Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Rozkłady MPK i informacje tekstowe są drukowane od dawien dawna na drukarkach [kserokopiarkach] laserowych i w dodatku kolorowych!
Chyba, ze dana linia była czarno-biała to bywało, że na drukarce czarno białej.
Chyba, ze dana linia była czarno-biała to bywało, że na drukarce czarno białej.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
85AB pojedzie Szklaną w obu kierunkach.ZEA1-7700 pisze:Tak a propos właśnie 85A, dopiero dzisiaj zauważyłem ze schematu na przystanku, że:
-będzie objeżdżać całe osiedle TYLKO w jednym kierunku zgodnie z ruchem wskazówek zegara (Franciszkańska, Inflancka, Zagajnikowa, Okopowa, Franciszkańska)
-nie będzie wjeżdżać na krańcówkę Marysińska
-nie będzie jechać wcześniej wspominaną Szklaną
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dobra, dojrzałem dokładniej. Po prostu na tym schemacie Franciszkańska przechodzi od razu w Marysińską bez zaznaczonego skrętu w Szklaną...
Mam następną zagwozdkę. Podobno 58 ma mieć mieszane brygady z KORO. KORO nie ma sterowników SRG. W takim razie kursów KORO nie będzie będzie widać w systemie? Co najwyżej same godziny odjazdu? No bo w sumie jak inaczej ma widzieć... Szczególnie, że teraz tablica odjazdów 58 na Fabrycznym jest pusta.
Mam następną zagwozdkę. Podobno 58 ma mieć mieszane brygady z KORO. KORO nie ma sterowników SRG. W takim razie kursów KORO nie będzie będzie widać w systemie? Co najwyżej same godziny odjazdu? No bo w sumie jak inaczej ma widzieć... Szczególnie, że teraz tablica odjazdów 58 na Fabrycznym jest pusta.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czyli będzie tak jak teraz, przynajmniej do czasu gdy MPK przejmie w całości tę linię - miejmy nadzieję, że w końcu to nastąpiZEA1-7700 pisze:Mam następną zagwozdkę. Podobno 58 ma mieć mieszane brygady z KORO. KORO nie ma sterowników SRG. W takim razie kursów KORO nie będzie będzie widać w systemie? Co najwyżej same godziny odjazdu? No bo w sumie jak inaczej ma widzieć... Szczególnie, że teraz tablica odjazdów 58 na Fabrycznym jest pusta.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Koro powinno zostać do obsługi linie 89 lub 66 które mają mniejsze znaczenie, mniej brygad, mogą być obsłużone przez Koro w całości no i są bliżej Zgierza czyli domu ☺
Niech w końcu na 58 czyli linii ścisłego centrum zawita cywilizacja.
Niech w końcu na 58 czyli linii ścisłego centrum zawita cywilizacja.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Stokowskie wieśniory na to nie pozwolą W końcu w KORO czują się jak wielkopaństwo - wsiadają i wysiadają dosłownie gdzie chcą. Tacy państwo, że słoma z buciorów wyłaziEm82 pisze: Niech w końcu na 58 czyli linii ścisłego centrum zawita cywilizacja.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czy to znaczy że się mają wszyscy płaszczyć przed kilkunastoma osobami zakolesiowanymi z kierowcami Koro co im za taxi robią? Trzeba tym bardziej MPK wprowadzić koniecznie. Jak zaprotestują fanatycy złomu, łańcuchami się przytwierdzą do wiat czy zbojkotują linię 58?? To by ciekawe nawet było... Jakby popyt był niski to brygady gdzie indziej by można było dać.Jordi pisze: Stokowskie wieśniory na to nie pozwolą W końcu w KORO czują się jak wielkopaństwo - wsiadają i wysiadają dosłownie gdzie chcą. Tacy państwo, że słoma z buciorów wyłazi
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Widać, że dostają co chcą. KORO przedłużyli, bezsensownie wydłużone 46 też (chociaż 12 co 12 wozi powietrze aż do Lumumbowa) - jako jedno z nielicznych osiedli w Łodzi mają poprawioną obsługę KM... A nie, nie udało im się wygiąć 54, żeby jechało przez osiedle, ale podobno szykowana jest akcja "zasypania mailami i listami" wiosną i latem, żeby dopięli swego
Na dziadostwo niewiele się poradzi, zwłaszcza że wybory coraz bliżej...
