Bardziej piłem do tego, że wg kolegi 5 to niby dojazd z Teofilowa do dworcaJordi pisze:No w komentarzach "zbulwersowani" ludzie piszą, że przez dworzec nawet SIEDEM minut tracą, bo jest tyle światełmig pisze: Słucham?
Ruch pod dworcem cały czas rośnie i nie ma powodu by wycofywać stamtąd tramwaje. Skrócenie czasu podróży o 2 minuty to śmieszny argument.
Faktycznie 4 sygnalizacje, z których chodzą DWIE
Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A tak, faktycznie zapomniałem, że 5 jeździ na Żabieniec, a nie Teofilów.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie po to było tyle miesięcy walki ze światłami, żeby tramwaje jeździły prosto Narutowicza. Dwie minuty nikogo nie zbawią a miejsce tramwaju jest pod dworcem. Sam korzystam z tej trasy dość często i nie przeszkadzają mi te dodatkowe 2 minuty.
W większą częstotliwość na wiosnę jestem skłonny uwierzyć bo rozpoczną się kolejne remonty, więc pewnie znów będzie coś skrócone albo zawieszone i może dojadą kolejne NF6D. Jak na razie na jesień zrobiono krok w tył zamiast w przód ale może na wiosnę będzie inaczej.
W większą częstotliwość na wiosnę jestem skłonny uwierzyć bo rozpoczną się kolejne remonty, więc pewnie znów będzie coś skrócone albo zawieszone i może dojadą kolejne NF6D. Jak na razie na jesień zrobiono krok w tył zamiast w przód ale może na wiosnę będzie inaczej.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Linia 4 kursuje już jako skład. Ciekawe czy ma to związek z ostatnim wypadkiem na Zgierskiej przy Św. Teresy.eDragon55 pisze:Tak w ogóle to do linii 7 dołączyła linia 4 z solówkową obsługą przez cały tydzień.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Co się stało z linią S1? Linia zdaje się wyparowała na okres wakacyjny, i po wakacjach nie wróciła.
Sens tej linii był żaden, ale likwidacja tak bez żadnej zapowiedzi?
Sens tej linii był żaden, ale likwidacja tak bez żadnej zapowiedzi?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dzisiaj na lodz.gazeta.pl jest wywiad z Tomaszem Bużałkiem o ocenie reformy. Mógłby cały tekst ktoś wkleić? Wyczerpałem limit...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tak jak się spodziewałem - nic nowego nie przeczytałem w tym wywiadzie.
A nie sory, że 88 jest popularne po remontach na Gdańskiej. Tylko wczoraj w ścisłym szczycie przy Kaliskim szło w obu kierunkach na palcach jednej ręki policzyć pasażerów
A nie sory, że 88 jest popularne po remontach na Gdańskiej. Tylko wczoraj w ścisłym szczycie przy Kaliskim szło w obu kierunkach na palcach jednej ręki policzyć pasażerów
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ja się zgadzam z jednym tylko fragmentem że to źle że nie będzie liczenia pasażerów i to źle że takich badań się nie robi co 2 lata. Bez tego trudno stwierdzić gdzie należy zwiększyć a gdzie można zmniejszyć liczbę kursów.
Poza tym dla mnie brednie, a mówienie że jest super jak każdy widzi że wszystko jeździć niepunktualnie to już naprawdę dno.
Poza tym dla mnie brednie, a mówienie że jest super jak każdy widzi że wszystko jeździć niepunktualnie to już naprawdę dno.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Strona z dyskusją o siatce połączeń już zaczyna się wieszać. Sporo o 78, wcale mnie to nie dziwi. Co do moich rejonów, to w sumie spodobała mi się ta propozycja 87B aby wydłużyć ją do Wyżynnej w zamian za 46 do Telefonicznej czy gdzie. Jakby się o Olkuską pokusili to nie miałbym prawda w ogóle źle o tej reformie mówić w kwestii mojego osiedla. Ale dopóki zostaną takie patologie jak to 78 kończące nigdzie, rzadkie kursy 10/11 w weekendy czy braki w porannych kursach no to nadal będzie g*wno.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Uwagi Zditu wygaszone?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
– W pierwszym kwartale przyszłego roku wprowadzimy zmiany w komunikacji - zapowiada dyr. Chylak. Największe szanse na realizację ma żądanie pasażerów, by na dawną trasę wrócił autobus 57. Tyle że znów może się on spóźniać przez korki na Sienkiewicza. - Będziemy szukać najlepszego rozwiązania - mówi dyr. Chylak. ZDiT rozważy też wygodniejszą dla pasażerów trasę linii 78, a mieszkańcy Dołów mogą liczyć na pozostawienie trasy 87 na trasie przez Palki http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lo ... ji/jvlp6e2
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A teraz niby 57 nie jeździ Sienkiewicza?
