MPK zaczyna remonty
Wiadomo
czemu remont torów na wyszyńskiego, który miał się zacząć 16 października , w końcu się nie zaczął
Było info i znikło
Znów jakiś spór między ZDiT i MPK dotyczący tórów czy co ?'
Szkoda że odcinka na ul.Mickiewicza nie wyremontują, tam stan jest chyba jeszcze gorszy niż na Wyszyńskiego
nawet jest ograniczenie do 10 km / h
czemu remont torów na wyszyńskiego, który miał się zacząć 16 października , w końcu się nie zaczął
Było info i znikło
Znów jakiś spór między ZDiT i MPK dotyczący tórów czy co ?'
Szkoda że odcinka na ul.Mickiewicza nie wyremontują, tam stan jest chyba jeszcze gorszy niż na Wyszyńskiego
nawet jest ograniczenie do 10 km / h
MPK Łódź pisze:Od dnia 19 października 2006r. do odwołania z powodu robót torowych na al. Wyszyńskiego zmianie ulegną trasy linii 10, 12 , 14
- jednocześnie zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza Z2.
KOMUNIKAT 591
linie 10, 12, 14
z Augustów, ze Stoków i z Dąbrowy trasy skrócone do pętli Bratysławska
-linia 14 na czas robót będzie kursować z częstotliwością co 15 min/20 min
Nie wiem, co to za pomysł, żeby tak obniżać częstotliwość na "czternastce". Nie jest to najpopularniejsza linia, ale bez przesady
KOMUNIKAT 599W dniach 27 – 28 października br. w związku z remontem jezdni ulicy Hipotecznej na odcinku Olsztyńska – Limanowskiego nastąpi zamknięcie ruchu po ul. Hipotecznej w kierunku południowym, w związku z tym nastąpią zmiany tras linii 73, 79, N5.
Linie 73, 79
z 11 Listopada i Świtezianki do skrzyżowania Pojezierska - Grunwaldzka bez zmian następnie ulicami: Grunwaldzką, Limanowskiego, Klonową i dalej właściwymi trasami.
Linia N5
z Janowa w oznaczonych kursach do skrzyżowania Pojezierska - Hipoteczna bez zmian następnie ulicami: Pojezierską, Grunwaldzką, Limanowskiego i dalej właściwą trasą.
Zmiany tras obowiązują tylko w podanym kierunku
-przystanek tymczasowy: Grunwaldzka – Limanowskiego (w kier. płd.)
Oczywiście jak zwykle dodatkowe informacje są dostępne pod całodobowym numerem telefonu: 0-801 301 309.Od dnia 27 października br., w związku z zamknięciem dla ruchu kołowego wschodniej strony skrzyżowania Włókniarzy – Lutomierska, nastąpią zmiany tras linii 78/78A i 96.
Linie 78/78A i 96
- z pl. Wolności i Janowa do skrzyżowania Lutomierska -Mokra bez zmian następnie ulicami: Mokrą, Limanowskiego, al. Włókniarzy, Wielkopolską i dalej właściwymi trasami.
- z Aleksandrowa i Rojnej do skrzyżowania al. Włókniarzy – Wielkopolska bez zmian następnie ulicami: al. Włókniarzy, Limanowskiego, Klonową i dalej właściwymi trasami.
- przystanek tymczasowy: Klonowa – Lutomierska (w kier. płd.)
Może być ciekawe z tymi tramwajami.ZDiT pisze:Próba nośności wiaduktu na ul. Kopcińskiego
W niedzielę 29.10.br. będzie miało miejsce badanie nośności wiaduktu na
ul. Kopicińskiego. Próba statyczna rozpocznie się o godz. 10 i będzie składała się z czterech faz po dwie godziny każda. Będą uczestniczyły w niej cztery 35-tonowe samochody ciężarowe. Od godz. 17 rozpocznie się próba dynamiczna - dwa tramwaje wiadą na wiadukt od strony ul. Narutowicza z różnymi prędkościami. Próba dynamiczna potrwa godzinę.
