Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

A nie jest tak, ze cięcia wynikają z wyższego cennika wzkm?
emilek12
Sympatyk forum
Posty: 652
Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: emilek12 »

nowy1212 pisze:A nie jest tak, ze cięcia wynikają z wyższego cennika wzkm?
To też, ale i też dlatego, że Aleksandrów musi też płacić za 84B, gdzie wcześniej nie płacił za 84.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Graficzny »

A komu potrzebne to 84b, co jeździ średnio co godz.?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Np. mieszkańcom osiedla, na które dojeżdża?

Choć prawdę mówiąc gdyby Aleksandrów się na tę linię wypiął i jej nie sfinansował, ZDiT i tak musiałby ją utrzymać ze względu na łódzki Zielony Romanów. Więc nie bardzo widzę interes Aleksandrowa w płaceniu za nią.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:Choć prawdę mówiąc gdyby Aleksandrów się na tę linię wypiął i jej nie sfinansował, ZDiT i tak musiałby ją utrzymać ze względu na łódzki Zielony Romanów.
Znów pudło. Poselska do obsługi Zielonego Romanowa jest już Łodzi zupełnie zbędna.

Ponadto 2 kwietnia nic się nie zmieniło dla gmin w kwestii stawek za wzkm.

Na miejscu władz Aleksandrowa zrezygnowałbym z Poselskiej i środki te przesunął na zwiększenie liczby kursów 78.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Przecież obsługując Zielony Romanów siłą rzeczy obsługuje się jednocześnie osiedle przy Poselskiej. Jedno jest tuż przy drugim. To nie jest kwestia rzeczy zbędnej lub nie, to kwestia tego, że niewykonalne jest obsłużenie jednego, a nieobsłużenie drugiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

W ogóle nie rozumiesz uwarunkowań. Po pierwsze, nie rozmawiamy teraz o wariancie na Zielony Romanów tylko o wariancie na Poselską. Po drugie, Łódź nie musi utrzymywać wariantu na Poselską, bo ma pętlę obsługującą osiedle na swoim terenie, stąd też wariant na Poselską z punktu widzenia Łodzi jest od jakiegoś czasu niepotrzebny. Po trzecie zatem, w przeciwieństwie do tego co twierdzisz, ZDiT przy potencjalnym wycofaniu się Aleksandrowa z finansowania tej linii nie miałby interesu w jej utrzymywaniu.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

No, to prawda. Autobus mógłby krańcować po wschodniej stronie Zielonego Romanowa, gdzie jest już pętla.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

Seniorzy z Osiedla Doły protestowali dziś przed magistratem. Według nich władze lekceważą starszych mieszkańców, a miasto jest dla nich nieprzyjazne. Ich zdaniem, najlepszym dowodem na to jest reforma komunikacji http://tvtoya.pl/news/show/16197
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TramMomentyStudenta »

Mnie trochę szkoda, że na Pabianickiej nie będzie równego taktu tramwajów.

Mamy tak 11 z 17

15|03 06 15 18 27 30 39 42 51 54


Podobnie było (tzn. do VI) rano. Ale zaczynając na 8, czy nawet 10 zajęcia można było sobie na takim nierównym takcie skorzystać, bo gdy nie załapało się na 17 zawsze można było jechać 11 do Ronda Lotników i tam złapać 15 (ew. 16), szczególnie gdy 11 miała dużo szczęścia na światłach. Raz brakło wyjątkowo niewiele, żeby wysiąść z 11... w 17, przy al. Jana Pawła II, tylko że drzwi nie mogły być otworzone przez motorniczego (a czemu, to nie wiem). Po południu nie udało mi się (jeszcze) skorzystać z nierównego taktu, ale wiem, że byłoby o to trudniej, ponieważ tramwaje są znacznie częściej narażone na spóźnienia.
Reasumując, te nierówne takty tramwajów, mają w szczególnych przypadkach swoje plusy. ;)
Maxx
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pn 16:57, 31 lip 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Maxx »

Myślicie, że na jesień zrobią coś z 16,17,57,77 czy 87?
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: szymon5444 »

Z prostego powodu - jest tam przystanek pojedynczy i jeden tramwaj na raz dokonuje wymiany pasażerów.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: kuba_bed »

Dodajmy, że bardzo długi przystanek pojedynczy, podobny jest przy Rudzkiej/Odrzańskiej, ale jego północna część została wyłączona z użytku.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Coś poza ideologią stoi na przeszkodzie żeby dodać tam drugi słupek?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TramMomentyStudenta »

