Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Biletomat »

Nowe rozkłady - nowy wzór będzie, ale nowe papierowe rozkłady będą uchronione przed promieniowaniem słonecznym,
bo będą dociśnięte cienką folią przezroczystą z filtrem UV.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

No i te najważniejsze informacje - numer linii, godziny odjazdów - będą wydrukowane na czarno. Nie będzie już godzin odjazdów drukowanych kolorem.

Więc w rzeczywistości czytelność się poprawi, nawet gdy rozkład wyblaknie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

Na stronie Konstantynowa Łódzkiego (http://www.konstantynow.pl/asp/pl_start ... ja=artykul) dostępne są rozkłady 43A, 43B, 94, 97B i N9.

Zrobiłem też zestawienie (https://drive.google.com/open?id=0B6unC ... U9fSEI0a2c) odjazdów z Północnej.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Biletomat pisze:Nowe rozkłady - nowy wzór będzie, ale nowe papierowe rozkłady będą uchronione przed promieniowaniem słonecznym,
bo będą dociśnięte cienką folią przezroczystą z filtrem UV.
Cienka folia uchroni? Wątpię. UV będzie też atakować z drugiej strony kartki. Kwestia jeszcze jedna - koszty folii z filtrem UV. Lepiej jest zrezygnować całkowicie z kolorów (najwyżej logo przewoźnika jako względnie mało istotna rzecz na rozkładzie).

kuba_łódź pisze: Co to za problem przeprosić siedzącą osobę ?
Jest z tym problem bo nie po to jest ławka by nie wstawać z niej kilkanaście razy w ciągu kilkunastu minut. Poprawnie powinno być tak by nie było tej konieczności. No ale reklama ważniejsza.
Kolizje się eliminuje a nie dokłada kolejne.
kuba_łódź pisze: Nowe rozkłady o ile będą drukowane na A3 to będą czytelne. Odnośnie obecnych rozkładów, to nie widzę sensu w drukowaniu np. 3 kolumienek z czasami przejazdu różniącymi się o minutę.
A skąd założenie że będą w formacie A3? Wzór wręcz do bólu sugeruje że będzie to blizej A5 .
Widzisz możliwośc umieszczenia trzech rozkładów w formacie A3 na przystanku gdzie jest jedynie słupek ze znakiem?
Format A4 to krowiasta płachta - za duża jak dla tej funkcji.
kuba_łódź pisze: Odnośnie obecnych rozkładów, to nie widzę sensu w drukowaniu np. 3 kolumienek z czasami przejazdu różniącymi się o minutę.
Uwzględnione powinny być jedynie różnice dłuższe niż tolerancja odjazdu. Proste i oczywiste. Tylko czy to nie przerośnie Busmana.
No ale ta jedna minuta to jakie straty z tytułu wpływów z biletów....
kuba_łódź pisze: Jeżeli obecny wydruk blaknie, to może trzeba zmienić technologię ? Aktualnie jest tyle technologii druku, że ciężko za tym nadążyć.
Problem jest w pigmentach,. Niestety tych mineralnych z racji ekologii nie można stosować bo w przeważającej większości to sole pierwiastków które są be. np. chrom 6+ itd... Pigmenty organiczne niestety nie są odporne na światło UV i w ogóle na światło słoneczne. Jeśłi to możliwe to należy unikać kolorów w pierwszej kolejności tych o niskiej trwałości barwnika. Kolorowanki IMO nie sprawdzą się.
kuba_łódź pisze: Gdzie poprawa ? Wreszcie mamy przyzwoicie oznakowane przystanki, a nie tak jak dotychczas.
Nie widzę ogólnie poprawy. Dla mnie są ważne pod względem funkcjonalnym wszelkie szczegóły.
Niestety prezentancja trasy w rozkładzie przy założeniu wariantowości tras w Łodzi to w tej formie co ma być to delikatnie pisząc porażka. Bezie to jedynie dezinformować. Ponadto taka forma jest jedynie dobra dla krótkich tras bez wariantów. Już dla takiej linii jak 70, 96 , 46, jest to bardzo zły wybór bo pojawi się znowu problem drobniutkich literek.

