Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

@nowy1212 jak zrobią przesiadki na Placu, to mogą N3 i N5 puścić.

Dziennej linii nie widzę tam żadnej. A na kolejne wydłużenia, czy nowe linie nas nie stać.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

A dwóch minut nie da się urwać w inny sposób? Nawet z tych nieszczęsnych przerw na krańcówkach, chyba tam jest odrobina rezerwy, może trzeba by zrobić trochę dłuższe brygady szczytowe żeby można było zrealizować posiłki, ale to tańsze od nowej brygady.

I IMO naprawdę warto by odwrócić korektę reformy i puścić wszystkie 86 dołem, 65 góra i wrócić przesiadkę z 55 na wiadukcie (plus zrobić na Obywatelskiej przesiadkę w drugą stronę, tak jak to było w założeniach reformy). To naprawdę ktoś wymyślił z głową, tylko nigdy nie zaczęło działać
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

^^Pytałem się to już mi tu odpisano, ze nie da się urwac 2min z przerw.

^^Niby ta, ale to co na nowych przystankach dla nocnych na Dąbrowskiego? Ja obstawiam N5, ale tak czy inaczej nie rozumiem po co tam autobus skoro obecnie jest OK.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

nowy1212 pisze:^^Rozchodzi się generalnie o to co zrobić by 86 wróciło na Jaracza. Jedyna opcja to przekierowanie linii linii Narutowicza-Sterlinga-Jaracza, ale na to potrzebna dodatkowa brygada której no nie ma możliwości by się znalazła.
Przez Kilińskiego? Ek-Socowi raczej wystarczy, i tak jeździło przed remontem, więc logiczne, by jeździło tak dalej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

^^No podobno przez Kilińskiego już się nie da, a czemu nie wiem promień skrętu? Choć skoro autobusy teraz skręcają z Nawrot w Kilińskiego to chyba nie o to chodzi. Moze przez nowy przystanek jakoś za wąsko będzie by minął sie tramwaj z autobusem?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Czyli to w ramach rewitalizacji zaplanowano, że 86 nie będzie już Rewolucji jeździć? Bez sensu taka rewitalizacja.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Ciekawe czy zaplanowano czy akurat tak wyszło przypadkiem
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

No ale jak coś takiego może wyjść przypadkiem? Jak planuje się remont ulicy, to bierze się pod uwagę, jakie pojazdy się nią poruszają.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

nowy1212 pisze:^^No podobno przez Kilińskiego już się nie da, a czemu nie wiem promień skrętu? Choć skoro autobusy teraz skręcają z Nawrot w Kilińskiego to chyba nie o to chodzi. Moze przez nowy przystanek jakoś za wąsko będzie by minął sie tramwaj z autobusem?
Torowiska nie ruszano, a peron dosunięto do toru, logiczne zatem, że autobus z tramwajem się tam nie wyminą.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Czyli taki plan, że 86 tam już nie będzie jeździć, musiał być od początku...

Czemu wtedy nikomu o tym nie powiedziano?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

mig pisze: Torowiska nie ruszano, a peron dosunięto do toru, logiczne zatem, że autobus z tramwajem się tam nie wyminą.
Czyli stworzono problem którego nie było i stworzono przystanek który nie jest potrzebny, a na dodatek zmniejszono elastyczność sieci no brawo.

Co więcej pomysł przystanku dolozono później bo w koncepcji tego przystanku nie było
SoPelek
Bywalec
Posty: 235
Rejestracja: wt 18:02, 21 lis 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: SoPelek »

Nadziobią tych przystanków co 300 metrów z których skorzysta kilka osób na dobę, wydłużą czas przejazdu o minutę-dwie i promowanie transportu zbiorowego może iść w najlepsze. W takim razie dla mnie do zlikwidowania na dzisiaj jest przystanek przy Narutowicza. Pominąwszy jego bezpieczeństwo, to mija się z celem jego dalsze funkcjonowanie. Kto chcę się przesiąść w linie z Narutowicza zrobi to pod... mBankiem, a dla reszty nie powinno być różnicy, czy wysiądą to 300 metrów wcześniej, czy dalej.
Pacyfik
Coś mówi
Posty: 49
Rejestracja: pn 22:07, 01 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Pacyfik »

