Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Zmiany w tym roku? Widziałbym modyfikację 60D(88) tzn najpierw numer, bo to inna linia niż 60ABC. Po drugie wysłałbym 88 też na Smutną jak kiedyś 56 (Palki -Pomorska-Tamka-Telefoniczna-Doły-Smutna-Telefoniczna-Palki). 87 uprościłbym: Palki- Telefoniczna. Dodatkowo dałbym któreś np 60A Palki-Pomorska-Tamka-Telefoniczna-Palki). Powinno to uspokoić 87.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jeśli 60D chcesz nadawać inny numer, to 60B też powinieneś dać inny (jeszcze inny) numer, bo tak samo, jak 60D, odbija z "głównej" trasy.
60D ma ten sam numer z uwagi na to, że razem z 60ABC tworzy wspólny takt.
Dodatkowo powinno zostać przywrócone oznaczenie 51 z jakąś literką dla obecnego 61.Ta linia aż do Łagiewnik się pokrywa.
Dlaczego chcesz wysyłać dawne 56 z powrotem wjazdem kieszeniowym na Smutną i przywracać tamtą głupotę? Dużo lepiej, gdy jakaś linia tam kończy bieg. Tak więc obecnie właśnie jest dobrze. A nie, że chcesz dojechać do WORD-u (siłą rzeczy większość petentów dojeżdża tam komunikacją), to musisz albo pedałować z buta od Strykowskiej czy Brzezińskiej, albo przechodzić nielegalnie przez tory kolejowe na końcu Smutnej/Stokowskiej, albo liczyć na to 56, które jeździło wtedy chyba raz na godzinę, a w dodatku tylko w jednym kierunku.
Jedyne, nad czym można się zastanowić, to przywrócenie 60 na Fabryczny. Nie wiem, dlaczego ktoś się tak uparł, by jeździło na Wydawniczą (w tym momencie to jeszcze ma jakiś sens, bo po pierwsze dowozi do skrzyżowania marszałków, które jest dosyć ważnym węzłem i nawet w okolicy jest trochę i domów, i miejsc pracy – nowo powstałych biurowców, po drugie, znacznie poprawia obsługę centrum handlowego, które jest słabo skomunikowane – mam nadzieję, że MPK nie musi płacić Tulipanowi za możliwość kończenia tam trasy), ale obecność tej linii na Fabrycznym jest chyba jednak czymś pożądanym. Kopcińskiego jeździ już 70.
60D ma ten sam numer z uwagi na to, że razem z 60ABC tworzy wspólny takt.
Dodatkowo powinno zostać przywrócone oznaczenie 51 z jakąś literką dla obecnego 61.Ta linia aż do Łagiewnik się pokrywa.
Dlaczego chcesz wysyłać dawne 56 z powrotem wjazdem kieszeniowym na Smutną i przywracać tamtą głupotę? Dużo lepiej, gdy jakaś linia tam kończy bieg. Tak więc obecnie właśnie jest dobrze. A nie, że chcesz dojechać do WORD-u (siłą rzeczy większość petentów dojeżdża tam komunikacją), to musisz albo pedałować z buta od Strykowskiej czy Brzezińskiej, albo przechodzić nielegalnie przez tory kolejowe na końcu Smutnej/Stokowskiej, albo liczyć na to 56, które jeździło wtedy chyba raz na godzinę, a w dodatku tylko w jednym kierunku.
Jedyne, nad czym można się zastanowić, to przywrócenie 60 na Fabryczny. Nie wiem, dlaczego ktoś się tak uparł, by jeździło na Wydawniczą (w tym momencie to jeszcze ma jakiś sens, bo po pierwsze dowozi do skrzyżowania marszałków, które jest dosyć ważnym węzłem i nawet w okolicy jest trochę i domów, i miejsc pracy – nowo powstałych biurowców, po drugie, znacznie poprawia obsługę centrum handlowego, które jest słabo skomunikowane – mam nadzieję, że MPK nie musi płacić Tulipanowi za możliwość kończenia tam trasy), ale obecność tej linii na Fabrycznym jest chyba jednak czymś pożądanym. Kopcińskiego jeździ już 70.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
56 jeździło z częstotliwością wynoszącą około 80 minut.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Co 12 minut. Jedna linia na Kopcińskiego między rondem Solidarności a Narutowicza to mało przy tylu generatorach ruchu (z jednej strony m. in. Green Horizon i Wydział Prawa, z drugiej np. szpital im. Barlickiego i BUŁa), a trochę daleko by drałować pieszo.Kpc21 pisze: Kopcińskiego jeździ już 70.
Pewnym rozwiązaniem mogłoby być skierowanie 60ABCD na Dw. Fabryczny nowym odcinkiem Nowowęglowej/Grohmanów i Kopcińskiego a nie Uniwersytecką.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Mogliby jeszcze zrobić przystanek na Szczecińskiej przy Aleksandrowskiej, w kierunku Teofilowa. Rano sporo ludzi przesiada się przy Szczecińskiej na tramwaj, a osoby przesiadające się przy Rydzowej, będę zachwycone.Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu od dnia 2 stycznia 2019 r. zmianie ulegnie trasa wybranych kursów linii 84A(w okresach dni nauki szkolnej).
