Potrzebny jest dodatkowy przystanek dla linii 64 na skrzyżowaniu Limanowskiego i Zachodniej, w tym samym miejscu gdzie zatrzymuje się tramwaj. Problem z brakiem dogodnej przesiadki sam by się rozwiązał.STUDI pisze:Nie dało rady jeszcze dalej od pozostałych przystanków zlokalizować przystanku końcowego linii 64 na Zachodniej?. Co chchąPK i bużałki udowodnić poprzez swoją arogancję wobec pasażera?
Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przy przesiadce autobus->tramwaj tak, ale przy przesiadce tramwaj->autobus już nie. Chyba, że po zakończeniu postoju autobus jeszcze raz by robił kółko Zgierska - Limanowskiego - Zachodnia.
To znaczy:
- koniec trasy autobusu:
... - Organizacji WiN - Bałucki - Limanowskiego - (przystanek) - Zachodnia - KRAŃCÓWKA
- początek trasy autobusu:
KRAŃCÓWKA - Zachodnia - Zgierska - Limanowskiego - (przystanek) - Zachodnia - Zgierska - Bałucki - Zawiszy Czarnego - ...
Inna sprawa, że niezrozumiałe jest, dlaczego przystanek końcowy nie może być po prostu na dawnym przystanku Z3. Tam też się rozpoczyna nowy pas ruchu, więc blokowania ruchu przez autobus by nie było.
To znaczy:
- koniec trasy autobusu:
... - Organizacji WiN - Bałucki - Limanowskiego - (przystanek) - Zachodnia - KRAŃCÓWKA
- początek trasy autobusu:
KRAŃCÓWKA - Zachodnia - Zgierska - Limanowskiego - (przystanek) - Zachodnia - Zgierska - Bałucki - Zawiszy Czarnego - ...
Inna sprawa, że niezrozumiałe jest, dlaczego przystanek końcowy nie może być po prostu na dawnym przystanku Z3. Tam też się rozpoczyna nowy pas ruchu, więc blokowania ruchu przez autobus by nie było.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No coż nie zlikwidowali pozostałości po dawnym przystanku Z3, a kazali ekipie zrobić nowy to wykonali polecenie - dosłownie. Za to przy Brzoskwieniowej klepisko, no ale jak tu wymagać myślenia... to troche jak z tą anegdotą dlaczego Piotrkowskiej nie przemianowano na Stalina a Główną? - bo kazano główne ulice nawać ulicami Stalina, zrobiono dokładnie tak jak polecono.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Cofnięcie przystanku Zachodnia - Limanowskiego zostało już zgłoszone do rozpatrzenia przez Komisję ds. wyznaczania miejsc i warunków zatrzymywania się pojazdów komunikacji publicznej. Natomiast przystanek Zgierska - Brzoskwiniowa w kierunku Zgierza/Ozorkowa zostanie niebawem utwardzony i stanie tam wiata.STUDI pisze:No coż nie zlikwidowali pozostałości po dawnym przystanku Z3, a kazali ekipie zrobić nowy to wykonali polecenie - dosłownie. Za to przy Brzoskwieniowej klepisko, no ale jak tu wymagać myślenia... to troche jak z tą anegdotą dlaczego Piotrkowskiej nie przemianowano na Stalina a Główną? - bo kazano główne ulice nawać ulicami Stalina, zrobiono dokładnie tak jak polecono.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale chyba przyznasz że tam na Zachodniej to wystarczyło tylko ten słupek postawić a płyty zabrać ze soba i położyć na Broskwiniowej bo nawet takie byle co to lepiej niz klepisko.
Co do Komisji - i ile czasu będą debatować? 2, 3 , 4 miesiące? To tylko przesta2ienie słujpka przystankowego. No ale jak widac sztab decydentów musi mieć zajęcie. To już za komuny takie sprawy załatwiano sprawniej.
