Rozkłady jazdy
Re: Rozkłady jazdy
^^ Nie wierzę, że wyjazdu porannego z zajezdni nie można jakoś sensownie ustawić.
My tu nie wymagamy równego rozkładu o 13-14, czy 18 jak są zjazdy, bo to na ogół jest sensownie zrobione. Rano na niektórych liniach jest porażka i taki jest fakt, że w 5 minut są 2 kursy, a potem 30 nic nie jedzie często pół miasta, bo jak dojazd to kilka przystanków to idzie to przeżyć - tu chodzi głównie o dojazdy zajmujące 2/3 trasy danej linii.
My tu nie wymagamy równego rozkładu o 13-14, czy 18 jak są zjazdy, bo to na ogół jest sensownie zrobione. Rano na niektórych liniach jest porażka i taki jest fakt, że w 5 minut są 2 kursy, a potem 30 nic nie jedzie często pół miasta, bo jak dojazd to kilka przystanków to idzie to przeżyć - tu chodzi głównie o dojazdy zajmujące 2/3 trasy danej linii.
Re: Rozkłady jazdy
No, ale nie wierzę, ze nie da się przesunąć rozkładów jazdy chociaż o te +/- 10min, bo już nawet to by dawało większy sens. To niech sobie te 10min postoi dłużej po dojeździe na krańcówkę jesli to może coś pomóc.szymon5444 pisze:Dla Was rozkład jazdy, to tylko godziny odjazdów, które muszą być ładnie zestawione, a nie bierzecie pod uwagę czegoś takiego jak to, że rozkłady jazdy robi się w taki sposób, żeby na przykład realizacja zadań przewozowych była przez dwóch prowadzących, a nie dzielenia na trzech tym bardziej jak ludzi brakuje, żeby zamknąć rozkład w taki sposób, żeby zmiany odbywały się w sensownych miejscach, a nie gdzieś daleko, dokąd pracownicy mieliby problem z dojazdem czy wreszcie to, że nie można każdej linii na każdym ciągu z innymi zawsze dobrze ustawić.
Przypominam, ze Miasto Łódź płaci za te wszystkie kursy, więc ma prawo wymagać by miały sens, a nie by woziły powietrze, a jeśli to pracownik jest ważniejszy to należy renegocjować umowe i zrobic tak by wyjazdy z zajezdni były tylko w części opłacane przez UMŁ. Reszte kosztów niech bierze na siebie MPK.
Co więcej MPK może też zmienić przydział taboru do zajezdni i np. niech cześć 13 będzie częściowo z ET1, a 5 z ET2 (losowo wybrałem). W ten oto sposób tez można zmniejszyć problem rozkładów trochę.
Re: Rozkłady jazdy
Czy to nie jest przerzucanie pieniędzy z kieszeni do kieszeni?należy renegocjować umowe i zrobic tak by wyjazdy z zajezdni były tylko w części opłacane przez UMŁ
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Nie do końca, bo jednak wtedy ZDiT ma tych pieniędzy trochę więcej i może je wykorzystać na inne rzeczy. MPK za to tych pieniędzy nie ma.
To tak jakbyś miał firmę i mógłbyś zabrać X mln z działu produkującego laptopy do działu produkującego zegarki. Niby przerzucasz "swoje" pieniądze, ale no jednak to nie jest dokładnie to samo.
Teoretycznie wtedy MPK może sobie zarządać przy innej umowie większych stawek za wkm, ale wtedy można sie zastanowić czy nie lepiej w takim razie wywalić częściowo MPK z obsługi autobusów. Na SSC już ktoś wykazał, ze mamy jedne z wyższych stawek, a Warszawa w troszkę wyższej cenie ma hybrydy. MPK, więc nie mogłoby aż tak podskakiwać, bo też mają do utraty sporo miejsc pracy, a po wyborach kolejne dopiero za 5 lat, więc jest czas na niepopularne lub budzące protesty decyzje (a że Hanka ma dobry PR to nie tak łatwo ludzi do niej zniechęcić).
To tak jakbyś miał firmę i mógłbyś zabrać X mln z działu produkującego laptopy do działu produkującego zegarki. Niby przerzucasz "swoje" pieniądze, ale no jednak to nie jest dokładnie to samo.
Teoretycznie wtedy MPK może sobie zarządać przy innej umowie większych stawek za wkm, ale wtedy można sie zastanowić czy nie lepiej w takim razie wywalić częściowo MPK z obsługi autobusów. Na SSC już ktoś wykazał, ze mamy jedne z wyższych stawek, a Warszawa w troszkę wyższej cenie ma hybrydy. MPK, więc nie mogłoby aż tak podskakiwać, bo też mają do utraty sporo miejsc pracy, a po wyborach kolejne dopiero za 5 lat, więc jest czas na niepopularne lub budzące protesty decyzje (a że Hanka ma dobry PR to nie tak łatwo ludzi do niej zniechęcić).
