Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Zupełnie nic. Mamy taki nadmiar pieniędzy, pojazdów i kierowców że można wydłużyć każdą linie w dowolne miejsce, zapewniając przy okazji godne takty
Tommaso
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: czw 08:01, 08 lip 2021

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Tommaso »

Czy nie można przerobić skrętu z Śmigłego Rydza z Piłsudskiego by 75 dało radę skręcić? Czy to jakieś obwarowania niedawno oddanej inwestycji? Przełożenie np słupów czy chodzi o poszerzenie ulicy?
Szkoda, że Zbiorcza -Niska lub Zbiorcza-Sucha nie może być podrasowana dla 75.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Tommaso pisze:
wt 06:32, 22 mar 2022
Czy nie można przerobić skrętu z Śmigłego Rydza z Piłsudskiego by 75 dało radę skręcić?
Przecież od strony technicznej nic tego nie uniemożliwia. To wybór ZDiT-u, usunęli z programu sygnalizacji fazę do skrętu w tej relacji, bo to byłaby całkowicie osobna, dodatkowa faza, i wydłużyłoby to cykl.

Oczywiście opcja wywoływania tej konkretnej fazy tylko w sytuacji, gdy rzeczywiście podjedzie 75 (jakiś nadajnik w autobusie, a w razie nie zadziałania, przycisk na słupku sygnalizatora... pewnie byłaby to jakaś groszowa inwestycja... w sumie można by to podpiąć pod sterowanie zwrotnicami, i wtedy tramwaje, ewentualnie skręcające w tej relacji, w ogóle nic ekstra mieć by nie musiały, a do autobusów obsługujących 75 trzeba by było wstawić nadajniki od zwrotnic z tramwajów) do głowy im nie przyszła, lub też uważają, że byłoby to niezgodne z prawem...

I o ile faktycznie jest to jakiś problem, i nie wiem, być może faktycznie można uargumentować, że nawet raz na 20 minut/pół godziny, gdy rzeczywiście pojawia się 75, takie wydłużanie cykli nie byłoby akceptowalne – to prostym i bezproblemowym rozwiązaniem byłoby ustanowienie przystanku autobusowego zaraz za wiaduktem, w rejonie Zbiorczej, przy jezdni głównej, i skierowanie 75 właśnie jezdnią główną. Bądź nawet w ogóle pomijanie tego przystanku na trasie 75 (wskazane byłoby wgranie odpowiedniego komunikatu głosowego do SIP, odtwarzanego przed poprzednim przystankiem).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TBO
Czasem wpada
Posty: 56
Rejestracja: wt 11:34, 05 paź 2021

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TBO »

Szkoda, że Zbiorcza i Niska lub Sucha nie pomieści 75.
Ostatnio zmieniony sob 06:35, 26 mar 2022 przez TBO, łącznie zmieniany 1 raz.
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: komlo13 »

Absrtrahując, to nawet jazda przez Zbiorczą dała by tyle samo co jezdnią zewnętrzną Śmigłego Rydza. I tak powinno zresztą być, jest wyjazd z PAT zaraz przed skrzyżowaniem marszałków, który służy do tego celu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:
śr 21:23, 23 mar 2022
Tommaso pisze:
wt 06:32, 22 mar 2022
Czy nie można przerobić skrętu z Śmigłego Rydza z Piłsudskiego by 75 dało radę skręcić?
Przecież od strony technicznej nic tego nie uniemożliwia. To wybór ZDiT-u, usunęli z programu sygnalizacji fazę do skrętu w tej relacji, bo to byłaby całkowicie osobna, dodatkowa faza, i wydłużyłoby to cykl.

Oczywiście opcja wywoływania tej konkretnej fazy tylko w sytuacji, gdy rzeczywiście podjedzie 75 (jakiś nadajnik w autobusie, a w razie nie zadziałania, przycisk na słupku sygnalizatora... pewnie byłaby to jakaś groszowa inwestycja... w sumie można by to podpiąć pod sterowanie zwrotnicami, i wtedy tramwaje, ewentualnie skręcające w tej relacji, w ogóle nic ekstra mieć by nie musiały, a do autobusów obsługujących 75 trzeba by było wstawić nadajniki od zwrotnic z tramwajów) do głowy im nie przyszła, lub też uważają, że byłoby to niezgodne z prawem...

I o ile faktycznie jest to jakiś problem, i nie wiem, być może faktycznie można uargumentować, że nawet raz na 20 minut/pół godziny, gdy rzeczywiście pojawia się 75, takie wydłużanie cykli nie byłoby akceptowalne – to prostym i bezproblemowym rozwiązaniem byłoby ustanowienie przystanku autobusowego zaraz za wiaduktem, w rejonie Zbiorczej, przy jezdni głównej, i skierowanie 75 właśnie jezdnią główną. Bądź nawet w ogóle pomijanie tego przystanku na trasie 75 (wskazane byłoby wgranie odpowiedniego komunikatu głosowego do SIP, odtwarzanego przed poprzednim przystankiem).
Nie siej dezinformacji. Przyczyną obecnego stanu rzeczy jest brak sygnalizatorów kierunkowych BUS w przepisach. Owszem, teoretycznie autobus może legalnie wyjechać w prawo przy obecnym programie sygnalizacji ale w praktyce musiałby ustąpić jadącym na wprost po jezdni ogólnej Śmigłego-Rydza co przy typowym dla tej ulicy natężeniu ruchu skończyłoby się blokowaniem jadących za autobusem pojazdów. Kolejne niesprzyjające czynniki to fatalna widoczność do wykonywania takiego manewru i jego geometria.

