Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Albo czekają na remont ulic Smulska.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czemu 3A nie może jeżdzić Paderewskiego Pabianicka, a 11A Rzgowską na Kurczaki jako np 19? Po zakończeniu remontu Helenówka 3A mogłoby jako np 4 pojechać dalej ŁTRem na Dw. Łd. Źabieniec.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
3A jest za 5, 5 Padarewskiego nie jeździła. W jakim celu kolejna linia na Żabieniec?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Gdyż Kurczakom zabrano tramwaj na Teofilów: 5,6 a nawet 16, jak nie zamiana sprzed 20 lat 2 na 6.Dąbrowa tyłko jeżdzi na Teofilów: 2,13
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Kurczakom zabrano też tramwaj na Helenówek, Doły... Czego to nie zabrano.
Z Kurczaków (Chojen) na Teofilów najszybciej 52+8 albo pociągiem. Żadna bezpośrednia linia przez centrum miasta tego nie przebije.
Z Kurczaków (Chojen) na Teofilów najszybciej 52+8 albo pociągiem. Żadna bezpośrednia linia przez centrum miasta tego nie przebije.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
5 na pewno nigdy nie była linią przeznaczoną do jazdy po całej długości trasy, chyba że ktoś jest wielkim koneserem. Pewnie nawet w weekendy dowolna inna kombinacja z przesiadką była szybsza
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Na Telefoniczną (p. Narutowicza) też zabrano tramwaj z Kurczaków!
http://gtlodz.eu/img-schemat_linii_tram ... 10090.html
http://gtlodz.eu/img-schemat_linii_tram ... 10090.html
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Za to uwaga: dawała bezpośrednie połączenie m. Fabrycznym i pl. Niepodległości oraz Teofilowem. W przypadku tego drugiego aktualność zniknęła w maju, w pierwszym - w marcu. No ale pewnie dąży się do tego, żeby bezpośrednie połączenie Fabrycznego i Teofilowa było jednak wpierw przez... pociąg
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Bezpośrednio pewnie nie tylko najszybciej jest nieregularnie jeżdżącym pociągiem, ale niekiedy i pieszo. Np. aby w ciągu dnia dojechać z takiego zakamarka Łodzi jak ul. Krzemieniecka (między Retkińską i Bandurskiego) do skrzyżowania Próchnika/Piotrkowska potrzeba tyle samo czasu, co na dojście spacerem do celu, czyli ok. 45 minut.TramMomentyStudenta pisze: ↑wt 19:20, 10 sie 2021No ale pewnie dąży się do tego, żeby bezpośrednie połączenie Fabrycznego i Teofilowa było jednak wpierw przez... pociąg
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jezu znowu jałowa dyskusja o przewalaniu siatki, jak w kolejnych 3-4 latach na południu Łodzi nonstop będą zmiany i zawsze coś nie będzie jechać swoją trasą...
3AB jest co 7-8 minut dlatego, żeby właśnie dojechać do DTC i złapać fajną przesiadkę na Teofilów. Bezpośrednia linia niewiele tu zdziała.
5 wiadomo czemu nie jeździ, jak dobrze pójdzie to w 2023 wróci na swoją trasę.
Co do pomysłu 16 - wymusi dodatkowe brygady, bo 3A jest łączone z 3B, a zrobienie 16 to od razu rozdzielenie tego co oznacza dodatkowe brygady.
11A jedzie tylko do Placu, bo nie ma tylu dwukierunków, żeby jeszcze 3 dorzucić do tej linii. Jakaś rezerwa NF6D musi być, bo M8CN są zawodne...
I przestańcie z nudów tworzyć jakieś nowe linie na okrągło w różnych tematach, bo głowa zaczyna boleć od tego. Te dwie osoby powinny raczej wiedzieć, że o nich mowa
3AB jest co 7-8 minut dlatego, żeby właśnie dojechać do DTC i złapać fajną przesiadkę na Teofilów. Bezpośrednia linia niewiele tu zdziała.
5 wiadomo czemu nie jeździ, jak dobrze pójdzie to w 2023 wróci na swoją trasę.
Co do pomysłu 16 - wymusi dodatkowe brygady, bo 3A jest łączone z 3B, a zrobienie 16 to od razu rozdzielenie tego co oznacza dodatkowe brygady.
11A jedzie tylko do Placu, bo nie ma tylu dwukierunków, żeby jeszcze 3 dorzucić do tej linii. Jakaś rezerwa NF6D musi być, bo M8CN są zawodne...
