Jeszcze dodam, że Aleksandrów Łódzki jest mniejszy od Konstantynowa Łódzkiego, zarówno pod kątem powierzchni jak i ludności, wbrew temu co przytoczył STUDI.kafar pisze:STUDI pisze:M. Kaźmierczak pisze: Tramwajowa?
Tak, bo ma większy sens niż linia do znacznie mniejszego Konstantynowa czy nawet Zgierza (bo tam jest kolej)
Pan pseudoznawca Studi niech ochłonie i przestanie pisać bzdury, kompletnie nie znając realiów i wymyślając w swojej głowie kretyńskie teksty, jak to że linia do Konstantynowa czy Zgierza nie mają sensu...
Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
To nieźle się zmieniło przez 9 lat. Z resztą nie zmienia to faktu, że linia tramwajowa do Aleksandrowa nie ma sensu.Aleksej pisze:No raczej nie, liczba mieszkańców:
Aleksandrów Ł. 21 224
Konstantynów Ł. 17 857
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 2 razy.
W ostatnim z czterech spotkań z ekspertami, które zorganizowano w Dużej Sali Obrad magistratu, wzięło udział około 40 łodzian. Każdy z nich miał konkretne pomysły na ulepszenie infrastruktury w swojej dzielnicy.
Przywrócenie do użytku torowiska na ul. Czerwonej i Wróblewskiego, centrum przesiadkowe na rondzie Broniewskiego, przedłużenie torowiska do Centrum Zdrowia Matki Polki i realizacja III etapu trasy Górnej to tylko część propozycji z dzielnicy Górna.
Równie kreatywni byli mieszkańcy Widzewa, którzy oczekują przedłużenia ul. Puszkina i Hetmańskiej w celu skomunikowania północnej i południowej części dzielnicy, odseparowania ruchu tramwajowego od kołowego na ul. Przybyszewskiego (Śmigłego-Rydza - Kilińskiego), a także przywrócenia poprzedniej trasy linii autobusowej 85, co umożliwiłoby mieszkańcom Janowa i Olechowa bezpośredni dojazd do dworca Łódź-Widzew.
Również mieszkańcy Retkini domagają się przywrócenia bezpośredniego połączenia autobusowego, ale nie z dworcem tylko z Widzewem. Dlatego oczekują powrotu wcześniejszej trasy linii 98. Poza tym mieszkańcy Retkini stawiają na rozbudowę torowisk, głównie na Kozinach (w kierunku Teofilowa), a także uzupełnienie skrętów dla tramwajów na skrzyżowaniu al. Włókniarzy i Legionów.
Mieszkańcy Bałut chcą by drogowcy zrezygnowali z pomysłu budowy trasy Karskiego i oczekują przekazania pieniędzy z tej inwestycji na przebudowę ul. Wojska Polskiego i wyremontowanie tam torowiska. Remont torów jest również potrzebny na ul. Aleksandrowskiej w kierunku pętli Chochoła. Mieszkańcu Bałut skusili się nawet na strefę tempo 30, którą chcą wprowadzić na małych osiedlowych uliczkach.
Śródmieście domaga się z kolei zielonej fali dla kierowców, integracji rozkładów jazdy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i MPK, podwójnych przystanków tramwajowych, a także zintegrowania przystanków w rejonie ul. Kilińskiego i ul. Fabrycznej.
DŁ
Przywrócenie do użytku torowiska na ul. Czerwonej i Wróblewskiego, centrum przesiadkowe na rondzie Broniewskiego, przedłużenie torowiska do Centrum Zdrowia Matki Polki i realizacja III etapu trasy Górnej to tylko część propozycji z dzielnicy Górna.
Równie kreatywni byli mieszkańcy Widzewa, którzy oczekują przedłużenia ul. Puszkina i Hetmańskiej w celu skomunikowania północnej i południowej części dzielnicy, odseparowania ruchu tramwajowego od kołowego na ul. Przybyszewskiego (Śmigłego-Rydza - Kilińskiego), a także przywrócenia poprzedniej trasy linii autobusowej 85, co umożliwiłoby mieszkańcom Janowa i Olechowa bezpośredni dojazd do dworca Łódź-Widzew.
Również mieszkańcy Retkini domagają się przywrócenia bezpośredniego połączenia autobusowego, ale nie z dworcem tylko z Widzewem. Dlatego oczekują powrotu wcześniejszej trasy linii 98. Poza tym mieszkańcy Retkini stawiają na rozbudowę torowisk, głównie na Kozinach (w kierunku Teofilowa), a także uzupełnienie skrętów dla tramwajów na skrzyżowaniu al. Włókniarzy i Legionów.
