Rozkłady jazdy
A kto mówi tu o postojach?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tyle ze dojazd do tej nieodleglej krancowki moze linie wydluzyc o polowe, albo i wiecej
Ale mysle ze i z krancowaniem na Polnocnym mozna to bez problemu ulozyc.
Ale mysle ze i z krancowaniem na Polnocnym mozna to bez problemu ulozyc.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Na 55 tylko w weekendy z ostatniego kursu na lotnisko 22:43 zrobiono już zjazd do zajezdni. W związku z tym znika kurs zjazdowy z lotniska o 23:42.
Na 59 zero zmian. Dodany przystanek "Zgierska/Liściasta" w obie strony (w końcu tak naprawdę). Ważne, że nie zwiększono przy tym czasu przejazdu.
79 ten sam przypadek.
82 znikają czerwone oznaczenia kursów niskopodłogowych.
84/84A na przystanku Szczecińska/Cmentarz i Szczecińska/Św. Teresy w kierunku południowym są oba kierunki w jednym rozkładzie.
91A jest błąd na stronie MPK, więc ciężko sprawdzić, ale też "kosmetyka"
95 jeszcze nie wstawili.
98 też jeszcze nie wstawili.
Chyba tyle póki co, choć może coś przeoczyłem, ale nie wiem XD
Na 59 zero zmian. Dodany przystanek "Zgierska/Liściasta" w obie strony (w końcu tak naprawdę). Ważne, że nie zwiększono przy tym czasu przejazdu.
79 ten sam przypadek.
82 znikają czerwone oznaczenia kursów niskopodłogowych.
84/84A na przystanku Szczecińska/Cmentarz i Szczecińska/Św. Teresy w kierunku południowym są oba kierunki w jednym rozkładzie.
91A jest błąd na stronie MPK, więc ciężko sprawdzić, ale też "kosmetyka"
95 jeszcze nie wstawili.
98 też jeszcze nie wstawili.
Chyba tyle póki co, choć może coś przeoczyłem, ale nie wiem XD
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
W skrócie: 59 i 79 mają nowy przystanek, 55 to zamiana najpóźniejszych pełnych kursów na lotnisko na zjazdowe, reszta to drobne korekty i przesunięcia głównie na wnioski pasażerów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
98 już wstawili. Zmniejszyli liczbę kursów z Nowego Józefowa w weekendy o 2 szt.: 08:48/08:54 oraz 19:54.
84 póki co wisi stary rozkład ważny od 26.10.2015r.
Co do 59 - w sumie mogliby też zlikwidować oznaczenia kursów niskopodłogowych, skoro i tak rozkład się zmienia.
Ciekawostka: z przystanku Zgierska/Liściasta autobusy 59 będą jechały na Świtezianki 8 minut, zaś autobusy 79 o minutę dłużej
84 póki co wisi stary rozkład ważny od 26.10.2015r.
Co do 59 - w sumie mogliby też zlikwidować oznaczenia kursów niskopodłogowych, skoro i tak rozkład się zmienia.
Ciekawostka: z przystanku Zgierska/Liściasta autobusy 59 będą jechały na Świtezianki 8 minut, zaś autobusy 79 o minutę dłużej
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez estimate85, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Z całym szacunkiem, ale ten rozkład dla 98 jest po całości skopany. 98 ma w tym planie jedną funkcję. JEDNĄ! Dowozi pasażerów z Kaliskiego na Retkinię (i, rzecz jasna, w drugą stronę też). Dokładnie to samo robi 86. Zatem:
1) Dla jako takiej obsługi tego dość istotnego połączenia warto by spróbować dopasować te rozkłady tak, żeby przerwy między dwoma równoważnymi połączeniami były możliwie równe
2) 98 nie wisi na niczym innym, można z jej rozkładem robić absolutnie wszystko.
Wydaje się, że nie ma nic prostszego (w okresach stałych taktów co 20) niż idealne ustawienie 98 w jedną stronę i liczenie, że jakoś to będzie w drugą. Przy różnych taktach też da radę tak podziałać żeby jakoś zoptymalizować czas czekania (idealnie nie będzie, ale może być albo beznadziejnie albo znośnie)
Tymczasem:
1. Kierunek Retkinia, reprezentatywny przystanek BANDURSKIEGO - DWORZEC ŁÓDŹ - KALISKA (1599)
W robocze do drugiego szczytu znośnie, ale już popołudniowy szczyt to ostra jazda - 3/4 kursów 98 bezpośrednio pokrywa się z kursami 86. Po drugim szczycie jest bajzel, powiedzmy że da się z tym żyć.
W soboty do 16 jest nawet w porządku, takt 5-15 (cena za to, że z drugiej strony jest idealnie, do wybaczenia), ale potem się zaczyna zaczyna - takt 0-20 do końca dnia.
W niedziele cały dzień takt 0-20.
