Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
To EI czego tu wymagać...
No ale przynajmniej wiemy że już niedługo powinien być gotowy cały raport.
Ciekawe co tam wyjdzie z niego.
No ale przynajmniej wiemy że już niedługo powinien być gotowy cały raport.
Ciekawe co tam wyjdzie z niego.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W październiku będzie jeszcze badana 12 po remoncie Narutowicza, więc chyba jeszcze to potrwa
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Co ma lepsze napełnienia, CR czy Swing. Bo w zasadzie 12 ma oczywiste potoki od działek w stronę centrum aż do Retkini i vice versajoker8888 pisze:W październiku będzie jeszcze badana 12 po remoncie Narutowicza
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Z fb dyrektora Sobieraja:
"Autobusowe przystanki na żądanie wprowadzone przez Radę Miejską do przepisów porządkowych.
W październiku będą mogły pojawić się na trasach."
"Autobusowe przystanki na żądanie wprowadzone przez Radę Miejską do przepisów porządkowych.
W październiku będą mogły pojawić się na trasach."
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ciekawe, na jakich liniach wejdą.
W pierwszej kolejności biorę pod uwagę linie podmiejskie i przede wszystkim strefę nr 2. Co do strefy nr 1, to oczywiście też raczej suburbia - najbardziej północny i południowy wschód Łodzi oraz Łaskowice i Złotno na zachodzie.
W pierwszej kolejności biorę pod uwagę linie podmiejskie i przede wszystkim strefę nr 2. Co do strefy nr 1, to oczywiście też raczej suburbia - najbardziej północny i południowy wschód Łodzi oraz Łaskowice i Złotno na zachodzie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Hurra, i nawet szybko poszło - prawie udało się wprowadzić NŻ w ciągu zaledwie roku od reformy. Kto wie, jak będą tak błyskawicznie szli z realizacją planu reformy to może nawet w tej dekadzie doczekamy się przyspieszenia jazdy
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Oby nie tylko podmiejskie trasy i strefa 2, bo ja już naprawdę mam dosyć 62 jeżdżącego 20km/h i stojącego co 3-4 przystanek minutę, bo jest przed czasem
W Łodzi 2/3 linii autobusowych ma conajmniej 4-5 przystanków nadające się na NŻ.
Oby za powstaniem NŻ poszła prawdziwa porządna optymalizacja czasów przejazdu. Wierzyć się nie chce, że ZDiT nie zależy, jak w conajmniej kilkunastu przypadkach to może dać oszczędność taboru - być może nawet koło 20 brygad łącznie...
- Chocianowicka/Pabianicka
- Łaskowice/Nad Dobrzynką
- Maratońska/Popiełuszki
- Popiełuszki/Wyszyńskiego
Calusieńka reszta powinna być NŻ
Tak samo choćby 75A. Na samej Rudzie "nie NŻ" powinno być:
- Pabianicka/Chocianowicka
- Pabianicka/Rudzka
- Pabianicka/Dubois
- Starorudzka/Demokratyczna
Cała reszta nadaje się na NŻ, co da przyspieszenie do Bartoszewskiego o nawet 4-5 minut...
W Łodzi 2/3 linii autobusowych ma conajmniej 4-5 przystanków nadające się na NŻ.
Oby za powstaniem NŻ poszła prawdziwa porządna optymalizacja czasów przejazdu. Wierzyć się nie chce, że ZDiT nie zależy, jak w conajmniej kilkunastu przypadkach to może dać oszczędność taboru - być może nawet koło 20 brygad łącznie...
Co do 68, to dla mnie NŻ nie powinno być tylko na przystankach:TramMomentyStudenta pisze:najbardziej północny i południowy wschód Łodzi oraz Łaskowice i Złotno na zachodzie.
