Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Kilka słów nt. tzw. konsultacji.

Cytat znaleziony na jednym z forów (możliwe, że Express Ilustrowany). Nie mojego autorstwa, przytaczam w całości:
Pan Bużałek w wywiadzie dla TV Toya (http://tvtoya.pl/catchuptv/show/konfrontacje,10579) stwierdził że wniosek o to by autobus jeździł ul Zagłoby został zgłoszony przez jedną osobę (w konsultacjach brało udział bodajże 35 osób). I tak dzięki jednej osobie wiele osób zostanie uszczęśliwionych na siłę. Na stronie Urzędu Miasta jest też zamieszczony protokół z tych konsultacji- czytając go mam wrażenie, że to co jest proponowane jest sporym wypaczeniem i nadużyciem tego co zostało zgłoszone...
Podobno, identycznie sprawa miała się w przypadku ul. Brzóski.

Osobiście uważam, że wycofanie komunikacji z uliczek Janowa to błąd, ALE chodzi o zasady. Albo robimy konsultacje i bierzemy je pod uwagę, albo dajemy sobie z nimi spokój. Przedstawiciele BSM oraz ZDiT pojechali po bandzie ignorując sugestie mieszkańców.

Żadne bużałki i inne misiewicze nie wmówią mi, że mieszkańcy dobrowolnie zgłaszali postulaty o ograniczeniu częstotliwości, cięciu godzin szczytu porannego i nocnego, kasowaniu linii i wyprowadzaniu ich z ważnych arterii, aby ostatecznie móc dojechać na Brzóski, Maćka z Bogdańca czy hipsterską ulicę Smutną.


Ja w kolejnych konsultacjach nie będę uczestniczyć, To jedno wielkie oszustwo.

"Reforma komunikacyjna" NIC nie usprawnia, nic nie przyspiesza, i niczego nie łączy. To jeden wielki skok na kasę z biletów w celu podreperowania dogorywającego budżetu.
JGambolputty
Niemowa
Posty: 1
Rejestracja: sob 00:57, 25 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: JGambolputty »

Arinera pisze:Czasy odjazdu z 11-ego Listopada
Linia 73

14 10 22 34 46 58
15 10 22 34 46 58
16 10 22 34 46 58

Linia 99
14 10 22 34 46 58
15 10 22 34 46 58
16 10 22 34 43 53
Fajnie jest sobie pogadać bez rozeznania w sytuacji, ale co jest ważniejsze - przesiadka z 59 na 99 zapewniająca wschodniej części Radogoszcza dostęp do 99, równy takt 59 i 73, które mają 70% wspólnej trasy czy równy takt 73 i 99 na krótkim fragmencie trasy? Autobus niestety nie potrafi zaginać czasoprzestrzeni, wybieraj dwie z trzech możliwości...
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: SzK »

Biorąc pod uwagę że linie 73 i 99 zapewniają dowóz do linii tramwajowej, to powyższy rozkład jazdy można nazwać tylko PATOLOGIĄ.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Fajnie jest sobie pogadać bez rozeznania w sytuacji, ale co jest ważniejsze - przesiadka z 59 na 99 zapewniająca wschodniej części Radogoszcza dostęp do 99, równy takt 59 i 73, które mają 70% wspólnej trasy czy równy takt 73 i 99 na krótkim fragmencie trasy? Autobus niestety nie potrafi zaginać czasoprzestrzeni, wybieraj dwie z trzech możliwości...

JGambolputty, przestań wciskać ludziom farmazony i dorabiać ideologię do ewidentnej patologii!
Pracujesz w BSM lub ZDiT, że bronisz tych głupot? Opamiętaj się!

Linie 73 i 99 służą Radogoszczowi Zachodowi i Liściastej.
Linie 59, 65 i 79 Radogoszczowi Wschodowi.

Rozumiem, że zgodnie z twoimi urojeniami mieszkańcy 11-ego Listopada i Liściastej mają mieć jeżdżące w stadach dwie linie, a potem dziurę w rozkładzie, po to aby mieszkańcy świetnie skomunikowanego z miastem os. Radogoszcz Wschód mogli się przesiąść na 99. KURIOZUM!

