Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: kuba_łódź »

Andrzejowianie też nie zyskują - autobus ze stacji Łódź Andrzejów na Dworzec Łódź Widzew nie jest w żaden sposób atrakcyjny, gdyż ten sam odcinek można pokonać pociągiem - szybciej, wygodniej i taniej...
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

@Solar: co do N1, dokładnie tak, Łódź płaci 100% aż do przystanku Rokicińska 427. Co do 82, to taką logiką się kierowano, lepiej częściej a krócej na czym skorzysta Andrzejów i Zakładowa.
Burmistrz Andrespola chciał kiedyś wydłużyć 82 do Kaliskiego, szkoda tylko, że za cudze pieniądze. Skoro tak chcą lepszej komunikacji dlaczego nie chcą płacić za większą liczbę kursów na swoim odcinku?
@kuba_łódź: nie rozśmieszaj mnie, 82 to nie dowozówka do dworca a do tramwaju.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Andrzejowianie też nie zyskują - autobus ze stacji Łódź Andrzejów na Dworzec Łódź Widzew nie jest w żaden sposób atrakcyjny, gdyż ten sam odcinek można pokonać pociągiem - szybciej, wygodniej i taniej...
No, gdzieś tak raz na dwie godziny. Fantastyczna oferta, która skłoni każdego do pozbycia się samochodu.

Swoją drogą w Warszawie gminy dopłacają do linii nocnych 100% (na swoim terenie), może to jest jakaś metoda. Na SSC pojawił się też fajny pomysł żeby realizować kursy nocne do Andespola na Vero jako dodatkową linię z Janowa - koszty by mocno spadły. A przy okazji można by tym samym autobusem przywrócić nocne połączenie do Nowosolnej.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Powoli odzywają się kolejni, którym reforma nie pasuje. Jak podaje Wyborcza tym razem Doły nie chcą skrócenia 57. Ciekawe co puszczą na 1 XI ? Więcej 70?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Jeden dzień w roku to nie jest dobry argument za zmianą stałej trasy, zawsze przecież można w ten jeden dzień puścić dodatkową linię.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Czyli wychodzi na to, że Andrespol płaci 55% kosztów za... 950 metrów N1... :evil:
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

px33 pisze:Jeden dzień w roku to nie jest dobry argument za zmianą stałej trasy, zawsze przecież można w ten jeden dzień puścić dodatkową linię.
A ZDIT tak lubi dodatkowe linie. Mega 53 awansuje do Zetek?
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: kuba_łódź »

px33 pisze:
Andrzejowianie też nie zyskują - autobus ze stacji Łódź Andrzejów na Dworzec Łódź Widzew nie jest w żaden sposób atrakcyjny, gdyż ten sam odcinek można pokonać pociągiem - szybciej, wygodniej i taniej...
No, gdzieś tak raz na dwie godziny. Fantastyczna oferta, która skłoni każdego do pozbycia się samochodu.
Co 2 godziny ? Poza przerwą od 10:00 do 13:00 pociągi z Andrzejowa na Widzew jeżdżą regularnie...
mig pisze:@kuba_łódź: nie rozśmieszaj mnie, 82 to nie dowozówka do dworca a do tramwaju.
To skąd ta beznadziejna trasa przez Augustów ? Jeszcze jakby przedłużyć ją chociaż do Ronda Sybiraków, a dalej trasą obecnego 69, to jeszcze miałoby to sens.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

W najlepszym razie co pół godziny, przy czym częściej co godzinę, super oferta. Zintegrowanej taryfy też brak, a jeśli się pojawi to raczej tylko dla Lka.
Kolej w Łodzi ma szansę wypalić ale nie przy tej ofercie i nie przy takim braku integracji
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

kuba_łódź pisze:Jeszcze jakby przedłużyć ją chociaż do Ronda Sybiraków, a dalej trasą obecnego 69, to jeszcze miałoby to sens.
Jednocześnie pozbawiając wygodnej przesiadki na tramwaje... Co takiego daje Ci rondo Sybiraków, czego nie ma na planowanej trasie? Wszystkie linie masz dostępne na Zakładowej, przy Gogola lub na r. Inwalidów.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: kuba_łódź »

