Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A nie jest tak, ze cięcia wynikają z wyższego cennika wzkm?
-
- Sympatyk forum
- Posty: 652
- Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
To też, ale i też dlatego, że Aleksandrów musi też płacić za 84B, gdzie wcześniej nie płacił za 84.nowy1212 pisze:A nie jest tak, ze cięcia wynikają z wyższego cennika wzkm?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A komu potrzebne to 84b, co jeździ średnio co godz.?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Np. mieszkańcom osiedla, na które dojeżdża?
Choć prawdę mówiąc gdyby Aleksandrów się na tę linię wypiął i jej nie sfinansował, ZDiT i tak musiałby ją utrzymać ze względu na łódzki Zielony Romanów. Więc nie bardzo widzę interes Aleksandrowa w płaceniu za nią.
Choć prawdę mówiąc gdyby Aleksandrów się na tę linię wypiął i jej nie sfinansował, ZDiT i tak musiałby ją utrzymać ze względu na łódzki Zielony Romanów. Więc nie bardzo widzę interes Aleksandrowa w płaceniu za nią.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Znów pudło. Poselska do obsługi Zielonego Romanowa jest już Łodzi zupełnie zbędna.Kpc21 pisze:Choć prawdę mówiąc gdyby Aleksandrów się na tę linię wypiął i jej nie sfinansował, ZDiT i tak musiałby ją utrzymać ze względu na łódzki Zielony Romanów.
Ponadto 2 kwietnia nic się nie zmieniło dla gmin w kwestii stawek za wzkm.
Na miejscu władz Aleksandrowa zrezygnowałbym z Poselskiej i środki te przesunął na zwiększenie liczby kursów 78.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przecież obsługując Zielony Romanów siłą rzeczy obsługuje się jednocześnie osiedle przy Poselskiej. Jedno jest tuż przy drugim. To nie jest kwestia rzeczy zbędnej lub nie, to kwestia tego, że niewykonalne jest obsłużenie jednego, a nieobsłużenie drugiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W ogóle nie rozumiesz uwarunkowań. Po pierwsze, nie rozmawiamy teraz o wariancie na Zielony Romanów tylko o wariancie na Poselską. Po drugie, Łódź nie musi utrzymywać wariantu na Poselską, bo ma pętlę obsługującą osiedle na swoim terenie, stąd też wariant na Poselską z punktu widzenia Łodzi jest od jakiegoś czasu niepotrzebny. Po trzecie zatem, w przeciwieństwie do tego co twierdzisz, ZDiT przy potencjalnym wycofaniu się Aleksandrowa z finansowania tej linii nie miałby interesu w jej utrzymywaniu.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No, to prawda. Autobus mógłby krańcować po wschodniej stronie Zielonego Romanowa, gdzie jest już pętla.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Seniorzy z Osiedla Doły protestowali dziś przed magistratem. Według nich władze lekceważą starszych mieszkańców, a miasto jest dla nich nieprzyjazne. Ich zdaniem, najlepszym dowodem na to jest reforma komunikacji http://tvtoya.pl/news/show/16197
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Mnie trochę szkoda, że na Pabianickiej nie będzie równego taktu tramwajów.
Mamy tak 11 z 17
15|03 06 15 18 27 30 39 42 51 54
Podobnie było (tzn. do VI) rano. Ale zaczynając na 8, czy nawet 10 zajęcia można było sobie na takim nierównym takcie skorzystać, bo gdy nie załapało się na 17 zawsze można było jechać 11 do Ronda Lotników i tam złapać 15 (ew. 16), szczególnie gdy 11 miała dużo szczęścia na światłach. Raz brakło wyjątkowo niewiele, żeby wysiąść z 11... w 17, przy al. Jana Pawła II, tylko że drzwi nie mogły być otworzone przez motorniczego (a czemu, to nie wiem). Po południu nie udało mi się (jeszcze) skorzystać z nierównego taktu, ale wiem, że byłoby o to trudniej, ponieważ tramwaje są znacznie częściej narażone na spóźnienia.
Reasumując, te nierówne takty tramwajów, mają w szczególnych przypadkach swoje plusy.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Myślicie, że na jesień zrobią coś z 16,17,57,77 czy 87?
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Z prostego powodu - jest tam przystanek pojedynczy i jeden tramwaj na raz dokonuje wymiany pasażerów.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Dodajmy, że bardzo długi przystanek pojedynczy, podobny jest przy Rudzkiej/Odrzańskiej, ale jego północna część została wyłączona z użytku.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Coś poza ideologią stoi na przeszkodzie żeby dodać tam drugi słupek?
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Teoretycznie nie. Jedynym argumentem jest niedostosowanie do cyklu świateł na kolejnych skrzyżowaniach wzdłuż Pabianickiej, już przy Dubois jest on krótki. Skrzyżowanie z Rudzką ma jeden z najdłuższych cykli na Pabianickiej, przebija je tylko to z Jana Pawła II/Trasą Górną [celowo nie nazywam i nie będę al. Bartoszewskiego] i być może też z Prądzyńskiego.
Bywa, że jeśli chodzi o przejazd tramwajem, gdy dwa tramwaje zdążą przejechać na jednym cyklu przy Rudzkiej, nieraz również przy Dubois są na jednym cyklu i to nawet dlatego, że drugi zdąży przejechać, gdy możliwość przejazdu jeszcze jest, a "pion" na sygnalizacji nie miga.