Idąc twoją logiką, skoro 99 ma mieć priorytet rozkładowy i stanowić opcję przesiadkową dla os. Radogoszcz Wschód, to dlaczego nie przesunięto godzin odjazdu linii 73, która pokrywa się z 59? Dlaczego brzydzisz się logiką?


Błagam, powiedz proszę, że taki mózg jak ty, nie odpowiada w Łodzi za komunikację i że nie przyłożyłeś się do tego "komunikacyjnego dzieła." ZGROZA!
.

Po czorta mieszkańcom Wschodu skomunikowanie na 99, jeśli w rejon Hipotecznej dowiezie 79, od Kasprzaka do Barlickiego 65, a na os. Zachód 89. Do tego dochodzą tramwaje.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

To, że @JGambolputty jest z ZDiT (lub bardzo bliskich okolic) nie jest żadną odkrywczą informacją (wystarczy czasem zajrzeć na SSC), ale nie znaczy, że trzeba go od razu obrażać, można by podyskutować konstruktywnie.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Co do sytuacji na Zgierskiej to faktycznie. Są 3 główne punkty, jak to podał JGambolputty. 2 są spełnione kosztem 1.

Z dostosowaniem 59 i 73 do 99 jest taki problem, że 99 jest linią jadącą przez miasto i albo 73 i 99 będą jechać stadem przez kilka przystanków, albo 59 z 73 na Zgierskiej. Dzisiaj przy Dolnej w szczycie tłumy wręcz z 59 przesiadają się do 99, bo jadą na Retkinię, okolice Kaliskiego itd. Radogoszcz Zachód rozumiem trochę, bo faktycznie obie linie do centrum jadą praktycznie o tej samej porze, ale z drugiej strony jak mamy z Placu Wolności aż do Liściastej (60% trasy 59 i 73) powielające się linie, to też dziwactwem byłoby dawanie tam minutę po minucie autobusu...

Także i tak źle, i tak niedobrze - zawsze będą poszkodowani.

Mnie trochę szkoda, że na Pabianickiej nie będzie równego taktu tramwajów.

Mamy tak 11 z 17

15|03 06 15 18 27 30 39 42 51 54

Wieczorem niestety, ale totalna porażka :(

21|12 14 32 34 52 54

Kto te rozkłady układał :cry: Tłumaczeń z ułożeniem taktu na Politechniki i Pomorskiej nie pojmę, bo 15/17 jest NAJWAŻNIEJSZA na tym odcinku i to do nich powinny być dostosowane 16, 45 i 46.

W weekendy na szczęście jest równy takt.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Rozkład 99 w żadnej mierze nie powinien być dostosowywany pod kątem linii 59.
Po pierwsze: pasażerowie 59 mają możliwość przesiadki na tramwaje na dowolnym odcinku tej linii.
Po drugie: dojazd na Retkinię i w rejon Dworca Łódź Kaliska zapewnia także linia 65 (z przesiadką na 86 lub 88 + tramwaje).
Połączenie obu Radogoszczy zapewnia linia 89.

Nie ma absolutnie żadnego sensownego argumentu przemawiającego za koniecznością zgrania rozkładów 59 i 99.
Separacja rozkładu powinna dotyczyć 59 i 73 na wspólnym odcinku oraz właśnie 99 i 73.

Linia 99 powinna kursować niezależnie. Jaki jest sens puszczania 99 i 73 o jednakowej porze do ul. Liściastej? Nabijanie pustych wozokilometrów. Po wakacjach, po "głębokich" analizach, ZDiT powoła się na wskaźnik zapełnienia autobusów i podejmie decyzje o wycofaniu jednej z linii z os. Radogoszcz, z uwagi na słabe zainteresowanie ze strony pasażerów.