Niestety u decydentów panuje jedynie dogmatyczne myślenie zero-jedynkowe. Przez dziesięciolecia niestety nie załapią ze można stosować różne wzory najbardziej adekwatne dla danej trasy. Przykładem tego ograniczonego myślenia (a raczej braku myślenia) jest numeracja literkowa - 10A i 10B. Zdrowo rozsądkowo myślący człowiek nadałby numery odwrotnie, ale nie bo dogmat ważniejszy.

Oznakowanie linii - zaproponowany sposób oznaczani linii wariantowych jest całkowicie mylący. Litera do pisana do n
umeru jest integralna częścią oznakowania linii a nie jakimś dopiskiem odnoszącym do umieszonej gdzieś tam legendy jak to będzie po 02.04.2017.
Schemat sieci pomijam to iż autor nie zdął egzaminu z optymalizacji układu tych linii (gdzie indziej pisałem nie jest to trywialne a w tym przypadku zupełnie przerosło autora) to niestety najważniejsze info jak numery linii umieszona na odcinkach sieci są nieczytelne. Czyli powrót do tak krytykowanych malutkich literek. Kolorystyka o ile OK na ekranie komputera, telefonu jest OK to jest nieprzemyślana dla wersji papierowej umieszczone w słabo oświetlonym miejscu. Nazwy ulic (czemu tak bardzo krowiaste w porównaniu z numerami linii?) w kolorze nieczytelnym w warunkach zewnętrznych.

Oznakowanie przystanku nazwą - tani prosty sposób zastąpimy drogim, niekoniecznie lepszym. Jednak droższym jedynie. Wzór wręcz idealny mamy w Warszawie - jeszcze mamy zbliżony do tego choć z wadami....
kuba_łódź pisze: Takie wiaty są stawiane nie tylko w Łodzi, a wręcz jest na nie ogólnokrajowy trend. Stwierdzenie, że prawie żadna wiata nie spełnia swojej roli, to GRUBA przesada. Wiaty blaszane, Kami i AMS spełniają swoją rolę doskonale.
Mam gdzieś ogólnokrajowy trend. Wiata ma mieć najpierw funkcjonalność a nie jedynie bajerancki wygląd ładnie wyglądający w ofercie.
Za mało tu miejsca na wyliczanie litanii błędów konstrukcyjnych tychże wiat. No ale tak to jest jak projektuje i kupuje ten kto z tego nie korzysta (przyczyna trendu tym bardziej, że urzędnik wydaje nie swoje pieniądze) .
kuba_łódź pisze: Jakoś nigdzie nie słyszałem stwierdzenia o raju komunikacyjnym po 2 kwietnia.
Cała ta urzędnicza machina propagandowa tak to nakreśla.
Ostatnio zmieniony ndz 19:47, 19 mar 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze:Niestety prezentancja trasy przy założeniu wariantowości trasy w tej formie co ma być to delikatnie pisząc porażka. Bezie to jedynie dezinformować.
Jak dotąd nie przedstawiono w ogóle, jak to będzie wyglądać dla linii z wariantami. Da się to zrobić dobrze - w formie rozgałęzionego drzewka.
Przez dziesięciolecia niestety nie załapią ze można stosować różne wzory najbardziej adekwatne dla danej trasy.
Co racja to racja.
Mam gdzieś ogólnokrajowy trend. Wiata ma mieć najpierw funkcjonalność a nie jedynie bajerancki wygląd ładnie wyglądający w ofercie.
To też racja. Ma być najpierw funkcjonalnie, w drugiej kolejności ładnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: Da się to zrobić dobrze - w formie rozgałęzionego drzewka.
Już to widzę dla linii 60 jak jeszcze dojdą inne warianty w Sosnowcu i w Strykowie.
Takie rozgałęzienie to niestety nie jest OK przy dłuższej trasie. Forma pionowa byłaby lepsza. No ale ktoś ważny bez zastanowienia zadecydował jak ma być w końcu nie on będzie z tego korzystać.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: kuba_łódź »

