Strona 166 z 182

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: pt 08:30, 27 mar 2020
autor: Jordi
75 dalej jest potworkiem, który na przegubach wozi powietrze na Chojnach i Rudzie (prócz godzin zmian), więc to średnio trafiona zmiana, bo ten autobus powinien być podzielony na dwie linie, a nie jest, bo kosztowałoby to więcej brygad. To jedyny powód, dla którego zdecydowano się to stworzyć. Żeby zaspokoić kilka potrzeb naraz w dobie braku kasy...

17 w normalnych warunkach ma potoki na Pabianickiej porównywalne do 11B. Ty chcesz obciąć jej takt o połowę i walnąć 16, która już będąc na objeździe woziła totalnie powietrze...

Dalej nie chce mi się pisać...

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: sob 06:23, 28 mar 2020
autor: Tomba
16 wzorem dawnej 26 miała by może wzięcie. Ludzie tak jeżdzili. 16 i 17 na Ikea to dużo lepiej.
Minusem obecnej 16 jest częstotliwość co 24 minuty w godzinach szczytu i pętla pod Górniakiem.
Na górze braki 17 dopełnia 20. Ponoć wróci 45 i wtedy 17 conajmniej będzie tylko w robocze i znowu w weekend zostanie 11B i 15.

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: sob 10:20, 28 mar 2020
autor: Jordi
16 już tak jeździła 3 miesiące za 17 i potoki były o wiele gorsze niż na tej drugiej linii jest zazwyczaj. Tak więc nie. Nie jeżdżą, bo na Teo nie ma już masy zakładów włókienniczych, przez co 26 kiedyś było zapchane co 10 minut na składach Konstali...

Co do ponoć wróci 45. Z tego co ja wiem, to sam ZDiT jeszcze nie wie jak zreorganizować siatkę, ale 17 jeździła już tylko w robocze i było wiele narzekań, bo ta linia jest zbyt ważna, żeby nie kursować w soboty i niedziele (zwłaszcza w soboty).

Pomijam fakt, że nie wiesz skąd dokąd ludzie z Pabianickiej chcą dojechać. 17 wybierają głównie ludzie chcący się dostać na okolice Manu i Pomorską, bo czas jazdy jest porównywalny z 11B. A ty wymyślasz kursy co 24 minuty i kolejne przesiadki... Gdzie co 24 minuty NIC nie powinno jeździć, bo takt bazowy jest 12.

Poza tym tak jak ktoś wspomniał. Temat o zmianach jest w innym dziale i tam proszę o przeniesienie dyskusji, bo z obecną sytuacją nie ma to nic wspólnego ;)

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: sob 11:14, 28 mar 2020
autor: Tomba
A z innej beczki. Co by dało zamiana tras 62 i 75 od Trybunalskiej ?

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: sob 11:47, 28 mar 2020
autor: Jordi
Nic. 62 ma potoki na swojej trasie, a 75 na swojej. Tu akurat nie potrzeba nic zmieniać.

Brakuje tylko 75 z taktem 12/20, no ale durne 75C nic nie dające i objazd po Dąbrowie bez sensu ważniejsze...

A nie sory. Dziadki z Dąbrowy i Widzewa by się wkurzyły, bo walczyli o to, żeby mieć bezpośrednie połączenie na Kosynierów, więc 75 nie jest do ruszenia specjalnie.

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: sob 12:15, 28 mar 2020
autor: Tomba
A np zrobić 75 na trasie 75C , 62ab za 75ab do Ikea oraz nowe 95 z Bionanoparku jak 62 do Trybunalskiej potem jak 75ab pod Dw. Łd. Dąbrowe, dalej do Puszkina jak W, Puszkina do Dw. Łd. Widzew. Można by tak skasować W

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: sob 13:02, 28 mar 2020
autor: NamonPL
Jordi pisze:Nic. 62 ma potoki na swojej trasie, a 75 na swojej. Tu akurat nie potrzeba nic zmieniać.

Brakuje tylko 75 z taktem 12/20, no ale durne 75C nic nie dające i objazd po Dąbrowie bez sensu ważniejsze...

A nie sory. Dziadki z Dąbrowy i Widzewa by się wkurzyły, bo walczyli o to, żeby mieć bezpośrednie połączenie na Kosynierów, więc 75 nie jest do ruszenia specjalnie.

Nie zgodzę się, że objazd 75 przez Dąbrowe jest bez sensu.

Po 1 objazd ten jest ze względu na remont Rydza i zabranie 4.
Po 2 z tego objazdu dużo osób korzysta, szczególnie uczniowie pobliskich liceów.