- Chocianowicka/Pabianicka
- Łaskowice/Nad Dobrzynką
- Maratońska/Popiełuszki
- Popiełuszki/Wyszyńskiego
Calusieńka reszta powinna być NŻ
Tak samo choćby 75A. Na samej Rudzie "nie NŻ" powinno być:
- Pabianicka/Chocianowicka
- Pabianicka/Rudzka
- Pabianicka/Dubois
- Starorudzka/Demokratyczna
Cała reszta nadaje się na NŻ, co da przyspieszenie do Bartoszewskiego o nawet 4-5 minut...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie cieszcie się tak bo mam dziwne przeczucie że czasu przejazdu pozostaną prawie bez zmian. Tak czuję w kościach...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ja już nie uwierzę w żadną poprawę KM, jeśli te NŻ nie dadzą choćby niewielkiej poprawy czasu przejazdu (np wywalenie z 62 minimum 2 minut w każdym z czasów)...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
2 minuty to pewnie można przyciąć z dowolnej linii bez wprowadzania NŻ. A już na pewno poza szczytami.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Na FB MPK pisze o powrocie 87AB na Ogrodową i Żubardzką od jutra tymczasem na stronie www nic na ten temat nie ma.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No to MPK ma przestarzałe info.
Zgodnie z tym co mówili wczoraj na TOYI, to ruch ma być puszczony 05.09. Mają minimalną obsówę...
Zgodnie z tym co mówili wczoraj na TOYI, to ruch ma być puszczony 05.09. Mają minimalną obsówę...
Ostatnio zmieniony pt 11:02, 31 sie 2018 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czekam na zapowiedź głosowa jak to Zimoch będzie wymawiał WhirlpoolOd dnia 4 września 2018 r., w relacji Dw. Łódź Dąbrowa - Jędrzejów BSH, zostanie uruchomiona autobusowa linia B
[...]
Jednocześnie zostaną uruchomione nw. przystanki autobusowe:
- Jędrzejowska – Whirlpool w kier. wschodnim (2244)
- Jędrzejowska – Whirlpool w kier. zachodnim (2245)
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Co do NŻ to niestety nie wiadomo co przegłosowano (np. kwestia machania).
W BIP UMŁ jest tylko pierwotny projekt z lipca, który zawierał tylko kwestie rowerowe. Zgodnie z wykazem głosowań z ostatniej sesji RM ZDiT składał jeszcze dwie autopoprawki.
Projekt uchwały
Wykaz głosowań s. 77
Ciekawe od kiedy je wprowadzą, w jakich miejscach i czy będzie rozróżnienie na siatkę NŻ dla linii dziennych i nocnych (np. w Warszawie i wielu innych miastach na liniach nocnych większość przystanków jest NŻ, a obowiązkowe są tylko te najważniejsze).
W BIP UMŁ jest tylko pierwotny projekt z lipca, który zawierał tylko kwestie rowerowe. Zgodnie z wykazem głosowań z ostatniej sesji RM ZDiT składał jeszcze dwie autopoprawki.
Projekt uchwały
Wykaz głosowań s. 77
Ciekawe od kiedy je wprowadzą, w jakich miejscach i czy będzie rozróżnienie na siatkę NŻ dla linii dziennych i nocnych (np. w Warszawie i wielu innych miastach na liniach nocnych większość przystanków jest NŻ, a obowiązkowe są tylko te najważniejsze).
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie będzie machania. Pilotaż już niedługo.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Szkoda, że nie będzie machania - w sytuacji, gdy na danym przystanku na żądanie będzie się zatrzymywać więcej niż jedna linia, ułatwiłoby to kierowcy rozróżnienie, na który autobus czeka pasażer
Podpis.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czyli w centrum, na dużych arteriach i osiedlach (typu Rzgowska, Rokicińska, Śmigłego-Rydza, Tatrzańska) raczej NŻ dla dziennych nie będzie.
Jak dla mnie powinni uruchomić ankiety dla mieszkańców "gdzie mógłby być przystanek NŻ". Było coś takiego w geoankiecie, ale dawało tylko zaznaczyć bodaj 5 miejsc...