Co do Komisji - i ile czasu będą debatować? 2, 3 , 4 miesiące? To tylko przesta2ienie słujpka przystankowego. No ale jak widac sztab decydentów musi mieć zajęcie. To już za komuny takie sprawy załatwiano sprawniej.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Być może wyraziłem się niezbyt precyzyjnie, ale jeżeli wydłużenie trasy linii 64 miało na celu lepsze skomunikowanie tejże z trasą ŁTR, to moja propozycja ma sens. Lepiej wysiąść tuż przy skrzyżowaniu (szczególnie jeśli wybieramy potem jazdę na północ) niż czekać aż autobus skręci i się cofać. Rzecz jasna, wybierając jazdę 64 w kierunku wschodnim, nie mamy alternatywy, pozostaje oczekiwanie na (oby cofniętym) przystanku końcowym.Kpc21 pisze:Przy przesiadce autobus->tramwaj tak, ale przy przesiadce tramwaj->autobus już nie. Chyba, że po zakończeniu postoju autobus jeszcze raz by robił kółko Zgierska - Limanowskiego - Zachodnia.
To znaczy:
- koniec trasy autobusu:
... - Organizacji WiN - Bałucki - Limanowskiego - (przystanek) - Zachodnia - KRAŃCÓWKA
- początek trasy autobusu:
KRAŃCÓWKA - Zachodnia - Zgierska - Limanowskiego - (przystanek) - Zachodnia - Zgierska - Bałucki - Zawiszy Czarnego - ...
Inna sprawa, że niezrozumiałe jest, dlaczego przystanek końcowy nie może być po prostu na dawnym przystanku Z3. Tam też się rozpoczyna nowy pas ruchu, więc blokowania ruchu przez autobus by nie było.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Oczywiście, ja mówiłem o sytuacji z przesiadką w kierunku wschodnim.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Niech mi ktoś powie po jakiego ch..a wymyślono nowe nazwy krańcówek i ja który mieszkam w tym mieście kilkadziesiąt lat nie mam pojęcia gdzie co jedzie, po drugie czemu naczepiano do numerów linii dodatkowe litery kiedy można było zrobić każdą taką opcję jako osobny nr linii i wtedy każdy by wiedział że 11 jedzie na Ikeę a 21 będzie jechało na kurczaki, po trzecie czemu MPK tak kurczowo trzyma się dwu cyfrowej numeracji linii autobusowych, przecież to aż się prosi żeby numerację linii autobusowych rozszerzyć i trochę przewietrzyć a i numeracja linii tramwajowych na tym zyska.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Linie autobusowe to temat na osobną rozmowę.
Nazwy krańcówek moim zdaniem to ogólnie dobry pomysł. Z tym, że niektóre za bardzo przekombinowano. Jak w zeszłym roku nie wszystkie nazwy zostały zmienione, tak teraz pojechali po całości.
Zgadzam się, że np. takie 11A powinno być 19. To jest znowu brak konsekwencji ze strony Zdit. Chociaż myślę, że prędzej czy później 11A zmieni numer i będzie jeździć przez cały tydzień.
Nazwy krańcówek moim zdaniem to ogólnie dobry pomysł. Z tym, że niektóre za bardzo przekombinowano. Jak w zeszłym roku nie wszystkie nazwy zostały zmienione, tak teraz pojechali po całości.
Zgadzam się, że np. takie 11A powinno być 19. To jest znowu brak konsekwencji ze strony Zdit. Chociaż myślę, że prędzej czy później 11A zmieni numer i będzie jeździć przez cały tydzień.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Najbardziej czepiam się o krańcówki i to badziewie z 11A (pamiętamy sytuację, gdy zrobili z 15A - 17).
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Kilka lat temu w debacie publicznej pojawiła się propozycja trzycyfrowej numeracji linii autobusowych i została mocno skrytykowana przez społeczeństwo. Teraz więc proszę nie mieć pretensji do miasta.suomi pisze:Niech mi ktoś powie po jakiego ch..a wymyślono nowe nazwy krańcówek i ja który mieszkam w tym mieście kilkadziesiąt lat nie mam pojęcia gdzie co jedzie, po drugie czemu naczepiano do numerów linii dodatkowe litery kiedy można było zrobić każdą taką opcję jako osobny nr linii i wtedy każdy by wiedział że 11 jedzie na Ikeę a 21 będzie jechało na kurczaki, po trzecie czemu MPK tak kurczowo trzyma się dwu cyfrowej numeracji linii autobusowych, przecież to aż się prosi żeby numerację linii autobusowych rozszerzyć i trochę przewietrzyć a i numeracja linii tramwajowych na tym zyska.
