Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Zupełnie nic. Mamy taki nadmiar pieniędzy, pojazdów i kierowców że można wydłużyć każdą linie w dowolne miejsce, zapewniając przy okazji godne takty
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czy nie można przerobić skrętu z Śmigłego Rydza z Piłsudskiego by 75 dało radę skręcić? Czy to jakieś obwarowania niedawno oddanej inwestycji? Przełożenie np słupów czy chodzi o poszerzenie ulicy?
Szkoda, że Zbiorcza -Niska lub Zbiorcza-Sucha nie może być podrasowana dla 75.
Szkoda, że Zbiorcza -Niska lub Zbiorcza-Sucha nie może być podrasowana dla 75.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przecież od strony technicznej nic tego nie uniemożliwia. To wybór ZDiT-u, usunęli z programu sygnalizacji fazę do skrętu w tej relacji, bo to byłaby całkowicie osobna, dodatkowa faza, i wydłużyłoby to cykl.
Oczywiście opcja wywoływania tej konkretnej fazy tylko w sytuacji, gdy rzeczywiście podjedzie 75 (jakiś nadajnik w autobusie, a w razie nie zadziałania, przycisk na słupku sygnalizatora... pewnie byłaby to jakaś groszowa inwestycja... w sumie można by to podpiąć pod sterowanie zwrotnicami, i wtedy tramwaje, ewentualnie skręcające w tej relacji, w ogóle nic ekstra mieć by nie musiały, a do autobusów obsługujących 75 trzeba by było wstawić nadajniki od zwrotnic z tramwajów) do głowy im nie przyszła, lub też uważają, że byłoby to niezgodne z prawem...
I o ile faktycznie jest to jakiś problem, i nie wiem, być może faktycznie można uargumentować, że nawet raz na 20 minut/pół godziny, gdy rzeczywiście pojawia się 75, takie wydłużanie cykli nie byłoby akceptowalne – to prostym i bezproblemowym rozwiązaniem byłoby ustanowienie przystanku autobusowego zaraz za wiaduktem, w rejonie Zbiorczej, przy jezdni głównej, i skierowanie 75 właśnie jezdnią główną. Bądź nawet w ogóle pomijanie tego przystanku na trasie 75 (wskazane byłoby wgranie odpowiedniego komunikatu głosowego do SIP, odtwarzanego przed poprzednim przystankiem).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Szkoda, że Zbiorcza i Niska lub Sucha nie pomieści 75.
Ostatnio zmieniony sob 06:35, 26 mar 2022 przez TBO, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Absrtrahując, to nawet jazda przez Zbiorczą dała by tyle samo co jezdnią zewnętrzną Śmigłego Rydza. I tak powinno zresztą być, jest wyjazd z PAT zaraz przed skrzyżowaniem marszałków, który służy do tego celu.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie siej dezinformacji. Przyczyną obecnego stanu rzeczy jest brak sygnalizatorów kierunkowych BUS w przepisach. Owszem, teoretycznie autobus może legalnie wyjechać w prawo przy obecnym programie sygnalizacji ale w praktyce musiałby ustąpić jadącym na wprost po jezdni ogólnej Śmigłego-Rydza co przy typowym dla tej ulicy natężeniu ruchu skończyłoby się blokowaniem jadących za autobusem pojazdów. Kolejne niesprzyjające czynniki to fatalna widoczność do wykonywania takiego manewru i jego geometria.Kpc21 pisze: ↑śr 21:23, 23 mar 2022Przecież od strony technicznej nic tego nie uniemożliwia. To wybór ZDiT-u, usunęli z programu sygnalizacji fazę do skrętu w tej relacji, bo to byłaby całkowicie osobna, dodatkowa faza, i wydłużyłoby to cykl.
Oczywiście opcja wywoływania tej konkretnej fazy tylko w sytuacji, gdy rzeczywiście podjedzie 75 (jakiś nadajnik w autobusie, a w razie nie zadziałania, przycisk na słupku sygnalizatora... pewnie byłaby to jakaś groszowa inwestycja... w sumie można by to podpiąć pod sterowanie zwrotnicami, i wtedy tramwaje, ewentualnie skręcające w tej relacji, w ogóle nic ekstra mieć by nie musiały, a do autobusów obsługujących 75 trzeba by było wstawić nadajniki od zwrotnic z tramwajów) do głowy im nie przyszła, lub też uważają, że byłoby to niezgodne z prawem...
