Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

Przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Kacprzak wnosi o niewprowadzanie autobusów w środek osiedla Janów
https://www.facebook.com/tomaszkacprzak ... =3&theater
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: ukalo »

czy chociażby sprawdzić konto na Facebooku
Nie rozumiem. Przecież jak będzie czekał na przesiadkę to będzie miał jeszcze więcej czasu na Facebooka.
Ciekawe jak poradzą sobie z tym osoby starsze, o laskach, których sporo widuję w autobusach linii 51. No i o miejscu siedzącym można zapomnieć, bo będą już zajęte.
Ciekawe czy ustępował tym starszym osobom. Ale pewnie nie skoro tak mu zależy na miejscu siedzącym.
Ostatnio zmieniony sob 22:46, 21 sty 2017 przez ukalo, łącznie zmieniany 1 raz.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Kacprzak niepotrzebnie ulega presji paru krzykaczy.
Widziałem tę kuriozalnie i błędnie zatytułowaną stronkę: Nie dla pętli na Janowie :D Wypowiadają się tam praktycznie sami samochodziarze. Kazus Świtychzianek.

Autobus wewnątrz Janowa jest dobrym rozwiązaniem, ale projektanci nowego układu komunikacyjnego niepotrzebnie umiejscowili tam pętlę dając pożywkę różnym krzykaczom. Niech autobusy po prostu tamtędy przejeżdżają w drodze z/do krańca Janów.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: ukalo »

Radny zapewne zostawia samochód kilometr od domu i dalej idzie pieszo, więc nie może pojąć czemu niektórzy pół kilometra nie chcą iść do tramwaju.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

Jest też strona: TAK dla autobusów na Janowie :lol:
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

ukalo pisze:Nie rozumiem. Przecież jak będzie czekał na przesiadkę to będzie miał jeszcze więcej czasu na Facebooka.
Chodzi o to, że musisz zwijać cały majdan, wysiadać z autobusu, wsiadać do drugiego i wszystko z powrotem rozkładać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: ukalo »

To te Fejsbuki to jakaś skomplikowana sprawa. A ja myślałem że to appka na telefon.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: eDragon55 »

Kpc21 pisze:
ukalo pisze:Nie rozumiem. Przecież jak będzie czekał na przesiadkę to będzie miał jeszcze więcej czasu na Facebooka.
Chodzi o to, że musisz zwijać cały majdan, wysiadać z autobusu, wsiadać do drugiego i wszystko z powrotem rozkładać.
Czy ja wiem z reguły wystarczy tylko wygasić ekran i włączyć ponownie po przemieszczeniu się i dalej można przeglądać Facebooka od tego na czym skończyliśmy. Śmieszna wymówka po za tym przyda się trochę przerwy od tego Facebooka bo jak będą go przeglądać cały czas to zdziwią się, że z powrotem zajechali do Zgierza. Pomijając te Facebooki to niepotrzebnie zrobiono na siłę te przesiadki w Łagiewnikach tłumacząc się opóźnieniami.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

TB na prezentacji mówił, że w tym podziale chodziło o to, żeby można było dopasować rodzaj taboru do odcinka linii, nie o opóźnienia.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Rodzaj taboru do odcinka linii? Tzn. z długiego 61 ludzie ze Zgierza mają się przesiadać w Łagiewnikach na krótkie 51?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

ukalo pisze:To te Fejsbuki to jakaś skomplikowana sprawa. A ja myślałem że to appka na telefon.
Rozebrałeś się - musisz się ubierać, a jeśli nawet nie - to musisz dopilnować, żeby wszystko zabrać.

Śpisz - musisz się obudzić i przejść do drugiego pojazdu.

Odrabiasz lekcje, uczysz się - wtedy właśnie musisz zwinąć cały majdan i rozwinąć w drugim autobusie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: szymon5444 »

System przesiadkowy w Łagiewnikach ma sens, gdy ilość przywiezionych pasażerów ze Zgierza będzie zbliżona do tej, która chce jechać do Łodzi. Chyba, że pomysłodawcy uważają, iż tam większość ludzi wysiądzie, bo to miejsce docelowe lub przesiądą się w autobus linii 66, co spowoduje mniejsze napełnienie w autobusach linii 51. Jeśli napełnienie jest wysokie w przegubowym autobusie linii 51 na odcinku Zgierz - Łódź, na przykład Rondo Solidarności, to przesiadka jest bez sensu. Zresztą jak cała ta reforma. Pomysł tramwaju linii 4 jeżdżącego co 24 minuty w kontekście podwyżek biletów i jeszcze systemu przesiadkowego, który jest z założenia przyjazny - na pewno trafi do ludzi. Już to widzę.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Czy autobus ze Zgierza musi jechać przez lub do Łagiewnik?
To samo z 45 i 46 jak to wydatek i fatalne tororowiska, zrobić jedną linię z Ozorkowa do Łodzi, a autobus np. 61 wykierować na Zgierską i do Pl. Wolności. 67 w jakiś kilku kursach dać do Pl. Kilińskiego dla tych Zgierzan co muszą jednak do Łagiewnik.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

5 lat temu były przymiarki do zastąpienia komunikacji tramwajowej na trasie Zgierz-Ozorków. Bardzo mocno za tym lobbował Markab. Niestety, przepisy nie zezwalały na umiejscowienie przystanków w obrębie trasy 91 od Proboszczewic, tak aby autobus stanowił konkurencję dla 46. Czy coś się w tej materii zmieniło - nie wiem.

