Rozkłady jazdy
Re: Rozkłady jazdy
Nie ma co szukać winy w rozkładach. Po prostu jeśli z Widzewa-Wsch do Dw. Fabrycznego są trzy linie, chociaż wystarczała jedna, to będą pustki i tyle. Linia 8 od r. Inwalidów do Lodowej nigdy nie miała powalających potoków, większość pasażerów wysiada przy Wujaka, do r. Sybiraków teżtrochę jedzie, ale już jest sporo wolnych miejsc siedzących (w popołudniowym szczycie) a na Przybyszewskiego to dosłownie pojedyncze sztuki. Odstęp 4 minuty przy takcie co 12 minut to też żadna tragedia, bo na Piłsudskiego-Rokicińskiej trzeba sensownie wytaktować 5 linii, więc nie oczekujmy cudów.
Re: Rozkłady jazdy
A jak ktoś obserwował może napełnienia po paru dniach?
Bo ja znowu trafiłem na godzinę ok 12 więc pusto, ale wtedy to na wielu liniach jest pusto. Ciekawe czy w szczycie jest inaczej, bo jeśli też pusto to może lepiej skrócić jedna linie na Radiostacje lub w ostateczności na Widzew Stadion, bo po co wozić powietrze przez długi odcinek.
Bo ja znowu trafiłem na godzinę ok 12 więc pusto, ale wtedy to na wielu liniach jest pusto. Ciekawe czy w szczycie jest inaczej, bo jeśli też pusto to może lepiej skrócić jedna linie na Radiostacje lub w ostateczności na Widzew Stadion, bo po co wozić powietrze przez długi odcinek.
Re: Rozkłady jazdy
Podobno od września 7 wraca na trasę z Kozin do placu Niepodległości. Tak podaję Wyborcza.
A podobno na Piotrkowskiej nie ma miejsca na kolejną linie, a tu da się.
A podobno na Piotrkowskiej nie ma miejsca na kolejną linie, a tu da się.
Re: Rozkłady jazdy
Ciekawe, gdzie ją upchną na pl. Niepodległości, jak tam 11A i 41nowy1212 pisze:Podobno od września 7 wraca na trasę z Kozin do placu Niepodległości. Tak podaję Wyborcza.
A podobno na Piotrkowskiej nie ma miejsca na kolejną linie, a tu da się.
Re: Rozkłady jazdy
I kolejny fragment
"Jeszcze więcej zmian zostanie wprowadzonych w poniedziałek (3 września). Trasa tramwajów linii 16 zostanie wydłużona z dworca Łódź Żabieniec na Teofilów. Piętnastka powróci na Stoki. Linia nr 17, z której korzystają głównie studenci, wróci natomiast w październiku. Pasażerów MPK powinno ucieszyć również to, że komunikacja miejska będzie jeździć o wiele częściej niż latem.
– Przede wszystkim dotyczy to linii nr 10, która od poniedziałku będzie kursowała z częstotliwością sześć minut [wraca wariant A do Andrzejowa (to dopiero nowość ), wariant B ma jeździć do Della – przyp. red.]. Reszta tramwajów co 12 minut – mówi Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu. – Zdecydowana większość autobusów również wróci do przedwakacyjnych rozkładów.
Dodaje również, że jest szansa na to, że także uruchomiona po rozpoczęciu przebudowy linia Z13 będzie kursować częściej. – Będziemy sprawdzać, czy jest możliwość zwiększenia częstotliwości autobusu Z13. Widzę pewne rezerwy, jeżeli tylko uda nam się to odpowiednio ułożyć w rozkładzie, to też chcielibyśmy, że kursował część – mówi Sobieraj."
"Zdecydowana większość autobusów również wróci do przedwakacyjnych rozkładów." - czyli już cięcia, które oczywiście nie będą ppo jakimś czasie zmienione. Wygaszania popytu ciąg dalszy.
"Jeszcze więcej zmian zostanie wprowadzonych w poniedziałek (3 września). Trasa tramwajów linii 16 zostanie wydłużona z dworca Łódź Żabieniec na Teofilów. Piętnastka powróci na Stoki. Linia nr 17, z której korzystają głównie studenci, wróci natomiast w październiku. Pasażerów MPK powinno ucieszyć również to, że komunikacja miejska będzie jeździć o wiele częściej niż latem.
– Przede wszystkim dotyczy to linii nr 10, która od poniedziałku będzie kursowała z częstotliwością sześć minut [wraca wariant A do Andrzejowa (to dopiero nowość ), wariant B ma jeździć do Della – przyp. red.]. Reszta tramwajów co 12 minut – mówi Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu. – Zdecydowana większość autobusów również wróci do przedwakacyjnych rozkładów.
