Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Jeszcze raz Przesiadkowo Łagiewnki. A może uporządkować pętle Strusia-Warszawska-Wycieczkową i tam skierować 61 i 67. Ostatecznie przyśpieszyć wydłużenie torowiska do Inflanckiej i tu zrobić PAT
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

Pętla Wycieczkowa nic nie da, bo dojdzie nam możliwość przesiadki na 3 i 60D. Linia tramwajowa jedzie tam, gdzie dojadą 45 i 46 a "sześćdziesiątka" pojedzie w najlepszym wypadku co 24/40, a może nawet co 48/80.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Przesiadkowo jakby nie było w głębokim lesie. Porównaj z Centrum Piotrkowska czy Estakadą pod Kalskim i znajdź różnice. Przesiadkowo czy koniec trasy. Możliwości płynnej zmiany autobusu marna. Na hurra np 30 osób z 61 gna do 51, w którym siedzą już ludzie wracający z szpital czy okolic. A tak część wytraca się jadąc obecnym 51 51A i nikt nie bhDlatego napewno nie Łagiewniki jako masowa zmiana pojazdu. To jak zrobić przesiadkowo w Gadce Starej dla 50 56
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

Nie jestem zwolennikiem przesiadek w Łagiewnikach, ale pętla Wycieczkowa daje to samo. Węzeł przesiadkowym mógłby powstać najwcześniej na Dołach. Wtedy mielibyśmy obsłużony kierunek łagiewnicko-zgierski, strykowski i brzeziński. Przedostatnie zdanie jest dla mnie średnio zrozumiała, przyznam szczerze. Co do ostatniego to do Gadki Starej 56 i tak nie podjedzie ;) Inna sprawa to ciekawe, czemu akurat Zgierz został "uhonorowany" wspaniałym, łagiewnickim węzłem przesiadkowym :D (takie teorie spiskowe trochę się zaczynają nasuwać)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

ZDiT planuje w III kwartale 2017, udzielić zamówień na:
1. Badania preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Łodzi.
2. Całodzienne badanie potoków pasażerskich na liniach autobusowych i tramwajowych na terenie miasta Łodzi i gmin ościennych.
Nasuwa się pytanie, dlaczego nie zrobiono tego przed przygotowaniem nowej siatki połączeń?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Nasuwa się pytanie czy zebrano dane z liczników w autobusach. W skali pół roku nawet bez specjalnych akcji powinno się dać wyciągnąć zgrubne informacje o zapotrzebowaniu na wszystkich odcinkach obsługiwanych przez 12m i 18m (i na '10' - kilka Swingów też ma liczydła).
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

Pytanie na ile takie badania byłyby wiarygodne. Przykłady z przeszłości pokazują, że wyniki potrafią być bardzo zniekształcone.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Wszystko wskazuje, że plan wejdzie w źycie i mało wątpliwe jest to, że cokolwiek zmienią na liniach do 02.04. Na dobrą sprawę do gdybania co tu ulepszyć, moźna by spokojnie powrócić w sierpniu. Pomysłodawcy zastrzegają sobie jakby ktoś nie czytał,6 m-czny okres ochrony. Zmiany zmian dopiero na jesieni.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Pytanie na ile takie badania byłyby wiarygodne. Przykłady z przeszłości pokazują, że wyniki potrafią być bardzo zniekształcone.
Tak bardzo że uśrednienie danych z połowy roku (z ew. odrzuceniem najbardziej skrajnych wartości i kursów, na których pasażerowie się znacząco rozmnożyli :P ) dałoby wyniki znacząco odbiegające od rzeczywistych? Te liczydła nie mogą być przecież aż tak złe skoro kupuje je pół Europy.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mateeusz »

MPK dzisiaj testowało nowe oznaczenie linii na przystankach:

Obrazek

Obrazek

Źródło: Facebook MPK Łódź https://www.facebook.com/mpklodz
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: pawlak »

Janusze przystanków :D 77 na św. Teresy xD
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: kuba_łódź »

Pięknie będą wyglądać te tablice na starych blaszanych wiatach :mrgreen:
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: pawlak »

