Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Andrzejowianie też nie zyskują - autobus ze stacji Łódź Andrzejów na Dworzec Łódź Widzew nie jest w żaden sposób atrakcyjny, gdyż ten sam odcinek można pokonać pociągiem - szybciej, wygodniej i taniej...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
@Solar: co do N1, dokładnie tak, Łódź płaci 100% aż do przystanku Rokicińska 427. Co do 82, to taką logiką się kierowano, lepiej częściej a krócej na czym skorzysta Andrzejów i Zakładowa.
Burmistrz Andrespola chciał kiedyś wydłużyć 82 do Kaliskiego, szkoda tylko, że za cudze pieniądze. Skoro tak chcą lepszej komunikacji dlaczego nie chcą płacić za większą liczbę kursów na swoim odcinku?
@kuba_łódź: nie rozśmieszaj mnie, 82 to nie dowozówka do dworca a do tramwaju.
Burmistrz Andrespola chciał kiedyś wydłużyć 82 do Kaliskiego, szkoda tylko, że za cudze pieniądze. Skoro tak chcą lepszej komunikacji dlaczego nie chcą płacić za większą liczbę kursów na swoim odcinku?
@kuba_łódź: nie rozśmieszaj mnie, 82 to nie dowozówka do dworca a do tramwaju.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No, gdzieś tak raz na dwie godziny. Fantastyczna oferta, która skłoni każdego do pozbycia się samochodu.Andrzejowianie też nie zyskują - autobus ze stacji Łódź Andrzejów na Dworzec Łódź Widzew nie jest w żaden sposób atrakcyjny, gdyż ten sam odcinek można pokonać pociągiem - szybciej, wygodniej i taniej...
Swoją drogą w Warszawie gminy dopłacają do linii nocnych 100% (na swoim terenie), może to jest jakaś metoda. Na SSC pojawił się też fajny pomysł żeby realizować kursy nocne do Andespola na Vero jako dodatkową linię z Janowa - koszty by mocno spadły. A przy okazji można by tym samym autobusem przywrócić nocne połączenie do Nowosolnej.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Powoli odzywają się kolejni, którym reforma nie pasuje. Jak podaje Wyborcza tym razem Doły nie chcą skrócenia 57. Ciekawe co puszczą na 1 XI ? Więcej 70?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jeden dzień w roku to nie jest dobry argument za zmianą stałej trasy, zawsze przecież można w ten jeden dzień puścić dodatkową linię.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Czyli wychodzi na to, że Andrespol płaci 55% kosztów za... 950 metrów N1...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
A ZDIT tak lubi dodatkowe linie. Mega 53 awansuje do Zetek?px33 pisze:Jeden dzień w roku to nie jest dobry argument za zmianą stałej trasy, zawsze przecież można w ten jeden dzień puścić dodatkową linię.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Co 2 godziny ? Poza przerwą od 10:00 do 13:00 pociągi z Andrzejowa na Widzew jeżdżą regularnie...px33 pisze:No, gdzieś tak raz na dwie godziny. Fantastyczna oferta, która skłoni każdego do pozbycia się samochodu.Andrzejowianie też nie zyskują - autobus ze stacji Łódź Andrzejów na Dworzec Łódź Widzew nie jest w żaden sposób atrakcyjny, gdyż ten sam odcinek można pokonać pociągiem - szybciej, wygodniej i taniej...
To skąd ta beznadziejna trasa przez Augustów ? Jeszcze jakby przedłużyć ją chociaż do Ronda Sybiraków, a dalej trasą obecnego 69, to jeszcze miałoby to sens.mig pisze:@kuba_łódź: nie rozśmieszaj mnie, 82 to nie dowozówka do dworca a do tramwaju.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
W najlepszym razie co pół godziny, przy czym częściej co godzinę, super oferta. Zintegrowanej taryfy też brak, a jeśli się pojawi to raczej tylko dla Lka.
Kolej w Łodzi ma szansę wypalić ale nie przy tej ofercie i nie przy takim braku integracji
Kolej w Łodzi ma szansę wypalić ale nie przy tej ofercie i nie przy takim braku integracji
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Jednocześnie pozbawiając wygodnej przesiadki na tramwaje... Co takiego daje Ci rondo Sybiraków, czego nie ma na planowanej trasie? Wszystkie linie masz dostępne na Zakładowej, przy Gogola lub na r. Inwalidów.kuba_łódź pisze:Jeszcze jakby przedłużyć ją chociaż do Ronda Sybiraków, a dalej trasą obecnego 69, to jeszcze miałoby to sens.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ehhhh... jeżdżąc na WBA zapomniałem już o tym braku integracji taryfowej. Ale w ŁKA nie ma problemów z kupnem biletu, bo są automaty, a w PR trzeba szukać konduktora po całym składzie...px33 pisze:W najlepszym razie co pół godziny, przy czym częściej co godzinę, super oferta. Zintegrowanej taryfy też brak, a jeśli się pojawi to raczej tylko dla Lka.