Na dziadostwo niewiele się poradzi, zwłaszcza że wybory coraz bliżej...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A ile musieli się prosić mieszkańcy ul. Gajcego (od Taborowej do Rataja) o uruchomienie jakiegokolwiek autobusu... podczas gdy kilkanaście dziadków ze Stoków pokrzyczy w telewizji i już ma wszystko czego chce
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Koro ma przedłużoną umowę raczej ze względu na braki taborowe MPK a nie z uwagi na krzykaczy.Jordi pisze:Widać, że dostają co chcą. KORO przedłużyli
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No ale "centralna władza" od razu to podchwyciła. Program w TV, jęczenie w Radiu Łódź itp itd... Jednak 46 ugrali (a to że będzie nonstop spóźnione? Co ich to obchodzi tę garstkę ludzi w skali miasta).
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
I u nas są formatu zbliżonego do A5. A jak długa trasa to naprawdę można zastosować podwójną kartkę choć jest to zbędne.kuba_łódź pisze:Rozkłady jazdy na A5 są stosowane we wspomnianych wcześniej Kielcach i o ile tam to się sprawdza (na większości linii jeden kurs na godzinę), to w łódzkich warunkach będzie jeszcze gorzej niż teraz. Nie wyobrażam sobie rozkładu linii 96 na formacie A5.
Zresztą - postawiono słupki przystankowe na Narutowicza/Kilińskiego - są tam kasety na rozkłady o rozmiarze mniej więcej A4.
Problem z naszymi rozkładami nie jest w rozmiarze ale w marnowaniu miejsca. Do tej pory marnowaliśmy na naście wariantów czasów teraz zmarnujemy jeszcze więcej na nieczytelne przedstawienie trasy dla linii dłuższych czy wariantowych.
Najlepsze że jedna będą różne czasy przejazdu - to będzie wtedy czytelne na tej poziomej kresce.
Wystarczyło tylko redukować te kolumny z wariantami czasowymi. Ponadto siła przyzwyczajenia....
Ależ stosuje się. Były i są w sprzedaży wkłady atramentowe zarówno wodoodporne jaki UV odporne. Pomijam markety które nie są zainteresowane w szerokim asortymencie.kuba_łódź pisze: Atramenty wodoodporne istnieją, ale w drukarkach się ich nie stosuje. Tu jedyne wyjście to druk laserowy.
Nawet w przypadku tonerów tez jest ciekawie, tonery o rożnych kolorach do drukarek monochromatycznych czy nawet bezbarwne świecące w UV (z oczywistych względów "zakazane").
Dla masowego drukowanie druk atramentowy odpada w przedbiegach. Laser albo sublimacyjny. Pomijając już klasyczną poligrafię ale ona w tym przypadku może nie być optymalna kosztowo (co innego ulotki).
Oderwany od życia pogląd. Tak jak obecnie jest spory odsetek nie rozróżniający np. 12A od 12 to taki sam będzie od 02.04.2017.kuba_łódź pisze: Aktualnie większość pasażerów patrzy tylko na numery, po zmianie, ponieważ wszystkie warianty będą mieć literki, zaczną się one rzucać w oczy.
Za to tak poniżej 2% będzie wynosi odsetek kapujący zamysł schematu numeracji. No ale to najważniejsze było.
Znowu brak elastyczności co tworzy pułapkę w którą autorzy systemów automatycznie wpadają tworzą potworki numeracyjne.
Gdy mamy sporadyczna liczbę kursów o inny wariancie to naprawdę nie jest problemem numeracja 10 i 10A. Gdy liczby kursów różnych wariantów są wyrównane to jedna litera A powinna być dla wariantu kursującego najczęściej lub przez cały tydzień. Nienaturalnym i nielogicznym będzie to iż i podstawowym wariantem trasy 11 jest 11B "(jednak najlogiczniejszym byłoby 11 i 11A dla tych kursów skróconych w dni robocze). Owszem można się zgodzić w przypadku tworów jak 53x na pominiecie numeru bez literki.
No ale to przerasta możliwości umysłowe autorów "systemów".
Pojawiły się za rządów opcji która tę reformę na siłę wdraża. Jedno z drugim będzie łączone.kuba_łódź pisze: Ja nie wychwalam nowych wiat, jak już to wręcz przeciwnie - ale co mają wiaty do reformy komunikacji ?
