Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
fireball
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 09:52, 24 lut 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: fireball »

Ale czytasz. 6 z Kurczaków przez Paderewskiego na Doły. 11a z Helenówka Rzgowską na Kurczaki. Paderewskiego i Rzgowska z dojazdem do Centrum. Chyba, że 11a w dni robocze, ale też tak nie pisałem.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

fireball pisze:Ale czytasz. 6 z Kurczaków przez Paderewskiego na Doły. 11a z Helenówka Rzgowską na Kurczaki. Paderewskiego i Rzgowska z dojazdem do Centrum. Chyba, że 11a w dni robocze, ale też tak nie pisałem.
Wariant 11A po co? Lepszym była linia jadąca przez ŁTR oferująca inną relację. Choćby skręcająca w kierunku Pomorskiej.
Jestem wrogiem takich pomysłów jak 10A/10B, 11A/11B czy 12A/12B. Lepiej zaoferować dodatkową relację. Na istotnym odcinku w centrum i przyległych terenach jest wzmocnienie. Znowu podpadamy pod beznadziejny schemat jazdy tylko na wprost - choć patrząc jak jest schrzanione sterowanie zwrotnicami.... Poruszanie zbiorkomem po centrum jest masakra dwie a nawet trzy przesiadki - samochód nawet stojący korkach jest lepszy od tramwajów stojących w korkach i tych przesiadek. Nie potrafimy oderwać się od tych idiotycznych ograniczeń. Ten plan transportowy tylko to konserwuje.
Chciały mieć w Łodzi choćby tylko 20% tego co w Warszawie.
fireball
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 09:52, 24 lut 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: fireball »

11a można nazwać nawet 18, zakładając uśpienie 16 i zastąpienie jej autobusem.

A z innej beczki ktoś widzi sens 77 lub 65 do WAM?Oszczędnie i głupio.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: SzK »

Dziennik Łódzki śmie sobie żartować 1 kwietnia ;)
– Jeśli ktoś czuje się niepewnie w nowym systemie, powinien jeździć tramwajami – radzi Tomasz Bużałek z Biura Strategii Miasta. – Sieć torowisk jest stała i tramwaj nie skręci nagle gdzieś, gdzie się tego nie spodziewamy. Do tego zmiany linii tramwajowych są mniejsze – dodaje.
Źródło: http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,11943043/
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

SzK pisze:Dziennik Łódzki śmie sobie żartować 1 kwietnia ;)
– Jeśli ktoś czuje się niepewnie w nowym systemie, powinien jeździć tramwajami – radzi Tomasz Bużałek z Biura Strategii Miasta. – Sieć torowisk jest stała i tramwaj nie skręci nagle gdzieś, gdzie się tego nie spodziewamy. Do tego zmiany linii tramwajowych są mniejsze – dodaje.
Źródło: http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,11943043/

Co za bezczelny, arogancki typ.
Zero pokory i szacunku w stosunku do zwykłych pasażerów. Miałem rację piszcząc, że ten samozwańczy "społecznik" jest ślepy na potrzeby łodzian. On postrzega świat jednowymiarowo, kreska tu, kreska tam. Po cholerę autobusy? Są przecież tramwaje.

Przeraża mnie, że nasz łódzki Misiewicz nie widzi jak bardzo się skompromitował. Tak to jest, jak daje się zapałki "piromanowi".
Jego miejsce jest na komunikacyjnym śmietniku.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Dzień bez nawrzucania na tego człowieka dniem straconym - motto Arinery ;)

A na serio to "klepanie" wrzut na jednego od dawna jest nudne...

PS. Chyba jakąś obsesję masz na jego punkcie. 10 minut później kolejna "aluzja" do niego w innym temacie...
Ostatnio zmieniony sob 12:01, 01 kwie 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: SCEL »

Planując komunikację na pierwszym miejscu stawia się potrzeby mieszkańców/pasażerów. Linie należy wytyczać tak jak są potoki pasażerskie. Przerabiałem ten temat w pewnym przedsiębiorstwie komunikacyjnym gdzie też trasy wytyczano tak jak było wygodnie zarządowi i kierowcą. Że pasażerów potem nie było?to już inna sprawa. Owszem przesiadek się nie uniknie ale należy to robić z głową, jeśli w danym kierunku są duże potoki pasażerskie to nie robimy przesiadki a dajmy w tym kierunku linię bezpośrednią.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Podejrzewam, że w tydzień FB i mail zostaną zapchane wkurzonymi pasażerami i Hanka dopiero widząc tak wielkie niezadowolenie cofnie 80% zmian ;)

KM będzie na pewno ważnym punktem kampanii wyborczej już o tym wiemy.