Można też teoretycznie tak skonstruować program by faza dla wyjazdu pojazdów z PAT była całkowicie bezkolizyjna ale skutkowałoby to wydłużeniem czasu oczekiwania na sygnał zezwalający do jazdy i wydłużeniem długości cyklu, który w godzinach szczytu już dziś oscyluje w granicach maximum.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

mig pisze:
ndz 15:39, 27 mar 2022
Można też teoretycznie tak skonstruować program by faza dla wyjazdu pojazdów z PAT była całkowicie bezkolizyjna ale skutkowałoby to wydłużeniem czasu oczekiwania na sygnał zezwalający do jazdy i wydłużeniem długości cyklu, który w godzinach szczytu już dziś oscyluje w granicach maximum.
Niekoniecznie by tak było, gdyby ta faza była wzbudzana przez autobus.

Ale zdaje się, że ZDiT jest zdania, że aktualne przepisy nie umożliwiają mieszania funkcjonalności sygnalizacji cyklicznej i acyklicznej na jednym skrzyżowaniu, ich zdaniem nie da się zrobić takiej hybrydy, gdzie generalnie światła działałyby cyklicznie, ale konkretne fazy mogłyby być wzbudzane.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

mig pisze:
ndz 15:39, 27 mar 2022
Nie siej dezinformacji. Przyczyną obecnego stanu rzeczy jest brak sygnalizatorów kierunkowych BUS w przepisach. Owszem, teoretycznie autobus może legalnie wyjechać w prawo przy obecnym programie sygnalizacji ale w praktyce musiałby ustąpić jadącym na wprost po jezdni ogólnej Śmigłego-Rydza co przy typowym dla tej ulicy natężeniu ruchu skończyłoby się blokowaniem jadących za autobusem pojazdów. Kolejne niesprzyjające czynniki to fatalna widoczność do wykonywania takiego manewru i jego geometria.

Można też teoretycznie tak skonstruować program by faza dla wyjazdu pojazdów z PAT była całkowicie bezkolizyjna ale skutkowałoby to wydłużeniem czasu oczekiwania na sygnał zezwalający do jazdy i wydłużeniem długości cyklu, który w godzinach szczytu już dziś oscyluje w granicach maximum.
Czy sygnalizacja nie moze załączac tej fazy dla 75 tylko wtedy gdy pojawia sie autobus? Mówimy o 3 kursach na godzine, czyli wystarczy by w ciagu godziny taka faza trwała łącznie z 30s. Czy system serowania ruchem nie potrafi czegos takiego?
Kpc21 pisze:
ndz 16:59, 27 mar 2022
Ale zdaje się, że ZDiT jest zdania, że aktualne przepisy nie umożliwiają mieszania funkcjonalności sygnalizacji cyklicznej i acyklicznej na jednym skrzyżowaniu, ich zdaniem nie da się zrobić takiej hybrydy, gdzie generalnie światła działałyby cyklicznie, ale konkretne fazy mogłyby być wzbudzane.
To trzeba zatrudnić tych z Wrocławia, bo sam byłem świadkiem nie raz gdy jechałem autem, nagle faza która trwa z 30s się zakończyła po 10s, potem w poprzek przejechał tramwaj i znowu moja faza powróciła. No i to chyba nie ZDiT, a BIM i teraz w BIM sa inni ludzie, wiec może i oni interpretuj to po wrocławsku, a nie "ucku"?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

No ZDiT czy BIM, ja tu mówiąc o ZDiT używam skrótu myślowego. Przecież to różne komórki w tym samym UMŁ.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

nowy1212 pisze:
czw 14:56, 31 mar 2022
Czy sygnalizacja nie moze załączac tej fazy dla 75 tylko wtedy gdy pojawia sie autobus? Mówimy o 3 kursach na godzine, czyli wystarczy by w ciagu godziny taka faza trwała łącznie z 30s. Czy system serowania ruchem nie potrafi czegos takiego
Z tego co mi wiadomo nie ma takiej możliwości, zatem nawet gdyby były oddzielne fazy to każdy autobus najeżdżając na detektor wywoływałby wszystkie fazy na tym wlocie.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Na pewno? Z tego co wiem system dostaje informacje o linii.

