Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale w 2020 roku już można byłoby myśleć o remoncie torowiska od Ronda aż po skrzyżowanie z Wróblami - dalej nie jest chyba źle.
Nie, 7 do Ikei - w życiu, będzie się dublować z 11B od pl. Wolności wzwyż. 7 niech zostanie na Przybysza, a dalej Śmigłego-Rydza do Śląskiej, choć teraz jest to nierealne z uwagi na objazdy.
Po wybudowaniu torów na Broniewskiego i zakończeniu WZII raczej należy się spodziewać zmian w siatce połączeń. Tyle w temacie.
Nie, 7 do Ikei - w życiu, będzie się dublować z 11B od pl. Wolności wzwyż. 7 niech zostanie na Przybysza, a dalej Śmigłego-Rydza do Śląskiej, choć teraz jest to nierealne z uwagi na objazdy.
Po wybudowaniu torów na Broniewskiego i zakończeniu WZII raczej należy się spodziewać zmian w siatce połączeń. Tyle w temacie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nazwy krańcówek oczywiście coraz dłuższe i miasto uparcie trzyma się tego, że w nazwie pętli musi być nazwa osiedla. Obecnie dobrze widoczny i znany napis Śląska czy Kurczaki będzie zastąpiony znacznie dłuższymi.
To jednak miasto postanowiło trochę urozmaicić tramwajowe zmiany lutowe bo miała być zmiana tylko 12 + 18 a będzie jeszcze 11A i 16.
Pomysł z 11A jest dobry bo Piastów Kurak dostanie to co chciał i teoretycznie większa częstotliwość ale zapewne tylko w dni robocze no i 16 nie będzie powtarzać 15. Zmiana numeracji z 11A na 16 byłaby dobra jeśli ta linia zostanie na dłużej bo podczas objazdów linii 5 i 6 kursowanie 11A dalej jak na Plac Niepodległości mija się z celem.
Szkoda, że nic nie ruszyło z linią 7 ale teraz i tak będą remonty, więc zmiana trasy dużo to by nie zmieniło. W dodatku ostatnio na Śląskiej pojawiła się linia 1.
Po wybudowaniu torowiska na Broniewskiego powinny jeździć dwie linie tramwajowe jedna pewnie zastąpi obecną 70, a druga to wydłużona 11A, 16 lub zmieniona trasa linii 7. Po odbudowaniu torowiska na Czerwonej i Wróblewskiego 16 mogłaby jeździć przez Przybyszewskiego na Widzew (zamiast 7) ale to już dłuższa perspektywa.
Kiedyś krótkim łącznikiem na Broniewskiego jeździła linia 1 dalej przez Paderewskiego, Pabianicką, Rudzką na Popioły ale od momentu zlikwidowania łącznika czyli w 1992 linia 1 jeździ na pętlę Dworzec Łódź Chojny i tak jest do dziś.
To jednak miasto postanowiło trochę urozmaicić tramwajowe zmiany lutowe bo miała być zmiana tylko 12 + 18 a będzie jeszcze 11A i 16.
Pomysł z 11A jest dobry bo Piastów Kurak dostanie to co chciał i teoretycznie większa częstotliwość ale zapewne tylko w dni robocze no i 16 nie będzie powtarzać 15. Zmiana numeracji z 11A na 16 byłaby dobra jeśli ta linia zostanie na dłużej bo podczas objazdów linii 5 i 6 kursowanie 11A dalej jak na Plac Niepodległości mija się z celem.
Szkoda, że nic nie ruszyło z linią 7 ale teraz i tak będą remonty, więc zmiana trasy dużo to by nie zmieniło. W dodatku ostatnio na Śląskiej pojawiła się linia 1.
Po wybudowaniu torowiska na Broniewskiego powinny jeździć dwie linie tramwajowe jedna pewnie zastąpi obecną 70, a druga to wydłużona 11A, 16 lub zmieniona trasa linii 7. Po odbudowaniu torowiska na Czerwonej i Wróblewskiego 16 mogłaby jeździć przez Przybyszewskiego na Widzew (zamiast 7) ale to już dłuższa perspektywa.
Kiedyś krótkim łącznikiem na Broniewskiego jeździła linia 1 dalej przez Paderewskiego, Pabianicką, Rudzką na Popioły ale od momentu zlikwidowania łącznika czyli w 1992 linia 1 jeździ na pętlę Dworzec Łódź Chojny i tak jest do dziś.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Wydaje mi się, ze 16 powinna jechać Broniewskiego na Śląską, a na Kurczaki 13. Wtedy 13 w miarę zastąpi/wspomoże 70, która obecnie jest wypchana po brzegi.TramMomentyStudenta pisze: Tak. To jest więcej niż pewne, że 16 wyląduje na Śląskiej. Ale nie dostanie nowego taboru, bo Politechniki. Więc na Broniewskiego będzie musiała być skierowana jeszcze jedna linia, kursująca przez Rzgowską. O czym w 2020.
