Rozkłady jazdy
Czy ten rozkład 55 to tylko na wakacje, czy takt 20/30 minut jest na stałe? Na tę linię moim zdaniem częstotliwość bardzo kiepska, zwłaszcza teraz kiedy trasę skrócono i dużo ludzi będzie wybierało ją jako dowóz do 65 na lotnisko... Tymczasem czas oczekiwania na Pienistej na przesiadkę to od 15 do ponad 20 minut. Czy to na pewno wynik konsultacji społecznych? Wcale nie zdziwiłbym się gdyby rozpoczęły się protesty mieszkańców okolic ulicy Pienistej.
Reszta w mojej opinii na +.
Reszta w mojej opinii na +.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez igor, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym się lepszej nie spodziewał. Ważne, że linia dostała stały równy takt no i mimo wszystko będzie w powszednie kursować częściej, bo prócz 3 przerw 30 cały dzień ma 20-minutowy takt, a dziś normalnością są przerwy 25-30 minut (tylko parę kursów jest w odstępie 20-22 minut). Niby dodano tylko 2 kursy w robocze, ale są lepiej rozplanowane.
Bardziej bym się domagał taktu 15 cały dzień na 65, bo na jesieni w międzyszczycie co 20 może być ciasnota totalna...
Akurat rozkład jest w miarę skoordynowany na lotnisko. Czekanie od 3 do 13 minut w skrajnych przypadkach. w robocze. Wieczorem 7 lub 17 na przemian. W weekendy od 2 do 12 minut, a wieczorami 8. Nie jest źle.
Zobaczymy co nam dziś o zmianach powie prezydent i ZDIT, bo zaraz konferencja będzie.
Bardziej bym się domagał taktu 15 cały dzień na 65, bo na jesieni w międzyszczycie co 20 może być ciasnota totalna...
Akurat rozkład jest w miarę skoordynowany na lotnisko. Czekanie od 3 do 13 minut w skrajnych przypadkach. w robocze. Wieczorem 7 lub 17 na przemian. W weekendy od 2 do 12 minut, a wieczorami 8. Nie jest źle.
Zobaczymy co nam dziś o zmianach powie prezydent i ZDIT, bo zaraz konferencja będzie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Nowe tabliczki rozkładowe.
Projekt: http://uml.lodz.pl/get.php?id=19723
Wizualizacja: http://uml.lodz.pl/get.php?id=19724
Wygląda na to, że MPK planuje zrezygnować z różnych czasów przejazdu w zależności od godziny. Chyba że na rozkładach podawać będą średnie czasy, i te czasy będą się liczyć przy biletach, a w rzeczywistości czasy przejazdu będą takie jak obecnie.
Poza tym w szczycie nie będą podawane konkretne godziny odjazdu, tylko częstotliwość. Nie bardzo też widzę, jak oznaczane będą zjazdy do zajezdni i kursy o skróconej trasie.
Projekt: http://uml.lodz.pl/get.php?id=19723
Wizualizacja: http://uml.lodz.pl/get.php?id=19724
Wygląda na to, że MPK planuje zrezygnować z różnych czasów przejazdu w zależności od godziny. Chyba że na rozkładach podawać będą średnie czasy, i te czasy będą się liczyć przy biletach, a w rzeczywistości czasy przejazdu będą takie jak obecnie.
Poza tym w szczycie nie będą podawane konkretne godziny odjazdu, tylko częstotliwość. Nie bardzo też widzę, jak oznaczane będą zjazdy do zajezdni i kursy o skróconej trasie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze:Wygląda na to, że MPK planuje zrezygnować z różnych czasów przejazdu w zależności od godziny.
Nareszcie.
Kpc21 pisze:Poza tym w szczycie nie będą podawane konkretne godziny odjazdu, tylko częstotliwość.
To według mnie dobre, ale to co widać na wizkach to przerost formy nad treścią. "Kursuje co" powinno być dla tylko takich częstotliwości gdzie ukazanie wszystkich minut wiązało się ze zmniejszeniem fontu. Także myślę, że musiałoby to być mniej niż 5 minut. Poza tym skąd mam wiedzieć kiedy to w końcu przyjedzie jeśli jest napisane "kursuje co 15 minut"? W takiej sytuacji powinni podać przynajmniej pierwszą godzinę powiedzmy 10:00,15,30,45 i dopiero "kursuje co 15 minut".
