Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jak pewnie firma BSH zapłaciła to i tabor się znalazł. Może nie 95, ale 92ABC
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Obstawiałbym, że 72 uzyska jakieś radosne 80-minutowe dziury.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Co ma piernik do wiatraka? Żadna firma nie płaci za kursowanie LTZ w swoim sąsiedztwie.
Wprost przeciwnie. Będzie lepsza częstotliwość w dni robocze i soboty.orzel pisze:Obstawiałbym, że 72 uzyska jakieś radosne 80-minutowe dziury.
Można skręcać tylko pytanie czy jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza w tym miejscu. Trzeba uruchomić dodatkową fazę kosztem długości innych faz albo wydłużać cykl (a z racji koordynacji tożsama długość cyklu jest i musi być na skrzyżowaniach z Wólczańską, Piotrkowską i Sienkiewicza).
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
To ciekawe jednak, że 50A trzeba było zlikwidować, bo "nie ma autobusów" (i 50 jeżdżą zapchane, a 68 póki co parę kursów na jakotako, a poza tym wożenie powietrza po Rudzie), a na 92 tabor jest do tego lepiej na 72 ma być
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Co do 68
1. Do nowej linii trzeba ludzi przyzwyczaić - z wnioskami poczekajmy do wiosny
2. No to jedna osiedle willowe - tłumów nie będzie, to że ludzie walczyli nie znaczy że będą korzystać masowo
1. Do nowej linii trzeba ludzi przyzwyczaić - z wnioskami poczekajmy do wiosny
2. No to jedna osiedle willowe - tłumów nie będzie, to że ludzie walczyli nie znaczy że będą korzystać masowo
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nikt mi nie wmówi, że na tych dwóch przystankach po stronie Łodzi (Popiołów nie liczę bo to już blisko Farnej), na których jest jedynie 50BC, wsiada tyle osób, że robi się tłoczno w przegubowcu. Wystarczy popatrzeć jak "gęsta" jest zabudowa w okolicy. Wyszło teraz na jaw, że Łódź była sponsorem podróży rzgowian - sporo osób szło/było podwożonych z głębi Rzgowa do cmentarza na 50A i to w większości oni mają do Łodzi żal za jej zawieszenie. Nic zatem dziwnego, że przez lata częstotliwość 50BC była jaka była.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Skoro Łódź była sponsorem rzgowian to po co w założeniach reformy 2017 umieszczony został punkt, że 50 na wspólnym odcinku ma jeździć co 10 min (czy tam 12)? Skoro według Ciebie jeździ tyle osób, że w przegubowcu jest dużo luzu to po co taka częstotliwość?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Bo nie było innej możliwości obsługi Rudzkiej niż linią zawracajaca na Gadce?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Przecież reforma uwzględniała przebudowę Mierzejowej.
Z drugiej strony co ma piernik do wiatraka? Jest jak byk zapisane, że 50ABC na wspólnym odcinku (czyli do Gadki) ma być docelowo co 10 min. To co mamy teraz to klasyczne wygaszanie popytu.
Z drugiej strony co ma piernik do wiatraka? Jest jak byk zapisane, że 50ABC na wspólnym odcinku (czyli do Gadki) ma być docelowo co 10 min. To co mamy teraz to klasyczne wygaszanie popytu.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Reforma reformą najgorsze że rozkład jest rozwalony bo 68 wcale nie zastąpiło w 100% 50A i mamy przerwy po 30-40 minut w kursowaniu...
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jeżeli właścicielem parku w czworoboku Konna-Ksawerowska-Długa-Wyścigowa jest miasto, to na upartego można było linię poprowadzić przez Zastawną, Patriotyczną i Ksawerowską i gdzieś w okolicach Ksawerowskiej umieścić pętlę. Dzięki temu i innym inwestycjom w parku ten park mógłby stać się całkiem pokaźną atrakcją turystyczną. Jeżeli to zaś własność prywatna, chyba nie byłoby innej możliwości, ewentualnie jakby Ksawerów zapłacił, to byłaby uliczna pętla: Złota-Wschodnia-Mały Skręt. Tylko temu trójkątowi i tak bliżej jest do tramwaju (obecnie, fakt, autobusu, ale normalnie tramwaju). Więc to marzenie ściętej głowy, jak to mówią.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Nawet nie pętla, a zrobić kryterium uliczne Rudzka-Farna-Patriotyczna-Zastawna-Rudzka. Nawet na Isuzu może być...