linia 84A
TEOFILÓW ROJNA – Rojna, Rydzowa, Szparagowa, Wersalska, Szczecińska, Aleksandrowska, Romanowska – ZIELONY ROMANÓW
Zmiana trasy w obu kierunkach jazdy
(dotyczy wybranych kursów w okresie szkolnym)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Faktycznie 60B ma inną trasę to zmieńmy na 79, zaś 60D na 88AB(midi). 88A w relacji Arturówek przez Tęczowa..Palki-Telefoniczna-Tamka-Pomorska-Palki...Wydawnicza? i 88B do WORD- podobnie przez Smutna-Doły - oczywiście z Wydawnicza. Zostawiamy nowe 87.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jeśli już jakieś linie powinny być przenumerowane to przede wszystkim 65AB - 65A na 65 i 65B na 88 gdyż te linie mają całkowicie różne przebiegi na Polesiu.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Zgoda co do 65. Różne przebiegi na Polesiu, różne na Karolewie, różnymi ulicami oba warianty przejeżdżają przez jeden z najważniejszych łódzkich węzłów komunikacyjnych (Kaliski).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A co z wariantem 60C przez Michałówek? Zdaje się, że są jakieś pojedyncze kursy w tej wersji – nie wiem, czy nie przypadkiem tylko w jednym kierunku, ale są.Maxx pisze:Faktycznie 60B ma inną trasę to zmieńmy na 79
Tu trzeba jakiś kolejny nowy numer
Dobrze, że nie ma (chyba) kursów do samej Dobrej via DK14. Bo tu by trzeba było kolejny numer nadawać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Na 60 to kiedyś doliczyłem się tylu wariantów, że powinno być bodajże do G albo H. Bo przecież są też tylko do Corninga, do Strykowa przez Corning, do Strykowa bez wjazdu pod Corning. No i powrotne ze Strykowa przez Michałówek (chyba też w dwóch konfiguracjach).
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ciekawe czy linie podmiejskie 200tki to stała praktyka, bo jeśli tak to widziałbym autobus np 200 za 50BC, 205 za 61, 206 za 53B, 204 za 56, 207 za 78 czy 203 za 84A.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przecież 50, 53 czy 78 to przede wszystkim linie miejskie, a funkcja podmiejska przy nich to tylko dodatek.
Wydaje mi się, że założono, że te dwusetki będą nadawane liniom organizowanym przez inne gminy.
Co oznacza, że powinni zmienić numer 6 na, nie wiem, 206, czy coś w tym rodzaju.
Choć to praktycznie rzecz biorąc bez sensu, bo to też w dużej mierze linia miejska w Łodzi, a nie podmiejska. Niemniej jednak obecna sytuacja jest komiczna, gdzie linia miejska w Łodzi będąc autobusem ma numer tramwajowy, w dodatku – pokrywający się z inną linią.
No i 61 nie należy zmieniać na dwusetkę, a raczej przemianować na wariant 51, bo to JEST wariant 51, mimo, że jest organizowany przez inną gminę.
Wydaje mi się, że założono, że te dwusetki będą nadawane liniom organizowanym przez inne gminy.
Co oznacza, że powinni zmienić numer 6 na, nie wiem, 206, czy coś w tym rodzaju.
Choć to praktycznie rzecz biorąc bez sensu, bo to też w dużej mierze linia miejska w Łodzi, a nie podmiejska. Niemniej jednak obecna sytuacja jest komiczna, gdzie linia miejska w Łodzi będąc autobusem ma numer tramwajowy, w dodatku – pokrywający się z inną linią.
No i 61 nie należy zmieniać na dwusetkę, a raczej przemianować na wariant 51, bo to JEST wariant 51, mimo, że jest organizowany przez inną gminę.
Ostatnio zmieniony sob 12:13, 05 sty 2019 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Zakładałbym, że 2xx to klasa dla linii podmiejskich, które są obsługiwane przez prywatnego przewoźnika i nie pełnią funkcji w mieście. I jeśli uda się poprawić ten planowany Tuszyn, są w taryfie LTZ. Swoją drogą, gdyby nie obsługa MPK to idealnym kandydatem na numer w 2xx jest 94 Prawdę mówiąc trochę się dziwię, że Konstantynów nie chce iść w tym kierunku i za te same pieniądze zapewnić większej liczby kursów, chociażby co godzinę.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W Poznaniu fajnie się dogadano z sąsiednimi gminami i tak poszczególna gmina (czy grupa gmin) ma numeracja zaczynająca się od innej cyfry.
U nas też tak powinno być i np dać że Andrespol to 2xx, Pabianice 3xx, Zgierz 4xx itd.
U nas też tak powinno być i np dać że Andrespol to 2xx, Pabianice 3xx, Zgierz 4xx itd.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie wystarczy dla małych lokalnych druga cyfra po 2? Np. Andrespol 20, Brzeziny 21, Konstantynów 22 itp. A większe systemy typu Zgierz czy Pabianice, bez integracji biletów faktycznie od nowej cyfry.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Do Brzezin już teraz masz dwie linie
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Obecnie wolne numery autobusowe to 67,79,88,95,98. Ewenementem na skalę światową są linie 53 i 60. W czym pomaga taka konsolidacja numerów to od dawna zachodzę w głowę. Z uporem maniaka wzbrania się przed numeracją sto-. Nagle jakieś dwieście. Nie tak dawno wyśmiewano wariantowanie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Bez przesady, że na skalę światową. Widywałem, i to nie tylko w Polsce, a nawet w niby cywilizowanych komunikacyjnie krajach, podobne wariantowanie BEZ nawet żadnych literek.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Widzę, że masz krótką pamięć, zresztą nie tylko Ty bo wiele osób wciąż postuluje wprowadzenie numeracji trzycyfrowej. Otóż kilka lat temu była taka propozycja przedstawiona w mediach i społeczeństwo stanowczo się jej sprzeciwiło bo jest przyzwyczajone do oznaczeń dwucyfrowych z wariantami.Joxer pisze:Z uporem maniaka wzbrania się przed numeracją sto-.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale tam były numeracje typu 200, 300, 400, a do tego odejście od sprawdzonego systemu z wariantami literowymi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)