Kolejne trzy inwestycje drogowe zakończone
W dniu dziesiejszym przy udziale Prezydenta Jerzego Kropiwnickiego oraz Wiceprezydenta Włodzimierza Tomaszewskiego zostały oddane do użytku trzy nowe inwestycje drogowe - zmodernizowana ulica Pomorska, wiadukt tramwajowy na
ul. Kopcińskiego oraz sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Przędzalniana - Milionowa.
Przebudowa ul. Pomorskiej
Po blisko 3 miesiącach zakończyły się główne prace przy przebudowie ulicy Pomorskiej na odcinku od ronda Solidarności do ul. Konstytucyjnej. Kierowcy mają teraz do dyspozycji całkiem nową, równą jezdnię, a piesi - szerokie, bezpieczne chodniki. Zyskali też pasażerowie tramwajów oraz mieszkańcy bloków i domów usytuowanych w bezpośrednim sąsiedztwie torowiska. Koniec z bujaniem i hałasem - zarówno w jezdni, jak w torowisku wydzielonym zostały położone tory wykonane w technologii wyciszonej. Po raz pierwszy płyta betonowa torowiska w jezdni wspólnej wygłuszona została matami wibroizolacyjnymi (ponad 1,5 km toru pojedynczego). Przy budowie torowiska wydzielonego sięgnięto po technologię „toru zielonego" - zastosowaną już w Łodzi m.in. przy przebudowie torowiska w ciągu Limanowskiego - Aleksandrowska (nazwa pochodzi od ... trawy, która porasta torowisko). W tej technologii wykonano 137 m torowiska, a pozostałe 267 m torowiska to tor klasyczny. Wraz z torami wymieniona została sieć trakcyjna. Jednak przebudowa ul. Pomorskiej to nie tylko prace drogowe. Przy ul. Tamka stanęła sygnalizacja świetlna acykliczna, uruchamiana przez pieszych. Na odcinku od ul. Konstytucyjnej do Lumumby stanęły latarnie. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Unidro S.A., Kral i MPK - Łódź Spółka z o.o. 31 października droga została oddana do ruchu, do końca listopada potrwają prace wykończeniowe i budowa chodnika po południowo-wschodniej stronie ul. Pomorskiej.
To jednak nie koniec prac w ul. Pomorskiej, ale też i nie początek. W 2004 i 2005 r. Miasto wyremontowało ul. Pomorską między ul. Kilińskiego a rondem Solidarności (odcinek o długości 1260 m). Nawierzchnia torowiska wykonana została ze specjalnego asfaltu tzw. twardolanego, bardzo odpornego i tłumiącego hałas. Wzdłuż ulicy powstały zatoki postojowe do parkowania, chodniki o szerokości od 2 do 3 m oraz nowe trawniki. Wykonawcy - Przedsiębiorstwo UNIDRO S.A. z Łodzi, MPK Sp. z o.o., Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Instalacyjnych Elektrycznych i Ciepłowniczych EMPRIEC - założyli też instalację odwadniającą ulicę i torowisko, a po stronie północnej ulicy wybudowali wodociąg. Na skrzyżowaniu Pomorska/Sterlinga stanęła nowa sygnalizacja świetlna. Zakład Energetyczny Łódź Miasto wymienił słupy oświetleniowe oraz kable po południowej stronie ulicy. W przyszłym roku miasto planuje kolejne prace - przebudowę ul. Pomorskiej na odcinku między placem Wolności a ul. Kilińskiego, połączoną z przebudową ul. Kilińskiego na odcinku od ul. Północnej do ul. Narutowicza.
Remont wiaduktu tramwajowego w ul. Kopcińskiego nad torami kolejowymi
Wiadukt w ul. Kopcińskiego jest siedmioprzęsłową konstrukcją z monolityczną płytą żelbetonową, opartą na 6 podporach i 2 przyczółkach - południowym i północnym. Jest długi na 108 m i szeroki na 8 m. Prace przy jego remoncie rozpoczęły się 6 czerwca 2006 r. Przez pięć miesięcy tramwaje linii 7, 9 i 13 jeździły objazdami, a w tym czasie generalny wykonawca robót - Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „MOSTY - Łódź" S.A. wraz z podwykonawcami:
- rozebrali skorodowane gzymsy i fragmenty płyt,
- uzbroili warstwę nadbetonu na płycie,
- wymienili belki gzymsowe, izolację, balustrady,
- wybudowali żelbetową konstrukcję podtorza z elementami odwodnienia,
- wybudowali kanalizację deszczową.