W dodatku zdjęcie z pętli Matek Polskich :D Ale pomysł ogólnie ok.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Taker pisze:Optowanie za Zdit Studi?
Zdrowy rozsądek a nie kreślenie kresek i numerologia.
Pomijam proste i zasadnicze kwestie - tłumacząc czym dojechać to co jest łatwiejsze do zapamiętania - dowolnym 53 czy litania 5 różnych numerów i to trójcyfrowych?
Taker pisze:Jeszcze raz Przesiadkowo Łagiewnki. A może uporządkować pętle Strusia-Warszawska-Wycieczkową i tam skierować 61 i 67. Ostatecznie przyśpieszyć wydłużenie torowiska do Inflanckiej i tu zrobić PAT
Najpierw pomyśl.
Co to da mieszkańców Zgierza? Nic.
Przesiadka na 3 jaki sens jak z centrum Zgierza będzie 45 i 46?
Ew. 60D to będzie jak obecne 56 raz na godzinę. W przyszłości stacja ŁKA też niema sensu bo zgierzanie mają ją też u siebie. Jaki sens tracić czas na dowóz autobusem do stacji pośrodku trasy jaka będzie pokonywana.
Tak samo beznadziejną opcja było zakończenie tej linii przy Inflanckiej bo odcina od przesiadki do dojazdu do centrum. Jedynie linia 1 ale ona niestety jedzie dość daleko od ścisłego centrum a linia 6 to podobnie jak z linią 3 - jaki sens ja szybciej będzie ze Zgierza pojechać 45 i 46.
Rozumiem skrzyżowanie na Dołach jedynie miałoby sens tylko nie ma jak zawrócić i zrobić postój z zapleczem dla kierowcy bez podjazdu prawie do Ronda Solidarności.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Niusy z Transportu Publicznego:

Andrespol żąda pozostawienia 82 na dotychczasowej trasie i nocnych kursów N1, które woziły duchy.

Kompletnie nie podoba im się skrócenie do dworca Widzew. Mówią, że tłumaczono im skracanie tras tym, że dzięki temu zniwelują opóźnienia. Odbijają piłeczkę, że dlaczego w takim razie w Łodzi zostawiają "wiecznie spóźnione" 96 i wydłużają ile wlezie 70 i 80. No i że 82 w ogóle żadnego tramwaju nie dublowało, a zapewniało szybki i bezpośredni dojazd do Marszałków, gdzie można się przesiąść na dużo więcej linii niż przy Rondzie Inwalidów.

Co do N1, to "nie po to płacą 55% kosztów utrzymania i oddają 100% wpływów z biletów, żeby zostali z niczym". I nawet jak mało ludzi jeździ to ma zostać nocny i basta.

Nie podoba im się, że postawiono ich przed faktem dokonanym i w ogóle nie skonsultowano zmian z gminami ościennymi. Podobno jedyna informacja o zmianach to był krótki telefon z lakoniczną informacją... dzień przed ogłoszeniem nowej siatki O.o

Podobno wójt rozmawiał już z HZ i ona zapewniła, że postara się "załatwić" ich żądania...

Ciekawe, bo jeśli miasto przystanie na wonty Andrespola, to od razu Aleks, Kanzas, Zgierz też zaczną wrzeszczeć o pozostawienie tego co jest i 20% reformy pójdzie sobie do kosza jeszcze przed 02.04 :P
emilek12
Sympatyk forum
Posty: 652
Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: emilek12 »

Jordi pisze:Niusy z Transportu Publicznego:

Andrespol żąda pozostawienia 82 na dotychczasowej trasie i nocnych kursów N1, które woziły duchy.

Kompletnie nie podoba im się skrócenie do dworca Widzew. Mówią, że tłumaczono im skracanie tras tym, że dzięki temu zniwelują opóźnienia. Odbijają piłeczkę, że dlaczego w takim razie w Łodzi zostawiają "wiecznie spóźnione" 96 i wydłużają ile wlezie 70 i 80. No i że 82 w ogóle żadnego tramwaju nie dublowało, a zapewniało szybki i bezpośredni dojazd do Marszałków, gdzie można się przesiąść na dużo więcej linii niż przy Rondzie Inwalidów.

Co do N1, to "nie po to płacą 55% kosztów utrzymania i oddają 100% wpływów z biletów, żeby zostali z niczym". I nawet jak mało ludzi jeździ to ma zostać nocny i basta.

Nie podoba im się, że postawiono ich przed faktem dokonanym i w ogóle nie skonsultowano zmian z gminami ościennymi. Podobno jedyna informacja o zmianach to był krótki telefon z lakoniczną informacją... dzień przed ogłoszeniem nowej siatki O.o

Podobno wójt rozmawiał już z HZ i ona zapewniła, że postara się "załatwić" ich żądania...