Mieszkańcy Bałut chcą by drogowcy zrezygnowali z pomysłu budowy trasy Karskiego i oczekują przekazania pieniędzy z tej inwestycji na przebudowę ul. Wojska Polskiego i wyremontowanie tam torowiska. Remont torów jest również potrzebny na ul. Aleksandrowskiej w kierunku pętli Chochoła. Mieszkańcu Bałut skusili się nawet na strefę tempo 30, którą chcą wprowadzić na małych osiedlowych uliczkach.
Śródmieście domaga się z kolei zielonej fali dla kierowców, integracji rozkładów jazdy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i MPK, podwójnych przystanków tramwajowych, a także zintegrowania przystanków w rejonie ul. Kilińskiego i ul. Fabrycznej.
DŁ
Harmonogram spotkań na osiedlach:
12 stycznia
Olechów Janów - Szkoła podstawowa nr 141, ul. Zakładowa35
13 stycznia
Andrzejów- Szkoła podstawowa nr 204, ul. Gajcego 7/11
14 stycznia
Nowosolna - Szkoła podstawowa nr 202, Jugosłowiańska 2
15 stycznia
Stoki - Szkoła podstawowa nr 139, ul. Giewont
15 stycznia
Dolina Łódki - siedziba rady osiedla, ul Beskidzka 172
18 stycznia
Mileszki - Szkoła podstawowa nr 203,ul. Pomorska 437
19 stycznia
Zarzew - Szkoła podstawowa nr 193, ul. Stadnego 1
20 stycznia
Widzew-Wschód - Szkoła podstawowa nr 170, ul. Miedziana 1/3
21 stycznia
Stary Widzew - Szkoła podstawowa nr 34, ul. Ćwiklińskiej 9
22 stycznia
Chojny - Gimnazjum nr 39, ul. Królewska 13/15
25 stycznia
Wiskitno - Przedszkole Miejskie nr 233, ul. Kolumny 301
25 stycznia
Chojny-Dąbrowa - Gimnazjum nr 44, ul. Deotymy 1
26 stycznia
Rokicie - Szkoła podstawowa nr 138, ul. Świętego Franciszka z Asyżu 53
26 stycznia
Nad Nerem - Siedziba rady osiedla, ul. Łaskowice 66
27 stycznia
Ruda - Gimnazjum nr 38, ul. Dubois7/9
28 stycznia
Piastów-Kurak - Gimnazjum nr 37, ul. Jarosławska 29
29 stycznia
Bałuty Zachód - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 20, ul. Warecka 41
1 luty
Radogoszcz - Szkoła podstawowa nr 122, ul. Jesionowa 38
2 luty
Teofilów-Wielkopolska - Gimnazjum nr 7, ul Rojna 33
3 luty
Łagiewniki - Szkoła podstawowa nr 61, ul. Okólna 183
3 luty
Bałuty-Doły - Gimnazjum nr 14, al. I Dywizji 16/18
4 luty
Wzniesień Łódzkich - Szkoła podstawowa nr 142, ul. Łupkowa 6
4 luty
Marysin Rogi - Szkoła podstawowa nr 120, ul. Centralna 40
5 luty
Osiedle nr 33 - siedziba rady osiedla ul. Dyspozytorska 3
8 luty
Bałuty Centrum - Szkoła podstawowa nr nr 55, ul. Mickiewicza 9
8 luty
Lublinek-Pienista - Siedziba Rady Osiedla, ul. Kubusia Puchatka 9
9 luty
Retkinia zachód Smulsko - szkoła podstwowa nr 44, ul. Kusocińskiego 100
10 luty
Karolew-Retkinia Wschód - Gimnazjum nr 20, ul. Olimpijska 9
11 luty
Zdrowie Mania - Siedziba Rady Osiedla, ul. Grzybowa 1
12 luty
Złotno - Szkoła podstawowa nr 169, ul. Napoleońska 7/17
15 luty
Koziny - Szkoła podstawowa nr 91, ul. Kasprzaka 45
15 luty
Montwiłła-Mireckiego - Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 3, u. Ksawerego Praussa 2
16 luty
Górniak - Szkoła podstawowa nr 10, ul. Przybyszewskiego 15/21
17 luty
Stare Polesie - Szkoła podstawowa nr 160, ul. Struga 24a
18 luty
Katedralna - Gimnazjum nr 5, ul. Sienkiewicza 117
19 luty
Śródmieście-Wschód - Szkoła podstawowa nr 1, ul. Sterlinga 24
UMŁ
12 stycznia
Olechów Janów - Szkoła podstawowa nr 141, ul. Zakładowa35
13 stycznia
Andrzejów- Szkoła podstawowa nr 204, ul. Gajcego 7/11
14 stycznia
Nowosolna - Szkoła podstawowa nr 202, Jugosłowiańska 2
15 stycznia
Stoki - Szkoła podstawowa nr 139, ul. Giewont
15 stycznia
Dolina Łódki - siedziba rady osiedla, ul Beskidzka 172
18 stycznia