Teoretycznie nie. Jedynym argumentem jest niedostosowanie do cyklu świateł na kolejnych skrzyżowaniach wzdłuż Pabianickiej, już przy Dubois jest on krótki. Skrzyżowanie z Rudzką ma jeden z najdłuższych cykli na Pabianickiej, przebija je tylko to z Jana Pawła II/Trasą Górną [celowo nie nazywam i nie będę al. Bartoszewskiego] i być może też z Prądzyńskiego.
Bywa, że jeśli chodzi o przejazd tramwajem, gdy dwa tramwaje zdążą przejechać na jednym cyklu przy Rudzkiej, nieraz również przy Dubois są na jednym cyklu i to nawet dlatego, że drugi zdąży przejechać, gdy możliwość przejazdu jeszcze jest, a "pion" na sygnalizacji nie miga.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Niedostowanie świateł? Od ponad 20 lat mieszkam w tym rejonie i akurat światła dla 11B są naprawdę dobrze ustawione - najlepiej od czasu zrobienia ŁTR-u tak naprawdę.

Jadąc dość żwawo z IKEI stoi czasem chwilę przy Chocianowickiej, a następnie... przy Bartoszewskiego.

Podwójne przystanki na Pabianickiej nie są potrzebne, bo przy dobrze ułożonych rozkładach ten ciąg ma 1 tramwaj na 4-5 minut. Starczyłoby tylko wydłużyć je do 40 metrów, bo na 11B przy takcie 12 optymalnym taborem powinno być coś 37-40 metrowego.

Co do Rudzka/Odrzańska, to niestety większość nieużywanego przystanku jest niżej położona od obecnie używanej plus ma zdezelowane równo płyty chodnikowe pamiętające chyba PRL i zarośnięte równo trawą... Tak więc potrzeba nieco więcej niż ustawienie 2 słupka moim zdaniem.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Podwójne przystanki na Pabianickiej nie są potrzebne, bo przy dobrze ułożonych rozkładach ten ciąg ma 1 tramwaj na 4-5 minut.
Tylko jak jakiś peron już ma te 65 metrów to czemu nie postawić tam drugiego słupka? To praktycznie nic nie kosztuje, a może dzięki temu komuś kiedyś uda się przebiec na 41.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TramMomentyStudenta »

Jordi pisze:Niedostowanie świateł? Od ponad 20 lat mieszkam w tym rejonie i akurat światła dla 11B są naprawdę dobrze ustawione - najlepiej od czasu zrobienia ŁTR-u tak naprawdę.

Jadąc dość żwawo z IKEI stoi czasem chwilę przy Chocianowickiej, a następnie... przy Bartoszewskiego.

Podwójne przystanki na Pabianickiej nie są potrzebne, bo przy dobrze ułożonych rozkładach ten ciąg ma 1 tramwaj na 4-5 minut. Starczyłoby tylko wydłużyć je do 40 metrów, bo na 11B przy takcie 12 optymalnym taborem powinno być coś 37-40 metrowego.
Ale problemy przy Rudzkiej były, gdy w początkowym okresie remontu sieci trakcyjnej w Pabianicach było tak, że 41 sobie jechało tuż tuż przed 17, a zatem 17 wyrabiała się w dużej części przypadków na tym samym cyklu, co 41, ale czasami już przy Dubois 17 musiała stracić i to tylko dlatego, że stoi i czeka, zanim 41 wyruszy z przystanku Rudzka/Odrzańska. A dlaczego, dlatego oczywiście, że jest mocno skrócony przystanek.
Obserwowałem też swego czasu, bo do VI 11 jeździła przeważnie 3 minuty po 17, przynajmniej przed południem, nie wiem jak potem, i się zdarzało rzeczywiście, że 11 nieraz do Trasy Górnej zdążyła dogonić 17, bo 17 to często traciła, nawet nie zawsze przy Dubois, ale bardzo często przy Prądzyńskiego, a niekiedy przy Trasie Górnej trafiła też na dosyć pechowy moment. Więc faktycznie jest to jeden z powodów, żeby twierdzić, że na ŁTR światła są ustawione w dużej mierze pod 11. Tak samo zresztą jak na W-Z światła są głównie pod 10, bo pod 8 czy 14 już niekoniecznie, w końcu obserwowałem (raptem kilkakrotnie) :|
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

Maxx pisze:Myślicie, że na jesień zrobią coś z 16,17,57,77 czy 87?
Jesienią żadnych zmian nie będzie, w październiku będą badania napełnień.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

IPT odezwało się ludzkim głosem!

https://www.facebook.com/iptlodz/photos ... 59/?type=3

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czyżby to był koniec współpracy między IPT a ZDiT w zakresie wdrażania reformy?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