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Re: Rozkłady jazdy
Nie wiem czy to bardziej pasuje tu czy do Przystanków, ale wina leży bardziej po stronie rozkładów, bo nawet na mapce infograficznej przystanek jest oznaczony wg obecnego stanu
Problem z linią Z3. W rozkładzie w stronę Marysina Warszawskiej (a tak naprawdę Rogów) ma ona przystanek na Inflancka-r. Powstańców 1863r. (0208) - ten stały dla linii 81, za skrzyżowaniem z Łagiewnicką, natomiast prawdziwy przystanek to tymczasowy słupek przystankowy na Łagiewnickiej przed skrzyżowaniem z Inflancką.
Kto dopuścił do takiego bubla?
Może komuś się nie chciało wgrywać do bazy nowego przystanku, ale nie powinno dochodzić do takich sytuacji.
Problem z linią Z3. W rozkładzie w stronę Marysina Warszawskiej (a tak naprawdę Rogów) ma ona przystanek na Inflancka-r. Powstańców 1863r. (0208) - ten stały dla linii 81, za skrzyżowaniem z Łagiewnicką, natomiast prawdziwy przystanek to tymczasowy słupek przystankowy na Łagiewnickiej przed skrzyżowaniem z Inflancką.
Kto dopuścił do takiego bubla?
Może komuś się nie chciało wgrywać do bazy nowego przystanku, ale nie powinno dochodzić do takich sytuacji.
Re: Rozkłady jazdy
W rozkładzie jest dobrze. Autobus Z3 ma przystanek na Inflanckiej. Zgodnie z komunikatem autobus zatrzymuje się na wszystkich istniejących przystankach. Tymczasowy przystanek na Łagiewnickiej przed Rondem jest dla 65 i N2 w miejsce tego zawieszonego na czas robót, który był tam w PAT.
Treść komunikatu MPK: http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholeme ... leId=19914
Treść komunikatu MPK: http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholeme ... leId=19914
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Re: Rozkłady jazdy
Ach, to w ten sposób. No dobra, dzięki.
Tak czy siak, w gablocie przystanku na Inflanckiej brakowało rozkładu Z3 (dziś już widziałem, że jest), więc jednak i tak wyniknęły jakieś korzyści z mojej wiadomości do ZDiTu.
Kurde, no głupio mi, bo w ten sposób nie pomyślałem.
Tak czy siak, w gablocie przystanku na Inflanckiej brakowało rozkładu Z3 (dziś już widziałem, że jest), więc jednak i tak wyniknęły jakieś korzyści z mojej wiadomości do ZDiTu.
Kurde, no głupio mi, bo w ten sposób nie pomyślałem.
Re: Rozkłady jazdy
Nowy rozkład 11AB przewiduje także brygady niskie na wariancie skróconym. NF6D?
Re: Rozkłady jazdy
^^A nie po prostu mieszane? Wcześniej tak było.
Re: Rozkłady jazdy
Wcześniej tylko 1 kółko 11A było na niskim, teraz jest zdecydowanie więcej.
Re: Rozkłady jazdy
No skoro linia będzie skrócona do Pl. Niepodległości to brygady mogą być mieszane i Pesa czy Citek może raz jeździć do Ikei, a innym kółkiem do PLN.
-
- Megagaduła
- Posty: 2387
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
A to ciekawe. Mam tylko nadzieję, że nie skończy się to na tym, że na 11B Konstal będzie się pojawiał regularnie Będąc wiernym fanem niskiej 11B mogę być zawiedzonyKuba pisze:No skoro linia będzie skrócona do Pl. Niepodległości to brygady mogą być mieszane i Pesa czy Citek może raz jeździć do Ikei, a innym kółkiem do PLN.
Re: Rozkłady jazdy
http://tvtoya.pl/news/show/19839
Na 14 będą Konstale (szkoda, ze nie GT8N jako rekompensata). Co z 7 Pesami? Ustalenia trwają, prezes nie wyobraża sobie by stały w zajezdni. Ale prezes sobie wyobrażał Swingi na Kilina-Przybyszewskiego, więc cóż...
Wg mnie rozwiązanie ejst proste:
10AB - 20 Swing '15 (6 min)
11B - 9 Tramicus+ 4 CR (12 min)
12 - 7 (docelowo* 12) Swing '18 + 3 NF6D (docelowo 12 min) - obsługiwane są dwa dworce Kaliski i Fabryczny (+w pewnym sensie ŁKA Stoki)
17 - 7 CR (24 min)
Jeśli by nie chcieli na 17 tych CR to dać je na 11A.
Zostaje w każdym razie 5 CR, 2 Swingi '15, 1 NF6D (+kolejne) to można albo dorzucić do 17/11A albo w ostateczności dac na szczytowa 18. To chyba takie realne opcje.