Mileszki - Szkoła podstawowa nr 203,ul. Pomorska 437
19 stycznia
Zarzew - Szkoła podstawowa nr 193, ul. Stadnego 1
20 stycznia
Widzew-Wschód - Szkoła podstawowa nr 170, ul. Miedziana 1/3
21 stycznia
Stary Widzew - Szkoła podstawowa nr 34, ul. Ćwiklińskiej 9
22 stycznia
Chojny - Gimnazjum nr 39, ul. Królewska 13/15
25 stycznia
Wiskitno - Przedszkole Miejskie nr 233, ul. Kolumny 301
25 stycznia
Chojny-Dąbrowa - Gimnazjum nr 44, ul. Deotymy 1
26 stycznia
Rokicie - Szkoła podstawowa nr 138, ul. Świętego Franciszka z Asyżu 53
26 stycznia
Nad Nerem - Siedziba rady osiedla, ul. Łaskowice 66
27 stycznia
Ruda - Gimnazjum nr 38, ul. Dubois7/9
28 stycznia
Piastów-Kurak - Gimnazjum nr 37, ul. Jarosławska 29
29 stycznia
Bałuty Zachód - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 20, ul. Warecka 41
1 luty
Radogoszcz - Szkoła podstawowa nr 122, ul. Jesionowa 38
2 luty
Teofilów-Wielkopolska - Gimnazjum nr 7, ul Rojna 33
3 luty
Łagiewniki - Szkoła podstawowa nr 61, ul. Okólna 183
3 luty
Bałuty-Doły - Gimnazjum nr 14, al. I Dywizji 16/18
4 luty
Wzniesień Łódzkich - Szkoła podstawowa nr 142, ul. Łupkowa 6
4 luty
Marysin Rogi - Szkoła podstawowa nr 120, ul. Centralna 40
5 luty
Osiedle nr 33 - siedziba rady osiedla ul. Dyspozytorska 3
8 luty
Bałuty Centrum - Szkoła podstawowa nr nr 55, ul. Mickiewicza 9
8 luty
Lublinek-Pienista - Siedziba Rady Osiedla, ul. Kubusia Puchatka 9
9 luty
Retkinia zachód Smulsko - szkoła podstwowa nr 44, ul. Kusocińskiego 100
10 luty
Karolew-Retkinia Wschód - Gimnazjum nr 20, ul. Olimpijska 9
11 luty
Zdrowie Mania - Siedziba Rady Osiedla, ul. Grzybowa 1
12 luty
Złotno - Szkoła podstawowa nr 169, ul. Napoleońska 7/17
15 luty
Koziny - Szkoła podstawowa nr 91, ul. Kasprzaka 45
15 luty
Montwiłła-Mireckiego - Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 3, u. Ksawerego Praussa 2
16 luty
Górniak - Szkoła podstawowa nr 10, ul. Przybyszewskiego 15/21
17 luty
Stare Polesie - Szkoła podstawowa nr 160, ul. Struga 24a
18 luty
Katedralna - Gimnazjum nr 5, ul. Sienkiewicza 117
19 luty
Śródmieście-Wschód - Szkoła podstawowa nr 1, ul. Sterlinga 24
UMŁ
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.
Co róż?
Można ewentualnie pojechać zgierską 6.
Można ewentualnie pojechać zgierską 6.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
6 kierunek Zgierz , 12 do Bbarlickiego i 13 lub 83 Przepraszam po ciemku pisałem i oczy nie te
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Josek101, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę o staranność w pisaniu postów oraz o poprawną ortografię. Post pierwszy oraz trzeci przed moim zostaną usunięte jeśli autorzy ich nie poprawią. W przyszłości będę usuwał bez ostrzeżenia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
Drugi etap konsultacji projektu „Modelu Zrównoważonego Rozwoju Transportu dla Łodzi 2020+” będzie składał się ze spotkań z mieszkańcami wszystkich 36 łódzkich osiedli. – Każdy będzie mógł, po pierwsze, zapoznać się z modelem, po drugie – wypowiedzieć się na jego temat zarówno na poziomie lokalnym, jak i ogólnołódzkim. Wybraliśmy metodę pracy warsztatowej, będziemy pracować z mieszkańcami w małych grupach, pokazywać im mapy i wspólnie rysować najważniejsze dla nich połączenia oraz omawiać najważniejsze problemy – mówi Przemysław Górski ze Stowarzyszenia Inicjatyw Miejskich „Topografie”, odpowiedzialnego za techniczną stronę konsultacji. Cel to zebranie jak największej liczby opinii i rekomendacji, które zostaną potem przedstawione w raportach.
