Rozkłady jazdy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Zamiast się mądrować, sami byście zaczęli pisać idealny system, lepszy od BusMana.
Obrazek
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

px33 pisze:Sęk w tym, że program tak czy siak musi dostać coś na wejściu. ... Tylko że tak jak nie zawsze da radę narysować prostą przecinającą 3 (lub więcej) punktów, tak nie zawsze (a wręcz zaryzykowałbym opinię, że praktycznie nigdy) da się zsynchronizować ze sobą wszystkie pary linii z punktem wspólnym i krzyżujące się.
Jeszcze raz napiszę, cały myk polega na odpowiednim podejściu do mapy połączeń. Jak to się dobrze przemyśli i wykona to cała reszta wykona się "sama". Da się nawet "zakodować" zbliżoną relację, liczbę pasażerów, popyt itd.....
px33 pisze: Dlatego potrzebna jest też jakaś hierarchia priorytetów (bo np. co z tego że dwa razy dziennie 43 pokryje się z czymkolwiek na trasie?
Ależ zakładane obłożenie brygadami w stosunku do czasu przejazdu chyba jednoznacznie określa priorytet czyż nie?
px33 pisze: Za to dość ważne jest żeby 43 nie pokrywało się na podmiejskim odcinku z 9).
Samo "wychodzi" z racji dość długiego wspólnego odcinka trasy. Znowu prosi się o automat.
px33 pisze: Obecny układ i tak jest (z wyjątkiem 15A i 16) dość łatwy do ogarnięcia bo główne ciągi (ŁTR, WZ, 15, Kilińskiego) są od siebie dobrze oddzielone.
A autobusy to pies? system ma być kompleksowy a nie to jak nadal w MPK Łódź: tramwaje swoje a autobusy swoje
px33 pisze: Jednym z 'fajniejszych' pomysłów ZDiT-u jest zamiana trasami 2 z 8 od DTC. Jeśli dodać do tego różne takty na ciągach (7,5 na WZ i 10 na ŁTR), to tego nie da się poukładać, nawet programem.
Znowu niedasizm, niedasizm. A może go wykarmiono go "chorymi" zapisami z SIWZ że wypromowano karykaturę Busman w zasadzie kiillując profesjonalistów z rynku.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu w noc 6 / 7 września 2015r. autobusy linii nocnych będą kursowały z częstotliwością 30-minutową.

Skąd taka decyzja?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Referendum - zapewnienie lepszego dojazdu dla członków komisji.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Od jutra 9 częściej w szczycie (5/6 kursów na godzinę)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

To było do przewidzenia bo na Zielonej obecnie są marne 3 kursy na godzinę niestety 13 nie wróciła po wakacjach a powinna ale dobre i to, że chociaż 9/9A będzie częściej jeździć chociaż to i tak jest mniej niż jak była 13 ale zawsze coś. W między szczycie i weekendy nadal tylko 3 kursy na godzinę normalnie było ich 6.
Tak są u nas rozkładane kursy, że w ważnych miejscach są tylko 3 a tam gdzie nie ma potrzeby jest ich 8 albo i więcej.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

eDragon55 w temacie Woltany, z Obserwacji liniowych pisze:[...] za to na 6 chyba wszystkie są z Chocianowic.
Dziwna sprawa z tą 6. Faktycznie w rozkładzie wszystkie zjazdy podane są do zajezdni Chocianowice. Ale w godzinach wczesno-porannych, od pn. do sob. są dwa kursy, a w nd. jeden, które nie odjeżdżają z pętli Północna, ale z przystanku Północna/Nowomiejska.
Rozkład linii 6 z Północnej
Jeśli te kursy z następnego przystanku, to dlaczego o tym jest wzmianka na Północnej?
Mam info (z drugiej ręki, ale pewne), o Woltanie na 6/2. Więc pasuje to do wyjazdów z Telefonicznej. Może więc chodziło o przystanek Północna/Kilińskiego. Tylko co z tymi zjazdami do Chocianowic?

Znowu zamieszanie związane z Busmanem?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 3 razy.
Mateusz

EA-1 8-)
Piotrek
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: pt 00:03, 02 mar 2007
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: Piotrek »

Mat pisze:Dziwna sprawa z tą 6.

Nic dziwnego... Najzwyczajniej w swiecie kursy z Telefonicznej dojeżdżają co Północnej i zamiast na pętlę (bo niby jak z niej miałyby zjechać) jadą dalej do zajezdni...