Tylko przy powrocie 57 podejrzewam, że 70 zostanie skrócona na dworzec - coś za coś.
Ciekawe co zrobią z 85? No i na bank nie pozostanie częstotliwość 12, bo Sporna, Zagajnikowa i Inflancka będą jeździć 57. Najlepiej byłoby zrobić całość do Arturówka w takcie 24/40 i weekendy 30/40.
Jak 78 wróci, to Teofilów będzie wrzeszczeć, żeby z powrotem wjeżdżał w osiedle, a wtedy pewno 96 zrobią skrócony wariant z Janowa (np do Placu Wolności 96A szczytówka). Bo w dorzucenie kasy totalnie nie wierzę.
Najlepiej byłoby powielić trasę 78 z 96 do Manu, czyli Lutomierską zamiast Drewnowskiej, gdzie jest 79 i 87 - chociaż 87 to linia obowiązkowo do sprawdzenia i to przez kilka dni, bo 50% ludzi pisze, że są tłumy, a 50%, że wozi powietrze.
Tylko przy powrocie 57 podejrzewam, że 70 zostanie skrócona na dworzec - coś za coś.
Ciekawe co zrobią z 85? No i na bank nie pozostanie częstotliwość 12, bo Sporna, Zagajnikowa i Inflancka będą jeździć 57. Najlepiej byłoby zrobić całość do Arturówka w takcie 24/40 i weekendy 30/40.
Jak 78 wróci, to Teofilów będzie wrzeszczeć, żeby z powrotem wjeżdżał w osiedle, a wtedy pewno 96 zrobią skrócony wariant z Janowa (np do Placu Wolności 96A szczytówka). Bo w dorzucenie kasy totalnie nie wierzę.
Najlepiej byłoby powielić trasę 78 z 96 do Manu, czyli Lutomierską zamiast Drewnowskiej, gdzie jest 79 i 87 - chociaż 87 to linia obowiązkowo do sprawdzenia i to przez kilka dni, bo 50% ludzi pisze, że są tłumy, a 50%, że wozi powietrze.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jeździ, ale opóźnienia z Sienkiewicza nie przenoszą się na odcinek między Fabrycznym a Marysinem.Jordi pisze:A teraz niby 57 nie jeździ Sienkiewicza?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie wiem czy ktoś zrzuca dane z liczników i co się z nimi dzieje, ale Limanowskiego ma tyle krótkich z liczarkami, że można by dość dokładnie oszacować zapełnienia każdego dnia od 1.04.chociaż 87 to linia obowiązkowo do sprawdzenia i to przez kilka dni
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Po pierwsze, 57 mogłoby jeździć Kilińskiego, choć nie da się ukryć, że Sienkiewicza bliżej do Piotrkowskiej.Jordi pisze:Tylko przy powrocie 57 podejrzewam, że 70 zostanie skrócona na dworzec - coś za coś.
Ciekawe co zrobią z 85? No i na bank nie pozostanie częstotliwość 12, bo Sporna, Zagajnikowa i Inflancka będą jeździć 57. Najlepiej byłoby zrobić całość do Arturówka w takcie 24/40 i weekendy 30/40.
Po drugie, 57 na Marysińską nie powinno oznaczać skrócenia 70 do Dw. Fabrycznego, bo 70 pojechała na Doły zamiast starego 85, a zamiast 57 na Marysin jest nowe 85. Logiczne byłoby więc, w przypadku powrotu 57 na Marysińską, zlikwidowanie 85 i skrócenie 70 do Źródłowej (Dw. Północny).
A już najlepiej, gdyby tak jak piszesz, zostawić wariant 85B do Arturówka co 24 lub 30 min, może być prosto Franciszkańską do Inflanckiej (żeby uspokoić mieszkańców Szklanej) i w drugą stronę do Północnej, bez zawijasa przez Źródłową i Północną.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No ale co wtedy po trasie 85? Ono jest potrzebne.
