Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale czytasz. 6 z Kurczaków przez Paderewskiego na Doły. 11a z Helenówka Rzgowską na Kurczaki. Paderewskiego i Rzgowska z dojazdem do Centrum. Chyba, że 11a w dni robocze, ale też tak nie pisałem.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Wariant 11A po co? Lepszym była linia jadąca przez ŁTR oferująca inną relację. Choćby skręcająca w kierunku Pomorskiej.fireball pisze:Ale czytasz. 6 z Kurczaków przez Paderewskiego na Doły. 11a z Helenówka Rzgowską na Kurczaki. Paderewskiego i Rzgowska z dojazdem do Centrum. Chyba, że 11a w dni robocze, ale też tak nie pisałem.
Jestem wrogiem takich pomysłów jak 10A/10B, 11A/11B czy 12A/12B. Lepiej zaoferować dodatkową relację. Na istotnym odcinku w centrum i przyległych terenach jest wzmocnienie. Znowu podpadamy pod beznadziejny schemat jazdy tylko na wprost - choć patrząc jak jest schrzanione sterowanie zwrotnicami.... Poruszanie zbiorkomem po centrum jest masakra dwie a nawet trzy przesiadki - samochód nawet stojący korkach jest lepszy od tramwajów stojących w korkach i tych przesiadek. Nie potrafimy oderwać się od tych idiotycznych ograniczeń. Ten plan transportowy tylko to konserwuje.
Chciały mieć w Łodzi choćby tylko 20% tego co w Warszawie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
11a można nazwać nawet 18, zakładając uśpienie 16 i zastąpienie jej autobusem.
A z innej beczki ktoś widzi sens 77 lub 65 do WAM?Oszczędnie i głupio.
A z innej beczki ktoś widzi sens 77 lub 65 do WAM?Oszczędnie i głupio.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dziennik Łódzki śmie sobie żartować 1 kwietnia
Źródło: http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,11943043/– Jeśli ktoś czuje się niepewnie w nowym systemie, powinien jeździć tramwajami – radzi Tomasz Bużałek z Biura Strategii Miasta. – Sieć torowisk jest stała i tramwaj nie skręci nagle gdzieś, gdzie się tego nie spodziewamy. Do tego zmiany linii tramwajowych są mniejsze – dodaje.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
SzK pisze:Dziennik Łódzki śmie sobie żartować 1 kwietnia
Źródło: http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,11943043/– Jeśli ktoś czuje się niepewnie w nowym systemie, powinien jeździć tramwajami – radzi Tomasz Bużałek z Biura Strategii Miasta. – Sieć torowisk jest stała i tramwaj nie skręci nagle gdzieś, gdzie się tego nie spodziewamy. Do tego zmiany linii tramwajowych są mniejsze – dodaje.
Co za bezczelny, arogancki typ.
Zero pokory i szacunku w stosunku do zwykłych pasażerów. Miałem rację piszcząc, że ten samozwańczy "społecznik" jest ślepy na potrzeby łodzian. On postrzega świat jednowymiarowo, kreska tu, kreska tam. Po cholerę autobusy? Są przecież tramwaje.
Przeraża mnie, że nasz łódzki Misiewicz nie widzi jak bardzo się skompromitował. Tak to jest, jak daje się zapałki "piromanowi".
Jego miejsce jest na komunikacyjnym śmietniku.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dzień bez nawrzucania na tego człowieka dniem straconym - motto Arinery
A na serio to "klepanie" wrzut na jednego od dawna jest nudne...
PS. Chyba jakąś obsesję masz na jego punkcie. 10 minut później kolejna "aluzja" do niego w innym temacie...
A na serio to "klepanie" wrzut na jednego od dawna jest nudne...
PS. Chyba jakąś obsesję masz na jego punkcie. 10 minut później kolejna "aluzja" do niego w innym temacie...
Ostatnio zmieniony sob 12:01, 01 kwie 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Planując komunikację na pierwszym miejscu stawia się potrzeby mieszkańców/pasażerów. Linie należy wytyczać tak jak są potoki pasażerskie. Przerabiałem ten temat w pewnym przedsiębiorstwie komunikacyjnym gdzie też trasy wytyczano tak jak było wygodnie zarządowi i kierowcą. Że pasażerów potem nie było?to już inna sprawa. Owszem przesiadek się nie uniknie ale należy to robić z głową, jeśli w danym kierunku są duże potoki pasażerskie to nie robimy przesiadki a dajmy w tym kierunku linię bezpośrednią.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Podejrzewam, że w tydzień FB i mail zostaną zapchane wkurzonymi pasażerami i Hanka dopiero widząc tak wielkie niezadowolenie cofnie 80% zmian
KM będzie na pewno ważnym punktem kampanii wyborczej już o tym wiemy.