2. Kierunek Kaliski, reprezentatywny przystanek MARATOŃSKA - OBYWATELSKA (0544)
Robocze - w pierwszm szczycie wszystkie kursy nałożone, międzyszczyt ok, w drugim szczycie połowa kursów nałożona, po szczycie ok.
Sobota do 16 idealnie, potem 4-16 (!) do końca dnia.
Niedziela - 5-15 (!) cały dzień
Co stoi na przeszkodzie, żeby w weekendy, w okresach zaznaczonych wykrzyknikiem przesunąć wszystkie kursy o 5-6 minut, uzyskując w jedną stronę idealny takt 10-10, a w drugą akceptowalny 5-15?
No i jeszcze taka sprawa natury lekko egzystencjalnej - biorąc pod uwagę potrzeby pasażerów - rano dobrze byłoby optymalizować kierunek Retkinia->Kaliska (z sypialni do centrum), po południu Kaliska->Retkinia (powrót do domu).
1) Dla jako takiej obsługi tego dość istotnego połączenia warto by spróbować dopasować te rozkłady tak, żeby przerwy między dwoma równoważnymi połączeniami były możliwie równe
2) 98 nie wisi na niczym innym, można z jej rozkładem robić absolutnie wszystko.
Wydaje się, że nie ma nic prostszego (w okresach stałych taktów co 20) niż idealne ustawienie 98 w jedną stronę i liczenie, że jakoś to będzie w drugą. Przy różnych taktach też da radę tak podziałać żeby jakoś zoptymalizować czas czekania (idealnie nie będzie, ale może być albo beznadziejnie albo znośnie)
Tymczasem:
1. Kierunek Retkinia, reprezentatywny przystanek BANDURSKIEGO - DWORZEC ŁÓDŹ - KALISKA (1599)
W robocze do drugiego szczytu znośnie, ale już popołudniowy szczyt to ostra jazda - 3/4 kursów 98 bezpośrednio pokrywa się z kursami 86. Po drugim szczycie jest bajzel, powiedzmy że da się z tym żyć.
W soboty do 16 jest nawet w porządku, takt 5-15 (cena za to, że z drugiej strony jest idealnie, do wybaczenia), ale potem się zaczyna zaczyna - takt 0-20 do końca dnia.
W niedziele cały dzień takt 0-20.
2. Kierunek Kaliski, reprezentatywny przystanek MARATOŃSKA - OBYWATELSKA (0544)
Robocze - w pierwszm szczycie wszystkie kursy nałożone, międzyszczyt ok, w drugim szczycie połowa kursów nałożona, po szczycie ok.
Sobota do 16 idealnie, potem 4-16 (!) do końca dnia.
Niedziela - 5-15 (!) cały dzień
Co stoi na przeszkodzie, żeby w weekendy, w okresach zaznaczonych wykrzyknikiem przesunąć wszystkie kursy o 5-6 minut, uzyskując w jedną stronę idealny takt 10-10, a w drugą akceptowalny 5-15?
No i jeszcze taka sprawa natury lekko egzystencjalnej - biorąc pod uwagę potrzeby pasażerów - rano dobrze byłoby optymalizować kierunek Retkinia->Kaliska (z sypialni do centrum), po południu Kaliska->Retkinia (powrót do domu).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 2 razy.
Dla cześci ta "Retkinia" to jednak praca, bo o ile na osiedla są ściśle przeznaczone tramwaje i inne autobusy, to 98 jest przede wszystkim dla Nowego Józefowa i pracowników. Oczywiście mieszkańcy też z niego korzystają, ale z tym optymalizowaniem kierunku zależnie od pory dnia, to bym pamiętał głównie o tych ludziach pracujących na Nowym Józefowie.px33 pisze:No i jeszcze taka sprawa natury lekko egzystencjalnej - biorąc pod uwagę potrzeby pasażerów - rano dobrze byłoby optymalizować kierunek Retkinia->Kaliska (z sypialni do centrum), po południu Kaliska->Retkinia (powrót do domu).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz
EA-1
EA-1
Po pierwsze, 98 wcale nie jest takie niezależne - jest ułożone pod strefę przemysłową i dziesiątkę, więc opcja przesuwania istnieje tylko w przypadku 86. Po drugie, pamiętajmy, że obie linie mają krańce bez postoju co znacznie ogranicza możliwości bo trzeba by przesuwać oba kierunki na raz. Po trzecie wypadałoby jeszcze przy okazji nie robić dubli z 80 i 99. Na razie ciężko mi się wypowiedzieć czy dałoby się tu coś zdziałać, w wolnej chwili zerknę na rozkłady.
Odnośnie Nowego Józefowa - dla pracowników tamtych okolic 86 nie ma żadnego znaczenia, dla nich liczy się tylko 98 i ewentualnie pełne 99. Pełne 99 to na tyle specyficzne kursy, że ich stado z 98 nie będzie problemem.