Dodaje również, że jest szansa na to, że także uruchomiona po rozpoczęciu przebudowy linia Z13 będzie kursować częściej. – Będziemy sprawdzać, czy jest możliwość zwiększenia częstotliwości autobusu Z13. Widzę pewne rezerwy, jeżeli tylko uda nam się to odpowiednio ułożyć w rozkładzie, to też chcielibyśmy, że kursował część – mówi Sobieraj."
"Zdecydowana większość autobusów również wróci do przedwakacyjnych rozkładów." - czyli już cięcia, które oczywiście nie będą ppo jakimś czasie zmienione. Wygaszania popytu ciąg dalszy.
Re: Rozkłady jazdy
Tramwaj do Andrzejowa Szybko rozbudowuje się ta nasza sieć.
Coś musi być obcięte, skoro na chwilę obecną mamy 4 linie zastępcze, i stać nas na 3 linie tramwajowe co 12 minut w relacji Widzew-DŁF...
Coś musi być obcięte, skoro na chwilę obecną mamy 4 linie zastępcze, i stać nas na 3 linie tramwajowe co 12 minut w relacji Widzew-DŁF...
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
Tylko niech spróbują, aby 17 nie była od 1.10., to dżob gwarantowany A ogólnie to trochę propaganda z tym, że z 17 korzystają głównie studenci bo bywały lepsze potoki od 11B. A swoją drogą jest tak zwana druga sesja, więc nie miałbym za złe, gdyby 17 była przynajmniej do RLL No ale cóż, oszczędności są najważniejsze
Re: Rozkłady jazdy
W tym roku mają ułatwione zadanie, bo Polibuda akurat nietypowo 1.10 rozpoczyna zajęciaTramMomentyStudenta pisze:Tylko niech spróbują, aby 17 nie była od 1.10.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
Nie wiem, czy nietypowo, bo na razie planuje się, aby również w '19 r. zacząć 1.10., tyle że to już będzie wtorek. No ale to już nie w tym temacieKpc21 pisze:W tym roku mają ułatwione zadanie, bo Polibuda akurat nietypowo 1.10 rozpoczyna zajęciaTramMomentyStudenta pisze:Tylko niech spróbują, aby 17 nie była od 1.10.
Re: Rozkłady jazdy
Typowo to jest tak, żeby był pełny tydzień
Ale może potem jakoś w roku akademickim wypada im nadmiarowy poniedziałek i stąd chcą zacząć znów 1.10.
Tak czy inaczej, pora kończyć OT.
Ale może potem jakoś w roku akademickim wypada im nadmiarowy poniedziałek i stąd chcą zacząć znów 1.10.
Tak czy inaczej, pora kończyć OT.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
No da się, tylko już dziś bez tej siódemki są zatory w popołudniowym szczycie. Będą 33 kursy na godzinę na ulicy naszpikowanej światłami i z pojedynczymi przystankaminowy1212 pisze:Podobno od września 7 wraca na trasę z Kozin do placu Niepodległości. Tak podaję Wyborcza.
A podobno na Piotrkowskiej nie ma miejsca na kolejną linie, a tu da się.
Szykujmy się na większe opóźnienia na ŁTR.
A brak 17 i wciskanie tej pustej 16 Pabianickiej uważam za paranoję miesiąca... Ewidentne oszczędności. Niech 15 teraz zawieszą, a 16 na Kurczaki jak tak bardzo ktoś tam lobbuje za tą linią z Polibudy na Kaliski
No i po co Z13 częściej? To ma conajwyżej przeciętne napełnienia...
Re: Rozkłady jazdy
Znów jakieś dziwne zmiany
- Linia 7 na Piotrkowskiej jeszcze się wciśnie ale na Placu Niepodległości mam wątpliwości bo 11A i 41 przeważnie mają postój co najmniej 12 minutowy po za tym dlaczego nie Przybyszewskiego do Śląskiej? Ludzie chętnie korzystali z tramwaju na tej części Dąbrowy to można byłoby jakoś zrekompensować brak 13, tylko tramwaj musiałby być częściej jak co 24 minuty.
- Linia 16 - pewnie nie mieli pomysłu gdzie ją przetrasować i zostawiają do Ikei ale w końcu 17 wróci, więc ciekawe co wymyślą z 16
- Linia Z13 zamiast częściej lepiej jakby pojechała do Fabrycznego
Co do oszczędności to jest skąd brać wystarczy skrócić 4 i 13 bo na Widzewie nie mają za dużych napełnień.