I o ile faktycznie jest to jakiś problem, i nie wiem, być może faktycznie można uargumentować, że nawet raz na 20 minut/pół godziny, gdy rzeczywiście pojawia się 75, takie wydłużanie cykli nie byłoby akceptowalne – to prostym i bezproblemowym rozwiązaniem byłoby ustanowienie przystanku autobusowego zaraz za wiaduktem, w rejonie Zbiorczej, przy jezdni głównej, i skierowanie 75 właśnie jezdnią główną. Bądź nawet w ogóle pomijanie tego przystanku na trasie 75 (wskazane byłoby wgranie odpowiedniego komunikatu głosowego do SIP, odtwarzanego przed poprzednim przystankiem).
Można też teoretycznie tak skonstruować program by faza dla wyjazdu pojazdów z PAT była całkowicie bezkolizyjna ale skutkowałoby to wydłużeniem czasu oczekiwania na sygnał zezwalający do jazdy i wydłużeniem długości cyklu, który w godzinach szczytu już dziś oscyluje w granicach maximum.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Niekoniecznie by tak było, gdyby ta faza była wzbudzana przez autobus.mig pisze: ↑ndz 15:39, 27 mar 2022Można też teoretycznie tak skonstruować program by faza dla wyjazdu pojazdów z PAT była całkowicie bezkolizyjna ale skutkowałoby to wydłużeniem czasu oczekiwania na sygnał zezwalający do jazdy i wydłużeniem długości cyklu, który w godzinach szczytu już dziś oscyluje w granicach maximum.
Ale zdaje się, że ZDiT jest zdania, że aktualne przepisy nie umożliwiają mieszania funkcjonalności sygnalizacji cyklicznej i acyklicznej na jednym skrzyżowaniu, ich zdaniem nie da się zrobić takiej hybrydy, gdzie generalnie światła działałyby cyklicznie, ale konkretne fazy mogłyby być wzbudzane.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czy sygnalizacja nie moze załączac tej fazy dla 75 tylko wtedy gdy pojawia sie autobus? Mówimy o 3 kursach na godzine, czyli wystarczy by w ciagu godziny taka faza trwała łącznie z 30s. Czy system serowania ruchem nie potrafi czegos takiego?mig pisze: ↑ndz 15:39, 27 mar 2022Nie siej dezinformacji. Przyczyną obecnego stanu rzeczy jest brak sygnalizatorów kierunkowych BUS w przepisach. Owszem, teoretycznie autobus może legalnie wyjechać w prawo przy obecnym programie sygnalizacji ale w praktyce musiałby ustąpić jadącym na wprost po jezdni ogólnej Śmigłego-Rydza co przy typowym dla tej ulicy natężeniu ruchu skończyłoby się blokowaniem jadących za autobusem pojazdów. Kolejne niesprzyjające czynniki to fatalna widoczność do wykonywania takiego manewru i jego geometria.
Można też teoretycznie tak skonstruować program by faza dla wyjazdu pojazdów z PAT była całkowicie bezkolizyjna ale skutkowałoby to wydłużeniem czasu oczekiwania na sygnał zezwalający do jazdy i wydłużeniem długości cyklu, który w godzinach szczytu już dziś oscyluje w granicach maximum.
To trzeba zatrudnić tych z Wrocławia, bo sam byłem świadkiem nie raz gdy jechałem autem, nagle faza która trwa z 30s się zakończyła po 10s, potem w poprzek przejechał tramwaj i znowu moja faza powróciła. No i to chyba nie ZDiT, a BIM i teraz w BIM sa inni ludzie, wiec może i oni interpretuj to po wrocławsku, a nie "ucku"?Kpc21 pisze: ↑ndz 16:59, 27 mar 2022Ale zdaje się, że ZDiT jest zdania, że aktualne przepisy nie umożliwiają mieszania funkcjonalności sygnalizacji cyklicznej i acyklicznej na jednym skrzyżowaniu, ich zdaniem nie da się zrobić takiej hybrydy, gdzie generalnie światła działałyby cyklicznie, ale konkretne fazy mogłyby być wzbudzane.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No ZDiT czy BIM, ja tu mówiąc o ZDiT używam skrótu myślowego. Przecież to różne komórki w tym samym UMŁ.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Z tego co mi wiadomo nie ma takiej możliwości, zatem nawet gdyby były oddzielne fazy to każdy autobus najeżdżając na detektor wywoływałby wszystkie fazy na tym wlocie.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Na pewno? Z tego co wiem system dostaje informacje o linii.