Obecna trasa 51 do Placu Dąbrowskiego jest bardzo korzystna dla zgierzan, tak na odcinku zgierskim jak i łódzkim.
51 zapewnia najlepszy możliwy dojazd na UŁ, stąd trasa przez Łagiewniki. W dni robocze raczej nikt ze Zgierza nie wysiada na przystankach w obrębie lasu. Jest to również linia zapewniająca komunikację z dworcem.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Minąć Łagiewnik nie da rady, a szkoda. Jazda lasem po wertepach nie należy do najprzyjemniejszych.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

Z tym dopasowaniem taboru może chodzi też o to, że brygady przechodzą między wariantami i dochodzi do sytuacji, w której do Skotnik jedzie przegub, w soboty Zgierz zamawia kursy na 18 m a na 51A wystarczaja krótkie ale przez łączenia kursy robią przegubowce.

@Arinera - Switezianka to nimfa zamieszkująca jezioro Świteź więc nie odmienia się tej nazwy Świtychzianek :) Tak jak na Kościuszki nikt nie mówi na Kościuszkach.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Trochę karkołomnie wyglądałoby takie kombinowanie z taborem.
Dla kursów łączonych Łódź-Zgierz-Łódź przegub jest koniecznością, na trasie podstawowej 12-metrowy autobus wystarczy, a do Skotnik - traktorek :D Trzy trasy, różne zapotrzebowanie na tabor. Zobaczymy, jak to zsynchronizują.

Moim zdaniem z nowym 51 i 53 przekombinowano.
Argumentacja, że podstawą do utworzenia pakietu linii 51 i 53 był ich wspólny odcinek na Dołach, jest trochę na wyrost. Gdyby trzymać się tej żelaznej zasady i przyjąć za wspólną trasę odcinek od DŁF do Dołów, linia 53 powinna mieć jeszcze jeden wariant 53F (do Łagiewnik).

BB93 - Racja! Zamiast dopełniacza i miejscownika l.p zastosowałem dopełniacz i miejscownik l.m. Tadeusz Kościuszko na szczęście nie uległ multiplikacji :D
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Taker pisze:Czy autobus ze Zgierza musi jechać przez lub do Łagiewnik?
Obecny układ ma najwięcej logiki. Tramwaj jedzie po osi centralnej, autobus 6 łączy zachodnią (oraz centralną) część Zgierza z zachodnią częścią Łodzi, autobus 51 łączy wschodnią (oraz centralną) część Zgierza ze wschodnią częścią Łodzi. Przenoszenie 51 na inną trasę jest zupełnie bez sensu - na innych trasach będzie dublować tramwaj. Ewentualna inna opcja to Łagiewnicka zamiast Wycieczkowej - ale tą trasą autobus dowiezie na przesiadkę w tramwaj 3, czyli równie dobrze można by było pojechać od razu tramwajem ze Zgierza.
Arinera pisze:Moim zdaniem z nowym 51 i 53 przekombinowano.
Argumentacja, że podstawą do utworzenia pakietu linii 51 i 53 był ich wspólny odcinek na Dołach, jest trochę na wyrost. Gdyby trzymać się tej żelaznej zasady i przyjąć za wspólną trasę odcinek od DŁF do Dołów, linia 53 powinna mieć jeszcze jeden wariant 53F (do Łagiewnik).
Ale wszystkie warianty 53 mają wspólny odcinek aż do Zjazdowej, a 51 - tylko do Dołów. Jadący na Sikawę będzie miał tylko jeden numer do zapamiętania. A jadący gdziekolwiek dalej (gdzie w poszczególne miejsca kursów w ciągu dnia jest często tylko po kilka) będzie musiał zapamiętać numer z literą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Nic wspaniałego nie ma w tym, że 53 będzie A do E. Nie tak dawno były problemy z liniami A B, a teraz już widzę
ślepiących za C D E. Nie wiecie, co mówicie. Chaos to będzie łagodne słowo. Ładnie to A-E wygląda na projekcie . Nic to nie ułatwia, a raczej kompliktuje. A myślicie, źe dostaniecie odrębne rozkłady? Albo że ktoś starszy lub z obcego miasta będzie zadowolony taką łamigłówką. Pytań Panie a gdzie to jedzie, będzie wiele. Na pewno z czasem, ktoś to załapie, ale wątpie.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

Em82 pisze:Ciekaw jestem jaka będzie obsada taborowa poszczególnych linii autobusowych (a przy okazji jaki podział między zajezdnie). Na pewno 85 będzie wyłącznie 12-metrowe a 57 i 80 same przeguby, co wynika z wypowiedzi osób odpowiadających za wdrożenie systemu. Ciekaw jestem też które linie będą miały obsadę z Jelczy Vero.
Przeguby mają być w dni robocze na 50 (częściowo), 51, 52, 53 (częściowo), 57, 60 (częściowo), 65, 69, 70, 75, 76, 78, 80, 81, 82 (częściowo), 86, 96, 99, G i I. Z Vero ma być podobnie względem stanu dzisiejszego, aczkolwiek jest duża szansa, że wylecą z obsady 62.
ODPOWIEDZ