- Linia 7 na Piotrkowskiej jeszcze się wciśnie ale na Placu Niepodległości mam wątpliwości bo 11A i 41 przeważnie mają postój co najmniej 12 minutowy po za tym dlaczego nie Przybyszewskiego do Śląskiej? Ludzie chętnie korzystali z tramwaju na tej części Dąbrowy to można byłoby jakoś zrekompensować brak 13, tylko tramwaj musiałby być częściej jak co 24 minuty.
- Linia 16 - pewnie nie mieli pomysłu gdzie ją przetrasować i zostawiają do Ikei ale w końcu 17 wróci, więc ciekawe co wymyślą z 16
- Linia Z13 zamiast częściej lepiej jakby pojechała do Fabrycznego
Co do oszczędności to jest skąd brać wystarczy skrócić 4 i 13 bo na Widzewie nie mają za dużych napełnień.
Re: Rozkłady jazdy
A nie można połączyć 7 i 11A tak, żeby miały wspólne brygady?
Albo - połączenie 7 z 41 fizycznie w jedną linię. To jest 41 z Pabianic po dojechaniu do pl. Niepodległości nie zjeżdża na pętlę, tylko zmienia oznaczenia i kontynuuje jazdę jako 7 na Koziny i to samo robi połowa kursów 7 (gdyby miało być co 12 minut, a jak co 24, to wszystkie) w kierunku przeciwnym.
Albo - połączenie 7 z 41 fizycznie w jedną linię. To jest 41 z Pabianic po dojechaniu do pl. Niepodległości nie zjeżdża na pętlę, tylko zmienia oznaczenia i kontynuuje jazdę jako 7 na Koziny i to samo robi połowa kursów 7 (gdyby miało być co 12 minut, a jak co 24, to wszystkie) w kierunku przeciwnym.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Po co w ogóle puszczać 7 gdzieś na Plac Niepodległości czy na Śląską skoro i tak przy tak długiej trasie linia będzie jeździć z taktem 24 ? Jedyny sens dla tej linii to przekształcenie jej w dowozówkę Koziny-Plac Wolności z normalnym taktem 12. Inaczej tramwaj na Kozinach nadal będzie atrakcją turystyczną, a nie normalną ofertą.
13 na Radiostację po otwarciu Narutowicza, z 4 jest problem, bo na jakiejkolwiek trasie na Widzew będzie wozić powietrze, a nie da się jej skończyć na Fabrycznym bo ktoś zapomniał wybudować kilka łuków (Narutowicza-Kilińskiego E-N i Tramwajowa-Narutowicza S-W). Chociaż lepiej to powietrze dowieźć tylko do pętli Widzew Stadion, niż jechać aż na Lodową.
16 z jednej strony ma być wydłużona na Szczecińską, z drugiej strony zamiast pchać ją do Ikei po powrocie 17 można wykorzystać RLL
13 na Radiostację po otwarciu Narutowicza, z 4 jest problem, bo na jakiejkolwiek trasie na Widzew będzie wozić powietrze, a nie da się jej skończyć na Fabrycznym bo ktoś zapomniał wybudować kilka łuków (Narutowicza-Kilińskiego E-N i Tramwajowa-Narutowicza S-W). Chociaż lepiej to powietrze dowieźć tylko do pętli Widzew Stadion, niż jechać aż na Lodową.
16 z jednej strony ma być wydłużona na Szczecińską, z drugiej strony zamiast pchać ją do Ikei po powrocie 17 można wykorzystać RLL
Re: Rozkłady jazdy
Weź pod uwagę, że mamy wakacje.Jordi pisze: No i po co Z13 częściej? To ma conajwyżej przeciętne napełnienia...
Re: Rozkłady jazdy
Biorę pod uwagę. Patrząc po dzisiejszych potokach to za tydzień:
- ludzie nie zmieszczą się do 70
- ludzie nie zmieszczą się do 75ABC
- ludzie "na styk" upchną się w 96
- 55 będzie porządnie napełnione większość dnia
- Z13 podejrzewam w ścisłym szczycie może brak miejsc siedzących... Przy tym takcie...
- ludzie nie zmieszczą się do 70
- ludzie nie zmieszczą się do 75ABC
- ludzie "na styk" upchną się w 96
- 55 będzie porządnie napełnione większość dnia
- Z13 podejrzewam w ścisłym szczycie może brak miejsc siedzących... Przy tym takcie...
