Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No ale przecież jeszcze niedawno krańcowały tam dwie. Nawet na zdjęciu satelitarnym Google stoją na niej dwa przegubowce. Poza tym można jeszcze podjeżdżać pod hipermarket tak, jak weekendowe darmobusy do Strykowa i Brzezin. Albo powiększyć krańcówkę – miejsca na parkingu jest cała masa i nie jest ono praktycznie wykorzystywane.
Jeszcze jest taka zatoczka na przeciwległym końcu parkingu względem środkowego wejścia... Która w zasadzie nie wiadomo, czemu służy.
Tam naprawdę miejsca jest multum, a dogadanie się z hipermarketem też wchodzi w grę (tzn. jest spora szansa, że on na to pójdzie – nawet bez płacenia za powierzchnię), bo dojazd MPK pod market zawsze ściągnie tych parę klientów więcej, a do tego ma się reklamę w nazwie krańcówki.
Jeszcze jest taka zatoczka na przeciwległym końcu parkingu względem środkowego wejścia... Która w zasadzie nie wiadomo, czemu służy.
Tam naprawdę miejsca jest multum, a dogadanie się z hipermarketem też wchodzi w grę (tzn. jest spora szansa, że on na to pójdzie – nawet bez płacenia za powierzchnię), bo dojazd MPK pod market zawsze ściągnie tych parę klientów więcej, a do tego ma się reklamę w nazwie krańcówki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Krańcowały dwie, ale jeżdżące na zmianę (ze wspólną kolejnością brygad). Baardzo rzadko uświadczysz tam dwóch autobusów jednocześnie (w zasadzie to nie wiem czy teraz planowo ma prawo się tak stać, ale jeszcze przed rokiem zdarzało się tak w sytuacji przyjazdu brygady zjeżdżającej).
Jest rozwiązanie na już, w postaci wymalowania drugiego peronu jako azyl "P-21", tak jak jest obecnie przy CH Tulipan i wtedy bez problemu zatrzyma się drugi pojazd: (czerwona kropka to słupek przystankowy)
Ale w dłuższej perspektywie mam własny plan, bogatszy na tę krańcówkę, ale to chyba bardziej do Naszych wyobrażeń, żeby nie schodzić za bardzo z tematu.
Osobiście też uważam za lepsze zło (bo to nie jest rozwiązanie godne transportu zbiorowego na miarę XXI w.) szybką obsługę Woj.Pol./Palki w obu kierunkach w zamian za dojazd pod Inflancką. Alee my tu głowimy się, lamentujemy co zrobić by było lepiej, ale ZDiT ustalił swoje i pewnie nic się nie zmieni przez te najbliższe, piękne lata dla Bałut-Dołów.
Jest rozwiązanie na już, w postaci wymalowania drugiego peronu jako azyl "P-21", tak jak jest obecnie przy CH Tulipan i wtedy bez problemu zatrzyma się drugi pojazd: (czerwona kropka to słupek przystankowy)
Ale w dłuższej perspektywie mam własny plan, bogatszy na tę krańcówkę, ale to chyba bardziej do Naszych wyobrażeń, żeby nie schodzić za bardzo z tematu.
Osobiście też uważam za lepsze zło (bo to nie jest rozwiązanie godne transportu zbiorowego na miarę XXI w.) szybką obsługę Woj.Pol./Palki w obu kierunkach w zamian za dojazd pod Inflancką. Alee my tu głowimy się, lamentujemy co zrobić by było lepiej, ale ZDiT ustalił swoje i pewnie nic się nie zmieni przez te najbliższe, piękne lata dla Bałut-Dołów.
„Działamy dla dobra naszych pasażerów a ich zadowolenie ze świadczonych usług jest dla nas najwyższą wartością” – Tramwaje Podmiejskie
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Było wcześniej napisane, że planowane jest puszczenie 59 na przegubach. Stąd moje pytanie skąd wezmą tyle przegubów na Limance.Kpc21 pisze:Raczej myślałem o Isuzu, których podobno Limanka nie ma dokąd wysyłać. No ale chcą łączyć tę zetkę z 59, a na 59 jest raczej duża frekwencja i tam Isuzu by było za małe.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Mogą zrobić kilka brygad z NS. Od września przeguby zejdą z 72, a i znika Z6.
Już Z3 jak było ostatnio na Warszawskiej to 2 brygady z NS były.
