Rozkłady jazdy
Re: Rozkłady jazdy
A dopiero co ludzie komentowali, że linie w obecnej formie w Andrespolu bardzo dobrze się sprawdzają i nie ma sensu wydłużanie ich gdzieś bliżej centrum miasta...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Długo nie będzie 16. A np 16 z Teofilowa na Karolew? To byłby powód do jej aktywacji. Podwiezie do 10,14,18.
Re: Rozkłady jazdy
Przecież jest 8 która jedzie przez WZ
Re: Rozkłady jazdy
Szukam trasy na której 16 mogłaby wesprzeć 8. I tak skrócić ją z Teofilowa na Karolew, albo dalej Mickiewicza do Kilińskiego Kilińskiego Przybyszewskiego do Pl. Niepodległości. Po 2024 nawet na Niższą.
Re: Rozkłady jazdy
Wystarczy przenieść 14 na Żabieniec, tak jak to było przed reformą.
Re: Rozkłady jazdy
Tylko w jakim celu 16 ma wspierać 8 na tak krótkim odcinku? Jeśli ktoś chce dojechać z Teofilowa do centrum to 16 nie pojedzie. Ruszanie jej na siłę, aby tylko jeździła w obecnym okresie nie ma zbyt dużego sensu.
Re: Rozkłady jazdy
To właściwie zostaje autobus. Ale nawet na odcinku Dw. Kaliski-Politechniki-Górniak znajdzie się grupa, co powie, że jest 12,15 czy 17.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Rozkłady jazdy
Jakby uruchamiać 16 to miałaby sens w relacji
Teofilów - Piotrkowska Centrum W porannym szczycie wjeżdża od razu na Piotrkowska Centrum, a w popołudniowym jedzie najpierw Kościuszki tak żeby ruszyć z Piotrkowska Centrum na Teofilów (o ile nie polikwidowali tam skrętów).
Na Karolew nie ma sensu bo pasażerowie i tak by musieli czekać na 8, a jakby się chcieli przesiąść na 10, 14, 18 to by musieli dwa razy tracić czas na przejazd skrzyżowania przy Kaliskim.
Najlepszym wariantem byłoby przywrócenie 14 na Żabieniec i piszę to jako mieszkaniec Retkini.
W zamian Retkini dać całotygodniową 18.
Wtedy 16 staje się kompletnie zbędna i numer mamy na przyszłość jak się pozmieniają trasy po TdŁ.
Niestety w przeliczeniu na wzkm to bardziej kosztowny wariant niż to co obecnie i to co było przed marcem 2020.
Teofilów - Piotrkowska Centrum W porannym szczycie wjeżdża od razu na Piotrkowska Centrum, a w popołudniowym jedzie najpierw Kościuszki tak żeby ruszyć z Piotrkowska Centrum na Teofilów (o ile nie polikwidowali tam skrętów).
Na Karolew nie ma sensu bo pasażerowie i tak by musieli czekać na 8, a jakby się chcieli przesiąść na 10, 14, 18 to by musieli dwa razy tracić czas na przejazd skrzyżowania przy Kaliskim.
Najlepszym wariantem byłoby przywrócenie 14 na Żabieniec i piszę to jako mieszkaniec Retkini.
W zamian Retkini dać całotygodniową 18.
Wtedy 16 staje się kompletnie zbędna i numer mamy na przyszłość jak się pozmieniają trasy po TdŁ.
Niestety w przeliczeniu na wzkm to bardziej kosztowny wariant niż to co obecnie i to co było przed marcem 2020.
Re: Rozkłady jazdy
Na PC zawracanie ma sens tylko w ten sposób, żeby kurs zaczynał się pod dachem. W przeciwnym wypadku będziesz miał niezorientowanych wsiadających w tramwaj, który właśnie zakończył kurs. Nie mówiąc już o tym, że stworzyłyby się dwa bezsensowne warianty tej samej linii.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Rozkłady jazdy
Z tymi dwoma trasami 16 w zależności od pory dnia pomyślałem dla wygody przesiadki Teofilowa.
Rano jadą do miasta to wjazd na Piotrkowska Centrum nie robiąc kółka z ludźmi. Po południu tramwaj robi kółko wjeżdża na Piotrkowska Centrum i bierze ludzi.
Zresztą i tak taka 16 byłaby bez sensu.
Lepiej 16 zawiesić i ewentualnie odwiesić na innej trasie po TdŁ, a zrobić proponowane w tym samym poście zmiany na 14 i 18.
Rano jadą do miasta to wjazd na Piotrkowska Centrum nie robiąc kółka z ludźmi. Po południu tramwaj robi kółko wjeżdża na Piotrkowska Centrum i bierze ludzi.
Zresztą i tak taka 16 byłaby bez sensu.
Lepiej 16 zawiesić i ewentualnie odwiesić na innej trasie po TdŁ, a zrobić proponowane w tym samym poście zmiany na 14 i 18.
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Re: Rozkłady jazdy
Nie dałoby rady zawrócić spod Centralu w stronę Teofilowa, bo nie ma łuków NW na Piotrkowska/Żwirki jak i SW na Kościuszki/Mickiewicza.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Rozkłady jazdy
16 nie jest potrzebna, skoro w szczycie 8 kursuje co 7.5 minuty, to po pierwsze. Po drugie, to w perspektywie otwarcia tunelu kolejowego, sporo pasażerów będzie dojeżdżało koleją do centrum miasta, co spowoduje mniejszą wymianę ludzi na przystanku przy Dworcu Kaliskim, a więc 14 spokojnie z powrotem można skierować na Żabieniec. Czy potrzeba uruchamiać częściej 18? Tutaj bym się zastanawiał. Większy problem będzie na Włókniarzy, gdzie kolejna linia tramwajowa w weekend, to będzie trochę za dużo. W dni wolne jednak obecna trasa 14 ma większy potencjał. Zastanawiałbym się bardziej nad uruchomieniem 10A w dni wolne w wybranych godzinach, ale znowu pojawi się problem z kolejnością kursów względem innych linii.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Rozkłady jazdy
Jakby puścić 14 na Żabieniec to trzeba dać coś w zamian na Retkinię w weekend.