Poza tym zmiany fajne.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Też tego nie widzę. Tu powinno zostać po staremu, czyli normalny wypis godzin odjzdu. Ewentualnie można zaznaczyć kursy jednego wariantu tym samym kolorem i połączyć to z tabelką dojazdów. Ułatwiło by to odczyt, szczególnie jak mamy do czynienia z rozkładami takich linii jak np. 54(A), czy 99(A).Kpc21 pisze:Nie bardzo też widzę, jak oznaczane będą zjazdy do zajezdni i kursy o skróconej trasie.
Ogólnie zgadzam się z pawlakiem. By nie było tak, że idzie się na przystanek i nie wie się za ile będzie tramwaj, powinna być zostawiona pierwsza linijka tych regularnych odjazdów, a dalej już "kursuje co... j/w"
Mateusz
EA-1
EA-1
Przy częstotliwościach 3-4 min to już realna godzina odjazdu wchodzi na 'tolerancję' to faktycznie można pomijać, ale przy większych raczej już nie.
Jest jeszcze jedna wada o której zapomniałem - czas przejazdu. Jeśli na wizce jest Piotrkowska Centrum to powinno tam się zaczynać od 0'. Kto będzie liczył czas przejazdu poprzez odejmowanie?
Jest jeszcze jedna wada o której zapomniałem - czas przejazdu. Jeśli na wizce jest Piotrkowska Centrum to powinno tam się zaczynać od 0'. Kto będzie liczył czas przejazdu poprzez odejmowanie?
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Jordi pisze:No myślę, że w przyszłym tygodniu EI napisze "wielki lament mieszkańców", a to... 2-3 dziadków będzie, a nie masa mieszkańców...
A jednak są szybsi niż można by się spodziewać
http://www.expressilustrowany.pl/lodz/a/zlikwidowali-linie-62a-mieszkancy-sa-oburzeni-do-najblizszego-przystanku-maja-15-kilometra,10360104/
Ręce opadają. Jeszcze jeden się zarzeka, że "nie było żadnych konsultacji, bo on o nich nie wiedział" XD
Ta będziemy dla kilkudziesięciu domów jednorodzinnych z maks 200-250 mieszkańcami mającymi w 80% samochody trzymać co 30 minut autobus, a okolice Demokratycznej (około 1500 mieszkańców) z Podstawówką, przedszkolem, zakładami pracy na 89/93 niech się cieszy, że cokolwiek ma.. .
Dorwałbym tego Antoniego - o ile w ogóle istnieje...
Ta będziemy dla kilkudziesięciu domów jednorodzinnych z maks 200-250 mieszkańcami mającymi w 80% samochody trzymać co 30 minut autobus, a okolice Demokratycznej (około 1500 mieszkańców) z Podstawówką, przedszkolem, zakładami pracy na 89/93 niech się cieszy, że cokolwiek ma.. .
Dorwałbym tego Antoniego - o ile w ogóle istnieje...
Jakkolwiek nieracjonalnym byłoby kierowanie połowy kursów przez małe osiedle, kiedy można je puścić przez większe, nie można też z dnia na dzień (te zmiany zostały zapowiedziane dla ludzi z 2-dniowym wyprzedzeniem!) odcinać jakiegoś terenu od komunikacji.
Pomysł rezygnacji z obsługi komunikacyjnej też nie jest zbyt fortunny, podobnie jak ćwiercśrodek typu kurs co 2 godziny.
Chyba na serio warto by pomyśleć o czymś takim jak tele-bus - niewielkie busiki (plus może wręcz 7-miejscowe osobówki) jeżdżące na zamówienie po dynamicznie dobranej trasie, dowożące do regularnej komunikacji. Podejrzewam, że przy krótkich trasach dałoby radę osiągnąć gwarancję dojazdu autobusu w 20-25 minut, a to już całkiem sensowna oferta (zwłaszcza zakładając, że zamawia się z wyprzedzeniem).
A takich odciętych obszarów z małym potencjałem przewozowym jest przecież więcej
Pomysł rezygnacji z obsługi komunikacyjnej też nie jest zbyt fortunny, podobnie jak ćwiercśrodek typu kurs co 2 godziny.
