Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: hax »

Z racji zabrania 74 z relacji Osiedle Montwiłła-Mireckiego - Tuwima przeguby przydałyby się jeszcze na 83
Podpis.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

mig pisze: Z Vero ma być podobnie względem stanu dzisiejszego, aczkolwiek jest duża szansa, że wylecą z obsady 62.
OMG! Co 12 i to na 12-metrowcach? Luksus po prostu będzie XD

A na serio ostatni raz 62 co 12 minut tylko na maxi było w... 2005 roku przed zakupem Vero :D Chociaż początkowo nie widzę potoków na taki tabor z taką częstotliwością, ale może to kogoś przekona do skorzystania z KM :)

50 to bodaj umowa z Rzgowem jest, że do nich przeguby w robocze mają być.

52 też duży plus, że same przeguby - w końcu będzie cywilizowana podróż, bo jeszcze 2 lata temu co 15-20 minut na MAXI ludzie się do autobusu nie mieścili.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

Jordi pisze:50 to bodaj umowa z Rzgowem jest, że do nich przeguby w robocze mają być.
Pamiętaj, że porozumienia będą aneksowane. Wszystko może zostać zmienione - trasa, rodzaj taboru czy liczba kursów.
Kilka linii, tak jak 52, zostanie "zrehabilitowanych", mam nadzieję, że dla niektórych będzie to bodziec do skorzystania z KM.
Co do obsady taborowej - obstawiam, że po kilku miesiącach albo nawet szybciej będzie weryfikacja. Linie 55 i 83 być może będą potrzebować wzmocnienia w postaci przegubowców, natomiast na 75 w mojej opinii powinny wystarczyć solówki, choć wiadomo, nie przesądzam, życie pokaże.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

75 będzie w sumie razem z 70 tworzyć trzon połączeń Chojny - Broniewskiego/Śląska - Dąbrowa - Zarzew - Marszałki z częstotliwością 6/10, więc w dni robocze przeguby mogą być potrzebne.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Tylko 70 z 75 będzie baaardzo ciężko ułożyć sensowny rozkład. Podejrzewam, że równy takt 6 będzie od Marszałków do Tatrzańska/Broniewskiego. Z pobieżnych wyliczeń wychodzi, że "wywijas" przez Śląską będzie kosztować 75 3 minuty, czyli na Rzgowskiej na północ rozkład pewno będzie taki:

00 03 12 15 24 27 36 39 48 51

W weekendy aż tak to nie będzie "boleć":

00 07 20 27 40 47

Z powrotem powinno być lepiej, bo 75 jedzie Bankową i szybciej wykręca. Jak dla mnie 75 można było już dać tą Mazurską, no ale znowu Biały Kościół to spory generator ruchu i punkt przesiadkowy...


83 myślę, że powinno być na przegubach chociaż w robocze. Bez 74 będzie ciasno i to bardzo momentami. 55 to eksperyment i ciężko stwierdzić, czy będą potoki na przeguby. Dzisiaj w szczycie jest tłoczno, ale też co 20-22 minuty jeździ, a będzie co 12 jednak.

Wracając do 50, to przeguby weszły, bo na Rudzkiej ludzie się rano do 12-metrowca nie mieścili, który zapchany już ze Rzgowa wyjeżdżał. Fakt faktem w międzyszczycie i po 18 to przegub na 50 to marnowanie kasy, ale w szczycie optymalna obsługa :)
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

W zasięgu 55 będzie znaczna część Retkini, prawie cała Dąbrowa i Zarzew, które zostaną połączone z całym południowym Śródmieściem, więc w dni robocze mogą być potoki na przeguby. W weekendy myślę, że raczej nie, bo odpadają firmy na Nowych Sadach no i dzienni studenci PŁ.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

A jakby zachować stare trasy 51,70,78, 82 - ale zamienić je w linie półpośpieszne. Niech mijają co drugi przystanek w Łodzi
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: eDragon55 »

To dobra wiadomość, że 75 mają obsługiwać autobusy przegubowe zwłaszcza, że 70 będzie rzadziej. Gdzieś równy takt co 6 minut musi być albo na Rzgowskiej albo na Tatrzańskiej i Śmigłego-Rydza. Najwięcej czasu straci w stronę Widzewa bo wjedzie na przystanek Broniewskiego - Kilińskiego, a następnie cofnie się do Śląskiej i od Felińskiego wróci do 70. W drugą stronę powinno być trochę lepiej i powinien jechać 1 - 2 minuty dłużej niż 70.
W jednej z rozpisek widziałem, że 75 ma nie kursować w dni wolne od pracy i mam nadzieje, że dotyczy to tylko świąt bo wtedy można przeboleć. W dni robocze i weekendy ta linia jest potrzebna.
Awatar użytkownika
michalzgierz1989
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: michalzgierz1989 »

