Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

No ale przecież jeszcze niedawno krańcowały tam dwie. Nawet na zdjęciu satelitarnym Google stoją na niej dwa przegubowce. Poza tym można jeszcze podjeżdżać pod hipermarket tak, jak weekendowe darmobusy do Strykowa i Brzezin. Albo powiększyć krańcówkę – miejsca na parkingu jest cała masa i nie jest ono praktycznie wykorzystywane.

Jeszcze jest taka zatoczka na przeciwległym końcu parkingu względem środkowego wejścia... Która w zasadzie nie wiadomo, czemu służy.

Tam naprawdę miejsca jest multum, a dogadanie się z hipermarketem też wchodzi w grę (tzn. jest spora szansa, że on na to pójdzie – nawet bez płacenia za powierzchnię), bo dojazd MPK pod market zawsze ściągnie tych parę klientów więcej, a do tego ma się reklamę w nazwie krańcówki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Intermodalny »

Krańcowały dwie, ale jeżdżące na zmianę (ze wspólną kolejnością brygad). Baardzo rzadko uświadczysz tam dwóch autobusów jednocześnie (w zasadzie to nie wiem czy teraz planowo ma prawo się tak stać, ale jeszcze przed rokiem zdarzało się tak w sytuacji przyjazdu brygady zjeżdżającej).
Jest rozwiązanie na już, w postaci wymalowania drugiego peronu jako azyl "P-21", tak jak jest obecnie przy CH Tulipan i wtedy bez problemu zatrzyma się drugi pojazd: (czerwona kropka to słupek przystankowy)
Obrazek
Ale w dłuższej perspektywie mam własny plan, bogatszy na tę krańcówkę, ale to chyba bardziej do Naszych wyobrażeń, żeby nie schodzić za bardzo z tematu.

Osobiście też uważam za lepsze zło (bo to nie jest rozwiązanie godne transportu zbiorowego na miarę XXI w.) szybką obsługę Woj.Pol./Palki w obu kierunkach w zamian za dojazd pod Inflancką. Alee my tu głowimy się, lamentujemy co zrobić by było lepiej, ale ZDiT ustalił swoje i pewnie nic się nie zmieni przez te najbliższe, piękne lata dla Bałut-Dołów.
 
Działamy dla dobra naszych pasażerów a ich zadowolenie ze świadczonych usług jest dla nas najwyższą wartością” – Tramwaje Podmiejskie
 
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

Kpc21 pisze:Raczej myślałem o Isuzu, których podobno Limanka nie ma dokąd wysyłać. No ale chcą łączyć tę zetkę z 59, a na 59 jest raczej duża frekwencja i tam Isuzu by było za małe.
Było wcześniej napisane, że planowane jest puszczenie 59 na przegubach. Stąd moje pytanie skąd wezmą tyle przegubów na Limance.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Mogą zrobić kilka brygad z NS. Od września przeguby zejdą z 72, a i znika Z6.

Już Z3 jak było ostatnio na Warszawskiej to 2 brygady z NS były.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kazik »

Intermodalny pisze:Zamiast na Rogi (tak jak nowy zmierzył, ponad 3,5 km) już lepiej na Marysin Warszawską
Jak dla mnie to najsensowniejsza propozycja. Za jednym zamachem można ogarnąć 2 wyłączone z ruchu odcinki - Warszawską i Wojska Polskiego, likwidując Z3.
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Intermodalny »

^^ Od razu pomyślałem o przejeździe Astrów [8 km z Dołów i z powrotem]:
Obrazek
[większy obrazek]
Nawet nie głupie, byłaby zapewniona prostsza przesiadka z/na 3 (z dwóch przystanków + łatwiejsza przesiadka w stronę Rogów przy Skrzydlatej) na lepszej częstotliwości i przy okazji mogłoby wzmocnić okolice Inflanckiej.
No chyba, że dojazd Wycieczkową i obsługa Warszawskiej/Tęczowej/Centralnej (tak jak obecne Z3) tylko w jedną stronę (np. w stronę Radogoszcza, żeby nie powodować możliwych opóźnień ludziom z Marysina/Rogów, bo na Warszawskiej i tak nie złapie opóźnienia) - [takie kółko 6,75 km z Dołów i z powrotem].
Ale w obu przypadkach problemem może być synchronizacja z tramwajami. I większe ryzyko utrudnień - wypadek na Starym Mieście i cierpią też pasażerowie z Warszawskiej. Poza tym tabor; na Z3 przeguby to za dużo, a na 59 Isuzu to za mało.

Podsumowując, to raczej sf u nas, bo zabralibyśmy Isuzu, których jest dużo, a dołożylibyśmy większy tabor, z którym różowo u nas nie jest.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

To moja propozycja jest taka:

Obrazek

Zaznaczona na zielono działka zgodnie z mapa wlasnosci jest miejska, obecnie sa tam krzaki. Wystarczy je wyciąć, wysypać grubą warstwę kruszywa i proszę bardzo mamy krańcówkę autobusową. Nie gorsza niż wiele innych w Łodzi.