Już Z3 jak było ostatnio na Warszawskiej to 2 brygady z NS były.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jak dla mnie to najsensowniejsza propozycja. Za jednym zamachem można ogarnąć 2 wyłączone z ruchu odcinki - Warszawską i Wojska Polskiego, likwidując Z3.Intermodalny pisze:Zamiast na Rogi (tak jak nowy zmierzył, ponad 3,5 km) już lepiej na Marysin Warszawską
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
^^ Od razu pomyślałem o przejeździe Astrów [8 km z Dołów i z powrotem]:
[większy obrazek]
Nawet nie głupie, byłaby zapewniona prostsza przesiadka z/na 3 (z dwóch przystanków + łatwiejsza przesiadka w stronę Rogów przy Skrzydlatej) na lepszej częstotliwości i przy okazji mogłoby wzmocnić okolice Inflanckiej.
No chyba, że dojazd Wycieczkową i obsługa Warszawskiej/Tęczowej/Centralnej (tak jak obecne Z3) tylko w jedną stronę (np. w stronę Radogoszcza, żeby nie powodować możliwych opóźnień ludziom z Marysina/Rogów, bo na Warszawskiej i tak nie złapie opóźnienia) - [takie kółko 6,75 km z Dołów i z powrotem].
Ale w obu przypadkach problemem może być synchronizacja z tramwajami. I większe ryzyko utrudnień - wypadek na Starym Mieście i cierpią też pasażerowie z Warszawskiej. Poza tym tabor; na Z3 przeguby to za dużo, a na 59 Isuzu to za mało.
Podsumowując, to raczej sf u nas, bo zabralibyśmy Isuzu, których jest dużo, a dołożylibyśmy większy tabor, z którym różowo u nas nie jest.
[większy obrazek]
Nawet nie głupie, byłaby zapewniona prostsza przesiadka z/na 3 (z dwóch przystanków + łatwiejsza przesiadka w stronę Rogów przy Skrzydlatej) na lepszej częstotliwości i przy okazji mogłoby wzmocnić okolice Inflanckiej.
No chyba, że dojazd Wycieczkową i obsługa Warszawskiej/Tęczowej/Centralnej (tak jak obecne Z3) tylko w jedną stronę (np. w stronę Radogoszcza, żeby nie powodować możliwych opóźnień ludziom z Marysina/Rogów, bo na Warszawskiej i tak nie złapie opóźnienia) - [takie kółko 6,75 km z Dołów i z powrotem].
Ale w obu przypadkach problemem może być synchronizacja z tramwajami. I większe ryzyko utrudnień - wypadek na Starym Mieście i cierpią też pasażerowie z Warszawskiej. Poza tym tabor; na Z3 przeguby to za dużo, a na 59 Isuzu to za mało.
Podsumowując, to raczej sf u nas, bo zabralibyśmy Isuzu, których jest dużo, a dołożylibyśmy większy tabor, z którym różowo u nas nie jest.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
To moja propozycja jest taka:
Zaznaczona na zielono działka zgodnie z mapa wlasnosci jest miejska, obecnie sa tam krzaki. Wystarczy je wyciąć, wysypać grubą warstwę kruszywa i proszę bardzo mamy krańcówkę autobusową. Nie gorsza niż wiele innych w Łodzi.
Jasne przygotowanie takiego terenu pewno z 3 miesiace, ale no patrząc na to, ze mówimy o sytuacji, gdy Zka bedzie przez 4 lata no to warto.
Zaznaczona na zielono działka zgodnie z mapa wlasnosci jest miejska, obecnie sa tam krzaki. Wystarczy je wyciąć, wysypać grubą warstwę kruszywa i proszę bardzo mamy krańcówkę autobusową. Nie gorsza niż wiele innych w Łodzi.
Jasne przygotowanie takiego terenu pewno z 3 miesiace, ale no patrząc na to, ze mówimy o sytuacji, gdy Zka bedzie przez 4 lata no to warto.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale przypuszczam, że w ZDiT nie chcą w ogóle nawet myśleć o czymś takim, jak inwestycja w tymczasową pętlę autobusową.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
ZDiT i inne spółki to raczej kombinują jak tu ew komornika uniknąć :>
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Napiszę, by coś napisać, ale w ogóle nie na temat... Mniej więcej taki jest sens tej wypowiedzi.STUDI pisze:ZDiT i inne spółki to raczej kombinują jak tu ew komornika uniknąć :>
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie na temat? Wszystkie zmiany w komunikacji to głównie efekt gigantycznego zadłużenia miasta. Myślisz że jak nie zauważając tego to cudownie sprawi to, ze problem zniknie? Nie, nie zniknie a najgorsze że władze nie robią nic by uzdrowić finanse miasta. To szybko się zemści a wtedy będzie zdziwienie i lament tak jak w w 2002 roku tyle że obecnie to z większym rozmachem zadłużono kasę gminną.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No tak bo wycięcie paru drzew i utwardzenie terenu jest takie drogie...Kpc21 pisze:Ale przypuszczam, że w ZDiT nie chcą w ogóle nawet myśleć o czymś takim, jak inwestycja w tymczasową pętlę autobusową.
