Bo nie powinno być różnic mniejszych niż tolerancja odjazdów lub powiedzmy min. 3 minut.Kpc21 pisze:No tak. Ale nawet na tym forum od dawna zwracano uwagę, że obecność wielu wariantów czasu przejazdu na rozkładzie zmniejsza znacząco jego czytelność. Coś za coś.
Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tymczasem na Zarzewskiej walczą o autobus http://tvtoya.pl/catchuptv/show/nasze_sprawy,11205
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Co do Zarzewskiej - rzeczywiście jest problem.
Jakiś czas temu potrzebowałem dojeżdżać w rejon skrzyżowania Kaliska/Lubelska. Mimo, że fizycznie blisko jest skrzyżowanie Kilińskiego/Dąbrowskiego czy przystanek na Kilińskiego przy Poznańskiej - nie ma do nich dojścia. Z jednej strony barierą są po prostu posesje, z drugiej ogrodzony teren po zajezdni Dąbrowskiego. Trzeba dojść nie dość, że już kawałek drogi do Zarzewskiej (350 metrów), to jeszcze kolejnych 350 metrów do przystanku na Przybyszewskiego - jeśli chce się dojechać gdzieś indziej, niż w jakieś miejsce na trasie linii jadących Kilińskiego.
A to nieprawda, że nie ma linii, którą można by Zarzewską skierować. Wystarczyłoby przedłużyć jakiś autobus według obecnego planu kończący na placu Niepodległości. Najbardziej pasowałoby chyba 74, szczególnie, że linia ta dowozi bezpośrednio w rejony centrum Łodzi (plac Barlickiego). Problemem może być zawrócenie autobusu gdzieś w rejonie skrzyżowania z Kilińskiego - tamtejsze uliczki osiedlowe są wąskie. Więc choć dużych protestów "samochodziarzy" by nie było - to stare osiedle, i raczej biedniejszych ludzi - to w uliczkę osiedlową autobus tam nie wjedzie. Ale jest Lubelska do Przybyszewskiego. Tam dałoby się autobusem przejechać, ewentualnie w razie problemów można wprowadzić jednokierunkowość. I mamy tym samym pętlę uliczną. Nie ma miejsca na postój na skrzyżowaniu Przybyszewskiego/Kilińskiego - ale ono będzie remontowane, w ramach remontu będzie można wybudować zatokę.
Jakiś czas temu potrzebowałem dojeżdżać w rejon skrzyżowania Kaliska/Lubelska. Mimo, że fizycznie blisko jest skrzyżowanie Kilińskiego/Dąbrowskiego czy przystanek na Kilińskiego przy Poznańskiej - nie ma do nich dojścia. Z jednej strony barierą są po prostu posesje, z drugiej ogrodzony teren po zajezdni Dąbrowskiego. Trzeba dojść nie dość, że już kawałek drogi do Zarzewskiej (350 metrów), to jeszcze kolejnych 350 metrów do przystanku na Przybyszewskiego - jeśli chce się dojechać gdzieś indziej, niż w jakieś miejsce na trasie linii jadących Kilińskiego.
A to nieprawda, że nie ma linii, którą można by Zarzewską skierować. Wystarczyłoby przedłużyć jakiś autobus według obecnego planu kończący na placu Niepodległości. Najbardziej pasowałoby chyba 74, szczególnie, że linia ta dowozi bezpośrednio w rejony centrum Łodzi (plac Barlickiego). Problemem może być zawrócenie autobusu gdzieś w rejonie skrzyżowania z Kilińskiego - tamtejsze uliczki osiedlowe są wąskie. Więc choć dużych protestów "samochodziarzy" by nie było - to stare osiedle, i raczej biedniejszych ludzi - to w uliczkę osiedlową autobus tam nie wjedzie. Ale jest Lubelska do Przybyszewskiego. Tam dałoby się autobusem przejechać, ewentualnie w razie problemów można wprowadzić jednokierunkowość. I mamy tym samym pętlę uliczną. Nie ma miejsca na postój na skrzyżowaniu Przybyszewskiego/Kilińskiego - ale ono będzie remontowane, w ramach remontu będzie można wybudować zatokę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jak nie ma kasy, to ja mam inne wyjście.