STUDI pisze:
kuba_łódź pisze: Co to za problem przeprosić siedzącą osobę ?
Jest z tym problem bo nie po to jest ławka by nie wstawać z niej kilkanaście razy w ciągu kilkunastu minut. Poprawnie powinno być tak by nie było tej konieczności. No ale reklama ważniejsza.
Kolizje się eliminuje a nie dokłada kolejne. .
Innego miejsca we wiacie nie ma, można tylko postawić gablotkę koło przystanku - przy opadach deszczu/śniegu korzystanie ze schematów na pewno będzie bardziej komfortowe.
STUDI pisze:
kuba_łódź pisze: Nowe rozkłady o ile będą drukowane na A3 to będą czytelne. Odnośnie obecnych rozkładów, to nie widzę sensu w drukowaniu np. 3 kolumienek z czasami przejazdu różniącymi się o minutę.
A skąd założenie że będą w formacie A3? Wzór wręcz do bólu sugeruje że będzie to blizej A5 .
Widzisz możliwośc umieszczenia trzech rozkładów w formacie A3 na przystanku gdzie jest jedynie słupek ze znakiem?
Format A4 to krowiasta płachta - za duża jak dla tej funkcji.
Miałem na myśli przystanek Politechniki-Targi Łódzkie, gdzie jest wiata i miejsce na rozkład w formacie A3. Na przystanku z samym słupkiem jest chyba oczywiste, że rozkłady będą w formacie A4.
Rozkłady na A5 to bzdura, chyba że ZDiT rozda darmowe lupy większości mieszkańców.
STUDI pisze:
kuba_łódź pisze: Odnośnie obecnych rozkładów, to nie widzę sensu w drukowaniu np. 3 kolumienek z czasami przejazdu różniącymi się o minutę.
Uwzględnione powinny być jedynie różnice dłuższe niż tolerancja odjazdu. Proste i oczywiste. Tylko czy to nie przerośnie Busmana.
No ale ta jedna minuta to jakie straty z tytułu wpływów z biletów....
Raczej pytanie, czy nie przerośnie ZDiT i "ekspertów" obsługujących Busmana.
STUDI pisze:
kuba_łódź pisze: Jeżeli obecny wydruk blaknie, to może trzeba zmienić technologię ? Aktualnie jest tyle technologii druku, że ciężko za tym nadążyć.
Problem jest w pigmentach,. Niestety tych mineralnych z racji ekologii nie można stosować bo w przeważającej większości to sole pierwiastków które są be. np. chrom 6+ itd... Pigmenty organiczne niestety nie są odporne na światło UV i w ogóle na światło słoneczne. Jeśłi to możliwe to należy unikać kolorów w pierwszej kolejności tych o niskiej trwałości barwnika. Kolorowanki IMO nie sprawdzą się.
Nie musimy się trzymać atramentu, jest jeszcze np. kolorowy laser. Obecne czarno-białe rozkłady są drukowane drukarką laserową (przynajmniej tak przypuszczam), bo czasem mimo ich namoknięcia w gablocie wydruk nie rozmywa się.
STUDI pisze:
kuba_łódź pisze: Gdzie poprawa ? Wreszcie mamy przyzwoicie oznakowane przystanki, a nie tak jak dotychczas.
Nie widzę ogólnie poprawy. Dla mnie są ważne pod względem funkcjonalnym wszelkie szczegóły.
Niestety prezentancja trasy w rozkładzie przy założeniu wariantowości tras w Łodzi to w tej formie co ma być to delikatnie pisząc porażka. Bezie to jedynie dezinformować. Ponadto taka forma jest jedynie dobra dla krótkich tras bez wariantów. Już dla takiej linii jak 70, 96 , 46, jest to bardzo zły wybór bo pojawi się znowu problem drobniutkich literek.

Niestety u decydentów panuje jedynie dogmatyczne myślenie zero-jedynkowe. Przez dziesięciolecia niestety nie załapią ze można stosować różne wzory najbardziej adekwatne dla danej trasy. Przykładem tego ograniczonego myślenia (a raczej braku myślenia) jest numeracja literkowa - 10A i 10B. Zdrowo rozsądkowo myślący człowiek nadałby numery odwrotnie, ale nie bo dogmat ważniejszy.

