Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Czy mi się wydaje, czy linia 96 jest obecnie jeszcze bardziej zatłoczona niż wcześniej, mimo zwiększonej częstotliwości kursowania? /odcinek Jaracza-Manufaktura/.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: eDragon55 »

Co do 58 to w zeszłym roku prawie codziennie widziałem, że autobus wjeżdżał na tramwajowy przystanek Narutowicza - Kopcińskiego gdy były korki. Z jednej strony to dobre bo znaczne przyspieszenie, a z drugiej nie wiadomo na którym przystanku stać. Tylko czemu nie zrobią tam PAT i problem byłby z głowy. Niestety MPK nie ma tych nawyków i woli tracić czas w korkach.

Co do biletów to zauważyłem, że niektórzy kasują, żeby pozbyć tych według starej taryfy bo nie mają co z tym zrobić. Jak już jesteśmy przy biletach to w razie czego dostępne są bilety uzupełniające za 20 gr, żeby można było skasować według nowej taryfy?
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: SzK »

Bilety uzupełniające są oczywiście, dziś zakupiłem 7 sztuk biletów po 0,20 zł w punkcie na Pl. Niepodległości.

Co do nowej siatki połączeń i pierwszego dnia roboczego, to akurat dzisiaj miałem okazję korzystać z transportu w Łodzi, i mam wrażenie, że tramwaje jeździły jeszcze bardziej niepunktualnie niż ostatnio.
Najbardziej zdziwiły mnie dwie ósemki jadące jedna za drugą w 6 minut po tym jak przejechała wcześniejsza ósemka...
Ostatnio zmieniony pn 20:44, 03 kwie 2017 przez SzK, łącznie zmieniany 1 raz.
fireball
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 09:52, 24 lut 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: fireball »

Takiego tłoku pod WAM dawno nie było-65,74,88.
65 z tt w takiej części miasta to wstyd. 65 powinno jeździć po staremu. 77 jakoś nie wróżę powodzenia. Wjazd 88 na Lotnisko od Karolewa tylko efektywnie wygląda.
74 jako zastępnik 50 to porażka. Tak więc reforma w 50 procentach do likwidacji
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Komuś bardzo potrzebne były aż cztery nowe linie pod WAM (wspomniane 65, 74, 88 + 16).
Śmierdzi mi tu ewidentną prywatą.

Należałoby dokładnie zlustrować, kto z bużałkowej ekipy (IPT) studiuje.
Mam wrażenie, że centrum komunikacyjne przeniosło nam się w rejon uczelnianych kampusów.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

eDragon55 pisze:Co do 58 to w zeszłym roku prawie codziennie widziałem, że autobus wjeżdżał na tramwajowy przystanek Narutowicza - Kopcińskiego gdy były korki. Z jednej strony to dobre bo znaczne przyspieszenie, a z drugiej nie wiadomo na którym przystanku stać. Tylko czemu nie zrobią tam PAT i problem byłby z głowy. Niestety MPK nie ma tych nawyków i woli tracić czas w korkach.
Ten przystanek jest chyba za wąski, by zrobić tam PAT. Stojący na nim autobus może blokować tramwaj z przeciwka. Chociaż skoro Koro tam wjeżdża i daje radę...
SzK pisze:Bilety uzupełniające są oczywiście, dziś zakupiłem 7 sztuk biletów po 0,20 zł w punkcie na Pl. Niepodległości.
Teraz nie ma z nimi takiego problemu jak kiedyś, bo są biletomaty, w których są one dostępne "od zawsze". Przy poprzedniej reformie cennika biletomaty były w zasadzie tylko w Volvach (i te stare z kolorowymi guzikami, bez możliwości kupowania biletów na zapas, w tramwajach 16), więc z dostępnością dopłatówek było dużo gorzej.

Piszesz, że są dostępne w punkcie MPK. Okej, tam zawsze były dostępne, nie tylko w czasie na krótko przed i po zmianie cennika. Ale pytanie, jak jest z ich dostępnością w kioskach i zwykłych sklepach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
fireball
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 09:52, 24 lut 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: fireball »

Jeśli chodzi o 16 widziałbym choćby 16a do Teofilów i 16b do Żabieniec -co 24/36 minut każda. Wersją minimum byłaby 16b w weekendy.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

16 o 19:28 z Włókniarzy/Legionów na Kurczaki.

Wsiadam - liczone "na oko" 30 pasażerów. Przy Kaliskim około połowa (!) wysiada.

Przy PŁ około 20 pasażerów. Na RLL wysiadam i dalej jedzie (dokładnie liczone) 13 pasażerów.

Ja pisałem parokrotnie, że 16 w szczycie może mieć dobre napełnienia, ale międzyszczyt i wieczór to będzie totalna porażka - i dziś po 1 dniu dokładnie tak było (pierwsza obserwacja to godzina 10-11). Nie stać nas na linię tramwajową, która ma dobre obłożenie tylko między 7-8 i 15-17 (góra 18) Zwłaszcza, że kosztem tej 16 mamy "upośledzone" 4 i 7, no i brak 17 w weekendy...

