Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: SzK »

Rozkłady będą opublikowane zapewne w piątek 31 marca, pod koniec dnia, tak ażeby urzędnicy mieli spokojny weekend.
Bardzo prawdopodobne, że po publikacji rozkładów rozlegnie się krzyk, więc zamiast marnować sobie spokojny nastrój, lepiej wyczekać do końca.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

Poza tym im mniej czasu tym więcej linii muszą opublikować na raz. A jeśli wrzucą od razu paczkę 200 plików z odjazdami z krańcówek to jest bardzo duża szansa, że połowa potencjalnych pasażerów nie zdąży nawet sprawdzić nowych rozkładów a one już wejdą w życie i wszelki krzyk będzie spóźniony :lol:
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: SzK »

Na stronie MPK pojawił się komunikat, wg którego do Lutomierska pojedzie linia 43A, a do Konstantynowa 43B...
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholeme ... leId=16131
linia 43A

nowa trasa

PÓŁNOCNA – Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Legionów, Konstantynowska, Konstantynów Łódzki: Łódzka, Jana Pawła II, Lutomierska, Mirosławice, Kazimierz: Kilińskiego, Lutomiersk: Zielona – LUTOMIERSK (pl. Jana Pawła II)

LUTOMIERSK (pl. Jana Pawła II) - Lutomiersk: Zielona, Kazimierz: Kilińskiego, Mirosławice, Konstantynów Łódzki: Lutomierska, Jana Pawła II, Łódzka, Konstantynowska, Legionów, Zachodnia, Ogrodowa, Północna – PÓŁNOCNA

(Uwaga: w przypadku utrudnień w przejeździe w Konstantynowie przy Rszewskiej obowiązuje skrócenie linii tramwajowej do Konstantynowa Ł. i wprowadzeniu linii Z43) <>

linia 43B

nowa trasa

PÓŁNOCNA – Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Legionów, Konstantynowska, Konstantynów Łódzki: Łódzka, Jana Pawła II – KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI (pl. Wolności)

KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI (pl. Wolności) - Konstantynów Łódzki: Jana Pawła II, Łódzka, Konstantynowska, Legionów, Zachodnia, Ogrodowa, Północna - PÓŁNOCNA <>
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

Niestety to wina bałaganu:
A-Lutomiersk
B-Konstantynów
Taki układ jest na wykazie na stronie ZDiT, a także na mapie sieci.

Wersja
A-Konstantynów
B-Lutomiersk
Jest tylko w wykazie na stronie UMŁ Łódź Łączy.

Zatem prawdopodobnie zostanie ten niepoprawny wariant(bo już mapki rozwieszono).
W każdym razie powiadomiłem ZDiT i MPK. MPK już odpisało, ze postara się wyjasnić.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Gratuluje czytelności.
Niestety, to tylko informatycy z MPK.

Burdel na kółkach dosięgnął również przewoźnika.
Ogromnym błędem jest mieszanie nowych linii ze starymi.
fireball
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 09:52, 24 lut 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: fireball »

14 na Śląską?
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Na Śląską pojedzie tylko 13.

Kompletny idiotyzm z 17-tką. Skoro tak hojnie rozdzielamy warianty z literkami, dlaczego nie utworzyć linii 17A w dni robocze i 17B w pozostałe?
Wspólna numeracja dla de facto dwóch różnych linii, to dodatkowe zamieszanie... Pomijam już element konsekwencji i logiki, zgodnie z którą, sama 17-tka powinna zostać potraktowana jako wariant 15-tki.

Szkoda, że przygotowanie reformy komunikacyjnej powierzono łódzkim Misiewiczom i innym Bużałkom. Kompletnie zmarnowany czas i środki,
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

17 co godzinę w niedziele. Ale jaja :D
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Yakuzzi, sądzę, że prawdziwe JAJA to będą 2 kwietnia :D

Interesuję się zbiorkomem, jestem w miarę na bieżąco, a i tak nie mam żadnej pewności dokąd mnie za tydzień wywiozą :D
Dopiero kilka dni temu uważnie się przyjrzałem temu "dziełu" i spostrzegłem, że linia 99 pominie PLAC BARLICKIEGO!!! W zamian obsłuży bardzo oblegany przystanek plac Hallera. Myślałem, że mnie k... strzeli.

Mam po prostu dość braku profesjonalizmu ze strony ZDiT, BSM i Bużałków-Misiewiczów.

Nowy plan już jest ZŁY, zapewne będzie jeszcze gorszy.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: SzK »

Ja widzę 11A (Helenówek - Plac) kursujące co 12 minut przez cały dzień (oprócz wieczora) to czegoś nie rozumiem.
4-ka jest co 24 minuty, 7-ka co 18, a 11A w międzyszczycie będzie wozić kilka babć (niczego nie ujmując szanownym paniom babciom) na Górniak.