Oznakowanie linii - zaproponowany sposób oznaczani linii wariantowych jest całkowicie mylący. Litera do pisana do numeru jest integralna częścią oznakowania linii a nie jakimś dopiskiem odnoszącym do umieszonej gdzieś tam legendy jak to będzie po 02.04.2017.
Schemat sieci pomijam to iż autor nie zdął egzaminu z optymalizacji układu tych linii (gdzie indziej pisałem nie jest to trywialne a w tym przypadku zupełnie przerosło autora) to niestety najważniejsze info jak numery linii umieszona na odcinkach sieci są nieczytelne. Czyli powrót do tak krytykowanych malutkich literek. Kolorystyka o ile OK na ekranie komputera, telefonu jest OK to jest nieprzemyślana dla wersji papierowej umieszczone w słabo oświetlonym miejscu. Nazwy ulic (czemu tak bardzo krowiaste w porównaniu z numerami linii?) w kolorze nieczytelnym w warunkach zewnętrznych.

Oznakowanie przystanku nazwą - tani prosty sposób zastąpimy drogim, niekoniecznie lepszym. Jednak droższym jedynie. Wzór wręcz idealny mamy w Warszawie - jeszcze mamy zbliżony do tego choć z wadami....
Planowany nowy wygląd rozkładów jest czytelniejszy niż obecny. Oczywiście jest to tylko moje zdanie i nikomu go nie narzucam
Akurat pozbycie się "gołych" wariantów (bez literek) to dobry krok.
Schematy linii są kiepskie, ale czego oczekujemy od ZDiT ? Dobrze że zrobili cokolwiek.
STUDI pisze:
kuba_łódź pisze: Takie wiaty są stawiane nie tylko w Łodzi, a wręcz jest na nie ogólnokrajowy trend. Stwierdzenie, że prawie żadna wiata nie spełnia swojej roli, to GRUBA przesada. Wiaty blaszane, Kami i AMS spełniają swoją rolę doskonale.
Mam gdzieś ogólnokrajowy trend. Wiata ma mieć najpierw funkcjonalność a nie jedynie bajerancki wygląd ładnie wyglądający w ofercie.
Za mało tu miejsca na wyliczanie litanii błędów konstrukcyjnych tychże wiat. No ale tak to jest jak projektuje i kupuje ten kto z tego nie korzysta (przyczyna trendu tym bardziej, że urzędnik wydaje nie swoje pieniądze) .
Miałem na myśli to, że Łódź nie jest jedyna jeśli chodzi o stawianie beznadziejnych wiat - przytoczę tu np. Kielce i ich wiaty (podobne do łódzkich) za 400 tyś. sztuka (miałem nieprzyjemność czekać w takiej kieleckiej wiacie ponad 20 minut). Ale dyskusja o konstrukcji wiat nie bardzo nadaje się do tego tematu.
STUDI pisze:
kuba_łódź pisze: Jakoś nigdzie nie słyszałem stwierdzenia o raju komunikacyjnym po 2 kwietnia.
Cała ta urzędnicza machina propagandowa tak to nakreśla.
A jakie to ma znaczenie dla pasażerów ? Każdy ma swoje zdanie, to nie Korea Północna że wszyscy podążają za propagandą.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

To ktoś te rozkłady drukuje atramentem?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: kuba_łódź »

STUDI pisze o pigmentach, a tych się w drukarkach laserowych nie stosuje.
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

BB93 pisze: Zrobiłem też zestawienie (https://drive.google.com/open?id=0B6unC ... U9fSEI0a2c) odjazdów z Północnej.
Świetnie że na Legionów będzie tramwaj co 40 minut w międzyszczycie w dni robocze. Postęp, nie ma co.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: eDragon55 »