px33 pisze:W najlepszym razie co pół godziny, przy czym częściej co godzinę, super oferta. Zintegrowanej taryfy też brak, a jeśli się pojawi to raczej tylko dla Lka.
Kolej w Łodzi ma szansę wypalić ale nie przy tej ofercie i nie przy takim braku integracji
Ehhhh... jeżdżąc na WBA zapomniałem już o tym braku integracji taryfowej. Ale w ŁKA nie ma problemów z kupnem biletu, bo są automaty, a w PR trzeba szukać konduktora po całym składzie...
mig pisze:
kuba_łódź pisze:Jeszcze jakby przedłużyć ją chociaż do Ronda Sybiraków, a dalej trasą obecnego 69, to jeszcze miałoby to sens.
Jednocześnie pozbawiając wygodnej przesiadki na tramwaje... Co takiego daje Ci rondo Sybiraków, czego nie ma na planowanej trasie? Wszystkie linie masz dostępne na Zakładowej, przy Gogola lub na r. Inwalidów.
Przy trasie przez Puszkina na przystanku Gogola trzeba raptem przejść na drugą stronę PAT. Trasa przez Augustów pozbawia możliwości przesiadki na 80 i 8. Pominę już konieczność przesiadania się jadąc z Andrzejowa do Ronda Sybiraków.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Ale w ŁKA nie ma problemów z kupnem biletu, bo są automaty, a w PR trzeba szukać konduktora po całym składzie...
Ok, przy jednorazowej, planowanej podróży pociąg jest alternatywą. Jakiemuś promilowi użytkowników pewnie nawet opłaca się dopłacić do łączonego (w granicach Łodzi - jeśli ktoś potrzebuje przejechać jeszcze dwa przystanki w strefie podmiejskiej to nagle zabawa robi się jeszcze mniej atrakcyjna).
Ale dla znacznej większości użytkowników jednak bardziej atrakcyjną ofertą jest zwykła migawka LTZ i regularnie kursujący autobus, który w dodatku dowiezie do tramwaju, a nie donikąd (ok - kursy do Fabrycznego mają tę wartość dodaną, że pozwalają na przesiadkę na tramwaj na Niciarnianej i dowożą do centrum, ale to raptem połowa z żałośnie małej liczby pociągów)
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Obawiam się, że niewypałami reformy okarzą się na bank linie 70 i 80, które więcej będą stać w korkach lub wypadać z kursów. Pustawe pojadą 87AB, 88,95ABC. Spore zamieszanie wywoła układ KM na Doły tj 85 i brak 57 nawet do cmentarza.
Powtórze się ale na super 53 wielu nabawi się kikry w oczach szukając literki A-E
WykoxPL
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: czw 21:31, 18 lut 2016
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: WykoxPL »

87B to totalny bezsens, nie wiem po jaką cholerę puszczać autobus na zajezdnię tramwajową, zwłaszcza jak się spojrzy na częstotliwość tramwajów w tamtym rejonie, samo 87 trochę ludzi zbierze, zwłaszcza w rejonie Manufaktury. Nie mogę się doczekać tego 53, na szczęście mi każdy wariant będzie odpowiadać, ale inni oczopląsu dostaną szukając kursu do Skoszew.
Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Em82 »

Pamiętajmy jednak że na ulicach Doły, Bystrzyckiej i Drwęckiej mieszkają ludzie i wcale nie jest ich mało. Co więcej, powstaje nowe osiedle za mostem kolejowym. Coś jednak powinno tam jeździć a krańcować także gdzieś musi. Mieszkańcy tych okolic nie mają wcale blisko do komunikacji miejskiej i to na szczęście ulegnie zmianie. Czy taka linia jest najlepsza? Trudno powiedzieć, ale ważne że znika kolejny wykluczony obszar.
Taker
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: czw 07:40, 13 paź 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Taker »

Deweloperzy układali te trasy?
WykoxPL
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: czw 21:31, 18 lut 2016
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: WykoxPL »

87A to dobry pomysł, ale wariant B uznaję za bezsensowny. Do zajedni są linie tramwajowe, a mieszkańcy mogą albo dojść na tramwaj, albo właśnie na 87A.
Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Em82 »

Pewnie, niech idą poboczem pół kilometra czy kilometr lub i więcej. Co to za problem. W ogóle pooddalajmy MPK od osiedli, niech ludzie chodzą daleko, będą mieli lepszą kondycje. Jak to jednak się ma do założeń dostępności transportu zbiorowego, autobusów w osiedlach?
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: ukalo »

No jak przeczytać tę dyskusję, to jazda dla 3 osób poza miasto jest koniecznością i obowiązkiem, natomiast obsługa mniej zaludnionych (i nie tylko) miejsc Łodzi to już fanaberia...
WykoxPL
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: czw 21:31, 18 lut 2016
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: WykoxPL »

Ja osobiscie moge sie przejsc kilometr jesli bede mial tramwaj co 4 minuty, naprawde. Gorzej jak ma sie kilometr do autobusu co 30 minut czy rzadziej, a sa takie miejsca w Lodzi. BTW: mowimy o Pomorska Park? Naprawde to 87B jakos nie bedzie przejezdzac pod domami owego dewelopera, do tego podobny dystans sie przemierza w strone przystankow tramwajowych. Mieszkancy Bystrzyckiej i okolicznych ulic- 87A.
ODPOWIEDZ