PS. Przygotowuję spore zestawienie na temat, jak wyglądała komunikacja przed zmianami i po w różnych rejonach miasta. Mam jakąś połowę za sobą i nie sposób pomyśleć, że ucięto kasę na KM jeszcze bardziej przy okazji "reformy".
KM będzie na pewno ważnym punktem kampanii wyborczej już o tym wiemy.
PS. Przygotowuję spore zestawienie na temat, jak wyglądała komunikacja przed zmianami i po w różnych rejonach miasta. Mam jakąś połowę za sobą i nie sposób pomyśleć, że ucięto kasę na KM jeszcze bardziej przy okazji "reformy".
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Rozumiem, że dla ciebie to, co wyprawia i wygaduje Bużałek jest OK? Dlaczego bronisz amatora, który firmuje swoim nazwiskiem ten komunikacyjny bałagan?Dzień bez nawrzucania na tego człowieka dniem straconym - motto Arinery
Śmiało, dostarcz mi rozrywki, i klepnij mi kolejnego łódzkiego misiewicza.A na serio to "klepanie" wrzut na jednego od dawna jest nudne...
Jeśli znasz kogoś innego, kto wypowiada się w mediach o rewolucji, przedstawia jej założenia, "doradza" zdezorientowanym pasażerom autobusów przesiadkę na tramwaje - to czekam na nazwisko.
Zapewne nie znajdziesz, ponieważ to wspomniany pan Tomasz chełpi się w mediach swoim "dziełem".
Jordi, bardzo chętnie dołączę do Twojej analizy porównawczej uwagi dotyczące północnej Łodzi: Radogoszcz, Julianów, Stare Bałuty, Marysin-Rogi.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nieraz pisałem, że jako współautor bierze za to odpowiedzialność, ale szczerze ile można dzień w dzień pisać to samo? Każdy zna już na wylot, 1000% tego to co myślisz o nim. Nikt na pewno go nie nazwie zbawcą, bo niestety "sprzedał" się miastu i już powoli jest na cenzurowanym u społeczników, z których się wywodzi.
Zresztą prawdą jest, że ja go nigdy nie darzyłem sympatią - nawet jak był w IPT to opowiadał takie farmazony jakich świat nie widział, ale napisałem to raz-dwa i tyle.
Nie mam zamiaru w każdym poście wiecznie tego samego na jego temat jaki on jest beznadziejny. A ty pisząc nonstop to samo nie zmienisz tego, że ta reforma jest jaka jest. Zdecyduje ogół czyli pasażerowie, a że krytyka będzie ogromna to raczej każdy dobrze wie...
Dla mnie piszesz większość postów, żeby się "wyżyć" na nim, nawet jak o dziwo nie piszesz o TB, to na końcu i tak coś dopiszesz na jego temat...
Tym się różnimy, że ja nie powtarzam w kółko tego samego dzień w dzień, co na dłuższą metę jest męczące w czytaniu tego forum.
Żeby nie było to po prostu moja opinia, nie miałem na celu cię urazić.
PS. Północ zrobiona już - został mi Widzew i część Polesia
Zresztą prawdą jest, że ja go nigdy nie darzyłem sympatią - nawet jak był w IPT to opowiadał takie farmazony jakich świat nie widział, ale napisałem to raz-dwa i tyle.
Nie mam zamiaru w każdym poście wiecznie tego samego na jego temat jaki on jest beznadziejny. A ty pisząc nonstop to samo nie zmienisz tego, że ta reforma jest jaka jest. Zdecyduje ogół czyli pasażerowie, a że krytyka będzie ogromna to raczej każdy dobrze wie...
Dla mnie piszesz większość postów, żeby się "wyżyć" na nim, nawet jak o dziwo nie piszesz o TB, to na końcu i tak coś dopiszesz na jego temat...
Tym się różnimy, że ja nie powtarzam w kółko tego samego dzień w dzień, co na dłuższą metę jest męczące w czytaniu tego forum.
Żeby nie było to po prostu moja opinia, nie miałem na celu cię urazić.