Rozkład jazdy linii 43 wyszedł gorzej niż myślałem bo liczyłem, że pojedzie mniej więcej co 24 minuty przez cały dzień a tu wychodzi totalny rozstrzał kursów raz co około 20 minut, a raz co około 40 minut nie mówiąc już o tym, że dla każdej godziny są inne minuty odjazdów. Dla Legionów to duża strata bo obecnie tramwaj jest średnio co 15 minut chociaż w praktyce najczęściej czeka się 20 minut. W takim razie na Legionów powinno pojechać coś z pary 45, 46 i wtedy można sobie pozwolić na skrócenie co drugiej 9 w dni robocze do Legionów, a na Pomorskiej nie ma zapotrzebowania na tyle tramwajów.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

kuba_łódź pisze: Innego miejsca we wiacie nie ma, można tylko postawić gablotkę koło przystanku - przy opadach deszczu/śniegu korzystanie ze schematów na pewno będzie bardziej komfortowe.
Wystarczy ubić tzw niedasizm. Główny problem tkwi w tym iż najbardziej widoczna to ma być reklama. Ponadto należy podejść inaczej o tym dalej.

kuba_łódź pisze: Miałem na myśli przystanek Politechniki-Targi Łódzkie, gdzie jest wiata i miejsce na rozkład w formacie A3. Na przystanku z samym słupkiem jest chyba oczywiste, że rozkłady będą w formacie A4.
Rozkłady na A5 to bzdura, chyba że ZDiT rozda darmowe lupy większości mieszkańców.
Obecne to nie format A4 a ten to naprawdę duża płacha i dla kilku linii potrzeba dużej powierzchni która marnujemy pod wiatą. A5 to karta zeszytu szkolnego. To jest dużo powierzchni, byleby jej nie marnować. Obecne rozkłady wymagają tylko usunięcia szaleństwa z wariantami czasowymi. Te nowe rozkłady to niestety przykład marnowania sporej powierzchni na nieprecyzyjną i niekompletną informację o trasie

Problemem jest brak standaryzacji kursów zjazdowych. Otóż tak prawdzie to np. dla linii 3 to zjazdy z Warszawskiej powinny być do tylko i wyłącznie do Chocianowic zaś z Olechowa tylko i wyłącznie do Telefonicznej.
Wyjazdy podobnie do Warszawskiej tylko z Chocianowic, do Olechowa tylko z Telefonicznej.

kuba_łódź pisze: Raczej pytanie, czy nie przerośnie ZDiT i "ekspertów" obsługujących Busmana.
Porządna aplikacja "sama to zrobi". Wystarczy tylko podac tolerancję odjazdów a dla każdego z przystanków na trasie zastosuje kryterium redukcji wariantów. Słowo klucz: dla każdego z przystanków na trasie.
kuba_łódź pisze: Nie musimy się trzymać atramentu, jest jeszcze np. kolorowy laser. Obecne czarno-białe rozkłady są drukowane drukarką laserową (przynajmniej tak przypuszczam), bo czasem mimo ich namoknięcia w gablocie wydruk nie rozmywa się.
Rozmijamy się. Primo są atramenty wodoodporne. Oprócz tonerów jest jeszcze stosunkowo tani druk sublimacyjny. Jednak problem jest w odporności tego nadaje kolor na światło słoneczne. Odpornymi są pigmenty nieorganiczne (mineralne) jednak w większości przypadków problematyczne z racji szkodliwości dla środowiska. Organiczne - jak pisałem - większość jest niszczona światłem. Dlatego uważam iż kolory to nienajszczęśliwsza opcja dla rozkładów.
kuba_łódź pisze: Akurat pozbycie się "gołych" wariantów (bez literek) to dobry krok.
Żadnych zalet. Tak po prawdzie większość i tak będzie pamiętać numer linii jako całości.
To tylko wmówiony kolejny dogmat.
kuba_łódź pisze: Schematy linii są kiepskie, ale czego oczekujemy od ZDiT ? Dobrze że zrobili cokolwiek.
Ale już na tym etapie wymagają wielu poprawek. Numery linii większe nazwy ulic mniejsze - ten sam rozmiar to numery linii. Wymagana bezwzględna rezygnacja z powiela kresek dla linii tramwajowych - tylko zmniejsza czytelność a na dodatek marnuje powierzchnię. Do zmiany kolorystyka - wszak wiele z tych schematów trafi w zacienione nieoświetlone miejsca.