Informacje popołudniowo-wieczorne z Rudy i nie tylko ;)

50 - do Rzgowa najlepsze potoki. 50A przed 20:00 raptem kilku pasażerów przy Rudzkiej.

52 - szczyt bardzo ładne obłożenie, wieczór już przeciętnie.

55 - po 17:00 przy Pietrynie jaki ścisk O.o Retkinia z Dąbrową chyba zachwycone tym połączeniem. Ostatnie kilkanaście miesięcy nigdy takiego tłumu w 55 w tym rejonie nie widziałem.

57 - przyzwoite potoki, ale wydaje się, jakby wcześniej (przy takcie 10) było więcej pasażerów - może to taki dzień nieszczęśliwie wypadł dla tej linii.

62 - raz niezłe potoki, raz nie za bardzo, ale zawsze na Paradnej (czy to w jedną czy drugą stronę) jest 10 i więcej pasażerów. Wieczór bardzo "spokojny", ale to typowa osiedlówka łącząca Chojny i Rudę z Rokiciem.

63 - niezbyt tłumnie, ale ta linia wielkich potoków nigdy nie miała. Kurs na Chojny po 20 z Pabianicka/3 maja miał... 2 pasażerów.

69 - tłumy nawet pod wieczór.

70 - to samo

74 - puściutkie na Politechniki.

77 - widziane dwa kursy w stronę Rokicia przy PŁ. Po 16:00 jakieś 15 osób, przed 20... 4 czy 5 pasażerów - na razie nie widać tej "ogromnej potrzeby" osiedla na połączenie przez Nowe Sady do centrum ;)

93 - podobnie jak przed zmianami. Niezłe napełnienia po prostu.

95 - Ekonomiczna nadal "hula" wiatr. Potoki przeciętne (gorsze od 62) nawet na Kosynierów. Jedyne kursy "obłożone" to godziny zmian zakładów na Granicznej - wtedy w autobusach w obu kierunkach jest po 20-25 pasażerów i więcej.

Tramwaje:

1 - jeden wagon w szczycie to trochę "ciasnawo" w sporej ilości kursów.

5 - można już powiedzieć, że dzisiejszy dzień udowodnił, jak bardzo potrzeby był powrót tej linii na jej jedyną prawowitą trasę :D

11B - tłumy już przy RLL w stronę centrum, ale czy kogoś to dziwi? Tak jest od zawsze :)

15/17 - bez zmian, tylko numerek zmienili

16 - szczyt przyzwoicie, między i wieczór delikatnie mówiąc porażka...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Lina 74B, Zielona od Włókniarzy do 1 Maja, około 20-te w obydwu kierunkach w mijających się autobusach 0 (tak zero) pasażerów.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

eDragon55 pisze:Długo nie trzeba było czekać na pierwszą modyfikację siatki połączeń bo już 5 kwietnia odrobinę zmieni się trasa autobusów linii 59, 73 i 79 bo przez skręt autobusów w lewo z Zachodniej w Legionów autobusy powodują blokowanie ruchu. Autobusy linii 59, 73 i 79 pojadą na Plac Wolności przez Ogrodową i Nowomiejską.

http://www.tulodz.com/wiadomosci,pierws ... -1610.html
ŁTR blokują tramwaje linii 43A skręcające z Zachodniej w Legionów. Dodatkowo dzisiaj nie działało sterowanie zwrotnicą i było wajchowanie.
Ostatnio zmieniony pn 23:24, 03 kwie 2017 przez domino, łącznie zmieniany 2 razy.
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Domino - już było kilkanaście postów wyżej... :D
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: eDragon55 »

Dziś też dodam kilka rzeczy od siebie.
Około godziny 12 na Rzgowskiej w stronę centrum linia 6 była nabita, a w obydwu wagonach linii 5, która jechała tylko minutę za linią 6 było tylko kilka wolnych miejsc. Linia 70 to oczywiste, że zapchana, 75 miało niezłe napełnienie nawet wieczorem, 55 też całkiem sporo ludzi na Tatrzańskiej w godzinach szczytu prosi się o autobus przegubowy jeśli dalej tak będzie.

