Rozkłady jazdy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

10 powinna mieć weekendowy takt 10 (cały czas) bo pełni rolę dwóch linii. Podobnie zresztą jak 15.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Jordi pisze:57 też urwano 2 brygady.

Czyli mamy patrząc po liczbie brygad (choć to moje obliczenia mogłem się gdzieś palnąć).

Tramwaje:

8 - takt 15
10 - takt 7,5
12/12 - takt 15 (łączny 7,5)
13 - takt 15
14 - takt 15
15/15A - takt 15 (łączny 7,5)

Autobusy:

57 - takt 12
59 - takt 15
62 - takt 15 (chyba)
65 - takt 15 (chyba)
69 - takt 12
70 - takt 12
80 - takt 15
83 - takt 15
86 - takt 15
96 - takt 12
99 - takt 15

Dziwi mnie decyzja z 8, no ale jak obciąć 14 to i 8 trzeba żeby było równo na Włókniarzy i WZ. 10 też się dostosuje z 7,5 taktem... 70 i 96 12 może być ciężko w szczycie mimo, że wakacje. Zobaczymy jak to będzie.
Trafiłeś oprócz 70 i 96 - będą co 10.
Nie panikujcie, założę się, że wystarczy. Na większości linii tylko jeden pojazd na godzinę w szczycie mniej, a ruch jednak jest znacznie mniejszy. Teraz jeszcze tego nie było widać ale po niedzieli będzie naprawdę luźniej w mieście.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

eDragon55 pisze:To wakacyjne rozkłady jazdy mają dotyczyć linii 8, 10, 12, 13, 14, 15/15A, 57, 59, 62, 65, 69, 70, 80, 83, 86, 96 i 99? Czyli większość linii autobusowych i linie tramwajowe na ŁTR zostają tak jak w roku szkolnym?
Część linii będzie miało tą samą częstotliwość bez zmian, ale zmieni się obsada taborowa - np. z linii 55 i 72 znikną przeguby.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

mig pisze: Trafiłeś oprócz 70 i 96 - będą co 10.

Aha, no 10 jeszcze jest akceptowalne, bo 12 no to w szczycie mogłoby być ciężko.

Najbardziej ciekawi mnie, jak w 8 będzie po zmianach. W 14 nikt nie wsiada jak jedzie dalej niż do Limanowskiego.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Post autor: mateeusz »

Jordi pisze:Najbardziej ciekawi mnie, jak w 8 będzie po zmianach. W 14 nikt nie wsiada jak jedzie dalej niż do Limanowskiego.

E tam, większość ludzi wsiada i przy Woroniczej przesiada się w inną linię jadącą dalej.
Piotrek
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: pt 00:03, 02 mar 2007
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: Piotrek »

YYY... Przy jakiej ulicy wysiada?

Ale fakt, że 14 sporo ludzi dojeżdża do Limanowskiego i tam, na obu przystankach przesiada się w inne linie jadące dalej. Podobnie zauważyłem jest w drugą stronę. Część ludzi jedzie czymkolwiek do Woronicza/Pułaskiego i czeka na 14 lub 8
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Piotrek pisze:YYY... Przy jakiej ulicy wysiada?
@mateeusz
Przy ul. Jana Woronicza, a nie przy Woroniczej ;).
Mateusz

EA-1 8-)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Nie ma co ukrywać, że najwygodniejszym sposobem jest dojazd bezpośredni jak ktoś jedzie na Teofilów to woli wsiąść w 8 i nie musi już myśleć o przesiadce. Chociaż przesiadka z 14 jest wygodna bo jest na tym samym przystanku w dodatku dalej jadą cztery linie tramwajowe każda co 12 minut, więc średnio trzeba poczekać 3 minuty w godzinach szczytu.
Nie ma co narzekać kiedyś przed remontem trasy W-Z w wakacje sama 8 jeździła co 12 minut. 14 wtedy jeździła na Retkinie, więc teraz i tak będziemy w lepszej sytuacji bo będzie 8 kursów na godzinę.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Nowy rozkład 62 wcale nie jest dobry:

- brak równego taktu,
- zmniejszenie ilości kursów w międzyszczycie względem pary 62/62A na dzień dzisiejszy.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

właśnie widzę...

Jestem trochę zawiedziony Obrazek Naprawdę przy aż 6 brygadach nie dało się tego wytaktować?

No i międzyszczyt z przerwą nawet 25 minut między kursami... żeby to było równo co 20 to jeszcze, a tu 11:08, potem 33 i... 45.

4 kursy mniej w robocze idzie przeżyć, ale żeby był równy takt. Chociaż 62 ma krótszą trasę niż 62A, więc oszczędności na wzkm są jeszcze większe. Chyba że to "wakacyjny" rozkład, a od 1 września będzie równo...

55 wytaktowane, 65 też, a 62 nie... To jest naprawdę dziwne...

Ostatnie 65 jadące dalej niż do NS 21:53... Nadal cienka obsługa wieczornego lotu z Monachium.