Co do 75C w obecnym kształcie też uważam za nieporozumienie, jeśli już to przeciągnąłbym je na Komorniki lub ICZMP. Częstsze kursu (tak jak 75AB) jeździ nie mają większego sensu.

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: sob 15:10, 28 mar 2020
autor: TramMomentyStudenta
Jordi pisze: Co do ponoć wróci 45.
Sorry, że akurat Ciebie wybrałem do cytowania :) ale 45 wróci najwcześniej w przyszłym roku i to raczej na jesień. Tak jak 4.

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: ndz 13:29, 29 mar 2020
autor: Jordi
NamonPL pisze:
sob 13:02, 28 mar 2020

Nie zgodzę się, że objazd 75 przez Dąbrowe jest bez sensu.

Po 1 objazd ten jest ze względu na remont Rydza i zabranie 4.
Po 2 z tego objazdu dużo osób korzysta, szczególnie uczniowie pobliskich liceów.

Co do 75C w obecnym kształcie też uważam za nieporozumienie, jeśli już to przeciągnąłbym je na Komorniki lub ICZMP. Częstsze kursu (tak jak 75AB) jeździ nie mają większego sensu.
Zazwyczaj jeżdżę 75AB po kilka razy w tygodniu i ja tych "dużo osób" nie widzę. Najczęściej nawet w szczycie z tych 6 przystanków na objeździe korzysta góra 10 osób (liczę wsiadanie i wysiadanie razem). Jak na takie osiedle i to że z 69 "wylewa" się tabun ludu niekiedy, to nie jest duży potok.

Co do zastępowania 4 - nikt prawie z tego nie korzysta ludzie jadą 2/14 bo jest co 6 minut, a nie co 15 jak 75AB i potem idą na 70/75 lub Z13.

Pomijając już ten beznadziejnie prowadzony remont ŚR (ja już dawno wykopałbym tę firmę i zażądał z 10 milionów kary), to 75AB powinno być podzielone na 2. Linia z IKEA do Dąbrowy i z Dąbrowy na Widzew - obie takt 12/20, tylko ta na IKEA na normalnych autobusach.

Gadanie, że 75AB z taktem 12/20 nie ma sensu przy tym, że normalnie w szczycie jak przyjedzie krótki to jest "zawalony" ludem to dla mnie dopiero nie ma sensu i wiem, że dana osoba nie ma zbytniego pojęcia o potokach 75 na Chojnach i Rudzie :roll: Czy soboty z IKEA, gdzie na Rudzie nie ma nawet jak usiąść, bo Chojny i Dąbrowa jadą z zakupami...


A 75C nigdy nie widziałem, żeby było więcej niż 20 osób w kursie - tak jest potrzebny ten wariant... Pogorszyć setkom, żeby kilkanaście osób miało lepiej. Ja tak to widzę...

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: ndz 14:10, 29 mar 2020
autor: nowy1212
Pozwole sobie odpisać w innym wątku -viewtopic.php?f=17&t=3898

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: ndz 16:07, 29 mar 2020
autor: NamonPL
Jordi pisze:
ndz 13:29, 29 mar 2020

1. Zazwyczaj jeżdżę 75AB po kilka razy w tygodniu i ja tych "dużo osób" nie widzę. Najczęściej nawet w szczycie z tych 6 przystanków na objeździe korzysta góra 10 osób (liczę wsiadanie i wysiadanie razem). Jak na takie osiedle i to że z 69 "wylewa" się tabun ludu niekiedy, to nie jest duży potok.

2. Co do zastępowania 4 - nikt prawie z tego nie korzysta ludzie jadą 2/14 bo jest co 6 minut, a nie co 15 jak 75AB i potem idą na 70/75 lub Z13.

3. Pomijając już ten beznadziejnie prowadzony remont ŚR (ja już dawno wykopałbym tę firmę i zażądał z 10 milionów kary), to 75AB powinno być podzielone na 2. Linia z IKEA do Dąbrowy i z Dąbrowy na Widzew - obie takt 12/20, tylko ta na IKEA na normalnych autobusach.

4. Gadanie, że 75AB z taktem 12/20 nie ma sensu przy tym, że normalnie w szczycie jak przyjedzie krótki to jest "zawalony" ludem to dla mnie dopiero nie ma sensu i wiem, że dana osoba nie ma zbytniego pojęcia o potokach 75 na Chojnach i Rudzie :roll: Czy soboty z IKEA, gdzie na Rudzie nie ma nawet jak usiąść, bo Chojny i Dąbrowa jadą z zakupami...


5. A 75C nigdy nie widziałem, żeby było więcej niż 20 osób w kursie - tak jest potrzebny ten wariant... Pogorszyć setkom, żeby kilkanaście osób miało lepiej. Ja tak to widzę...