Hm... coraz więcej osób starszych w tym mieście, więc dla nich 300 metrów robi różnicę. A co do tzw. ogólnej sytuacji: widzę, że po wakacjach w zakresie tramwajów przycięto troszkę... a to skrócenie trasy, a to zmiana z delikatnym cięciem o 2-3 przystanki, i "16" do lamusa odeszła... Jak rozumiem, chodzi o utrzymanie taktu 12 minut. OK, tylko co po "rewitalizacji" w niektórych miejscach? Przecież powinien być powrót linii... Nie żebym się czepiał, ale - na dłuższą metę trzeba się liczyć jednak z ewentualnym przejściem na 15 minut ( chyba, że coś się wytnie... A to przepraszam serdecznie ). Pzdr.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

No ta to zróbmy wszędzie przystanki co 300m a potem bądźmy zdziwieni że komunikacja nie chcą jeździć ludzie bo jest długi czas przejazdu
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: NamonPL »

Pacyfik pisze:Hm... coraz więcej osób starszych w tym mieście, więc dla nich 300 metrów robi różnicę. A co do tzw. ogólnej sytuacji: widzę, że po wakacjach w zakresie tramwajów przycięto troszkę... a to skrócenie trasy, a to zmiana z delikatnym cięciem o 2-3 przystanki, i "16" do lamusa odeszła... Jak rozumiem, chodzi o utrzymanie taktu 12 minut. OK, tylko co po "rewitalizacji" w niektórych miejscach? Przecież powinien być powrót linii... Nie żebym się czepiał, ale - na dłuższą metę trzeba się liczyć jednak z ewentualnym przejściem na 15 minut ( chyba, że coś się wytnie... A to przepraszam serdecznie ). Pzdr.
Akurat skrócenie trasy 13 do Radiostacji było bardzo dobrym rozwiązaniem, więc mowa tylko o jednym skróceniu trasy. Nie rozumiem o jakie cięcia 2-3 przystanków chodzi.

16 wraca od 1 października.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kazik »

mig pisze:Co do innego przebiegu - można wytrasować 86 w obie strony przez Uniwersytecką lub POW, Narutowicza i Sterlinga w kierunku Retkini ale to by kosztowało niestety dodatkową brygadę.
Ja wiem, że to zupełnie inna część miasta, ale można skrócić część kursów 74B do Złotno/Fizylierów do czasu ukończenia prac na Podchorążych. Po przekierowaniu 97AB na Złotno w szczycie jest 8 kursów na godzinę na dalekich przedmieścia Huty Jagodnicy. To wynik, którego niejedno blokowisko może pozazdrościć.
Do listopada powinna zdążyć się skończyć przebudowa Dąbrowskiego i będzie można zawiesić Z2. A w międzyczasie powinno się intensywnie pracować nad zewnętrznymi przewoźnikami na różne zastępcze, których i tak będzie potrzebna cała masa, poza tym co już jest.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

^^No i za jakiś niektóre linie MPK odda innemu przewoźnikowi, więc jedną brygadę jakby chcieli (to kluczowe słowo) to by znaleźli.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: NamonPL »

Jak to jest z tą 93? Jak czytam dużo ludzi się na nią skarży i problemem są jakieś przesiadki? Ktoś może wie co jest do poprawy w 93? Osobiście jeżdżę raz na jakiś czas i problemów nie mam.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Bo 93 zamiast co 24 jeździ co 30 w szczycie i to niszczy sporo przesiadek. Zwłaszcza w stronę centrum, ale i na Demokratycznej, gdzie każda linia ma inne takty (62 12/20, 75 15/30, 93 30/40).
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

nowy1212 pisze:No ta to zróbmy wszędzie przystanki co 300m a potem bądźmy zdziwieni że komunikacja nie chcą jeździć ludzie bo jest długi czas przejazdu
To widać na ulicach - gigantyczne korki i coraz bardziej puste pojazdy MPK. Szybciej na pieszo niż pojazdami MPK.
mig pisze:Co innego zabrać jakąś część oferty a co innego zabrać ludziom wszystko.
A po co oferta tylko w jedną stronę?
ODPOWIEDZ