Ot i cała tajemnica...
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Nawet jeśli ta tajemnica jest prawdą to i tak powinno to być widoczne w rozkładzie. Rozumiem, że przystanek Północna/Kilińskiego nie jest jakoś daleko od pętli, ale komuś może to robić różnicę i jednak to są dwa różne przystanki. Powinno to być uwzględnione.
Mateusz

EA-1 8-)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

No właśnie w rozkładzie zobaczyłem, że wszystkie kursy linii 6 są z Chocianowic a dziś też widziałem tego Woltana, więc po prostu nie oznaczyli kursów zjazdowych na rozkładzie i raczej nie oznaczają tam gdzie zjazd do zajezdni jest przedłużeniem linii tak jest w przypadku 9, 9A, 15 i 15A.

Patrząc na to, że w rozkładzie jest dodatkowe oznaczenie przy pętli Północna to muszą być te dwa kursy z Telefonicznej podobnie jest dla linii 9/9A a wcześniej było na 13 przy Radiostacji.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Jest kilka różnic eDragon55, między 6 na Północnej, a 9(A) na Radiostacji oraz 15(A) na Telefonicznej. Przystanek na pętli Północnej nie jest w ogóle na trasie zjazdu linii 6, bo być nie może. Tak jest w przypadku 9(A) i 15(A), więc to co innego.

Przystanki na pętli i przy Kilińskiego wychodzi na to, że są traktowane na równi. Ale tylko przy zjeździe. Dlaczego przy wyjeździe na przystanku na pętli wisi ta głupia informacja o kursach od Północna/Nowomiejska? Kogo na pętli (300 metrów od tego przystanku!) to obchodzi? Chyba by popatrzeć na przejeżdżający tramwaj, lub kombinować z dojazdem Z6 albo standardowo przejść się. To co innego jak na Radiostacji.
No i czas przejazdu. Skoro te kursy odbywają się z następnego przystanku (+ 2 minuty), to po co godzina odjazdu na pętli?
Moim zdaniem, jeśli ma to jakiś sens, to tylko wtedy, gdyby chodziło im o przystanek przy Kilińskiego. Oczywiście, to też sporo do przejścia od pętli, ale skoro przy zjeździe też to tak traktują...

Wcześniej tego nie zauważyłem, ale to wiadomo było, że te same zjazdy do Chocianowic, to coś nie tak. Na 6 pamiętam jest chyba 10 brygad, mogę się mylić. Tych zjazdów tyle nie ma w rozkładzie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Sa dwie brygady w robocze z ET1, 2 i 6, nie ma żadnego błędu, tylko jest tak specyficznie oznaczone w rozkładzie, żeby nie mącić za dużo ludziom w głowach. Zjazd z Kurczaków dojeżdża na Północną ale nie na pętlę tylko prosto do Kilińskiego, nie było sensu by oznaczać tego jako zjazd na tabliczce. To samo się tyczy wyjazdu - warto było go oznaczyć na tabliczce na pętli bo do przystanku Północna-Nowomiejska jest rzut beretem.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Sa dwie brygady w robocze z ET1, 2 i 6, nie ma żadnego błędu, tylko jest tak specyficznie oznaczone w rozkładzie, żeby nie mącić za dużo ludziom w głowach. Zjazd z Kurczaków dojeżdża na Północną ale nie na samą pętlę tylko prosto do Kilińskiego, nie było sensu by oznaczać tego jako zjazd na tabliczce. To samo się tyczy wyjazdu - warto było go oznaczyć na tabliczce na pętli bo do przystanku Północna-Nowomiejska jest rzut beretem.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Myślę, że każdy kurs zjazdowy powinien być oznaczony, że jedzie do zajezdni i oczywiście musi być napisane jaką trasą zjeżdża nawet jak zjazd jest przedłużeniem linii tym bardziej, że na wyświetlaczu jest napisane, że zjeżdża do zajezdni.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Chyba lepiej żeby do pętli był oznaczony jej nazwą, a dopiero potem opis zmieniał się na zjazdowy.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Zgadzam się z eDragonem55. Jeśli to nie jest pełna trasa linii, to powinno to być oznaczone na rozkładzie. Większe jest zamieszanie spowodowane rozbieżnością tego, co na wyświetlaczu z rozkładem, niż jakby na rozkładzie te kursy były oznaczone, że dojeżdżają do Północna/Nowomiejska i dalej podana trasa zjazdowa. To przynajmniej jest czytelne i jest w tym jakaś konsekwencja. Teraz to zgaduj zgadula i niespodzianka w postaci dojazdu do Kilińskiego.
Gdyby na wyświetlaczu była nazwa krańcówki, to i tak byłoby to przekłamanie, choć mniejsze zaskoczenie dla pasażerów. Powinno być tak, jak w przypadku każdego zjazdu, czyli dojeżdża do... i zjazd na kierunku.

