Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Z racji zabrania 74 z relacji Osiedle Montwiłła-Mireckiego - Tuwima przeguby przydałyby się jeszcze na 83
Podpis.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
OMG! Co 12 i to na 12-metrowcach? Luksus po prostu będzie XDmig pisze: Z Vero ma być podobnie względem stanu dzisiejszego, aczkolwiek jest duża szansa, że wylecą z obsady 62.
A na serio ostatni raz 62 co 12 minut tylko na maxi było w... 2005 roku przed zakupem Vero Chociaż początkowo nie widzę potoków na taki tabor z taką częstotliwością, ale może to kogoś przekona do skorzystania z KM
50 to bodaj umowa z Rzgowem jest, że do nich przeguby w robocze mają być.
52 też duży plus, że same przeguby - w końcu będzie cywilizowana podróż, bo jeszcze 2 lata temu co 15-20 minut na MAXI ludzie się do autobusu nie mieścili.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Pamiętaj, że porozumienia będą aneksowane. Wszystko może zostać zmienione - trasa, rodzaj taboru czy liczba kursów.Jordi pisze:50 to bodaj umowa z Rzgowem jest, że do nich przeguby w robocze mają być.
Kilka linii, tak jak 52, zostanie "zrehabilitowanych", mam nadzieję, że dla niektórych będzie to bodziec do skorzystania z KM.
Co do obsady taborowej - obstawiam, że po kilku miesiącach albo nawet szybciej będzie weryfikacja. Linie 55 i 83 być może będą potrzebować wzmocnienia w postaci przegubowców, natomiast na 75 w mojej opinii powinny wystarczyć solówki, choć wiadomo, nie przesądzam, życie pokaże.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
75 będzie w sumie razem z 70 tworzyć trzon połączeń Chojny - Broniewskiego/Śląska - Dąbrowa - Zarzew - Marszałki z częstotliwością 6/10, więc w dni robocze przeguby mogą być potrzebne.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tylko 70 z 75 będzie baaardzo ciężko ułożyć sensowny rozkład. Podejrzewam, że równy takt 6 będzie od Marszałków do Tatrzańska/Broniewskiego. Z pobieżnych wyliczeń wychodzi, że "wywijas" przez Śląską będzie kosztować 75 3 minuty, czyli na Rzgowskiej na północ rozkład pewno będzie taki:
00 03 12 15 24 27 36 39 48 51
W weekendy aż tak to nie będzie "boleć":
00 07 20 27 40 47
Z powrotem powinno być lepiej, bo 75 jedzie Bankową i szybciej wykręca. Jak dla mnie 75 można było już dać tą Mazurską, no ale znowu Biały Kościół to spory generator ruchu i punkt przesiadkowy...
83 myślę, że powinno być na przegubach chociaż w robocze. Bez 74 będzie ciasno i to bardzo momentami. 55 to eksperyment i ciężko stwierdzić, czy będą potoki na przeguby. Dzisiaj w szczycie jest tłoczno, ale też co 20-22 minuty jeździ, a będzie co 12 jednak.
Wracając do 50, to przeguby weszły, bo na Rudzkiej ludzie się rano do 12-metrowca nie mieścili, który zapchany już ze Rzgowa wyjeżdżał. Fakt faktem w międzyszczycie i po 18 to przegub na 50 to marnowanie kasy, ale w szczycie optymalna obsługa
00 03 12 15 24 27 36 39 48 51
W weekendy aż tak to nie będzie "boleć":
00 07 20 27 40 47
Z powrotem powinno być lepiej, bo 75 jedzie Bankową i szybciej wykręca. Jak dla mnie 75 można było już dać tą Mazurską, no ale znowu Biały Kościół to spory generator ruchu i punkt przesiadkowy...
83 myślę, że powinno być na przegubach chociaż w robocze. Bez 74 będzie ciasno i to bardzo momentami. 55 to eksperyment i ciężko stwierdzić, czy będą potoki na przeguby. Dzisiaj w szczycie jest tłoczno, ale też co 20-22 minuty jeździ, a będzie co 12 jednak.
Wracając do 50, to przeguby weszły, bo na Rudzkiej ludzie się rano do 12-metrowca nie mieścili, który zapchany już ze Rzgowa wyjeżdżał. Fakt faktem w międzyszczycie i po 18 to przegub na 50 to marnowanie kasy, ale w szczycie optymalna obsługa
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W zasięgu 55 będzie znaczna część Retkini, prawie cała Dąbrowa i Zarzew, które zostaną połączone z całym południowym Śródmieściem, więc w dni robocze mogą być potoki na przeguby. W weekendy myślę, że raczej nie, bo odpadają firmy na Nowych Sadach no i dzienni studenci PŁ.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A jakby zachować stare trasy 51,70,78, 82 - ale zamienić je w linie półpośpieszne. Niech mijają co drugi przystanek w Łodzi
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
To dobra wiadomość, że 75 mają obsługiwać autobusy przegubowe zwłaszcza, że 70 będzie rzadziej. Gdzieś równy takt co 6 minut musi być albo na Rzgowskiej albo na Tatrzańskiej i Śmigłego-Rydza. Najwięcej czasu straci w stronę Widzewa bo wjedzie na przystanek Broniewskiego - Kilińskiego, a następnie cofnie się do Śląskiej i od Felińskiego wróci do 70. W drugą stronę powinno być trochę lepiej i powinien jechać 1 - 2 minuty dłużej niż 70.
W jednej z rozpisek widziałem, że 75 ma nie kursować w dni wolne od pracy i mam nadzieje, że dotyczy to tylko świąt bo wtedy można przeboleć. W dni robocze i weekendy ta linia jest potrzebna.