Dlaczego mieszkańcy Radogoszcza Zachodu mają dostosowywać się do dobrze skomunikowanego sąsiedniego osiedla i korzystać z gorszej jakościowo oferty przewozowej?
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

Bez sensu to jest takt tramwajów na Zgierskiej. Było źle będzie jeszcze gorzej bo po zmianach 15 minutowe przerwy będą w obu kierunkach (teraz występują tylko w stronę Helenowka)
fireball
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 09:52, 24 lut 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: fireball »

Mam nadzieję, że Zdit UMŁ wycofają się z durnego okrojenia weekendów na 16,17,75,77. Jest nie do pomyślenia, by linię zamykało się na weekend. Dać je co 24/36 minut i to ma sens.
-16 co 24/36 minut
-17-cała trasa-weekend co 24/36 minut
-weekend 75B co 36 minut
-weekend 77 co 24/36 minut

Jeśli chodzi o 75B to głupotą jest omijanie Gadki Starej. Pętla w Starowej Górze to w zasadzie droga przelotowa.

Na koniec 14. Lepiej tylko na Retkinię. 12a jak tyle zajmuje i jest taka ważna to dać ją na Karolew.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

fireball pisze:Mam nadzieję, że Zdit UMŁ wycofają się z durnego okrojenia weekendów na 16,17,75,77.
Obawiam się, że w tej kwestii pole do popisu - lub porażki - ma nie ZDiT, a Rada Miejska, która przydziela określony budżet na transport zbiorowy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: kuba_bed »

I tak i nie z tą Radą i ZDiT-em. ZDiT może ograniczyć koszty funkcjonowania transportu przez wiele działań jak nadanie priorytetu (skrócenie czasu przejazdu), lepsze wykorzystanie taboru dzięki różnego rodzaju zabiegom na pętlach by nie marnować pojazdów czekających po kilkanaście/kilkadziesiąt minut na odjazd. Być może w skali miasta dałoby to oszczędność, która pozwoliłaby na istnienie 17 w weekendy w pełnej wersji i wprowadzenie jakichś drobnych zmian na innych liniach.
fireball pisze:Jeśli chodzi o 75B to głupotą jest omijanie Gadki Starej. Pętla w Starowej Górze to w zasadzie droga przelotowa.
No nie do końca. Obstawiam, że obecne 70B, w teorii służące jako dojazd do cmentarza w Gadce od strony Chojen, w zdecydowanej większości jest wykorzystywane przez ludzi pracujących/mieszkających w okolicach ul. Nasiennej w Rzgowie. Ile ludzi jedzie do miejsca docelowego, dla którego ta linia jest stworzona? Garstka. Swoją drogą to ciekawi mnie, że Łódź może finansować w 100% linie wyjeżdżające poza teren miasta - podobnie ma Aleksandrów z bodajże 84.
Teraz linia 75B będzie stworzona stricte dla mieszkańców Starowej Góry, którzy o dziwo nie zaczęli krzyczeć, że zabiera im się autobus co było zastanawiające tak dla mnie jak i burmistrza Rzgowa. A trzeba podkreślić, że Starowa Góra była najlepiej skomunikowaną z Łodzią częścią gminy w okresie budowy Trasy Górna - przejeżdżało przez nią 70B, 93 oraz dwie linie PKS-u realizujące przewozy na terenie gminy.

Czy 16 będzie jeździło od razu czy (zgodnie z pierwszym komunikatem jaki się pojawił) zacznie kursować kiedyś później?
Do tego skąd oni chcą wziąć tyle niskopodłogowego taboru, żeby obsłużyć całą 11 w tygodniu? Do tego dochodzi 12 (wg rozkładów ma być 100% niskiej podłogi :lol: ) a jest przecież jeszcze 10. Do tego 16 też ma być częściowo obsługiwane LF.
WykoxPL
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: czw 21:31, 18 lut 2016
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: WykoxPL »

Moze stoja za tym tajemnicze zakupy? Wrocmy na ziemie. Na dzis nie starcza Swingow na 10, 11 full niska bedzie jak sie z 12 zabierze Citki, no a 16 to wiadomo M8CN. Nie wiem, moze planuja GT8N wysylac? Tez raczej niemozliwe. To musi byc jakies niedopatrzenie.
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: bombardier »

Wielkim błędem jest zmiana krańcówki " Wyszyńskiego" na "Retkinia" , bo jeśli określamy krańcówki od osiedla - to w takim razie Krańcówka na "Kusocińskiego" też powinna nazywać się "Retknia" bo też leży na terenie osiedla Retkinia.
przez prawie 40 lat krańcówka nazywała się Wyszyńskiego ( do 1990 roku Marchlewskiego ) , a przez zmianę robi się dodatkowy bałagan, pasażerowie szczególnie autobusów będą się gubić na Retkini do jakiej krańcówki dojeżdża dana linia ( czy do Kusocinskiego czy Wyszyńskiego ) .