Tramwaj co 15-20 minut na trasie Piotrkowska Centrum - Retkinia to było stanowczo za mało.
W latach 2015 - 2017 w sobotę i niedzielę w 10 był na tym odcinku bardzo duży tłok, bo tramwaj jeździł za rzadko.
Stąd mój pomysł z całotygodniową 18 żeby zachować odpowiednią częstotliwość na odcinku Piotrkowska Centrum - Retkinia mimo zabrania 14.
Pomysł z 10A też dobry bo uwzględnia mój postulat żeby na trasie Retkinia - Piotrkowska Centrum w weekendy były kursy co 7,5 - 10 minut a nie co 15-20.
Tramwaj co 15-20 minut na trasie Piotrkowska Centrum - Retkinia to było stanowczo za mało.
W latach 2015 - 2017 w sobotę i niedzielę w 10 był na tym odcinku bardzo duży tłok, bo tramwaj jeździł za rzadko.
Stąd mój pomysł z całotygodniową 18 żeby zachować odpowiednią częstotliwość na odcinku Piotrkowska Centrum - Retkinia mimo zabrania 14.
Pomysł z 10A też dobry bo uwzględnia mój postulat żeby na trasie Retkinia - Piotrkowska Centrum w weekendy były kursy co 7,5 - 10 minut a nie co 15-20.
Re: Rozkłady jazdy
Przed reformą w kwietniu 2017 14 jeździła na Żabieniec.
Re: Rozkłady jazdy
Przed reformą z 2017, po otwarciu trasy WZ.
https://www.radiolodz.pl/media/W1siZiIs ... 1edf/1.jpg
https://www.radiolodz.pl/media/W1siZiIs ... 1edf/1.jpg
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Rozkłady jazdy
18 na pewno byłaby dobrym pomysłem cały tydzień, ale pytanie czy znowu w weekendy na tej trasie? Z drugiej strony z Widzewa są 8 i 10, więc lepiej już takie dodatkowe połączenie w postaci 18, ale wg. mnie ta linia traci na swoim potencjale, że nie może obsłużyć dworca Fabrycznego i placu Dąbrowskiego, tylko jedzie przez Węglową.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Rozkłady jazdy
@SzK @igor @px33 Dosyć krótko tak było, i ta zmiana chyba była tylko po to, żeby dostać dofinansowanie na Swingi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Rozkłady jazdy
Puściłbym 14 na Teofilów, a na Retkini umocniłbym 18 o weekendy z trasą do Radiostacji. Dodatkowo utworzyłbym 20 z Karolewa po Politechniki do Kurczaków, za to z 3a zrobił 16 i puścił do Górniaka i przemianował 11a w 19. 16,19 oraz 20 zaryzykowałbym co 20 minut w dni robocze i weekendy.
Ponadto 16 i 20 widzę w przyszłości na Broniewskiego, a to pewnie za trzy lata.
Ponadto 16 i 20 widzę w przyszłości na Broniewskiego, a to pewnie za trzy lata.
Re: Rozkłady jazdy
Czy częstszy tramwaj po szczycie i w weekendy na Włókniarzy jest całkiem zbędny? Nie zgodzę się. Skrzyżowanie Włókniarzy-Legionów + Kasprzaka-Zielona to duży węzeł przesiadkowy - po pierwsze na linie w kierunku Złotna, w tym do nowych bloków na Traktorowej (niby 74 i 83 też dojeżdżają do centrum, ale szkoda czasu na wycieczki po wąskich uliczkach Starego Polesia z milionem sygnalizacji, tramwajem do Piotrkowska Centrum dojedzie się dużo szybciej), po drugie najkrótsza droga dojścia od linii na Włókniarzy do 65 i 99 na Kasprzaka (i znów, oszczędzając sobie wycieczek po Starym Polesiu). Poza tym to skrzyżowanie to w sumie niezły punkt początkowy na wycieczkę po Zdrowiu, do Fali itp. - nie trzeba koniecznie jechać 9 za wiadukt.szymon5444 pisze: ↑pn 23:35, 08 lut 202116 nie jest potrzebna, skoro w szczycie 8 kursuje co 7.5 minuty, to po pierwsze. Po drugie, to w perspektywie otwarcia tunelu kolejowego, sporo pasażerów będzie dojeżdżało koleją do centrum miasta, co spowoduje mniejszą wymianę ludzi na przystanku przy Dworcu Kaliskim, a więc 14 spokojnie z powrotem można skierować na Żabieniec. Czy potrzeba uruchamiać częściej 18? Tutaj bym się zastanawiał. Większy problem będzie na Włókniarzy, gdzie kolejna linia tramwajowa w weekend, to będzie trochę za dużo. W dni wolne jednak obecna trasa 14 ma większy potencjał. Zastanawiałbym się bardziej nad uruchomieniem 10A w dni wolne w wybranych godzinach, ale znowu pojawi się problem z kolejnością kursów względem innych linii.