Kolej w Łodzi ma szansę wypalić ale nie przy tej ofercie i nie przy takim braku integracji
Przy trasie przez Puszkina na przystanku Gogola trzeba raptem przejść na drugą stronę PAT. Trasa przez Augustów pozbawia możliwości przesiadki na 80 i 8. Pominę już konieczność przesiadania się jadąc z Andrzejowa do Ronda Sybiraków.mig pisze:Jednocześnie pozbawiając wygodnej przesiadki na tramwaje... Co takiego daje Ci rondo Sybiraków, czego nie ma na planowanej trasie? Wszystkie linie masz dostępne na Zakładowej, przy Gogola lub na r. Inwalidów.kuba_łódź pisze:Jeszcze jakby przedłużyć ją chociaż do Ronda Sybiraków, a dalej trasą obecnego 69, to jeszcze miałoby to sens.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ok, przy jednorazowej, planowanej podróży pociąg jest alternatywą. Jakiemuś promilowi użytkowników pewnie nawet opłaca się dopłacić do łączonego (w granicach Łodzi - jeśli ktoś potrzebuje przejechać jeszcze dwa przystanki w strefie podmiejskiej to nagle zabawa robi się jeszcze mniej atrakcyjna).Ale w ŁKA nie ma problemów z kupnem biletu, bo są automaty, a w PR trzeba szukać konduktora po całym składzie...
Ale dla znacznej większości użytkowników jednak bardziej atrakcyjną ofertą jest zwykła migawka LTZ i regularnie kursujący autobus, który w dodatku dowiezie do tramwaju, a nie donikąd (ok - kursy do Fabrycznego mają tę wartość dodaną, że pozwalają na przesiadkę na tramwaj na Niciarnianej i dowożą do centrum, ale to raptem połowa z żałośnie małej liczby pociągów)
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Obawiam się, że niewypałami reformy okarzą się na bank linie 70 i 80, które więcej będą stać w korkach lub wypadać z kursów. Pustawe pojadą 87AB, 88,95ABC. Spore zamieszanie wywoła układ KM na Doły tj 85 i brak 57 nawet do cmentarza.
Powtórze się ale na super 53 wielu nabawi się kikry w oczach szukając literki A-E
Powtórze się ale na super 53 wielu nabawi się kikry w oczach szukając literki A-E
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
87B to totalny bezsens, nie wiem po jaką cholerę puszczać autobus na zajezdnię tramwajową, zwłaszcza jak się spojrzy na częstotliwość tramwajów w tamtym rejonie, samo 87 trochę ludzi zbierze, zwłaszcza w rejonie Manufaktury. Nie mogę się doczekać tego 53, na szczęście mi każdy wariant będzie odpowiadać, ale inni oczopląsu dostaną szukając kursu do Skoszew.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Pamiętajmy jednak że na ulicach Doły, Bystrzyckiej i Drwęckiej mieszkają ludzie i wcale nie jest ich mało. Co więcej, powstaje nowe osiedle za mostem kolejowym. Coś jednak powinno tam jeździć a krańcować także gdzieś musi. Mieszkańcy tych okolic nie mają wcale blisko do komunikacji miejskiej i to na szczęście ulegnie zmianie. Czy taka linia jest najlepsza? Trudno powiedzieć, ale ważne że znika kolejny wykluczony obszar.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Deweloperzy układali te trasy?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
87A to dobry pomysł, ale wariant B uznaję za bezsensowny. Do zajedni są linie tramwajowe, a mieszkańcy mogą albo dojść na tramwaj, albo właśnie na 87A.
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Pewnie, niech idą poboczem pół kilometra czy kilometr lub i więcej. Co to za problem. W ogóle pooddalajmy MPK od osiedli, niech ludzie chodzą daleko, będą mieli lepszą kondycje. Jak to jednak się ma do założeń dostępności transportu zbiorowego, autobusów w osiedlach?
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
No jak przeczytać tę dyskusję, to jazda dla 3 osób poza miasto jest koniecznością i obowiązkiem, natomiast obsługa mniej zaludnionych (i nie tylko) miejsc Łodzi to już fanaberia...
Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
Ja osobiscie moge sie przejsc kilometr jesli bede mial tramwaj co 4 minuty, naprawde. Gorzej jak ma sie kilometr do autobusu co 30 minut czy rzadziej, a sa takie miejsca w Lodzi. BTW: mowimy o Pomorska Park? Naprawde to 87B jakos nie bedzie przejezdzac pod domami owego dewelopera, do tego podobny dystans sie przemierza w strone przystankow tramwajowych. Mieszkancy Bystrzyckiej i okolicznych ulic- 87A.