Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jeszcze raz Przesiadkowo Łagiewnki. A może uporządkować pętle Strusia-Warszawska-Wycieczkową i tam skierować 61 i 67. Ostatecznie przyśpieszyć wydłużenie torowiska do Inflanckiej i tu zrobić PAT
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Pętla Wycieczkowa nic nie da, bo dojdzie nam możliwość przesiadki na 3 i 60D. Linia tramwajowa jedzie tam, gdzie dojadą 45 i 46 a "sześćdziesiątka" pojedzie w najlepszym wypadku co 24/40, a może nawet co 48/80.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przesiadkowo jakby nie było w głębokim lesie. Porównaj z Centrum Piotrkowska czy Estakadą pod Kalskim i znajdź różnice. Przesiadkowo czy koniec trasy. Możliwości płynnej zmiany autobusu marna. Na hurra np 30 osób z 61 gna do 51, w którym siedzą już ludzie wracający z szpital czy okolic. A tak część wytraca się jadąc obecnym 51 51A i nikt nie bhDlatego napewno nie Łagiewniki jako masowa zmiana pojazdu. To jak zrobić przesiadkowo w Gadce Starej dla 50 56
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie jestem zwolennikiem przesiadek w Łagiewnikach, ale pętla Wycieczkowa daje to samo. Węzeł przesiadkowym mógłby powstać najwcześniej na Dołach. Wtedy mielibyśmy obsłużony kierunek łagiewnicko-zgierski, strykowski i brzeziński. Przedostatnie zdanie jest dla mnie średnio zrozumiała, przyznam szczerze. Co do ostatniego to do Gadki Starej 56 i tak nie podjedzie Inna sprawa to ciekawe, czemu akurat Zgierz został "uhonorowany" wspaniałym, łagiewnickim węzłem przesiadkowym (takie teorie spiskowe trochę się zaczynają nasuwać)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
ZDiT planuje w III kwartale 2017, udzielić zamówień na:
1. Badania preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Łodzi.
2. Całodzienne badanie potoków pasażerskich na liniach autobusowych i tramwajowych na terenie miasta Łodzi i gmin ościennych.
Nasuwa się pytanie, dlaczego nie zrobiono tego przed przygotowaniem nowej siatki połączeń?
1. Badania preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Łodzi.
2. Całodzienne badanie potoków pasażerskich na liniach autobusowych i tramwajowych na terenie miasta Łodzi i gmin ościennych.
Nasuwa się pytanie, dlaczego nie zrobiono tego przed przygotowaniem nowej siatki połączeń?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nasuwa się pytanie czy zebrano dane z liczników w autobusach. W skali pół roku nawet bez specjalnych akcji powinno się dać wyciągnąć zgrubne informacje o zapotrzebowaniu na wszystkich odcinkach obsługiwanych przez 12m i 18m (i na '10' - kilka Swingów też ma liczydła).
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Pytanie na ile takie badania byłyby wiarygodne. Przykłady z przeszłości pokazują, że wyniki potrafią być bardzo zniekształcone.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Wszystko wskazuje, że plan wejdzie w źycie i mało wątpliwe jest to, że cokolwiek zmienią na liniach do 02.04. Na dobrą sprawę do gdybania co tu ulepszyć, moźna by spokojnie powrócić w sierpniu. Pomysłodawcy zastrzegają sobie jakby ktoś nie czytał,6 m-czny okres ochrony. Zmiany zmian dopiero na jesieni.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tak bardzo że uśrednienie danych z połowy roku (z ew. odrzuceniem najbardziej skrajnych wartości i kursów, na których pasażerowie się znacząco rozmnożyli ) dałoby wyniki znacząco odbiegające od rzeczywistych? Te liczydła nie mogą być przecież aż tak złe skoro kupuje je pół Europy.Pytanie na ile takie badania byłyby wiarygodne. Przykłady z przeszłości pokazują, że wyniki potrafią być bardzo zniekształcone.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
MPK dzisiaj testowało nowe oznaczenie linii na przystankach:
Źródło: Facebook MPK Łódź https://www.facebook.com/mpklodz
Źródło: Facebook MPK Łódź https://www.facebook.com/mpklodz
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Janusze przystanków 77 na św. Teresy xD
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Pięknie będą wyglądać te tablice na starych blaszanych wiatach
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W dodatku zdjęcie z pętli Matek Polskich Ale pomysł ogólnie ok.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Zdrowy rozsądek a nie kreślenie kresek i numerologia.Taker pisze:Optowanie za Zdit Studi?
Pomijam proste i zasadnicze kwestie - tłumacząc czym dojechać to co jest łatwiejsze do zapamiętania - dowolnym 53 czy litania 5 różnych numerów i to trójcyfrowych?
Najpierw pomyśl.Taker pisze:Jeszcze raz Przesiadkowo Łagiewnki. A może uporządkować pętle Strusia-Warszawska-Wycieczkową i tam skierować 61 i 67. Ostatecznie przyśpieszyć wydłużenie torowiska do Inflanckiej i tu zrobić PAT
Co to da mieszkańców Zgierza? Nic.