W Zgierzu póki co mieszkańcy nie są zadowoleni ze zmian, było nawet o tym w Wiadomościach Zgierskich https://youtu.be/vpazhF7RlnY natomiast kierownik MUK czeka na oficjalne pismo z ZDIT i dopiero się odniosą, ale Zgierski Magistrat też nie jest zadowolony ze zmiany trasy
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Linie takie jak stare 51,53 czy 78 mogłyby zyskać status linii przyśpieszonej. Część przystanków mogłyby po prostu mijać, czy wręcz stawać na żądanie. Chyba to teź byłoby taniej
FishRman
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pn 18:48, 30 wrz 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: FishRman »

O ile się nie mylę, linie przyśpieszone zlikwidowali wraz z wprowadzeniem taryfy czasowej na biletach... to się raczej nie kalkuluje przewoźnikowi...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Komunikacja miejska z założenia się nie kalkuluje. Wydaje mi się, że w Łodzi nie ma potrzeby robienia linii przyspieszonych, dużo bardziej potrzebne są przystanki NŻ, które w rzeczywisty sposób pozwoliłyby na przyspieszenie istniejących linii (zwłaszcza tych jadących przez las czy tereny przemysłowe, gdzie ruch jest sporadyczny albo mocno skanalizowany)
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Przesiadka w środku lasu latem może być fajna, gorzej zimą w śnleźyce i mróz.
Zadziwiające z jaką pompą powstawały takie linie jak 51,53,60,70,74,78,84 i nagle co?
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Taker pisze: Nie wiecie, co mówicie. Chaos to będzie łagodne słowo. Ładnie to A-E wygląda na projekcie . Nic to nie ułatwia, a raczej kompliktuje.
Nie gorszy chaos niż 5 różnych numerów. To jest DOKŁADNIE to samo tyle że dla jadącego na Sikawę jest różnica albo jakiekolwiek 53 kontra pamiętanie 5 linii jadących w stronę centrum tą sama trasą. No i problemy z numeracją - by było sensownie to 153, 253, 353, 453, 553. Powyżej 200 nie możemy wykorzystać żadnego numeru bo potencjalnie każda z linia z numeru 101 - 199 może dostać wariant.
Taker pisze: A myślicie, źe dostaniecie odrębne rozkłady?
5 rozkładów na słupku przystankowym. Żeby zobaczyć kiedy najbliższy autobus z Palki do Sikawy trzeba kombinować z 5 rozkładami. Dla starszych ludzi to też koszmar bowiem dla nich odnalezieniu kursu trwa.

Arinera pisze: Regulamin tego forum mi to gwarantuje dopóki nie łamię prawa.
Nie jesteś anonimowy bo masz kontakty z innymi osobami. Styl wypowiedzi i argumentacja tez Cibie określa. Jak ktoś chce to łatwo namierzy Ciebie bez konieczności proszenia admina forum o adres IP.
Dokładnie tak samo jak nierejestrowany pre-paid przestaje być anonimowy jak na niego zadzwoni "zarejestrowany" choć już anonimowość częściowo znika gdy z tego anonimowego dzwonisz na zarejestrowany.
Myśl, to nie boli.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Optowanie za Zdit Studi?
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

Wg wczorajszego newsa na stronie UMŁ 80 nadal na Czajkowskiego. Więc chyba jednak tam?

http://uml.lodz.pl/miasto/aktualnosci/?news=31879
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: pawlak »

No właśnie wszystko tak jak na mapkach tylko 80 na Janów.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Ta mega 80 to czasami nie postoi częściej w korkach na Struga, Tuwima czy Kaliskim? Tłumaczenie, że 74 blokowało się też tam, wydaje się wysoko podejrzane. Szukali miejsca dla 88 i tyle.
Tak samo chcieli nowej linii 77, to oberwało np 65. Pętla pod WAM, bo na SOR tam, a potem nawet na pl. Hallera? 65 blokowała się raczej na odcinku Bazarowa-Bałucki Rynek
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: kuba_bed »

px33 pisze:dużo bardziej potrzebne są przystanki NŻ, które w rzeczywisty sposób pozwoliłyby na przyspieszenie istniejących linii (zwłaszcza tych jadących przez las czy tereny przemysłowe, gdzie ruch jest sporadyczny albo mocno skanalizowany)
Skoro o nich mowa. Co się z nimi dzieje? Miały się pojawić podczas kwietniowej reformy, a cisza na ich temat...
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

ZDiT na FB odpisuje, że 80 na Czajkowskiego.
ODPOWIEDZ