UWAGA, od około godziny 17-ej wszystkie rozkłady są w wersji spakowanej na stronie ZDiT!
ZEA1-7700
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pn 00:23, 19 sty 2015
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: ZEA1-7700 »

SzK pisze:UWAGA, od około godziny 17-ej wszystkie rozkłady są w wersji spakowanej na stronie ZDiT!
Można poprosić link? Nie mogę tego znaleźć.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/2 ... ansportowy

Oczywiście już wychodzą krętactwa ZDiT i BSM.
Nowe 73 miało w szczycie jeździć co 12 minut. Dla tej linii szczyt obejmuje godziny 14-16.
Tymczasem dla 99 szczyt przewidziano w godz. 6-8 i 14-16.

To jest niepojęte, co te bałwany jeszcze zniszczą.
Bużałki - znaleźć sobie inne zajęcie, a nie organizować życie pasażerom!

I teraz absolutna BOMBA! Rozkład jazdy linii 53! Niech ci, którzy gardłowali, że skompresowanie 4 linii do formatu 53 będzie czytelniejsze, zorientują się w rozkładzie tego potworka!
Do tego dochodzi kwestia częstotliwości, jakim prawem 53 będzie na wspólnym odcinku kursować 9x na godzinę? Miała obowiązywać zasada co 12 minut dla tej linii. Skąd takie faworyzowanie?

Pogonić ten beton jak najszybciej ze stołków!
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: SzK »

Śledzenie trasy na rozkładzie 53A-E jest niemożliwością!

Na rozkładzie 17-ki w ogóle nie rozróżnio trasy, tylko nagle po Telefonicznej jest Wólczańska...

Jeden czas przejazdu - ze skrajności w skrajność - co z liniami gdzie różnica między max a min to kilkanaście minut?

Będzie się działo...
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Szymonie,

To jest prawdziwa klęska nieurodzaju.
Tu wszystko jest nie tak, jak być powinno. Brak jakiejkolwiek logiki, konsekwencji. Miszmasz, pomieszanie z poplątaniem.
Zasada 12 minut na najważniejszych liniach to zwykła fikcja.
Szczyt komunikacyjny interpretowany dowolnie.
Muszę ochłonąć, bo aż mi ciśnienie skacze...


I najgorsze - absolutny BRAK CZYTELNOŚCI. Rozkład 53 to sztandarowy przykład. Myślę, że trzeba Zdanowskiej naocznie pokazać, co jej ulubieniec plus towarzystwo z ZDiT zmajstrowało. Nie można im tego odpuścić. Brak kary spowoduje, że gawiedź się rozzuchwali. Całe szczęście, że CBA na czas pewien usunęło w cień nieusuwalnego Grzesia o bardzo małym rozumku a wielkie pysze.

Gdyby ktokolwiek w tym ZDit i BSM miał choć odrobinę oleju w głowie, poprowadziłby kreski z trasami, oznaczając każdą z nich innymi kolorami. Za trudne dla tych gamoni, no po prostu za trudne!


Cytat jednego z użytkowników facebooka:
(Tomasz Haze) Potwierdzam... Tomasz Bużałek stwierdził, iż nie dokońca poznali gusta Łodzian w zakresie przemieszczania się po Łodzi w postaci obieranych tras... Patrząc na gestykulację, maksymalnie rozszerzoną i uciskaną wierzyczkę, przewiduję ciag niespodzianek po 2 kwietnia...
Orientuje się ktoś z Forumowiczów, o którą wypowiedź Bużałka może chodzić? Jeśli słowa te znajdą potwierdzenie, to widzę tu pole dla prokuratury.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

To co napisałem wcześniej - forma graficzna a szczególnie prezentacja trasy jest skrajnie nieczytelna. Ale autor jest dumny ze swojego dzieła plastycznego. Do niestety jak widać zakutych łbów, rzeczowe argumenty nie trafiają. Dogmat ponad wszystko i czyjaś bezdyskusyjna nieomylność.

