Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Przecież teren pod tunel to cały miejski jest, z boku dałoby się zrobić zawrotkę z wjazdem od Inflanckiej. No ale wiemy gdzie żyjemy... Z takimi minirzeczami jest najgorzej.
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: komlo13 »

Można przecież zawrócić na skrzyżowaniu Strykowska/Inflancka. Kiedyś z powodu jakiegoś wypadku były tak kierowane 53, 64 i 81 i nie było z tym problemu. Można również skierować autobus na pętle ROGI (przy Łodziance). Byłaby wtedy zapewniona obsługa skrzyżowania Wojska Polskiego/Strykowska W obie strony, a tak trzeba objeżdżać dookoła I pewnie jeszcze z postojem przy pętli.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

^^Ale to rozwiązanie z zawracaniem podobno jest niewygodne, ale no nie wiem jaka to prawda. Pętla ROGI jest jednak dość daleko od krańcówki Doły, bo 3,6km dalej
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TramMomentyStudenta »

Yakuzzi pisze:Bez sensu. 6 powinna pojechać na Helenówek. Kolejny tramwaj na Limanowskiego nie ma uzasadnienia, a Zgierska nadal nie ma zastępstwa za 46.
Przynajmniej w taki sposób powinna być załatwiona sprawa, choć może włodarze nie chcą, żeby 6 dublowała 11A, która być może 2.09., a może ze dwa-trzy tygodnie później wróci na Kurczaki (wprawdzie przez RLL, a 6 powróci pewnie na Rzgowską). Jak dla mnie to 6 powinna być skrócona do Północnej i... już, bo nie może bezsensownie dublować 5 (w takim wypadku trasa 5 i 6 różnić się będzie tylko o dojazd do stajni oraz do Fabrycznego).
A 1 nie lepiej, żeby jechała na Koziny? Lub opcjonalnie do Helenówka?
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

1 w ogóle bez sensu na Plac Wolności bo problem z opóźnieniami będzie zwiazanymi z Kilińskiego - jak je zlikwidować?

A co gdyby zrobić tak:
1 Helenówek-Chojny (przez Nowomiejską, PW, Kilińskiego)
4 PW-Widzew
6 na Północną

Dzięki temu 1 by miała gdzie zniwelować opóźnienia związane z korkami na Kilińskiego, a 4 by po prostu byłaby skrócona do PW, ale no opóźnień na swojej trasie nie ma, więc nie problem, ze na PW tylko zawróci
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Intermodalny »

Zamiast na Rogi (tak jak nowy zmierzył, ponad 3,5 km) już lepiej na Marysin Warszawską przez Wycieczkową (2,0 km) lub r. Powstańców czy Marysin Stadion przez Inflancką (2,5 km).
 
Działamy dla dobra naszych pasażerów a ich zadowolenie ze świadczonych usług jest dla nas najwyższą wartością” – Tramwaje Podmiejskie
 
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: komlo13 »

Można by było zawracać kryterium ulicznym:
Strykowska - Kraterowa - Mateusza - Jarowa - Strykowska
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

Ciekawe skąd Limanka weźmie ok. 10 dodatkowych przegubów na 59 jak już dziś krótkie wozy na 81, 83 czy 99 nikogo nie dziwią.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TramMomentyStudenta »

nowy1212 pisze:1 w ogóle bez sensu na Plac Wolności bo problem z opóźnieniami będzie zwiazanymi z Kilińskiego - jak je zlikwidować?

A co gdyby zrobić tak:
1 Helenówek-Chojny (przez Nowomiejską, PW, Kilińskiego)
4 PW-Widzew
6 na Północną

Dzięki temu 1 by miała gdzie zniwelować opóźnienia związane z korkami na Kilińskiego, a 4 by po prostu byłaby skrócona do PW, ale no opóźnień na swojej trasie nie ma, więc nie problem, ze na PW tylko zawróci
Spoko, 4 przecież mogłaby jechać na Helenówek nawet, jeśli miałaby na wspólnym sporym kawałku 1. ;) Ale swoją drogą ze skróceniem 4 do PW byłby na pewno o wiele mniejszy problem niż z 1 właśnie ze względu na opóźnienia. Obecnie w szczycie największe opóźnienia i tak generuje przede wszystkim skrzyżowanie Kilińskiego/Piłsudskiego w obu kierunkach.
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Intermodalny »

nowy1212 pisze:^^No tak, bo przecież nie da się wynająć od kogoś terenu na 4 lata by utwardzić teren i zrobić krańcówke, nie? Nieużytków na Strykowskiej tak mało...
I nie tylko na Strykowskiej. Bez dużej ingerencji w roślinność na szybko znalazłem trzy lokalizacje. Jedna na Strykowskiej (900 m od Dołów) i dwie przy Inflanckiej/Zagajnikowej (1000 m). Bliżej możliwości nie widzę.

Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Jordi pisze:Dokładnie tak. Tam nie ma jak inaczej obsłużyć okolic pętli przy Inflanckiej.
Jest pętla przy M1, jest parking przy Feniksie (nie wiem, czy nie prywatny i nie trzeba by było komuś zapłacić). Jeszcze jedna opcja to postój na początku pasa do prawoskrętu z Wojska Polskiego w Palki i kółko: Wojska Polskiego – Palki – Sporna – Pankiewicza – Wojska Polskiego.

Co do 59, to moim zdaniem nawet mimo wspólnej obsługi, odcinek z pl. Wolności na Doły powinien mieć osobny numer. Jakieś Z6, czy coś.
komlo13 pisze:Można by było zawracać kryterium ulicznym:
Strykowska - Kraterowa - Mateusza - Jarowa - Strykowska
Albo przez ul. Oświatową.

Co prawda normalny autobus tam raczej nie wjedzie, ale podobno Limanka nie ma gdzie wysyłać Isuzu... A na taką zetkę na Doły Isuzu by wystrarczyło.
Ostatnio zmieniony śr 20:14, 07 sie 2019 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Solar
Bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Solar »

komlo13 pisze:Można by było zawracać kryterium ulicznym:
Strykowska - Kraterowa - Mateusza - Jarowa - Strykowska
Takie rozwiązanie było testowane. W porze międzyszczytu autobus skręcił z Jarowej w Strykowską po "zaledwie" ok. 10 minutach. Tak więc jakiekolwiek wyjazdy z ulic podporządkowanych do Strykowskiej w ramach objazdu można wybić sobie z głowy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Co do okolic muzeum getta (stacja Radegast), to jest tam dedykowany parking dla autobusów. Wątpię, by był w 100% wykorzystywany przez autokary przywożące turystów. W samym muzeum jeszcze nie byłem, nie wiem, jak to wygląda, i czy to jest tylko wystawa na zewnątrz, czy są też jakieś pomieszczenia, które się zwiedza – ale jeśli to drugie, to pewnie też na terenie samego muzeum (które należy chyba do miasta) dałoby się wydzielić jakiś punkt socjalny dla kierowców.
Solar pisze:Takie rozwiązanie było testowane. W porze międzyszczytu autobus skręcił z Jarowej w Strykowską po "zaledwie" ok. 10 minutach. Tak więc jakiekolwiek wyjazdy z ulic podporządkowanych do Strykowskiej w ramach objazdu można wybić sobie z głowy.
No ale przez Oświatową by się dało. Z niej wyjeżdża się w prawo (w Brzezińską, a w zasadzie w jej odcinek, który nosi jeszcze nazwę Wojska Polskiego, choć ulicy Wojska Polskiego już nie przypomina) – a więc nie powinno być takich problemów z wyjazdem, jak lewoskręt w Strykowską.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: komlo13 »

Można by faktycznie przez Oświatową. Autobus wjechał by tam raczej bez problemu, jeżeli przeguby podczas festiwalu świateł czy dni Łodzi przeciskają się przez Taborową, czy Skalna/Zbocze.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Raczej myślałem o Isuzu, których podobno Limanka nie ma dokąd wysyłać. No ale chcą łączyć tę zetkę z 59, a na 59 jest raczej duża frekwencja i tam Isuzu by było za małe.

Duży autobus w Oświatową – to by trzeba tam było zrobić ruch jednokierunkowy (bo pewnie byłyby problemy z mijaniem się z samochodami osobowymi jadącymi w kierunku przeciwnym), a wtedy mieszkańcy pewnie nie będą jakoś zbytnio zadowoleni.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: komlo13 »

Solar pisze: Takie rozwiązanie było testowane. W porze międzyszczytu autobus skręcił z Jarowej w Strykowską po "zaledwie" ok. 10 minutach. Tak więc jakiekolwiek wyjazdy z ulic podporządkowanych do Strykowskiej w ramach objazdu można wybić sobie z głowy.
Na skręt że Strykowskiej z Wycieczkową, lub Łupkową też czeka się długo (Bo to również wyjazd na Strykowską z ulic podporządkowanych) i jakoś autobusy tam jeżdżą.
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Intermodalny »

Ale skręcić w prawo jest łatwiej niż w lewo.
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: komlo13 »

Ja osobiście skierowałbym autobus na rondo przy Kerna. Zarówno autobus jak i tramwaj na końcowym odcinku do pętli Doły wożą powietrze.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Po co na rondo, jak obok jest pętla?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: komlo13 »

Ale coś chyba było, że pętla jest za mała, żeby przyjąć więcej linii, dlatego np. we Wszystkich Świętych wydłużone Z13 i coś tam jeszcze jeździło na Kerna. Chyba że się mylę, to oczywiście, można na pętle.
ODPOWIEDZ