Ciekawe, bo jeśli miasto przystanie na wonty Andrespola, to od razu Aleks, Kanzas, Zgierz też zaczną wrzeszczeć o pozostawienie tego co jest i 20% reformy pójdzie sobie do kosza jeszcze przed 02.04 :P
W przypadku N1 wysłałem wiadomość do ZDiTu a w zamian za to dostałem taką odpowiedź z ich strony: "Linia N1 nie będzie kursowała do Andrespola. Jeśli chcemy zapewnić kursowanie autobusów nocnych co 30 minut we wszystkie dni tygodnia, niestety musimy poddać korekcie trasy które cieszyły się mniejszym powodzeniem wśród pasażerów, lub są w mniejszym stopniu dotowane." W przypadku linii 51 to już na ten temat było w Expressie Ilustrowanym więc w tym przypadku też w Zgierzu wrzeszczą i w dodatku też wysłałem i w tym temacie do Zarządu Dróg i Transportu, a oni odpisali mi tak: "Decyzje w tej sprawie i tak musiałoby podjąć Biuro Strategii. Jednakże rozbicie, pozwala na łączenie obsługi pomiędzy linią 61/67, co pozwala na lepsze wykorzystanie autobusów. Za to linia 51 realizująca tylko kursy na odcinku miejskim potrzebuje około 30% mniej taboru. Obecnie różne warianty mają różne czasy przejazdu i należy je spasować ze sobą, co wpływa na dłuższe postoje i konieczność większej ilości pojazdów, aby uzupełnić kursy na wspólnym odcinku." W Aleksandrowie też już są wonty w komentarzach chociażby na facebookowej stronie linii 78. A jeśli chodzi o częstotliwości linii 78 i 97A/97B to w przypadku tej drugiej linii częstotliwość ma być podobna co do obecnego 74/74A (co 20-30 min na wspólnym odcinku), w weekendy równo co 30 min na wspólnym odcinku ( w dodatku w niedziele i święta linia 97A/97B rozpocznie kursowanie wcześniej niż obecne 74/74A - od ok. godz. 5/6) W przypadku linii 78 - w dni robocze w szczycie co 12 min, poza - co 20 min a w weekendy - co pół godziny. W przypadku linii N1 na odcinku Aleksandrowskim ilość kursów prawdopodobnie będzie bez zmian - 4 kursy we wszystkie dni tygodnia. Info z wiadomości od Zarządu Dróg i Transportu.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: ukalo »

Skoro komunikacja podmiejska to taki świetny biznes, to czemu okoliczne gminy nie uruchomią własnych linii tylko psioczą na MPK/ZDiT/BS?
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

ukalo pisze:Skoro komunikacja podmiejska to taki świetny biznes, to czemu okoliczne gminy nie uruchomią własnych linii tylko psioczą na MPK/ZDiT/BS?
Mogą i niektóre tak robią. Jednak wtedy ich mieszkańcy muszą kupować dwa bilety (migawki), co nie jest korzystne.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: ukalo »

Czemu dwa bilety? Przecież mogą ich dowieźć prosto do celu.
Solar
Bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Solar »

Burmistrz Andrespola chyba przez przypadek zapomniał stwierdzić o drobnym szczególe. Zapewne płaci 55% kosztów utrzymania linii i chwała mu za to, ale wydaje mi się, że dotyczy to jedynie terenu gminy Andrespol. Czyli za dzisiejszą trasę N1 z Janowa do któregoś z ostatnich przystanków na Andrzejowie płaci w całości Łódź, a wszyscy wiemy jakie potoki, nawet w środku dnia, są przy Transmisyjnej, Józefiaka, czy pod autostradą. W takim wypadku rozwiązanie z N5 jest dużo lepsze - nawet wydłużone do Andrespola, przynajmniej obsłuży połowę Janowa i Andrzejowa oraz podjedzie pod Panattoni Park, jak ktoś nie zdąży na dzienny.
Co do 82, to jeżeli moja logika jest właściwa i Łódź płaci za całą trasę na terenie miasta, to mając do wyboru opcję a - autobus co 20 minut do centrum na życzenie jakiejś gminy i opcję b - autobus co 12 minut do najbliższego węzła autobusowo-tramwajowego, to należy zapewnić większą częstotliwość naszym Andrzejowianom - przynajmniej zrzucają się na drogi ;)
ODPOWIEDZ