Jak dla mnie powinni uruchomić ankiety dla mieszkańców "gdzie mógłby być przystanek NŻ". Było coś takiego w geoankiecie, ale dawało tylko zaznaczyć bodaj 5 miejsc...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie wiem czy da się to sensownie zrobić, ale NŻ powinny być wprowadzone po określonej godzinie i wtedy należy skrócić odpowiednio czas przejazdu. Po 22 tramwaje już się wloką, żeby nie być za wcześnie. To bez sensu. I tak wtedy nie ma wielu pasażerów, a tramwaj mógłby wcześniej zjechać do zajezdni.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
NŻ zróżnicowany ze względu na godzinę jest bez większego sensu, ludziom będzie się to mylić i mieszać. Ktoś raz zauważy, że autobus się zatrzymał bez wciskania (mimo braku pasażerów na przystanku), a innym razem będzie chciał wysiąść, przycisku nie wciśnie (inna kwestia, że chyba większość osób - ja też - wciska przycisk otwierania drzwi przed zatrzymaniem pojazdu i odblokowaniem drzwi, by skrócić maksymalnie oczekiwanie na ich otwarcie, a to w większości autobusów, jeśli nie we wszystkich, też uruchamia sygnalizację wciśnięcia przycisku "stop" - ale załóżmy, że to akurat pasażer z tych, co mają w zwyczaju wciskać przycisk już po zatrzymaniu), i się mocno zdziwi, że autobus ten przystanek pominął. I pewnie jeszcze pójdzie wykłócać się o to z kierowcą.
Już lepiej niech taki przystanek będzie NŻ przez cały dzień. To, że będzie on przystankiem NŻ w godzinach szczytu, krzywdy nikomu nie zrobi, a będzie można dostosować rozkład poza szczytem do tego, że wtedy autobus będzie rzadziej się zatrzymywać.
A tak swoją drogą - w systemie "bez machania" w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, by wszystkie przystanki (poza szczytem zdarza się, że nawet na węzłowych nikt nie wsiada ani nie wysiada) były na żądanie. Byłoby to mniej skomplikowane dla pasażerów. Przecież w sytuacji, gdy tylko część przystanków będzie na żądanie, i tak większość pasażerów będzie wciskać "stop" za każdym razem, jak będą chcieli wysiąść, bo nie będzie im się chciało zastanawiać, czy dany przystanek jest na żądanie, czy nie. Oczywiście nie mówię o przystanku przesiadkowym nocnych, bo on w ogóle działa trochę jak krańcowka.
Już lepiej niech taki przystanek będzie NŻ przez cały dzień. To, że będzie on przystankiem NŻ w godzinach szczytu, krzywdy nikomu nie zrobi, a będzie można dostosować rozkład poza szczytem do tego, że wtedy autobus będzie rzadziej się zatrzymywać.
A tak swoją drogą - w systemie "bez machania" w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, by wszystkie przystanki (poza szczytem zdarza się, że nawet na węzłowych nikt nie wsiada ani nie wysiada) były na żądanie. Byłoby to mniej skomplikowane dla pasażerów. Przecież w sytuacji, gdy tylko część przystanków będzie na żądanie, i tak większość pasażerów będzie wciskać "stop" za każdym razem, jak będą chcieli wysiąść, bo nie będzie im się chciało zastanawiać, czy dany przystanek jest na żądanie, czy nie. Oczywiście nie mówię o przystanku przesiadkowym nocnych, bo on w ogóle działa trochę jak krańcowka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Powiem tak. NŻ po 22 i do 6 na tramwajach powinien raczej polegać na tym, że jak pasażer będzie chciał wysiąść lub wsiąść, to musi niezwłocznie (w ciągu np. 3 sekund) nacisnąć przycisk. W weekendy to samo mogłoby obowiązywać od godziny 20 i nawet do 7.
De facto niestawanie na danym przystanku jest bez sensu przy takich przyciskach, jakie przy takiej liczebności tramwajów wysokopodłogowych dominują. Pomijając już nawet kilka osobników bez IOD.
De facto niestawanie na danym przystanku jest bez sensu przy takich przyciskach, jakie przy takiej liczebności tramwajów wysokopodłogowych dominują. Pomijając już nawet kilka osobników bez IOD.