A może dałoby się też zrobić tak, że faza jest aktywowana przez autobus ogólnym detektorem ale wstawić ja po głównej fazie na wprost, tak żeby autobusy jadące normalnie już zwolniły detektor.
Albo, skoro mamy przecież bardzo bogate miasto, wstawić nadajniki do zwrotnic do kilku autobusów i przypisać je na stałe na 75.
A może dałoby się też zrobić tak, że faza jest aktywowana przez autobus ogólnym detektorem ale wstawić ja po głównej fazie na wprost, tak żeby autobusy jadące normalnie już zwolniły detektor.
Albo, skoro mamy przecież bardzo bogate miasto, wstawić nadajniki do zwrotnic do kilku autobusów i przypisać je na stałe na 75.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Gdy myślisz że OSSR jest beznadziejny to nagle czytasz forum i nawet nie umiesz skomentować. Ależ inteligentna ta sygnalizacja - ludzie w kosmos latają od 50 lat, a zbiorkom w Łodzi nie potrafi współgrać z sygnalizacją. Ciekawe ile by kosztowało rozwinięcie OSSR tak by się do czegokolwiek nadawał
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tylko dlaczego w Warszawie, gdzie takiego systemu nie ma w ogóle, daje się robić cuda i urywać po kilka minut z każdej trasy? Może to nie technologia jest problemem?
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A może na odwrót: jest problemem otoczka technologiczna
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dlatego, że to jest właśnie stolica. Inne spojrzenie na komunikację miejską i wcale nie trzeba do tego dużych środków. U nas też nie brakuje wcale osób, które znają się na komunikacji, ale problemem jest często to, że są ograniczani np. przez swoich przełożonych, którzy uważają, że zawsze wiedzą lepiej, choć często ten średni szczebel pracowników - nawet w ZDiT-cie zna się najbardziej na rzeczy, ale po prostu nie może wyjść poza pewien schemat ze swoimi pomysłami.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Warszawa ma od tego dedykowanych specjalistów w TW, którzy analizują skrzyżowanie po skrzyżowaniu pod kątem ruchu tramwajowego (lecz nie tylko pod jego kątem ale na to się kładzie główny nacisk) i robią programy sygnalizacji wraz z ustawieniami.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
I nawet gdyby znalezienie lub wyszkolenie takich ludzi w Łodzi było niemożliwe, to nie można zamówić analiz i programów u tych samych ludzi z Warszawy?
To oczywiście będzie kosztowało, ale przypuszczam że w stosunku do kasy wydanej na cały system byłyby to grosze i wydatek szybko by się zwrócił dzięki zwiększeniu prędkości jazdy pojazdów. I być może większym wydatkiem byłyby jakieś ewentualne zmiany infrastrukturalne, ale to chyba też koszt który warto ponieść
I jeszcze przypomnę że miasto wbrew woli mieszkańców zrezygnowało z zadania budżetu obywatelskiego na które było ok 100 tysięcy. Może warto je wrzucić na takie zadanie?
To oczywiście będzie kosztowało, ale przypuszczam że w stosunku do kasy wydanej na cały system byłyby to grosze i wydatek szybko by się zwrócił dzięki zwiększeniu prędkości jazdy pojazdów. I być może większym wydatkiem byłyby jakieś ewentualne zmiany infrastrukturalne, ale to chyba też koszt który warto ponieść
I jeszcze przypomnę że miasto wbrew woli mieszkańców zrezygnowało z zadania budżetu obywatelskiego na które było ok 100 tysięcy. Może warto je wrzucić na takie zadanie?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Spójrzmy prawdzie w oczy: tu nie chodzi o to, jak to technicznie wprowadzić. Tu jest taki problem, że nikt u władzy nie uważa komunikacji miejskiej za wartościowy sposób transportu i nie chce do niej przekonywać ludzi. A już zwłaszcza kosztem autek.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Osobiście próbowałem skontaktować fachowca z Warszawy, który z racji rodzinnych ma powiązania z Łodzią, z kimś ze ZDiTu. Nie udało się.
God, gdyby tylko w Łodzi istniała uczelnia techniczna, uczelnia która mogłaby wziąć hajs za wyszkolenie takich osób np. za cenę lojalek...