Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
lookalodz
Niemowa
Posty: 9
Rejestracja: ndz 17:19, 15 sty 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: lookalodz »

STUDI pisze:Nie dało rady jeszcze dalej od pozostałych przystanków zlokalizować przystanku końcowego linii 64 na Zachodniej?. Co chchąPK i bużałki udowodnić poprzez swoją arogancję wobec pasażera?
Potrzebny jest dodatkowy przystanek dla linii 64 na skrzyżowaniu Limanowskiego i Zachodniej, w tym samym miejscu gdzie zatrzymuje się tramwaj. Problem z brakiem dogodnej przesiadki sam by się rozwiązał.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Przy przesiadce autobus->tramwaj tak, ale przy przesiadce tramwaj->autobus już nie. Chyba, że po zakończeniu postoju autobus jeszcze raz by robił kółko Zgierska - Limanowskiego - Zachodnia.

To znaczy:
- koniec trasy autobusu:
... - Organizacji WiN - Bałucki - Limanowskiego - (przystanek) - Zachodnia - KRAŃCÓWKA
- początek trasy autobusu:
KRAŃCÓWKA - Zachodnia - Zgierska - Limanowskiego - (przystanek) - Zachodnia - Zgierska - Bałucki - Zawiszy Czarnego - ...

Inna sprawa, że niezrozumiałe jest, dlaczego przystanek końcowy nie może być po prostu na dawnym przystanku Z3. Tam też się rozpoczyna nowy pas ruchu, więc blokowania ruchu przez autobus by nie było.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

No coż nie zlikwidowali pozostałości po dawnym przystanku Z3, a kazali ekipie zrobić nowy to wykonali polecenie - dosłownie. Za to przy Brzoskwieniowej klepisko, no ale jak tu wymagać myślenia... to troche jak z tą anegdotą dlaczego Piotrkowskiej nie przemianowano na Stalina a Główną? - bo kazano główne ulice nawać ulicami Stalina, zrobiono dokładnie tak jak polecono.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

STUDI pisze:No coż nie zlikwidowali pozostałości po dawnym przystanku Z3, a kazali ekipie zrobić nowy to wykonali polecenie - dosłownie. Za to przy Brzoskwieniowej klepisko, no ale jak tu wymagać myślenia... to troche jak z tą anegdotą dlaczego Piotrkowskiej nie przemianowano na Stalina a Główną? - bo kazano główne ulice nawać ulicami Stalina, zrobiono dokładnie tak jak polecono.
Cofnięcie przystanku Zachodnia - Limanowskiego zostało już zgłoszone do rozpatrzenia przez Komisję ds. wyznaczania miejsc i warunków zatrzymywania się pojazdów komunikacji publicznej. Natomiast przystanek Zgierska - Brzoskwiniowa w kierunku Zgierza/Ozorkowa zostanie niebawem utwardzony i stanie tam wiata.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Ale chyba przyznasz że tam na Zachodniej to wystarczyło tylko ten słupek postawić a płyty zabrać ze soba i położyć na Broskwiniowej bo nawet takie byle co to lepiej niz klepisko.

Co do Komisji - i ile czasu będą debatować? 2, 3 , 4 miesiące? To tylko przesta2ienie słujpka przystankowego. No ale jak widac sztab decydentów musi mieć zajęcie. To już za komuny takie sprawy załatwiano sprawniej.
lookalodz
Niemowa
Posty: 9
Rejestracja: ndz 17:19, 15 sty 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: lookalodz »

Kpc21 pisze:Przy przesiadce autobus->tramwaj tak, ale przy przesiadce tramwaj->autobus już nie. Chyba, że po zakończeniu postoju autobus jeszcze raz by robił kółko Zgierska - Limanowskiego - Zachodnia.

To znaczy:
- koniec trasy autobusu:
... - Organizacji WiN - Bałucki - Limanowskiego - (przystanek) - Zachodnia - KRAŃCÓWKA
- początek trasy autobusu:
KRAŃCÓWKA - Zachodnia - Zgierska - Limanowskiego - (przystanek) - Zachodnia - Zgierska - Bałucki - Zawiszy Czarnego - ...

Inna sprawa, że niezrozumiałe jest, dlaczego przystanek końcowy nie może być po prostu na dawnym przystanku Z3. Tam też się rozpoczyna nowy pas ruchu, więc blokowania ruchu przez autobus by nie było.
Być może wyraziłem się niezbyt precyzyjnie, ale jeżeli wydłużenie trasy linii 64 miało na celu lepsze skomunikowanie tejże z trasą ŁTR, to moja propozycja ma sens. Lepiej wysiąść tuż przy skrzyżowaniu (szczególnie jeśli wybieramy potem jazdę na północ) niż czekać aż autobus skręci i się cofać. Rzecz jasna, wybierając jazdę 64 w kierunku wschodnim, nie mamy alternatywy, pozostaje oczekiwanie na (oby cofniętym) przystanku końcowym.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Oczywiście, ja mówiłem o sytuacji z przesiadką w kierunku wschodnim.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: suomi »

Niech mi ktoś powie po jakiego ch..a wymyślono nowe nazwy krańcówek i ja który mieszkam w tym mieście kilkadziesiąt lat nie mam pojęcia gdzie co jedzie, po drugie czemu naczepiano do numerów linii dodatkowe litery kiedy można było zrobić każdą taką opcję jako osobny nr linii i wtedy każdy by wiedział że 11 jedzie na Ikeę a 21 będzie jechało na kurczaki, po trzecie czemu MPK tak kurczowo trzyma się dwu cyfrowej numeracji linii autobusowych, przecież to aż się prosi żeby numerację linii autobusowych rozszerzyć i trochę przewietrzyć a i numeracja linii tramwajowych na tym zyska.
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: hytgar655 »

