Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

mig pisze:
Yakuzzi pisze:Może kolega @mig coś wie i nam powie o sobotniej częstotliwości 11?
Skrócony wariant 11 tak jak 10 do Augustowa będzie kursował tylko w dni robocze, więc 15/20.
To bardzo kiepsko bo teraz są 4 kursy 11 i 2 kursy 16 w sumie 6 kursów z Radogoszcza do centrum.
Po dzisiejszych wieściach w sprawie Rudy okazuje się, że Radogoszcz najbardziej oberwie na tej reformie.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: eDragon55 »

Bardziej intuicyjne jest oznaczenie 41A niż 17 na takiej króciutkiej trasie ale jeśli nie będzie można zmienić oznaczeń dla linii do Pabianic to może dałoby się skrócić co drugi kurs linii 41 czyli coś w stylu jak z 9 do Legionów. Szkoda tylko, że 41 nie wjedzie na PAT na Placu Niepodległości ale chociaż będzie do niego blisko bez przechodzenia na światłach. Tak czy siak 15 sama ma zostać na Politechniki i Żeromskiego a to jest za mało. Najlepiej jakby linia 17 pojechała w weekendy przez Politechniki chociaż do Placu Wolności.

A co będzie z linią 56 tzn czy będzie realizowała tylko kursy do Ptaka czy będą też dodatkowe kursy do Gadki Starej?
fireball
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 09:52, 24 lut 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: fireball »

Nowe 74 do Pl. Barlickiego to ok 26 minut, to może dla ciągłości połączenia z Ikea, zrezygnować z 17 na odcinku do Ronda Lotników do Ikea. To niestety kolejne 22 minuty, ale chyba warto.
Jaka to byłaby oszczędność z 17 do Pl. Niepodległości z Telefoniczna? Choć z takim 74 jeżdziłaby od WAM pusta.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: domino »

Czy to prawda, że nie będzie linii 95C, a w zamian linia 95B będzie robiła wjazd kieszeniowy na krańcówkę Ustronna :?:
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Kazik pisze:A nie może się ten tramwaj Ikea-pl. Niepodległości nazywać 11C?
Albo po prostu 18...

Zresztą nazwanie go 41A nie wymaga zmian porozumień międzygminnych. To wewnętrzna sprawa Łodzi, jak nazwana zostanie wewnętrzna łódzka linia. Pabianice czy Ksawerów nic do tego nie mają.

A 41A będzie nazwą dużo bardziej logiczną.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

domino pisze:Czy to prawda, że nie będzie linii 95C, a w zamian linia 95B będzie robiła wjazd kieszeniowy na krańcówkę Ustronna :?:
Tak.
fireball pisze:Nowe 74 do Pl. Barlickiego to ok 26 minut, to może dla ciągłości połączenia z Ikea, zrezygnować z 17 na odcinku do Ronda Lotników do Ikea. To niestety kolejne 22 minuty, ale chyba warto.
Jaka to byłaby oszczędność z 17 do Pl. Niepodległości z Telefoniczna? Choć z takim 74 jeżdziłaby od WAM pusta.
Znaczy 74 wydłużyć do IKEI? Nie po to jest linia tramwajowa poprowadzona, żeby tam jeszcze prócz 50 dorzucać drugą linię na prawie całej Pabianickiej. Poza tym na IKEA będą krańcować 68 i 95, a mimo wszystko tam jest tylko jedno stanowisko autobusowe.
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

Ciekawe kiedy UMŁ raczy zaktualizować stronę http://www.uml.lodz.pl/lodzlaczy skoro połowa założeń tam podanych już nie jest aktualna.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:Zresztą nazwanie go 41A nie wymaga zmian porozumień międzygminnych. To wewnętrzna sprawa Łodzi, jak nazwana zostanie wewnętrzna łódzka linia. Pabianice czy Ksawerów nic do tego nie mają.

A 41A będzie nazwą dużo bardziej logiczną.
Nieprawda, bo zmieniają się zasady numeracji. Zgodnie z ich założeniami wariant do Pabianic musiałby być wtedy oznaczony jako 41B.

@edragon: 56 w dni robocze w dwóch wariantach - do Outletu i do Ptaka przez Outlet, w weekendy dodatkowy wariant do Starowej Góry (w robocze pojedzie tam wariant 75). Do Gadki dojazd będzie tylko od Pabianickiej.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: px33 »

Nieprawda, bo zmieniają się zasady numeracji. Zgodnie z ich założeniami wariant do Pabianic musiałby być wtedy oznaczony jako 41B.
A to nie tak że teraz literki będą całkowicie uznaniowe?