Przesiadka na 3 jaki sens jak z centrum Zgierza będzie 45 i 46?
Ew. 60D to będzie jak obecne 56 raz na godzinę. W przyszłości stacja ŁKA też niema sensu bo zgierzanie mają ją też u siebie. Jaki sens tracić czas na dowóz autobusem do stacji pośrodku trasy jaka będzie pokonywana.
Tak samo beznadziejną opcja było zakończenie tej linii przy Inflanckiej bo odcina od przesiadki do dojazdu do centrum. Jedynie linia 1 ale ona niestety jedzie dość daleko od ścisłego centrum a linia 6 to podobnie jak z linią 3 - jaki sens ja szybciej będzie ze Zgierza pojechać 45 i 46.
Rozumiem skrzyżowanie na Dołach jedynie miałoby sens tylko nie ma jak zawrócić i zrobić postój z zapleczem dla kierowcy bez podjazdu prawie do Ronda Solidarności.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Niusy z Transportu Publicznego:
Andrespol żąda pozostawienia 82 na dotychczasowej trasie i nocnych kursów N1, które woziły duchy.
Kompletnie nie podoba im się skrócenie do dworca Widzew. Mówią, że tłumaczono im skracanie tras tym, że dzięki temu zniwelują opóźnienia. Odbijają piłeczkę, że dlaczego w takim razie w Łodzi zostawiają "wiecznie spóźnione" 96 i wydłużają ile wlezie 70 i 80. No i że 82 w ogóle żadnego tramwaju nie dublowało, a zapewniało szybki i bezpośredni dojazd do Marszałków, gdzie można się przesiąść na dużo więcej linii niż przy Rondzie Inwalidów.
Co do N1, to "nie po to płacą 55% kosztów utrzymania i oddają 100% wpływów z biletów, żeby zostali z niczym". I nawet jak mało ludzi jeździ to ma zostać nocny i basta.
Nie podoba im się, że postawiono ich przed faktem dokonanym i w ogóle nie skonsultowano zmian z gminami ościennymi. Podobno jedyna informacja o zmianach to był krótki telefon z lakoniczną informacją... dzień przed ogłoszeniem nowej siatki O.o
Podobno wójt rozmawiał już z HZ i ona zapewniła, że postara się "załatwić" ich żądania...
Ciekawe, bo jeśli miasto przystanie na wonty Andrespola, to od razu Aleks, Kanzas, Zgierz też zaczną wrzeszczeć o pozostawienie tego co jest i 20% reformy pójdzie sobie do kosza jeszcze przed 02.04
Andrespol żąda pozostawienia 82 na dotychczasowej trasie i nocnych kursów N1, które woziły duchy.
Kompletnie nie podoba im się skrócenie do dworca Widzew. Mówią, że tłumaczono im skracanie tras tym, że dzięki temu zniwelują opóźnienia. Odbijają piłeczkę, że dlaczego w takim razie w Łodzi zostawiają "wiecznie spóźnione" 96 i wydłużają ile wlezie 70 i 80. No i że 82 w ogóle żadnego tramwaju nie dublowało, a zapewniało szybki i bezpośredni dojazd do Marszałków, gdzie można się przesiąść na dużo więcej linii niż przy Rondzie Inwalidów.
Co do N1, to "nie po to płacą 55% kosztów utrzymania i oddają 100% wpływów z biletów, żeby zostali z niczym". I nawet jak mało ludzi jeździ to ma zostać nocny i basta.
Nie podoba im się, że postawiono ich przed faktem dokonanym i w ogóle nie skonsultowano zmian z gminami ościennymi. Podobno jedyna informacja o zmianach to był krótki telefon z lakoniczną informacją... dzień przed ogłoszeniem nowej siatki O.o
Podobno wójt rozmawiał już z HZ i ona zapewniła, że postara się "załatwić" ich żądania...
