Rozkłady jazdy
Re: Rozkłady jazdy
Swoją drogą, ktoś w ZDiT pospieszył się z likwidacją kursów wysokopodłogowych - "czarne" kursy zostały już chyba tylko na 69, 76 i 80 i nie sądzę żeby było tego 15-18 brygad (czyli rozsądny plan na wysokopodłogowce, zakładając że obstawią też rezerwy).
I o ile próba nakłonienia MPK do jak najszybszego pożegnania wysokopodłogowców to bardzo słuszny pomysł, o tyle takie ograniczenie "czarnych" brygad spowoduje w obecnej sytuacji wysyp wysokiej podłogi na "nielegalnych" liniach na losowych brygadach (więc potencjalnie też długich). Może w ramach ograniczania szkodliwości lepiej wytypować do wysokiej podłogi szczytowe brygady na stosunkowo mocnych liniach (70, 86, może dodać wysokopodłogową wtyczkę na 98 w godzinach zmian, może nakłonić MPK do częściowej obsługi 57 z NS), tak żeby dopuścić te autobusy na ~20 brygadach.
I o ile próba nakłonienia MPK do jak najszybszego pożegnania wysokopodłogowców to bardzo słuszny pomysł, o tyle takie ograniczenie "czarnych" brygad spowoduje w obecnej sytuacji wysyp wysokiej podłogi na "nielegalnych" liniach na losowych brygadach (więc potencjalnie też długich). Może w ramach ograniczania szkodliwości lepiej wytypować do wysokiej podłogi szczytowe brygady na stosunkowo mocnych liniach (70, 86, może dodać wysokopodłogową wtyczkę na 98 w godzinach zmian, może nakłonić MPK do częściowej obsługi 57 z NS), tak żeby dopuścić te autobusy na ~20 brygadach.
Re: Rozkłady jazdy
W zasadzie to powinno się wrócić do obsługi mieszanej. NS przejęłyby obsługę szczytówek na mocnych liniach Limanki (57, 78, 96, 99), obsadzając je wysoką podłogą, a Limanka część całodniowych brygad z NS (chociażby z 69 czy 70). Oprócz tego należałoby zmienić w rozkładach oznaczenia kursów, tzn. na czerwono zaznaczać kursy wysokopodłogowe, bo to już 2016, a nie 1999, i w taborze autobusowym przeważają niskopodłogowce.
Re: Rozkłady jazdy
Może nie na czerwono, trzeba by użyć jakiegoś innego koloru (ciemnoniebieskiego?), bo czerwony jednak przez te kilkanaście lat wbił się jako oznaczenie niskiej podłogi.
Co do twojego pomysłu z mieszaniem - nie można tego zrobić aż tak mocno, bo obie zajezdnie powinny mieć w miarę wyrównaną ilość prac i jednak mieć trochę prac szczytowych żeby móc tam wstawiać pojazdy, które wymagają jakiejś obsługi (przeglądu, pomniejszej naprawy, dokładnego czyszczenia) w ciągu dnia - wtedy mogą np. zrobić pół krótkiej pracy i potem zostać oddane obsłudze. Ale jakieś roszady są potrzebne - aż się prosi żeby wrzucić na Limanowskiego te brygady 65, które zjeżdżają po wydłużonej trasie, w dodatku z mylącym oznaczeniem.
Co do twojego pomysłu z mieszaniem - nie można tego zrobić aż tak mocno, bo obie zajezdnie powinny mieć w miarę wyrównaną ilość prac i jednak mieć trochę prac szczytowych żeby móc tam wstawiać pojazdy, które wymagają jakiejś obsługi (przeglądu, pomniejszej naprawy, dokładnego czyszczenia) w ciągu dnia - wtedy mogą np. zrobić pół krótkiej pracy i potem zostać oddane obsłudze. Ale jakieś roszady są potrzebne - aż się prosi żeby wrzucić na Limanowskiego te brygady 65, które zjeżdżają po wydłużonej trasie, w dodatku z mylącym oznaczeniem.
Re: Rozkłady jazdy
Oczywiście nie myślę o przerzuceniu obsługi całego szczytu na NS - ale po kilka najkrótszych prac, czemu nie ?
Ciemnoniebieski to zły pomysł, takie oznaczenie musi rzucać się w oczy - może lepiej oznaczyć wysokopodłogowe kursy negatywem, tzn. białe litery w czarnym prostokącie ?