W ramach prac torowo - trakcyjnych na wiadukcie zamontowane zostały szyny tramwajowe w sposób, który znacznie zmniejszy hałas i wibracje (m.in. „tor zielony"). W sumie wymieniono 393 m podwójnego toru (108 m na wiadukcie i 285 m na dojazdach) i przebudowano 872 m (6 słupów) sieci trakcyjnej. Na słupach trakcyjnych zamontowano 10 punktów świetlnych.
31 października 2006 r. tramwaje wracają na trasę (wykonawca skrócił termin modernizacji wiaduktu, by umożliwić uruchomienie komunikacji tramwajowej przed dniem 1 listopada 2006 r.), ale nie oznacza to końca prac. Drogowcy muszą jeszcze zabezpieczyć antykorozyjną powłoką spód płyty pomostu i słupy filarów, pomalować poręcze i umocnić skarpy. Tegoroczny remont wiaduktu tramwajowego w ul. Kopcińskiego jest częścią większej, kilkuletniej inwestycji.
Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Milionowa - Przędzalniana
Inwestycje Zarządu Dróg i Transportu to nie tylko przebudowy dróg. Ułatwiamy życie kierowcom i pieszym budując nowoczesne systemy sygnalizacji świetlnej. Taka właśnie nowoczesna sygnalizacja stanęła na skrzyżowaniu ulic Milionowa - Przędzalniana - należącym do jednych z najbardziej niebezpiecznych w Łodzi. Prace rozpoczęły się 20 września 2006 r. Wraz z budową sygnalizacji przebudowany został układ drogowy. Drogowcy ułożyli chodnik z kostki i płyt betonowych, wybudowali dwie zatoki dla autobusów MPK. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu wykonawców tj. konsorcjum firm EMPRIEC I UNIDRO sygnalizacja będzie już działała 31 października 2006 r. Jednak z uwagi na technologię wykonywanych prac betonowe zatoki autobusowe zostaną oddane do eksploatacji po 9 listopada.
-------------------------------
Nazwy tych technologi to chyba z nieba wzieli TECHNOLOGIA WYCISZONA I ZIELONA
W dniu dziesiejszym przy udziale Prezydenta Jerzego Kropiwnickiego oraz Wiceprezydenta Włodzimierza Tomaszewskiego zostały oddane do użytku trzy nowe inwestycje drogowe - zmodernizowana ulica Pomorska, wiadukt tramwajowy na
ul. Kopcińskiego oraz sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Przędzalniana - Milionowa.
Przebudowa ul. Pomorskiej
Po blisko 3 miesiącach zakończyły się główne prace przy przebudowie ulicy Pomorskiej na odcinku od ronda Solidarności do ul. Konstytucyjnej. Kierowcy mają teraz do dyspozycji całkiem nową, równą jezdnię, a piesi - szerokie, bezpieczne chodniki. Zyskali też pasażerowie tramwajów oraz mieszkańcy bloków i domów usytuowanych w bezpośrednim sąsiedztwie torowiska. Koniec z bujaniem i hałasem - zarówno w jezdni, jak w torowisku wydzielonym zostały położone tory wykonane w technologii wyciszonej. Po raz pierwszy płyta betonowa torowiska w jezdni wspólnej wygłuszona została matami wibroizolacyjnymi (ponad 1,5 km toru pojedynczego). Przy budowie torowiska wydzielonego sięgnięto po technologię „toru zielonego" - zastosowaną już w Łodzi m.in. przy przebudowie torowiska w ciągu Limanowskiego - Aleksandrowska (nazwa pochodzi od ... trawy, która porasta torowisko). W tej technologii wykonano 137 m torowiska, a pozostałe 267 m torowiska to tor klasyczny. Wraz z torami wymieniona została sieć trakcyjna. Jednak przebudowa ul. Pomorskiej to nie tylko prace drogowe. Przy ul. Tamka stanęła sygnalizacja świetlna acykliczna, uruchamiana przez pieszych. Na odcinku od ul. Konstytucyjnej do Lumumby stanęły latarnie. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Unidro S.A., Kral i MPK - Łódź Spółka z o.o. 31 października droga została oddana do ruchu, do końca listopada potrwają prace wykończeniowe i budowa chodnika po południowo-wschodniej stronie ul. Pomorskiej.