Przystanki:
- Patriotyczna/Ksawerowska
- Patriotyczna/Rafowa
- Zastawna/Patriotyczna
- Zastawna/Rudzka
Albo dogadać się z Rzgowem i zapewnić takt jak 68, czyli 30-40 - no chociaż tyle... Raptem kilka kursów dziennie i brygada więcej.
Przystanki:
- Patriotyczna/Ksawerowska
- Patriotyczna/Rafowa
- Zastawna/Patriotyczna
- Zastawna/Rudzka
Albo dogadać się z Rzgowem i zapewnić takt jak 68, czyli 30-40 - no chociaż tyle... Raptem kilka kursów dziennie i brygada więcej.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Z tym kryterium w sumie nie byłoby głupie. Poza tym to mogło być na 12-metrowcach. Pytanie tylko, gdzie potencjalny przynajmniej kilkuminutowy postój. Ale chyba na takie dywagacje trochę przypóźno...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Na Patriotycznej to nie sądzę, żeby pełnowymiarowy autobus dał radę Zastawna też szerokością nie grzeszy, a jakaś komunikacja dla powstającego tam osiedla (docelowo niby 300 domów-mieszkań) by się przydała.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Pętla autobusowa najlepiej w pobliżu samej Zastawnej, a Skrajnej. Autobus tam nie wjedzie. A deweloper niech wybuduje tą pętle.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
82A jakoś Rataja mającej 4.5m pomyka
63 ma Pokładową miejscami 4.6-4.8m tylko i nawet się potrafią mijać autobusy na niej rozkładowo.
Zastawna cały odcinek od 5 do 6m.
Patriotyczna ma ok 4.5 metra na odcinku 500 metrów, Wcześniej to jest ponad 5m
63 ma Pokładową miejscami 4.6-4.8m tylko i nawet się potrafią mijać autobusy na niej rozkładowo.
Zastawna cały odcinek od 5 do 6m.
Patriotyczna ma ok 4.5 metra na odcinku 500 metrów, Wcześniej to jest ponad 5m
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Niby w jaki sposób uwzględniała? Nic nie kojarzę oficjalnego w tym temacie.
Nie histeryzowałbym z tym wygaszaniem popytu. Do Farnej jest rekompensata w postaci 68, bez tej linii pozostały dwa przystanki obsługujące dosyć rzadką zabudowę a więc niegenerujące dużego popytu.
Są narzekania na brak koordynacji 68 z 50BC poza szczytem a Ty proponujesz linię bez możliwości zrobienia postoju co spowoduje totalne rozjechanie się odjazdów. Zaś budowa nowej pętli na kompletnym zadupiu to w obecnej sytuacji kompletne science fiction. Rzgów zaś nie wykazuje zainteresowania dokładaniem kursów.Jordi pisze:Nawet nie pętla, a zrobić kryterium uliczne Rudzka-Farna-Patriotyczna-Zastawna-Rudzka. Nawet na Isuzu może być...
Przystanki:
- Patriotyczna/Ksawerowska
- Patriotyczna/Rafowa
- Zastawna/Patriotyczna
- Zastawna/Rudzka
Albo dogadać się z Rzgowem i zapewnić takt jak 68, czyli 30-40 - no chociaż tyle... Raptem kilka kursów dziennie i brygada więcej.
Wyżej zaś pisałeś o "zapchanych" przegubowcach. Napełnienia na 50BC w godzinach szczytu to w porywach 50%, a najczęściej jest to 20-30%.
