A czemu niby z PiSu? To w tym kraju nie ma już innych fachowców czy specjalistów?
Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Którą trasą kursuje 14?
Wg rozkładów na stronie MPK - przez Zbiorczą. Wg komunikatu o utrudnieniach na tej samej stronie - przez Piotrkowską.
Czy ktoś panuje nad tym chaosem?
Wg rozkładów na stronie MPK - przez Zbiorczą. Wg komunikatu o utrudnieniach na tej samej stronie - przez Piotrkowską.
Czy ktoś panuje nad tym chaosem?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Wciąż przez Piotrkowską. W Watchlinie wisi od niedzieli informacja o ZASTĘPCZEJ trasie
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Będzie jak z 12 przez Kilińskiego...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
KOMUNIKAT 191/21
W związku z dopuszczeniem ruchu tramwajowego po al. Śmigłego Rydza (na odc. Piłsudskiego – Przybyszewskiego) na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu od dnia 11 listopada 2021r. zmianie ulegnie trasa linii 14.
linia 14
DW. ŁÓDŹ DĄBROWA - Dąbrowskiego, Śmigłego Rydza, Piłsudskiego, Mickiewicza, Bandurskiego, Karolewska, Bratysławska – KAROLEW
zmiana dotyczy dwóch kierunków ruchu
Uruchomione zostaną przystanki tramwajowe:
- Śmigłego-Rydza - Piłsudskiego (0371) - kier. pd.
- Śmigłego-Rydza - Zbiorcza (1149) - kier. pd.
- Śmigłego-Rydza - Zbiorcza (1144) - kier. pn.
- Śmigłego-Rydza - Milionowa (1151) - kier. pd.
- Śmigłego-Rydza - Milionowa (1142) - kier. pn.
- Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego (1153) - kier. pd.
Dodatkowe informacje są dostępne pod całodobowym numerem telefonu: 42 638 90 20
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholeme ... leId=27605
czyżby jednak się udało?
Podpis.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Innymi słowy zmieni się stała trasa 14 z takiej samej na identyczną? I uruchomione zostaną przystanki, po których rozkładowo 14 jeździ od poniedziałku, ale została awaryjnie wycofana na inną trasę?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Okazuje się, że - wbrew m.in. zapowiedziom prasowym - 75 jednak pojedzie Przędzalnianą.
http://mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessag ... leId=27617
http://mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessag ... leId=27617
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dorzucili od 1 grudnia - 4 z Dąbrowy na Fabryczny tłem 13. Mogli by 75 zabrać kółko Gojawiczyńskiej Dąbrowskiego.
Niby skręt z Przędzalnianej kwadratowy. A jakby dalej do Nawrot potem Kopcińskiego. A z Widzewa w Kopcińskiego-Tuwima-Przędzalniana.
Niby skręt z Przędzalnianej kwadratowy. A jakby dalej do Nawrot potem Kopcińskiego. A z Widzewa w Kopcińskiego-Tuwima-Przędzalniana.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Sukces, 14 dzisiaj ruszyła.
Mogłaby jednak trasa być wydłużona do Retkini, a 5 skrócona do Karolewa. I tak w każdy dzień tygodnia, bez dziwnych wariantów weekendowych.
Mogłaby jednak trasa być wydłużona do Retkini, a 5 skrócona do Karolewa. I tak w każdy dzień tygodnia, bez dziwnych wariantów weekendowych.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
5 to raczej powinna wrócić na Kurczaki jak tylko otworzą Kilińskiego, mam nadzieję, że na Boże Narodzenie to nastąpi. A tymczasowo to faktycznie 5 powinna na Karolew, a 14 na Retkę i cały tydzień.
Co do 4 to na razie pokładam też nadzieję w miarę szybkim otwarciu Kilińskiego i powrotem na normalną trasę, bo krótka trasa Dąbrowa-Dw. Fabryczna to bezsens, chyba że będą dwie losowo wybrane brygady na Vario, a reszta na Bogestrze.