Ciemnoniebieski to zły pomysł, takie oznaczenie musi rzucać się w oczy - może lepiej oznaczyć wysokopodłogowe kursy negatywem, tzn. białe litery w czarnym prostokącie ?
Re: Rozkłady jazdy
Czy tylko wydaje mi się, czy spadła częstotliwość kursowania linii 53/53A i 58/58A od 11.12?
Re: Rozkłady jazdy
To zależy w sumie. Jeśli jadę z mojego miejsca zamieszkania w stronę miasta, to jestem świadkiem spiep**enia rozkładu, jednakże z Dworca to nawet jakoś wygląda, choć przyznam, że wytaktowane były kursy linii 53/53A przed otwarciem Fabrycznego, i po prostu było lepiej.
Re: Rozkłady jazdy
Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu od dnia 18 lutego 2017 r. ulegnie zmianie, w soboty i niedziele, rozkłady jazdy autobusów linii: 53, 53A.
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholeme ... leId=15876
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholeme ... leId=15876
Re: Rozkłady jazdy
Znowu rozbicie wariantów w rozkładach na stronie MPK, tym razem linie 90, 90A, 90B.
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Rozkłady jazdy
Bo ktoś zapomniał ręcznie to zrobić co taka wspaniała aplikacja jak Busman powinna to wykonać z automatu.
Re: Rozkłady jazdy
Busman nie ma z tym błędem na stronie nic wspólnego.STUDI pisze:Bo ktoś zapomniał ręcznie to zrobić co taka wspaniała aplikacja jak Busman powinna to wykonać z automatu.
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Mark Twain
Re: Rozkłady jazdy
Czyżby? Czyli rozkłady pracownicy ręcznie klepią w Wordpadzie czy innym edytorze tekstów do wstawienia na stronę www, do wydrukowania dla umieszczenie przystanków? No to jeszcze lepiej jest jak nie jest on używany w ogóle do rozkładów jazdy to po co był kupiony?.mig pisze: Busman nie ma z tym błędem na stronie nic wspólnego.
Re: Rozkłady jazdy
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Rozkłady jazdy
Są pierwsze rozkłady nowej siatki.
http://gminanowosolna.pl/artykuly/pokaz ... -nowosolna
http://gminanowosolna.pl/artykuly/pokaz ... -nowosolna
Re: Rozkłady jazdy
Ale w starym wyglądzie. Nie wprowadzili jeszcze tego nowego do Busmana?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Rozróżniasz sporządzanie rozkładów od ich publikacji czy jest to dla ciebie to samo?STUDI pisze:Czyżby? Czyli rozkłady pracownicy ręcznie klepią w Wordpadzie czy innym edytorze tekstów do wstawienia na stronę www, do wydrukowania dla umieszczenie przystanków? No to jeszcze lepiej jest jak nie jest on używany w ogóle do rozkładów jazdy to po co był kupiony?.mig pisze: Busman nie ma z tym błędem na stronie nic wspólnego.
Re: Rozkłady jazdy
Gdyby Busman działał prawidłowo i był poprawnie używany, to by dbał (pomagał zadbać) zarówno o dobre ułożenie rozkładu, jak i o jego publikację.
Żyjemy w XXI wieku!
Żyjemy w XXI wieku!
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Odnosiłem się do konkretnego przypadku opisanego powyżej. Może taka funkcja jest ale MPK woli używać swojego narzędzia? Jak zwykle najwięcej do powiedzenia nt. Busmana mają ci, którzy go na oczy nie widzieli...
Re: Rozkłady jazdy
Tak, bo w XXI wieku aplikacja jako kompleksowe rozwiązanie informatycznie ma zapewnić i jedno i drugie i jeszcze wiele z tego co tu nie wymieniłeś, bo to nie lala 80-te XX wieku. Powiedzmy szczerze , że taki model tworzenia oprogramowania jako systemu jest "stosowany" od praktycznie ćwierćwiecza z zdecydowanie od kilkunastu lat, ale po Twoim poście jak widać do twórców Busmana ten trend jeszcze nie dotarł.mig pisze: Rozróżniasz sporządzanie rozkładów od ich publikacji czy jest to dla ciebie to samo?
