Rozkłady jazdy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Post autor: igor »

Czy ten rozkład 55 to tylko na wakacje, czy takt 20/30 minut jest na stałe? Na tę linię moim zdaniem częstotliwość bardzo kiepska, zwłaszcza teraz kiedy trasę skrócono i dużo ludzi będzie wybierało ją jako dowóz do 65 na lotnisko... Tymczasem czas oczekiwania na Pienistej na przesiadkę to od 15 do ponad 20 minut. Czy to na pewno wynik konsultacji społecznych? Obrazek Wcale nie zdziwiłbym się gdyby rozpoczęły się protesty mieszkańców okolic ulicy Pienistej.

Reszta w mojej opinii na +.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez igor, łącznie zmieniany 1 raz.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

igor pisze:Czy ten rozkład 55 to tylko na wakacje, czy takt 20/30 minut jest na stałe?
Nie byłbym taki pewien. Rozkłady wakacyjne dawniej miały termin obowiązywania od 1 lipca do 31 sierpnia. Po ZDiT wszystkiego można się spodziewać, a budżet nie jest z gumy.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Ja bym się lepszej nie spodziewał. Ważne, że linia dostała stały równy takt no i mimo wszystko będzie w powszednie kursować częściej, bo prócz 3 przerw 30 cały dzień ma 20-minutowy takt, a dziś normalnością są przerwy 25-30 minut (tylko parę kursów jest w odstępie 20-22 minut). Niby dodano tylko 2 kursy w robocze, ale są lepiej rozplanowane.

Bardziej bym się domagał taktu 15 cały dzień na 65, bo na jesieni w międzyszczycie co 20 może być ciasnota totalna...

Akurat rozkład jest w miarę skoordynowany na lotnisko. Czekanie od 3 do 13 minut w skrajnych przypadkach. w robocze. Wieczorem 7 lub 17 na przemian. W weekendy od 2 do 12 minut, a wieczorami 8. Nie jest źle.

Zobaczymy co nam dziś o zmianach powie prezydent i ZDIT, bo zaraz konferencja będzie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 3 razy.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Na 99 to jest w ogóle jakiś dziwny takt wprowadzony.

Szczyt poranny: co 15 minut
Międzyszczyt: co 20 minut
Wczesny szczyt popołudniowy: co 15 minut
Późny szczyt popołudniowy: co 10 minut
Wieczór: co 20 minut.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nowe tabliczki rozkładowe.

Projekt: http://uml.lodz.pl/get.php?id=19723
Wizualizacja: http://uml.lodz.pl/get.php?id=19724

Wygląda na to, że MPK planuje zrezygnować z różnych czasów przejazdu w zależności od godziny. Chyba że na rozkładach podawać będą średnie czasy, i te czasy będą się liczyć przy biletach, a w rzeczywistości czasy przejazdu będą takie jak obecnie.

Poza tym w szczycie nie będą podawane konkretne godziny odjazdu, tylko częstotliwość. Nie bardzo też widzę, jak oznaczane będą zjazdy do zajezdni i kursy o skróconej trasie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Kpc21 pisze:Wygląda na to, że MPK planuje zrezygnować z różnych czasów przejazdu w zależności od godziny.

Nareszcie.
Kpc21 pisze:Poza tym w szczycie nie będą podawane konkretne godziny odjazdu, tylko częstotliwość.

To według mnie dobre, ale to co widać na wizkach to przerost formy nad treścią. "Kursuje co" powinno być dla tylko takich częstotliwości gdzie ukazanie wszystkich minut wiązało się ze zmniejszeniem fontu. Także myślę, że musiałoby to być mniej niż 5 minut. Poza tym skąd mam wiedzieć kiedy to w końcu przyjedzie jeśli jest napisane "kursuje co 15 minut"? W takiej sytuacji powinni podać przynajmniej pierwszą godzinę powiedzmy 10:00,15,30,45 i dopiero "kursuje co 15 minut".