Nie czepiam się samego układu kresek (choć kilka ewidentnych baboli jest popełnionych i które należy już poprawić). Niesteyy jak kogoś przerasta - to zadać temat większej grupie. W końcu trafimy na kogoś ze zmysłem przestrzennym.

kuba_łódź pisze: Miałem na myśli to, że Łódź nie jest jedyna jeśli chodzi o stawianie beznadziejnych wiat - przytoczę tu np. Kielce i ich wiaty (podobne do łódzkich) za 400 tyś. sztuka (miałem nieprzyjemność czekać w takiej kieleckiej wiacie ponad 20 minut). Ale dyskusja o konstrukcji wiat nie bardzo nadaje się do tego tematu.
Ostatni piątek pokazał jakimi są wiaty przy dworcu fabrycznym.
Ponadto na przystankach w centrum wiata powinna być dłuższa - będzie miejsce na większą liczbę rozkładów bez likwidowania miejsca siedzących których tam potrzeba więcej. Karygodnym błędem jest pozostawianie licznych szpar.
Same siedziska to horror - najgorszy bubel to wiaty przy dworcu fabrycznym. to coś co udaje miejsce siedzące śmiało można zlikwidować bo nikt na tym nie usiądzie. Prosty odnawialny materiał jakim jest drewno. Byleby nie sosna. Ponadto drewno to świetny materiał na kompozyt. Wrócę do dworca - brakuje porzecznych ścianek, bez nich to lepiej było stać daleko od wiaty niż w jej obrębie w ostatni piątek. Zadaszenie wiat na dworcu kompletnie nietrafione - równie dobrze mogłoby go w ogóle nie być. Zadaszenie nie powinno być przezroczyste - letnie słońce. Ciemno - no obecnie nie ma kłopotu z dodaniem LED'ów.
Kończę ten OT bo jeszcze długo wypisywać można.
kuba_łódź pisze: A jakie to ma znaczenie dla pasażerów ? Każdy ma swoje zdanie, to nie Korea Północna że wszyscy podążają za propagandą.
Ma bowiem "nie ściemnianie" przynajmniej nie nastawi wrogo mieszkańców. Efekt obecnego jest taki że żadna informacja nie jest traktowana poważnie bo automatycznie jest traktowana jako kłamstwo. Myślę że mieszkańcy by zrozumieli i zdecydowanie lepiej odebrali nowe trasy i rozkłady gdyby szczerze powiedziano że brak kasy i są konieczne dalsze ciecia w komunikacji. A to to mamy antagonizowanie, do czego to prowadzi to był przykład na Janowie.
Za totalne sk******* uważam to drastyczne zwinięcie komunikacji nocnej. Obecnie tylko taksówki i własny samochód pozostają dla mieszkańców rozległych terenów miasta - chyba że wstawać mamy obowiązkowo nie wcześniej niż 7:00 i nie wychodzić już domu po 19:00.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: kuba_łódź »

STUDI pisze:Obecne to nie format A4 a ten to naprawdę duża płacha i dla kilku linii potrzeba dużej powierzchni która marnujemy pod wiatą. A5 to karta zeszytu szkolnego. To jest dużo powierzchni, byleby jej nie marnować. Obecne rozkłady wymagają tylko usunięcia szaleństwa z wariantami czasowymi. Te nowe rozkłady to niestety przykład marnowania sporej powierzchni na nieprecyzyjną i niekompletną informację o trasie

Problemem jest brak standaryzacji kursów zjazdowych. Otóż tak prawdzie to np. dla linii 3 to zjazdy z Warszawskiej powinny być do tylko i wyłącznie do Chocianowic zaś z Olechowa tylko i wyłącznie do Telefonicznej.
Wyjazdy podobnie do Warszawskiej tylko z Chocianowic, do Olechowa tylko z Telefonicznej.
Rozkłady jazdy na A5 są stosowane we wspomnianych wcześniej Kielcach i o ile tam to się sprawdza (na większości linii jeden kurs na godzinę), to w łódzkich warunkach będzie jeszcze gorzej niż teraz. Nie wyobrażam sobie rozkładu linii 96 na formacie A5.

