Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Mnie akurat nie pytali czy częściej jeżdżę tramwajem czy autobusem ale to pewnie zależy na kogo się trafi. Wiem, że osoba ankietująca zapisywała coś jak ludzie wsiadali lub wysiadali.
Tak w ogóle to do linii 7 dołączyła linia 4 z solówkową obsługą przez cały tydzień.
Tak w ogóle to do linii 7 dołączyła linia 4 z solówkową obsługą przez cały tydzień.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie wiem, czy w temacie, ale zawiesił mi się komputer przy chęci zaobserwowania pewnego posta na dyskusji o transporcie w Łodzi i nadal jest 19:11. Awarię usunę jakoś. To tylko taka ciekawostka.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dobry pomysł z tą zamianą 46 na 87B. Raz, że frekwencja raczej na autobus niż długi tramwaj, dwa, że autobus jest niskopodłogowy. Jeszcze powinien robić zawijas po szpital.BB93 pisze:Widać, że Stokom jeszcze brakuje linii. Pojawiła się propozycja wydłużenia 87B do Janosika-Wyżynna. Gdyby do tego doszło, powinno się skrócić 46 na Telefoniczną, bo to już de facto dublowanie się autobusu z tramwajem.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
To może w ogóle puścić 46 z powrotem na Zdrowie? Poprawi się sytuacja na Legionów, linie ze Zgierza przestaną jeździć w jedno miejsce, chyba nawet oszczędzi się kilka wzkm.
No i oczywiście N46 do stajni z synchronizacją z autobusami
No i oczywiście N46 do stajni z synchronizacją z autobusami
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No i powoli już klarują się najpopularniejsze postulaty.
- przywrócenie 17 w weekendy na pełnej trasie (kilka wątków, łącznie ponad 20 głosów na tak)
- przywrócenie 68 na poprzedniej trasie (kilka wątków, łącznie ponad 20 głosów na tak - tylko znowu problem byłby z Ekonomiczną - pewno musiałoby powstać coś ala 68A od Ikei do Chojen choćby co godzinę na dostawczaku Vero)
- 7 na Śląską (kilka wątków, kilkanaście głosów na tak)
- przywrócenie N4 do Nowosolnej (kilkanaście głosów na tak i wielka krytyka w komentarzach, że "Mileszkom zabrano nocny" - możnaby faktycznie 2 kursy chociaż o 1 i 3 dać do Mileszek - tam na skrzyżowaniu 12m autobus spokojnie zawróci)
- Częstsza 8 do centrum zamiast 16 - czyli jednak potwierdza się kolejny raz to co pisałem, że 16 w obecnej sytuacji nie jest nam potrzebna.
Poza tym przekrzykują się zwolennicy i przeciwnicy 99 na nowej trasie (po równo jest ich). Jeszcze ponad 10 głosów ma tramwaj łączący południe miasta z Zarzewem, o co prosiło to osiedle, a dostało... kopię 3
Tyle chyba z tych najpopularniejszych wątków jeśli chodzi o trasy (bo tam jeszcze trochę wątków o numeracji linii jest czy przystankach).
- przywrócenie 17 w weekendy na pełnej trasie (kilka wątków, łącznie ponad 20 głosów na tak)
- przywrócenie 68 na poprzedniej trasie (kilka wątków, łącznie ponad 20 głosów na tak - tylko znowu problem byłby z Ekonomiczną - pewno musiałoby powstać coś ala 68A od Ikei do Chojen choćby co godzinę na dostawczaku Vero)
- 7 na Śląską (kilka wątków, kilkanaście głosów na tak)
- przywrócenie N4 do Nowosolnej (kilkanaście głosów na tak i wielka krytyka w komentarzach, że "Mileszkom zabrano nocny" - możnaby faktycznie 2 kursy chociaż o 1 i 3 dać do Mileszek - tam na skrzyżowaniu 12m autobus spokojnie zawróci)
- Częstsza 8 do centrum zamiast 16 - czyli jednak potwierdza się kolejny raz to co pisałem, że 16 w obecnej sytuacji nie jest nam potrzebna.
Poza tym przekrzykują się zwolennicy i przeciwnicy 99 na nowej trasie (po równo jest ich). Jeszcze ponad 10 głosów ma tramwaj łączący południe miasta z Zarzewem, o co prosiło to osiedle, a dostało... kopię 3
Tyle chyba z tych najpopularniejszych wątków jeśli chodzi o trasy (bo tam jeszcze trochę wątków o numeracji linii jest czy przystankach).