Z wyjazdem, jest jeszcze do zniesienia. Ten przystanek przy Nwomiejskiej jest oddalony prawie 300 m od pętli i może dla kogoś ten dystans jest wyzwaniem lub obciążeniem. Jest jeszcze Z6, tyle że trzeba je dopasować. Ale to nie są mega przeszkody... jeśli pasażerowie to zrozumieją i zauważą.

Swoją drogą nie przypominam sobie, by kiedyś na jakimś rozkładzie z danego przystanku, były wypisane kursy, które odbywają się dopiero z następnego Obrazek.
Na Radiostacji z 9(A) jest podana godzina odjazdu z przystanku obok. Na Północnej ta godzina kursów wyjazdowych to przepraszam, czego dotyczy? O której godzinie będzie tramwaj przejeżdżał obok pętli, czy jest to godzina odjazdu z przystanku na Kilińskiego? Bo przy Nowomiejskiej jest już + 2 minuty.
Trochę bałaganu jest z tą awarią, jak zwykle...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

px33 pisze:Chyba lepiej żeby do pętli był oznaczony jej nazwą, a dopiero potem opis zmieniał się na zjazdowy.
Ale jeśli trasa kończy się przystanek przed pętlą... I to jeszcze w sytuacji, gdzie w zasadzie do zajezdni zjechać można już skręcając w Narutowicza lub Pomorską... To naprawdę sprawiałoby dużo więcej zamieszania niż podawanie pętli na którą tramwaj w rzeczywistości nie wjeżdża, ale zatrzymuje się w pobliżu.

Najlepiej gdyby na wyświetlaczu był w takiej sytuacji ostatni przystanek ze stałej trasy.

Większym absurdem jest np. poranny kurs zjazdowy 60, mający oznaczenie "dojeżdża do Inflanckiej", a na wyświetlaczach "zjazd do zajezdni Limanowskiego" (a przynajmniej było tak kiedyś), dojeżdżający w rzeczywistości do Wojska Polskiego, wcale nie skręcający w Inflancką. Skąd takie dziwne oznaczenia? Bo na skrzyżowaniu Wojska Polskiego/Strykowska staje on na innym przystanku niż normalnie (na Wojska Polskiego, a nie na Palki). Tyle że nikogo z pasażerów to nie obchodzi (oczywiście na przystanku Palki/Wojska Polskiego tego kursu już nie powinno być w rozkładzie, może być za to na Wojska Polskiego/Strykowska, ale nikt nie będzie tam wieszać kartki z samymi kursami zjazdowymi), a przynajmniej wiedzieliby, że dojadą tym autobusem aż do Wojska Polskiego.

Swoją drogą, dlaczego tramwaje mają na kartkach z rozkładami podane trasy zjazdów do zajezdni, a autobusy nie? Autobusy też do zajezdni zjeżdżają przecież stałymi, z góry określonymi trasami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: Swoją drogą, dlaczego tramwaje mają na kartkach z rozkładami podane trasy zjazdów do zajezdni, a autobusy nie? Autobusy też do zajezdni zjeżdżają przecież stałymi, z góry określonymi trasami.

Rozszerzę - również powinna być informacja o kursach wyjazdowych. Nie każdy z mieszkańców będzie umiał sobie skojarzyć jaka zajezdnie i którędy autobus / tramwaj wyjeżdża i na których przystankach na trasie wyjazdowej można z niego skorzystać.

Kiedyś z konieczności dojeżdżania na 5:30 na Złotno - korzystałem z przesiadki z 81/87 na 76 wyjazdowe z Limanowskiego na przystanku Alkesandrowska - Warecka. Wg rozkładów jazdy takiej informacji pasażer nie nabędzie. Tan kurs pojawia się dopiero na przystanku Traktorowa pomiędzy Rojna a Rąbieńską) więc udostępniana wyszukiwarka połączeń nie wskaże tej możliwej przesiadki.

We Wrocławiu nie mają z tym problemu na przystankach na trasach zjazdu i wyjazdu wiszą rozkłady jazdy z kursami wyjazdowymi i zjazdowymi poza normalną trasą linii. W Łodzi oczywiście niedasizm....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

W Poznaniu też coś takiego widziałem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Pewnie wszelkie wyjazdówkizjazdówki wcisnęliby na jeden arkusz wielkości rozkładu i to z opisem trasy (albo coś jak PKS'u z godzinami odjazdu) a ile by to pomogło. Niektóre takie kursy to naprawdę złote połączenia.
ODPOWIEDZ