*bo do połowy października mają być wszystkie
Na 14 będą Konstale (szkoda, ze nie GT8N jako rekompensata). Co z 7 Pesami? Ustalenia trwają, prezes nie wyobraża sobie by stały w zajezdni. Ale prezes sobie wyobrażał Swingi na Kilina-Przybyszewskiego, więc cóż...
Wg mnie rozwiązanie ejst proste:
10AB - 20 Swing '15 (6 min)
11B - 9 Tramicus+ 4 CR (12 min)
12 - 7 (docelowo* 12) Swing '18 + 3 NF6D (docelowo 12 min) - obsługiwane są dwa dworce Kaliski i Fabryczny (+w pewnym sensie ŁKA Stoki)
17 - 7 CR (24 min)
Jeśli by nie chcieli na 17 tych CR to dać je na 11A.
Zostaje w każdym razie 5 CR, 2 Swingi '15, 1 NF6D (+kolejne) to można albo dorzucić do 17/11A albo w ostateczności dac na szczytowa 18. To chyba takie realne opcje.
*bo do połowy października mają być wszystkie
Re: Rozkłady jazdy
Na razie chyba wypadałoby dopilnować żeby 10 i 11 wychodziły w całości niskie, bo jak wiemy z tym jest różnie...
Re: Rozkłady jazdy
No jasne, ale Swingi ;18 nie pojawią się ani na 10 ani na 11, bo podobno musi być to linia, która łączy stacje kolejowe. Tyko 12 i 18 spełniają ten warunek, chyba ze da się to tymczasowo zmienić. Zobaczymy.
Re: Rozkłady jazdy
Linia 10 też przejeżdża obok dwóch dworców - Widzew i Kaliski ale w przypadku Widzewa od przystanku do dworca dzieli około 500 metrów.
Pesy i tak się nie nadawały na torowisko na Śmigłego-Rydza po za tym trasa W-Z ma tramwaje niskopodłogowe co 6 minut co jest wystarczające.
Pesy i tak się nie nadawały na torowisko na Śmigłego-Rydza po za tym trasa W-Z ma tramwaje niskopodłogowe co 6 minut co jest wystarczające.
Re: Rozkłady jazdy
Podobno Swingi z 14 idą na 12, Citki z 12 idą na 15 Na 11A stopniowo ma iść coraz więcej Bogestr.
75C to aż dwie nowe brygady, żeby dać takt 12/20, 15/20 i 20 na wspólnym odcinku. Czyli wychodzi na to, że w robocze C będzie w międzyszczycie i wieczorami, a w weekendy cały dzień. Szkoda tylko, że to będzie oznaczać rozwalenie równego taktu od Gojawiczyńskiej do Siostrzanej...
75C to aż dwie nowe brygady, żeby dać takt 12/20, 15/20 i 20 na wspólnym odcinku. Czyli wychodzi na to, że w robocze C będzie w międzyszczycie i wieczorami, a w weekendy cały dzień. Szkoda tylko, że to będzie oznaczać rozwalenie równego taktu od Gojawiczyńskiej do Siostrzanej...
-
- Megagaduła
- Posty: 2387
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
Nie chcąc karmić OT, to wydaje mi się, że po powrocie 17 to ona powinna dostać Citki z 12, chyba, że dojdzie do takiej sytuacji, że 17 wróci ponownie na full-chocianowickiej obsadzie. Oczywiście powrót M8CNa na Politechniki jest póki co nierealny Więc nie ma co marzyć o obfitym nakarmieniu niską podłogą na kolorze różowymJordi pisze:Podobno Swingi z 14 idą na 12, Citki z 12 idą na 15 Na 11A stopniowo ma iść coraz więcej Bogestr.
I jeszcze jedno:
Jeśli 16 nie ma gdzie wysłać, to ja bym widział ją nadal na Ikei, ale ze wspomaganiem przez 17 (można zrobić dwa warianty: 17A do RLL i 17B do Ikei - łączny takt 12 minut). Tylko wtedy pytanie, jak 17A będzie skorelowana rozkładowo z 16. Musi być maksymalnie 2 minuty odstępu - choć jest duże ryzyko, że przy utrudnieniach typu korki pasażerowie 17A mogliby i tak nie zdążyć na 16.
Re: Rozkłady jazdy
Jestem zdziwiony ze CR na 15, a nie 17 no ale jeśli da się pp Rzgowskiej jeździć to niech jeżdżą, choć to trochę żenujące że zabrano z 15 tramwaje kilka lat temu, bo stan torów był zły, a teraz nagle jest dobry. Po co takie bzdurne argumenty dawno i ile takich sytuacji jeszcze jest?
-
- Megagaduła
- Posty: 2387
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
Swoją drogą, że teraz póki co nie ma 17, więc względnie najlepiej jest rzeczywiście na 15. Jednak gdyby po powrocie 17 CRy przeszły właśnie tam i zniknęły ze Rzgowskiej, raczej nie zdziwiłbym się.