Poza tym zmiany fajne.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Kpc21 pisze:Nie bardzo też widzę, jak oznaczane będą zjazdy do zajezdni i kursy o skróconej trasie.
Też tego nie widzę. Tu powinno zostać po staremu, czyli normalny wypis godzin odjzdu. Ewentualnie można zaznaczyć kursy jednego wariantu tym samym kolorem i połączyć to z tabelką dojazdów. Ułatwiło by to odczyt, szczególnie jak mamy do czynienia z rozkładami takich linii jak np. 54(A), czy 99(A).

Ogólnie zgadzam się z pawlakiem. By nie było tak, że idzie się na przystanek i nie wie się za ile będzie tramwaj, powinna być zostawiona pierwsza linijka tych regularnych odjazdów, a dalej już "kursuje co... j/w"
Mateusz

EA-1 8-)
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Przy częstotliwościach 3-4 min to już realna godzina odjazdu wchodzi na 'tolerancję' to faktycznie można pomijać, ale przy większych raczej już nie.

Jest jeszcze jedna wada o której zapomniałem - czas przejazdu. Jeśli na wizce jest Piotrkowska Centrum to powinno tam się zaczynać od 0'. Kto będzie liczył czas przejazdu poprzez odejmowanie?
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Jordi pisze:No myślę, że w przyszłym tygodniu EI napisze "wielki lament mieszkańców", a to... 2-3 dziadków będzie, a nie masa mieszkańców...

A jednak są szybsi niż można by się spodziewać :D

http://www.expressilustrowany.pl/lodz/a/zlikwidowali-linie-62a-mieszkancy-sa-oburzeni-do-najblizszego-przystanku-maja-15-kilometra,10360104/
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Ręce opadają. Jeszcze jeden się zarzeka, że "nie było żadnych konsultacji, bo on o nich nie wiedział" XD

Ta będziemy dla kilkudziesięciu domów jednorodzinnych z maks 200-250 mieszkańcami mającymi w 80% samochody trzymać co 30 minut autobus, a okolice Demokratycznej (około 1500 mieszkańców) z Podstawówką, przedszkolem, zakładami pracy na 89/93 niech się cieszy, że cokolwiek ma.. . Obrazek Obrazek Obrazek

Dorwałbym tego Antoniego - o ile w ogóle istnieje...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jakkolwiek nieracjonalnym byłoby kierowanie połowy kursów przez małe osiedle, kiedy można je puścić przez większe, nie można też z dnia na dzień (te zmiany zostały zapowiedziane dla ludzi z 2-dniowym wyprzedzeniem!) odcinać jakiegoś terenu od komunikacji.
Pomysł rezygnacji z obsługi komunikacyjnej też nie jest zbyt fortunny, podobnie jak ćwiercśrodek typu kurs co 2 godziny.

Chyba na serio warto by pomyśleć o czymś takim jak tele-bus - niewielkie busiki (plus może wręcz 7-miejscowe osobówki) jeżdżące na zamówienie po dynamicznie dobranej trasie, dowożące do regularnej komunikacji. Podejrzewam, że przy krótkich trasach dałoby radę osiągnąć gwarancję dojazdu autobusu w 20-25 minut, a to już całkiem sensowna oferta (zwłaszcza zakładając, że zamawia się z wyprzedzeniem).
A takich odciętych obszarów z małym potencjałem przewozowym jest przecież więcej
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Od wtorku były na przystankach adnotacje o likwidacji, wiec to nie jest tak jak napisali, że pan Antoni "rano z interneta się dowiedział, bo NIGDZIE nie było informacji"...