Jeszcze raz powtórzę PROCES ułożenie rozkładów to dopasowanie liczby kursów, brygad, tras zjazdowych, postojów, skorelowanie przesiadek łącznie z wygenerowaniem całej warstwy prezentacji począwszy do kartek z odjazdami na przystankach, przez stronę internetowa oraz liczne zestawienia obsad taborowych, wielkości taboru, zmian prowadzących pojazdy itd. Mówimy o PROCESIE jako całości. Na dodatek po to są komputery aby dokonać CĄŁOŚCIOWEJ analizy i optymalizacji. Bez tego to sprowadzenie komputera tylko do roli edytora nie ma żadnego sensu bowiem niepotrzebnie generuje dodatkową prace przeklepywania danych.
Ty zaś jedynie skupiasz się na zbiorze licznych rozłącznych zadań elementarnych których oprogramowaniem wg Ciebie nie ma możliwości scalenia w jeden proces. Ba nawet nie ma próby spięcia tego w jakąś całość co widać przy każdym komunikacie publikowanym na stornie MPK Łódź.
Od strony operatora to wymagane będzie określenie posiadanej liczby taboru, pracowników oraz nanoszenie korekt dt. potoków pasażerów. Normlanie takie korekty będą minimalne. Najgorzej to początek. Zakodowanie mapy miasta, ulic z ich parametrami, torów to też jest dość proste zagadnienie łatwe do realizacji. Określmy warunki brzegowe a komputer ma zaproponować warianty z rożną oceną "optymalności" (szczegółowe raporty) po zatwierdzeniu jednego z nich z automatu ma się wykonać reszta - czyli "prezentacja".
Nawet przebiegi tras powinny być wygenerowane automatycznie - bo może się okazać iż będzie można zaoszczędzić na obsadzie taborowej / kadrowej wprowadzając zmiany tras podczas wyliczania najbardziej optymalnego układu siatka połączeń / rozkłady jazdy.
Nawet okresowa zmiana rozkładów bo awaria pozwoli wygenerować zmiany rozkładów, które nie będą tak ja zwykle dotąd kolejnymi muchowozami jadącymi stadem bo przecież wg ZDiT/MPK dokładamy jedynie zetkę która obędzie odjeżdżać z inna linia o tych samych godzinach a pomiędzy jak zwykle 20 minut nic pomijając iż trasa odcięta od pobliskiego głównego ciągu ułatwiającego dojazd i tak utrudniony objazdami
Najważniejszym i najistotniejszym jest efekt działania. To widać.mig pisze:Odnosiłem się do konkretnego przypadku opisanego powyżej. Może taka funkcja jest ale MPK woli używać swojego narzędzia? Jak zwykle najwięcej do powiedzenia nt. Busmana mają ci, którzy go na oczy nie widzieli...
Re: Rozkłady jazdy
Nie trzeba widzieć programu, by wiedzieć, jakie wymogi taki program powinien spełniać.mig pisze:Jak zwykle najwięcej do powiedzenia nt. Busmana mają ci, którzy go na oczy nie widzieli...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Jak można się było spodziewać, przy tak dużej ilości zmian rozkładów nie obyło się bez błędów na stronie MPK.
Zauważone na tą chwilę.
74A/B; wchodząc w linię 74A wyświetla się lista przystanków 74B, po wejściu w dany przystanek jest już normalnie 74A. I adekwatnie w 74B. Dosyć uciążliwe, przy sprawdzaniu rozkładów na Złotnie.
87A/B; na przystankach z Żubardzia na Smutną/Telefoniczną widnieje u góry trasa odwrotna, ze Smutnej/Telefonicznej na Żubardź. Na przystankach w drugim kierunku, czyli w kierunku Żubardzia, sytuacja odwrotna. Trasa z Żubardzia na Smutną/Telefoniczną. Przystanki w czasach dojazdowych ok.
Zauważone na tą chwilę.
74A/B; wchodząc w linię 74A wyświetla się lista przystanków 74B, po wejściu w dany przystanek jest już normalnie 74A. I adekwatnie w 74B. Dosyć uciążliwe, przy sprawdzaniu rozkładów na Złotnie.
87A/B; na przystankach z Żubardzia na Smutną/Telefoniczną widnieje u góry trasa odwrotna, ze Smutnej/Telefonicznej na Żubardź. Na przystankach w drugim kierunku, czyli w kierunku Żubardzia, sytuacja odwrotna. Trasa z Żubardzia na Smutną/Telefoniczną. Przystanki w czasach dojazdowych ok.
Mateusz
EA-1
EA-1