Rozkłady jazdy
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
Ogólnie to wiecie, źle zrobili raczej, że zrezygnowali z 8B, bo wydłużenie 16 jest KONSEKWENCJĄ usunięcia wariantu 8B.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Rozkłady jazdy
Wydłużenie 16, to raczej skutek głosów studentów, którzy chcą tym jeździć, ale tylko w wybranych kursach, bo w pozostałych godzinach napełnienia nie są wysokie.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Rozkłady jazdy
Za co ta nienawiść do 16? Czy ktoś z piszących ucierpiał w niej? 8B powstało po części w wyniku likwidacji 13. Kiedyś była 14 w relacji Szczecińska- Dąbrowa . Jeszcze pamiętam. Może niech wrócą taką 14.
Dziwna sprawa,że Retkinia ma 10,12,18 oraz obecną 14 i tak mało im. Może z 14 na Teofilów, utworzyć 16 w relacji Retkinia /Karolew- Mickiewicza- PC- Piotrkowska- Pabianicka - Paderewskiego- Kurczaki. Można pomyśleć o 18 weekendy Retkinia- Radiostacja. I napewno więcej 15.
Dziwna sprawa,że Retkinia ma 10,12,18 oraz obecną 14 i tak mało im. Może z 14 na Teofilów, utworzyć 16 w relacji Retkinia /Karolew- Mickiewicza- PC- Piotrkowska- Pabianicka - Paderewskiego- Kurczaki. Można pomyśleć o 18 weekendy Retkinia- Radiostacja. I napewno więcej 15.
Ostatnio zmieniony czw 13:35, 25 sty 2024 przez MoBilny, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Rozkłady jazdy
Otworzą Legionów i co jest ważniejsze?
Sprawne połączenie Chojen-Rudy-Rokicia z Politechniki, WAM, Gdańską, UŁ, Rondem Solidarności, Lumumbowem co 7,5/10 minut?
Czy linia co 15/20 minut dla mało kogo z Teofilowa i Chojnen tylko w wybranych godzinach (7-8, 15-17) dla studentów, którzy mają jak na Łódź dobrą przesiadkę na Mickiewicza, a Chojny mają sprawne 52+8 jak chcą jechać na Teofilów?
Raczej prosta odpowiedź skoro ta 16 od zmian siatki jest zapchajdziurą co 30-40 minut lub Zetką
Już kilka lat temu pisałem, za te 16 co 30 minut w robocze lepiej dać 8A Teofilów-DTC jako dodatek do 8B Teofilów-Zarzew. Naprawdę na Kochanówkę 2 linie co 15 to przesada jak na Stoki. A na Politechniki podstawa to od 20 lat 15-17(15A) co 7,5/10 minut.
Sprawne połączenie Chojen-Rudy-Rokicia z Politechniki, WAM, Gdańską, UŁ, Rondem Solidarności, Lumumbowem co 7,5/10 minut?
Czy linia co 15/20 minut dla mało kogo z Teofilowa i Chojnen tylko w wybranych godzinach (7-8, 15-17) dla studentów, którzy mają jak na Łódź dobrą przesiadkę na Mickiewicza, a Chojny mają sprawne 52+8 jak chcą jechać na Teofilów?
Raczej prosta odpowiedź skoro ta 16 od zmian siatki jest zapchajdziurą co 30-40 minut lub Zetką
Już kilka lat temu pisałem, za te 16 co 30 minut w robocze lepiej dać 8A Teofilów-DTC jako dodatek do 8B Teofilów-Zarzew. Naprawdę na Kochanówkę 2 linie co 15 to przesada jak na Stoki. A na Politechniki podstawa to od 20 lat 15-17(15A) co 7,5/10 minut.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
Z wyjątkiem ostatnich dwóch lat. Chociaż 17 nie wiem czy w pierwszej fazie pandemii nie była też zawieszona.
Swoją drogą od tych około dwóch lat 16 jest co 15 minut.
A po drugie, 15A zaczęło istnieć dopiero w 2012 roku. Wcześniej było 46 i na pewno nie tak regularnie jeżdżące jak 15A/17.
15A też miało swoje gorsze lata. W epizodzie przebudowy W-Z (jakoś w 2013, 2014?) jakiś czas nie przejeżdżały tramwaje przez wiadukt na Żeromskiego.