Tak już pro-forma to powinny być jeszcze w językach hiszpańskim (większa liczba ludzi się nim posługuje niż angielskim), niemieckim (w Europie to jednak lider) oraz rosyjskim.kuba_łódź pisze: Oprócz tego na tablicach świetlnych na przystankach WRESZCIE pojawiły się komunikaty o reformie w języku angielskim. Co prawda rzuca się w oczy użycie going to (bo trasy się zmienią, a nie zamierzają się zmienić), ale lepszy rydz niż nic.
Najgorsze jest to iż spece od komputerów nie potrafili zrobić scrolla z komunikatem z wydzieleniem stałego pola z aktualnym czasem. Aaaa wiem przecież mamy wiek XXI i to za trudne dla obecnie produkowanych mikrokontrolerów. Teraz niestety nie wiadomo ile trzeba czekać na odjazd bo nie ma szans na podanie aktualnego czasu. Data jest całkowicie zbędna w tym przypadku. Może niech UML zatrudni hackerów jak profesjonalni informatycy nie potrafią.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Aż sprawdzę, bo zawsze wydawało mi się, że to format A4...I u nas są formatu zbliżonego do A5.
Jeśli długopis z tuszem bezbarwnym w UV można bez problemu kupić - bywa, że ludzie w szkołach wykorzystują je do pisania ściąg - to skąd pomysł, że tusz czy toner tego typu do drukarki jest zakazany?bezbarwne świecące w UV (z oczywistych względów "zakazane").
Z tych trzech na chwilę obecną tylko rosyjski mnie przekonuje. Jadąc do obcego kraju oczekuje się z reguły, że wszelkiego rodzaju informacje przeznaczone dla obcokrajowców będą w języku angielskim.Tak już pro-forma to powinny być jeszcze w językach hiszpańskim (większa liczba ludzi się nim posługuje niż angielskim), niemieckim (w Europie to jednak lider) oraz rosyjskim.
Turystów z Ameryki Południowej w Łodzi raczej zbyt wiele nie mamy (a to tam znajduje się zdecydowana większość posługujących się językiem hiszpańskim). Z Niemiec - trafiają się, ale oni akurat znają angielski. Rosyjski ma o tyle sens, że ostatnio zwiększyła się znacząco liczba przebywających w Łodzi obywateli Ukrainy. Którzy raczej angielskiego nie znają, już szybciej można się z nimi porozumieć po prostu po polsku (wielu z nich polski zna dosyć dobrze).
Myślę, że gdyby chcieli, to by taką funkcję zrobili. Ale nikt w zamówieniu takiego wymogu nie przewidział, więc i takiej opcji nie ma. A system został dostarczony jako gotowy produkt, tablice mają wgrany skompilowany kod, oprogramowanie które nimi steruje też jest skompilowane i raczej miasto nie ma dostępu do kodu źródłowego. Teraz rzeczywiście trzeba by chyba było zatrudnić hakera, jak chciałoby się dodać stałe wyświetlanie zegara. Tylko pytanie jeszcze, jak do dekompilacji odnosi się licencja na to oprogramowanie. Można przypuszczać, że jego producent niczego takiego sobie nie życzy i przewidział to w licencji.Najgorsze jest to iż spece od komputerów nie potrafili zrobić scrolla z komunikatem z wydzieleniem stałego pola z aktualnym czasem. Aaaa wiem przecież mamy wiek XXI i to za trudne dla obecnie produkowanych mikrokontrolerów. Teraz niestety nie wiadomo ile trzeba czekać na odjazd bo nie ma szans na podanie aktualnego czasu. Data jest całkowicie zbędna w tym przypadku. Może niech UML zatrudni hackerów jak profesjonalni informatycy nie potrafią.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Zbliżonego do A5 ? To zwykłe A4...STUDI pisze:I u nas są formatu zbliżonego do A5. A jak długa trasa to naprawdę można zastosować podwójną kartkę choć jest to zbędne.kuba_łódź pisze:Rozkłady jazdy na A5 są stosowane we wspomnianych wcześniej Kielcach i o ile tam to się sprawdza (na większości linii jeden kurs na godzinę), to w łódzkich warunkach będzie jeszcze gorzej niż teraz. Nie wyobrażam sobie rozkładu linii 96 na formacie A5.
Zresztą - postawiono słupki przystankowe na Narutowicza/Kilińskiego - są tam kasety na rozkłady o rozmiarze mniej więcej A4.