Podzielić 72 na dwa warianty. Częstszy (24 szczyt, 20-40 między i poza, soboty i wszystkie kursy w niedzielę) Bednarską.
Nowy wariant:
Janów - ... - Rzgowska - Lecznicza - Podmiejska - Dąbrowskiego - Łomżyńska - Zarzewska - Rzgowska - Plac Niepodległości.
Plac Niepodległości - Piotrkowska - Sieradzka - Zarzewska - Łomżyńska - Dąbrowskiego - Podmiejska - Lecznicza - Rzgowska - ... - Janów
Kursuje w szczycie co 24 minuty, poza co godzinę, soboty co godzinę, w niedziele nie kursuje.
Nowe przystanki:
w stronę Placu:
- Lecznicza/Słowackiego (przy VI L.O) - od Rzgowska/Lecznicza 340 metrów
- Podmiejska/Dąbrowskiego - od poprzedniego przystanku 300 metrów
- Łomżyńska/Zarzewska - od poprzedniego przystanku 620 metrów. Do przystanku na Placu 650 metrów.
W stronę Janowa:
- Zarzewska/Łomżyńska - od Placu 600 metrów
- Podmiejska/Dąbrowskiego - od poprzedniego przystanku 720 metrów (jedzie w większości przez opuszczone fabryki więc przystanek po drodze nie jest potrzebny)
- Podmiejska/Słowackiego (VI L.O.) - od poprzedniego przystanku 270 metrów
- Lecznicza/Rzgowska - od poprzedniego przystanku 320 metrów
Wspomniana trasa spokojnie "da radę" z 12-metrowcami. Jedyny problem to parkujące samochody na Leczniczej. Częstotliwość jest tak niska, że pojazdy nie musiałyby się mijać na Łomżyńskiej, która jest nieco węższa, ale nadal nie mikra (porównałbym ją do Starorudzkiej).
Czasowo wyszłoby jakieś 7-8 (maks 9) minut i w jedną i w drugą stronę. 72 przez Bednarską od Leczniczej do Placu jedzie 6-7 minut.
Podzielić 72 na dwa warianty. Częstszy (24 szczyt, 20-40 między i poza, soboty i wszystkie kursy w niedzielę) Bednarską.
Nowy wariant:
Janów - ... - Rzgowska - Lecznicza - Podmiejska - Dąbrowskiego - Łomżyńska - Zarzewska - Rzgowska - Plac Niepodległości.
Plac Niepodległości - Piotrkowska - Sieradzka - Zarzewska - Łomżyńska - Dąbrowskiego - Podmiejska - Lecznicza - Rzgowska - ... - Janów
Kursuje w szczycie co 24 minuty, poza co godzinę, soboty co godzinę, w niedziele nie kursuje.
Nowe przystanki:
w stronę Placu:
- Lecznicza/Słowackiego (przy VI L.O) - od Rzgowska/Lecznicza 340 metrów
- Podmiejska/Dąbrowskiego - od poprzedniego przystanku 300 metrów
- Łomżyńska/Zarzewska - od poprzedniego przystanku 620 metrów. Do przystanku na Placu 650 metrów.
W stronę Janowa:
- Zarzewska/Łomżyńska - od Placu 600 metrów
- Podmiejska/Dąbrowskiego - od poprzedniego przystanku 720 metrów (jedzie w większości przez opuszczone fabryki więc przystanek po drodze nie jest potrzebny)
- Podmiejska/Słowackiego (VI L.O.) - od poprzedniego przystanku 270 metrów
- Lecznicza/Rzgowska - od poprzedniego przystanku 320 metrów
Wspomniana trasa spokojnie "da radę" z 12-metrowcami. Jedyny problem to parkujące samochody na Leczniczej. Częstotliwość jest tak niska, że pojazdy nie musiałyby się mijać na Łomżyńskiej, która jest nieco węższa, ale nadal nie mikra (porównałbym ją do Starorudzkiej).
Czasowo wyszłoby jakieś 7-8 (maks 9) minut i w jedną i w drugą stronę. 72 przez Bednarską od Leczniczej do Placu jedzie 6-7 minut.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Politechniki w weekendy tylko z 15 -genialny pomysł!!!