Co do Legionów, prawdopodobny, a niemal pewny jest taki scenariusz, że spośród linii jeżdżące po Politechniki jedna pojedzie do Ikei, ale tak jak mówię, do jesieni nie ma co w zasadzie liczyć na przełom, że nagle będziemy mieli 15 i 17 jadące równolegle. Uważam, że punktem zwrotnym - o ile będzie wystarczająca kadra* - będzie wrzesień bądź październik. Aha, jeszcze się kłania potencjalne zamknięcie Rzgowskiej, a to by oznaczało, że 15 wraca na Dąbrowę. Wtedy 16 będzie takim nie wiadomo co.
Wiele przed nami ciekawych rzeczy w 2024, w tym już oznaczona w jednym miejscu gwiazdka (*) - czyli tak obstawiam że na październik kolejne gigantyczne podwyżki cen biletów. Pewnie o jakieś 20-25% zależnie od sytuacji. Swoją drogą w lipcu prawdopodobnie wrócą osobne bilety 60-minutowe (przypuszczalnie za 6,80 bądź ewentualnie równe 7), ale moim zdaniem Migawkom też musi się nieźle dostać. Wszak 40-minutowy bilet obecnie kosztuje 4,40, a od lipca będzie to już standardowe 5,60 czyli jakieś 25% więcej.
To tyle.
Narobiłem offtopu, przepraszam.
Powinien chyba być jakiś jeden temat wielowątkowy na tym Forum
Re: Rozkłady jazdy
Jeśli zamkną na 5 lat Rzgowską,to i tak 15 będzie najlepsza do widelca na Paderewskiego. Może zdecydują się na nakładkę lub drugi widelec pod Bankową dla 6, już tej na Doły. Nie chcę nic krakać,ale ulice takie jak Tuszyńska ,Unicka , Piaseczna lub Wysockiego po ich remoncie mogą być użyte jako ulice objazdowe dla Zetek czy 52,56,70,75AB,bo remont torowiska Rzgowskiej wymusi zamknięcie lub zawężenie któregoś pasu ruchu dla aut i wykorzystywanie dla tranzytu jednego z nich w obu kierunkach.
Re: Rozkłady jazdy
Pamiętaj, że nie tylko chodzi o brygady ale przede wszystkim o tabor dwukierunkowy, który obecnie jest potrzebny również na innych liniach.szymon5444 pisze: ↑śr 12:01, 24 sty 2024Jeśli po nowym torowisku na Wojska Polskiego pojedzie jedna linia tramwajowa, co w kontekście obsługi na przykład Kochanówki wygląda słabo, to chyba lepiej byłoby nie wydłużać 16, a zaoszczędzone brygady wysłać na przykład na skrócony wariant linii 6 do Kościuszki/Mickiewicza.
Re: Rozkłady jazdy
Po otwarciu zaj. Chocianowice, planują przywrócić 8B.TramMomentyStudenta pisze: ↑czw 06:47, 25 sty 2024Ogólnie to wiecie, źle zrobili raczej, że zrezygnowali z 8B, bo wydłużenie 16 jest KONSEKWENCJĄ usunięcia wariantu 8B.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
Ale wtedy może się okazać, że 16 nie będzie nikomu potrzebna, szczególnie jeśli planują powrót 15 i 17 na stałej trasie (bądź nawet gdyby 15 jeździła na Dąbrowę zamiast na Kurczaki w konsekwencji ewentualnego zamknięcia Rzgowskiej).
Przekonamy się jesienią.
Przekonamy się jesienią.
Re: Rozkłady jazdy
Jeśli to prawda, że tylko 15 ma najpierw wrócić na Politechniki, bo ktoś sobie wymyśla 12 przez Kilińskiego, Pomorską i Gdańską, to nie wiem co mu do głowy strzeliło. Takie ploty chodzą ogólnie po zajezdniach...
Zawiesić 16 (bo stanie się praktycznie niepotrzebna), 15-17 powrót na stałe trasy, 12 z 18 dalej tak jak kursuje - jedyne logiczne wyjście.
Zawiesić 16 (bo stanie się praktycznie niepotrzebna), 15-17 powrót na stałe trasy, 12 z 18 dalej tak jak kursuje - jedyne logiczne wyjście.
Re: Rozkłady jazdy
Obstawiam, że do otwarcia Chocianowice 15 nie wróci na Kurczaki. Jedynie 17 może wróci do Ikea. 16 nie jest zła ,bo zastępuje trochę dwa w jednym 5 i 15.
Sporo zamiesza w maju wydzielenie 45 z 6.