Właśnie problemem jest pójście na prostotę, najlepiej zrobić bez wydatków byle tylko zrobić, a że dla pasażerów niewygodnie to kto by się przejmował. Teraz to nawet lepiej by pasażerów było mniej to będzie uzasadnienie dla taktu 15min
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
na stałe. I nawet nie byłoby to takie głupie, skoro jest mało pracowników prowadzących pojazdy, szczególnie w autobusach. Tylko oczywiście pasażerowie, szczególnie w godzinach szczytu, będą przeżywać masakrę niczym piłą mechaniczną w Teksasie.nowy1212 pisze:Teraz to nawet lepiej by pasażerów było mniej to będzie uzasadnienie dla taktu 15min
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Najprostsze rozwiązanie, to zabranie z innej linii. Ja bym zabrał z 57, albo 81 bo na tych liniach spokojnie radzi sobie krótki wóz, nawet w godzinach szczytu (A na 59, nawet na obecnej trasie są problemy z upchnięciem ludzi), a poza godzinami szczytu to nawet i isuzu (Ale już nie przesadzajmy). Ale raczej obstawiałbym inną linię np.83.Yakuzzi pisze:Ciekawe skąd Limanka weźmie ok. 10 dodatkowych przegubów na 59 jak już dziś krótkie wozy na 81, 83 czy 99 nikogo nie dziwią.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie ma takiej linii. Jest 96A, 96B i 96CYakuzzi pisze:A może z 96?
A propozycji chyba nie muszę komentować.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... 2019/8/22/
ZDiT zapowiedziało trasy tramwajów od września, kiedy zostanie oddana do użytku wreszcie zrobiona Rzgowska, a także ulice po letnich remontach.
Co o tym sądzicie? Moim zdaniem bez sensu wytrasowali 1, 5 i 6.
ZDiT zapowiedziało trasy tramwajów od września, kiedy zostanie oddana do użytku wreszcie zrobiona Rzgowska, a także ulice po letnich remontach.
Co o tym sądzicie? Moim zdaniem bez sensu wytrasowali 1, 5 i 6.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Podobno nie było innej opcji. Na Helenówku za mała pętla, a nigdzie indziej ich się nie puści.
Chodziło o to, żeby do WojPol był tramwaj co 6 minut w różnych kierunkach na południe (ŁTR, Kilińskiego).
Natomiast już wiadomo z SSC, że w soboty wraca takt 15 na tramwajach to pewnie i niektórych autobusach.
Pytanie co z 75, bo tej linii nie wymieniono w powrocie do taktu 12.
No i w weekendy prócz 4 podobno 17 dostanie kilka Citków
Chodziło o to, żeby do WojPol był tramwaj co 6 minut w różnych kierunkach na południe (ŁTR, Kilińskiego).
Natomiast już wiadomo z SSC, że w soboty wraca takt 15 na tramwajach to pewnie i niektórych autobusach.
Pytanie co z 75, bo tej linii nie wymieniono w powrocie do taktu 12.
No i w weekendy prócz 4 podobno 17 dostanie kilka Citków
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jakieś argumenty? Alternatywne propozycje?biengraf pisze:Co o tym sądzicie? Moim zdaniem bez sensu wytrasowali 1, 5 i 6.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tak, lepiej by było wysłać 4 na plac Wolności a 1 na Helenowek. Czemu? Bo 1 jeździ opóźniona i by miała czas na niwelacje opóźnień, a 4 ma wydzielone torowisko więc opóźnień takich nie ma. Inna sprawa czy w ogóle taka 4 potrzebna. W tej sytuacji to 1 na Helenowek, 13 na Zarzew, 4 zawiesić.
Ponieważ 18 będzie przez cały dzień to nie ma problemu z tramwajem wzdłuż Fabrycznego.
5 z 6 to zastrzeżeń nie mam
Ponieważ 18 będzie przez cały dzień to nie ma problemu z tramwajem wzdłuż Fabrycznego.
5 z 6 to zastrzeżeń nie mam