Na Kilińskiego między Śląska a Przybyszewskiego spokojnie wystarczy sama linia 1 ale powinna być obsługiwana składami. Szkoda, że zabrakło na to taboru bo widać, że pojedynczy wagon to zdecydowanie za mało.
Ostatnio zmieniony pn 23:49, 03 kwie 2017 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Na FB Łódź Łączy jaka propaganda Rokicia w sprawie 77 - że potoki już dziś SUPER i weekendy obowiązkowo mają być XD

Szkoda, że wszyscy obserwatorzy czy to tu czy SSC widzieli te "super potoki" wynoszące kilku pasażerów :lol:

Dobrze, że będą badania napełnień.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

To jest dopiero pierwszy dzień, ciężko po pierwszym dniu cokolwiek oceniać, gdy ludzie nie zdążyli jeszcze wypróbować różnych wariantów dojazdu, a nie raz nie wiedzą nawet, jakie warianty w ogóle mają do wyboru.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

To oczywiste, tylko bawi mnie ten tekst a'la PRL-owska propaganda XD
Arinera
Bywalec
Posty: 243
Rejestracja: wt 18:15, 02 sie 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Arinera »

Od propagandy to są władze miasta.
Pozostali przy nich to amatorzy.

Jutro zapewne uda mi się przetestować nowe 79.
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

Linie 59 i 73 tak naprawdę można już dziś skrócić do Zachodnia/Limanowskiego (co było wcześniej zaplanowane na jesień) bo taką trasą jak mają jeździć od środy to nikomu służyć nie będą.
Trzeba być kretynem, by forsować system przesiadkowy z koniecznością przejścia prawie 0,5 km z przystanku na przystanek (bo tyle trzeba będzie przejść z Ogrodowa/Nowomiejska do Zachodnia/Legionów).
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

62 8:43 słabo - na Demokratycznej 6 osób, Paradnej 9, przy CZMP 14 (to był maks).

70 zapchana - jak tak dalej pójdzie, to powinien być szczyt co 6 jak 96.

5 na Kurczaki przy białym kościele wszystkie siedzące zajęte i 3-4 osoby stały :D, 16 jakieś 8-10 osób (liczone na szybko).

55 nawet po porannym szczycie zapchane na Tatrzańskiej, o 96 na Przybyszewskiego lepiej nie wspominać - jakby ludzie mogli, to by na dachu nawet jechali :shock:

3 na Augustów parę wolnych miejsc siedzących, 7 do centrum pustawa (kilku pasażerów).
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

Jordi pisze: 70 zapchana - jak tak dalej pójdzie, to powinien być szczyt co 6 jak 96.
Szczyt co 6min to powinien być od początku, to wiadomo od dawna. Kwestia tylko czy w pełnym czy skróconym wariancie.
55 nawet po porannym szczycie zapchane na Tatrzańskiej, o 96 na Przybyszewskiego lepiej nie wspominać - jakby ludzie mogli, to by na dachu nawet jechali :shock:
Z tym 96 to ogólnie problem bo chyba za bardzo nie da się stworzyć alternatywy. 13 na objeździe do Augustów jeździła pusta.
Pytanie czy ZDiT nie uwali 96 - już gdzieś czytałem, ze chcą się spytać mieszkańców Teofilowa czy nie chcą podjazdu autobusem pod Fabryczny, a to oznacza wydłuzenie czasu przejazdu dla osób jadacych z/na Widzew. Ewentualnie podział linii, ale to też tragedia by była.

3 na Augustów parę wolnych miejsc siedzących, 7 do centrum pustawa (kilku pasażerów).
Bo 7 to na Śląską powinna iść.
Tramwaj tylko do CM. Zarzew jest bez sensu - nie dojeżdża na Widzew Wschód, a znowu na Przybysza między Lodową, a ŚmigłegoRydza to pasażerowie mogą się pojawić dopiero przy Tatrzańskiej(kier. Koziny). Może by było lepiej gdyby tramwaj dojeżdżał do hipotecznej krańcówki tramwajowej Czajkowskiego, ale to pewno za niski stosunek zysku do kosztów.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

nowy1212 pisze: Bo 7 to na Śląską powinna iść.
Koniecznie przez Śmigłego-Rydza, Przybyszewsksiego i ŁTR. Brakuje relacji z tego blokowiska przy Śmigłego Rydza przez ŁTR.

-------

Miałem wątpliwy zaszczyt jazdy jazdy 74B....
Jaki idiota z trójcy BSM/ZDiT/MPK nie zrobił przystanku na Czerwonej przy Piotrkowskiej - przesiadka na tramwaj ze spacerem od Wólczańskiej do Piotrkowskiej. Aaaa zapomniałem, a przecież rządzi dogmat "wincyj przesiadek" to miałem jechać na Plac, tam czekać na 5 a potem po przejechaniu aż jednego przystanku z powrotem kolejny raz przesiąść się na tramwaje 2, 3 lub 7.

Najlepszy jest odcinek od dawnego kina Przedwiośnie do bramy wjazdowej do szpitala WAM. Trzy przystanki. Na bogato. Szkoda że aby przesiąść się na tramwaje jadące po Mickiewcza trzeba taaaaaki kawał z burta iść a potem jeszcze te wspinaczki po schodach stanowiące barierę dla starszych osób.
ODPOWIEDZ