Ja uważam, że tam sens ma dowozówka, ale z równym godzinnym taktem (ala 90B). Np od 6 do 18 w robocze i to wystarczy tam całkowicie. 1 brygada busikowa to nie są duże koszta, a na 62 potwierdziło się to, co pisałem - przerwy po nawet 16-17 minut na pętlach... Tam 5 brygad spokojnie da radę obsłużyć stały takt 15, tę 6 możnaby dać jako tę dowozówkę do Pabianickiej Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

O ile trudno nie zgodzić się z Jordim, że sytuacja z 62 była komiczna, że autobus jeździł z taką samą częstotliwością (w tygodniu) po Demokratycznej i Ekonomicznej, to całkowite odcięcie tej drugiej ulicy od zbiorkomu też nie powinno mieć miejsca. Najciekawsze jest, że przy konsultacjach mówiono że chcą docierać ze zbiorkomem w nowe miejsca, właśnie w małe osiedla, a to co się teraz dzieje - całkowicie temu przeczy. Owszem, powinno się zabrać 62A z Ekonomicznej ale również powinno się mieszkańcom zapewnić inną linią, z odpowiednią dla tego rejonu częstotliwością (raz na godzinę przez cały tydzień, bo z kolei w weekendy kursowanie 62A to była również parodia zbiorkomu).
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Od wtorku były na przystankach adnotacje o likwidacji
To to słynne długoterminowe planowanie? Podejrzewam, że ten pomysł był przyklepany co najmniej 2 tygodnie przed wprowadzeniem, więc na 7-10 dni przed zmianą można było powiesić kulturalne kartki z mapką dojścia do najbliższych przystanków.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

px33 pisze:Chyba na serio warto by pomyśleć o czymś takim jak tele-bus - niewielkie busiki (plus może wręcz 7-miejscowe osobówki) jeżdżące na zamówienie po dynamicznie dobranej trasie, dowożące do regularnej komunikacji. Podejrzewam, że przy krótkich trasach dałoby radę osiągnąć gwarancję dojazdu autobusu w 20-25 minut, a to już całkiem sensowna oferta (zwłaszcza zakładając, że zamawia się z wyprzedzeniem).
A takich odciętych obszarów z małym potencjałem przewozowym jest przecież więcej
W Niemczech zdarzają się linie autobusowe obsługiwane, szczególnie w czasie najmniejszego zapotrzebowania, taksówkami. W ramach normalnego biletu komunikacji miejskiej. Natomiast za dopłatą (ustaloną odgórnie przez miasto) można poprosić o dowiezienie pod dom, czy w dowolnie inny wybrany punkt.

Często wygląda to tak, że jest rozkład jazdy, ale określone kursy wykonywane są tylko na zamówienie, i jeśli zgłoszą się tylko np. 4 osoby (albo mniej), to nie jest na trasę wysyłany autobus, tylko taksówka.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Likwiduje się 62A, a pozostawia 90B na Rataja. Są równi i równiejsi? Patrzycie trochę przez pryzmat ładnie wyglądającego rozkładu jazdy, czy schematu tras, ale jednak pewna ilość mieszkańców z tego korzystała.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Walka jest o 62a z elementami trasy 75. A pod Rudzką Górą nie ma miejsca na pętlę? i 75 w paru kursach?
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Ta, może jeszcze przegubem, bo jest tam tyle miejsca do zawracania dla autobusu, że hej Obrazek. Albo na 75 puścmy Vera Obrazek.
Mateusz

EA-1 8-)
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Myślałem raczej o podkarczowaniu i przekopaniu okolic
Foremna-Starorudzka-Ekonomiczna-Sygnałowa. Jakiś łukowy placyk wystarczy.
75 to mało przegubów i sporo 12 metrowców.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Post autor: kuba_łódź »

szymon5444 pisze:Likwiduje się 62A, a pozostawia 90B na Rataja. Są równi i równiejsi? Patrzycie trochę przez pryzmat ładnie wyglądającego rozkładu jazdy, czy schematu tras, ale jednak pewna ilość mieszkańców z tego korzystała.
62A jeździło co pół godziny, a 90B ma raptem 8 kursów dziennie (tylko w szczycie). Nikt nie narzeka na 90B, a linia ma obłożenie.
ODPOWIEDZ