PS. Północ zrobiona już - został mi Widzew i część Polesia
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Lepiej, żebyś skrytykował założenia obecnej reformy dla północnej Łodzi Inaczej się pogniewamy
Krytykując Bużałka, zmierzam po prostu do utrwalenia tego nazwiska w świadomości społecznej. Pamiętaj, że to forum czytają nie tylko miłośnicy KM. Nie chcę, aby po wdrożeniu nowego układu, odpowiedzialność za dewastację komunikacji miejskiej w Łodzi uległa rozmyciu, a autorzy rewolucji wylądowali w spółkach miejskich lub awansowali, pozostając anonimowymi. Nie chcę, aby mówiono, że za komunikacyjny bubel odpowiada kolektywnie ZDiT i BSM. Ta pseudorewolucja ma konkretne nazwiska, które za nią stoją. Należy je upubliczniać i utrwalać, aby w przyszłorocznych wyborach samorządowych przypadkiem nie wypłynęły.
Mam dosyć anonimowości urzędniczej. Ktoś za coś odpowiada, to odpowiada z nazwiska. A że p. Bużałek uwielbia brylować w mediach i tłumaczyć nam prostym łodzianom dokąd i skąd jeździć -----------------> to ja mu pomogę w autopromocji, całkiem za darmo.
Krytykując Bużałka, zmierzam po prostu do utrwalenia tego nazwiska w świadomości społecznej. Pamiętaj, że to forum czytają nie tylko miłośnicy KM. Nie chcę, aby po wdrożeniu nowego układu, odpowiedzialność za dewastację komunikacji miejskiej w Łodzi uległa rozmyciu, a autorzy rewolucji wylądowali w spółkach miejskich lub awansowali, pozostając anonimowymi. Nie chcę, aby mówiono, że za komunikacyjny bubel odpowiada kolektywnie ZDiT i BSM. Ta pseudorewolucja ma konkretne nazwiska, które za nią stoją. Należy je upubliczniać i utrwalać, aby w przyszłorocznych wyborach samorządowych przypadkiem nie wypłynęły.
Mam dosyć anonimowości urzędniczej. Ktoś za coś odpowiada, to odpowiada z nazwiska. A że p. Bużałek uwielbia brylować w mediach i tłumaczyć nam prostym łodzianom dokąd i skąd jeździć -----------------> to ja mu pomogę w autopromocji, całkiem za darmo.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
On jest jednym ze współautorów. Dlaczego wymieniasz konkretnie jego, a nie kogokolwiek innego?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A ktoś inny wypowiada się w mediach i doradza mi z pozycji alfy i omegi , jak mam lub jak nie mam podróżować?
Taki już los frontmana. Rewolucja ma nazwisko i jest to nazwisko T. Bużałka.
Czy rewolucja pożre własne dziecko? Pewnie tak. Widać to choćby po aktywności pana Tomasza. Nikt inny nie wypowiada się w mediach nt. wdrażanych zmian. Pytanie, czy jest to kwestia parcia na szkło i braku samokrytyki, czy po prostu "społecznik" został rzucony na pożarcie opinii publicznej.
Być może cwaniactwo z ZDiT z góry przewidziało, że nowy układ komunikacyjny, którego podstawą są cięcia, zostanie zrównany z ziemią przez łodzian, dlatego posłużyli się nazwiskiem społecznika. ZDiT oraz miasto stoją z tyłu, Bużałek robi za twarz reformy i to na niego spada całe odium krytyki.
Szkoda mi tylko innych, anonimowych społeczników. Większość z Was na tym forum, ma bardzo interesujące, logiczne, wkomponowane w preferencje łodzian pomysły. Dlaczego nie uczestniczyliście w projektowaniu nowej siatki, dlaczego Was nie zaproszono?
Taki już los frontmana. Rewolucja ma nazwisko i jest to nazwisko T. Bużałka.
Czy rewolucja pożre własne dziecko? Pewnie tak. Widać to choćby po aktywności pana Tomasza. Nikt inny nie wypowiada się w mediach nt. wdrażanych zmian. Pytanie, czy jest to kwestia parcia na szkło i braku samokrytyki, czy po prostu "społecznik" został rzucony na pożarcie opinii publicznej.
