Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Najpierw na samej uczelni muszą być ludzie kompetentni w temacie.

A gdyby byli, to w sumie chyba by ich też wystarczyło do tego, by obsłużyli łódzki ZDiT...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kazik »

To nie naukowcy od sterowania ruchem są potrzebni, tylko od urbanistyki, żeby przekonać że centrum miasta to nie jest miejsce dla samochodów.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

I jedni, i drudzy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tommaso
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: czw 08:01, 08 lip 2021

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Tommaso »

Czy nie wydaje się Wam, że w 86 jest mimo wszystko ciasno ? Na Pomorskiej więcej ludzi pcha się do 86 niż 17. Mogliby Z1 wydłużyć do CKD. Ostatnio jakoś łatwiej wydłużyć stałą linię niż utworzyć nową.
Z1: Chojny- Kilińskiego- dworzec- POW- Sterlinga-Pomorska- CKD
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: NamonPL »

Nic dziwnego, że pchają się do 86 niż 17, gdyż 17 to jest obecnie tramwaj donikąd. Nic dziwnego, że gdy za tramwaje co 7,5 min kursuje jedna linia co 15 min (na początku na solo!) to jest ciasno.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: jan_defecto »

Jest tłok w 86 (jak podjedzie solówka) po 15 od Legionów/Zachodnia w stronę CKD. Najgorszy odcinek do Sterlinga, potem ludzi zbiera 17 o ile jedzie pierwsza przed 86.

Jak 87 jedzie pierwsze to na odcinku Wschodnia - Sterlinga też zbierze trochę osób.

Najgorszy wariant to solówka na 86, która jedzie pierwsza sama, przed którą nie wyjedzie 17, albo 87.

Na dalszym odcinku część osób zgodnie ze starym zwyczajem wysiada przy Kamińskiego, bo korek jest taki, że do ronda Solidarności szybciej jest pieszo.

Ostatnio zwyczaj wysiadki przy Kamińskiego i drałowania do ronda zaczęła obejmować Północną i Źródłową, bo korek dochodzi już do wysokości Anstadta, a dawniej zaczynał się od okolic Wierzbowej.
Tommaso
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: czw 08:01, 08 lip 2021

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Tommaso »

Przegub ledwo wciska się pod CKD. Te szlabany to obłęd. Brakuje miejsca na zwykłą pętlę autobusową, a szpital chyba rozbudowuje się w kierunku do Konstytucyjnej. Kiedyś myślano o wydłużeniu Narutowicza. Może w związku z rozbudową szpitala ktoś pomyśli o nowej krańcówce. Obecną to ulica dojazdowa karetek czy taksówek.
Jeśli chodzi o Z1 to można byłoby ją wydłużyć, bo i tak z dwa lata żaden tramwaj nie pojedzie za K49, a po Pomorskiej poza 17, to żaden.
orzel
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: wt 21:17, 04 lut 2020

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: orzel »

NamonPL pisze:
wt 21:45, 10 maja 2022
Nic dziwnego, że pchają się do 86 niż 17, gdyż 17 to jest obecnie tramwaj donikąd. Nic dziwnego, że gdy za tramwaje co 7,5 min kursuje jedna linia co 15 min (na początku na solo!) to jest ciasno.
Tu warto dodać, że od momentu wydłużenia do szpitala (i tym samym przejazd przez centrum) linią zaczęło jeździć mnóstwo ludzi do/z Retkinii i w stronę centrum na dworcu Kaliskim w pojeździe jest po 50-60 osób. Na skróconej trasie do pl. Barlickiego przy wymuszonej przesiadce na Gdańskiej było to zwykle 20 osób max, większość zresztą uczniów i emerytów na rynek.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: BB93 »

Tak się zastanawiam, czy 86 nie miałoby więcej sensu gdyby kursowało Rewolucji (powrót oczywiście Jaracza), Uniwersytecką, Pomorską do CKD właśnie. Obecna stała trasa na Fabryczny tak naprawdę daje to samo co tramwaj 12 tylko na dłuższej trasie. Z 12 na 86 i odwrotnie można przesiąść się na Kaliskim a na Polesiu 12 praktycznie pokrywa się z 86.
Tommaso
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: czw 08:01, 08 lip 2021

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Tommaso »

Tramwaj 17 na Pomorskiej to jakiś akt desperacji. Nic nie daje. Przez walkę polityczną nie ma przejazdu za K49.
Pomysł z tak długim 86 miał zaspokoić braki z 5,12. Pozostaje utworzyć Z12 na trasie CKD-WAM i skasować 17 pod Krwiodastwa.

Z braku taboru łatwiej by poszło z Z1.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

No bo pewno 17 puścili gdyż nie ma autobusów choćby na jakoś skrócony wariant 86A
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TramMomentyStudenta »

Ale jednak teraz sprawdza się to, co żeś swego czasu ujął dosadnie: zbiorkom to usługa socjalna. ;)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Tommaso pisze:
śr 11:13, 11 maja 2022
Tramwaj 17 na Pomorskiej to jakiś akt desperacji. Nic nie daje. Przez walkę polityczną nie ma przejazdu za K49.
Pomysł z tak długim 86 miał zaspokoić braki z 5,12. Pozostaje utworzyć Z12 na trasie CKD-WAM i skasować 17 pod Krwiodastwa.

Z braku taboru łatwiej by poszło z Z1.
Nie poszłoby łatwiej, bo przeguby wywijające z Pomorskiej w Kilińskiego to samobój. Poza tym takt 12, więc nawet 4 autobusy byłyby potrzebne. Tyle samo co na dodatkowym 86 choćby CKD-Zachodnia.