Chyba na serio warto by pomyśleć o czymś takim jak tele-bus - niewielkie busiki (plus może wręcz 7-miejscowe osobówki) jeżdżące na zamówienie po dynamicznie dobranej trasie, dowożące do regularnej komunikacji. Podejrzewam, że przy krótkich trasach dałoby radę osiągnąć gwarancję dojazdu autobusu w 20-25 minut, a to już całkiem sensowna oferta (zwłaszcza zakładając, że zamawia się z wyprzedzeniem).
A takich odciętych obszarów z małym potencjałem przewozowym jest przecież więcej
Od wtorku były na przystankach adnotacje o likwidacji, wiec to nie jest tak jak napisali, że pan Antoni "rano z interneta się dowiedział, bo NIGDZIE nie było informacji"...
Ja uważam, że tam sens ma dowozówka, ale z równym godzinnym taktem (ala 90B). Np od 6 do 18 w robocze i to wystarczy tam całkowicie. 1 brygada busikowa to nie są duże koszta, a na 62 potwierdziło się to, co pisałem - przerwy po nawet 16-17 minut na pętlach... Tam 5 brygad spokojnie da radę obsłużyć stały takt 15, tę 6 możnaby dać jako tę dowozówkę do Pabianickiej
Ja uważam, że tam sens ma dowozówka, ale z równym godzinnym taktem (ala 90B). Np od 6 do 18 w robocze i to wystarczy tam całkowicie. 1 brygada busikowa to nie są duże koszta, a na 62 potwierdziło się to, co pisałem - przerwy po nawet 16-17 minut na pętlach... Tam 5 brygad spokojnie da radę obsłużyć stały takt 15, tę 6 możnaby dać jako tę dowozówkę do Pabianickiej
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
O ile trudno nie zgodzić się z Jordim, że sytuacja z 62 była komiczna, że autobus jeździł z taką samą częstotliwością (w tygodniu) po Demokratycznej i Ekonomicznej, to całkowite odcięcie tej drugiej ulicy od zbiorkomu też nie powinno mieć miejsca. Najciekawsze jest, że przy konsultacjach mówiono że chcą docierać ze zbiorkomem w nowe miejsca, właśnie w małe osiedla, a to co się teraz dzieje - całkowicie temu przeczy. Owszem, powinno się zabrać 62A z Ekonomicznej ale również powinno się mieszkańcom zapewnić inną linią, z odpowiednią dla tego rejonu częstotliwością (raz na godzinę przez cały tydzień, bo z kolei w weekendy kursowanie 62A to była również parodia zbiorkomu).
W Niemczech zdarzają się linie autobusowe obsługiwane, szczególnie w czasie najmniejszego zapotrzebowania, taksówkami. W ramach normalnego biletu komunikacji miejskiej. Natomiast za dopłatą (ustaloną odgórnie przez miasto) można poprosić o dowiezienie pod dom, czy w dowolnie inny wybrany punkt.px33 pisze:Chyba na serio warto by pomyśleć o czymś takim jak tele-bus - niewielkie busiki (plus może wręcz 7-miejscowe osobówki) jeżdżące na zamówienie po dynamicznie dobranej trasie, dowożące do regularnej komunikacji. Podejrzewam, że przy krótkich trasach dałoby radę osiągnąć gwarancję dojazdu autobusu w 20-25 minut, a to już całkiem sensowna oferta (zwłaszcza zakładając, że zamawia się z wyprzedzeniem).
A takich odciętych obszarów z małym potencjałem przewozowym jest przecież więcej
Często wygląda to tak, że jest rozkład jazdy, ale określone kursy wykonywane są tylko na zamówienie, i jeśli zgłoszą się tylko np. 4 osoby (albo mniej), to nie jest na trasę wysyłany autobus, tylko taksówka.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
62A jeździło co pół godziny, a 90B ma raptem 8 kursów dziennie (tylko w szczycie). Nikt nie narzeka na 90B, a linia ma obłożenie.szymon5444 pisze:Likwiduje się 62A, a pozostawia 90B na Rataja. Są równi i równiejsi? Patrzycie trochę przez pryzmat ładnie wyglądającego rozkładu jazdy, czy schematu tras, ale jednak pewna ilość mieszkańców z tego korzystała.