Swoją drogą, uda się wprowadzić przystanki NŻ?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

mig pisze: Nieprawda, bo zmieniają się zasady numeracji. Zgodnie z ich założeniami wariant do Pabianic musiałby być wtedy oznaczony jako 41B.
Kojarzę, że jest jeszcze jakiś przypadek linii, która będzie miała wariant "bez literki".

Poza tym na czas do momentu zaktualizowania porozumienia można zrobić wyjątek. Jeśli naprawdę potrzeba tyle czasu, by wdrożyć taką kosmetyczną zmianę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

17 podobnie jak 14 nie powinna mieć oznaczenia literowego, bo wariant skrócony będzie kursował tylko w weekendy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kpc21 »

Za to w przypadku 60 nie wszystkie warianty mają mieć swoje oznaczenia. Co oznacza konserwowanie obecnego bałaganu.

Szczególnie, że prawdopodobnie pojawią się jeszcze następne warianty, do magazynów w Sosnowcu-Pieńkach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
fireball
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 09:52, 24 lut 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: fireball »

Kto by podał te nieaktualne założenia planu?
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Yakuzzi »

@fireball
To są zmiany w stosunku do materiału na stronie UMŁ, które ja wyłapałem z publikowanych tu postów:
9 - co drugi kurs na Legionów w międzyszczycie,
11 - brak wariantu skróconego w soboty,
16 - częstotliwość 24 min na stałe, a nie tylko w początkowym okresie,
17 - uruchomienie wariantu skróconego w weekendy,
56 - dodatkowy wariant do Starowej Góry w weekendy,
58 - zmiana trasy na Janowie jednego z wariantów,
72 - zmiana trasy na Janowie,
75 - dodatkowy wariant do Starowej Góry w dni robocze,
80 - wydłużenie na Janów,
95 - rezygnacja z wariantu na Ustronną, zmniejszenie częstotliwości,
N5 - wydłużenie wybranych kursów do Andrespola.

To chyba wszystko, czy jeszcze coś się zmieniło?

@mig
Co do obsługi 58, to ile brygad będzie MPK, a ile KORO?
fireball
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 09:52, 24 lut 2017

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: fireball »

16 co 24 minuty za Dw. Kaliskim pasuje, ale na trasie na Teofilów to chyba za mało. To mniej niż obecnie 14.
A jakby 16 i 17 w weekend co 24 minut? To już chyba lepiej. Nawet solówki mogli by dać.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

fireball pisze:16 co 24 minuty za Dw. Kaliskim pasuje, ale na trasie na Teofilów to chyba za mało. To mniej niż obecnie 14.
A jakby 16 i 17 w weekend co 24 minut? To już chyba lepiej. Nawet solówki mogli by dać.
1. 16 dojedzie na Szczecińską - 14 jechała tylko do Dworca Żabieniec, przez co napełnienia na Włókniarzy były dość słabe.
2. 8 z 16 da w szczycie 7-8 kursów na godzinę. Przed remontem WZ była 8 z 8 kursami na godzinę - oferowanie praktycznie takie samo będzie, choć faktycznie lepiej by było, jakby 8 wsparła linia aż do PC, a nie tylko do Kaliskiej-estakada - niemniej myślę, że takt 24 wystarczy na tej linii - ona w założeniu ma głównie zapewnić dojazd na PŁ studentom (podejrzewam od 9 do 15 i po 19 pustki w tramwaju, no ale zobaczymy w kwietniu).

Moim zdaniem niezłym wyjściem byłaby nawet 16 w weekendy Pabianicką do IKEI - zastąpiłaby 50 do Dworca i dała zabieraną Pabianickiej "opcję" wyboru tramwaju albo na Piotrkowską, albo na Politechniki. Kurczaki i tak mają aż 9 kursów i 3 linie w różnych kierunkach. 16 mogłaby w robocze co 24 kursować na Rzgowską, a w weekendy nawet co 30 (zsynchronizowanie z 41) do IKEI.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kazik »