Dokładnie. To nawet nie jest głupi pomysł. Stoki miałyby autobus do Manu (co 40 minut ale zawsze coś ) - wystarczy puścić to dalej Telefoniczną i może zawracać tam w tym parku (Giewont chyba ulica się nazywa) - koszty o wiele niższe niż wielki, 30-metrowy tramwaj co 24 minuty...Kazik pisze:Dobry pomysł z tą zamianą 46 na 87B. Raz, że frekwencja raczej na autobus niż długi tramwaj, dwa, że autobus jest niskopodłogowy. Jeszcze powinien robić zawijas po szpital.BB93 pisze:Widać, że Stokom jeszcze brakuje linii. Pojawiła się propozycja wydłużenia 87B do Janosika-Wyżynna. Gdyby do tego doszło, powinno się skrócić 46 na Telefoniczną, bo to już de facto dublowanie się autobusu z tramwajem.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No jest jeszcze walka o tramwaje przy FabrycznymJordi pisze:
Tyle chyba z tych najpopularniejszych wątków jeśli chodzi o trasy (bo tam jeszcze trochę wątków o numeracji linii jest czy przystankach).
Z tym, ze generalnie ilość uwag czy nawet tych lajków jest tak niewielka, ze wg mnie to wszystko bez sensu, bo czy naprawdę 20 lajków to wystarczająca liczba głosów by wprowadzić dane zmiany? Wg mnie nie.
Ja się np zgadzam z 17, ze powinna jeździć w weekendy w pełnej trasie, ale no 20 lajków to się nie liczy tak naprawdę. Jeśli tak ma wglądać analiza dot. tego gdzie maja byc zmiany to mozna w ogóle nic nie robić, bo to jest nieprofesjonalne podejście do sprawy
Wtedy 46 dać na Koziny i mamy przyzwoita juz częstotliwosc bo 7 i 46 są co ok 24 min, czyli co 12min.Dokładnie. To nawet nie jest głupi pomysł. Stoki miałyby autobus do Manu (co 40 minut ale zawsze coś ) - wystarczy puścić to dalej Telefoniczną i może zawracać tam w tym parku (Giewont chyba ulica się nazywa) - koszty o wiele niższe niż wielki, 30-metrowy tramwaj co 24 minuty...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A oni nie skierowali już jakiś czas temu wszystkich tramwajów przez Fabryczny? Walczyć o coś, co już jest?nowy1212 pisze:No jest jeszcze walka o tramwaje przy Fabrycznym
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Walka jest w drugą stronę by tramwaje nie robiły "kółka pod dworzec".Kpc21 pisze:A oni nie skierowali już jakiś czas temu wszystkich tramwajów przez Fabryczny? Walczyć o coś, co już jest?nowy1212 pisze:No jest jeszcze walka o tramwaje przy Fabrycznym
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Wysłali, tylko, że część pasażerów gra w "wojnę" o te tramwaje. Stawka: powinny lub nie powinny skręcać na Fabryczny. Według mnie, Fabrycznemu należy się tylko 4, 9B i 12B. Ewentualnie, jeśli 12A wyślą na trasę przez stajnię jednorożców, to również ona może skręcać na Fabryczny w godzinach kursowania.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
"Należy się"... W tamtej okolicy można sobie pozwolić na dość mocne uprzywilejowanie tramwajów przejeżdżających przez dworzec, a że podjazd nie niesie za sobą pominięcia żadnego przystanku na trasie "prosto" to lepiej niech podjeżdżają.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A wg mnie nastąpiło już otwarcie biurowca Nowa Fabryczna, zaraz otwierają mBank i EC1, więc nie widzę powodu by tramwaje miały omijać dworzec. Obecnie ruch jest juz trochę większy na tym przystanku niż wcześniej. Jasne szału nie ma, ale nie jest aż tak pusto jak wcześniej.
Na dodatek objazd już nie zajmuje tak dużo czasu jak wcześniej.
Na dodatek objazd już nie zajmuje tak dużo czasu jak wcześniej.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale jakiś tramwaj musi być szybszy i w sumie nawet przydałoby się, aby jakąś linię wysłać prosto przez Narutowicza.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No, ale co to da pasażerowi 9, że 13 pojedzie prosto? Przecież przesiadka będzie pozbawiona sensu, bo szanse, ze zaraz za 9 będzie jechała 13 są małe.
Poza tym czemu załóżmy mieszkaniec Retkini ma mieć tramwaj pod Fabryczny, ale mieszkaniec Teofilowa już nie?