PS. Przygotowuję spore zestawienie na temat, jak wyglądała komunikacja przed zmianami i po w różnych rejonach miasta. Mam jakąś połowę za sobą i nie sposób pomyśleć, że ucięto kasę na KM jeszcze bardziej przy okazji "reformy".
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Dzień bez nawrzucania na tego człowieka dniem straconym - motto Arinery ;)
Rozumiem, że dla ciebie to, co wyprawia i wygaduje Bużałek jest OK? Dlaczego bronisz amatora, który firmuje swoim nazwiskiem ten komunikacyjny bałagan?
A na serio to "klepanie" wrzut na jednego od dawna jest nudne...
Śmiało, dostarcz mi rozrywki, i klepnij mi kolejnego łódzkiego misiewicza.
Jeśli znasz kogoś innego, kto wypowiada się w mediach o rewolucji, przedstawia jej założenia, "doradza" zdezorientowanym pasażerom autobusów przesiadkę na tramwaje - to czekam na nazwisko.
Zapewne nie znajdziesz, ponieważ to wspomniany pan Tomasz chełpi się w mediach swoim "dziełem".

Jordi, bardzo chętnie dołączę do Twojej analizy porównawczej uwagi dotyczące północnej Łodzi: Radogoszcz, Julianów, Stare Bałuty, Marysin-Rogi.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Nieraz pisałem, że jako współautor bierze za to odpowiedzialność, ale szczerze ile można dzień w dzień pisać to samo? Każdy zna już na wylot, 1000% tego to co myślisz o nim. Nikt na pewno go nie nazwie zbawcą, bo niestety "sprzedał" się miastu i już powoli jest na cenzurowanym u społeczników, z których się wywodzi.

Zresztą prawdą jest, że ja go nigdy nie darzyłem sympatią - nawet jak był w IPT to opowiadał takie farmazony jakich świat nie widział, ale napisałem to raz-dwa i tyle.

Nie mam zamiaru w każdym poście wiecznie tego samego na jego temat jaki on jest beznadziejny. A ty pisząc nonstop to samo nie zmienisz tego, że ta reforma jest jaka jest. Zdecyduje ogół czyli pasażerowie, a że krytyka będzie ogromna to raczej każdy dobrze wie...

Dla mnie piszesz większość postów, żeby się "wyżyć" na nim, nawet jak o dziwo nie piszesz o TB, to na końcu i tak coś dopiszesz na jego temat...

Tym się różnimy, że ja nie powtarzam w kółko tego samego dzień w dzień, co na dłuższą metę jest męczące w czytaniu tego forum.

Żeby nie było to po prostu moja opinia, nie miałem na celu cię urazić.

PS. Północ zrobiona już - został mi Widzew i część Polesia :)
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Lepiej, żebyś skrytykował założenia obecnej reformy dla północnej Łodzi :D :D Inaczej się pogniewamy :D

Krytykując Bużałka, zmierzam po prostu do utrwalenia tego nazwiska w świadomości społecznej. Pamiętaj, że to forum czytają nie tylko miłośnicy KM. Nie chcę, aby po wdrożeniu nowego układu, odpowiedzialność za dewastację komunikacji miejskiej w Łodzi uległa rozmyciu, a autorzy rewolucji wylądowali w spółkach miejskich lub awansowali, pozostając anonimowymi. Nie chcę, aby mówiono, że za komunikacyjny bubel odpowiada kolektywnie ZDiT i BSM. Ta pseudorewolucja ma konkretne nazwiska, które za nią stoją. Należy je upubliczniać i utrwalać, aby w przyszłorocznych wyborach samorządowych przypadkiem nie wypłynęły.

Mam dosyć anonimowości urzędniczej. Ktoś za coś odpowiada, to odpowiada z nazwiska. A że p. Bużałek uwielbia brylować w mediach i tłumaczyć nam prostym łodzianom dokąd i skąd jeździć -----------------> to ja mu pomogę w autopromocji, całkiem za darmo.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

On jest jednym ze współautorów. Dlaczego wymieniasz konkretnie jego, a nie kogokolwiek innego?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

A ktoś inny wypowiada się w mediach i doradza mi z pozycji alfy i omegi , jak mam lub jak nie mam podróżować?
Taki już los frontmana. Rewolucja ma nazwisko i jest to nazwisko T. Bużałka.
Czy rewolucja pożre własne dziecko? Pewnie tak. Widać to choćby po aktywności pana Tomasza. Nikt inny nie wypowiada się w mediach nt. wdrażanych zmian. Pytanie, czy jest to kwestia parcia na szkło i braku samokrytyki, czy po prostu "społecznik" został rzucony na pożarcie opinii publicznej.

Być może cwaniactwo z ZDiT z góry przewidziało, że nowy układ komunikacyjny, którego podstawą są cięcia, zostanie zrównany z ziemią przez łodzian, dlatego posłużyli się nazwiskiem społecznika. ZDiT oraz miasto stoją z tyłu, Bużałek robi za twarz reformy i to na niego spada całe odium krytyki.