Mieszkańcy osiedla wybierający się na spotkania powinni przygotować swoje postulaty co do najważniejszych dla nich połączeń, ich tras i częstotliwości. Obok pracy warsztatowej przewidziano część teoretyczną, podczas której pracownicy ZDiT będą prezentować i tłumaczyć najważniejsze założenia modelu. – Obiecujemy, że wszystkie uwagi, które pojawią się na spotkaniu, będą nagrane i zostaną przedstawione Urzędowi Miasta. Zależy nam na tym, aby konieczność oczekiwanych przez mieszkańców zmian stała się widoczna dla władz – deklaruje P. Górski.
Tekst
Mieszkańcy osiedla wybierający się na spotkania powinni przygotować swoje postulaty co do najważniejszych dla nich połączeń, ich tras i częstotliwości. Obok pracy warsztatowej przewidziano część teoretyczną, podczas której pracownicy ZDiT będą prezentować i tłumaczyć najważniejsze założenia modelu. – Obiecujemy, że wszystkie uwagi, które pojawią się na spotkaniu, będą nagrane i zostaną przedstawione Urzędowi Miasta. Zależy nam na tym, aby konieczność oczekiwanych przez mieszkańców zmian stała się widoczna dla władz – deklaruje P. Górski.
Tekst
Podczas konsultacji społecznych na Stokach padła propozycja zmiany przebiegu linii 54 (54A) tak, aby zapewnić mieszkańcom jak największego obszaru Stoków dogodne połączenie z ŁKA. Padały głosy, że chociaż stacja nazywa się Łódź-Stoki, to nie dość że nie leży na Stokach, ale także nie jest z osiedlem Stoki w należyty sposób skomunikowana (800 metrów od tramwaju to zbyt długi dystans do pokonania pieszo, zwłaszcza dla osób starszych).
Linia 54 (54A), według propozycji, miałaby od ulicy Skalnej jechać ulicami Kasprowy Wierch, Pomorską, Giewont, Pieniny, Telefoniczną, Janosika, Krokusową, Pomorską (podjazd pod przystanek ŁKA), Pomorską, Konstytucyjną, Małachowskiego, Niciarnianą, Piłsudskiego... itd.
Jednocześnie linia 58 miałaby z ulicy Zbocze skręcać w Giewont, objechać park Zaruskiego, mieć przystanki przy SP139 i na wysokości pętli tramwajowej, dalej Telefoniczna, Janosika, przystanek przy gimnazjum 33, powrót Janosika, Krokusową, Edwarda, Czechosłowacką... itd. Z powrotem miałby być zachowany podjazd Telefoniczną i Giewont pod SP139 ale przejazd ulicą Zbocze nadal byłby tylko w jednym kierunku, czyli w stronę Skalnej autobusy jechałyby ulicą Giewont i Pomorską. Proponowana zmiana przebiegu trasy linii 58 miałaby zapewnić dzieciom z okolic dojazd do szkół. W dyskusji padł pomysł, aby linia w razie konieczności związanej z przejazdem wąskimi drogami po kocich łbach w rejonie parku Zaruskiego była obsługiwana autobusami 9-metrowymi.
Jeśli chodzi o tramwaje, to mieszkańcy Stoków postulują przedłużenie jednego z wariantów linii 15 do pętli Stoki wraz z zachowaniem linii 12 w obecnej częstotliwości.
Zwracano też uwagę na potrzebę uruchomienia wcześniejszych kursów tramwajów ze Stoków (pierwsza 12 startuje o 4:13). Padł pomysł aby pierwszy kurs linii 43 z Telefonicznej (3:03) wyruszał około godziny 3 z pętli Stoki.
W dyskusji często podnoszono temat konieczności remontu torów tramwajowych na odcinku od zajezdni do ul. Weselnej.