Uporządkowanie wyjazdów i zjazdów ? To chyba nie w Łodzi ;) Najbardziej podobają mi się zjazdy linii 82(A) prosto ze Stróży lub Andrzejowa. Co to za problem, żeby na Wydawniczą jechały normalnie ? ;)
STUDI pisze: Porządna aplikacja "sama to zrobi". Wystarczy tylko podac tolerancję odjazdów a dla każdego z przystanków na trasie zastosuje kryterium redukcji wariantów. Słowo klucz: dla każdego z przystanków na trasie.
No właśnie - porządna aplikacja. A w Busmanie chyba nie zaszły poważniejsze zmiany od czasów Windows 98, przynajmniej takie są zrzuty ekranu na stronie producenta.
STUDI pisze:Rozmijamy się. Primo są atramenty wodoodporne. Oprócz tonerów jest jeszcze stosunkowo tani druk sublimacyjny. Jednak problem jest w odporności tego nadaje kolor na światło słoneczne. Odpornymi są pigmenty nieorganiczne (mineralne) jednak w większości przypadków problematyczne z racji szkodliwości dla środowiska. Organiczne - jak pisałem - większość jest niszczona światłem. Dlatego uważam iż kolory to nienajszczęśliwsza opcja dla rozkładów.
Atramenty wodoodporne istnieją, ale w drukarkach się ich nie stosuje. Tu jedyne wyjście to druk laserowy.
STUDI pisze:Żadnych zalet. Tak po prawdzie większość i tak będzie pamiętać numer linii jako całości.
To tylko wmówiony kolejny dogmat.
Aktualnie większość pasażerów patrzy tylko na numery, po zmianie, ponieważ wszystkie warianty będą mieć literki, zaczną się one rzucać w oczy.
STUDI pisze:Ostatni piątek pokazał jakimi są wiaty przy dworcu fabrycznym.
Ponadto na przystankach w centrum wiata powinna być dłuższa - będzie miejsce na większą liczbę rozkładów bez likwidowania miejsca siedzących których tam potrzeba więcej. Karygodnym błędem jest pozostawianie licznych szpar.
Same siedziska to horror - najgorszy bubel to wiaty przy dworcu fabrycznym. to coś co udaje miejsce siedzące śmiało można zlikwidować bo nikt na tym nie usiądzie. Prosty odnawialny materiał jakim jest drewno. Byleby nie sosna. Ponadto drewno to świetny materiał na kompozyt. Wrócę do dworca - brakuje porzecznych ścianek, bez nich to lepiej było stać daleko od wiaty niż w jej obrębie w ostatni piątek. Zadaszenie wiat na dworcu kompletnie nietrafione - równie dobrze mogłoby go w ogóle nie być. Zadaszenie nie powinno być przezroczyste - letnie słońce. Ciemno - no obecnie nie ma kłopotu z dodaniem LED'ów.
Kończę ten OT bo jeszcze długo wypisywać można.
Ja nie wychwalam nowych wiat, jak już to wręcz przeciwnie - ale co mają wiaty do reformy komunikacji ?
STUDI pisze:Ma bowiem "nie ściemnianie" przynajmniej nie nastawi wrogo mieszkańców. Efekt obecnego jest taki że żadna informacja nie jest traktowana poważnie bo automatycznie jest traktowana jako kłamstwo. Myślę że mieszkańcy by zrozumieli i zdecydowanie lepiej odebrali nowe trasy i rozkłady gdyby szczerze powiedziano że brak kasy i są konieczne dalsze ciecia w komunikacji. A to to mamy antagonizowanie, do czego to prowadzi to był przykład na Janowie.
Za totalne sk******* uważam to drastyczne zwinięcie komunikacji nocnej. Obecnie tylko taksówki i własny samochód pozostają dla mieszkańców rozległych terenów miasta - chyba że wstawać mamy obowiązkowo nie wcześniej niż 7:00 i nie wychodzić już domu po 19:00.
Przecież UMŁ nie może pozwolić sobie na przyznanie, że brakuje kasy ;)
Komunikacja nocna to już obecnie parodia, a po reformie będzie jeszcze "lepiej"...