Nie został wspomniany jeszcze jeden aspekt - pogarszający się stan pętli w Gadce, który i tak za jakiś czas uniemożliwiłby wjazd autobusom. Jej właściciel - archidiecezja łódzka - nie poczuwa się do odpowiedzialności za jej stan.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No w obecnej zapewne tak. Natomiast gdyby właściciel zdecydował się na kompleksową renowację parku przy Konnej, to pewnie jakiś tam rozsądny dojazd by się przydał. Wiem, nie ten wątek, natomiast odpowiadam sfrustrowanym.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Albo wygiąć 93 tak i po problemie
Dw. Łd.Kaliska-...Bartoszewskiego-Siostrzana-Graniczna-Przestrzenna-Rudzka-Gadka Stara-Dk91-Starowa
Góra-Rzgowska-Dw.Łd.Chojny.
Dw. Łd.Kaliska-...Bartoszewskiego-Siostrzana-Graniczna-Przestrzenna-Rudzka-Gadka Stara-Dk91-Starowa
Góra-Rzgowska-Dw.Łd.Chojny.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Liczycie procenty względem tych mitycznych napełnień producentów? Jak w Isuzu 60 osób, z czego 25 chyba jadące na dachu Dzisiaj jechałem 50 z Rudzka/Popioły . Przy Pabianickiej w 12m jechały 53 osoby jeśli dobrze policzyłem, no ale według rozpiski to raptem 55% napełnień. Szkoda, że naocznie wcisnęłoby się góra kilka osób więcej raptem, a nie 40... bo sporo osób jechało z Rzgowa miało zakupy, kilka ludzi z plecakami, torbami... Każdy wie, że te maksymalne napełnienia to fikcja...
No dobra ale w takim razie wciąż pozostaje kwestia skąd nagle autobusy dodatkowe będą na 92 i podobno lepszy takt 72? Skoro gadano, że 50A trzeba wywalić bo nie ma skąd wziąć i 68 je zastąpi W PEŁNI (jak wiemy jest bajzel w rozkładach prócz 5h szczytów równo co 15)
A już najbardziej mnie wkurzyło nie zmniejszenie taktu dla Rudzkiej słabo zaludnionej. Wkurza właśnie kłamanie ludziom. Zamiast powiedzieć wprost "sorry, ale potoki słabe, więc 68 zastąpi 50) i dać NAPRAWDĘ równy takt 15-20 cały tydzień to mamy okłamywanie ludzi i robienie z nich idiotów, bo pan Radny i jakaś pani z ZDiT radzie osiedla tak tłumaczyli o braku autobusów i ludzie tyle wiedzą... I na szczęście dla miasta nadal mało kto sobie z tego zdaje sprawę, że zrobiono ich w balona tymi tekstami...
No nagadałem swoje, ale chociaż mi ulżyło Fakt faktem siatka zwłaszcza autobusowa robi się niewydolna niestety coraz bardziej. Bo tramwaje to nie mają gdzie jeździć i dekady zaniedbań spowodowały to co teraz tam mamy.
No dobra ale w takim razie wciąż pozostaje kwestia skąd nagle autobusy dodatkowe będą na 92 i podobno lepszy takt 72? Skoro gadano, że 50A trzeba wywalić bo nie ma skąd wziąć i 68 je zastąpi W PEŁNI (jak wiemy jest bajzel w rozkładach prócz 5h szczytów równo co 15)
A już najbardziej mnie wkurzyło nie zmniejszenie taktu dla Rudzkiej słabo zaludnionej. Wkurza właśnie kłamanie ludziom. Zamiast powiedzieć wprost "sorry, ale potoki słabe, więc 68 zastąpi 50) i dać NAPRAWDĘ równy takt 15-20 cały tydzień to mamy okłamywanie ludzi i robienie z nich idiotów, bo pan Radny i jakaś pani z ZDiT radzie osiedla tak tłumaczyli o braku autobusów i ludzie tyle wiedzą... I na szczęście dla miasta nadal mało kto sobie z tego zdaje sprawę, że zrobiono ich w balona tymi tekstami...
No nagadałem swoje, ale chociaż mi ulżyło Fakt faktem siatka zwłaszcza autobusowa robi się niewydolna niestety coraz bardziej. Bo tramwaje to nie mają gdzie jeździć i dekady zaniedbań spowodowały to co teraz tam mamy.