Dwie chyba jedyne sensowne opcje to:
- połączenie 57 z 85 w jedną linię (po prostu bez przesiadki na Fabrycznym), przeguby wbrew temu co twierdziło MPK mogą jechać na 85, bo takiego (chyba z rezerwy) na tej linii widziałem, i bez problemu pokonał skrzyżowanie Północna/Źródłowa/Wierzbowa/Sporna (zakładam, że po zmianie frekwencja w 57 wróci do normy i przeguby będą uzasadnione),
- zastąpienie na Palki i Inflanckiej 70 przez 57 właśnie, po trasie obecnego 70.
Ale z tą drugą opcją jest pewien problem. Jazda w kierunku Widzewa. Z 70 można się bez problemu było przesiąść na 9, natomiast 57 już takiej opcji nie da. To znaczy w sumie da, ale trzeba będzie się tłuc przez Sterlinga i przesiadać się na pl. Dąbrowskiego, co pasażerom się nie spodoba.
Dwie chyba jedyne sensowne opcje to:
- połączenie 57 z 85 w jedną linię (po prostu bez przesiadki na Fabrycznym), przeguby wbrew temu co twierdziło MPK mogą jechać na 85, bo takiego (chyba z rezerwy) na tej linii widziałem, i bez problemu pokonał skrzyżowanie Północna/Źródłowa/Wierzbowa/Sporna (zakładam, że po zmianie frekwencja w 57 wróci do normy i przeguby będą uzasadnione),
- zastąpienie na Palki i Inflanckiej 70 przez 57 właśnie, po trasie obecnego 70.
Ale z tą drugą opcją jest pewien problem. Jazda w kierunku Widzewa. Z 70 można się bez problemu było przesiąść na 9, natomiast 57 już takiej opcji nie da. To znaczy w sumie da, ale trzeba będzie się tłuc przez Sterlinga i przesiadać się na pl. Dąbrowskiego, co pasażerom się nie spodoba.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Sklejenie obecnego 57 i 85AB to pomysł o tyle słaby, że nadal nie ma powrotu 57 na Doły, tj. w rejon Wojska Polskiego/Sporna i cmentarza, a to jest tak samo ważne, jak powrót tej linii na Marysińską. Jakoś się mieszkańcy Dołów nie chcą przesiadać z 70 na 51/53AĄBCĆDEĘ i potem jeszcze raz na Fabrycznym, żeby dojechać do centrum. Albo jechać tramwajem, do którego ciężko im się wspiąć i który buja jak w wesołym miasteczku, co już raczej tych ludzi nie bawi.
Jeszcze jednym pomysłem na zapewnienie w miarę częstej obsługi Franciszkańskiej na północ od Wojska Polskiego jest wydłużenie 66 i zrobienie jednego taktu co 24 min na przemian z 85B, tylko wtedy kasy by starczyło pewnie tylko na kursy obu linii tylko do Źródłowej (Dw. Północny), tj. kosztem skrócenia 85B i likwidacji 85A.
Jeszcze jednym pomysłem na zapewnienie w miarę częstej obsługi Franciszkańskiej na północ od Wojska Polskiego jest wydłużenie 66 i zrobienie jednego taktu co 24 min na przemian z 85B, tylko wtedy kasy by starczyło pewnie tylko na kursy obu linii tylko do Źródłowej (Dw. Północny), tj. kosztem skrócenia 85B i likwidacji 85A.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dw. Północny to nie bardzo, bo pewnie MPK wypowiedziało PKS-owi umowę na użyczanie im punktu socjalnego na dworcu, jak wycofało przy nim krańcówkę. Chociaż mogą w zamian punkt zorganizować w budynku wydziału praw jazdy (dawny budynek dworca), który jest w dyspozycji UMŁ.
Przede wszystkim Północny to żaden sensowny węzeł przesiadkowy. Już lepiej niech to dojeżdża np. do Bałuckiego. A jeszcze lepiej do Zachodniej. Można zrobić tam krańcówkę i wydłużyć do niej też 64.
Przede wszystkim Północny to żaden sensowny węzeł przesiadkowy. Już lepiej niech to dojeżdża np. do Bałuckiego. A jeszcze lepiej do Zachodniej. Można zrobić tam krańcówkę i wydłużyć do niej też 64.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A Bazarowa to gdzie? Kiedyś mieliśmy w dyspozycji taką krańcóweczkę. Dawniej na niej nawet wykręcało 65 - to jeszcze hen, ale stawała tam parę ładnych lat temu masa busów w różnych kierunkach: do Głowna, do Ozorkowa, do Poddębic. Dlaczego ta pętelka poszła w niepamięć? I w ogóle kiedy?