W jednej z rozpisek widziałem, że 75 ma nie kursować w dni wolne od pracy i mam nadzieje, że dotyczy to tylko świąt bo wtedy można przeboleć. W dni robocze i weekendy ta linia jest potrzebna.
- michalzgierz1989
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W Zgierzu póki co mieszkańcy nie są zadowoleni ze zmian, było nawet o tym w Wiadomościach Zgierskich https://youtu.be/vpazhF7RlnY natomiast kierownik MUK czeka na oficjalne pismo z ZDIT i dopiero się odniosą, ale Zgierski Magistrat też nie jest zadowolony ze zmiany trasy
Michał
Łódzka Grupa Akwarystów Morskich na FB --> https://www.facebook.com/groups/1841306 ... 3/?fref=ts
https://www.instagram.com/pasjonatakwarystyki/
https://www.youtube.com/channel/UCBQRyI ... Q/channels
DX Radio DAB+
Łódzka Grupa Akwarystów Morskich na FB --> https://www.facebook.com/groups/1841306 ... 3/?fref=ts
https://www.instagram.com/pasjonatakwarystyki/
https://www.youtube.com/channel/UCBQRyI ... Q/channels
DX Radio DAB+
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Linie takie jak stare 51,53 czy 78 mogłyby zyskać status linii przyśpieszonej. Część przystanków mogłyby po prostu mijać, czy wręcz stawać na żądanie. Chyba to teź byłoby taniej
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
O ile się nie mylę, linie przyśpieszone zlikwidowali wraz z wprowadzeniem taryfy czasowej na biletach... to się raczej nie kalkuluje przewoźnikowi...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Komunikacja miejska z założenia się nie kalkuluje. Wydaje mi się, że w Łodzi nie ma potrzeby robienia linii przyspieszonych, dużo bardziej potrzebne są przystanki NŻ, które w rzeczywisty sposób pozwoliłyby na przyspieszenie istniejących linii (zwłaszcza tych jadących przez las czy tereny przemysłowe, gdzie ruch jest sporadyczny albo mocno skanalizowany)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przesiadka w środku lasu latem może być fajna, gorzej zimą w śnleźyce i mróz.
Zadziwiające z jaką pompą powstawały takie linie jak 51,53,60,70,74,78,84 i nagle co?
Zadziwiające z jaką pompą powstawały takie linie jak 51,53,60,70,74,78,84 i nagle co?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nie gorszy chaos niż 5 różnych numerów. To jest DOKŁADNIE to samo tyle że dla jadącego na Sikawę jest różnica albo jakiekolwiek 53 kontra pamiętanie 5 linii jadących w stronę centrum tą sama trasą. No i problemy z numeracją - by było sensownie to 153, 253, 353, 453, 553. Powyżej 200 nie możemy wykorzystać żadnego numeru bo potencjalnie każda z linia z numeru 101 - 199 może dostać wariant.Taker pisze: Nie wiecie, co mówicie. Chaos to będzie łagodne słowo. Ładnie to A-E wygląda na projekcie . Nic to nie ułatwia, a raczej kompliktuje.
5 rozkładów na słupku przystankowym. Żeby zobaczyć kiedy najbliższy autobus z Palki do Sikawy trzeba kombinować z 5 rozkładami. Dla starszych ludzi to też koszmar bowiem dla nich odnalezieniu kursu trwa.Taker pisze: A myślicie, źe dostaniecie odrębne rozkłady?
Nie jesteś anonimowy bo masz kontakty z innymi osobami. Styl wypowiedzi i argumentacja tez Cibie określa. Jak ktoś chce to łatwo namierzy Ciebie bez konieczności proszenia admina forum o adres IP.Arinera pisze: Regulamin tego forum mi to gwarantuje dopóki nie łamię prawa.
Dokładnie tak samo jak nierejestrowany pre-paid przestaje być anonimowy jak na niego zadzwoni "zarejestrowany" choć już anonimowość częściowo znika gdy z tego anonimowego dzwonisz na zarejestrowany.
Myśl, to nie boli.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Optowanie za Zdit Studi?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Wg wczorajszego newsa na stronie UMŁ 80 nadal na Czajkowskiego. Więc chyba jednak tam?
http://uml.lodz.pl/miasto/aktualnosci/?news=31879
http://uml.lodz.pl/miasto/aktualnosci/?news=31879
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No właśnie wszystko tak jak na mapkach tylko 80 na Janów.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ta mega 80 to czasami nie postoi częściej w korkach na Struga, Tuwima czy Kaliskim? Tłumaczenie, że 74 blokowało się też tam, wydaje się wysoko podejrzane. Szukali miejsca dla 88 i tyle.
Tak samo chcieli nowej linii 77, to oberwało np 65. Pętla pod WAM, bo na SOR tam, a potem nawet na pl. Hallera? 65 blokowała się raczej na odcinku Bazarowa-Bałucki Rynek
Tak samo chcieli nowej linii 77, to oberwało np 65. Pętla pod WAM, bo na SOR tam, a potem nawet na pl. Hallera? 65 blokowała się raczej na odcinku Bazarowa-Bałucki Rynek
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Skoro o nich mowa. Co się z nimi dzieje? Miały się pojawić podczas kwietniowej reformy, a cisza na ich temat...px33 pisze:dużo bardziej potrzebne są przystanki NŻ, które w rzeczywisty sposób pozwoliłyby na przyspieszenie istniejących linii (zwłaszcza tych jadących przez las czy tereny przemysłowe, gdzie ruch jest sporadyczny albo mocno skanalizowany)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
ZDiT na FB odpisuje, że 80 na Czajkowskiego.