Problem z naszymi rozkładami nie jest w rozmiarze ale w marnowaniu miejsca. Do tej pory marnowaliśmy na naście wariantów czasów teraz zmarnujemy jeszcze więcej na nieczytelne przedstawienie trasy dla linii dłuższych czy wariantowych.
Najlepsze że jedna będą różne czasy przejazdu - to będzie wtedy czytelne na tej poziomej kresce.
Wystarczyło tylko redukować te kolumny z wariantami czasowymi. Ponadto siła przyzwyczajenia....
Ja wstrzymam się z opinią nt. nowych rozkładów do czasu pojawienia się ich na przystankach. Wizualizacje na facebooku MPK są kiepskiej jakości, więc nie można na ich podstawie oceniać wszystkiego.
Siła przyzwyczajenia - obecny wygląd rozkładów jest stosowany od ponad 20 lat (z czego można wywnioskować, że Busman pamięta chyba jeszcze czasy Windowsa 3.11 ?)
Aktualnie lepszego sposobu oznaczania wariantów nie ma.STUDI pisze:Oderwany od życia pogląd. Tak jak obecnie jest spory odsetek nie rozróżniający np. 12A od 12 to taki sam będzie od 02.04.2017.kuba_łódź pisze: Aktualnie większość pasażerów patrzy tylko na numery, po zmianie, ponieważ wszystkie warianty będą mieć literki, zaczną się one rzucać w oczy.
Za to tak poniżej 2% będzie wynosi odsetek kapujący zamysł schematu numeracji. No ale to najważniejsze było.
Znowu brak elastyczności co tworzy pułapkę w którą autorzy systemów automatycznie wpadają tworzą potworki numeracyjne.
Gdy mamy sporadyczna liczbę kursów o inny wariancie to naprawdę nie jest problemem numeracja 10 i 10A. Gdy liczby kursów różnych wariantów są wyrównane to jedna litera A powinna być dla wariantu kursującego najczęściej lub przez cały tydzień. Nienaturalnym i nielogicznym będzie to iż i podstawowym wariantem trasy 11 jest 11B "(jednak najlogiczniejszym byłoby 11 i 11A dla tych kursów skróconych w dni robocze). Owszem można się zgodzić w przypadku tworów jak 53x na pominiecie numeru bez literki.
No ale to przerasta możliwości umysłowe autorów "systemów".
Jeżeli ktokolwiek będzie to łączyć, to chyba tylko... Express Ilustrowany ?STUDI pisze:Pojawiły się za rządów opcji która tę reformę na siłę wdraża. Jedno z drugim będzie łączone.kuba_łódź pisze: Ja nie wychwalam nowych wiat, jak już to wręcz przeciwnie - ale co mają wiaty do reformy komunikacji ?
Póki co to angielski jest językiem międzynarodowym.STUDI pisze:Tak już pro-forma to powinny być jeszcze w językach hiszpańskim (większa liczba ludzi się nim posługuje niż angielskim), niemieckim (w Europie to jednak lider) oraz rosyjskim.kuba_łódź pisze: Oprócz tego na tablicach świetlnych na przystankach WRESZCIE pojawiły się komunikaty o reformie w języku angielskim. Co prawda rzuca się w oczy użycie going to (bo trasy się zmienią, a nie zamierzają się zmienić), ale lepszy rydz niż nic.
Najgorsze jest to iż spece od komputerów nie potrafili zrobić scrolla z komunikatem z wydzieleniem stałego pola z aktualnym czasem. Aaaa wiem przecież mamy wiek XXI i to za trudne dla obecnie produkowanych mikrokontrolerów. Teraz niestety nie wiadomo ile trzeba czekać na odjazd bo nie ma szans na podanie aktualnego czasu. Data jest całkowicie zbędna w tym przypadku. Może niech UML zatrudni hackerów jak profesjonalni informatycy nie potrafią.
Czego my oczekujemy od ZDiT... chwała im, że chociaż zaprogramowali te komunikaty.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jest to przykład że pomimo próby wykonania schematu optymalne wykorzystującego powierzchnię mapy to jednak potrzebne są modyfikacje. Wystarczyły mały "zygzak" który by zasygnalizował przejazd jakimś łącznikiem z jednej ulicy do drugiej. Niby drobiazg, ale jednak już zacytowany użytkownik nabrał się na to iż patrząc na kreski na mapie dokonuje uproszczeń.ZEA1-7700 pisze:Dobra, dojrzałem dokładniej. Po prostu na tym schemacie Franciszkańska przechodzi od razu w Marysińską bez zaznaczonego skrętu w Szklaną...