Jordi pisze:1. 16 dojedzie na Szczecińską - 14 jechała tylko do Dworca Żabieniec, przez co napełnienia na Włókniarzy były dość słabe.
Pasażerowie z Żubardzia i Kozin nie muszą dzięki temu jechać w ścisku.
8 z 16 da w szczycie 7-8 kursów na godzinę. Przed remontem WZ była 8 z 8 kursami na godzinę - oferowanie praktycznie takie samo będzie, choć faktycznie lepiej by było, jakby 8 wsparła linia aż do PC, a nie tylko do Kaliskiej-estakada - niemniej myślę, że takt 24 wystarczy na tej linii - ona w założeniu ma głównie zapewnić dojazd na PŁ studentom (podejrzewam od 9 do 15 i po 19 pustki w tramwaju, no ale zobaczymy w kwietniu).
8 co 7,5 minuty przy dw. Kaliskim była pełna. To będzie powrót do niekomfortowej sytuacji, a nawet pogorszenie w stosunku do sytuacji sprzed przebudowy W-Z, bo kursy będą nieregularne (na przemian odstępy 6 i 12 minut i to jeśli uda się ładnie ułożyć rozkłady). Do znudzenia będę powtarzał, że tramwaj w mieście co 24 minuty nie ma sensu.
Moim zdaniem niezłym wyjściem byłaby nawet 16 w weekendy Pabianicką do IKEI - zastąpiłaby 50 do Dworca i dała zabieraną Pabianickiej "opcję" wyboru tramwaju albo na Piotrkowską, albo na Politechniki. Kurczaki i tak mają aż 9 kursów i 3 linie w różnych kierunkach. 16 mogłaby w robocze co 24 kursować na Rzgowską, a w weekendy nawet co 30 (zsynchronizowanie z 41) do IKEI.
Od początku wiadomo, że 14 w weekend pojedzie na Wyszyńskiego a nie Bratysławską, dopiero co się okazało, że do Starowej Góry będzie 75 w dni robocze, a weekend 56. Teraz propozycja, żeby 16 jeździła w tygodniu na Kurczaki, a w dni wolne do Ikei. Pomyślmy, co by tu jeszcze skomplikować? 8-)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Jordi »

Skoro i tak kombinują, to szukam alternatywy dla ponad 30 tysięcy mieszkańców. Na dziś w weekendy będzie tylko dojazd do Placu Niepodległości w liczbie 10-11 kursów na godzinę i NIGDZIE indziej...

A były najprostsze pomysły.

Out z 16, zamiast tego 8A Szczecińska-PC chociaż w szczycie.
15A w weekendy.

I wszyscy są hepi, ale postanowiono naćkać nie wiadomo po co 16 (powielającą ostro 15 i 52 - 52 też dowozi do Kaliskiego).

No ale interesy pojedynczych osób są ważniejsze. Vide Kacprzak i od razu decyzja o wycofaniu autobusów z Zagłoby, a 500 podpisów mieszkańców Strykowskiej i okolic, żeby 60 zostawić na DŁF, a nie Wydawniczą i odpowiedź miasta "nie ma mowy"... To co? Jeden pan ważniejszy od 500 osób, bo jest przewodniczącym RM? :evil: Nadal uważam, że 16 to jakaś "fanaberia" kogoś, komu znajomi podpowiedzieli "żeby mieli bezpośrednie połączenie"...

Chociaż z tego co mi wiadomo zmian ma już nie być. W poniedziałek zatwierdzono ostateczną wersję, choć tutaj mig musiałby się wypowiedzieć - moje info to tylko pogłoski... Mówi się o konfie w czwartek lub piątek.
Ostatnio zmieniony śr 01:21, 01 mar 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: eDragon55 »

Nie ma co liczyć na większą częstotliwość 16 przed zbudowaniem torowiska na Broniewskiego. To prawda, że liczba kursów będzie podobna jak dla samej 8 co 7,5 minuty ale nie będzie się dało ustawić równych odstępów i w rzeczywistości na tramwaj od dworca Kaliskiego na Teofilów będzie trzeba czekać raz około 6 minut a raz około 12 minut ale lepsze to niż sama 8 co 12 minut.

Jeśli mamy zapomnieć o 16 i 17 w weekendy to chociaż jedno z nich powinno kursować na skróconej trasie i według mnie są dwie sensowne opcje:
Linia 17 z Chocianowice - IKEA przez Pabianicką Politechniki, Żeromskiego, Gdańską na Plac Wolności (na Pomorskiej i tak pojawią się 45 i 46) albo
Linia 16 z Chocianowice - IKEA przez Pabianicką, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Włókniarzy minimum do Żabieńca - w ten sposób Ruda, Politechniki oraz Włókniarzy dużo nie traci ale wtedy trzeba tej linii nadać osobną numerację, żeby nie wprowadzać w błąd.
Co prawda będzie mniej kursów na Paderewskiego niż obecnie ale lepiej mieć jedną 15 co 15 - 20 minut w weekendy niż 15 co 20 - 24 minuty i 16 co 30 - 40 minut.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Post autor: Kazik »

Jordi pisze:Out z 16, zamiast tego 8A Szczecińska-PC chociaż w szczycie.
15A w weekendy.

I wszyscy są hepi, ale postanowiono naćkać nie wiadomo po co 16 (powielającą ostro 15 i 52 - 52 też dowozi do Kaliskiego).
Podpisuję się pod tym obiema rękami!
ODPOWIEDZ