Coś czuję, ze tylko w tygodniu. Zobaczymy.Maxx pisze:Oby 11A nie kursowała tylko w robocze i tylko w godzinach szczytu.
A ostatnio na SSC o tym dyskutowaliśmy. Dla mnie to wydłużenie nazw to tragedia. Rozumiem pojedyncze przypadki, ale powinno sie ich unikac i to zwłaszcza na liniach tramwajowych, gdzie wyświetlacze są po prostu malutkie. Taka propozycja w mieście starzejącym się to jest kpina ciekawe co na to jakiś rzecznik osób starszych. Przecież dobry wzrok wśród osób starszych to rzadkość, a i wśród młodych też nie jest dobrze.STUDI pisze:Nazwy powinny być JEDNOWYRAZOWE, w ostateczności DWA WYRAZY. Skróty jednoznaczne krótkie (max 3 litery) bez kropki zajmującej miejsce.
To jest największy absurd tych poprawek.
Dziwne, ze Augustów nie ruszyli też powinno wydłużyć i dać jakiś tasiemiec w stylu "Wschód os. Widzew Wschód"
proponuje jeszcze kursy zjazdowe zamiast Zjazd do zajezdni to zmienić na coś w stylu "Zjazd do centrum serwisowego MPK Łódź"STUDI pisze:MATEK POLSKICH to SZP MATKI POLKI. Tę nazwę wszyscy praktycznie przyjezdni kojarzą za to mało w ogóle z łodzina wie co to jest Instytut CZMP.
To trzeba było 7 skrócić. Ta linia nie jest póki co potrzebna na odcinku wschodnim, a zaoszczędzone wzkm by się wykorzystało na coś innego.eDragon55 pisze:Szkoda, że nic nie ruszyło z linią 7 ale teraz i tak będą remonty, więc zmiana trasy dużo to by nie zmieniło.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
11A na bank tylko w robocze. Skąd niby mają zabrać, żeby w weekendy było? Z 11B, które już dzisiaj przy ładnej pogodzie jest zawalone ludem z Ikei?
Tak czy inaczej jest to poprawa oferowania na Kurczakach i Paderewskiego, bo 11A kursuje 2x częściej od 16, a w weekendy i tak zostaje Kurakowi 57 wydłużone z powrotem.
Także 11A pewno jak teraz pon-pt co 12 minut od 6 do 18 i co 20 do 19:30-20:00.
PS. W komunikacie Mpk na FB brak info o 92. Przeoczenie, czy jednak wycofanie się ze zmian?
Tak czy inaczej jest to poprawa oferowania na Kurczakach i Paderewskiego, bo 11A kursuje 2x częściej od 16, a w weekendy i tak zostaje Kurakowi 57 wydłużone z powrotem.
Także 11A pewno jak teraz pon-pt co 12 minut od 6 do 18 i co 20 do 19:30-20:00.
PS. W komunikacie Mpk na FB brak info o 92. Przeoczenie, czy jednak wycofanie się ze zmian?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
92 będzie w drugim komunikacie o robotach na Tomaszowskiej od 5 lutego.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Aha to spoko, bo moja znajoma już zaczęła się wkurzać xD Dzięki za info
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
https://web.facebook.com/tulodz/videos/ ... 516768410/
Tu jeszcze wypowiedź pana Papierskiego i kogoś ze ZDiT.
Tu jeszcze wypowiedź pana Papierskiego i kogoś ze ZDiT.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Coś więcej o zakresie prac? Zamkną Tomaszowską całkowicie? Na którym odcinku ?mig pisze:92 będzie w drugim komunikacie o robotach na Tomaszowskiej od 5 lutego.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Zapraszam do tematu "Rozkłady jazdy"FishRman pisze:Coś więcej o zakresie prac? Zamkną Tomaszowską całkowicie? Na którym odcinku ?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Najpierw niech wybudują. Ten "genialny" plan transportowy jak widac nie przetrwał nawet roku. Nie ma co na nim opierac przyszłej siatki linii. Twoja propozycja jest mniej wiecej OK w sensie by były dwa przbiegi od Paderewskiego - Broniewskiego - Niższa i drugi od Śmigłego Rydza - Broniewskiego - i dalej albo Rzogwska (wtedy powinna być linie Kilińskiego przez Broniewskiego do Paderewskiego - gdzie, dokąd, skąd to już sprawa wtórna) tyle że z linii 13 robi się mały potworek.nowy1212 pisze:Wydaje mi się, ze 16 powinna jechać Broniewskiego na Śląską, a na Kurczaki 13. Wtedy 13 w miarę zastąpi/wspomoże 70, która obecnie jest wypchana po brzegi.