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Rano mieszkańcy zablokowali linię 85A na ul. Szklanej https://www.radiolodz.pl/posts/34315-re ... pod-oknami
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
1 kwietnia się skończył, a żart z samą 15 na Politechniki trwa nadal.
Zobaczymy ile czasu miasto wytrzyma z nową siatką połączeń i kiedy zrobią pierwsze zmiany.
Zobaczymy ile czasu miasto wytrzyma z nową siatką połączeń i kiedy zrobią pierwsze zmiany.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Popatrzcie sobie w myBus, jak wszystko jeździ dzisiaj punktualnie. Przypominam, że jest niedziela.
P.S. Jakie bilety obowiązują na tej trasie?
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58E2E322
P.S. Jakie bilety obowiązują na tej trasie?
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58E2E322
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jak się odczytuje opóźnienie z myBusa? Przy pozycji autobusu zawsze pokazuje się ta strzałeczka i czas, ale prawdę mówiąc, nigdy nie doszedłem, co to oznacza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czerwona strzałka do góry to przyspieszenie, zielona w dół - opóźnienie. Czasem można zobaczyć dwie białe strzałki, jedną w górę, drugą w dół, oznacza to, że autobus jedzie idealnie z rozkładem.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dodajmy "garstka" mieszkańców. Ja na fotach 20 nawet nie naliczyłem. Nawiedzone dziadki zamiast się cieszyć, że mają blisko autobus to blokujądomino pisze:Rano mieszkańcy zablokowali linię 85A na ul. Szklanej https://www.radiolodz.pl/posts/34315-re ... pod-oknami
Zignorować to i tyle - tam mieszka kilka tysięcy ludzi, a poszło blokować kilkanaście...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Można zrobić co najwyżej głosowanie na tym osiedlu i zobaczyć jaki będzie wynik, a dopiero później podjąć decyzję czy zmienić trasy autobusów. Mam nadzieje, że sytuacja z Janowa się nie powtórzy.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Rozumiem, że to z punktualnością to ironia . Przykład z 70. Część trasy jeździ poważnie zapełniona, a opóźnienia wynoszą kilkanaście minut. I to dzisiaj, ciekawe co będzie jutro.M. Kaźmierczak pisze:Popatrzcie sobie w myBus, jak wszystko jeździ dzisiaj punktualnie. Przypominam, że jest niedziela.
P.S. Jakie bilety obowiązują na tej trasie?
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58E2E322
Z tą trasą to jak często przy zmianach jakiś przystanek zyskał współrzędne 0/0 i jest taki widok.
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jutro szykuje się sajgon.
Jadę właśnie przetestować kilka linii w północnej części miasta.
Jadę właśnie przetestować kilka linii w północnej części miasta.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czyli możemy pojechać na łódzkich biletach do Afryki .
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Z CZMP już na Broniewskiego ludzie stoją. BRAWO dla tego kto wymyślił brak 75 w weekendy.Mat pisze: Przykład z 70. Część trasy jeździ poważnie zapełniona, a opóźnienia wynoszą kilkanaście minut. I to dzisiaj, ciekawe co będzie jutro.
Przy Dąbrowskiego był już prawdziwy tłok. Podobno autobus pustoszeje za Piłsudskiego.
70 powinna mieć rozkład jak 96, tylko część kursów (szczytówki) do okolic Ronda Solidarności. Dalej co 12 wystarczy. Szczyt 6.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W weekendy z 70 faktycznie przekichane ale w tygodniu może będzie lepiej bo będzie jeździło 75 co 12 minut w szczycie ale niebawem zobaczymy to w praktyce.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Do wtorku komunikacja jest bezpłatna w ramach sieci MPK, i ŁKA w granicach miasta. Czyli można dojechać do Afryki bezpłatnie. Super okazjaeDragon55 pisze:Czyli możemy pojechać na łódzkich biletach do Afryki .
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Pewnie, że ironiaMat pisze:Rozumiem, że to z punktualnością to ironia
Uznajmy to za symbol partactwa ZDiT.Mat pisze:Z tą trasą to jak często przy zmianach jakiś przystanek zyskał współrzędne 0/0 i jest taki widok.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
71B, kierunek: San Escobar