A może dałoby się też zrobić tak, że faza jest aktywowana przez autobus ogólnym detektorem ale wstawić ja po głównej fazie na wprost, tak żeby autobusy jadące normalnie już zwolniły detektor.
Albo, skoro mamy przecież bardzo bogate miasto, wstawić nadajniki do zwrotnic do kilku autobusów i przypisać je na stałe na 75.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

mig pisze:
pt 18:10, 08 kwie 2022
Z tego co mi wiadomo nie ma takiej możliwości, zatem nawet gdyby były oddzielne fazy to każdy autobus najeżdżając na detektor wywoływałby wszystkie fazy na tym wlocie.
Gdy myślisz że OSSR jest beznadziejny to nagle czytasz forum i nawet nie umiesz skomentować. Ależ inteligentna ta sygnalizacja - ludzie w kosmos latają od 50 lat, a zbiorkom w Łodzi nie potrafi współgrać z sygnalizacją. Ciekawe ile by kosztowało rozwinięcie OSSR tak by się do czegokolwiek nadawał
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Tylko dlaczego w Warszawie, gdzie takiego systemu nie ma w ogóle, daje się robić cuda i urywać po kilka minut z każdej trasy? Może to nie technologia jest problemem?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TramMomentyStudenta »

A może na odwrót: jest problemem otoczka technologiczna ;)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

px33 pisze:
sob 19:23, 09 kwie 2022
Tylko dlaczego w Warszawie, gdzie takiego systemu nie ma w ogóle, daje się robić cuda i urywać po kilka minut z każdej trasy? Może to nie technologia jest problemem?
Ale to tyczy się też autobusów czy tylko tramwajów?
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: szymon5444 »

Dlatego, że to jest właśnie stolica. Inne spojrzenie na komunikację miejską i wcale nie trzeba do tego dużych środków. U nas też nie brakuje wcale osób, które znają się na komunikacji, ale problemem jest często to, że są ograniczani np. przez swoich przełożonych, którzy uważają, że zawsze wiedzą lepiej, choć często ten średni szczebel pracowników - nawet w ZDiT-cie zna się najbardziej na rzeczy, ale po prostu nie może wyjść poza pewien schemat ze swoimi pomysłami.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

px33 pisze:
sob 19:23, 09 kwie 2022
Tylko dlaczego w Warszawie, gdzie takiego systemu nie ma w ogóle, daje się robić cuda i urywać po kilka minut z każdej trasy? Może to nie technologia jest problemem?
Warszawa ma od tego dedykowanych specjalistów w TW, którzy analizują skrzyżowanie po skrzyżowaniu pod kątem ruchu tramwajowego (lecz nie tylko pod jego kątem ale na to się kładzie główny nacisk) i robią programy sygnalizacji wraz z ustawieniami.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

I nawet gdyby znalezienie lub wyszkolenie takich ludzi w Łodzi było niemożliwe, to nie można zamówić analiz i programów u tych samych ludzi z Warszawy?

To oczywiście będzie kosztowało, ale przypuszczam że w stosunku do kasy wydanej na cały system byłyby to grosze i wydatek szybko by się zwrócił dzięki zwiększeniu prędkości jazdy pojazdów. I być może większym wydatkiem byłyby jakieś ewentualne zmiany infrastrukturalne, ale to chyba też koszt który warto ponieść
I jeszcze przypomnę że miasto wbrew woli mieszkańców zrezygnowało z zadania budżetu obywatelskiego na które było ok 100 tysięcy. Może warto je wrzucić na takie zadanie?
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kazik »

Spójrzmy prawdzie w oczy: tu nie chodzi o to, jak to technicznie wprowadzić. Tu jest taki problem, że nikt u władzy nie uważa komunikacji miejskiej za wartościowy sposób transportu i nie chce do niej przekonywać ludzi. A już zwłaszcza kosztem autek.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: geograf »

mig pisze:
wt 18:32, 19 kwie 2022
px33 pisze:
sob 19:23, 09 kwie 2022
Tylko dlaczego w Warszawie, gdzie takiego systemu nie ma w ogóle, daje się robić cuda i urywać po kilka minut z każdej trasy? Może to nie technologia jest problemem?
Warszawa ma od tego dedykowanych specjalistów w TW, którzy analizują skrzyżowanie po skrzyżowaniu pod kątem ruchu tramwajowego (lecz nie tylko pod jego kątem ale na to się kładzie główny nacisk) i robią programy sygnalizacji wraz z ustawieniami.
Osobiście próbowałem skontaktować fachowca z Warszawy, który z racji rodzinnych ma powiązania z Łodzią, z kimś ze ZDiTu. Nie udało się.
px33 pisze:
wt 19:19, 19 kwie 2022
I nawet gdyby znalezienie lub wyszkolenie takich ludzi w Łodzi było niemożliwe, to nie można zamówić analiz i programów u tych samych ludzi z Warszawy?
God, gdyby tylko w Łodzi istniała uczelnia techniczna, uczelnia która mogłaby wziąć hajs za wyszkolenie takich osób np. za cenę lojalek...
ODPOWIEDZ