1. Normalnie jeżdżę tą linią od poniedziałku do piątku (teraz nie, ale to wiadomo dlaczego) i na tym odcinku "objazdowym" jest dużo pasażerów. Z 10 osób to może wsiada przy Podhalańskiej, więc pozdrawiam. Jeśli 69 nie ma dużych potoków według Ciebie to nie wiem czy jest sens o tym rozmawiać.

2. Nie zgodzę się, że nikt nie korzysta.

3. No tak, twój pomysł jest genialny. Dolicz tylko wieloletnie batalię w sądach z wykonawcą, utratę unijnego dofinansowania itp. Gratulacje
Osobiście nie uważam za sensowne dzielenie tej linii na dwie, w obecnej formule dobrze działa.

4. Potoki 75 kończą się na Chojnach, później w wiekszości jest to wożenie powietrza.

5. Zachęcam do przejechania się 75C po tym jak wróci sytuacja krajowa do normy ;)

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: ndz 20:10, 29 mar 2020
autor: Jordi
Ostateczna odpowiedź (bo pisać swoje to możemy w nieskończoność, a mi się nie chce) poniżej, bo w tym temacie średnio to pasuje.

http://lfk.com.pl/viewtopic.php?f=17&t= ... 87#p205387

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: pn 11:29, 30 mar 2020
autor: Kuba
Tak, bardzo proszę o zachowanie porządku na forum.

Własne propozycje czy swego rodzaju wizje zamieszczamy w wątku "Nasze wyobrażenia i przemyślenia..."
http://lfk.com.pl/viewtopic.php?f=17&t=3898

Natomiast ten wątek służy komentowaniu zmian dotyczących siatki połączeń, ale tych faktycznych, które wprowadza lub zamierza wprowadzać miasto.

Rozumiem, że czasami temat może być "płynny", bo komentując bieżące zmiany można się pokusić o komentarz w stylu, że ja bym coś tam poprowadził inaczej... No ale róbmy to w jakichś tam granicach. Zawsze można w tym drugim wątku rozpocząć post np. słowami "Nawiązując do ostatnich zmian takich i takich uważam, że są bezsensowne i proponuje tak i tak"...

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: pt 10:48, 03 kwie 2020
autor: BB93
Od poniedziałku W pojedzie do Ronda Broniewskiego przez Dąbrowskiego, Tatrzańską i Broniewskiego.

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: pt 16:00, 03 kwie 2020
autor: nowy1212
Tak powinno być na stałe...

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: pt 17:57, 03 kwie 2020
autor: Tomba
Ja bym poszedł dalej z W. Broniewskiego-Rzgowska-Bankowa-Śląska-Karpia Chojny

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: pt 23:13, 03 kwie 2020
autor: NamonPL
Był taki pomysł, ale wiązałoby się z dodatkowymi brygadami i nie ma takiej możliwości póki co.

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: sob 09:38, 04 kwie 2020
autor: Tomba
Widze, że mamy tu zditowca. Ja bym całe W zamienił w jakieś 95 lub 98 i pociągnął na Dw. Łd. Chojny. Tam trzeba byłoby pozbyć się np 62 i 63 by wjechały przeguby. 63 mogłoby pojechać w prawo do HYDRO, a nawet GROTa. 62 skierowałbym Kilińskiego-Zarzewską do Pl. Niepodległości.

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: sob 10:02, 04 kwie 2020
autor: NamonPL
Ktoś zasugerował ten pomysł na FB i taką dostał odpowiedź. Ja tylko ją przytaczam bo do pracy w ZDIT mi daleko :P

Obecne połączenie tramwajowe na Pl. Niepodległości wystarcza i dodatkowe 62 nie jest konieczne. Jednak W powinno być przeciągnięte pod "Biały kościół" np. kończyć na Broniewskiego/Kilińskiego (Od Ronda Insurekcji Kosciuszkowskiej - Kilińskiego, Śląska, Rzgowska).

Re: Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

: sob 10:33, 04 kwie 2020
autor: nowy1212
Tomba pisze:
sob 09:38, 04 kwie 2020
Widze, że mamy tu zditowca. Ja bym całe W zamienił w jakieś 95 lub 98 i pociągnął na Dw. Łd. Chojny. Tam trzeba byłoby pozbyć się np 62 i 63 by wjechały przeguby. 63 mogłoby pojechać w prawo do HYDRO, a nawet GROTa. 62 skierowałbym Kilińskiego-Zarzewską do Pl. Niepodległości.
Ktoś pisze ci ze nie ma kasy na wydłużenie jednej linii, a ty w odpowiedzi proponujesz wydłużenie paru linii?