Najwiekszy babol planu transportowego tkwi w tym, że dublujemy relacje pomiędzy dzielnicami. Dąbrowa - Teofilów - linie 2 i 13 (aktualnie jeszcze 96), Chojny i Doły linie 1 i 6, RLL i Lumumbowo - lnie 15 i 17, Olechów Retkinia 10 i 80, Pl. Dąbrowskiego - Retkinia 12 i 86. Jak już dodajemy linie z danego osiedla to każda z nich ma jechać docelowo w inny rejon miasta. Argument że po środku inną trasą jedzie jest nieistotny, powinniśmy dać połączenia do różnych dużych osiedli bez przesiadki. Mnożenie przesiadke niestety zniechcąca do korzystania z KM bo znacząco wydłuża czas przejazdu (sama przesiadka może trwać dłużej niz przejazd dwoma liniami to oznacza izż skorzystanie z KM nie ma sensu). Błędem wtedy jest robienie jednej dobrej relcji z jednym tylko docelowym punktem. Nie mamy żadnej oferty sprawnego transportu dla ludzi jadących tranzytem przez centrum. ŁKA i kolejowy tunel średnicowy niwiele zmieni w tej kwestii.
16 do likwidacji, 11A i 18 całdodniowe i całoygodniowe, linia 7 do IKEI. No ale to byłoby sie przrznanie do błędu z cłąkowicie zbędną przy naszych możłiwościach taborowych i finansowych linia 16.nowy1212 pisze: Coś czuję, ze tylko w tygodniu. Zobaczymy.
Malutkie literki to jedno, ale scrolowane takie potworki to uniemożliwiają sprawne przeczytanie relacji na tablicach przystankowych. Owszem są one tragiczne te tablice (nadają sie jedynie na złom) - jednak czekanie aż się całość przescroluje to oznaczać będzie długie czekanie na kompletną informację. Nazwa pętli dłuższa niż pole tekstowe na tablicy przystankowej jest nie do przyjęcia. Ponadto czasem jest tylko sekunda dwie na przeczytanie kierunku. Wielowyrazowy scrollowany ciąg by były duże litery to uniemożliwia.nowy1212 pisze: A ostatnio na SSC o tym dyskutowaliśmy. Dla mnie to wydłużenie nazw to tragedia. Rozumiem pojedyncze przypadki, ale powinno sie ich unikac i to zwłaszcza na liniach tramwajowych, gdzie wyświetlacze są po prostu malutkie. Taka propozycja w mieście starzejącym się to jest kpina ciekawe co na to jakiś rzecznik osób starszych. Przecież dobry wzrok wśród osób starszych to rzadkość, a i wśród młodych też nie jest dobrze.
To jest największy absurd tych poprawek.
Przypomniałeć im naprawią swój błąd.nowy1212 pisze:Dziwne, ze Augustów nie ruszyli też powinno wydłużyć i dać jakiś tasiemiec w stylu "Wschód os. Widzew Wschód"
ZAJ TELEFONICZNA, ZAJ CHOCIANOWICE, ZAJ NOWE SADY, ZAJ LIMANOWSKIEGO - bez scrolowania na tablicach. Jak sie nie mieści to urwana nazwa jest doskonale czytejna.nowy1212 pisze:proponuje jeszcze kursy zjazdowe zamiast Zjazd do zajezdni to zmienić na coś w stylu "Zjazd do centrum serwisowego MPK Łódź"
Lepiej ją puścić do IKEI na czas przebudowy Śmigłego-Rydza. Więcej korzyści niż z obecnego idiotyzmu z linią 17.nowy1212 pisze:To trzeba było 7 skrócić. Ta linia nie jest póki co potrzebna na odcinku wschodnim, a zaoszczędzone wzkm by się wykorzystało na coś innego.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nieprawda. Mówiłem coś? Patrz wyżej. Jeżeli już tworzyć coś, co będzie bardziej ludzkie, to 7 owszem, do Ikei, ale nie przez ŁTR, tylko przez Politechniki, a 17 puścić owszem, na Telefoniczną, ale ze Zdrowia, jak jeszcze było przed 2000 rokiem.STUDI pisze:Lepiej ją puścić do IKEI na czas przebudowy Śmigłego-Rydza. Więcej korzyści niż z obecnego idiotyzmu z linią 17.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
7 przez al. Politechniki? Koziny potrzebują połączenia z ŁTRem.TramMomentyStudenta pisze:Nieprawda. Mówiłem coś? Patrz wyżej. Jeżeli już tworzyć coś, co będzie bardziej ludzkie, to 7 owszem, do Ikei, ale nie przez ŁTR, tylko przez Politechniki, a 17 puścić owszem, na Telefoniczną, ale ze Zdrowia, jak jeszcze było przed 2000 rokiem.STUDI pisze:Lepiej ją puścić do IKEI na czas przebudowy Śmigłego-Rydza. Więcej korzyści niż z obecnego idiotyzmu z linią 17.