Oprócz tego na tablicach świetlnych na przystankach WRESZCIE pojawiły się komunikaty o reformie w języku angielskim. Co prawda rzuca się w oczy użycie going to (bo trasy się zmienią, a nie zamierzają się zmienić), ale lepszy rydz niż nic.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

Dobrze, że pani Prezydent tego nie widzi :D https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5971B2E3
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

Czyli wystarczy ogłosić szybko przetarg na 85. Wygra jakaś inna firma, która nie ma w swojej nazwie MPK i mieszkańcy Szklanej będą zadowoleni :twisted:

Swoją drogą, widać, że ten transparenty robiła jedna osoba. Jeśli "władza" tutaj też ulegnie jak na Janowie to dogadam się z kimś na Kilińskiego żeby powiesił transparent TĘDY DROGA 46 i może będę miał tramwaj-taksówkę :D
ZEA1-7700
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pn 00:23, 19 sty 2015
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: ZEA1-7700 »

Tak a propos właśnie 85A, dopiero dzisiaj zauważyłem ze schematu na przystanku, że:
-będzie objeżdżać całe osiedle TYLKO w jednym kierunku zgodnie z ruchem wskazówek zegara (Franciszkańska, Inflancka, Zagajnikowa, Okopowa, Franciszkańska)
-nie będzie wjeżdżać na krańcówkę Marysińska
-nie będzie jechać wcześniej wspominaną Szklaną

W dokładnej rozpisce z trasami jednak jest inaczej, że dojedzie Szklaną do Marysińskiej, zrobi mniejsze kółeczko Marysińska - Inflancka - Zagajnikowa - Okopowa i dopiero do Franciszkańskiej. Ktoś to wszystko w ogóle ogarnia? Bo na prawdę sporo ludzi, nawet tylko do Inflanckiej, z samej krańcówki wyjeżdża i nawet przystanek przy Okopowej też się w miarę przyjął.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

Na ten schemat nie polecam patrzeć, bo on jest mocno uproszczoną wizją przyszłego układu komunikacyjnego. Lepiej skorzystać z tego.

Jeśli chodzi o pętlę na Marysińskiej to myślę, że w kierunku północnym i tak będą na nią wjeżdżać autobusy, bo "wicie rozumicie" - Św. Przepustowość. Nie ważne, że pasażerowie zostaną "wytargani" we wszystkie strony. Co do przystanku Marysińska-Okopowa to po prostu nastąpi odwrócenie kierunków, czyli obecny przystanek "do miasta" stanie się "z miasta" i analogicznie po drugiej stronie.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

BB93 pisze:Czyli wystarczy ogłosić szybko przetarg na 85. Wygra jakaś inna firma, która nie ma w swojej nazwie MPK i mieszkańcy Szklanej będą zadowoleni :twisted:
Albo zlecić Koro zamiast 58 :)

Zresztą przecież w konsultacjach, tych które były, mieszkańcy opowiadali się za autobusem w osiedle...

No i oni naprawdę drukują te wszystkie rozkłady na drukarce atramentowej? Nie wierzę :) Dziwne, by tak duża firma jak MPK nie miała gdzieś u siebie w biurze dużego kombajnu kserująco-drukującego, jednego na całe biuro, laserowego, obsługującego także kolor...

Ciekawe, ile im schodzi wydrukować te wszystkie rozkłady na atramentówce.

W każdym razie, myślałem, że oni to albo drukują sami na jakimś profesjonalnym sprzęcie (a przynajmniej przeznaczonym do użytku firmowego, a nie domowego) bądź zlecają do wydrukowania jakiejś drukarni. A tu drukarka atramentowa...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: kuba_łódź »

To niemożliwe, żeby drukowali na atramencie, bo wydruk szybko by się rozmywał.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Też tak mi się wydawało...

Ale te rozkłady zazwyczaj są wywieszane za szybką, więc teoretycznie nie powinno to być problemem.

Ale widywałem i takie, gdzie po stanie papieru ewidentnie było widać, że dany rozkład choć raz zamókł - i był czytelny.

Z czytelnością treści w kolorze najgorzej jest z rozkładami wieszanymi poza granicami miasta, np. w Zgierzu na Kuraku.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