To jednak nie koniec prac w ul. Pomorskiej, ale też i nie początek. W 2004 i 2005 r. Miasto wyremontowało ul. Pomorską między ul. Kilińskiego a rondem Solidarności (odcinek o długości 1260 m). Nawierzchnia torowiska wykonana została ze specjalnego asfaltu tzw. twardolanego, bardzo odpornego i tłumiącego hałas. Wzdłuż ulicy powstały zatoki postojowe do parkowania, chodniki o szerokości od 2 do 3 m oraz nowe trawniki. Wykonawcy - Przedsiębiorstwo UNIDRO S.A. z Łodzi, MPK Sp. z o.o., Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Instalacyjnych Elektrycznych i Ciepłowniczych EMPRIEC - założyli też instalację odwadniającą ulicę i torowisko, a po stronie północnej ulicy wybudowali wodociąg. Na skrzyżowaniu Pomorska/Sterlinga stanęła nowa sygnalizacja świetlna. Zakład Energetyczny Łódź Miasto wymienił słupy oświetleniowe oraz kable po południowej stronie ulicy. W przyszłym roku miasto planuje kolejne prace - przebudowę ul. Pomorskiej na odcinku między placem Wolności a ul. Kilińskiego, połączoną z przebudową ul. Kilińskiego na odcinku od ul. Północnej do ul. Narutowicza.
Remont wiaduktu tramwajowego w ul. Kopcińskiego nad torami kolejowymi
Wiadukt w ul. Kopcińskiego jest siedmioprzęsłową konstrukcją z monolityczną płytą żelbetonową, opartą na 6 podporach i 2 przyczółkach - południowym i północnym. Jest długi na 108 m i szeroki na 8 m. Prace przy jego remoncie rozpoczęły się 6 czerwca 2006 r. Przez pięć miesięcy tramwaje linii 7, 9 i 13 jeździły objazdami, a w tym czasie generalny wykonawca robót - Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „MOSTY - Łódź" S.A. wraz z podwykonawcami:
- rozebrali skorodowane gzymsy i fragmenty płyt,
- uzbroili warstwę nadbetonu na płycie,
- wymienili belki gzymsowe, izolację, balustrady,
- wybudowali żelbetową konstrukcję podtorza z elementami odwodnienia,
- wybudowali kanalizację deszczową.
W ramach prac torowo - trakcyjnych na wiadukcie zamontowane zostały szyny tramwajowe w sposób, który znacznie zmniejszy hałas i wibracje (m.in. „tor zielony"). W sumie wymieniono 393 m podwójnego toru (108 m na wiadukcie i 285 m na dojazdach) i przebudowano 872 m (6 słupów) sieci trakcyjnej. Na słupach trakcyjnych zamontowano 10 punktów świetlnych.
31 października 2006 r. tramwaje wracają na trasę (wykonawca skrócił termin modernizacji wiaduktu, by umożliwić uruchomienie komunikacji tramwajowej przed dniem 1 listopada 2006 r.), ale nie oznacza to końca prac. Drogowcy muszą jeszcze zabezpieczyć antykorozyjną powłoką spód płyty pomostu i słupy filarów, pomalować poręcze i umocnić skarpy. Tegoroczny remont wiaduktu tramwajowego w ul. Kopcińskiego jest częścią większej, kilkuletniej inwestycji.
Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Milionowa - Przędzalniana
Inwestycje Zarządu Dróg i Transportu to nie tylko przebudowy dróg. Ułatwiamy życie kierowcom i pieszym budując nowoczesne systemy sygnalizacji świetlnej. Taka właśnie nowoczesna sygnalizacja stanęła na skrzyżowaniu ulic Milionowa - Przędzalniana - należącym do jednych z najbardziej niebezpiecznych w Łodzi. Prace rozpoczęły się 20 września 2006 r. Wraz z budową sygnalizacji przebudowany został układ drogowy. Drogowcy ułożyli chodnik z kostki i płyt betonowych, wybudowali dwie zatoki dla autobusów MPK. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu wykonawców tj. konsorcjum firm EMPRIEC I UNIDRO sygnalizacja będzie już działała 31 października 2006 r. Jednak z uwagi na technologię wykonywanych prac betonowe zatoki autobusowe zostaną oddane do eksploatacji po 9 listopada.