A kiedyś już liczyłem (dodałem do 13 czas przejazdu linii 70) to tak źle by nie było jeśli chodzi o czas przejazdu, bo sa jeszcze takie dlugie linie. Z tym, że no potrzebna by była chyba rozbudowa krańcówki na Kurczakach by był dłuższy postój, a nie wiem czy tam się coś zmiesci.STUDI pisze:Najpierw niech wybudują. Ten "genialny" plan transportowy jak widac nie przetrwał nawet roku. Nie ma co na nim opierac przyszłej siatki linii. Twoja propozycja jest mniej wiecej OK w sensie by były dwa przbiegi od Paderewskiego - Broniewskiego - Niższa i drugi od Śmigłego Rydza - Broniewskiego - i dalej albo Rzogwska (wtedy powinna być linie Kilińskiego przez Broniewskiego do Paderewskiego - gdzie, dokąd, skąd to już sprawa wtórna) tyle że z linii 13 robi się mały potworek.
Ewentualnie 4 przedłużyć, ale no to wtedy takt musi być 12min.
100% racji. W ogóle o tym nie pomyślałem, ale to scrolowanie to tragedia jest wieczorami. Coś czuję, że to będą zmieniać za jakiś czas.Malutkie literki to jedno, ale scrolowane takie potworki to uniemożliwiają sprawne przeczytanie relacji na tablicach przystankowych.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale 7 nie może jechać do Ikei przez ŁTR!!!!!! Dlaczego mam to powtarzać? Ikea ma dojazd do placu Wolności co 12 minut i jeszcze więcej - można też jechać 41 i na placu Niepodległości, na dzisiejszy stan złapać 6. Jak kiedykolwiek zrobią 7 do Ikei przez ŁTR i jeszcze do tego co 12 minut, to będzie porażka totalna. Przy dzisiejszym takcie 24 minuty 7 jest linią dosyć niszową, ale sama trasa jest w miarę OK, choć na pewno lepiej byłoby ją widzieć przy Śląskiej.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale kto mówi, ze docelowo ma 7 być do Ikei? Docelowo zrobią Broniewskiego, 2 wróci na stara trasę i 7 będzie potrzebna, gdzie indziej, ale obecnie jeździ Przybyszewskiego do CM. Zarzew i tłoku w niej nie ma, więc lepiej ją wysłac gdzie indziej.
No i 11B by się przydało wsparcie w postaci 7 zwłaszcza w weekendy.
No i 11B by się przydało wsparcie w postaci 7 zwłaszcza w weekendy.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dajmy linię donikąd na 1 wagonie Konstala odcinając przy okazji Rudę i Rokicie od UŁ, Ronda Solidarności, Dołów. Genialne...TramMomentyStudenta pisze:Nieprawda. Mówiłem coś? Patrz wyżej. Jeżeli już tworzyć coś, co będzie bardziej ludzkie, to 7 owszem, do Ikei, ale nie przez ŁTR, tylko przez Politechniki, a 17 puścić owszem, na Telefoniczną, ale ze Zdrowia, jak jeszcze było przed 2000 rokiem.STUDI pisze:Lepiej ją puścić do IKEI na czas przebudowy Śmigłego-Rydza. Więcej korzyści niż z obecnego idiotyzmu z linią 17.
Pabianicka obok 11 musi mieć drugą linię:
- albo jak dzisiejsza 17
- albo jak stare 27
Nic innego nie wchodzi w grę. 7 zamiast 17 tylko zabiera, a w zamian nie daje nic, bo dojazd na parę bloczków i cmentarz zamiast do Placu Wolności, na UŁ, akademiki, Rondo Solidarności i Doły to jest śmiech na sali i parodia...