Być może cwaniactwo z ZDiT z góry przewidziało, że nowy układ komunikacyjny, którego podstawą są cięcia, zostanie zrównany z ziemią przez łodzian, dlatego posłużyli się nazwiskiem społecznika. ZDiT oraz miasto stoją z tyłu, Bużałek robi za twarz reformy i to na niego spada całe odium krytyki.
Szkoda mi tylko innych, anonimowych społeczników. Większość z Was na tym forum, ma bardzo interesujące, logiczne, wkomponowane w preferencje łodzian pomysły. Dlaczego nie uczestniczyliście w projektowaniu nowej siatki, dlaczego Was nie zaproszono?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
@Arinera, zgadzam się w pełni z Jordim. To, że jest reforma, Pan Bużałek itd. nie podoba się wielu osobom to jeden temat. Ale bez sensu jest wałkowanie tego samego w tak wielu postach. Tak jak napisał Jordi, każdy chyba na tym forum zna już Twoją opinie na ten temat i starczy, nie trzeba tego powtarzać dla utrwalenia. Forum to oczywiście miejsce, gdzie się dyskutuje i pisze swoje poglądy, ale zlituj żesz się, to nie poradnia psychologiczna, żeby się tu codziennie wyładowywać! Tego po prostu już nie chce się czytać .
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Może wcale nie trzeba będzie krytykować reformy i nazwisko p. Tomasza już się w moich postach nie pojawi w takim, jak obecnie kontekście ?
Wybieram się jutro na komunikacyjny spacer. Może post factum okaże się, że reforma jest jednak całkiem cacy... <#1 kwietnia> Wtedy Wam odpuszczę te forumowe torturki
Wybieram się jutro na komunikacyjny spacer. Może post factum okaże się, że reforma jest jednak całkiem cacy... <#1 kwietnia> Wtedy Wam odpuszczę te forumowe torturki
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Połączenie Dworzec Fabryczny Zgierz (i przy okazji do Łagiewnik)
Linia 51 - Dworzec - Zgierz.
Tak było do 01.04.2017
Pierwsze kursy
Dni robocze 4:40, 05:00, 05:30
Soboty 05:02. 6:02
Niedziele i święta: 05:02, 06:02
Ostanie kursy
Dni robocze 22:30
Soboty 21:02
Niedziele i święta: 21:02
Ostanie kursy do Łagiewnik soboty - 22:32, niedziele i święta - 22:32
Linia 51 z przesiadką 51->61 w Łagiewnikach, w lesie
Tak będzie od 02.04.2017
Pierwsze kursy
Dni robocze 4:52 (05:15 -> 05:17) , 05:12 (05:36 -> 05:57), 05:32 (05:56 -> 05:57)
Soboty 04:56 (05:20) -> 05:22), 05:16 (05:40)-> 05:42),
Niedziele i święta: 05:56 (06:20 -> 06:42), 06:15 (06:40 -> 06:42)
Ostatnie kursy
Dni robocze 22:16 (22:40 -> 23:02), 22:36 (23:00-> 23:02)
Soboty 21:36 (22:00 -> 22:02)
Niedziele i święta: 21:16 (21:40 -> 22:02) 22 minuty GWARANTOWANEGO stania w Łagiewnikach. Rewelka.
Odjazdy 61 z Łagiewnik nieskomunikowane z 51 (pierwsze ostatnie)
Dni robocze 04:19, 04:49 / 23:02
Soboty 04:22
Niedziele i święta 05:22 / 22:02
Ostanie kursy do Łagiewnik - soboty 21:56, niedziele i święta 21:16
Gdzieś ktoś pisał że za zlikwidowane autobusy nocne wydłużono kursowanie linii dziennych. Jak to wygląda w rzeczywistości? Ano tak:
Tak było do 01.03.2017
Dojazd autobusem 56 do przystanku Łupkowa / Kobaltowa. 23:08 / 22:57 / 22:57
Dojazd nocnym N6: 22:40, 22:53, / 22:40, 23:23 / 22:40, 23:23
Tak cudownie będzie od 02.04.2017:
Dojazd autobusem 60D: 21:48 / 21:47 /19:07 <-- to jest hicior, preżne rozwijajace się miasto tętniące życiem, mnóstwo wydarzeń kulturalnych....
Linia 51 - Dworzec - Zgierz.