Pomysły forumowiczów zeby skrócić 12 do Bratysławskiej pokazują jak rzadko ( lub w ogóle nie ) podróżują 12 po Retkini , linia "12" nawet kursująca co 6 minut w godzinach szczytu potrafi być nabita jak niejedna "10"
Pragnę zwrócić uwagę również na fakt że od 2 kwietnia zwiększy się zapotrzebowanie na linię 12 na retkini gdyż linia 99 zmienia trasę i nie będzie się pokrywała z przystankami w centrum z linią 12. ( al.Kosciuszki / Zielona , Składowskiej Curie / Gdańska )
Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Em82 »

WykoxPL pisze:Moze stoja za tym tajemnicze zakupy? Wrocmy na ziemie. Na dzis nie starcza Swingow na 10, 11 full niska bedzie jak sie z 12 zabierze Citki, no a 16 to wiadomo M8CN. Nie wiem, moze planuja GT8N wysylac? Tez raczej niemozliwe. To musi byc jakies niedopatrzenie.

A dlaczego mieliby GT8N nie dać na 12 czy zwłaszcza na 11? 46 kiedyś miało trasę w dużym stopniu pokrywającą się z 11 i źle było? Dobrze było. Pasażerowie narzekać raczej nie będą bo Konstali prawie nikt nie lubi. Dać na 46 krótkie Helmuty a długie na 11 i 12. Linia 43 Konstale solo a jak wrócą na stałe trasy to 2x805
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

kuba_bed pisze:Swoją drogą to ciekawi mnie, że Łódź może finansować w 100% linie wyjeżdżające poza teren miasta - podobnie ma Aleksandrów z bodajże 84.
Andrespol z liniami Łódź-Justynów i Łódź-Bedoń oraz Tuszyn z linią Łódź-Tuszyn (tą PKS-ową) tak samo.

Szczególnie Andrespol jest ciekawym przypadkiem - tam zdecydowana większość trasy przebiega w granicach Łodzi :)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

GT8N nie nadaje się na silne linie bo nie ma wymuszonego zamykania drzwi.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

Udało się, autobusy pojechały ul. Podbipięty :) Szkoda, że nie na stałe :( https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=59522D21
Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Em82 »

px33 pisze:GT8N nie nadaje się na silne linie bo nie ma wymuszonego zamykania drzwi.
Ale przecież jeździły długo po trasie 11 z numerem 46. Gdyby im wstawić tablice z nr 11 to by coś zmieniło?
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: kuba_bed »

Kpc21 pisze:Andrespol z liniami Łódź-Justynów i Łódź-Bedoń oraz Tuszyn z linią Łódź-Tuszyn (tą PKS-ową) tak samo.

Szczególnie Andrespol jest ciekawym przypadkiem - tam zdecydowana większość trasy przebiega w granicach Łodzi :)
No to jeszcze można rozumieć w ten sposób, że to interes gminy ościennej, żeby mieszkańcy mieli jak dojechać. Tym bardziej że ile ludzi z Łodzi korzysta z możliwości poruszania się tymi liniami? One działają jakby na trochę innych zasadach. Pamiętajmy, że często podnosi się argument że dlaczego Łódź ma coś finansować innej gminie, a tu ewidentnie to robi i to niemałym kosztem, choć w teorii zapewniając dojazd własnym mieszkańcom. Licząc, że wzkm na długi autobus wynosi prawie 9 zł, mnożąc raz 5 km (w obie strony), realizując łącznie 772 pary kursów w miesiącu to daje (jeśli dobrze liczę) jakieś 417 tys. zł rocznie które wyleciało z budżetu na linię 70B :P
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

ODPOWIEDZ