Co do 4 to na razie pokładam też nadzieję w miarę szybkim otwarciu Kilińskiego i powrotem na normalną trasę, bo krótka trasa Dąbrowa-Dw. Fabryczna to bezsens, chyba że będą dwie losowo wybrane brygady na Vario, a reszta na Bogestrze.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No właśnie przy obecnej zmianie trasy linii 12 to dobrze, że 5 jeździ wydłużona na Retkinie zamiast 14.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Raczej na odwrót - 5 cały tydzień z Retkini, 14 z Karolewa. W tej chwili w dni powszednie z Retkini wszystkie tramwaje jadą przez WZ, bez żadnej alternatywy, co przy przetrasowanym od 4 lat 99 i uciętym w połowie 86 daje szalone 2 trasy z całego osiedla do centrum. W dodatku niezbyt od siebie oddalone - WZ i Nawrot.TramMomentyStudenta pisze: ↑czw 13:01, 11 lis 2021A tymczasowo to faktycznie 5 powinna na Karolew, a 14 na Retkę i cały tydzień.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Z jednej strony masz rację, z drugiej Retkinia jednak ma też połączenia autobusowe z Teofilowa i raczej zapotrzebowanie na tramwaj z Teofilowa jest tam znikome. A tym bardziej jadące przez Gdańską, pl. Wolności i Stare Miasto (chodzi bardziej o robienie okrężnej trasy niż o zapotrzebowanie na linię Retkinia-pl. Wolności, bo to połączenie samo w sobie nie jest złe). Natomiast co do alternatywy, no w sumie popieram. W każdym razie do wyboru do koloru, niech jedna linia kończy codziennie na Karolewie, a druga na Retkini, dopóki się ta kwestia Kilińskiego nie wyjaśni.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Obserwuję 75 od piątku, ale dzisiaj jest pierwszy pełnoprawny dzień roboczy dla tej linii. W piątek przedwczesne pojawienie się na przystanku przy Przędzalnianej (na który jedziemy 7 minut od Fabrycznej) kierowcy rozwiązywali na wiele sposobów - blokowali jezdnię, odjeżdżali przed czasem, albo stawali na 5 minut przy Piłsudskiego nie chcąc blokować ulicy za Przędzalnianą.
Dziś spoglądam na autobusy i dużo pojazdów po prostu ma te 7 minut opóźnienia już przy Śmigłego Rydza, więc od skrzyżowania Marszałków jadą o czasie. Muszę przyznać, że powykręcanie trasy i sztuczne wydłużanie czasu przejazdu to bardzo kreatywne podejście do usuwania opóźnień komunikacji w mieście.
Z Milionowej do Tatrzańskiej też jedziemy minutę dłużej - to pewnie przez przystanek w torowisku, a więc musi być dłużej i inaczej być nie może.
Dziś spoglądam na autobusy i dużo pojazdów po prostu ma te 7 minut opóźnienia już przy Śmigłego Rydza, więc od skrzyżowania Marszałków jadą o czasie. Muszę przyznać, że powykręcanie trasy i sztuczne wydłużanie czasu przejazdu to bardzo kreatywne podejście do usuwania opóźnień komunikacji w mieście.
Z Milionowej do Tatrzańskiej też jedziemy minutę dłużej - to pewnie przez przystanek w torowisku, a więc musi być dłużej i inaczej być nie może.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
75 wymaga modyfikacji. Można scedować na 62 trasę po Rudzie na Ikea, a 75 na Dubois.
75 można wyprostować od Kurczaków. Po co te rajdy po okolicach Śląskiej. Jak komuś zależy to niech te kółka robi 62. Tak 75 zaoszczędzi z 15 minut.
Wspominając pomysł skrócenia 75 do Mikulskiego lub wykierowania na Niciarnianą zyskamy do 30 minut.
75 można wyprostować od Kurczaków. Po co te rajdy po okolicach Śląskiej. Jak komuś zależy to niech te kółka robi 62. Tak 75 zaoszczędzi z 15 minut.
Wspominając pomysł skrócenia 75 do Mikulskiego lub wykierowania na Niciarnianą zyskamy do 30 minut.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Pytanie do osób bardziej zorientowanych w temacie czy takt 7,5 - 15 to już na stałe jest zamiast 6 - 12?
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Na pewno na dłużej. Może w czasach lepszej koniunktury, tj. za parę lat, wróci ten takt 12, ale najbliższe trzy, cztery lata chyba będzie ciężko.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Myślę, że najbliższe kilka lat nie ma na to szans, ba obawiam się dziwnie kolejnych cięć mimo OGROMNYCH podwyżek cen biletów od stycznia , przez które zostawię MPK na rzecz auta, bo 310 zyla za 3-miesięczny to już przegięcie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Podwyżki mają być na wiosnę dopiero. Tak kilka dni temu napisał UMŁ na swojej stronie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Może też będą niższe - na zasadzie, że zły rząd zabiera kasę, ale dobra HZ tak skutecznie gospodaruje że zamiast 30% wystarczy 15?