Poza tym czemu załóżmy mieszkaniec Retkini ma mieć tramwaj pod Fabryczny, ale mieszkaniec Teofilowa już nie?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przecież wyłączono światła. Więc nie wiem, o co im chodzi.TramMomentyStudenta pisze:Wysłali, tylko, że część pasażerów gra w "wojnę" o te tramwaje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Widać niektórym szkoda tych dwóch dodatkowych minut. Wiele miesięcy minęło zanim wszystkie linie powróciły pod dworzec ale zawsze tak będzie, że komuś coś nie będzie pasować.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Akurat Teofilów to ma 5 i przystanek mBank praktycznie tuż pod dworcem. W dodatku nawet z drugiej strony (rejon Niższa/Śląska) to duża część trasy 13 aż do Fabrycznego jedzie tak jak 4, czyli to tak, jakby 4 na Fabrycznym nie było, a 13 miała i tak średnio co drugi kurs. Problem mają tylko ci, którzy są mieszkańcami rejonu osiedla przy Niższej. Poza tym obecnie i tak 13 na tym Fabrycznym jest, tu akurat gdybam.nowy1212 pisze:Poza tym czemu załóżmy mieszkaniec Retkini ma mieć tramwaj pod Fabryczny, ale mieszkaniec Teofilowa już nie?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Słucham?TramMomentyStudenta pisze:Akurat Teofilów to ma 5 i przystanek mBank praktycznie tuż pod dworcem.nowy1212 pisze:Poza tym czemu załóżmy mieszkaniec Retkini ma mieć tramwaj pod Fabryczny, ale mieszkaniec Teofilowa już nie?
Ruch pod dworcem cały czas rośnie i nie ma powodu by wycofywać stamtąd tramwaje. Skrócenie czasu podróży o 2 minuty to śmieszny argument.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tymczasem rzecznik ZDiT w odpowiedzi na zapytanie portalu "transport-publiczny.pl" tłumaczy, że 4,7 i 16 mają cienki takt, bo i tak są... "dodatkiem" do głównych linii
7 i 16 to jeszcze, ale 4 dodatkiem?
No i znowu ta sama gadka o braku taboru i motorniczych i że w przyszłym roku na wiosnę chcą ten takt 12 wprowadzić, kiedy będą inne zmiany w siatce.
W ogóle i tak lepiej, że zapytali Andrzejewskiego, bo ZiM to ma gorzej z panem Wasiakiem vel. "yyy... eee... aaaa... ekhm..."
No i wyszło na moje, że na wiosnę zmiany będą (o ile się wyrobią, bo z tym niestety są na bakier).
Faktycznie 4 sygnalizacje, z których chodzą DWIE
7 i 16 to jeszcze, ale 4 dodatkiem?
No i znowu ta sama gadka o braku taboru i motorniczych i że w przyszłym roku na wiosnę chcą ten takt 12 wprowadzić, kiedy będą inne zmiany w siatce.
W ogóle i tak lepiej, że zapytali Andrzejewskiego, bo ZiM to ma gorzej z panem Wasiakiem vel. "yyy... eee... aaaa... ekhm..."
No i wyszło na moje, że na wiosnę zmiany będą (o ile się wyrobią, bo z tym niestety są na bakier).
No w komentarzach "zbulwersowani" ludzie piszą, że przez dworzec nawet SIEDEM minut tracą, bo jest tyle światełmig pisze: Słucham?
Ruch pod dworcem cały czas rośnie i nie ma powodu by wycofywać stamtąd tramwaje. Skrócenie czasu podróży o 2 minuty to śmieszny argument.
Faktycznie 4 sygnalizacje, z których chodzą DWIE
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dwie, przez które tramwaj i tak musiałby przejechać, tylko w innej relacji.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie wiem jak kogoś takiego można zatrudnić na stanowisko rzecznika. Dodatkowo wada wymowy lekka, która powoduje, ze wszystko mówi tak niewyraźnie.Jordi pisze:W ogóle i tak lepiej, że zapytali Andrzejewskiego, bo ZiM to ma gorzej z panem Wasiakiem vel. "yyy... eee... aaaa... ekhm..."
Niech sobie pisze artkuły w gazetach,a le no rzecznikiem nie powinien byc.
Na wiosnę to sie zaczna remonty, więc tyle będzie tych wzmocnień.No i wyszło na moje, że na wiosnę zmiany będą (o ile się wyrobią, bo z tym niestety są na bakier).
A tam bzdety piszą i tyle. Jazda pod dworzec idzie teraz sprawnie.No w komentarzach "zbulwersowani" ludzie piszą, że przez dworzec nawet SIEDEM minut tracą, bo jest tyle świateł
Faktycznie 4 sygnalizacje, z których chodzą DWIE
Dokładnie.Kpc21 pisze:Dwie, przez które tramwaj i tak musiałby przejechać, tylko w innej relacji.