Bywa, że jeśli chodzi o przejazd tramwajem, gdy dwa tramwaje zdążą przejechać na jednym cyklu przy Rudzkiej, nieraz również przy Dubois są na jednym cyklu i to nawet dlatego, że drugi zdąży przejechać, gdy możliwość przejazdu jeszcze jest, a "pion" na sygnalizacji nie miga.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Niedostowanie świateł? Od ponad 20 lat mieszkam w tym rejonie i akurat światła dla 11B są naprawdę dobrze ustawione - najlepiej od czasu zrobienia ŁTR-u tak naprawdę.
Jadąc dość żwawo z IKEI stoi czasem chwilę przy Chocianowickiej, a następnie... przy Bartoszewskiego.
Podwójne przystanki na Pabianickiej nie są potrzebne, bo przy dobrze ułożonych rozkładach ten ciąg ma 1 tramwaj na 4-5 minut. Starczyłoby tylko wydłużyć je do 40 metrów, bo na 11B przy takcie 12 optymalnym taborem powinno być coś 37-40 metrowego.
Co do Rudzka/Odrzańska, to niestety większość nieużywanego przystanku jest niżej położona od obecnie używanej plus ma zdezelowane równo płyty chodnikowe pamiętające chyba PRL i zarośnięte równo trawą... Tak więc potrzeba nieco więcej niż ustawienie 2 słupka moim zdaniem.
Jadąc dość żwawo z IKEI stoi czasem chwilę przy Chocianowickiej, a następnie... przy Bartoszewskiego.
Podwójne przystanki na Pabianickiej nie są potrzebne, bo przy dobrze ułożonych rozkładach ten ciąg ma 1 tramwaj na 4-5 minut. Starczyłoby tylko wydłużyć je do 40 metrów, bo na 11B przy takcie 12 optymalnym taborem powinno być coś 37-40 metrowego.
Co do Rudzka/Odrzańska, to niestety większość nieużywanego przystanku jest niżej położona od obecnie używanej plus ma zdezelowane równo płyty chodnikowe pamiętające chyba PRL i zarośnięte równo trawą... Tak więc potrzeba nieco więcej niż ustawienie 2 słupka moim zdaniem.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tylko jak jakiś peron już ma te 65 metrów to czemu nie postawić tam drugiego słupka? To praktycznie nic nie kosztuje, a może dzięki temu komuś kiedyś uda się przebiec na 41.Podwójne przystanki na Pabianickiej nie są potrzebne, bo przy dobrze ułożonych rozkładach ten ciąg ma 1 tramwaj na 4-5 minut.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ale problemy przy Rudzkiej były, gdy w początkowym okresie remontu sieci trakcyjnej w Pabianicach było tak, że 41 sobie jechało tuż tuż przed 17, a zatem 17 wyrabiała się w dużej części przypadków na tym samym cyklu, co 41, ale czasami już przy Dubois 17 musiała stracić i to tylko dlatego, że stoi i czeka, zanim 41 wyruszy z przystanku Rudzka/Odrzańska. A dlaczego, dlatego oczywiście, że jest mocno skrócony przystanek.Jordi pisze:Niedostowanie świateł? Od ponad 20 lat mieszkam w tym rejonie i akurat światła dla 11B są naprawdę dobrze ustawione - najlepiej od czasu zrobienia ŁTR-u tak naprawdę.
Jadąc dość żwawo z IKEI stoi czasem chwilę przy Chocianowickiej, a następnie... przy Bartoszewskiego.
Podwójne przystanki na Pabianickiej nie są potrzebne, bo przy dobrze ułożonych rozkładach ten ciąg ma 1 tramwaj na 4-5 minut. Starczyłoby tylko wydłużyć je do 40 metrów, bo na 11B przy takcie 12 optymalnym taborem powinno być coś 37-40 metrowego.
Obserwowałem też swego czasu, bo do VI 11 jeździła przeważnie 3 minuty po 17, przynajmniej przed południem, nie wiem jak potem, i się zdarzało rzeczywiście, że 11 nieraz do Trasy Górnej zdążyła dogonić 17, bo 17 to często traciła, nawet nie zawsze przy Dubois, ale bardzo często przy Prądzyńskiego, a niekiedy przy Trasie Górnej trafiła też na dosyć pechowy moment. Więc faktycznie jest to jeden z powodów, żeby twierdzić, że na ŁTR światła są ustawione w dużej mierze pod 11. Tak samo zresztą jak na W-Z światła są głównie pod 10, bo pod 8 czy 14 już niekoniecznie, w końcu obserwowałem (raptem kilkakrotnie)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jesienią żadnych zmian nie będzie, w październiku będą badania napełnień.Maxx pisze:Myślicie, że na jesień zrobią coś z 16,17,57,77 czy 87?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
IPT odezwało się ludzkim głosem!
https://www.facebook.com/iptlodz/photos ... 59/?type=3
Czyżby to był koniec współpracy między IPT a ZDiT w zakresie wdrażania reformy?
https://www.facebook.com/iptlodz/photos ... 59/?type=3
Czyżby to był koniec współpracy między IPT a ZDiT w zakresie wdrażania reformy?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)