Szkoda mi tylko innych, anonimowych społeczników. Większość z Was na tym forum, ma bardzo interesujące, logiczne, wkomponowane w preferencje łodzian pomysły. Dlaczego nie uczestniczyliście w projektowaniu nowej siatki, dlaczego Was nie zaproszono?
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Mat »

@Arinera, zgadzam się w pełni z Jordim. To, że jest reforma, Pan Bużałek itd. nie podoba się wielu osobom to jeden temat. Ale bez sensu jest wałkowanie tego samego w tak wielu postach. Tak jak napisał Jordi, każdy chyba na tym forum zna już Twoją opinie na ten temat i starczy, nie trzeba tego powtarzać dla utrwalenia. Forum to oczywiście miejsce, gdzie się dyskutuje i pisze swoje poglądy, ale zlituj żesz się, to nie poradnia psychologiczna, żeby się tu codziennie wyładowywać! Tego po prostu już nie chce się czytać ;).
Mateusz

EA-1 8-)
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Może wcale nie trzeba będzie krytykować reformy i nazwisko p. Tomasza już się w moich postach nie pojawi w takim, jak obecnie kontekście :D?

Wybieram się jutro na komunikacyjny spacer. Może post factum okaże się, że reforma jest jednak całkiem cacy... :D <#1 kwietnia> Wtedy Wam odpuszczę te forumowe torturki :)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Połączenie Dworzec Fabryczny Zgierz (i przy okazji do Łagiewnik)

Linia 51 - Dworzec - Zgierz.
Tak było do 01.04.2017


Pierwsze kursy
Dni robocze 4:40, 05:00, 05:30
Soboty 05:02. 6:02
Niedziele i święta: 05:02, 06:02

Ostanie kursy
Dni robocze 22:30
Soboty 21:02
Niedziele i święta: 21:02

Ostanie kursy do Łagiewnik soboty - 22:32, niedziele i święta - 22:32

Linia 51 z przesiadką 51->61 w Łagiewnikach, w lesie
Tak będzie od 02.04.2017

Pierwsze kursy
Dni robocze 4:52 (05:15 -> 05:17) , 05:12 (05:36 -> 05:57), 05:32 (05:56 -> 05:57)
Soboty 04:56 (05:20) -> 05:22), 05:16 (05:40)-> 05:42),
Niedziele i święta: 05:56 (06:20 -> 06:42), 06:15 (06:40 -> 06:42)

Ostatnie kursy
Dni robocze 22:16 (22:40 -> 23:02), 22:36 (23:00-> 23:02)
Soboty 21:36 (22:00 -> 22:02)
Niedziele i święta: 21:16 (21:40 -> 22:02) 22 minuty GWARANTOWANEGO stania w Łagiewnikach. Rewelka.

Odjazdy 61 z Łagiewnik nieskomunikowane z 51 (pierwsze ostatnie)
Dni robocze 04:19, 04:49 / 23:02
Soboty 04:22
Niedziele i święta 05:22 / 22:02

Ostanie kursy do Łagiewnik - soboty 21:56, niedziele i święta 21:16


Gdzieś ktoś pisał że za zlikwidowane autobusy nocne wydłużono kursowanie linii dziennych. Jak to wygląda w rzeczywistości? Ano tak:

Tak było do 01.03.2017
Dojazd autobusem 56 do przystanku Łupkowa / Kobaltowa. 23:08 / 22:57 / 22:57
Dojazd nocnym N6: 22:40, 22:53, / 22:40, 23:23 / 22:40, 23:23

Tak cudownie będzie od 02.04.2017:
Dojazd autobusem 60D: 21:48 / 21:47 /19:07 <-- to jest hicior, preżne rozwijajace się miasto tętniące życiem, mnóstwo wydarzeń kulturalnych....
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Mat »

Arinera pisze:Może wcale nie trzeba będzie krytykować reformy i nazwisko p. Tomasza już się w moich postach nie pojawi w takim, jak obecnie kontekście :D?

Wybieram się jutro na komunikacyjny spacer. Może post factum okaże się, że reforma jest jednak całkiem cacy... :D
Tego chyba każdy z pasażerów by sobie życzył :D. Ale patrząc realistycznie pewnie dla wielu za kolorowo nie będzie ;).
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Znajdą się i tacy, dla których zmiany będą na plus. Ale tych będzie zdecydowanie mniej.

Niezrozumiałe dla mnie jest, dlaczego miasto się uparło na wdrożenie reformy, podczas gdy wiadomo, że większość jej założeń nie będzie spełniona. I niedałosię nawet zrobić porządnych tabliczek rozkładowych, choć w tej kwestii nie trzeba się wcale koniecznie opierać na Busmanie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Mnie zastanawia jedna rzecz.
Na stronie MPK w rozkładach obejmujących "reformę" widnieją wielowariantowe czasy przejazdu. Np. dla Linii 73 różnica między najkrótszym a najdłuższym przejazdem może wynosić nawet kilkanaście minut. Na rozkładach przystankowych będzie podany 1 wariant.

To trochę mylące. Sprawdzam czas podróży na stronie przewoźnika, który niekoniecznie musi pokrywać się z czasem na przystanku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

No tak. Ale nawet na tym forum od dawna zwracano uwagę, że obecność wielu wariantów czasu przejazdu na rozkładzie zmniejsza znacząco jego czytelność. Coś za coś.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