Linie autobusowe to temat na osobną rozmowę.
Nazwy krańcówek moim zdaniem to ogólnie dobry pomysł. Z tym, że niektóre za bardzo przekombinowano. Jak w zeszłym roku nie wszystkie nazwy zostały zmienione, tak teraz pojechali po całości.
Zgadzam się, że np. takie 11A powinno być 19. To jest znowu brak konsekwencji ze strony Zdit. Chociaż myślę, że prędzej czy później 11A zmieni numer i będzie jeździć przez cały tydzień.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TramMomentyStudenta »

Najbardziej czepiam się o krańcówki i to badziewie z 11A (pamiętamy sytuację, gdy zrobili z 15A - 17).
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

suomi pisze:Niech mi ktoś powie po jakiego ch..a wymyślono nowe nazwy krańcówek i ja który mieszkam w tym mieście kilkadziesiąt lat nie mam pojęcia gdzie co jedzie, po drugie czemu naczepiano do numerów linii dodatkowe litery kiedy można było zrobić każdą taką opcję jako osobny nr linii i wtedy każdy by wiedział że 11 jedzie na Ikeę a 21 będzie jechało na kurczaki, po trzecie czemu MPK tak kurczowo trzyma się dwu cyfrowej numeracji linii autobusowych, przecież to aż się prosi żeby numerację linii autobusowych rozszerzyć i trochę przewietrzyć a i numeracja linii tramwajowych na tym zyska.
Kilka lat temu w debacie publicznej pojawiła się propozycja trzycyfrowej numeracji linii autobusowych i została mocno skrytykowana przez społeczeństwo. Teraz więc proszę nie mieć pretensji do miasta.
Po drugie, było już publicznie wyjaśniane, że w związku z planami remontowymi na najbliższy rok trasa linii 11A ma charakter tymczasowy, najprawdopodobniej tylko kilka miesięcy będzie kursować w tej relacji. Po remontach układ linii tramwajowych na południu miasta zostanie przebudowany i wtedy będzie czas na nadawanie oddzielnych numerów.
Maxx
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pn 16:57, 31 lip 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Maxx »

Czy dałoby radę połączyć 85ab z 88ab? Trasa czasowo około godziny?
Ostatnio zmieniony ndz 12:17, 11 lut 2018 przez Maxx, łącznie zmieniany 1 raz.
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: hytgar655 »

Ale w sumie to dlaczego trasa 11A ma się zmienić? Na jej trasie będzie coś robione zapewne za około 2 lata (skrzyżowanie Rzgowska/Broniewskiego). Chyba, że 5 i 6 będą na objeździe (remont skrzyżowania Rzgowska/Dąbrowskiego) i wtedy 11A do zawieszenia.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Nie ma już takiej linii jak 88AB. Za późno na to.

6 będzie na objeździe trasą 11A (remont Rzgowska/Dąbrowskiego), dlatego 11A będzie z powrotem skrócone do pl. Niepodległości.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: suomi »

Ja linię 11 podałem jako przykład i nie ma znaczenia jaką trasą będzie jeździć chodzi o te literowe ogonki które wprowadzają zamęt. Co do trzy cyfrowej numeracji linii autobusowych to społeczeństwo zawsze będzie przeciw bo trzeba się będzie uczyć przebiegu linii od nowa ale w naszym mieście społeczeństwo jest na ogół na nie w stosunku do wszystkiego co nowe i tym bym się nie sugerował.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Przy "normalnych" autobusach (czyli np. nie 65), tam, gdzie "ogonek" oznacza różnicę końcówek trasy, one akurat są bardzo logiczne i nie wprowadzają zamętu. Różne numery właśnie by wprowadzały zamęt.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: hax »

Różne numery pozwoliłyby rozróżnić linie typowo miejskie od tych, które robią wybieg poza miasto.
Podpis.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

A do czego komuś takie rozróżnienie jest potrzebne, jeśli linia wyjeżdżająca poza miasto jest u nas najczęściej i tak wariantem linii typowo miejskiej?

Co do taryfy - jeśli ktoś jedzie poza miasto, to zazwyczaj o tym wie i wie, że potrzebuje mieć inny bilet. Zresztą jeśli ktoś nie ma biletu okresowego, to najczęściej jedzie na jednorazowym, a wtedy nie potrzebuje innego biletu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Marecky »

A ja uważam że należy odważnie wprowadzić numery trzycyfrowe.

53A - 153
53B - 253
53C - 353
53D - 453

I tak dalej... Wiadomo że wszystko co nowe napotyka na opór ale gdy już się przyswoi wtedy będzie bardzo logiczne. Wariant z "1" jest zawsze podstawowy.
Pozdrawiam - Marek
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TramMomentyStudenta »

Już teraz to jest po ssakach. Jak ktoś chce numery trzycyfrowe, to proszę bardzo, ale pod warunkiem, że się uzbroi w cierpliwość. Nie to, że nie zgadzam się - jak będę dostatecznie wcześnie zapoznany z całym planem to bardzo proszę. I tak będzie nowa siatka połączeń po WZII - o co chodzi?
ODPOWIEDZ