Szczerze jestem rozczarowany.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 7 razy.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Jeden z pozytywów tych zmian to zmniejszenie w sobotnie wieczory liczby kursów 59. Do tej pory w soboty po 20 linia ta kursowała częściej niż w dni robocze, co było bezsprzecznie marnowaniem wzkm. Mam jednak nadzieję, że zarówno 59, 99 jak i inne linie powrócą do 12-min. szczytu po wakacjach.

65 - zmiana na plus. W soboty ładnie co 20 min. w szczycie, w tygodniu cały dzień co 15 min., do tego 100% obsługa niskaczami przez cały tydzień.

Nie widać jeszcze nowego rozkładu 85. Ciekawe, czy też będzie zmniejszenie z 5 do 4 kursów na godzinę w tygodniu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez estimate85, łącznie zmieniany 2 razy.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

55 w soboty takt 30, natomiast 65 w godzinach 9-15 - 20. Czyli jeśli jest jakaś gwarantowana przez rozkład przesiadka to w czasie dnia co godzinę. Szkoda, że nikt o tym nie pomyślał a to przecież tylko 7 par kursów w tygodniu więcej.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Jordi pisze:Ostatnie 65 jadące dalej niż do NS 21:53... Nadal cienka obsługa wieczornego lotu z Monachium.
Jest jeszcze przecież kurs z Plocka o 22:22.
Piotrek
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: pt 00:03, 02 mar 2007
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: Piotrek »

Jordi pisze:właśnie widzę...

Ostatnie 65 jadące dalej niż do NS 21:53... Nadal cienka obsługa wieczornego lotu z Monachium.

Szczerze jestem rozczarowany.


Ostatnie 65 odjeżdża pół godziny później, tylko że to kurs z sortowni, więc pewnie przy lotnisku zatrzymuje się przy innym przystanku.

Szkoda tylko, odnośnie 65, że szczyt ta szybko się konczy, już przed 17 co 20 minut.. I szkoda że wieczorem z Lutomierskiej odjeżdża raptem 3 minuty po 3...
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Sorki nie zauważyłem z tym 65. Tak czy inaczej liczę, że na jesień 62 dostanie stały takt 15/15 (przy 6 brygadach to jest spokojnie możliwe nawet z postojami po 10 minut) lub 15/20, bo w końcu do tego dążymy na wszystkich liniach.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Piotrek pisze: Szkoda tylko, odnośnie 65, że szczyt ta szybko się konczy, już przed 17 co 20 minut.. I szkoda że wieczorem z Lutomierskiej odjeżdża raptem 3 minuty po 3...

A no szkoda. No ale widać, że to nowy standard w Łodzi tak jak 4 i 11 na Zgierskiej w kierunku Helenówka.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

62 rzeczywiście wymaga tylko równego wytaktowania ale generalnie zmiana jest b. dobra i dla okolic CZMP i dla Demokratycznej. Autobus będzie tam o wiele regularniej, niż był kiedy pokraka 62A sobie buszowała po Łodzi. Nawet z tym pseudotaktem. Cieszymy się na razie tym co jest, a niewątpliwie jest nieco lepiej.

95/95A nadal brak równego taktu i to wiele gorzej niż poprawione 62. Ta linia niejako uzupełnia trochę "2" w relacji Dąbrowa - pl. Niepodległości, więc dobrze byłoby gdyby jeździła w równych odstępach.

Szkoda, że 55 ma nadal dziury sięgające nawet ponad godzinę na Janowie w godzinach zmian. Stara trasa jeszcze za czasów 55A z wjazdem kieszeniowym pod Dell pod tym względem była lepsza.

Fajnie że 8 i 14 będą wytaktowane ze sobą co 7,5 minuty na wakacje, szkoda jednak że tracą na tym Widzew Wschód, Teofilów i Dąbrowa.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 1 raz.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Nie no bez dwóch zdań na plus wywalenie tego badziestwa 10-lecia (62A), ale liczyłem na równy takt jednak...

95 faktycznie mogłoby być chociaż równo na 20 wytaktowane, a najlepiej 15/20.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Jordi pisze:Nie no bez dwóch zdań na plus wywalenie tego badziestwa 10-lecia (62A), ale liczyłem na równy takt jednak...

To czekamy teraz na skargi babć i dziadków z Rudy Pabianickiej że zabrano im wywalczone w trudach połączenie :D
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

No myślę, że w przyszłym tygodniu EI napisze "wielki lament mieszkańców", a to... 2-3 dziadków będzie, a nie masa mieszkańców...

Dziś rano przystanek Starorudzka/Demokratyczna w stronę Chojen.

8:18 (62A) - 2 pasażerów
8:32 (62) - 19 pasażerów
8:49 (62A) - 4 pasażerów
9:02 (62) - 14 pasażerów

I tak jest codziennie w obie strony prócz 3-4 kursów gdzie 62A ma koło 7-10 pasażerów. Nie wymaga to szerszego komentarza jak dla mnie...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