Jasne przygotowanie takiego terenu pewno z 3 miesiace, ale no patrząc na to, ze mówimy o sytuacji, gdy Zka bedzie przez 4 lata no to warto.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Ale przypuszczam, że w ZDiT nie chcą w ogóle nawet myśleć o czymś takim, jak inwestycja w tymczasową pętlę autobusową.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

ZDiT i inne spółki to raczej kombinują jak tu ew komornika uniknąć :>
SCEL
Stały bywalec
Posty: 280
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: SCEL »

STUDI pisze:ZDiT i inne spółki to raczej kombinują jak tu ew komornika uniknąć :>
Napiszę, by coś napisać, ale w ogóle nie na temat... Mniej więcej taki jest sens tej wypowiedzi.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: STUDI »

Nie na temat? Wszystkie zmiany w komunikacji to głównie efekt gigantycznego zadłużenia miasta. Myślisz że jak nie zauważając tego to cudownie sprawi to, ze problem zniknie? Nie, nie zniknie a najgorsze że władze nie robią nic by uzdrowić finanse miasta. To szybko się zemści a wtedy będzie zdziwienie i lament tak jak w w 2002 roku tyle że obecnie to z większym rozmachem zadłużono kasę gminną.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

Kpc21 pisze:Ale przypuszczam, że w ZDiT nie chcą w ogóle nawet myśleć o czymś takim, jak inwestycja w tymczasową pętlę autobusową.
No tak bo wycięcie paru drzew i utwardzenie terenu jest takie drogie...
Właśnie problemem jest pójście na prostotę, najlepiej zrobić bez wydatków byle tylko zrobić, a że dla pasażerów niewygodnie to kto by się przejmował. Teraz to nawet lepiej by pasażerów było mniej to będzie uzasadnienie dla taktu 15min
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TramMomentyStudenta »

nowy1212 pisze:Teraz to nawet lepiej by pasażerów było mniej to będzie uzasadnienie dla taktu 15min
na stałe. I nawet nie byłoby to takie głupie, skoro jest mało pracowników prowadzących pojazdy, szczególnie w autobusach. Tylko oczywiście pasażerowie, szczególnie w godzinach szczytu, będą przeżywać masakrę niczym piłą mechaniczną w Teksasie. :(
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: komlo13 »

Yakuzzi pisze:Ciekawe skąd Limanka weźmie ok. 10 dodatkowych przegubów na 59 jak już dziś krótkie wozy na 81, 83 czy 99 nikogo nie dziwią.
Najprostsze rozwiązanie, to zabranie z innej linii. Ja bym zabrał z 57, albo 81 bo na tych liniach spokojnie radzi sobie krótki wóz, nawet w godzinach szczytu (A na 59, nawet na obecnej trasie są problemy z upchnięciem ludzi), a poza godzinami szczytu to nawet i isuzu (Ale już nie przesadzajmy). Ale raczej obstawiałbym inną linię np.83.
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

A może z 96? :roll:
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: komlo13 »

Yakuzzi pisze:A może z 96? :roll:
Nie ma takiej linii. Jest 96A, 96B i 96C :-)
A propozycji chyba nie muszę komentować.
biengraf
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: wt 17:26, 03 kwie 2018
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: biengraf »

https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... 2019/8/22/

ZDiT zapowiedziało trasy tramwajów od września, kiedy zostanie oddana do użytku wreszcie zrobiona Rzgowska, a także ulice po letnich remontach.

Co o tym sądzicie? Moim zdaniem bez sensu wytrasowali 1, 5 i 6.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Podobno nie było innej opcji. Na Helenówku za mała pętla, a nigdzie indziej ich się nie puści.

Chodziło o to, żeby do WojPol był tramwaj co 6 minut w różnych kierunkach na południe (ŁTR, Kilińskiego).



Natomiast już wiadomo z SSC, że w soboty wraca takt 15 na tramwajach to pewnie i niektórych autobusach.

Pytanie co z 75, bo tej linii nie wymieniono w powrocie do taktu 12.


No i w weekendy prócz 4 podobno 17 dostanie kilka Citków :D
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kazik »

biengraf pisze:Co o tym sądzicie? Moim zdaniem bez sensu wytrasowali 1, 5 i 6.
Jakieś argumenty? Alternatywne propozycje?
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

Tak, lepiej by było wysłać 4 na plac Wolności a 1 na Helenowek. Czemu? Bo 1 jeździ opóźniona i by miała czas na niwelacje opóźnień, a 4 ma wydzielone torowisko więc opóźnień takich nie ma. Inna sprawa czy w ogóle taka 4 potrzebna. W tej sytuacji to 1 na Helenowek, 13 na Zarzew, 4 zawiesić.
Ponieważ 18 będzie przez cały dzień to nie ma problemu z tramwajem wzdłuż Fabrycznego.

5 z 6 to zastrzeżeń nie mam
ODPOWIEDZ