamiętania. A jadący gdziekolwiek dalej (gdzie w poszczególne miejsca kursów w ciągu dnia jest często tylko po kilka) będzie musiał zapamiętać numer z literą.Arinera pisze:Moim zdaniem z nowym 51 i 53 przekombinowano.
Argumentacja, że podstawą do utworzenia pakietu linii 51 i 53 był ich wspólny odcinek na Dołach, jest trochę na wyrost. Gdyby trzymać się tej żelaznej zasady i przyjąć za wspólną trasę odcinek od DŁF do Dołów, linia 53 powinna mieć jeszcze jeden wariant 53F (do Łagiewnik).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nic wspaniałego nie ma w tym, że 53 będzie A do E. Nie tak dawno były problemy z liniami A B, a teraz już widzę
ślepiących za C D E. Nie wiecie, co mówicie. Chaos to będzie łagodne słowo. Ładnie to A-E wygląda na projekcie . Nic to nie ułatwia, a raczej kompliktuje. A myślicie, źe dostaniecie odrębne rozkłady? Albo że ktoś starszy lub z obcego miasta będzie zadowolony taką łamigłówką. Pytań Panie a gdzie to jedzie, będzie wiele. Na pewno z czasem, ktoś to załapie, ale wątpie.
ślepiących za C D E. Nie wiecie, co mówicie. Chaos to będzie łagodne słowo. Ładnie to A-E wygląda na projekcie . Nic to nie ułatwia, a raczej kompliktuje. A myślicie, źe dostaniecie odrębne rozkłady? Albo że ktoś starszy lub z obcego miasta będzie zadowolony taką łamigłówką. Pytań Panie a gdzie to jedzie, będzie wiele. Na pewno z czasem, ktoś to załapie, ale wątpie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przeguby mają być w dni robocze na 50 (częściowo), 51, 52, 53 (częściowo), 57, 60 (częściowo), 65, 69, 70, 75, 76, 78, 80, 81, 82 (częściowo), 86, 96, 99, G i I. Z Vero ma być podobnie względem stanu dzisiejszego, aczkolwiek jest duża szansa, że wylecą z obsady 62.Em82 pisze:Ciekaw jestem jaka będzie obsada taborowa poszczególnych linii autobusowych (a przy okazji jaki podział między zajezdnie). Na pewno 85 będzie wyłącznie 12-metrowe a 57 i 80 same przeguby, co wynika z wypowiedzi osób odpowiadających za wdrożenie systemu. Ciekaw jestem też które linie będą miały obsadę z Jelczy Vero.