Tak było do 01.04.2017
Pierwsze kursy
Dni robocze 4:40, 05:00, 05:30
Soboty 05:02. 6:02
Niedziele i święta: 05:02, 06:02
Ostanie kursy
Dni robocze 22:30
Soboty 21:02
Niedziele i święta: 21:02
Ostanie kursy do Łagiewnik soboty - 22:32, niedziele i święta - 22:32
Linia 51 z przesiadką 51->61 w Łagiewnikach, w lesie
Tak będzie od 02.04.2017
Pierwsze kursy
Dni robocze 4:52 (05:15 -> 05:17) , 05:12 (05:36 -> 05:57), 05:32 (05:56 -> 05:57)
Soboty 04:56 (05:20) -> 05:22), 05:16 (05:40)-> 05:42),
Niedziele i święta: 05:56 (06:20 -> 06:42), 06:15 (06:40 -> 06:42)
Ostatnie kursy
Dni robocze 22:16 (22:40 -> 23:02), 22:36 (23:00-> 23:02)
Soboty 21:36 (22:00 -> 22:02)
Niedziele i święta: 21:16 (21:40 -> 22:02) 22 minuty GWARANTOWANEGO stania w Łagiewnikach. Rewelka.
Odjazdy 61 z Łagiewnik nieskomunikowane z 51 (pierwsze ostatnie)
Dni robocze 04:19, 04:49 / 23:02
Soboty 04:22
Niedziele i święta 05:22 / 22:02
Ostanie kursy do Łagiewnik - soboty 21:56, niedziele i święta 21:16
Gdzieś ktoś pisał że za zlikwidowane autobusy nocne wydłużono kursowanie linii dziennych. Jak to wygląda w rzeczywistości? Ano tak:
Tak było do 01.03.2017
Dojazd autobusem 56 do przystanku Łupkowa / Kobaltowa. 23:08 / 22:57 / 22:57
Dojazd nocnym N6: 22:40, 22:53, / 22:40, 23:23 / 22:40, 23:23
Tak cudownie będzie od 02.04.2017:
Dojazd autobusem 60D: 21:48 / 21:47 /19:07 <-- to jest hicior, preżne rozwijajace się miasto tętniące życiem, mnóstwo wydarzeń kulturalnych....
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tego chyba każdy z pasażerów by sobie życzył . Ale patrząc realistycznie pewnie dla wielu za kolorowo nie będzie .Arinera pisze:Może wcale nie trzeba będzie krytykować reformy i nazwisko p. Tomasza już się w moich postach nie pojawi w takim, jak obecnie kontekście ?
Wybieram się jutro na komunikacyjny spacer. Może post factum okaże się, że reforma jest jednak całkiem cacy...
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Znajdą się i tacy, dla których zmiany będą na plus. Ale tych będzie zdecydowanie mniej.
Niezrozumiałe dla mnie jest, dlaczego miasto się uparło na wdrożenie reformy, podczas gdy wiadomo, że większość jej założeń nie będzie spełniona. I niedałosię nawet zrobić porządnych tabliczek rozkładowych, choć w tej kwestii nie trzeba się wcale koniecznie opierać na Busmanie.
Niezrozumiałe dla mnie jest, dlaczego miasto się uparło na wdrożenie reformy, podczas gdy wiadomo, że większość jej założeń nie będzie spełniona. I niedałosię nawet zrobić porządnych tabliczek rozkładowych, choć w tej kwestii nie trzeba się wcale koniecznie opierać na Busmanie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Mnie zastanawia jedna rzecz.
Na stronie MPK w rozkładach obejmujących "reformę" widnieją wielowariantowe czasy przejazdu. Np. dla Linii 73 różnica między najkrótszym a najdłuższym przejazdem może wynosić nawet kilkanaście minut. Na rozkładach przystankowych będzie podany 1 wariant.
To trochę mylące. Sprawdzam czas podróży na stronie przewoźnika, który niekoniecznie musi pokrywać się z czasem na przystanku...
Na stronie MPK w rozkładach obejmujących "reformę" widnieją wielowariantowe czasy przejazdu. Np. dla Linii 73 różnica między najkrótszym a najdłuższym przejazdem może wynosić nawet kilkanaście minut. Na rozkładach przystankowych będzie podany 1 wariant.
To trochę mylące. Sprawdzam czas podróży na stronie przewoźnika, który niekoniecznie musi pokrywać się z czasem na przystanku...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No tak. Ale nawet na tym forum od dawna zwracano uwagę, że obecność wielu wariantów czasu przejazdu na rozkładzie zmniejsza znacząco jego czytelność. Coś za coś.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)