Nie wiem, czy przesunięcia o 5 minut rozwala obsługę Józefowa, ale synchronizacja 98 z 10 wydaje się głupia. Nie dość że z Kaliskiego są jeszcze 2 inne linie do centrum, to jeszcze nawet takty się nie zgadzają.
Duble 98 z 80 i 99 to tez nie problem bo te linie nie mają ani kawałka wspólnej trasy.
Nie wiem, czy przesunięcia o 5 minut rozwala obsługę Józefowa, ale synchronizacja 98 z 10 wydaje się głupia. Nie dość że z Kaliskiego są jeszcze 2 inne linie do centrum, to jeszcze nawet takty się nie zgadzają.
Duble 98 z 80 i 99 to tez nie problem bo te linie nie mają ani kawałka wspólnej trasy.
Nie zrozumieliśmy się, mówiłem o przesuwaniu 86 celem dopasowania do nietykalnego 98. Duble z 80 i 99 tez się tyczyły 86. Skomunikowanie 98 z 10 nie jest głupie, bo 10 przejęło zadania dawnego 98 i wiele osób z takiego połączenia korzysta. 8 i 14, o których jak się domyślam piszesz na Olechów i Janów nie dojeżdżają.
To skomunikowanie z 10 na moje oko jest dość wątpliwe. W robocze w szczycie to nie ma absolutnie żadnego sensu, a poza szczytem to się jakoś tak kiepsko zgrywa w obu kierunkach. W soboty w szczycie też nie widzę skomunikowania (bo i trudno je zrobić), poza szczytem i w niedziele też jest takie średnie (5-minutowe).
Jesteście pewni, że pełna relacja NJ-Janów jest aż tak oblegana żeby dla jej zachowania upieprzyć wszystkie inne relacje Retkinia-Centrum? Bo w tej chwili wygląda to tak że grupka krzykaczy od długiej relacji 98 (którzy w końcu zamilkną, a i tak nie wiedzą o tym skomunikowaniu) dostaje prezent kosztem wszystkich, którzy woleliby szybko dostać się do centrum. 98 dowozi też do 8 i 14 i przy obecnych taktach to jest w weekend lepszy wybór na trasie do centrum.
Jesteście pewni, że pełna relacja NJ-Janów jest aż tak oblegana żeby dla jej zachowania upieprzyć wszystkie inne relacje Retkinia-Centrum? Bo w tej chwili wygląda to tak że grupka krzykaczy od długiej relacji 98 (którzy w końcu zamilkną, a i tak nie wiedzą o tym skomunikowaniu) dostaje prezent kosztem wszystkich, którzy woleliby szybko dostać się do centrum. 98 dowozi też do 8 i 14 i przy obecnych taktach to jest w weekend lepszy wybór na trasie do centrum.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 3 razy.
No właśnie, odnośnie tygo braku postoju 86 na Uniwersyteckiej, to naprawdę nie da się nic zrobić? Gdyby było tam dosłownie kilka minut, to już by była możliwość wykonania jakichś ruchów. A co ważniejsze drobne opóźnienia dało by się nadrobić. To jest problemem i dla kierowców i dla pasażerów. Nawet dziś w niedzielę, 86 przyjechało opóźnione i takie też wyruszyło w kierunku Retkini. Rozumiem, że problemem jest krótki chodnik i inne linie podjeżdżające na ten przystanek. Ale może dałoby radę jakoś tak dopasować rozkład, by był zapas dla tego 86, że nic mu nie nadjedzie. Na innych liniach są też opóźnienia i może się zdarzyć, że nagle pojawi się autobus za 86. Jeśli nie da się tego zrobić dla dni roboczych, to może chociaż dla weekendów.mig pisze:[...] Po drugie, pamiętajmy, że obie linie mają krańce bez postoju co znacznie ogranicza możliwości bo trzeba by przesuwać oba kierunki na raz. [...]
Pytanie, czy właśnie dla linii 56 (są postoje, ale max 3 min.), 59, 66, 67, 71, 72, 73, 78(A), 79, 86, 90(A), 98, nie da się zrobić postojów na obu krańcówkach? Miejsca, gdzie mają przystanek inne linie, mogą być problemowe, ale może można coś zrobić. Ale takie jak: Arturówek, pl. Wolności, Modrzew, Łukaszewska, Politechniki, Stacja Łódź Olechów-Wschód mogą być "postojowe".
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz
EA-1
EA-1
A co stoi na przeszkodzie, by 98 wjeżdżało na pętlę przy Kaliskim i miało tam postoje? Wtedy nie byłoby problemu z kształtowaniem godzin odjazdów.
Postoje są potrzebne, żeby można było dostosować godziny odjazdów do potrzeb, zsynchronizować je z innymi liniami.
Postoje są potrzebne, żeby można było dostosować godziny odjazdów do potrzeb, zsynchronizować je z innymi liniami.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)