-------------------------------
Nazwy tych technologi to chyba z nieba wzieli TECHNOLOGIA WYCISZONA I ZIELONA
-
- Czasem wpada
- Posty: 82
- Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
- Lokalizacja: łódź
Ja wiem tylko o tym, że ma być przeprowadzony remont nawierzchni na Rydza-Śmigłego od Milionowej do Przybyszewskiego (po stronie wschodniej bodajże). Są już postawione pozasłaniane znaki. Jest nawet artykuł o tym na stronie ZDiT-u.
http://www.zdit.uml.lodz.pl/_plik.php?id=1028
http://www.zdit.uml.lodz.pl/_plik.php?id=1028
-
- Czasem wpada
- Posty: 82
- Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
- Lokalizacja: łódź
No to na dniach rozpocznie się remont. Już stoją również znaki informujące o robotach i zwężeniu o jeden pas ruchu od Milionowej w strone Centrum. Założone są już też tabliczki dla ograniczenia prędkości tramwaju do 5 km/h przy wjeździe na mijanke a torowcy przyszykowywali front robót ślimaczym tempem
Przecież odcienek od Milionowej do Dąbrowskiego zawiera w sobie odcinek Milionowa-Przybyszewskiego, więc po co to pisaćJadący al. Rydza-Śmigłego w kierunku Dąbrowy muszą uważać, bo dziś drogowcy zaczynają wymianę nawierzchni na odcinkach od ul. Milionowej do Dąbrowskiego (ze skrzyżowaniem) oraz od ul. Milionowej do Przybyszewskiego (także ze skrzyżowaniem).
Od dnia 7 listopada 2006r., z powodu prac torowych na al.Śmigłego-Rydza, nastąpi zmiana trasy linii 14 :
linia 14
z Dąbrowy do skrzyżowania al. Śmigłego – Rydza - Przybyszewskiego bez zmian a następnie ulicami: Przybyszewskiego, Kilińskiego, Piłsudskiego i dalej właściwą trasą do pętli Bratysławska.
Zmiana trasy dotyczy obu kierunków.
Info ze strony MPK
Od dnia 7 listopada 2006r. do odwołania, z powodu robót torowych na skrzyżowaniu Wyszyńskiego – Retkińska, nastąpi zmiana trasy linii 76, 80 i 99/99A
linia 76
- z Maratońskiej do skrzyżowania Retkińska – Wyszyńskiego bez zmian, następnie ulicami: Wyszyńskiego, Waltera-Janke, (zawraca przy zjeździe z wiaduktu Maratońska), Waltera-Janke, Wyszyńskiego, Retkińską i dalej właściwą trasą w stronę Szczecińskiej
- ze Szczecińskiej do skrzyżowania Retkińska – Kusocińskiego bez zmian, następnie ulicami: Kusocińskiego, Armii Krajowej, Wyszyńskiego, Retkińską i dalej właściwą trasą w stronę Kusocińskiego
linie 80 i 99/99A
z Maratońskiej i Kusocińskiego do skrzyżowania Kusocińskiego – Armii Krajowej bez zmian, następnie ulicami: Kusocińskiego, Retkińską i dalej właściwymi trasami w stronę Wydawniczej i 11. Listopada
Na trasach objazdu autobusy będą zatrzymywać się na istniejących przystankach linii dziennych i nocnych (za wyjątkiem przystanków Wyszyńskiego – Króla w obu kierunkach i przystanku Waltera-Janke – Wyszyńskiego w kierunku południowym) oraz tymczasowych na ul. Kusocińskiego przy pawilonie „Agata” w obu kierunkach.
Dodatkowe informacje są dostępne pod całodobowym numerem telefonu: 0-801 301 309.