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
To mi się podoba,Kpc21 pisze: Albo - połączenie 7 z 41 fizycznie w jedną linię. To jest 41 z Pabianic po dojechaniu do pl. Niepodległości nie zjeżdża na pętlę, tylko zmienia oznaczenia i kontynuuje jazdę jako 7 na Koziny i to samo robi połowa kursów 7 (gdyby miało być co 12 minut, a jak co 24, to wszystkie) w kierunku przeciwnym.
Jestem przeciw wykorzystywaniu solówek z Telefy w tygodniu - o tym już niedawno pisałem w innym wątku (w kwestii wykorzystania 1437 i 1291).kuba_łódź pisze:Po co w ogóle puszczać 7 gdzieś na Plac Niepodległości czy na Śląską skoro i tak przy tak długiej trasie linia będzie jeździć z taktem 24 ? Jedyny sens dla tej linii to przekształcenie jej w dowozówkę Koziny-Plac Wolności z normalnym taktem 12. Inaczej tramwaj na Kozinach nadal będzie atrakcją turystyczną, a nie normalną ofertą.
a to już mi się mniej podoba, bo mówiłem, jak już mają być jakieś rewolucje tramwajowe, to lepiej to 16 utrzymać przy życiu na Ikei aż do zakończenia remontu kawałka Rzgowskiej, a do tego czasu 17 mogłaby być podzielona na części A (do RLL) i B (do Ikei) z taktem na wspólnym odcinku 12 minut i Citkami na wariancie A (w weekendy tylko 17B i wówczas Citki tam)16 z jednej strony ma być wydłużona na Szczecińską, z drugiej strony zamiast pchać ją do Ikei po powrocie 17 można wykorzystać RLL
Re: Rozkłady jazdy
Jak Z13 będzie częściej, to może i więcej ludzi będzie tym jeździć - którzy obecnie na to się nie decydują stwierdzając, że bez sensu czekać na linię, która jeździ tak rzadko (a dostosowywać się do rozkładu jazdy nikt nie lubi). Efekt "wygaszania popytu".
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
O wiele częściej? Takt na paru liniach co 12 minut zamiast co 15 to jest o wiele częściej? Co za propagandanowy1212 pisze:"Pasażerów MPK powinno ucieszyć również to, że komunikacja miejska będzie jeździć o wiele częściej niż latem".
A nie, pewnie jeszcze linia 1 dwukrotnie częściej, bo teraz mamy szałowy takt co 24 minuty
Cięcia, bo autobusy na zetki. Prezes nie chce zwiększać pracy przewozowej, zlecanie przewozów poza MPK wzbudza jakieś chore emocje, więc zabiera się brygady ze stałego układu. A popyt to już wygasł, kto mógł to zrezygnował z komunikacji zbiorowej."Zdecydowana większość autobusów również wróci do przedwakacyjnych rozkładów." - czyli już cięcia, które oczywiście nie będą ppo jakimś czasie zmienione. Wygaszania popytu ciąg dalszy.
W mojej opinii to zły pomysł, bo opóźnienia z Kozin i Śródmieścia będą się odbijać na kursach do Pabianic i vice versa. Linie podmiejskie jeżdżące przez całe miasto już mieliśmy i z jakiegoś powodu z tego zrezygowano.Kpc21 pisze:A nie można połączyć 7 i 11A tak, żeby miały wspólne brygady?
Albo - połączenie 7 z 41 fizycznie w jedną linię.
Linia 7 powinna jeździć na Chojny przez Piotrkowska-Centrum, Piłsudskiego, Kilińskiego, i tyle.
Re: Rozkłady jazdy
Albo, jak ktoś wspomniał, na Śląską przez Piotrkowską, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza. Wróciłby tramwaj na południowy odcinek Ś-R.
Niby południowa część Dąbrowy może też dojechać na pl. Niepodległości autobusem - ale nie wiem, czy tramwaj przez Przybyszewskiego nie wypadłby lepiej czasowo, poza tym zawsze więcej połączeń to lepiej, niż mniej. No i to by było połączenie bezpośrednie na cały ŁTR aż do Legionów.
Chyba, że z jakiś przyczyn nie da się już wcisnąć więcej tramwajów na Przybyszewskiego np. przez skrzyżowanie z Kilińskiego.
Niby południowa część Dąbrowy może też dojechać na pl. Niepodległości autobusem - ale nie wiem, czy tramwaj przez Przybyszewskiego nie wypadłby lepiej czasowo, poza tym zawsze więcej połączeń to lepiej, niż mniej. No i to by było połączenie bezpośrednie na cały ŁTR aż do Legionów.
Chyba, że z jakiś przyczyn nie da się już wcisnąć więcej tramwajów na Przybyszewskiego np. przez skrzyżowanie z Kilińskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)