Po drugie, było już publicznie wyjaśniane, że w związku z planami remontowymi na najbliższy rok trasa linii 11A ma charakter tymczasowy, najprawdopodobniej tylko kilka miesięcy będzie kursować w tej relacji. Po remontach układ linii tramwajowych na południu miasta zostanie przebudowany i wtedy będzie czas na nadawanie oddzielnych numerów.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czy dałoby radę połączyć 85ab z 88ab? Trasa czasowo około godziny?
Ostatnio zmieniony ndz 12:17, 11 lut 2018 przez Maxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale w sumie to dlaczego trasa 11A ma się zmienić? Na jej trasie będzie coś robione zapewne za około 2 lata (skrzyżowanie Rzgowska/Broniewskiego). Chyba, że 5 i 6 będą na objeździe (remont skrzyżowania Rzgowska/Dąbrowskiego) i wtedy 11A do zawieszenia.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie ma już takiej linii jak 88AB. Za późno na to.
6 będzie na objeździe trasą 11A (remont Rzgowska/Dąbrowskiego), dlatego 11A będzie z powrotem skrócone do pl. Niepodległości.
6 będzie na objeździe trasą 11A (remont Rzgowska/Dąbrowskiego), dlatego 11A będzie z powrotem skrócone do pl. Niepodległości.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ja linię 11 podałem jako przykład i nie ma znaczenia jaką trasą będzie jeździć chodzi o te literowe ogonki które wprowadzają zamęt. Co do trzy cyfrowej numeracji linii autobusowych to społeczeństwo zawsze będzie przeciw bo trzeba się będzie uczyć przebiegu linii od nowa ale w naszym mieście społeczeństwo jest na ogół na nie w stosunku do wszystkiego co nowe i tym bym się nie sugerował.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przy "normalnych" autobusach (czyli np. nie 65), tam, gdzie "ogonek" oznacza różnicę końcówek trasy, one akurat są bardzo logiczne i nie wprowadzają zamętu. Różne numery właśnie by wprowadzały zamęt.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Różne numery pozwoliłyby rozróżnić linie typowo miejskie od tych, które robią wybieg poza miasto.
Podpis.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A do czego komuś takie rozróżnienie jest potrzebne, jeśli linia wyjeżdżająca poza miasto jest u nas najczęściej i tak wariantem linii typowo miejskiej?
Co do taryfy - jeśli ktoś jedzie poza miasto, to zazwyczaj o tym wie i wie, że potrzebuje mieć inny bilet. Zresztą jeśli ktoś nie ma biletu okresowego, to najczęściej jedzie na jednorazowym, a wtedy nie potrzebuje innego biletu.
Co do taryfy - jeśli ktoś jedzie poza miasto, to zazwyczaj o tym wie i wie, że potrzebuje mieć inny bilet. Zresztą jeśli ktoś nie ma biletu okresowego, to najczęściej jedzie na jednorazowym, a wtedy nie potrzebuje innego biletu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A ja uważam że należy odważnie wprowadzić numery trzycyfrowe.
53A - 153
53B - 253
53C - 353
53D - 453
I tak dalej... Wiadomo że wszystko co nowe napotyka na opór ale gdy już się przyswoi wtedy będzie bardzo logiczne. Wariant z "1" jest zawsze podstawowy.
53A - 153
53B - 253
53C - 353
53D - 453
I tak dalej... Wiadomo że wszystko co nowe napotyka na opór ale gdy już się przyswoi wtedy będzie bardzo logiczne. Wariant z "1" jest zawsze podstawowy.
Pozdrawiam - Marek
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Już teraz to jest po ssakach. Jak ktoś chce numery trzycyfrowe, to proszę bardzo, ale pod warunkiem, że się uzbroi w cierpliwość. Nie to, że nie zgadzam się - jak będę dostatecznie wcześnie zapoznany z całym planem to bardzo proszę. I tak będzie nowa siatka połączeń po WZII - o co chodzi?