Linia 54 (54A), według propozycji, miałaby od ulicy Skalnej jechać ulicami Kasprowy Wierch, Pomorską, Giewont, Pieniny, Telefoniczną, Janosika, Krokusową, Pomorską (podjazd pod przystanek ŁKA), Pomorską, Konstytucyjną, Małachowskiego, Niciarnianą, Piłsudskiego... itd.
Jednocześnie linia 58 miałaby z ulicy Zbocze skręcać w Giewont, objechać park Zaruskiego, mieć przystanki przy SP139 i na wysokości pętli tramwajowej, dalej Telefoniczna, Janosika, przystanek przy gimnazjum 33, powrót Janosika, Krokusową, Edwarda, Czechosłowacką... itd. Z powrotem miałby być zachowany podjazd Telefoniczną i Giewont pod SP139 ale przejazd ulicą Zbocze nadal byłby tylko w jednym kierunku, czyli w stronę Skalnej autobusy jechałyby ulicą Giewont i Pomorską. Proponowana zmiana przebiegu trasy linii 58 miałaby zapewnić dzieciom z okolic dojazd do szkół. W dyskusji padł pomysł, aby linia w razie konieczności związanej z przejazdem wąskimi drogami po kocich łbach w rejonie parku Zaruskiego była obsługiwana autobusami 9-metrowymi.
Jeśli chodzi o tramwaje, to mieszkańcy Stoków postulują przedłużenie jednego z wariantów linii 15 do pętli Stoki wraz z zachowaniem linii 12 w obecnej częstotliwości.
Zwracano też uwagę na potrzebę uruchomienia wcześniejszych kursów tramwajów ze Stoków (pierwsza 12 startuje o 4:13). Padł pomysł aby pierwszy kurs linii 43 z Telefonicznej (3:03) wyruszał około godziny 3 z pętli Stoki.
W dyskusji często podnoszono temat konieczności remontu torów tramwajowych na odcinku od zajezdni do ul. Weselnej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez zygmunt, łącznie zmieniany 1 raz.
Obawiam się, że zaraz jakiś beton stwierdzi, że tego z 58 nie da się zrobić, bo potrzeba 9-metrowców, a Koro nie ma takiego taboru - i nie przyjdzie im do głowy, by np. Koro dać zamiast 58 jakąś inną linię...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/na-linii-58-przewoznikiem-pozostaje-prywatna-firma-a-nie-mpk,3192339,art,t,id,tm.html?przekierowanie_mm=1 -> Faktycznie, Koro ma jeździć do końca 2016.
Tyle że skoro wtedy mieszkańcy protestowali przeciw odejściu Koro, to czy tak samo nie będzie teraz?
Ale jak trzeba będzie na 58 wystawić tabor niskopojemny, to będzie to dodatkowy argument za zakończeniem współpracy z Koro przez miasto.
Naprawdę zastanawiające jest natomiast to, że miastu nie podobało się Koro na 58, ale Markab na 6 jakoś nie przeszkadza
Tyle że skoro wtedy mieszkańcy protestowali przeciw odejściu Koro, to czy tak samo nie będzie teraz?
Ale jak trzeba będzie na 58 wystawić tabor niskopojemny, to będzie to dodatkowy argument za zakończeniem współpracy z Koro przez miasto.
Naprawdę zastanawiające jest natomiast to, że miastu nie podobało się Koro na 58, ale Markab na 6 jakoś nie przeszkadza
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze: Ale jak trzeba będzie na 58 wystawić tabor niskopojemny, to będzie to dodatkowy argument za zakończeniem współpracy z Koro przez miasto.
Naprawdę zastanawiające jest natomiast to, że miastu nie podobało się Koro na 58, ale Markab na 6 jakoś nie przeszkadza
Firma KORO powinna dostać inną linię albo na przykład kilka brygad 64, skoro tak lubiana jest na Stokach przez mieszkańców. W Warszawie są linie obsługiwane przez różne firmy. U nas tak było z linią Z9 (MPK, PKS).
Na pewno dużo ważniejsze jest to aby linia 58 obsłużyła szkoły i dowiozła tam dzieci (bezpieczeństwo, punktualność itd) niż to kto będzie przewoźnikiem. Biorąc pod uwagę posiadany tabor (już teraz - Jelcze Vero) będzie to raczej MPK.
Konieczne będzie wprowadzenie zakazu parkowania na ulicy Giewont dookoła parku. Nauczyciele mogą wjeżdżać na teren SP139 od strony ulicy Krokiew a dla rodziców dowożących dzieci autami można wprowadzić opcję zatrzymania do 1 minuty i to na bardzo jasno wydzielonym terenie, by nie blokować przystanków.