Wystarczy, że w weekendy mamy tylko dojazd w jedno miejsce albo dalej tylko 11B
To już lepiej zrobić 7 tylko do Placu Wolności, a za to 17 w weekendy na pełnej trasie nawet na solo.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Rokicie z UŁ i biurami w rejonie R.S. łączy dziś 15, które obecnie w szczególności nie jest niezawodne, jeśli chodzi o punktualność.
Druga sprawa, 7 jeździ w weekend, 17 nie (tzn. jeździ do pl. Niepodległości). Przez skasowanie 17 z okolic Ikei moglibyśmy bez problemu dać 7 na weekend i to jeszcze w wersji dwuwagonowej. Faktycznie, potrzebne wtedy byłyby duże zmiany w obsadzie taborowej, co idzie w koszta logistyczne.
Druga sprawa, 7 jeździ w weekend, 17 nie (tzn. jeździ do pl. Niepodległości). Przez skasowanie 17 z okolic Ikei moglibyśmy bez problemu dać 7 na weekend i to jeszcze w wersji dwuwagonowej. Faktycznie, potrzebne wtedy byłyby duże zmiany w obsadzie taborowej, co idzie w koszta logistyczne.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czy ja wiem czy 7 będzie potrzebna gdzie indziej. To raczej dziś 7 nie jest potrzebna na wschodnim odcinku, ponieważ 2 doskonale wspiera 3, ale jak 2 wróci na stałą trasę znaczenie 7 będzie dużo większe niż dziś.nowy1212 pisze:Ale kto mówi, ze docelowo ma 7 być do Ikei? Docelowo zrobią Broniewskiego, 2 wróci na stara trasę i 7 będzie potrzebna, gdzie indziej, ale obecnie jeździ Przybyszewskiego do CM. Zarzew i tłoku w niej nie ma, więc lepiej ją wysłac gdzie indziej.
Kolejny tramwaj na Chocianowice? Zejdźcie na ziemię, ani nas na to nie stać ani nie ma takiej potrzeby.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Szkoda tylko, że Zdat nie pozwolił w ramach tegorocznej korekty na uruchomienie kursów weekendowych 17 do placu Wolności lub nawet do pętli Północna, ale swoje robią braki taborowe i kadrowe. Wtedy na pewno z Rudej (i nie tylko) byłby lepszy dojazd do centrum w weekend. Ale myślę, że opadł już kurz, jeśli chodzi o zeszłokwietniową reformę, wkrótce opadnie też w kontekście lutowych poprawek, myślę więc, że czas na dyskusję minął już jakiś czas temu. Zawsze można nawiązać do Wyobrażeń.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Co do scrollowania, to szczególnie na tablicach SIP (choć na wyświetlaczach pojazdów chyba tym bardziej, biorąc pod uwagę, że pojazd może zniknąć z oczu zanim napis zdąży się przewinąć) powinno być szybsze i może należałoby też zrezygnować z przerwy na całą szerokość wiersza po przescrollowaniu się tekstu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Z całym szacunkiem - nie dotyczy to tylko Ciebie ale wielu forumowiczów nie tylko tego forum ale i SSC - ale dajecie się rozgrywać jak dzieci. Rozumiem problemy trakcji autobusowej, to wszystko prawda, nie ma kto jeździć i czym, ale do cholery jakie braki kadrowe na tramwajach? Jeśli takie są/były ciekawe dlaczego przez kilka miesięcy mimo sporej liczby chętnych były wstrzymane kursy na motorniczego? Widzieliście ostatnio "eLkę" na mieście? A no nie, dlatego, że nie było potrzeby przyjmowania nowych osób. Braki taborowe w tramwajach? Choćby na 4 czy 16 można było puścić solówkę co 12 a nie skład co 24. A już szczególnie się we mnie gotuje jak widzę gdy ktoś tłumaczy sobie brak tego czy owego w weekend brakami kadrowymi i taborowymi...TramMomentyStudenta pisze:Szkoda tylko, że Zdat nie pozwolił w ramach tegorocznej korekty na uruchomienie kursów weekendowych 17 do placu Wolności lub nawet do pętli Północna, ale swoje robią braki taborowe i kadrowe. Wtedy na pewno z Rudej (i nie tylko) byłby lepszy dojazd do centrum w weekend. Ale myślę, że opadł już kurz, jeśli chodzi o zeszłokwietniową reformę, wkrótce opadnie też w kontekście lutowych poprawek, myślę więc, że czas na dyskusję minął już jakiś czas temu. Zawsze można nawiązać do Wyobrażeń.
Myślcie samodzielnie a nie łykajcie bezmyślnie propagandę serwowaną przez obecną ekipę rządzącą. Tu chodzi tylko o KASĘ.