Tramwaj to nie akt desperacji - mamy wiele zamkniętych torowisk, ale jeśli gdzieś są rezerwy, to tylko w tramwajach, bo w autobusach od dawna idziemy praktycznie na maks (po otwarciu Orientarium totalnie).
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: TramMomentyStudenta »

A swoją drogą po rozpoczęciu prac na Przybyszewskiego będzie jeszcze gorzej. Może wtedy nie będzie Z11, ale co do zasady zniknie tylko i wyłącznie ta z "zetek" (no dobra, może jeszcze wrócić 41, ale będzie mocno okrojona, a poza tym tu robotę od dawna ma BP Tour). Z1 dodatkowo pewnie będzie lecieć Milionową, przez Górniak i Dąbrowskiego, a to wydłuży już znacznie czas przejazdu.
Tommaso
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: czw 08:01, 08 lip 2021

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Tommaso »

Na Pomorskiej nie można było zrobić Z15 w relacji CKD-WAM co 7,8 minut zamiast długiego 86?
W wakacje jak ruszy remont Legionów to chyba nie uniknione.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Wiadomo jedno.


Z fajnego w miarę punktualnego Z11 zrobiono potwora z opóźnieniami po 25-30 minut w godzinach 7-9 i 14-18. Super ułatwienie dla Rudy i Portu 🤦

Bo nie można było naprawdę zrobić dwóch linii...

Zresztą 3A i Z11 długo nie pojeżdżą bo chyba tygodnie nas dzielą od rozpoczęcia prac na Przybyszewskiego.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

^^Ogólnie tak.
Generalnie najpierw pewno zniknie Z11 bo z tego co pisałes na Chockach sporo zrobili. Na Przybysza to pewno po wakacjach zaczną prace, bo realnie nie ma jeszcze wybranego wykonawcy, potem nim wybiora to pewno z 2tyg na jakies uprawomocnienie. Później wykonawca musi zebrac ludzi więc to trochę zajmie.
Do Kanzas wybrali wykonawce i co? I nic póki co...

Zapewne Z11 wydłuzyli bo to daje oszczednosci na brygadach...
Tommaso
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: czw 08:01, 08 lip 2021

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Tommaso »

Na Widzewie zagości pewnie Z7 na trasie zbliżonej do obecnej Z11.
Jeśli Chocki odblokują to zawirowania na 3,7,11,15,16 pewne. Za wiele możliwości nie ma. Tzn powroty 3 i 11,zawieszenie 7 i 16, a nawet rozdwojenie 15 na Ikea i Kurczaki.
Z15 na CKD też pewne, bo tramwaje znikną od Gdańskiej.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: nowy1212 »

^^Nom tez obstawiam takie Z7 - ciekawiej będzie jesienią gdy rozgrzebią Przybyszewskiego, bo wtedy będzie kombinowanie

Natomiast zmiennych jest sporo. Nie wiemy kiedy rusza prace na Legionów, ale wydaje mi się, że skoro nie ma wyboru wykonawcy to będzie sytuacja gdy Choćki będa przejezdne i na Legionów prac jeszcze nie bedzie. Wtedy pewno:
Z,7,15 bez zmian
11B do Ikei
3B na Kurczaki p. Rzgowską
16 do IKEI (tam były zawsze dwie linie)

Jak rozkopią Legionów no to pewno:
Z bez zmian
7 zawieszona
11A powrót
15 zrobią dwukierunkową do Gdańska/Legionów (no chyba, ze dla zaoszczędzenia tabory dwukierunkowego zrobią 15 Kurczaki-Karolew i Z15 Gdańska/Legionów-Karolew)

Potem znowu powinni rozkopać Przybysza, wiec:
3A - możliwe, że do pl. Niepodległosci
Z7 pewno zmienią jakoś przebieg

Potem znowu rozgrzebią ŚR-Przybyszewskiego, wiec:
4 zapewne zawieszona
14 pewno na Radiostację
Tu albo wzmocnią Z13 albo dojdzie inna linia jadaca bardziej na Dw Dabrowa niz Dąbrowa/Niższa

No i na ten rok to by było chyba tyle, bo otwarć raczej się nie przewiduje chyba że Kilińskiego przy Narutowicza (i ten ZDiTowy pomysł łączenia Z1 i 17). No i moze jakimś cudem Franciszkańska-WP, ale nie wiadomo na ile im tam zalezy bo skoro to wykreslili z umowy no to widac nie jest to priorytet

BTW Na stronie UMŁ nie ma aktualnych mapek - ta sieci tramwajowej z początku kwietnia, calej sieci z końca kwietnia. Mamy koniec maja...
Nocne to w ogóle zabytek z 2020r (ostatnio wysłałem maila)
Helter
Czasem wpada
Posty: 67
Rejestracja: ndz 22:58, 17 sie 2014
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Helter »

nowy1212 pisze:
ndz 09:14, 22 maja 2022
BTW Na stronie UMŁ nie ma aktualnych mapek - ta sieci tramwajowej z początku kwietnia, calej sieci z końca kwietnia. Mamy koniec maja...
Nocne to w ogóle zabytek z 2020r (ostatnio wysłałem maila)
Może w końcu coś z tym zrobią, też im zwróciłem na to uwagę, jednakże tylko przedłużyli sobie termin odpowiedzi o miesiąc :lol:
ODPOWIEDZ