Ciekawe, bo jeśli miasto przystanie na wonty Andrespola, to od razu Aleks, Kanzas, Zgierz też zaczną wrzeszczeć o pozostawienie tego co jest i 20% reformy pójdzie sobie do kosza jeszcze przed 02.04
-
- Sympatyk forum
- Posty: 652
- Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W przypadku N1 wysłałem wiadomość do ZDiTu a w zamian za to dostałem taką odpowiedź z ich strony: "Linia N1 nie będzie kursowała do Andrespola. Jeśli chcemy zapewnić kursowanie autobusów nocnych co 30 minut we wszystkie dni tygodnia, niestety musimy poddać korekcie trasy które cieszyły się mniejszym powodzeniem wśród pasażerów, lub są w mniejszym stopniu dotowane." W przypadku linii 51 to już na ten temat było w Expressie Ilustrowanym więc w tym przypadku też w Zgierzu wrzeszczą i w dodatku też wysłałem i w tym temacie do Zarządu Dróg i Transportu, a oni odpisali mi tak: "Decyzje w tej sprawie i tak musiałoby podjąć Biuro Strategii. Jednakże rozbicie, pozwala na łączenie obsługi pomiędzy linią 61/67, co pozwala na lepsze wykorzystanie autobusów. Za to linia 51 realizująca tylko kursy na odcinku miejskim potrzebuje około 30% mniej taboru. Obecnie różne warianty mają różne czasy przejazdu i należy je spasować ze sobą, co wpływa na dłuższe postoje i konieczność większej ilości pojazdów, aby uzupełnić kursy na wspólnym odcinku." W Aleksandrowie też już są wonty w komentarzach chociażby na facebookowej stronie linii 78. A jeśli chodzi o częstotliwości linii 78 i 97A/97B to w przypadku tej drugiej linii częstotliwość ma być podobna co do obecnego 74/74A (co 20-30 min na wspólnym odcinku), w weekendy równo co 30 min na wspólnym odcinku ( w dodatku w niedziele i święta linia 97A/97B rozpocznie kursowanie wcześniej niż obecne 74/74A - od ok. godz. 5/6) W przypadku linii 78 - w dni robocze w szczycie co 12 min, poza - co 20 min a w weekendy - co pół godziny. W przypadku linii N1 na odcinku Aleksandrowskim ilość kursów prawdopodobnie będzie bez zmian - 4 kursy we wszystkie dni tygodnia. Info z wiadomości od Zarządu Dróg i Transportu.Jordi pisze:Niusy z Transportu Publicznego:
Andrespol żąda pozostawienia 82 na dotychczasowej trasie i nocnych kursów N1, które woziły duchy.
Kompletnie nie podoba im się skrócenie do dworca Widzew. Mówią, że tłumaczono im skracanie tras tym, że dzięki temu zniwelują opóźnienia. Odbijają piłeczkę, że dlaczego w takim razie w Łodzi zostawiają "wiecznie spóźnione" 96 i wydłużają ile wlezie 70 i 80. No i że 82 w ogóle żadnego tramwaju nie dublowało, a zapewniało szybki i bezpośredni dojazd do Marszałków, gdzie można się przesiąść na dużo więcej linii niż przy Rondzie Inwalidów.
Co do N1, to "nie po to płacą 55% kosztów utrzymania i oddają 100% wpływów z biletów, żeby zostali z niczym". I nawet jak mało ludzi jeździ to ma zostać nocny i basta.
Nie podoba im się, że postawiono ich przed faktem dokonanym i w ogóle nie skonsultowano zmian z gminami ościennymi. Podobno jedyna informacja o zmianach to był krótki telefon z lakoniczną informacją... dzień przed ogłoszeniem nowej siatki O.o
Podobno wójt rozmawiał już z HZ i ona zapewniła, że postara się "załatwić" ich żądania...
Ciekawe, bo jeśli miasto przystanie na wonty Andrespola, to od razu Aleks, Kanzas, Zgierz też zaczną wrzeszczeć o pozostawienie tego co jest i 20% reformy pójdzie sobie do kosza jeszcze przed 02.04
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Skoro komunikacja podmiejska to taki świetny biznes, to czemu okoliczne gminy nie uruchomią własnych linii tylko psioczą na MPK/ZDiT/BS?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Mogą i niektóre tak robią. Jednak wtedy ich mieszkańcy muszą kupować dwa bilety (migawki), co nie jest korzystne.ukalo pisze:Skoro komunikacja podmiejska to taki świetny biznes, to czemu okoliczne gminy nie uruchomią własnych linii tylko psioczą na MPK/ZDiT/BS?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czemu dwa bilety? Przecież mogą ich dowieźć prosto do celu.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Burmistrz Andrespola chyba przez przypadek zapomniał stwierdzić o drobnym szczególe. Zapewne płaci 55% kosztów utrzymania linii i chwała mu za to, ale wydaje mi się, że dotyczy to jedynie terenu gminy Andrespol. Czyli za dzisiejszą trasę N1 z Janowa do któregoś z ostatnich przystanków na Andrzejowie płaci w całości Łódź, a wszyscy wiemy jakie potoki, nawet w środku dnia, są przy Transmisyjnej, Józefiaka, czy pod autostradą. W takim wypadku rozwiązanie z N5 jest dużo lepsze - nawet wydłużone do Andrespola, przynajmniej obsłuży połowę Janowa i Andrzejowa oraz podjedzie pod Panattoni Park, jak ktoś nie zdąży na dzienny.
Co do 82, to jeżeli moja logika jest właściwa i Łódź płaci za całą trasę na terenie miasta, to mając do wyboru opcję a - autobus co 20 minut do centrum na życzenie jakiejś gminy i opcję b - autobus co 12 minut do najbliższego węzła autobusowo-tramwajowego, to należy zapewnić większą częstotliwość naszym Andrzejowianom - przynajmniej zrzucają się na drogi
Co do 82, to jeżeli moja logika jest właściwa i Łódź płaci za całą trasę na terenie miasta, to mając do wyboru opcję a - autobus co 20 minut do centrum na życzenie jakiejś gminy i opcję b - autobus co 12 minut do najbliższego węzła autobusowo-tramwajowego, to należy zapewnić większą częstotliwość naszym Andrzejowianom - przynajmniej zrzucają się na drogi