Nowe oznakowanie przystanków. Porażka. Brzydkie.
Stare - przynajmniej z pojazdu (z całej jego długości) można było dostrzec i nazwę przystanku i wykaz linii. Nowe cudactwo - niestety nie jest to możliwe.Nieuzasadniona niczym utrata funkcji.
Wielkim błędem jest oznakowanie na przedzie wiaty. Idąc chodnikiem nie widać ani nazwy przystanku ani linii jakie się zatrzymują. Jw - nieuzasadniona utrata funkcji oznakowani przystanku.
Znak przystanku, serio nie można zrobić mniejszego? Po co ma być widoczny i rozróżnialny? Te białe obwódki z nazwą przystanku i numerami linii pozwalały jednak na odróżnienie od innych znaków drogowych - nowe są trudno dostrzegalne.
Ogromna płachta i malutkie literki nazwa przystanku wykorzystuje jakieś 15% powierzchni tablicy - gratulacje. . Po co to logo oznaczające tramwaj czy autobus zresztą mało czytelne.
Numery linii - nie można było mniejszych cyferek? Po co to kółko które i tak nic nie znaczy. Warianty jako dodatkowe oznakowanie skrajnie nieczytelne i nielogiczne. Byłoby lepiej bez kółka.
Brak wyśrodkowanie czy to tej krowiastej wielkiej białej tablicy (sprzedawca tworzywa się cieszy....-) z malutkimi napisami a i literek wariantów - wygląda to okropnie.
Estetyka montażu i wykonania - czy w MPK nie mają poziomnicy? Te szpary na tej tablicy z nazwą i wykazem linii wyglądają jak typowe partactwo.
Schemat - podświetlany w wiatach jest paskudny i nieczytelny - za sprawą niejednorodnego prześwitywania przez papier i znikomego kontrastu nadruku - czyli to co już pisałem wcześniej (tu i/lub SC).

Żadnej poprawy estetyki - wiata z tym czymś wygląda pokracznie. Wydaliśmy (czyt. zmarnowaliśmy) kasę w sumie pogarszając to co mieliśmy do tej pory.

Tak się kończą przedsięwzięcia robione przez niekompetentnych amatorów.


Pal licho 53 ..... 60 to dopiero majstersztyk "amatora plastyka". Rożne trasy docelowe do okolic Strykowa opisane oddzielnie ale oznakowane w rozkładzie jedną literką (nie ma możliwości aby się z rozkładu dowiedzieć dokąd jedzie dany kurs). Całość legendy wariantów trasy nie zmieściła się na rozkładzie jazdy. Obecne są zdecydowanie czytelniejsze nawet jakby miały 24 kolumny z czasami przejazdu.

85B - przesiadki.... zlikwidowano przesiadkowy przystanek autobus tramwaj Skrzydlata-Warszawska. Ilość kursów w weekendy wręcz poraża. Najwyżej wtytnie się spory kawał lasu na parkingi.

Jordi pisze: O 4 to jest z zajezdni 53 do Brzezin (czyli od Wojska Polskiego jedzie trasą 53) i będzie nadal.
A w drugą stronę tylko taksówka w soboty.
Ostatnio zmieniony pt 20:23, 24 mar 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

A mnie się graficznie rozkłady podobają, tylko przy wielu wariantach jak 53, 60 wygląda to bardzo nieczytelnie. Mści się wpakowanie wszystkiego w jeden numer...

Na rozkładach jest trochę byków do poprawy - mają tydzień na zrobienie wszystkiego cacy.

Co do zmian to odniosę się do Rudy i jest nawet nieźle ogólnie. Ja osobiście z 62 jestem bardziej niż zadowolony. Że co 12 w szczycie w robocze na 12m, ale w weekendy co 20 to totalnie przerosło moje oczekiwania :D No i ostatnie kursy są 40-50 minut później niż dotychczas. 95 też ujdzie, chociaż wywaliłbym 95A w weekendy, a dał wszystko na 95B. Przestrzenna co godzinę z autobusem to lekka przeginka. 50 ma bardzo dobry rozkład też. Jedyny spory zgrzyt to ta nieszczęsna 17 w weekendy, no i 68, ale chociaż wieczorne jest zschynronizowane z N4 (chociaż 3 minuty na przesiadkę to tak na styk - możnaby nakazać kierowcom N4 czekać na to 68 z ludźmi z Nowego Józefowa - i tak potem nadrobią czas na trasie).
Ostatnio zmieniony pt 20:28, 24 mar 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Jordi pisze:A mnie się graficznie rozkłady podobają, tylko przy wielu wariantach jak 53, 60 wygląda to bardzo nieczytelnie. Mści się wpakowanie wszystkiego w jeden numer...
Najpierw funkcjonalność potem ekstrawagancja plastyczna.
To nie warianty są problemem a skrajnie idiotyczna idea przestawienia trasy.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

E tam choinka jest dobrym wyjściem, Problem robi się gdy są 3 warianty i więcej. Przy 2 jeszcze to dobrze wygląda.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Idea przedstawienia trasy jest dobra, to obecna wersja jest nieintuicyjna. Kiepskie jest wykonanie. Powinno być kilka kresek z kropkami jedna pod drugą, bez żadnych dziwnych zawijasów by ominąć kropki odpowiadające pomijanym przystankom.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Doły (Palki) dojazd do centrum po 22:11 jest już niemożliwy
ODPOWIEDZ