I przestańcie z nudów tworzyć jakieś nowe linie na okrągło w różnych tematach, bo głowa zaczyna boleć od tego. Te dwie osoby powinny raczej wiedzieć, że o nich mowa
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nowe trasy to głupota. Ale jak osoby z stażem dysputują o kasownikach lub KM to jest ok. Najlepsze trasy z wyczuciem i obcykanym KM tworzy Zdit i jego pracownicy tu. Bo taka 8AB to szczyt geniuszu, a jak za zetke 15 jedzie 74C to aż niektórzy to zadowoleni. Wogóle nie zmieniać nic. Przesiadki są super.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przesiadki _są_koniecznością_ - nie da się stworzyć rozsądnego systemu relacyjnego*. Ważne aby szkielet był na tyle częsty, żeby te przesiadki był jak najmniej dolegliwe.
* próby takowego można obejrzeć w Kielcach. Serio to ma być ideał?
* próby takowego można obejrzeć w Kielcach. Serio to ma być ideał?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
I żeby punkty przesiadkowe były w miarę możliwości wygodne. Przed reformą była mowa o kilkunastu inwestycjach poprawiających komfort przesiadek, z których nie powstała chyba żadna. Ba, w 2017 nie było nawet kasy na dorobienie jednego peronu, który nawet był zaplanowany na mapach.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Żebyśmy mówili o sensownych przesiadkach, to oczywiście ważna jest ich wygoda (tu przypominam np. bieganie po dworcu kaliskim w poszukiwaniu 65 bez rozkładu w ręku lub odcięcie 69 od 76 przy Retkińskiej), ale chyba przede wszystkim częstotliwość. Jeśli przy pl. Barlickiego zapewnia się przesiadkę z jednej linii na drugą i obie jeżdżą 2-4 razy na godzinę, to nie mówimy o przesiadkach, tylko konieczności wypelnienia ulicy czymkolwiek, aby jeździło i wypełniło kreskę na mapie. A takich miejsc, po których jeździ pojedyncza linia co 15-30 (czasem nawet 60) minut jest coraz więcej.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Problem w tej chwili jest taki, że mamy urlopy i to 74C to jedzie na rezerwach już.
W ostatnich 2 tygodniach 3 razy kilka godzin na 62 nie było jednej brygady szczytowej...
Mści się zamykanie czego popadnie. Swoją drogą chyba ŁSI wiedziało, że MPK od wiosny planuje remont przejazdu to nie mogli szybciej działać, albo co? Kolejny raz spółki nie potrafią się z sobą zgadać. I potem mamy kwiatki, że zostajemy z JEDNĄ trasą północ-południe
Mnie natomiast najbardziej dobija to, że 74C na Gdańskiej to sobie kursuje do 19 i koniec. W niedziele do 15 no to jest kpina. Nie mogli po prostu "wygiąć" 74B z Barlickiego Zieloną, Gdańską, Legionów? To chyba nawet by brygady nie kosztowało... A tak Gdańska/Legionów z niczym za tramwaj zostaje przez kilka godzin dziennie...
W ostatnich 2 tygodniach 3 razy kilka godzin na 62 nie było jednej brygady szczytowej...
Mści się zamykanie czego popadnie. Swoją drogą chyba ŁSI wiedziało, że MPK od wiosny planuje remont przejazdu to nie mogli szybciej działać, albo co? Kolejny raz spółki nie potrafią się z sobą zgadać. I potem mamy kwiatki, że zostajemy z JEDNĄ trasą północ-południe
Mnie natomiast najbardziej dobija to, że 74C na Gdańskiej to sobie kursuje do 19 i koniec. W niedziele do 15 no to jest kpina. Nie mogli po prostu "wygiąć" 74B z Barlickiego Zieloną, Gdańską, Legionów? To chyba nawet by brygady nie kosztowało... A tak Gdańska/Legionów z niczym za tramwaj zostaje przez kilka godzin dziennie...
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Będzie niby jeszcze 86B ale nie do końca po trasie tramwaju i tylko do Kopernika.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tylko że 86B kursuje stale na tej trasie, która zresztą w zamierzchłych czasach przed budową tunelu była nieco dłuższa a konkretnie do Fabrycznego.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
86 skrócono by zoszczędzić taboru.
Nie rozumie takze 74minutowej 75AB.
Nie rozumie takze 74minutowej 75AB.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Tabor był i jest potrzebny na niezbędne wydłużenie Z13.