Przymierzyłem. Jest bliżej A4 ale jednak są mniejsze od A4. Ponadto chyba nawet nie są zachowane proporcje formatów A - tzn krótszy bok jest dłuższy nie co w stosunku do dłuższego ale nie mierzyłem miarka a jedynie poprzez przyłożenie kartki w formacie A4.kuba_łódź pisze:Zbliżonego do A5 ? To zwykłe A4...
API win32 wdrożono jako dodatek do Windows 3.11. Wcześniej było to Win16. Sam styl GUI określany jest jako Ctl3D.kuba_łódź pisze: Siła przyzwyczajenia - obecny wygląd rozkładów jest stosowany od ponad 20 lat (z czego można wywnioskować, że Busman pamięta chyba jeszcze czasy Windowsa 3.11 ?)
Wręcz przeciwnie - jak podstawowymi wariantami tras, kursującymi przez cały tydzień będą nie z literą A z literą B - przykład 10A/10B, 11A/11B, 12A/12B. W przypadku tych linii to najlepiej by było jakby nie było tej litery B przyklejonego do numeru podstawowego wariantu trasy. Tym bardziej jak warianty A to w sumie szczytówki..kuba_łódź pisze: Aktualnie lepszego sposobu oznaczania wariantów nie ma.
Każdy, bo takie są fakty. Za czyich rządów zmasakrowano takty linii tramwajowych? Za czyich rządów wprowadzono te okropne wiaty "secesyjne"? Za czyich rządów postawiono wiaty przy dworcu? Za czyich rządów kupiono wagony towarowe? Za czyich rządów zaczęto montować skrajnie niewygodne krzesełka plastikowe. Za czyich rządów zaczęto usuwać miejsca siedzące z tramwajów? Za czyich rządów usuwano z niemieckich wagonów dodatkowy dolny wysuwany stopień ułatwiający wysiadanie z poziomu jezdni? Za czyich rządów likwidowano poąłczeni z centrum zmuszają do przesiadek? Z faktami trudno dyskutować.kuba_łódź pisze: Jeżeli ktokolwiek będzie to łączyć, to chyba tylko... Express Ilustrowany ?
Polemizowałbym jeśli weźmiemy liczbę ludzi natywnie posługujących się jakimś językiem. Językiem hiszpańskim posługuje się więcej ludzi niż angielskim. Z niemieckim owszem można polemizować ale jest to język dominujący w Europie.kuba_łódź pisze: Póki co to angielski jest językiem międzynarodowym.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A może by tą dyskusję przenieść do wątku o rozkładach jazdy? Te kwestie związane z technologią wydruku i grafiką rozkładów są trochę poboczne i nie dotyczą bezpośrednio reformy planu transportowego.
Nie chcę mówić za innych ale mnie to trochę nudzi i w tym miejscu bym chyba wolał czytać rzeczy mniej obok tematu.
Nie chcę mówić za innych ale mnie to trochę nudzi i w tym miejscu bym chyba wolał czytać rzeczy mniej obok tematu.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Myślicie, że 14 bez cudowania będzie kursować jedynie na Retkinię?
Weekendowe trasy to jakiś poroniony pomysł.
Weekendowe trasy to jakiś poroniony pomysł.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A wystarczyloby 12A zlikwidowac/przeniesc na Bratyslawska/Karolew i 14 jak znalazl na Wyszynskiego/Retkinie. Ale nie, 12A najbardziej potrzebna linia szczytowa w calym miescie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie wierzcie w większy takt, skoro obecnie MPK nie jest w stanie zrealizować wszystkich kursów. Wykaz z stycznia 2017
https://drive.google.com/drive/folders/ ... F9FU1p5UUk
https://drive.google.com/drive/folders/ ... F9FU1p5UUk
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jestem ciekaw, czym właściwie są te liczby i z czego wzięły się te wypadnięte kursy (awarie, brak motorniczych, zatrzymania)?
Swoją drogą, to procentowo wygląda lepiej niż się wydaje (dolna tabelka tutaj https://ufile.io/a224d )
Swoją drogą, to procentowo wygląda lepiej niż się wydaje (dolna tabelka tutaj https://ufile.io/a224d )