Sporo zamiesza w maju wydzielenie 45 z 6.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Rozkłady jazdy
Bo niestety 12 przez Kilińskiego i pl. Wolności to był pierwotny objazd obowiązujący niecały miesiąc, do zawalenia się kamienicy na Kilińskiego i tak całe dwa lata 12 z 18 były dublami. Chociaż gdyby mieli zawiesić 18 na wakacje letnie, co jest moim zdaniem rekordowo prawdopodobne, to lepiej żeby 12 pozostała na obecnej trasie chociaż do końca sierpnia/września.
Re: Rozkłady jazdy
"Łódź: Piątka na Kurczaki, szóstka na Doły, 45 do Zgierza"
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81824.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81824.html
Re: Rozkłady jazdy
Już widzę te 5ke. Skrzyżowanie Kilińskiego-Przybyszewskiego to roboty do czerwca góra. No i postój na przełomie lutego i marca ,bo zima zaatakuje.
Re: Rozkłady jazdy
Artykuł zabawny, bo tak naprawdę ma sprawiać wrażenie, że coś się dzieje, są plany, będą zmiany i będzie dobrze.
Jednocześnie żadnych konkretów co do dat.
Jednocześnie żadnych konkretów co do dat.
Re: Rozkłady jazdy
Po woli i 3 szykuje się do powrotu na Widzew. Może dopiero wtedy rzeczywiście 5 wróci na Kurczaki.
16 według tablic jest także na objeździe na Kurczakach i Kochanowce. Tak więc w przypadku powrotu 15 na Kurczaki, zmieni trasę.
Analogicznie 6 według tablic nie jest linią do Zgierza ,jak podają jego mieszkańcy.
Pytanie czy starczy też taboru na 43A i 45. Tramwaj do Konstantynowa niby w lipcu 2024. 45 podejrzewam ok maja.
16 według tablic jest także na objeździe na Kurczakach i Kochanowce. Tak więc w przypadku powrotu 15 na Kurczaki, zmieni trasę.
Analogicznie 6 według tablic nie jest linią do Zgierza ,jak podają jego mieszkańcy.
Pytanie czy starczy też taboru na 43A i 45. Tramwaj do Konstantynowa niby w lipcu 2024. 45 podejrzewam ok maja.
Re: Rozkłady jazdy
Szok.
Od 3 marca wraca w niedziele takt 20 na 62.
Od 4 marca:
- szczyt 15 na 52
- takt 15 od 6 do 17 na 55
- szczyt 30 na 93
Jednak da się jak idą wybory
Zmniejszono co prawda 86 z 11-12 na 15, ale i tak zysków jest więcej. Oby w tym roku 65, 80 i 83 też wróciły z szczytami
Od 3 marca wraca w niedziele takt 20 na 62.
Od 4 marca:
- szczyt 15 na 52
- takt 15 od 6 do 17 na 55
- szczyt 30 na 93
Jednak da się jak idą wybory
Zmniejszono co prawda 86 z 11-12 na 15, ale i tak zysków jest więcej. Oby w tym roku 65, 80 i 83 też wróciły z szczytami
-
- Sympatyk forum
- Posty: 652
- Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Rozkłady jazdy
dodatkowo linia 87 na wspólnym odcinku powraca do taktu 20-minutowego przez cały tydzień, lecz będzie kilka przerw 40-minutowych, a linia 89 w tygodniu w szczycie porannym i popołudniowym co 24 min
Re: Rozkłady jazdy
Jaki ma to związek z wyborami, poza koincydencją czasową? Zwolniły się brygady z 86 to przerzucono je na inne linie, ot cała magia.Jordi pisze: ↑pt 15:28, 01 mar 2024Szok.
Od 3 marca wraca w niedziele takt 20 na 62.
Od 4 marca:
- szczyt 15 na 52
- takt 15 od 6 do 17 na 55
- szczyt 30 na 93
Jednak da się jak idą wybory
Zmniejszono co prawda 86 z 11-12 na 15, ale i tak zysków jest więcej. Oby w tym roku 65, 80 i 83 też wróciły z szczytami
Ponadto w ostatnich miesiącach zwiększono częstotliwość m. in. 62, 64AB czy 73, wydłużono 75AB. Pojawią się wolne zasoby to będą kierowane na miasto - niezależnie od politycznego kalendarza.
Re: Rozkłady jazdy
No jakby patrzeć na propagandówkę lodz.pl, to nie sposób pomyśleć, że te na szybko otwierane trasy na Placu Wolności i WojPol plus wielkie pisanie niusów (wrzucanie w przypominajki, blisko 2 dni jako główne info na stronie) o zwiększaniu taktów nie było decyzją polityczną
Ale dzięki za wyjaśnienia
Ale dzięki za wyjaśnienia